Rintojen pienennysleikkaus julkisella puolella

Mietteliäs1

Olen menossa rintojen pienennysleikkaukseen, mutta jäin miettimään lääkärin sanomaa kommenttia ettei rintoja kohoteta. Onko kenelläkään kokemusta rintojen pienennysleikkauksesta julkisella puolella etenkin Päijät-Hämeen keskussairaalassa? Itselläni on kohtalaisen kookkaat rinnat kokooni nähden ja myöskin muutaman lapsen imetyksen jälkeen ne ovat alkaneet roikkumaan. Mielestäni rintojen roikkuminen on yhtä kiusallista kuin suuri koko. Mietin sitä, jääkö rinnat edelleen roikkumaan pienennyksen jälkeen, jos niitä ei lainkaan kohoteta? Siinä tapauksessa ne eivät todellakaan ole enää kauniit, jos ovat pienet roikkuvat lapaset. Kiitos etukäteen asiallisille kommenteille.

40

9762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Kyllä ne kohoavat samalla. Mutta julkisella puolella kädenjälki on paljon rujompi ja haavojen hoitoon annetaan eri ohjeet kuin yksityisellä plastiikkakirurgisella puolella (julkisella jää rumat arvet varmemmin ellet tiedä mitä teet). Olisin itse päässyt myös julkiselle puolelle, mutta mielummin maksoin kauniista jäljestä ja otin kelan "osakorvaukset" jälkikäteen kun kriteerit täyttyivät. Halusin myös leikkauksen tiettynä aikana (lomalla) jolloin sain lapset mummolaan ja käydä rauhassa leikkauksessa.

      Joskus julkisella puolella vaaditaan tietyn kudosmäärän poistamista per rinta. Tahtoasi ei myöskään kuunnella kuten plastiikkakirurgilla eli et välttämättä saa päättää kokoa ja muotoa.

      Minkä ikäiset lapset sinulla on? Toipumisaikana koin hankaluudeksi vain lapset (ja laiskan miehen!). Suosittelen viemään lapset hoitoon ensimmäisiksi toipumispäiviksi.

    • Mietteliäs1

      Kiitos vastauksestasi, Minulla on 3, 6 ja 8 vuotiaat lapset. Onhan ne varmasti hoitoon laitettava mummolaan ensimmäisiksi päiviksi. Kyllähän tämä leikkaus jännittää kovasti ja mietin itse myös tätä jäljelle jäävää jälkeä. Tuntui vaan niin oudolta kommentilta, kun lääkäri sanoi, ettei niitä sitten kohoteta. Sen kyllä tiedän, ettei julkisella puolella tehdä pelkkää kohotusleikkausta. Paljon sinulla maksoi leikkaus yksityisellä ja missä olet käynyt leikkauttamassa?

      • ......

        Kävin Jyväskylässä Sairaala KL:ssä, hinta viitisen tonnia. Onhan se iso raha, mutta vaihtoehto julkisella puolella samaisessa kaupungissa ei innostanut. Kudosta minulta ei juurikaan poistettu, kohotettiin lähinnä. Tulos kiinteä D-kuppi entiseen löysään E-kuppiin verrattuna.

        Sairaalakohtaiset erot arpien hoidosta vaihtelevat, kannattaa ottaa teippaus tosissaan ja jos sanotaan, että "pidä teippiä 2 viikkoa ja sitten ei enää tarvitse", ohjeet ovat HUONOT.

        Jos haluat salata leikkauksen muilta, älä näyttäydy lapsillesi alastomana pitkään aikaan... se on kiva, kun lapset alkavat julkisesti kertoa, että äidillä on teippejä tisseissä :)


    • leikattu

      Mulla on leikattu julkisella puolella helmikuussa (2014). Kyllä ne julkisen puolen leikkajatkin ovat plastiikkakirurgeja :-). Hassu ajatus, että samainen plastiikkakirurgi leikkaisi huonommin julkisella puolella kuin yksityisellä. Samat kirurgit ovat tekevät molemmilla sektoreilla leikkauksia.

      Kohotusleikkauksilla tarkoitetaan leikkausta, joissa rinta ei varsinaisesti pienene eli täytetä ei oteta pois vaan ylimääräinen nahka leikataan pois ja nännin paikka siirretään ylemmäs. Pienennysleikkaus tehdään samalla tyylillä, mutta samalla rinnan kokoa pienennetään eli liiallinen täyte leikataan pois.
      Lääkäri siis tarkoitti sitä, ettet sinä voi saada julkisella sellaista leikkausta, jolla on vain kosmeettinen merkitys.

      • .....

        Parhaimmat yksityiset plastiikkakirurgit eivät tee yksityisen puolen hommia ;) On aivan eri kädenjälki esim. Hilkka Peltoniemellä tai Asko Salmella kuin tavan plastiikkakirurgilla (jopa näiden kahden huipun välillä ero). Olen lukenut ja nähnyt paljon ennen ja jälkeen-kuvia. Monia blogejakin on kuvineen, missä leikkauskokemuksia.


      • ....
        ..... kirjoitti:

        Parhaimmat yksityiset plastiikkakirurgit eivät tee yksityisen puolen hommia ;) On aivan eri kädenjälki esim. Hilkka Peltoniemellä tai Asko Salmella kuin tavan plastiikkakirurgilla (jopa näiden kahden huipun välillä ero). Olen lukenut ja nähnyt paljon ennen ja jälkeen-kuvia. Monia blogejakin on kuvineen, missä leikkauskokemuksia.

        Siis piti kirjoittaa "eivät tee julkisen puolen hommia".

        Laitahan kuva rinnoistasi, niin katsotaan ;)


      • leikattu :-)
        .... kirjoitti:

        Siis piti kirjoittaa "eivät tee julkisen puolen hommia".

        Laitahan kuva rinnoistasi, niin katsotaan ;)

        En taida kumminkaan ;-)

        Varmasti yksityisellä puolella saa enemmän aikaa, huomiota ja neuvoja, mutta jos mun rintoja vertaa ennen ja jälkeen (en laita edelleenkään kuvia :-)), ero on huima. Vanhalle (45v) ja köyhälle nämä julkisella tehdyt rinnat ovat oikein hyvät.

        Tottakai jokaisella kirurgilla on oma "käsialansa", mutta jos näitä palstoja lukee lähes jokaista kirurgia on jossain vaiheessa haukuttu. Tuskin kukaan ammattilainen tekee aina 100% täydellistä jälkeä, niin että potilaskin on 100% tyytyväinen. Makuja on monia ja oisko näissä plastiikkakirurgisissa leikkauksissakin joskus sellaisia "maanantaipäivän mallistoa" ei niin priimaa. En tiedä, kuhan ajattelen vain ääneen.

        Mun mielestäni on ok mennä yksityiselle varojensa mukaan, mutta sitten on meitä vähävaraisia, jotka voivat terveydellisistä syistä saada kukkarollemme sopivamman hintaiset rinnat.

        Ja näin lopuksi totean, että rintojen pienennys kohdallani oli oikeasti elämän laatua kohentava asia ennen kaikkea terveysnäkökulmasta. Lisäbonuksena rinnoista tuli suhteellisen nätitkin. Eivät roiku :-)


      • leikattu
        ..... kirjoitti:

        Parhaimmat yksityiset plastiikkakirurgit eivät tee yksityisen puolen hommia ;) On aivan eri kädenjälki esim. Hilkka Peltoniemellä tai Asko Salmella kuin tavan plastiikkakirurgilla (jopa näiden kahden huipun välillä ero). Olen lukenut ja nähnyt paljon ennen ja jälkeen-kuvia. Monia blogejakin on kuvineen, missä leikkauskokemuksia.

        Olen myös lukenut blogeja ja katsellut kuvia varsinkin leikkausta odotellessani. Luulisi, että lopputulokseen vaikuttaa myös rinnan muoto, rasvan määrä yms. eli yksi kirurgi ei voi muotoilla samanlaisia rintoja kaikille.

        Laittaisitko linkin täydellisesti onnistuneesta ja vastaavasti rujojälkisestä (outo sana -)pienennysleikkauksesta. Voisin sitten vertailla kumpaan kategoriaan kuulun. Lupaan kertoa rehellisesti.


      • .......
        leikattu kirjoitti:

        Olen myös lukenut blogeja ja katsellut kuvia varsinkin leikkausta odotellessani. Luulisi, että lopputulokseen vaikuttaa myös rinnan muoto, rasvan määrä yms. eli yksi kirurgi ei voi muotoilla samanlaisia rintoja kaikille.

        Laittaisitko linkin täydellisesti onnistuneesta ja vastaavasti rujojälkisestä (outo sana -)pienennysleikkauksesta. Voisin sitten vertailla kumpaan kategoriaan kuulun. Lupaan kertoa rehellisesti.

