Ketipinor

trewq 1

Mulle määrättiin ketipinor nimistä lääkettä unettomuuteen, niin kysyisin oisko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä unettomuuden hoidossa.
Onko auttanu? lihottaako lääke?
Mulla annostus 100mg iltaisin.
Tuleeko pahoja sivuvaikutuksia?

44

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos ei neurol.

      Se on neurolepti. Miksi se määrättiin unettomuuteen ja vielä noin korkealla annoksella? Oletko kokeillut ennen tätä muita lääkkeitä unettomuuteen? Unettomuus-indikaatiolla tosi korke annos. Onko sinulla muita sairauksia kuin insomia?

      Itse kokeilin jokus unettomuuteen 25 mg:n tabletista puolikkaan, oli itselleni liika jo sekin.

      • käyttäjä.

        äläpä syötä pajunköyttä. yleensä ketipinoria määrätään 200-400mg illaksi. 50-100mg voi olla aamuannos ahdistukseen.


    • Haittoja
    • Off-label...

      Neurolepteja ei yksiselitteisesti tulisi käyttää unilääkkeenä. Unilääkekäyttö on off-label ja haitat ja riskit ovat merkittävästi mahdollisia hyötyjä suuremmat. En suosittele. Lue kirjaa tai lehteä kunnes väsyminen tulee. Hyvä ja perinteinen keino unilääkkeeksi.

    • lorgpo

      Mulla 50 mg/ilta ja uni tulee jo kohtuullisesti eli on auttanut. Ei ole lihottanut ainakaan tuolla pienemmällä annoksella. Sivuoireena mahavaivoja, meni ohi nopeasti.

    • Mulla ketipinor 300mg.. unettomuuteen ketipinorin normaaliannostus on 25mg. Aluksi olo on kuin zombiella, illalla kun lääkkeen ottaa niin seuraavana päivänä olo on kamala. väsyttää koko ajan eikä pysty muuta kuin nukkumaan. mutta tämä menee ohi parissa viikossa. Ja mulle tosiaan määrättiin psyykoosiin ketipinoria. en enää tunne mitään, eli tunnetilat latistuneet. en saa mistään enää tyydytystä.

    • tyttönen terve

      Itse söin kahden vuoden ajan ketipinor 25 mg unta tukemaan. Erittäin hyvin toimi kun oli todellinen hätä enkä unta saanut stressin takia. Laihana pysyin koska urheilin.

    • nainen -76

      itsellä ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg unettomuuteen.Ensimmäiset lääkkeet 14 vuoden aikana ,jotka ovat auttaneet.Noita oon syönyt nelisen vuotta.Mulla ei ole sivuvaikutuksia tullut.Eihän väsymystä lasketa mukaan ,kun se on tavoitteena iltaisin?Päivisin olen pirteä ja mitään sivuoireita ei ole tullut.

      • nainen -76

        Ai niin...ja mua ketipinor ei ole lihottanut.Olen laihtunut 30 kiloa.Toki ruokavalion ja liikunnan avulla.Jos Ketipinor lihottaisi mua niin tuskin olisin pystynyt pudottaa painoa.En muutenkaan usko lääkkeiden aiheuttamaan lihomiseen.


      • 15+16
        nainen -76 kirjoitti:

        Ai niin...ja mua ketipinor ei ole lihottanut.Olen laihtunut 30 kiloa.Toki ruokavalion ja liikunnan avulla.Jos Ketipinor lihottaisi mua niin tuskin olisin pystynyt pudottaa painoa.En muutenkaan usko lääkkeiden aiheuttamaan lihomiseen.

        Minulla oli syömishäiriö painoin 40kg. Parannuin painoin vähäsen enemmän. Alotettiin eräs neurolepti aloin lihoa vaikken syönyt lähes mitään painan nyt n. 55kg. Vieläkään en syö oikeen mitään ja todella epäsäännöllisesti. En kyllä liikukkaan paljon voi vaikuttaa asiaan. Mutta ei ole normaalia tuokaan. Lääkärin mukaan rasvaprosentin lääkkeen aiheuttamasta itsestään noususta ja aineenvaihdunnan huonontumisesta johtuvaa ja että elimistö on säästöliekeillä.


    • oma valinta

      Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
      "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

      Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

      http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

    • nainen -76

      pakko vielä sen verran sanoa,että jos jotain oireita alkaa tulemaan niin enköhän mä sitten lopeta sen ketipinorin käytön.itselläni ei ole tämän 14 vuoden aikana muisti huonontunut tai muutenkaan tunne-elämässä tapahtunut muutoksia,osaan myös puhua edelleen.turha pelotella ihmisiä.sanon vielä että ihmiset ovat erilaisia.joillekin sopii jotkut lääkkeet ja joillekin ei.

      Voisin sanoa omasta kokemuksesta että jo mulla kahden vuorokauden valvominen aiheutti enemmän oireita kuin ketipinorin käyttö.

      • 1+6

        Tutustu ilmiöön nimeltä anosognosia. Kaikilla, jotka ottavat esimerkiksi neurolepteja tunne-elämä ja kognitiivinen kyvykkyys heikkenee. Kysymys on vain siitä kuin paljon ja kokeeko ihminen itse sen häiritseväksi tai huomaako hän sitä kuinka huonosti toimii tai tuntee. Vaikutus on aina joltain määrin yksilöllistä niin kuin kaikissa aineissa.


      • nainen -76
        1+6 kirjoitti:

        Tutustu ilmiöön nimeltä anosognosia. Kaikilla, jotka ottavat esimerkiksi neurolepteja tunne-elämä ja kognitiivinen kyvykkyys heikkenee. Kysymys on vain siitä kuin paljon ja kokeeko ihminen itse sen häiritseväksi tai huomaako hän sitä kuinka huonosti toimii tai tuntee. Vaikutus on aina joltain määrin yksilöllistä niin kuin kaikissa aineissa.

        Mulla ei ole koskaan todettu skitsofreniaa.mulla on ollut masennusta,josta olen parantunut.Unettomuus jäi.Mielestäni en kiellä mitään.Mitä minun pitäisi kieltää?Kun moneen vuoteen ei ole ollut masennusta.Tunne-elämäni on ihan normaali.Pystyn tuntemaan eri tunnetiloja.iloa,surua,vihaa,inhoa esim.Olen ollut 3 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.ystäväni ovat huomanneet sen miten musta on tullut iloisempi,rennompi.ja ovat nähneet myös niitäkin hetkiä kun olen itkenyt.Eli jos voisit kertoa minulle minkä sairauden olen itseltäni kiletänyt niin kuulisin sen mielelläni.


    • tyteas

      vajaan vuoden puolet 25 millisestä. nujkutti hyvin, mutta aamulla pahatuulinen ja tokkurainen. Avioero alkoi uhkaamaan aamuärtyisyyden vuoksi. Lopetin.

      parempi unettomuutta kuin Ketipinoria.

    • taasKETIPINORIA!

      Joo unta saa aika hyvin. Lihottaa hyvin helposti ja paljon, lisää ruokahalua helvetisti. Aika suuri annostus, pienempikin varmaan riittäs ellet oo psykoottinen. Aiheuttaa myös riippuvuuden, eli jos syöt sitä jonkinaikaa, et saa lopetuksen jälkeen "vähään aikaan" unta normaalisti ilman lääkettä. Saa myös aivot aika jumiin päivällä ja herääminen vaikeaa. Saatika mistään keskusteleminen, ja olo on kumma/kurja.

      • nainen -76

        Eiköhän se ole yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa.Mulla kokeiltiin kyllä alussa pienempää annostusta,mutta ei tehonnut.Ja ei ole koskaan todettu psykoosia.Jos Ketipinor lihottaa hyvin helposti,niin miksi olen pystynyt laihduttamaan 30 kiloa,vaikka käytän tätä myrkkyä.Olen nyt normaalipainoinen.Eli ei se Ketipinor mua ole lihottanut.Heräämisessä mulla ei oo mitään vaikeuksia ja ajatus kulkee kyllä koko päivän.Mutta näköjään olen ainoa Ketipinorin käyttäjä joka voi hyvin ja pystyy elämään normaalia elämää.Olen ehkä riippuvainen ketipinorista,mutta ainoa asia joka mua vaivaa ennen nukkumaan menoa on kuolemanpelko.Senkin takia tartten lääkitystä.Lyhyesti sanottuna on ollut kuolemanpelkoa 15 vuotiaasta asti.Eli 23 vuotta.


      • 15+15
        nainen -76 kirjoitti:

        Eiköhän se ole yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa.Mulla kokeiltiin kyllä alussa pienempää annostusta,mutta ei tehonnut.Ja ei ole koskaan todettu psykoosia.Jos Ketipinor lihottaa hyvin helposti,niin miksi olen pystynyt laihduttamaan 30 kiloa,vaikka käytän tätä myrkkyä.Olen nyt normaalipainoinen.Eli ei se Ketipinor mua ole lihottanut.Heräämisessä mulla ei oo mitään vaikeuksia ja ajatus kulkee kyllä koko päivän.Mutta näköjään olen ainoa Ketipinorin käyttäjä joka voi hyvin ja pystyy elämään normaalia elämää.Olen ehkä riippuvainen ketipinorista,mutta ainoa asia joka mua vaivaa ennen nukkumaan menoa on kuolemanpelko.Senkin takia tartten lääkitystä.Lyhyesti sanottuna on ollut kuolemanpelkoa 15 vuotiaasta asti.Eli 23 vuotta.

        Kuolemanpelko on luonnollinen tunne, ja jotkut ahdistuu siitä järjettömästi tai pelkää kuollakseen, mutta siihen ei mitään lääkitystä tarvitse. Kaikki pelkää jotakin ja niin se vain on. Ei tosiasiaa sivuuteta lääkityksellä, joka kaikenlisäksi itsessään lyhentää elinikää (ristiriitaista että henkilö jolla on kuoleman pelko syö tiedostaen tappavaa lääkettä, jos et kuole selittämättömään äkkikuolemaan joka on selosteessa se jokatapauksessa lyhentää elinikää), aiheuttaa eri sairauksia, uusia oireita, ja kun yrität lopettaa päälle saattaakin tulla psykoosi ja uusi diagnoosi. Itse pakko syödä lääkkeet skitsoaffektiivisuuden vuoksi, mutta en tuohon diagnoosiin itsekkään usko, kun kaikki oireet alkoi hiljalleen tulla kortisonista.


      • nainen -76
        15+15 kirjoitti:

        Kuolemanpelko on luonnollinen tunne, ja jotkut ahdistuu siitä järjettömästi tai pelkää kuollakseen, mutta siihen ei mitään lääkitystä tarvitse. Kaikki pelkää jotakin ja niin se vain on. Ei tosiasiaa sivuuteta lääkityksellä, joka kaikenlisäksi itsessään lyhentää elinikää (ristiriitaista että henkilö jolla on kuoleman pelko syö tiedostaen tappavaa lääkettä, jos et kuole selittämättömään äkkikuolemaan joka on selosteessa se jokatapauksessa lyhentää elinikää), aiheuttaa eri sairauksia, uusia oireita, ja kun yrität lopettaa päälle saattaakin tulla psykoosi ja uusi diagnoosi. Itse pakko syödä lääkkeet skitsoaffektiivisuuden vuoksi, mutta en tuohon diagnoosiin itsekkään usko, kun kaikki oireet alkoi hiljalleen tulla kortisonista.

        emmä nyt tiedä onko kuolemanpelko luonnollinen tunne edes 38-vuotiaalle,joka on ollut koko ikänsä perusterve.Mun kuoleman pelko alkoi kun sain 15-vuotiaana kesken unien paniikkikohtauksen.Muistan vieläkin selvästi kun en saanut henkeä.Tämä paniikkikohtaus on ollut mun pahin koskaan.Jouduin silloin lähtemään päivystykseen koska hengittäminen oli todella vaikeaa.Sairaalassa sain jonkun tabletin jotta olo paranisi.Välillä kun alankin miettii ennen nukkumaan menoa kuolemista niin lääkitys estää paniikkikohtauksen.En ole saanut elämäni aikana montaakaa pahaa paniikkikohtausta,mutta ihan tarpeeksi,jotta niitä en todellakaan halua enää.

        Että mielumin sitten otan sen ketipinorin aina iltaisin kuin kärsin paniikkihäiriöoireista.Koska aina järjellinen ajattelu ei auta asiaa yhtään.Yöllä varsinkin on yksin omien ajatustensa kanssa.Päivisin en mieti asiaa mutta nukkumaanmeno on vaikeaa,kun pitäisi tyhjentää mieli tästä pelosta.


      • 9+20
        nainen -76 kirjoitti:

        emmä nyt tiedä onko kuolemanpelko luonnollinen tunne edes 38-vuotiaalle,joka on ollut koko ikänsä perusterve.Mun kuoleman pelko alkoi kun sain 15-vuotiaana kesken unien paniikkikohtauksen.Muistan vieläkin selvästi kun en saanut henkeä.Tämä paniikkikohtaus on ollut mun pahin koskaan.Jouduin silloin lähtemään päivystykseen koska hengittäminen oli todella vaikeaa.Sairaalassa sain jonkun tabletin jotta olo paranisi.Välillä kun alankin miettii ennen nukkumaan menoa kuolemista niin lääkitys estää paniikkikohtauksen.En ole saanut elämäni aikana montaakaa pahaa paniikkikohtausta,mutta ihan tarpeeksi,jotta niitä en todellakaan halua enää.

        Että mielumin sitten otan sen ketipinorin aina iltaisin kuin kärsin paniikkihäiriöoireista.Koska aina järjellinen ajattelu ei auta asiaa yhtään.Yöllä varsinkin on yksin omien ajatustensa kanssa.Päivisin en mieti asiaa mutta nukkumaanmeno on vaikeaa,kun pitäisi tyhjentää mieli tästä pelosta.

        On se. Ketä kuolema ei kalvaisi. Paniikkikohtaukset ei tosin ole kivoja kokemuksesta tiedän. Terapia kuitenkin parempi vaihtoehto tai jokin jutteluapu että saa purkaa ajatuksia kun pilleri joka on taas yksi askel kohti hautaa.


      • nainen -76
        9+20 kirjoitti:

        On se. Ketä kuolema ei kalvaisi. Paniikkikohtaukset ei tosin ole kivoja kokemuksesta tiedän. Terapia kuitenkin parempi vaihtoehto tai jokin jutteluapu että saa purkaa ajatuksia kun pilleri joka on taas yksi askel kohti hautaa.

        Kävin 14 vuotta sitten mielenterveystoimistossa juttelemassa useamman vuoden.Hoitosuhde ei tominut yhtään,kun kaikki mitä sanoin oli väärin.Viitisen vuotta sitten olin halukas uudelleen aloittamaan terapian.Jostain kumman syystä mut laitettiin kuvataideterapiaan.En tiedä miksi,vaikka kysyin asiaa.Eli kuvataideterapeutille oli tärkeämpää se kuvallinen ilmaisu.Tämänkään terapeutin kanssa hoitosuhde ei toiminut,kun toinen vaatimalla vaati mua kuvalliseen ilmaisuun.Ainoa taho jossa olen puhunut tästä kuolemanpelosta on netissä tukinet.net.Vaikka sain purkaa ajatuksia niin loppujen lopuksi oloni ei helpottunut.Pelko jäi edelleen.Mun pitää vaan oppia jotenkin vaan elää sen pelon kanssa.Ainii yritin päästä unitutkimukseen mutta lääkäri oli sitä mieltä että voin jatkaa lääkkeiden käyttöä ihan turvallisesti.eipä ollut mikään yllätys.ainoa hyvä puoli siinä vastaanotolla oli se että sain lähetteen maksa-ja munuaiskokeisiin.ja jopa saan säännöllisesti käydä niissä kokeissa.ainakin jotenkin seurataan sitä ettei lääkkeet tee hallaa mun keholle.


      • 4+13
        nainen -76 kirjoitti:

        Kävin 14 vuotta sitten mielenterveystoimistossa juttelemassa useamman vuoden.Hoitosuhde ei tominut yhtään,kun kaikki mitä sanoin oli väärin.Viitisen vuotta sitten olin halukas uudelleen aloittamaan terapian.Jostain kumman syystä mut laitettiin kuvataideterapiaan.En tiedä miksi,vaikka kysyin asiaa.Eli kuvataideterapeutille oli tärkeämpää se kuvallinen ilmaisu.Tämänkään terapeutin kanssa hoitosuhde ei toiminut,kun toinen vaatimalla vaati mua kuvalliseen ilmaisuun.Ainoa taho jossa olen puhunut tästä kuolemanpelosta on netissä tukinet.net.Vaikka sain purkaa ajatuksia niin loppujen lopuksi oloni ei helpottunut.Pelko jäi edelleen.Mun pitää vaan oppia jotenkin vaan elää sen pelon kanssa.Ainii yritin päästä unitutkimukseen mutta lääkäri oli sitä mieltä että voin jatkaa lääkkeiden käyttöä ihan turvallisesti.eipä ollut mikään yllätys.ainoa hyvä puoli siinä vastaanotolla oli se että sain lähetteen maksa-ja munuaiskokeisiin.ja jopa saan säännöllisesti käydä niissä kokeissa.ainakin jotenkin seurataan sitä ettei lääkkeet tee hallaa mun keholle.

        Ei ole sairaus potea kuolemanpelkoa se on luonnollinen reaktio, harva meistä tahtoo kuolla. Itsekin menen täyteen paniikkiin kun kuolema tulee mieleen ja ahdistus on järkyttävä taakka. Mutta pelko ei ole sairaus ja sitä ei hoideta lääkkeillä. Itse syön psykoosi ja mielialaatasaavia lääkkeitä koska menen niin sekaisin muuten psykoosisairauden takia sekä pariin somaattiseen sairauteen myrkyt päälle, paniikkikohtauksiin on miedompiakin vaihtoehtoja, ja on hyvä lukea eri ahdistuksen hallinta keinoista ja fysioterapiasta voi paniikkihäiriössä olla oikeasti apua (rentoutusharjoitukset ja hengitysharjoitukset). Neurolepti lamaa vaan aivoja, pysyvästi. En halua vähätellä kuolemanpelkoasi mutta se ei vaan ole sairaus eikä kannata tehdä itsestään sairasta väkisin. Mutta neuroleptit joita syöt ovat jo osansa tehneet, ne aina pahentavat asiaa vaikka auttavatkin.


      • nainen -76
        4+13 kirjoitti:

        Ei ole sairaus potea kuolemanpelkoa se on luonnollinen reaktio, harva meistä tahtoo kuolla. Itsekin menen täyteen paniikkiin kun kuolema tulee mieleen ja ahdistus on järkyttävä taakka. Mutta pelko ei ole sairaus ja sitä ei hoideta lääkkeillä. Itse syön psykoosi ja mielialaatasaavia lääkkeitä koska menen niin sekaisin muuten psykoosisairauden takia sekä pariin somaattiseen sairauteen myrkyt päälle, paniikkikohtauksiin on miedompiakin vaihtoehtoja, ja on hyvä lukea eri ahdistuksen hallinta keinoista ja fysioterapiasta voi paniikkihäiriössä olla oikeasti apua (rentoutusharjoitukset ja hengitysharjoitukset). Neurolepti lamaa vaan aivoja, pysyvästi. En halua vähätellä kuolemanpelkoasi mutta se ei vaan ole sairaus eikä kannata tehdä itsestään sairasta väkisin. Mutta neuroleptit joita syöt ovat jo osansa tehneet, ne aina pahentavat asiaa vaikka auttavatkin.

        Mun elämä on ollut sen jälkeen paljon parempaa kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Voisin sanoa että olen terve.Mulla ei ole nyt mitään mielenterveydellisiä sairauksia ja voin hyvin.Edelleen puolustan Ketipinorin käyttöä.Koska mulle sen käyttö ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita,jonka takia edes harkitsisin lopettamista.Psyykkisesti ja fyysisesti voin hyvin.Ei toi ketipinor tee musta sen huononpaa ihmistä.En käytä muita lääkkeitä,niin toi on aika pikku juttu niihin verrattuna jotka popsii useita pillereitä päivässä.


      • 8+5
        nainen -76 kirjoitti:

        Mun elämä on ollut sen jälkeen paljon parempaa kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Voisin sanoa että olen terve.Mulla ei ole nyt mitään mielenterveydellisiä sairauksia ja voin hyvin.Edelleen puolustan Ketipinorin käyttöä.Koska mulle sen käyttö ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita,jonka takia edes harkitsisin lopettamista.Psyykkisesti ja fyysisesti voin hyvin.Ei toi ketipinor tee musta sen huononpaa ihmistä.En käytä muita lääkkeitä,niin toi on aika pikku juttu niihin verrattuna jotka popsii useita pillereitä päivässä.

        Ei sitä itse huomaakkaan, mutta vaurioittaa aivoja sekä lyhentää elinikää ja joka hetki on mahdollisuus kuolla selittämättömään äkkikuolemaan jos se ei ole ongelma niin kaikki on sit oikein hyvin. Kaikilla on eri tärkeysjärjestys asioille. Joidenkin mielestä on parempi popsia lääkkeitä kun etsiä jotain toiminnallista ja rutiinillista terveydelle hyväksi olevaa apua. Harmittaa kun ihmiset heittävät elämänsä hukkaan ja tietoisesti tappaa itseään hitaasti vaikka on muitakin vaihtoehtoja, saattaa viedä aikaa löytää omat juttunsa mutta sen arvoista. Miksi riskeeraatte olemassaolonne sen vuoksi että se on helpoin vaihtoehto, kaikki ei aina ole yhtä helppoa. Lääkkeillä on yhteys etenkin psyykelääkkeillä yhteys mind controlliin ja jopa sirutuksiin, ja nämä ovat puhtaita tosiasioita. Joka sitten yhdistyy gang stalkingiin.


      • nainen -76
        8+5 kirjoitti:

        Ei sitä itse huomaakkaan, mutta vaurioittaa aivoja sekä lyhentää elinikää ja joka hetki on mahdollisuus kuolla selittämättömään äkkikuolemaan jos se ei ole ongelma niin kaikki on sit oikein hyvin. Kaikilla on eri tärkeysjärjestys asioille. Joidenkin mielestä on parempi popsia lääkkeitä kun etsiä jotain toiminnallista ja rutiinillista terveydelle hyväksi olevaa apua. Harmittaa kun ihmiset heittävät elämänsä hukkaan ja tietoisesti tappaa itseään hitaasti vaikka on muitakin vaihtoehtoja, saattaa viedä aikaa löytää omat juttunsa mutta sen arvoista. Miksi riskeeraatte olemassaolonne sen vuoksi että se on helpoin vaihtoehto, kaikki ei aina ole yhtä helppoa. Lääkkeillä on yhteys etenkin psyykelääkkeillä yhteys mind controlliin ja jopa sirutuksiin, ja nämä ovat puhtaita tosiasioita. Joka sitten yhdistyy gang stalkingiin.

        emmä jaksa tässä elämänvaiheessa alkaa pelätä äkkikuolemaa,kun mä voin hyvin.ja harrastan liikuntaa,mutta sillä on päinvastainen vaikutus eli piristää.ja kyllä on ollut koko kesä ikkunat auki koko päivän ja yön,että huone on kyllä tuuletettu.

        kun lääkkeistä puhutaan niin sanottakoon että monet e-pillerin käyttäjät valittavat kun he vuotavat koko ajan ja suurimman osan kuukaudesta,mutta mulla ei oo siinäkään asiassa valittamista,koska mulla ei tuu menkkoja.eli ihan on yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa.oli lääke mikä tahansa.sanottakoon vielä että elän terveellisesti eli en polta ja juo.


      • Hmmmh
        nainen -76 kirjoitti:

        emmä jaksa tässä elämänvaiheessa alkaa pelätä äkkikuolemaa,kun mä voin hyvin.ja harrastan liikuntaa,mutta sillä on päinvastainen vaikutus eli piristää.ja kyllä on ollut koko kesä ikkunat auki koko päivän ja yön,että huone on kyllä tuuletettu.

        kun lääkkeistä puhutaan niin sanottakoon että monet e-pillerin käyttäjät valittavat kun he vuotavat koko ajan ja suurimman osan kuukaudesta,mutta mulla ei oo siinäkään asiassa valittamista,koska mulla ei tuu menkkoja.eli ihan on yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa.oli lääke mikä tahansa.sanottakoon vielä että elän terveellisesti eli en polta ja juo.

        Jos näin miksi käytät vielä tuota kyseistä myrkkyä? o_O


      • nainen -76
        nainen -76 kirjoitti:

        emmä jaksa tässä elämänvaiheessa alkaa pelätä äkkikuolemaa,kun mä voin hyvin.ja harrastan liikuntaa,mutta sillä on päinvastainen vaikutus eli piristää.ja kyllä on ollut koko kesä ikkunat auki koko päivän ja yön,että huone on kyllä tuuletettu.

        kun lääkkeistä puhutaan niin sanottakoon että monet e-pillerin käyttäjät valittavat kun he vuotavat koko ajan ja suurimman osan kuukaudesta,mutta mulla ei oo siinäkään asiassa valittamista,koska mulla ei tuu menkkoja.eli ihan on yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa.oli lääke mikä tahansa.sanottakoon vielä että elän terveellisesti eli en polta ja juo.

        Voin sanoa että paremmin se ajatus juoksee päivällä hyvin nukutun yön jälkeen kuin valvotun yön tai vuorokauden jälkeen.voit kokeilla itse valvoa ja katsoa miten ajatus kulkee päivällä kun ei ole nukkunut.saatika energisyys valvomisen jälkeen.voin melkein väittää ettet sä 24 tunnin jälkeen pysty lähtee lenkille saatika kuntosalille treenaa.että mielummin tapan itteeni hitaasti käyden kuntosalilla treenaamassa ja saamassa liikunnan aiheuttamaa hyvän olon tunnetta.


      • nainen -76
        Hmmmh kirjoitti:

        Jos näin miksi käytät vielä tuota kyseistä myrkkyä? o_O

        Käytän tätä myrkkyä siksi koska mä saan sen avulla unen.Mulla kokeiltiin silloin 14 vuotta sitten mm tenoxia,imovanea.mutta näillä vaikutus kesti lyhyen ajan.Silloin kun mun univaikeudet alkoivat niin saatoin valvoa aamu neljään,jolloin ihmettelin että mitä mä tähän aikaan oon vielä hereillä.ainiin en myöskään juo kahvia.mä nyt käytän tota myrkkyä jotta mun ei tarttis oksennella jos valvon.kyllä,jos en saa nukuttua niin mulle tulee fyysisiä oireita.että mielummin edelleenkin käytän tota myrkkyä kun kärsin krapulan tyylisestä olosta koko päivän.


      • 12+2
        nainen -76 kirjoitti:

        Voin sanoa että paremmin se ajatus juoksee päivällä hyvin nukutun yön jälkeen kuin valvotun yön tai vuorokauden jälkeen.voit kokeilla itse valvoa ja katsoa miten ajatus kulkee päivällä kun ei ole nukkunut.saatika energisyys valvomisen jälkeen.voin melkein väittää ettet sä 24 tunnin jälkeen pysty lähtee lenkille saatika kuntosalille treenaa.että mielummin tapan itteeni hitaasti käyden kuntosalilla treenaamassa ja saamassa liikunnan aiheuttamaa hyvän olon tunnetta.

        Unettomuus menee itsestään ohi ilman lääkkeitä kaikilla on jossain vaiheissa elämäänsä pitkiäkin aikoja, mutta tässä taas nähdään että unireseptorit ovat pilalla etkä pysty enään nukkumaan ilman lääkettä.


      • nainen -76
        12+2 kirjoitti:

        Unettomuus menee itsestään ohi ilman lääkkeitä kaikilla on jossain vaiheissa elämäänsä pitkiäkin aikoja, mutta tässä taas nähdään että unireseptorit ovat pilalla etkä pysty enään nukkumaan ilman lääkettä.

        emmä tota kiellä.miksi kieltäisin.edelleenkään ne lääkkeet ei tee musta sen huonompaa ihmistä.älä tee tästä mun ketipinorin käytöstä ongelmaa,en mäkään tee siitä ongelmaa.tämä on mun elämäni ja teen niinkuin parhaaksi katson.nyt nukkumaan.aamulla pirteänä ylös.


      • Herätyksiää
        nainen -76 kirjoitti:

        emmä tota kiellä.miksi kieltäisin.edelleenkään ne lääkkeet ei tee musta sen huonompaa ihmistä.älä tee tästä mun ketipinorin käytöstä ongelmaa,en mäkään tee siitä ongelmaa.tämä on mun elämäni ja teen niinkuin parhaaksi katson.nyt nukkumaan.aamulla pirteänä ylös.

        Tottakai se on ongelma, et vain ehkä itse näe sitä. Neuroleptit ovat erittäin suuri ongelma ihmiskunnassa.


      • nainen -76
        Herätyksiää kirjoitti:

        Tottakai se on ongelma, et vain ehkä itse näe sitä. Neuroleptit ovat erittäin suuri ongelma ihmiskunnassa.

        voi hyvänen aika sentään.paraneeko sun päivä sillä että sanon sun mieliksi sen olevan ongelma.kuule tässä maailmassa on suurempia ongelmia kuin mun ketipinorin käyttö.kerro mulle miten tää käyttö on mulle ongelma?senkö takia koska en saa unta ilman sitä.oisko ongelma korvattu jos lääke olisikin joku toinen?mitä jos tällä toisella lääkkeellä olisi myös mainittu olevan vakavia sivuvaikutuksia?Eli poistuuko se ongelma jos lääkke vaihtuisi? en usko,koska jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia.No tosin mulle niitä sivuvaikutuksia ei ole tullut.Tiesitkö että käyttämilläni e-pillereilläkin on sivuvaituksia,joten ehdotatko että lopettaisin niidenkin käytön,koska voin jopa kuolla niiden takia?


      • 16+7
        nainen -76 kirjoitti:

        voi hyvänen aika sentään.paraneeko sun päivä sillä että sanon sun mieliksi sen olevan ongelma.kuule tässä maailmassa on suurempia ongelmia kuin mun ketipinorin käyttö.kerro mulle miten tää käyttö on mulle ongelma?senkö takia koska en saa unta ilman sitä.oisko ongelma korvattu jos lääke olisikin joku toinen?mitä jos tällä toisella lääkkeellä olisi myös mainittu olevan vakavia sivuvaikutuksia?Eli poistuuko se ongelma jos lääkke vaihtuisi? en usko,koska jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia.No tosin mulle niitä sivuvaikutuksia ei ole tullut.Tiesitkö että käyttämilläni e-pillereilläkin on sivuvaituksia,joten ehdotatko että lopettaisin niidenkin käytön,koska voin jopa kuolla niiden takia?

        Ei mun päivä sillä parane. Mutta sun parhaaksi vaan olis että et tollasia myrkkyjä söis. Pitkäaikasella e-pillerienkin syönnillä on yhteys syöpään, ystäväni juuri sairasti rintasyövän kun söi näitä liian myöhään. Teet mitä lystäät, mutta tuet ihmiskunnan tuhoa syömällä noita.


      • nainen -76
        16+7 kirjoitti:

        Ei mun päivä sillä parane. Mutta sun parhaaksi vaan olis että et tollasia myrkkyjä söis. Pitkäaikasella e-pillerienkin syönnillä on yhteys syöpään, ystäväni juuri sairasti rintasyövän kun söi näitä liian myöhään. Teet mitä lystäät, mutta tuet ihmiskunnan tuhoa syömällä noita.

        mä teen kyllä omat päätökset ihan itse.niinkuin sanoin niin lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti.jos mä alkaisin pelkäämään kaikkea niin eihän tässä elämässä olis mitään järkeä.ihmiset ovat yksilöllisiä.Silloin kun mun sisko sairastui ms-tautiin niin pelkäsin että se tulee mullekin.eipä vaan tullut.joten mitä tästä voimme päätellä jokainen ihminen on yksilö.ja ei pidä yleistää.


      • Anonyymi
        nainen -76 kirjoitti:

        Mun elämä on ollut sen jälkeen paljon parempaa kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Voisin sanoa että olen terve.Mulla ei ole nyt mitään mielenterveydellisiä sairauksia ja voin hyvin.Edelleen puolustan Ketipinorin käyttöä.Koska mulle sen käyttö ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita,jonka takia edes harkitsisin lopettamista.Psyykkisesti ja fyysisesti voin hyvin.Ei toi ketipinor tee musta sen huononpaa ihmistä.En käytä muita lääkkeitä,niin toi on aika pikku juttu niihin verrattuna jotka popsii useita pillereitä päivässä.

        Yleensä täällä keskustelupalstoilla valittavat ihmiset jotka kuuluvat 0,001% :n joukkoon, joilla tulee haittavaikutuksia kyseisistä lääkkeistä.
        Itse kuulun joukkoon, joilla neuroleptit sekä masennuslääkkeet ovat pelastaneet henkeni ilman mitään mainitsemisen arvoisia sivuvaikutuksia.
        Lääkkeitä määrättäessä punnitaan sekä hyödyt että haitat. Kaikki me olemme kuitenkin yksilöllisiä ja ikävä kyllä osalle ihmisistä voi tulla jopa vaarallisia sivuvaikutuksia, jolloin tietysti mietitään muita hoitokeinoja.


    • lääkiri

      Aika riskiä mielestäni syödä pienellä annoksella. Aivojen reseptorit vähän väliä auki/kiinni ja lopulta herkkyys vähenee mahdolliset vauriot aivoihin.

      Positiivista tosin, että vauriot ilmenevät vasta vuosien jälkeen, vähän kuin alkoholilla.

    • bibo2

      Hei! Minulle määrättiin Ketipinoria n.2v sitten. Ensin unettomuuteen 2x25 yöksi. Myöhemmin 2 aamulla, 2 päivällä ja yöksi 3x25. No, aluksi sitä "pöhnässä"kai nukkui, mutta järkyttävää oli se kauhea painonnousu. 2kk> 16kg. Näläntunne lisääntyi, mutta en syönyt. (olen sairastanut myös anorexian nuorempana). Otin selvää (lääkäri), että se hidastaa ihmisen aineenvaihduntaa ja läskit alkaa lisiä. Joillekin ei näin käy, mutta useimmille kyllä. Minulla on bibo 2 ja teen mitä melkein tahansa, mutta norsua minusta ei tehdä. Siitähän se itsetunto riemastuisikin!

    • CactuccJacc

      Ellei aivan pakottavaa tarvetta ole (skitsofrenia, psyykosit yms.) niin en suosittelisi tuota lääkettä kenellekään. Mielummin luontaisunilääkkeitä kuten melatoniinia tai terveellisiä elintapoja univaikeuksiin. Tuosta lääkkeestä vierottautuminen ja vieroituksen jälkeiset ajat kestävät useita kuukausia. Kannattaa siis olla varuillaan, jos kys. lääkkeen aikoo lopettaa, että normaaliin oloon pääseminen ja tuosta lääkkeestä johtuva motorinen/psyykkinen hitaus haihtuu. Kun lääkettä tyrkytetään ensimmäisen kerran, niin mieti kahdesti tarvitsetko todella tällaista "ajatuksen tappolääkettä" joka vie sinut lähemmäksi teollisiin tarkoituksiin tarkoitettua suorittavaa konetta... Mutta sitähän sinulle tuskin kerrotaan, kun bonukset on valkotakin ja lääkeyritysten mielessä, eikä heillä tuskin ole omaa kokemusta tuon lääkkeen aiheuttamista pysyvistä tai tilapäisistä vaurioista, psyykkisessä ja fyysisessä mielessä.

      Ja aloituskysymykseen; lihottaa helposti 10-20kg henkilöstä riippuen ja sivuvaikutukset eivät ole mukavia.

    • Anonyymi

      Paha myrkky on.Älä ota jos ei ole pakko ottaa.

    • Anonyymi

      Lääkkeen vähennys alkoi tänään.
      100 mg on ollut aamulääke.Nyt otin vain 50 mg.
      TI-SU otan aamulla 25 mg.
      Ensiviikolla en ota lääkettä enää aamulla.
      Iltalääke on 200 mg.Se on pakko ottaa muuten en saa nukuttua.

    • Anonyymi

      D2 alkoi pian kun ketipinor lääkitys oli aloitettu.

    • Anonyymi

      13 vuotta joka ainoa aamu ketipinor 100 mg.
      Nyt lopetan aamulääkityksen vähän kerrallaan.

      • Anonyymi

        5.päivä menossa.No proplem.


      • Anonyymi

        Ensimmäinen päivä ilman ketipinor aamulääkettä 13 vuoteen.
        Vähän kerrallaan vähennys on onnistunut hyvin.Ei ongelmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe