DSG:ssä ja TSI:ssä paljon vikoja

Riskianalyytikko

37

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssss

      Noo VW laittaa varmaan vaihtokoneet takaisinkutsuna?

    • pitää osata!

      Googlea pitää osata käyttää, jotta tulokset jotka olisivat edes lähellä totuutta. Noittenkin hakujen joukossa on pilvin pimein videoita, joilla ei ole mitään tekemistä dsg-vaihteisto-ongelmien taI moottoriongelmien kanssa, kuten esim. tämä: http://m.youtube.com/watch?v=ujuV7clNLiU
      Kirjainyhdistelmää dsg käytetään tuhansissa eri yhteyksissä, joilla ei ole mitään tekemistä vaihteistojen kanssa.

      • Riskianalyytikko

        Ensimmäisestä kymmenestä sivusta murto-osa kuitenkin käsitteli jotain muuta ku viallista volkkarikonsernin vaihdelaatikkoa, sinun jutustasi saattoi päätellä että itse vaihdelaatikko ongelmat olivat murto-osa.

        PS. Osaan kyllä käyttää tietokonetta 99% varmuudella paremmin kuin sinä, johtuu ihan työnkuvasta.


    • made in Deutschand

      käytän VW autoissa vain käsivaihteistoa ja 2,0 dieselia,
      ei mitään noita vikoja

      • gsgfsd

        En käytä volkkaria enkä muitakaan konsernin tuotteita. Ei myöskään näitä vikoja.


    • TSI-DSG-D4D

      Google antaa tojolle seuraavaa:

      "D4D problem"

      Noin 652 000 tulosta (0,31 sekuntia)

      • Riskianalyytikko

        "D4D problem" minulle vain 1710 hakutulosta
        https://www.google.fi/search?q="D4D problem"&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=O6SqU633N4vK8get_YGACg#channel=rcs&q="d4d problem"&rls=org.mozilla:fi:official

        "tsi problem" minulle antaa 2270 hakutulosta
        https://www.google.fi/search?q="D4D problem"&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=O6SqU633N4vK8get_YGACg#channel=rcs&q="tsi problem"&rls=org.mozilla:fi:official

        "dsg problem" massiiviset 10300 hakutulosta
        https://www.google.fi/search?q="D4D problem"&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=O6SqU633N4vK8get_YGACg#channel=rcs&q="dsg problem"&rls=org.mozilla:fi:official

        PS. Sinun hakemisessasi oli sellainen vika että ilman heittomerkkejä jutun sisältö saattaa olla seuraavaa "haluaisin ostaa d4d tojon mutta ainut ongelma on puuttuva raha"


    • sgrdetu

      Entäs jos ei omista/ajele tojolla?

    • teinikikuli rules

      Google antaa poksvagenille seuraavaa:

      "DSG problems"

      Noin 1 390 000 tulosta (0,37 sekuntia)

      • pitää osata!

        Vain murto-osa hakusi dsg:stä tarkoittaa vaihteistoa!

        Jos sinun tavallasi aletaan hakea todisteita epäonnistuneista vaihteistoista,
        "multidrive problems", "multimode problems" ja "mmt problems" antavat Googlessa
        36484000 osumaa. Toyotan nykyiset automaattivaihteistot ovat siis yli 2 kertaa ongelmallisempia, vai?


      • korjaus edelliseen
        pitää osata! kirjoitti:

        Vain murto-osa hakusi dsg:stä tarkoittaa vaihteistoa!

        Jos sinun tavallasi aletaan hakea todisteita epäonnistuneista vaihteistoista,
        "multidrive problems", "multimode problems" ja "mmt problems" antavat Googlessa
        36484000 osumaa. Toyotan nykyiset automaattivaihteistot ovat siis yli 2 kertaa ongelmallisempia, vai?

        Näppäilyvirhe, huomasin. Osumaluku on siis 3684000!


      • ihmettelijä???

        Teinikikuli rules Tulostesi perusteella Tojota antoi n. 15 000 vastausta, kun volkkarin vastaava lukema oli melkein satakertainen l. 1 390 000!!!! Käsittääkseni ero on satoja prosentteja.


    • teinikikuli rules

      No pannaan sitten vähän paremmaksi, kun edellinen ei kelvannut

      "VW DSG GEARBOX problems"

      Noin 2 220 000 tulosta (0,27 sekuntia)

      • Google on jumala

        Teinikikuli ei tajua, että 3684000 on paljon enemmän ongelmia kuin 2 220 000! Välilyönnit luvun sisällä eivät tee luvusta yhtään suurempaa.
        Nokittelua voidaan jatkaa niin, että katsotaan Toyotan vaihteisto-ongelmat (Toyota transmission problems) kokonaisuudessaan, joita löytyy 40,5 miljoonaa osumaa 0,18 sekunnissa. Moottoriongelmia (Toyota engine problems) löytyykin sitten käsittämättömät 120 miljoonaa osumaa 0,33 sekunnissa. Vastaavia ei löydy VW:stä kuin murto-osa.
        GOOGLEN hakuosumat kertovat vääjäämättömästi ongelmien laajuudesta ja määrästä suhteessa muihin merkkeihin, niinhän se oli, teinikikuli?


    • teinikikuli rules

      RUAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

      Taas saatiin poksvagen fanaatikot lämpenemään oikein kunnolla!!!

      MUAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

      • kukaan ole lämmennyt

        Sinähän olet kuin pulu joka lehahti shakkilaudalle kaataen kaikki nappulat ja pois räpytellessään ruikkasi paskan laudalle, retosteli sitten kavereilleen voittaneensa shakkimatsin!
        Täällä ei kukaan "lämpene" räkänokkateinien jutuille. Vastataan vain asiallisesti virheellisiin väittämiin ilman tunteenpurkauksia. Aikuiselta tuollaisiin väittämiin vastaaminen ei vaadi minuutinkaan satsausta, toisin kuin sinulta, joka askastelet aivopieruasi tuntikausia.


    • TSI DSG D4D

      Ehkä se on hyvä että avohuollossa olevatkin pääsee purkamaan tuntojaan näiden palstojen kautta. Tai sitten ei, en oikein tiedä...

      Fakta homma ja VAG-autoilla ajavien tiedossa on laajasti että TSI ja DSG ovat tuoneet paljon ongelmia ja hintavia korjaustoimenpiteitä. Ei ihan ole päästy samaan kuin D4D tojotakuskien keskuudessa. Kalliiksi on nämä komeat merkkiyhdistelmät molemmissa leireissä tulleet.

      Nykyään ilmeisesti tehdas on alkanut maksaa mukisematta TSI korjaamiset 8v/200 000km asti. Ei se ehkä lohduta jos tehdään muutaman kymmenen tuhannen välein isoa koneremppaa mutta eipähän tarvi itse maksaa tuhansien eurojen remontteja autoon jossa on selviä suunnittelu/valmistusvirheitä.

      • osssss

        Taitaa se asiakas joutua isse maksamaan kun VW autosta kysymys?


      • Death4DrivinD4D

      • ikävä takaisku
        Death4DrivinD4D kirjoitti:

        Aluksi artisti maksoi. Kun ongelma laajeni ja yhä enemmän asiakkaat alkoivat leipääntyä VAG alkoi tulla enemmän vastaan asiassa. Niin se pitää ollakin kun jakoketju on myyty huoltovapaana osana.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/autojen-maahantuojat-panttaavat-tietoja-vioista

        Maahantuojan edustajan mukaan volkkarilla on siis ollut 80 TSI-konerikkoa edellisen vuoden aikana. Autokanta (TSI-koneet) n. 50.000 kulkuneuvoa.
        Mikä olisi yhteismäärä, kun Skoda, Seat ja Audi otetaan mukaan ???
        Mitä sanovat ne autojen omistajat joille tuo VW-bonus on napsahtanut ??


      • Kuinka paljon
        ikävä takaisku kirjoitti:

        Maahantuojan edustajan mukaan volkkarilla on siis ollut 80 TSI-konerikkoa edellisen vuoden aikana. Autokanta (TSI-koneet) n. 50.000 kulkuneuvoa.
        Mikä olisi yhteismäärä, kun Skoda, Seat ja Audi otetaan mukaan ???
        Mitä sanovat ne autojen omistajat joille tuo VW-bonus on napsahtanut ??

        Entä ne mitkä on saatu osia vaihtamalla korjattua?


      • Kuinka paljon kirjoitti:

        Entä ne mitkä on saatu osia vaihtamalla korjattua?

        No niitä on varmasti moninkertainen määrä!


    • 505 000km

      Vilkaskaapa aatun vagenilla ajajat laatua.

      http://www.youtube.com/watch?v=KgLXiS3D7KY

      Toijjota se siinä toimii.

      • Ei glongs vaagenilla ajeliat mitään Toyotan laadusta ymmärrä! Meillä on vuoden 95 Corolla siis ens vuonna tulee 20v täyteen kilsoja 270000km mittarissa ja kaikki pallonivelet ja jouset alkuperäisiä sähköikkunat pelaa moitteetta kuin myös kaikki muu myös pakoputki ja katalysaattori on alkuperäisiä katsastusta ei reputettu vielä kertaakaan ja pohjaa ei ole tarvinnu hitsata! 1,4 kone ei syö öljyä juuri ollenkaan. Kaiken tämän tiedän koska auto on ollut perheessä noin 2 vuoden iästä lähtien joten siinä on glonkkari kuskeille purtavaa!


      • Osta sinäkin VW
        nippondenso kirjoitti:

        Ei glongs vaagenilla ajeliat mitään Toyotan laadusta ymmärrä! Meillä on vuoden 95 Corolla siis ens vuonna tulee 20v täyteen kilsoja 270000km mittarissa ja kaikki pallonivelet ja jouset alkuperäisiä sähköikkunat pelaa moitteetta kuin myös kaikki muu myös pakoputki ja katalysaattori on alkuperäisiä katsastusta ei reputettu vielä kertaakaan ja pohjaa ei ole tarvinnu hitsata! 1,4 kone ei syö öljyä juuri ollenkaan. Kaiken tämän tiedän koska auto on ollut perheessä noin 2 vuoden iästä lähtien joten siinä on glonkkari kuskeille purtavaa!

        Miten on mahdollista ettei japanissa kyetä tekemään autoa mikä kulkisi suoraan ja tuntuisi myös ohjattavalta eikä lähtisi ensikuopassa vemputtamaan, vain yksi poljin painuisi alas kun sitä painaa, istuimesta tehtäisiin ihmisen kokoinen ja tukeva ja sen myös saisi säädettyä miehelle niin etteivät jalat ole koukussa, tämän miehen taaksen mahtuisi myös joku muu istumaan...

        Olen odottanut näitä parannuksia viimeiset KOLMEKYMMENTÄ VUOTTA MUTTA MITÄÄN EI OLE SAATU AIKAISEKSI.

        Mitä ne siellä puuhaa???


    • DSG-nautiskelija

      Käyttäjäkokemuksena voin kertoa, että DSG TSI yhdistelmässä ei mitään vikaa 200 000km kokemuksella ja todella nautittava ajaa. You Tubesta löytyy paljona arveluttavaa materiaalia, mutta provokaattoreille se on sama kuin käytännön kokemus. Luuletko oikeasti, että tuotetta myytäisiin miljoonia kappaleita, jos se olisi susi 99,85% tuotteista toimii todistetusti.

      Miten on GM:n ja Toyotan autojen laita, kun autoja myydään ensin valmiiksi rikkinäisinä (hengenvaarallisina!) miljoonia ja korjataan sitten takaisinkutsujen saattelemana, asiakkaan maksamana.

      • Kuinka monta autoa siihen 200000km on tarvittu?


      • DSG-nautiskelija
        nippondenso kirjoitti:

        Kuinka monta autoa siihen 200000km on tarvittu?

        Yksi.

        nippondenso se ei pysty kateudeltaan pysymään omalla riisipussipalstallaan;)

        On muuten tosi hyvä ajella autolla, jonka vaihteisto toimii kuin unelma, kulutus on kohdallaan ja suorituskyky erinomainen kohtuu rahalla. Kerropa Toyotan automaattivaihteinen mallivastine em. adjektiiveille. Niin, niitä ei ole.

        Siksi valitsen jatkossakin VAG-auton, koska kaikki toimii kuten on suunniteltu. Jos ei toimisi, en olisi ajanut VAG-autoilla lainkaan, koska Suomessakin on valinnanvapaus.

        Ihan turha länkyttää Toyotan laadusta yhtään mitään, koska siinä ei mitään poikkeavaa ole mihinkään muuhun merkkiin verrattuna. Eri kohdista turahtaa paskat Toyotan alle ennen pitkää, mutta turahtaa kuitenkin.

        Vuoden 1997 Land Cruiserilla ajelin juuri ja täytyy sanoa, että ihan hirveä ajokokemus. Toki auto oli ihan kuosissaan, vaikkakin automaattivaihteisto ja jarrut rikki (ei mennyt katsastuksesta läpi huomautuksitta=Hylätty luki lapussa). Niin mistä rupesitkaan länkyttämään...vaihteistoko se oli?

        Ostan auton ajamista varten, siksi en osta Toyotaa, kuten eivät useammat muutkaan.

        Ratapalkki toimii suunnilleen samoin kuin toyota: ruostuu hiljalleen pystyyn ja on helvetin huono ajo-ominaisuuksiltaan;) rahaa siitä saa, kun sen edelleen myy.


    • ,,,sss...o

      Varmaan lohduttaa niitä jotka maksaneet takuuajalla TSi muut, kun lukee puolesta -vastaan Wagenin laatu.

    • ha...TSI..hhh..!!!

      TSI ja DSG on yhtäkuin osta kalliilla harmeja itsellesi ja maksa kalliisti korjaukset. Itselläni on 150tkm ajettu golf kyseisillä varustuksilla ja lähtee vaihtoon kun tulee joskus korjaamolta jakoketjun ja DSG kytkimien vaihdosta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen V.A.G joka pihaan tuli. Surkea kapistus sanokoon muut mitä sanoo mutta tämä on minun mielipiteeni.

      • osssss

        Täytyy varoa hankkimasta..


      • doc doc
        osssss kirjoitti:

        Täytyy varoa hankkimasta..

        Yksikseen ei kannata keskustella, saa sairaan paperit.


    • samoja kokemuksia

      Työnpuolesta olen ajanut DSG TDI caddyllä ja on niitä laatikoita mennyt ja paljon.
      Yetissä aivan samalla tavalla. Enpä suosittele kenellekään DSG laatikkoa.

      Mukava käytössä, muttei kestä.

    • ranskanpulla

      Tämä DSG-tapaus paljasti sen tärkeimmän asian: Saksan autoteollisuus rakentaa autot kestämään 250 000 km ajot. Sen jälkeen autolla ei pitäisikään olla juuri jälleenmyyntiarvoa (paitsi parhaimmat mersut ja audit). Itse sain kuitenkin Citroen Berlingosta ihan mukavan 3 000 euron hinnan vaikka kilometrejä 266 000. Oli nimittäin hyvä ja vahva runko ja kesti käyttöä. Erinomainen työajossa vaikka citikoita haukutaan niin yleisesti.

    • käsijarru

      Mites käsijarru, pitääkö ollenkaan vai vieriikö vesiin ja kivetyksille?

      • vä'hä muutaki

        Entäpä nämä volkkarin valojutut,vilkku jotenki keskellä lamppua.
        Aiheuttaa varmaan paljon risteyskolareita.. Muutenkin ajettuani uutta Sharania totesin ,että se vaatii lehmänhermoja. Kaikki toimii viiveellä... Sopii varmaan vanhoille ja muuten hitaille, ei millään pahalla ,tarviihan hekin kulkuneuvoja. Äkkitilanteissa aika arvaamaton peli...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe