Hyvinkää, Fazerin leipomo Herkku-Muro

Leivän teko loppuu

Lueskelin tuossa juuri Iltalehteä ja siellä oli juttu Hyvinkäällä olevasta Fazerin leipomosta Herkku-Murosta, joka aiotaan lakkauttaa kokonaan. Olin joskus vuosia sitten myös itse siellä töissä. Kuin paljon jää työttömäksi nyt porukkaa? Onko saatu uudelleensijoitettua muihin Fazerin leipomoihin työväkeä? Mites muuten?

16

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettakaa vaan

      Enpä tiedä muusta kuin sitä, että ei ole enää monellakaan varaa ostaa leipää, vielä vähemmän herkkuja. Juuri eilen katselin ihan toisella paikkakunnalla leipien hintoja. Lähemmäs 3 euroa maksoi pikkuinen leipä. Olipa sellaisia leipiä, jotka maksoivat reilusti yli 3 euroa. Itse ostan noin 1,65 euroa maksavan leivän, josta riittää syömistä.
      Leipomoista on tullut niin ahneita, pitää saada voitto kauhiasti. No, omaan kuoppaansa putoavat, Syytetään sitä, että raaka-aineet on kallistuneet. Ovat tietysti, mutta kyllä leipomo tai sitten kauppias lisää siihen omaa osuuttaan enempi kuin olisi tarvis.

    • kädet taikinatiinuun

      Mikset leivo itse leipiäsi, turhaa täällä köyhyyttäsi valitat.

      • lopettakaa vaan

        Jauhotkin on kalliita ja sähkö maksaa. Enpä usko, että kovin paljon halvemmaksi tulisi. Pitäisi kassissa jauhot kantaa pitkän matkan päästä. Ja leipoa leipää yhdelle ihmiselle. Laskepa itse tulisiko halvemmaksi. Ja kun olen jo vanha, pitäisi bussilla kauppareissu tehdä jauhojen takia. Muut kyllä jaksan kantaa. Ei siis ole omaa autoa. Tosin auton hinnalla jo ostaisi kalliimpaakin leipää!


    • 1+5

      Aamuposti on kertonut asiasta muutaman kerran. 73 jää työttömäksi ensi vuoden syksyllä. Yritetään sijoittaa uudelleen jos mahdollista.

    • Leipää leipää

      Olen aika nirso leivän suhteen ja olen hiukan moittinut näitä myymälässä paistettuja leipiä siitä, etteivät ne sinkkutaloudessa oikein pysy hyvinä - murenevat leikatessa, niissä on heti ostopäivän jälkeen käyttäen äitini sanontaa "häältynyt" maku. Mutta: nyt olen ostanut aina Cittarissa käydessäni juuri näitä Fazerin leipiä. Maittavat ainakin minulle hyvin! Muovipussissa olevat leivät eivät.

      Juu, eivät tietenkään ole yhtä halpoja kuin ylistetyn (markkina)johtajamme Lidlin. Mutta minua ei siihen kauppaan usein saa; kamalat jonot, monilla eri kielillä kirkuvat kakarat ja vanhemmat...ja se leipähylly on ammottanut tyhjänä. No menekkiä varmaan on, ei sillä Cittarista saan kuitenkin aina sen leivän minkä haluan, tai yhtä hyvän myymälässä paistetun.

      • ex-hiihtäjä

        Jokaisella varmaan on omat hyvinkin subjektiiviset leipämieltymyksensä, eikä niistä sen enempää. Leivän kulutus Suomessa kuitenkin vähentynyt ja noita perinteisiä leipomoja sen myötä lakkautettu tai siirretty lähemmäs ostopaikkoja.

        Muutosta on tapahtunut myös kaupan rakenteissa ja siinä tämä ketterä saksalaistoimija Lidl on tosiaan onnistunut sitä vauhdittamaan. Markkinajohtajuuteen niillä on vielä matkaa, mutta alku on hyvä.

        Epäilenpä "leipää leipää", että käyntisi pelottavassa Lidlissä ovat tosi harvat. Minun käynneilläni leipiä on aina tarjolla, itsepalvelutuotteet näyttävät vetävän hyvin, niitä usein ostetaan ja ne näyttävät miellyttävän muitakin, koska joskus siihen pisteeseen syntyy jonoja. En lainkaan tykännyt kirjoituksesi rasistisesta sävystä, mutta se on jo toinen juttu.


      • Dingo69
        ex-hiihtäjä kirjoitti:

        Jokaisella varmaan on omat hyvinkin subjektiiviset leipämieltymyksensä, eikä niistä sen enempää. Leivän kulutus Suomessa kuitenkin vähentynyt ja noita perinteisiä leipomoja sen myötä lakkautettu tai siirretty lähemmäs ostopaikkoja.

        Muutosta on tapahtunut myös kaupan rakenteissa ja siinä tämä ketterä saksalaistoimija Lidl on tosiaan onnistunut sitä vauhdittamaan. Markkinajohtajuuteen niillä on vielä matkaa, mutta alku on hyvä.

        Epäilenpä "leipää leipää", että käyntisi pelottavassa Lidlissä ovat tosi harvat. Minun käynneilläni leipiä on aina tarjolla, itsepalvelutuotteet näyttävät vetävän hyvin, niitä usein ostetaan ja ne näyttävät miellyttävän muitakin, koska joskus siihen pisteeseen syntyy jonoja. En lainkaan tykännyt kirjoituksesi rasistisesta sävystä, mutta se on jo toinen juttu.

        Lidlin parkkipaikka näyttää ainakin aina olevan täynnä autoja.
        Jopa arkena keskellä päivää. Mitä se sitten kertookin nykyisen työttömyyden tasosta..


      • leipää leipää
        ex-hiihtäjä kirjoitti:

        Jokaisella varmaan on omat hyvinkin subjektiiviset leipämieltymyksensä, eikä niistä sen enempää. Leivän kulutus Suomessa kuitenkin vähentynyt ja noita perinteisiä leipomoja sen myötä lakkautettu tai siirretty lähemmäs ostopaikkoja.

        Muutosta on tapahtunut myös kaupan rakenteissa ja siinä tämä ketterä saksalaistoimija Lidl on tosiaan onnistunut sitä vauhdittamaan. Markkinajohtajuuteen niillä on vielä matkaa, mutta alku on hyvä.

        Epäilenpä "leipää leipää", että käyntisi pelottavassa Lidlissä ovat tosi harvat. Minun käynneilläni leipiä on aina tarjolla, itsepalvelutuotteet näyttävät vetävän hyvin, niitä usein ostetaan ja ne näyttävät miellyttävän muitakin, koska joskus siihen pisteeseen syntyy jonoja. En lainkaan tykännyt kirjoituksesi rasistisesta sävystä, mutta se on jo toinen juttu.

        Voisiko olla, että moni muukin on huomannut saman kuin minä, että kaupoissa muovipusseissa myytävän leivän laatu ei vastaa hintaa? Eli osasyy siihen, ettei sitä enää osteta. Toki jotkut vieroksuvat leipää nykyään muutenkin.

        OT!! Lidlin ahtaudessa kurittomien lapsukaisten vieno helkkyvä ääni voi tietenkin olla mannaa joidenkin korville. Isossa kaupassa kuitenkin voi aina siirtyä kauas toiselle kassalle, jos samassa kassajonossa joku hemmoteltu prinssi tai prinsessa on ikävystynyt. Lidlissä ruuhka-aikaan se on melko vaikeaa. Minusta on outoa myös tämä tuotteiden myynti vain tiettyinä päivinä. Suosituimmat ilmeisesti ostetaan jo 1. myyntipäin aamuna, jolloin iltapäivällä myydäänkin jo eioota.OT OT loppuu :)


      • ex-hiihtäjä
        leipää leipää kirjoitti:

        Voisiko olla, että moni muukin on huomannut saman kuin minä, että kaupoissa muovipusseissa myytävän leivän laatu ei vastaa hintaa? Eli osasyy siihen, ettei sitä enää osteta. Toki jotkut vieroksuvat leipää nykyään muutenkin.

        OT!! Lidlin ahtaudessa kurittomien lapsukaisten vieno helkkyvä ääni voi tietenkin olla mannaa joidenkin korville. Isossa kaupassa kuitenkin voi aina siirtyä kauas toiselle kassalle, jos samassa kassajonossa joku hemmoteltu prinssi tai prinsessa on ikävystynyt. Lidlissä ruuhka-aikaan se on melko vaikeaa. Minusta on outoa myös tämä tuotteiden myynti vain tiettyinä päivinä. Suosituimmat ilmeisesti ostetaan jo 1. myyntipäin aamuna, jolloin iltapäivällä myydäänkin jo eioota.OT OT loppuu :)

        Menee nyt vähän sivuun aloituksesta, mutta menkööt...
        On ihan tavallista, että eri kaupan ryhmillä on vain tiettyihin päiviin sidottuja tarjouksia, että ei Lidl poikkea tästä mitenkään. Ihan eri asia on sitten tietysti Stockan hullut päivät ja se eri plagiaatit Sokoksilla, Forumissa ym. ja kaupoissa pitkin maailmaa.

        Lidlillä on oma kustannustehokas konseptinsa, mistä syystä pystyvät pitämään hinnat muita alempana - toiminta ei ole niin työvoimavaltaista, kun vähän tingitään esillepanosta. Tästähän oli juuri kirjoittelua aivan pienen ajan sisällä. Lidlin konseptin yksi elementti on myös tilankäytön tehokkuus, en minäkään niistä kapeista käytävistä hirveästi diggaa, mutta pahempiakin on nähty.

        Lapsiviha on valitettavan yleinen kansansairaus - Suomessa. Täällä sekä kakarat että myös vanhukset pidettäisiin mieluiten piilossa, vaipat vaihdetaan ja ruokitaan, jos aina edes sitä. Pääasia että ovat hiljaa ja pysyvät pois näkyviltä. Siellä missä asun toisen puoli vuotta, lapset ja vanhukset ovat osa kiinteää perheyhteyttä, josta pidetään huolta vauvasta vaariin.

        Vielä leivästä kuitenkin. Ruisleivistä mm. Vaasan ruispalat on pakattu muovipussiin ja kuuluvat kotimaassa ollessa meidän vakio-ostoksiin. Myös muissa ruisleivissä löytyy laadukasta muovipussitavaraa, samoin osassa paahtoleipiä.


      • oikea cheffi
        ex-hiihtäjä kirjoitti:

        Menee nyt vähän sivuun aloituksesta, mutta menkööt...
        On ihan tavallista, että eri kaupan ryhmillä on vain tiettyihin päiviin sidottuja tarjouksia, että ei Lidl poikkea tästä mitenkään. Ihan eri asia on sitten tietysti Stockan hullut päivät ja se eri plagiaatit Sokoksilla, Forumissa ym. ja kaupoissa pitkin maailmaa.

        Lidlillä on oma kustannustehokas konseptinsa, mistä syystä pystyvät pitämään hinnat muita alempana - toiminta ei ole niin työvoimavaltaista, kun vähän tingitään esillepanosta. Tästähän oli juuri kirjoittelua aivan pienen ajan sisällä. Lidlin konseptin yksi elementti on myös tilankäytön tehokkuus, en minäkään niistä kapeista käytävistä hirveästi diggaa, mutta pahempiakin on nähty.

        Lapsiviha on valitettavan yleinen kansansairaus - Suomessa. Täällä sekä kakarat että myös vanhukset pidettäisiin mieluiten piilossa, vaipat vaihdetaan ja ruokitaan, jos aina edes sitä. Pääasia että ovat hiljaa ja pysyvät pois näkyviltä. Siellä missä asun toisen puoli vuotta, lapset ja vanhukset ovat osa kiinteää perheyhteyttä, josta pidetään huolta vauvasta vaariin.

        Vielä leivästä kuitenkin. Ruisleivistä mm. Vaasan ruispalat on pakattu muovipussiin ja kuuluvat kotimaassa ollessa meidän vakio-ostoksiin. Myös muissa ruisleivissä löytyy laadukasta muovipussitavaraa, samoin osassa paahtoleipiä.

        Eipä taida olla tuo entinen hiihtelijä mitään ruokaihmisiä. Eikös hän kerran kehunut jopa ketjuravintoloiden sapuskaakin, oli saanut siellä toisesta pussista tehtyä soosia, kun mitä ruokalistassa luki.
        Ruoka aiheet on sensitiivisiä, koska makuaisti on yksilöllinen, toisen hyvä, on toisen moskaa.


      • ex-hiihtäjä
        oikea cheffi kirjoitti:

        Eipä taida olla tuo entinen hiihtelijä mitään ruokaihmisiä. Eikös hän kerran kehunut jopa ketjuravintoloiden sapuskaakin, oli saanut siellä toisesta pussista tehtyä soosia, kun mitä ruokalistassa luki.
        Ruoka aiheet on sensitiivisiä, koska makuaisti on yksilöllinen, toisen hyvä, on toisen moskaa.

        Ymmärrät varmaan, cheffi, että väärän tiedon levittäminen nettipalstalla on tulkittavissa kunnianloukkaukseksi. Valitettavan usein näihin syyllistytään, kun itsellä ei ole mitään varsinaista annettavaa itse aiheeseen. Tässä tapauksessa keskusteluun kaupan rakenteesta, leipämarkkinoista ym.

        Ruoka-aiheet voivat olla sensitiivisiäkin, monelle ruoka on merkittävä intohimo, niin minullekin. Lidlissä tai ketjuravintolassa asiointi ei ole tämän kanssa mitenkään ristiriidassa.


    • oikea cheffi

      No tässä tapauksessa tieto oli kyllä faktaa, että älä hyppää housuistasi. Muistan hyvinj kuinka menasin tukehtua nauruunni, kun kehuit ketjuravintolan ruokaa, noin vuosi tai kaksi vuotta sitten. Oli mukamas niin maistuvaa. Juuri oli sanottu kuinka kyseinen ravintola käyttää keskuskeittiötä ja lähinnä lämmittää sapuskansa tilattaessa.
      Itse en Vaasan ruispaloja kehuisi mitenkään leipien huipuksi. Eli tässä samasta asiasta kyse, sinun intohimosi ruokaan, ei kyllä näy missään ratkaisuissa asian suhteen, kun kaikki mättö kelpaa.

      • ex-hiihtäjä

        Faktaksi tieto muuttuu vasta, kun sen osoittaa toteen muullakin kuin "muistan...".

        Ja missä kohden sanoin Vaasan ruispalojen kuuluvan leipien huippuihin, täh? Kerroin ainoastaan, että ne kotimaassa ollessamme kuuluvat meidän vakio-ostoksiin. Ja on kyllä minua tuntematta tosi raskauttava väite, että "intohimosi ruokaan ei kyllä näy missään ratkaisuissasi asian suhteen, kun kaikki mättö kelpaa...".

        Nettipalstoilla saattaa tahtomattaan jäädä jonkun tyypin hampaisiin. Ruokaan/ravintoloihin liittyviin kommentteihini on aiemminkin tullut vastaus joltain alalla kenties siipeensä saaneelta tapaukselta, johon jo nimimerkkikin viittaa.

        Mutta ei osaltani aiheesta tämän enempää. Toivon mukavia leipähetkiä kaikille hyvinkääläisille.


      • ei nimmareita täällä
        ex-hiihtäjä kirjoitti:

        Faktaksi tieto muuttuu vasta, kun sen osoittaa toteen muullakin kuin "muistan...".

        Ja missä kohden sanoin Vaasan ruispalojen kuuluvan leipien huippuihin, täh? Kerroin ainoastaan, että ne kotimaassa ollessamme kuuluvat meidän vakio-ostoksiin. Ja on kyllä minua tuntematta tosi raskauttava väite, että "intohimosi ruokaan ei kyllä näy missään ratkaisuissasi asian suhteen, kun kaikki mättö kelpaa...".

        Nettipalstoilla saattaa tahtomattaan jäädä jonkun tyypin hampaisiin. Ruokaan/ravintoloihin liittyviin kommentteihini on aiemminkin tullut vastaus joltain alalla kenties siipeensä saaneelta tapaukselta, johon jo nimimerkkikin viittaa.

        Mutta ei osaltani aiheesta tämän enempää. Toivon mukavia leipähetkiä kaikille hyvinkääläisille.

        Kun noin riepoo nuo eriävät mielipiteet, niin onko sitä käytettävä samaa nimmaria ?
        Mitähän arvon lisää se mahtaa tuoda nimimerkin käyttäjälle sivustolla, missä kukaan muu ei käytä nimimerkkiä ?
        Tuohan on lähinnä kutsu saada sylkiäiset aikaan, kun haluaa erottua kaikista.


    • haloota ladulle

      pistäppä ex-hiihtelijä vaikka jäitä hattuun, että oikein kunnialoukkaus ?
      Ei nimimerkillä ole mitään kunniaa loukattavana, oletko ottanut jotain miestä väkevämpää, vai mistä kenkä puristaa ?

      Ei täällä kenenkään tarvitse olla, ihan vapaaehtoisesti kirjoitellaan, jos ei mielytä, niin voi jättää väliinkin. Tuossa "cheffin" kirjotuksessa ei minusta löytynyt mitään loukkaavaa, vaikka ei sinun pullamieltymyksiin yhtynytkään.

    • Mitä tilalle?

      Mitä siihen Herkku-Muron kiinteistöön tulee tilalle, kun leipomo lopettaa? Vai näemmekö n. 10-15 vuoden päästä rapistuvan, ruosteen alkuisen aution halli rötiskön?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe