Anoppi helvetistä

Marixa

Anoppini mielestä minä en osaa pitää huolta ulkonäöstäni, en osaa valita kauniita vaatteita, en osaa meikata, en osaa siivota kunnolla, en osaa hoitaa lapsiani oikealla tavalla, en osaa täyttää mieheni toiveita, en osaa kannustaa miestäni, en osaa hoitaa puutarhaa... niin en ole koskaan vielä kuullut häneltä että osaisin ylipäänsä tehdä mitään oikein.

Onneksi emme asu aivan lähellä anoppilaa, mutta mieheni vuoksi joudun kuitenkin käymään anoppini luona liian monta kertaa vuodessa. Ja anoppini haluaa, että aina esim. kun miehelläni tai lapsillamme on synttäripäivä, meidän on ehdottomasti vierailtava hänen luonaan. Mieheni haluaa täyttää äitinsä toiveet ja kun kerron anoppini arvosteluista, mieheni kuittaa asian vähättelemällä ja väittämällä minun olevan yliherkkä. Olen myös huomannut, että anoppini osaa ajoittaa pahimmat heittonsa minulle niin, ettei mieheni ole kuuloetäisyydellä.

Suhteeni anoppiini eivät koskaan ole olleet lämpimät, mutta tuntuu siltä, että iän myötä hänen luonteensa negatiiviset piirteet vain korostuvat. Olen ajatellut, että vastaisuudessa vähennän vierailukertoja anoppilassa vaikka mieheni kuinka nikottelisi. En vain yksinkertaisesti jaksa enää tuollaista vähättelyä.

26

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpinöitä

      Varmaan ihan hyvä suunnitelma. Koeta ottaa huumorilla, se on helpompaa, jos näette harvoin. Tuohan on kuin jostain anoppivitsistä, että olet joka asiassa vääränlainen :D

      Siinä mielessä miehesi on oikeilla jäljillä, ettei ihan joka asiasta kannata pahoittaa mieltään, vaan nähdä vinoilu ja moittiminen toisen osapuolen ihan omina ongelmina. Jos joku ei vain osaa käytöstapoja, niin sehän ei ole sinun murheesi. Tuskin pahoittaisit mielesi, jos samat asiat sanoisi joku ventovieras (mikä anoppi tavallaan onkin, ethän sinä hänen kanssaan naimisissa ole).

      Itsellä samanlainen anoppi. Onneksi lapset ovat jo aikuisia, joten ei tarvitse olla juuri lainkaan tekemisissä. Silloin on helpompi suhtautua, meillä tosin mieskin naureskelee asialle ja samoin lapset, joille minua on aina haukuttu. Asiasta on tullut perheen yhteinen vitsi, mutta anoppi se jaksaa tosiaan olla sitä mieltä, että en osaa tehdä mitään oikein ja kuuluttaa sen kaikelle kansalle :D (Tehden näin itsestään naurunalaisen.)

      Kun seuraavan kerran jätät menemättä, niin voitte pohtia, mitä "kehuja" sinulle tästä tuli anopilta? :D Kyllä se mieskin huomaa, ettei anoppi osaa olla sinua moittimatta, kun et itse ole siellä paikalla kuuntelemassa, vaan mies kuuntelee ne moitteet. Meillä mies kerran hiljensi anopin ja sanoi, että eikö tosiaan sulla ole vaimosta ikinä mitään hyvää sanottavaa:D

    • ddsdfsfdsfsfd

      Naisilla on näitä anoppikomplekseja näemmä paljon. Miehen äiti on helvetistä ja oma äiti on taivaasta. Ei taida oikeasti mennä ihan niin.

      • tytär-65

        Kuules,
        mulla on ihana anoppi. Mutta mun äiti ei ole edes siedettävä äiti saatikka anoppi.
        Mun synnyttänyttä en halauaisi kutsua edes äidilksi, edes helvettiin sitä ei päästettäisi sisälle. Se on myrkyttänyt koko suvun, kaikki työpaikkansa joissa on ollut sekä naapurinsa. Että semmonen.


      • böböböbö

        typerä trolli


    • tuttujuttu7

      Sama ongelma on mullakin. Ei kannattaa ottaa huumorilla, se jatkuu loputtomiin, puhut asiat läpi anopin kanssa ja annat ymmärtää että teidän miehesi kanssa perheessä päätätte vain ja ainoastaan te kaksi.

      • höpinöitä

        Auttoiko tuo? Meillä ei auttanut yhtään, vaan asioiden läpi puhuminen teki minusta vielä pahemman hirviön, joka on manipuloinut miehen mukaan anopin kiusaamiseen ja vainoamiseen :) Mutta ehkä se tepsii vähemmän sitkeisiin tapauksiin.


      • ärsyyntynyt
        höpinöitä kirjoitti:

        Auttoiko tuo? Meillä ei auttanut yhtään, vaan asioiden läpi puhuminen teki minusta vielä pahemman hirviön, joka on manipuloinut miehen mukaan anopin kiusaamiseen ja vainoamiseen :) Mutta ehkä se tepsii vähemmän sitkeisiin tapauksiin.

        eipä ole täälläkään auttanut. Anoppi manipuloi entistä kovemmilla keinoilla saadaakseen minut kiikkiin. Poikansa katsoo vierestä..tai ei edes tiedä mitä anoppi tekee selkämme takana. Onko anopin oma elämä niin köyhää että toisia pitää kiusata?? hankkikoot elämän!


    • tuttujuttu7

      Kyllä auttoi. Onneksi on ymmärtäväinen anoppi.

    • Tällaista tämä on

      Anoppini edesmennyt. Jonkin verran samanlaisia kokemuksia oli. Voin sanoa että se suku on pilannut elämääni paljon, ei enää paljonkaan, ovat omissa vaivoissaan ja sairauksissaan nykyään. En todellakaan ansainnut sitä kaikkea väheksyntää mitä minuun kohdistettiin. Itsetuntoni meni. Paljon tein uhrauksia omalla kustannuksellani että muut saivat tehdä mitä haluavat. Hoidin omat hommani ja velvollisuuteni mm. lasteni hoitajana ja kasvattaja, rakasten heitä yli kaiken.

      Nykyään ole anoppi, toisarvoinen isovanhempi. Lapsia manipuloidaan tykkäämään enemmän toisista isovanhemmista ja heidän kanssaan lapset ovat paljon. Itse en tiedä lapsista kovinkaan paljon. Miniä ei ole koskaan minuun yhteydessä eikä pyydä käymään jne...

      • ukko-mehtäläinen

        " Miniä ei ole koskaan minuun yhteydessä eikä pyydä käymään jne... "

        No eihän se miniä tai vävy ole appivanhempien kanssa suoraan tekemisissä ilman puolison myötävaikutusta. Se on mennyttä maailmaa se.

        Minulla on mukava anoppi, mutta en muista että olisin ikinä itse soittanut sille. No kerran kun kysyin, onko vaimoni siellä kun oli vaimon kännystä akku loppu. Vastaavasti vaimoni ei ole koskaan yhteydessä minun vanhempiin. Kyllä se on minun hommani soitella ja kysyä kuulumiset ja hoitaa vierailujen ja kyläilyjen sopimise sun muut.


    • sirkuttaja

      Hei tällaista tämä on nimimerkille.. Oletko poikasi kanssa puhunut asiasta? Eihän se miniä määrää keitä lapsenlapset saa tavata ja keitä ei saa. Soita ihmeessä pojallesi ja pyydä koko porukka käymään. Tai kutsu itsesi kylään.. Ilmaise halusi tutustua itse, äläkä jää odottamaan yhteydenottoa..

    • mother-in-law from hell

      Mun anoppi myös suoraan helvetistä! Roikkuu pojassaan, kuin olis vielä alakouluikäinen. Vaatii poikaansa tekemään hänen luonaan koko ajan jotain hommia. Hän asuu noin 30 kilometrin päässä. On ihan normaalia, että hän soittaa sunnuntai-iltana klo 20 pojalleen että hänen on lähdettävä multaamaan perunat tai kantamaan puita. Jos ja kun poikansa ei lähde haukkuu anoppini hänet todella törkeillä sanoilla kuten "vi-tun kusipää" yms.. uskomatonta mutta totta! Millainen äiti on noin riippuvainen pojastaan joka jo aikuinen ja omaa elämää elävä!? Seurusteluaikojen alussa haukkui minut pojalleen tekstiviestein todella törkeästi. Oli katkera kun pojalla ei ollut enää aikaa eikä kiinnostusta paapoa äitiään aina silloin kun vain suinkin tarvitsi. Nytkin savu nousee korvista, kun pelkästään ajattelenkin koko anoppia!!
      Anoppini sekaantuu kaikkeen meidän tekemiseen, neuvoo minua kaikessa kodinhoidossa, neuvoo poikaansa IHAN kaikessa vaikka ei itse kuitenkaan koskaan viitsi mitään tehdä. Olen oikeasti ihan loppu tähän naiseen.

      • samassa veneessä

        Tuttu tunne, mä lähen piruuttaan omalle äitelle muka tekeen jotain tai ainakin sanon ääneen että muka menen. On isäntä alkanu huomaan kuinka naurettavaa touhua on kun juoksentelee äitensä pillin mukaan


      • Yhteinen asuntilaina

        Nu minä VAIKKA MAKSA 500E-700E OMASTA RAUHASTTA SILTTI KOKO SUKU TULE KYLÄÄN JOKA LAUANTAI, SUNUUNTA JA KANNATA SIETA HEITÄ.ÄRSYTTÄ! EIKO OLE OMA ELÄMÄ TUOLAISILLE IHMISILLE KUN KÄYDÄ NAIMISISSA OLEVA IHMISILLE? kuka voisi anta neuvo kun minulle ei saa käydä heidän oman koti taloon luokse mutta minun luokse aina saa käydä milloin huvitta ilman lupa ja kutsu? VAIKKA MEILLE YHTEINEN ASUNTOLAINA JA EI SIETAN KETÄÄN ILMAN MIUN LUPA TAI EDES KYSYNTA? MITÄ SE ON KUN OMAN KOTIIN ILMAN ERIKOISTA ILMOITUSTA ! PITÄSIKO SOITA POLIISILLE JA KYSEILA MITÄ ILMISILLE VAIVA KUN KOKO AIKA ROIKKUMASSA SEKA ANPOII, ETTÄ HÄNNEN PIENIN POIKANSA 42V? JA SEN LAPSI? KUN SANOI ETTÄ JÄRJESTAHAN OMA ELÄMÄ NIIN - MEILLE HYVÄÄ OLL JOKAISELLE YKSIN! NIIN ISTUHAN JOKAINEN SITTEN OMASSA KODISSA JA ÄLÄHAN KÄYDÄ NAIMISISSA OLEVA IHMISTEN LUOOKSE JOS ETTE HALUATTE JÄRJESTA OMA HENKILOKOHTAINEN ELÄMÄ! MINKALAISIJA NEUVOJA VOISI OLLA?


      • täällä ihan sama

        et ole yksinn..täällä ihan sama tilanne anoppia kohtaan on syntynyt jo viha, jota on vaikea saada pois.. todellakin sekaantuu anoppi ihan kaikkeen mihin ei hällä olisi mitään oikeutta ja laukoo ihme kommentteja joilla saa minut loukattua..tämä nainen on hirviö. Varokaa anoppeja pitää puolianne!


    • raakaapelia

      sanokaa miehillenne että menette nyt isän luo pyykkäämään ja kokkaamaan kun ei ukkokulta jaksa.. siivoamaan isin mieliksi. Jos on yhteisiä muksuja talossa, niin pyytäkää anoppia hoitelemaan sillävälin. Jo alkaa mies käsittää, mistä tullee. Ellei koti siivoonnu, kannattaa pariin erään soittaa kotiin myös siivouspalvelu ja laskuttaa miestä ainakin 50%.. Kokeiltu on.. ;P

    • aaffaf

      Eli anoppisi käy vähintään 3 kertaa powerwalkissa, ja spinningissä, hierojalla ja luksuskampaajalla säännöllisesti. Hänellä on myös henk.koht. shopperi ja tyylisuunnitelma. Hän on useasti paikallislehden etusivulla tai sivuosioissa, koska herättää niin paljon positiivista huomiota. Hänen kotinsa kiiltää, ikkunoita myöden. Hänen lapsensa ovat jo pienestä pitäen saaneet sopusuhtaisen kasvatuksen, sopivassa määrin itsenäisyyttä mutta myös tiukkoja sääntöjä. Hän kuuntelee miestään, ja toteuttaa tämän jokaisen toiveen. Hän on oman miehensä parhain kaveri facebookissa ja miehensä kaveripiirin tuntee, kuinka upea vaimo tällä oikein on. Yhtään rikkaruohoa ei ole kasvimaalla ja omenat kasvavat ilman matoja.

      Oi, kuinka ihanaa elämää. Ja mahdotonta.

      • Onko pakko?

        Nu voi voi! Oma itsetunto paranta vain muiden ihmisten kautta! Jos se vielä häiritse minulle niin soitelen poliisille ja kyseilen mitä minulle tehdä koska kodinsa tuli käyttävä miehen sukulle- voi tulla ilman lupa ja kyseilu milloin tahansa ! Ärsytttävä! Eiko jokaiselle on oma koti ja jokainen voi käydä oman äidin luokse ihan itse ???????????? Ettei tarvitse pakoita yhteensä oleminen sellasten ihmisten kanssa jokulle ei pysty anta anteeksi heidän tekonsa aikasemmiin sinua kohaan?


    • rjettek

      Älä lähde sinne anoppilaan.

      Toisekseen, jos mies ei ota kuuleviin korviin, niin lakkaa selittämästä.

      Yksinkertaisesti järjestä ne lasten synttäri yms.hömpötykset tylysti omassa kodissasi ja sano että asia on nyt näin. Ja että anoppi saa kerätä ne luunsa siihen suuntaan jos tahtoo lasten synttäreitä juhlia, asia on jämpti.

      Mitä sitä asiasta kummempaa ongelmaa tekee, käyköön mies kotopuolessaan muuna aikana ihan omin nokkineen... lasten synttärit järjestät kotona, miehen omilla synttäreillä tai muuna aikana mies vois ottaa lapset ja käydä mummolassa, jää sinä kotiin viettämään laatuaikaa itsesi kanssa.

      Ei sitä tartte väkisin tulla ihmisten kanssa toimeen, mutta en tarkoita että sotaa pitää toisen kiusaksi nostaa. Tekee vaan kylmän rauhallisesti just niin kun itse tahtoo. Jos toinen ei ymmärrä, niin sitten ei ymmärrä (tällä tarkoitin anoppia)

      • sddflkj45o3i39944

        "Älä lähde sinne anoppilaan."

        Niipä. Itsestäni on ihan käsittämätöntä, että mennään käymään mahottomien ihmisten luona.

        Aina kun minulla on tullut kunnolla riitaa omien vanhempieni kanssa, olen vain lopettanut siellä käymisen ja vääntänyt yhteydenpidon aivan minimiin. Kerran vuodessa olen käynyt tarkastamassa tilanteen, eli sen onko ääni muuttunut kellossa. Jos ei ole, seuraava tarkistuskäynti on ollut vuoden kuluttua, jos on, niin sitten olen saattanut tulla aikaisemminkin. Joskus on pitänyt mennä katsomaan kun on joutunut sairaalaan, josko se asenne olisi muuttunut. Niin kauan kun asennne on ollut okei, olen jeesaillut ja heti kun on taas tullut hankauksia, olen jättänyt vanhempani pärjäilemään yksikseen.

        Kerran käännyime perheeni kanssa etuovelta takaisin ja menimmme kotia, kun vanhempani aloittivat kanssakäymisen ihan väärällä asenteella.

        Meillä sen riitelyn vanhempieni kanssa on hoitanut lähinnä minä, puoliso ei ole alkanut riitelemään vanhempieni kanssa, vaikka häneltäkin on usein savu noussut korvista.

        "Yksinkertaisesti järjestä ne lasten synttäri yms.hömpötykset tylysti omassa kodissasi ja sano että asia on nyt näin."

        Niinpä! Eikä sitä anoppia tarvitse edes kutsua niille, pysykööt poissa!


    • piparminttuli

      Niin, miksi mennä kun ei kerran tykätä. Mutta älä nyt sano miehelle että en äitis takia tule. Kai sulla on sen verran kotitöitä rästissä että niitä voi jäädä tekemään. "kun kerrankin on rauhaisaa tehdä".

      • huihait

        Ei ole pakko mennä anoppilaan. Minä en enää käy. Ilkeili turhan monta vuotta. Haluaa mieheni itselleen nyt kun jäi leskeksi. Aikoinaan muutin kauemmaksi vain anopin vuoksi kun ei miehelläni ollut silloinkaan hetken rauhaa. Älkää olko tekemisissä ihmisten kanssa jotka murentavat teitä. Sellainen anoppi minulla. Kurjaa.


      • eräs anoppi
        huihait kirjoitti:

        Ei ole pakko mennä anoppilaan. Minä en enää käy. Ilkeili turhan monta vuotta. Haluaa mieheni itselleen nyt kun jäi leskeksi. Aikoinaan muutin kauemmaksi vain anopin vuoksi kun ei miehelläni ollut silloinkaan hetken rauhaa. Älkää olko tekemisissä ihmisten kanssa jotka murentavat teitä. Sellainen anoppi minulla. Kurjaa.

        Hyvät miniät, tuleeko teille mieleen onko syy yksinomaan anopin?


        Olisi varmaan syytä tutkia tarkemmin mikä mättää itsessäni miehessäni ja anopissa.
        Yleensä on niin, että metsä vastaa niin kun sinne huutaa.


      • hhkkkh
        eräs anoppi kirjoitti:

        Hyvät miniät, tuleeko teille mieleen onko syy yksinomaan anopin?


        Olisi varmaan syytä tutkia tarkemmin mikä mättää itsessäni miehessäni ja anopissa.
        Yleensä on niin, että metsä vastaa niin kun sinne huutaa.

        kyllä se anopeissa on suurin vika. Pitäisi kunnioittaa aikuisia ihmisiä eikä tunkeentua joka asiaan ja kaikki pitäisi saada tietää vessassa käynnitkin anopin, onko tuo oikein? eikö jokaisella ole oikeus yksityisyyteen?


      • jäppine343455435
        eräs anoppi kirjoitti:

        Hyvät miniät, tuleeko teille mieleen onko syy yksinomaan anopin?


        Olisi varmaan syytä tutkia tarkemmin mikä mättää itsessäni miehessäni ja anopissa.
        Yleensä on niin, että metsä vastaa niin kun sinne huutaa.

        "Yleensä on niin, että metsä vastaa niin kun sinne huutaa. "

        En tiedä mikä on, mutta tuntuu siltä että ihmisiltä unohtuu siinä viidenkympin korvilla tuo yksinkertainen sananalasku. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään, kun kukaan ei käy kylässä.


      • sipuli2014
        jäppine343455435 kirjoitti:

        "Yleensä on niin, että metsä vastaa niin kun sinne huutaa. "

        En tiedä mikä on, mutta tuntuu siltä että ihmisiltä unohtuu siinä viidenkympin korvilla tuo yksinkertainen sananalasku. Sitten huuli pyöreänä ihmetellään, kun kukaan ei käy kylässä.

        "Tyhjät kattilat kolisevat eniten" . Kattila=anoppi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe