Kääpiökani mielessä..

Toiveikas!!

Hei!
Olen miettinyt lemmikkiä koiran ja kanin välillä, ja neuvojen saattelemana en voi hankkia sellaista koiraa mitä haluan kerrostalo kolmioon...
Mietin kääpiökania. Olen joskus hoitanut kania, mutta oma kani olisi eri asia.
Haluaisin kuulla kokemuksia ja muiden näkemyksiä asiasta.

Onko kokemuksia miten kani ja koira tulee toimeen?
Minkälaisia kuluja tulee kanin omistajalle?
Sähköjohdot on varmaan vaarassa, kun omistaa tälläisen lemmikin (?)

Kiitos näin etukäteen :))

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      "Onko kokemuksia miten kani ja koira tulee toimeen? "
      -Oma kanini (kääpiöluppa) oli edellisessä kodissaan koiran kaveri :) Yhteen niitä ei voi valvomatta jättää, mutta valvottuna voi hyvinkin onnistua. Etenkin isomman koiran kanssa kannattaa kuitenkin ehkä harkita esim. keskikokoista kania, niin se ei näytä saaliilta.

      "Minkälaisia kuluja tulee kanin omistajalle?"
      -Perus ruokinta ja kuivikkeet on halpaa, mutta jos joutuu eläinlääkäriin, voi tulla maksamaan. Esim. hammasvikaisen kanin kanssa voi joutua ravaamaan parin kuukauden välein.

      Sähköjohdot on varmaan vaarassa, kun omistaa tälläisen lemmikin (?)
      -Jep. Kanihan ei ole häkkieläin, vaan sen pitää saada olla vapaana paljon. Paras ratkaisu on huone jossa se voi olla aina vapaana, tai ainakin muutaman neliömetrin kokoinen aitaus. Vähintäänkin häkistä pitää päästä pois useiksi tunneiksi. Pientä koiraakaan et varmaan laittaisi häkkiin :) Kaikki johdot pitää suojata (itse laitoin telkkarin johdot kulkemaan telkkapöydän takaa seinään, ja teippasin kummallekin puolelle pöytää jesarilla palat metalliverkkoa). Kani saattaa nakertaa yhtä sun toista muutakin, esimerkiksi jalkalistoja, seinänkulmia, kaikkia pikkutavaroita jne. Pitää siis varautua siihen että pyöriviä tavaroita ei saa olla ja tuhoja tulee.

      • Toiveikas!!!

        Kiitos. Mietittävää on, mutta on kiva lukea näitä neuvoja ja kokemuksia :))


    • vastasinn

      Itsellä on myös kääpiöluppa. Ei minun mielestä se tule kalliiksi. Tosin äiti ostaa osan ruuista. Itse ostan purut wc astiaan ja pelletit. Kerrän käytettiin suolitukoksen takial el.lääkärillä. eikä ollut kovin kallista.

      • lololololo

        Mielestäni cuni pelletit ovat todella hyviä pellettejä. Niitä kannattaa ostaa! :D


      • 13 vuoden kani kokemus
        lololololo kirjoitti:

        Mielestäni cuni pelletit ovat todella hyviä pellettejä. Niitä kannattaa ostaa! :D

        Onko kokemuksia miten kani ja koira tulee toimeen?

        Meillä tulevat ihan hyvin toimeen,vahtimatta niitä ei saa silti samaan tilaan jättää

        Minkälaisia kuluja tulee kanin omistajalle?

        heinä maksaa usein aika vähän, itse saan ilmaiseksi, pelletit maksavat isoissa säkeissä 15-30€ itse käytän genesistä ja cuni completea, jotka ovat molemmat hyviä, purut ja muut kuivikkeet ovat usein aika halpoja, itse saan kuivikkeitakin ilmaiseksi(maalla on hyvä asua, niin tuntee kaikki tälläisetkin ihmiset) toreet eivät myöskään ole kalliita

        Ja sähköjohdot tosiaan kannattaa suojata ;)


    • Toiveikas!

      Kiitos !!:))

    • IhiIhi

      Heräsi kysymys: Mikähän koira on sellanen jota ei KOLMIOON voi ottaa?

      • Mila pupu

        jos esim haluaa huskyn, on kerrostsli kolmio sille ehkä liian pieni, sillä se tarvitsee paljon liikuntaa ja ulkoilua, joten sellaisten koirien kannalta niille on parasta, jos voi olla kokoajan pihassa vapaana lenkkeilyä päivittäin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe