Hei. Ajoa tulee vuodessa 30000-40000tkm, joten dieselin hankinta olisi pikkuhiljaa paikallaan. Mikähän sitä sitten kannattaisi hankkia.
Rahaa ei ole ylettömästi, joten hintaluokka saisi olla jossain 5-10 tuhannen paikkeilla ja auto saisi kuitenkin olla 2005 tai uudempi, eikä ihan loppuun asti ajettu.
Mitä merkkejä kannattaisi katsastaa ja mitä kannattaisi välttää? Onko nuo kiinalaiset tai korealaiset hyviä vai kannattaako ostaa volkkari? Kertoiltaa vinkkejä tai laittakaa linkkejä.
Minkä diisselin ostaisin
19
561
Vastaukset
Noilla spekseillä löytyy aika laaja valikoima, joten yritän antaa ihan yleisiä ohjeita.
1. Vältä pienimpiä dieseleitä. Eivät luultavasti kestä kovin hyvin.
2. Jos matka-ajoa on enemmän, hanki mielummin pidemmällä akselivälillä varustettu auto. Luultavasti vakaampi ajettava.
3. Ota farkkumalli jos tarvitset sellaista. Älä jos et.
4. Vältä kaksoiskytkentäautomaatteja, ellet tiedä jonkin tietyn mallin olevan oikeasti kestävä.
5. Vältä ylettömän tehokkaita malleja. Tehoja on usein myös käyettty ja tämä näkyy mm. alustan ja laatikon kunnossa.
6. Osta saksantuonti ja ruostesuojaa se.- meinaatko näin
Kohta on hankala välttää pienempiä diseleitä, koska autonvalmistajat suuntautuvat juuri noihin pienempiin koneisiin. 1,6 litraiset dieselit ovat voimanlähteinä isommissakin perheautoissa, enkä ole kuullut niiden erityisestä kestävyysongelmista. Toki aika näyttää kun alkaa olla näyttöjä suurista ajokilometrimääristä.
- jeremias6
Ehdottomasti kannattaa ostaa Avensis. Hinta/laatu on mitä parhain ja lisäksi tehokkain ja taloudellisin moottori kaikissa kokoluokissa.
- neuvo
jeremias6 kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa ostaa Avensis. Hinta/laatu on mitä parhain ja lisäksi tehokkain ja taloudellisin moottori kaikissa kokoluokissa.
Ei tosiaan kannata..
Kaikkien testien mukaan iso päästöinen kalliisti verotettu ja kalliit huoltokustannukset. Skoda voittaa lähes kaikki testit kestävyydeltä toisin kuin Vagit vaikka samaa konsernia, 2007 jälkeiset mondeot hintalaatusuhteeltaan parhaita, siis mk4 koppaset.
5-10 tonnia budjetti, tässä vaihtoehdot..
2001 - 2003 volvo jota huollettu 300tkm kilsoilla
(halvat huoltokustannukset)
Ford mondeo 2007-2009 asettuu hintahaarukkaan.
(Halvat huoltokustannukset ja käyttöverot, vähävikainen)
Skoda, jos ajettu alle 200tkm ja sellanen löytyy.
(Vähävikainen)
Seuraavia pitääkin ostaa sitten kaks, koska toinen on aina huollossa. Joukossa myös liian kalliit.
- Kaikki Vagit 2005 jälkeen, eipä enää edes takseiksi kelpaa.
(kallis huoltaa, turbot hajoilee itsekseen, vakuutukset ja käyttöverot kalliita)
- Meset, kalliita ja vikaherkkiä
- Audi mutta vain 2,5 ylöspäin
(kallis ylläpitää, mutta voi olla myös laadukas)
- Toyota, paska, äänekäs ja kaikissa testeissä huonoiten menestynyt.
(jos ostat Toyota niin viimeinen toimiva löytyy vuodelta 2003, tehty Jaapanissa kokonaan.) Päästömittaukset suuri ongelma ja käyttövoimamaksujen suuruus dieseleissä.
- kokemusta on.
Älä osta saksantuontia, äläkä saksalaista yleensäkään.Pienet diiselit ovat halvempia , kuluttavat vähemmän, verot ovat kevyemmät ja luultavasti kestävät huollettuina sen minkä isommatkin.
- Mulla vanha taksi.
Passatti -04. Ajettu 460 tkm. Diesel toimii hyvin, samoin kuin paljon parjattu automaattivaihteisto. Hyvä käyttöauto, mitä nyt niveliä ja koiranluita joskus vaoihdettu. Pojalla samoin vanha (-03) taksimersu. Ajettu 512 tkm ja toimii erinomaisesti. Halpaa ajoa.
- mopoauto45
Jos ajat vain tuon 30-40 tkm/v, pärjäät jollain pienellä ajokilla. Joku korealainen pelittäs varmaan hyvin.
- Möly Kommari
Skoda Octavia 1.9 TDI olisi yksi hyvä vaihtoehto. Se pumppusuutin diesel on varsin kestävä. Lisäksi tuo on varsin hyvä ajo-ominaisuuksiltaan.
- ei_vw:tä
Möly Kommari kirjoitti:
Skoda Octavia 1.9 TDI olisi yksi hyvä vaihtoehto. Se pumppusuutin diesel on varsin kestävä. Lisäksi tuo on varsin hyvä ajo-ominaisuuksiltaan.
Ihan mukava kone, mutta ei sisällä edes öljynpaineanturia... Nokka-akseli ei kestä. Jos etsii kestävää konetta niin yksi kestävimpiä on 1.6HDI/TD ja löytyy monen merkin nokalta. Korealaisissa saa vastinetta rahalle kovasti.
- Toyota Avensis
Möly Kommari kirjoitti:
Skoda Octavia 1.9 TDI olisi yksi hyvä vaihtoehto. Se pumppusuutin diesel on varsin kestävä. Lisäksi tuo on varsin hyvä ajo-ominaisuuksiltaan.
Tietysti Toyota Avensis. Siinä on se D4D moottori mikä on erittäin kestävä. Muutenkin Avensis on hyvä kestävyydeltään ja se on yksi parhaista autoista ajaa.
- et ole oikealla
Toyota Avensis kirjoitti:
Tietysti Toyota Avensis. Siinä on se D4D moottori mikä on erittäin kestävä. Muutenkin Avensis on hyvä kestävyydeltään ja se on yksi parhaista autoista ajaa.
Autolla sitten ajanutkaan jos japanilaista kehut hyväksi ajaa. Kokeileppa joskus saksanseisojaa, tai ranskatarta.
- vertaile nettiautoss
Toyota Avensis kirjoitti:
Tietysti Toyota Avensis. Siinä on se D4D moottori mikä on erittäin kestävä. Muutenkin Avensis on hyvä kestävyydeltään ja se on yksi parhaista autoista ajaa.
Yksi tuttu osti Avensiksen. Vakuutus oli 110 euroa perushinnaltaan kallimpi kuin Meganessa. Riippuu yhtiöstäkin, mutta on niitä muitakin kuluja kuten dieselveron määrä joka kannattaa tarkistaa.
Jos "uskallat" niin Meganen saa ostettua halvalla / saa uudemman vähemmän ajetun ja sen kyyti on mukavaa. - igugirgrg
vertaile nettiautoss kirjoitti:
Yksi tuttu osti Avensiksen. Vakuutus oli 110 euroa perushinnaltaan kallimpi kuin Meganessa. Riippuu yhtiöstäkin, mutta on niitä muitakin kuluja kuten dieselveron määrä joka kannattaa tarkistaa.
Jos "uskallat" niin Meganen saa ostettua halvalla / saa uudemman vähemmän ajetun ja sen kyyti on mukavaa.Megane voi verrata corollaan ja corollan vakuutukset on selvästi ava halvemmat. samoin lagunan meganea suuremmat. Auton vakuutuksen hinta riippuu aika paljon siitämitä auto on uutena maksanut.
- mmersu
mersu sen pitää olla mikään muu ei ole auto kun mersu
- kiesel
Kia Ceed voisi olla hyvä valinta, ainakin valinnanvaraa näyttäisi Nettiautosta löytyvän tuolla hintahaitarilla.
- kahessa tonnis
Nakussa pitää olla pitkät välitykset lootassa kone ei sais käydä kovilla kierroksilla, koska se ei tykkää niistä.
- huh6
Renault Laguna 2008 ja uudemmat. On hyvällä ja luotettavalla 1,5 dci koneella ja on taloudellinen. Saat edullisen, ja mukavan auton, eikä ruostu. Turhaan peloittelevat auton laadusta. Halvempi niitä katsastuksessa havaittuja nivelvikoja on korjauttaa, kun DSG-sontaa....
- scania V8
Onkohan noi saksan dieselit loppuun ajettuja kun siellä huristelevat kahta sattoo paikasta paikkaan tuohan on tehty työ koneeksi eikä mihinkään formula ajoon.
- kjkjg
mersu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p551816Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,431593- 511542
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.41485Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis51478Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin51384Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä71298Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta111263Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla31142Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni31123