        En nyt kuitenkaan viitsi ihmisten blogeja tähän linkittää ja alkaa arvostelemaan. Mutta sanotaanpa näin, että monen julkisella puolen leikatun rinnat on jätetty alapuolelta pyöristämättä eli ovat nelikulmaiset alhaalta. Arvet mutkittelevat ja monesti jää rinnan alle tulehtuva, erittävä kolo (dreeniputkien aukot?). Tulehdus ja komplikaatiojuttuja olen kuullut enemmän julkiselta puolelta. Mutta voi olla, että ylipainoiset/todella suuririntaiset menevät helpommin sinne ja se ylipaino runsas rasvan poisto heikentää parantumista.

        Yksityisellä puolella saa nähdä kuvia plastiikkakirurgien tekeleistä, ihan konsultaatiossa näytetään jos haluaa katsoa. Eräällä plastiikkakirurgiaan liittyvällä foorumilla ollut paljon kirurgien arvostelua ja kyllä jos arvosanoja annettaisiin ja laskettaisiin keskiarvo, tietyt yksityisen puolen ihmiset tekevät huimasti parempaa jälkeä. Aina ei voi onnistua ja rinnoissa parantumisessa ei ole eroja.

        Näin itse livenä parin ihmisen "neliörinnat", jotka leikattu julkisella puolen ja päätin olla menemättä sinne...


      • .....
        ....... kirjoitti:

        En nyt kuitenkaan viitsi ihmisten blogeja tähän linkittää ja alkaa arvostelemaan. Mutta sanotaanpa näin, että monen julkisella puolen leikatun rinnat on jätetty alapuolelta pyöristämättä eli ovat nelikulmaiset alhaalta. Arvet mutkittelevat ja monesti jää rinnan alle tulehtuva, erittävä kolo (dreeniputkien aukot?). Tulehdus ja komplikaatiojuttuja olen kuullut enemmän julkiselta puolelta. Mutta voi olla, että ylipainoiset/todella suuririntaiset menevät helpommin sinne ja se ylipaino runsas rasvan poisto heikentää parantumista.

        Yksityisellä puolella saa nähdä kuvia plastiikkakirurgien tekeleistä, ihan konsultaatiossa näytetään jos haluaa katsoa. Eräällä plastiikkakirurgiaan liittyvällä foorumilla ollut paljon kirurgien arvostelua ja kyllä jos arvosanoja annettaisiin ja laskettaisiin keskiarvo, tietyt yksityisen puolen ihmiset tekevät huimasti parempaa jälkeä. Aina ei voi onnistua ja rinnoissa parantumisessa ei ole eroja.

        Näin itse livenä parin ihmisen "neliörinnat", jotka leikattu julkisella puolen ja päätin olla menemättä sinne...

        Tekniikka heittää lisäsanoja taas väliin eli piti kirjoittaa tuonne "rinnoissa ja parantumisessa ON eroja".


      • 7+18
        ....... kirjoitti:

        En nyt kuitenkaan viitsi ihmisten blogeja tähän linkittää ja alkaa arvostelemaan. Mutta sanotaanpa näin, että monen julkisella puolen leikatun rinnat on jätetty alapuolelta pyöristämättä eli ovat nelikulmaiset alhaalta. Arvet mutkittelevat ja monesti jää rinnan alle tulehtuva, erittävä kolo (dreeniputkien aukot?). Tulehdus ja komplikaatiojuttuja olen kuullut enemmän julkiselta puolelta. Mutta voi olla, että ylipainoiset/todella suuririntaiset menevät helpommin sinne ja se ylipaino runsas rasvan poisto heikentää parantumista.

        Yksityisellä puolella saa nähdä kuvia plastiikkakirurgien tekeleistä, ihan konsultaatiossa näytetään jos haluaa katsoa. Eräällä plastiikkakirurgiaan liittyvällä foorumilla ollut paljon kirurgien arvostelua ja kyllä jos arvosanoja annettaisiin ja laskettaisiin keskiarvo, tietyt yksityisen puolen ihmiset tekevät huimasti parempaa jälkeä. Aina ei voi onnistua ja rinnoissa parantumisessa ei ole eroja.

        Näin itse livenä parin ihmisen "neliörinnat", jotka leikattu julkisella puolen ja päätin olla menemättä sinne...

        Julkisella puolella voivat leikata samat kirurgit kuin yksityisellä. Minut leikkasi Mehiläisen plastiikkakirurgi, koska alkuperäinen kirurgi ei jostain syystä päässyt. Hänkin oli sellainen, joka toimi sekä omassa yksityisklinikassaan että julkisella.

        Mitä tulee leikkausjälkeen, niin pienennysleikkauksen läpikäynyt ystäväni meni suoraan yksityiselle. Hänellä meni kaikki pieleen: koko oli väärä, nännipihat jäi eri korkeudelle (eli ripustus epäonnistui), dreenit vuotivat ja arvet levisivät. Kirurgi kieltäytyi korjaamasta tai hyvittämästä lopputulosta. Lisäksi kirurgi, joka on hyvin tunnettu alallaan ja tälläkin sivulla usein mainittu, oli todella töykeä.

        Suomessa ei voi väittää, että julkisella kaikki on huonoa ja yksityisellä hyvää. Oma leikkaukseni maksoi alle 100 euroa eikä jäänyt arpia ja sain täysin symmetriset rinnat. Sekä leikkaava kirurgi että hoitajat olivat hyvin ystävällisiä. Jokaisessa leikkauksessa on riskinsä. Sitä voi vaikka kuolla leikkauspöydälle. Ehkä suurin ero rintojen pienennysleikkauksessa on yksityisen ja julkisen välillä se, että julkisella ei yleensä voi esittää mitään erityisiä toiveita rintojen koosta ja muodosta. Joskus lääkäri niitä kysyy, mutta tavallista on, että hän katsoo kunkin leikattavan vartaloon sopivan rintojen mallin ja koon.


      • Concetta

        mun tätille on tehty julkisella puolella ja voin sanoo ett tosi hyvä lopputulos on ja hyvin tekivät.ei ollut mitään valittamista julkisen puolen leikkauksessa jal oppu tuloksessa.yritän päästä itsekkin julkiselle puolelle pienennykseen.hartia-niska kivut nii pahoja.toivon todella ett onestaa!!oishan olo sitt helpompaa ja nii ihgua ku ei isot röllöt enää roikkus ja kipua tuottais.


    • 7+18

      Totta kai rinnat kohotetaan. Leikkaus kulkee nimellä "rintojen ripustus", mutta kuten edellinen kommentoija sanoi, lääkäri tarkoitti sitä että pelkän riippumisen takia julkisella ei leikata. Rinnat tulee olla riittävän kookkaat ja niistä on terveydellistä haittaa, jotta leikkaukseen ryhdytään. Kun lääkärin kanssa näistä asioista keskustelee, kannattaa painottaa terveydellistä puolta. Kaikki tietävät kyllä, että roikkuvat rinnat ovat myös esteettinen haitta.
      Minut on leikattu julkisella ja lopputulos oli täydellinen. Kannattaa kuunnella tarkoin ohjeet leikkaushaavojen hoidosta, sillä niiden paranemiseen voi itse paljon vaikuttaa. Eri asia tietysti on, jos on taipumusta arpikeloidiin. Siihen ei välttämättä auta mikään. Minulla ohjeet oli, että haavateippiä tulee pitää 3 kuukautta (estää haavojen leviämisen ja suojaa bakteereilta). Ei jäänyt arpia toisin kuin ystävälläni joka myös leikattiin ja jolle ohjeet oli, että haavateippiä pidetään max. 2 viikkoa.
      Saat ap olla todella onnellinen leikkauspäätöksestä. Ainakin itselläni se on yksi aikuiselämäni parhaimmista asioista.

    • Mietteliäs1

      Kiitos paljon kannustavista ja asiallisista vastauksista, ehkä kuitenkin uskaltaudun menemään ko.leikkaukseen :) Itselläni on suurista roikkuvista rinnoista paljon haittaa, koska olen hyvin urheilullinen ja hankalaa millään urheiluliiveillä saada tuettua niitä kunnolla. Ja lisäksi kun ne roikkuvat niin pahasti, että se ei todellakaan näytä hyvältä. Olen hyvin hoikka ja pienikokoinen, mutta suvussa on paljon isorintaisuutta. Olen paljon kärsinyt niska-selkävaivoista, joten toivottavasti saisin ne loppumaan.

    • Huomioithan

      Ap, otathan huomioon, että julkisella et voi valita kirurgia. On mahdollista, että saat kirurgiksi aloittelijan. Itse kieltäydyin Päijät-Hämeen keskussairaalan tutkimuksista,vaikka sairauteni on vakava. En huolinut yleislääkäriä. Rahalla saa nopeaa ja voi valita Suomen parhaan,kuten itse tein. Vähän olivat ihmeissään, kun peruutin kaikki,saipahan joku yleislääkäriajan.

    • Asiakasta kuunnellaa

      Lahdesta löytyy taitavia,kokeineita plastiikkakirurgeja, jotka kohottavat ja pienentävät asiakkaan toiveen mukaan. Julkisella ei ole asiakkaita vaan potilaita. Itse menisin Mehiläiseen.

      • Älä mene Mehiläiseen

        En menisi Mehiläiseen ikimaailmassa enää mihinkään toimenpiteeseen.
        Jos jokin menee pieleen ja he ovat jo rahansa saaneet, ei heitä kiinnosta auttaa potilastaan millään tavalla. Lääkärit ja potilasasiamiehet kohtelevat todella töykeästi.

        Kannattaa mennä muualle. Mehiläisen kaltaisen yrityksen liiketoimintaa ei kannata kannattaa. Eivät auta, eivätkä korjaa virheitään.


    • Aloittajalle
    • tissit

      Jahaa. itse olen joutunut pienennyttämään rintani, terveydellisistä syistä.
      Julkisella puolella tietenkin, kun rahat ei riittäneet, vaikka olikin terveydelliset syyt esteenä.
      Aivan ammattilaiset kirurgit olivat työssä ja kaikki sattui kohdalleen. Haavauman jäljet olivat erittäin siistit.

      Ei pidä moittiajulkistakaan terveydenhoitoa, he ovat ammattilaisia.

      Eikä kukaan opi työtään, jos ei saa harjoitella ensin (harjoittelija leikannut) ja se pitää meidän hyväksyä.
      Muistetaanpa omaa aloitusta työelämässä.????

    • pöpöt

      Minut leikkasi plastiikkakirurgi, joka leikkaa sekä julkisella että yksityisellä puolella. Mielestäni ei ole merkitystä, onko yksityinen vai julkinen, kunhan on plastiikkakirurgi!

    • Vieras vaan

      Nostellaanpas tätä ylöspäin. Olisi kiva kuulla uusia kokemuksia leikkauksesta. Tuntuu, että olen jo kolunnut läpi kaiken ja törmään vaan kohtuullisen vanhoihin juttuihin. Onko ketään leikattu esim. tänä kesänä tai syksynä? Miten olette toipuneet (etenkin, jos teillä on taloudessa pieniä lapsia)? Tai onko ketään tällä hetkellä jonossa? Mitkä ovat tunnelmat? Itse olen jonossa, ja odottavan aika on niiiiiiiin pitkä.

      • Aloittaja1

        Minulla nyt marraskuussa tulossa leikkaus julkiselle puolelle ja nyt sit vaan odotellaan.. Päädyin nyt kuitenkin menemään leikkaukseen vaikka pitkään mietinkin.Toipumisajasta vähän itsekin haluaisin tiedustella että kuinka pian voi alkaa tehdä raskaampia töitä/kuntosalia ym..Leikkauksen kutsukirjeessä luki että sairasloma on 1-3 viikkoa. Voiko siitä toipua jopa yhdessä viikossa?


      • 1+8
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Minulla nyt marraskuussa tulossa leikkaus julkiselle puolelle ja nyt sit vaan odotellaan.. Päädyin nyt kuitenkin menemään leikkaukseen vaikka pitkään mietinkin.Toipumisajasta vähän itsekin haluaisin tiedustella että kuinka pian voi alkaa tehdä raskaampia töitä/kuntosalia ym..Leikkauksen kutsukirjeessä luki että sairasloma on 1-3 viikkoa. Voiko siitä toipua jopa yhdessä viikossa?

        Ei voi toipua 1 viikossa. Yleensä nuo ovat liian lyhyitä arvioita nuo toipumisajat.

        Kaverilta leikattiin möykky rinnasta pois ja siitäkin toipumiseen meni aikaa ainakin kuukausi ja leikkaus oli pienennusleikkausta helpompi operaatio.
        Kudokset olivat pehmeät vasta 2 vuotta leikkauksen jälkeen...


    • 2+3

      Toimistotyössä tuo 1-3 viikkoa sairaslomaa on ehkä mahdollista, mutta jos tekee fyysistä työtä, niin puhutaan 4-5 viikosta. Sairaslomalla tulee ennen kaikkea välttää nostelua ja kaikenlaista riuhtomista. Se ei paljon naurata, jos leikkaushaava repeää.

      • elämä uusiksi

        Kannattaa ottaa huomioon, että leikkaustulos ei ole pysyvä jos ei tee elämäntapamuutosta. Tunnen kaksi joilta tehtiin rintojen pienennysleikkaus ja molemmilla paino noussut entisiin lukemiin tai mieluummin enemmänkin. Rinnat kasvaneet entisiin mittoihin. Myös julkisuudesta mm Sirkka- Liisa Anttilan kohdalla näyttäs olevan saman suuntainen tulos. Rinnat kasvaneet liki entiisiin mittoihin.
        Rintojen rasvakudos alkaa lisääntyä entiseen tahtiin jos ei tee pysyvää muutosta.


      • Eipäs yleistetä
        elämä uusiksi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huomioon, että leikkaustulos ei ole pysyvä jos ei tee elämäntapamuutosta. Tunnen kaksi joilta tehtiin rintojen pienennysleikkaus ja molemmilla paino noussut entisiin lukemiin tai mieluummin enemmänkin. Rinnat kasvaneet entisiin mittoihin. Myös julkisuudesta mm Sirkka- Liisa Anttilan kohdalla näyttäs olevan saman suuntainen tulos. Rinnat kasvaneet liki entiisiin mittoihin.
        Rintojen rasvakudos alkaa lisääntyä entiseen tahtiin jos ei tee pysyvää muutosta.

        Mielenkiintoinen olettamus, että isorintainen on ylipainoinen. Ei se näin välttämättä ole.


      • jättitissi
        Eipäs yleistetä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen olettamus, että isorintainen on ylipainoinen. Ei se näin välttämättä ole.

        Itselläni suurin haaveeni on päästä pienennys leikkaukseen! Mutta oma lääkärini ei ymmärrä mistä puhun, määräsi vaan masennuslääkkeet. Muutenkin omaan terveyskeskukseen on tosi vaikeaa saada aikoja :( mittani ovat kuitenkin 163/55/G65 eli rinnat on isot! Lapsia en halua tehdä kun loppuis varmaan rintaliiveistä koot kun rinnat kasvais lisää! Rinnat myös roikkuvat mikä ei oo kauheen kiva näin 24 vuotiaana. Selkä ja niskat paskana ja rahaa ei vaan oo käydä hierojalla usein ja urheilu ja venyttely ei auta :( kuinka ootte saaneet lääkärit tajuumaan että olis fyysisesti ja henkisesti leikkaus kohdillaan?


      • riippuva lähes luomu
        elämä uusiksi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huomioon, että leikkaustulos ei ole pysyvä jos ei tee elämäntapamuutosta. Tunnen kaksi joilta tehtiin rintojen pienennysleikkaus ja molemmilla paino noussut entisiin lukemiin tai mieluummin enemmänkin. Rinnat kasvaneet entisiin mittoihin. Myös julkisuudesta mm Sirkka- Liisa Anttilan kohdalla näyttäs olevan saman suuntainen tulos. Rinnat kasvaneet liki entiisiin mittoihin.
        Rintojen rasvakudos alkaa lisääntyä entiseen tahtiin jos ei tee pysyvää muutosta.

        Olen ollut pienennysleikkauksessa yli 20 vuotta sitten ja olin normaalipainoinen.

        Nykyisin olen vaihdevuosi-ikäinen ja 20 kg ylipainoa.
        Rinnat ovat kuitenkin pienentyneet yhdellä kuppikoolla ja ympärysmitta lisääntynyt reilusti, tämä tässä vaihdevuosien rupsahduksessa.

        Joten ei se lihominen ainakaan minun kohdalla kasvattanut rintoja entisiin mittoihin.
        Kunhan syyllistätte :/


      • ähky
        elämä uusiksi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huomioon, että leikkaustulos ei ole pysyvä jos ei tee elämäntapamuutosta. Tunnen kaksi joilta tehtiin rintojen pienennysleikkaus ja molemmilla paino noussut entisiin lukemiin tai mieluummin enemmänkin. Rinnat kasvaneet entisiin mittoihin. Myös julkisuudesta mm Sirkka- Liisa Anttilan kohdalla näyttäs olevan saman suuntainen tulos. Rinnat kasvaneet liki entiisiin mittoihin.
        Rintojen rasvakudos alkaa lisääntyä entiseen tahtiin jos ei tee pysyvää muutosta.

        minulle on tehty pienennysleikkaus noin 7 vuotta sitten yli viisikymppisenä. Yleisesti painoa on tullut lisää noin 3 kg , mutta olen suht normaalipainoinen. 55 kg. Leikkauksen jälkeen rinnat olivat kuin teinillä pienet ja kiinteät. Nyt seitsemässä vuodessa rinnat ovat kasvaneet miltei entiseen kokoon, eivätkä ole enää niin kiinteät. Jostain artikkelistä käsitin, että suuret rinnat johtuvat rintarauhasen liikakasvusta. Mietityttää voiko nämä rauhaset alkaa taas liikakasvamaan. Kuka tietää? voiko hormoonilääkitys vaikuttaa rintojen kasvuun ? Masentavaa, että pikkurintojen ihana aikakausi oli niin lyhytaikainen.


      • Luonnollista_kasvua
        ähky kirjoitti:

        minulle on tehty pienennysleikkaus noin 7 vuotta sitten yli viisikymppisenä. Yleisesti painoa on tullut lisää noin 3 kg , mutta olen suht normaalipainoinen. 55 kg. Leikkauksen jälkeen rinnat olivat kuin teinillä pienet ja kiinteät. Nyt seitsemässä vuodessa rinnat ovat kasvaneet miltei entiseen kokoon, eivätkä ole enää niin kiinteät. Jostain artikkelistä käsitin, että suuret rinnat johtuvat rintarauhasen liikakasvusta. Mietityttää voiko nämä rauhaset alkaa taas liikakasvamaan. Kuka tietää? voiko hormoonilääkitys vaikuttaa rintojen kasvuun ? Masentavaa, että pikkurintojen ihana aikakausi oli niin lyhytaikainen.

        Yleensä rintojen pienennyksessä ei kosketa rintarauhasiin, vaan poistetaan rinnoista liiallista rasvaa.
        Usein pienessäkin lihoamisessa rasva kertyy ensin rintoihin. Ajan kanssa myös ihon jäntevyys katoaa ja rinnat alkaa roikkumaan enemmän.


    • mollimilli12

      Julkisella puolella käyneet. Miten tuon leikkausen ja toipumisen aikana olette tulleet rahallisesti toimeen? Siis varmaankaan työnantaja ei maksa sairausloma palkkaa tuolta ajalta vai maksaako? Vai korvaako Kela kenties jotain?

      • marraskuu2

        Ainakin minun työnantajani maksaa normaalin sairasloma korvauksen kyseiseltä ajalta.( Leikkaukseni oli viikko sitten.) Miksi ei maksaisi, kun toimenpide on ollut lääketieteellisesti perusteltu? Mikäli leikkaus olisi tehty kosmeettisista syistä, puhtaasti potilaan pyynnöstä, vailla lääketieteellistä perustetetta, tilanne voisi olla toinen.


    • riippuen lähes luomu

      Jos leikkaava lääkäri laittaa sairauslomatodistukseen "sairauden hoito" -kohtaan ruksin, niin Kelan päivärahat tulevat kuten mistä tahansa sairaudesta, kuin myös palkka sairausajalta.

      Olin julkisella puolella pienennysleikkauksessa n..20 vuotta sitten. Molemmista rinnoista poistettiin kudosta n. 500 g ja rintoja kohotettiin samalla. E-kuppi muuttui mukavaksi ja kauniiksi C-kupiksi. Työn tulos oli ihan hyvä ja kustannukset minimaaliset yksityisiin taksoihin verrattuna. Yksityisiä hintoja en oli kyennyt enkä halunut maksaa.

      Nykyisin leikkausarpia ei näy ollenkaan ja olen kuin kuka hyvänsä ikäiseni. Rinnat roikkuvat luonnollisesti :D Kuppikoko on iän myötä muuttunut B-kupiksi. Nykyisin on kiva kun push up-liivejä on todella edullisesti. Fyysisen työn takia tarvitsen paljon liivejä. Niitä raaskii ostaa kun pieniä kokoja saa edullisesti eikä tarvitse edes ostaa rumia.

      En ole kovin turhamainen luonteeltani ja ulkonäkö ei ole koskaan ollut mikään arvokysymys. Edelleenkään en olisi valmis maksamaan yksityisen puolen taksoja vaikka nykyisin taloudellisesti se voisi olla mahdollista. Leikkaukseeni olen edelleen tyytyväinen. Mammografiat ja ultrat on onnistuneet ihan hyvin.

      • riippuen lähes luomu

        Niin, ne työssä käytettävät vaatteet alusvaatteita myöten on eri kuin vapaa-ajalla. En sentään push up:eja käytä duunissa :D ei minun ammatissani ;)

        Suosittelen kyllä rintojen pienennystä jos suurista rinnoista on harmia. Minusta on edelleen ihanaa kun voi harrastaa mitä tahansa liikuntaa, voi ostaa edullisesti liivejä, paitojen ja takkien istuvuus on hyvä. Ylipäätänsä kroppa on tasapainoinen.
        Niska ja hartiasäryt jäivät. Hartioissanin on aina vaan kuopat olkaimien kohdalla vaikka vuosia on jo yli 20 leikkauksesta.

        Julkinen hoito on hyvää jos sinne pääsee. Säästöön jäävän raha voi sitten käyttää oikeesti johonkin kivaan.


    • Hei!

      Rintojen pienennysleikkauksista suurin osa tehdään tosiaan julkisella puolella. Tällöin kuitenkin suurista rinnoista tulee olla merkittävää haittaa tai selviä muita oireita. On totta, että varsinkin pienemmissä kaupungeissa samat plastiikkakirurgit työskentelevät sekä julkisella että yksityisellä sektorilla, joten lähtökohtaisesti leikkaustuloksessa ei pitäisi olla eroja.

      Rintojen pienennysleikkauksessa poistetaan paitsi itse rintakudosta, myös rintojen alueen ihoa sekä ihon alla sijaitsevaa rasvaa. Tämän jälkeen kirurgi muotoilee rinnan uudelleen. Tästä johtuen rintojen profiili yleensä myös kohoaa selvästi. Halutessasi voit lukea kätevän tietopaketin rintaleikkauksista sekä niitä tekevistä yksiköistä osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/rintaleikkaus

      Mukavaa alkutalvea toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Rinnat pienemmiksi

      Olen ollut jonossa julkiselle puolelle pienennysleikkaukseen ja nyt sain tiedon, että pääsen jonon purun kautta yksityiselle HUS-alueella. Kertokaahan kokemuksia Helsingin seudun yksityisistä. Nyt pitäisi itse päättää palvelun tarjoaja. Palvelusetelillä olen siis menossa... Ja jännittää aivan kauheasti, vaikka toisaalta en malta odottaa siihen, että saan nämä riippakivet pois.

    • iloinen asiakas

      Sain parisen viikkoa sitten ajan sittenkin Hussille, vaikka jononhoitaja epäili, että rintani pienentäisikin yksityinen ostopalveluna. Kaikki meni erittäin hyvin, palvelu ja kontakti kirurgiin oli hyvä.
      Toipuminen on hidasta, mutta edistyy kuitenkin. Sairauslomaa on jäljellä vielä 2 viikkoa.

      Jälki näyttää nyt hyvältä ja muutos on todella iso, koska rinnoistani lähti kummastakin painoa lähes kilo.

      Minulle ei jäänyt pienintäkään epäilystä se siitä, etteikö lääkäri haluaisi tehdä yhtä hyvää jälkeä julkisella puolella kun klinikallaan. Onhan kysymys myös kollegoiden arvostuksesta, maineestakin. Suosittelen lämpimästi isorintaisia harkitsemaan pienennystä. Tehkää se ajoissa, ennen kuin hartiat ovat jumissa, itsetunto alamaissa ja ryhti surkea.

    • pikkukikki

      Julkisella kävin muutama viikko sitten hinta 136,80 aivan loistava lopputulos. Haavat parantuneet hyvin ja plastikka kirurgin kädenjälki silmiä hivelevä nätti pieni C85

    • Expl

      Kyllä plastiikkakirurgin käden jälki on hänen omansa, oli hän sitten työssä julkisella tai yksityispuolella. Myös julkisella voit valita leikkaavan lääkärin, ei tarvitse alistua harjoittelupotilaaksi. Se on itsestäsi kiinni.
      Yksityisessä hoitolaitoksessa hoitava plastiikkakirurgisi on kuitenkin selvemmin vastuussa tuloksesta ja hoitaa sinut alusta loppuun itse.

    • Ahdistaa

      Onko kukaan päässyt julkiselle rintojen pienennykseen Kotkaan? Entä onko kukaan päässyt yli 50-vuotiaana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe