Kalsiumin tarve.

Vaim o

Kaikki naiset tietävät, että tarvitaan kalsiumia, mutta miten on miehillä?
Olemme jo kuusikymppisiä. Mies ei halua maitoa, ei juustoa eikä mitään muutakaan maidosta jalostettua. Hän sanoo, että se inhottaa häntä.
Mies kyllä ottaa yhden kalsium-tabletin päivässä. Lisäksi hän ottaa sellaisen monivitamiinin joka on tarkoitettu miehille.
Liikuntaa mies harrastaa jonkun verran.
Onko oltava huolissaan hänen mahdollisesta kalkin puutteesta?

18

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 383

      Ei tartte olla huolissaan kalsiumin puutteesta jos saa riittävästi D3 vitamiinia. Suomessa vain tuputetaan kalsiumia liikaa ja liian vähän Deetä, vaikka ihmiselimistön tarve on päinvastainen! Lopettakaa kalkkitabletit ja ottakaa vähintään 100µg deetä päivässä. Kalsiumia saa paljon muualtakin kuin maitotuotteista, vaikka Valio onkin antanut ymmärtää toisin. Manteleissa on yli tuplasti kalsiumia maitoon verrattuna ja auringonkukansiemenissäkin samanverran. Eli ei tarvitse olla huolissaan kalkinpuutteesta, vaan D:n puutteesta. Myös Magnesiumsitraattia, tauraattia ja glysinaattia D:n kera.

      • Vaim o

        Vaimo vastaa vielä. Tuo 100µg deetä päivässä on niin päljon, että pitäisi syödä kymmenen tablettia päivässä,
        Minä itse nimittäin käytän D-vitamiinia, mutta niissä on vain 10µg yhdessä pillerissä.
        Mitenkähän tuon kanssa oikein on?
        Ukko voisi olla vastaan.


      • d3 vitamiinit
        Vaim o kirjoitti:

        Vaimo vastaa vielä. Tuo 100µg deetä päivässä on niin päljon, että pitäisi syödä kymmenen tablettia päivässä,
        Minä itse nimittäin käytän D-vitamiinia, mutta niissä on vain 10µg yhdessä pillerissä.
        Mitenkähän tuon kanssa oikein on?
        Ukko voisi olla vastaan.

        Luontaistuoteliikkeestä ja apteekista voit ostaa 50ug d3 vitamiini tabletteja ja niitä voi ottaa sitten kaksi päivässä.


      • 383
        Vaim o kirjoitti:

        Vaimo vastaa vielä. Tuo 100µg deetä päivässä on niin päljon, että pitäisi syödä kymmenen tablettia päivässä,
        Minä itse nimittäin käytän D-vitamiinia, mutta niissä on vain 10µg yhdessä pillerissä.
        Mitenkähän tuon kanssa oikein on?
        Ukko voisi olla vastaan.

        Saa myös 100µg öljykapseleita, LT kaupasta. Älä osta apteekin jauhetabletteja. KAIKKI tarvitsevat deetä, miehet eivät ole poikkeus. Käykää yksityisessä labrassa S-D-25 kokeessa. Tuloksen pitää olla vähintään 80nmol/L. Jos on alle, on vitamiinista puutetta.


    • stop maidolle

      Mutta onko nuo isot määrät tarpeellisia miehille?

    • 100µg

      Ei ole sukupuolesta kiinni ravintoaineiden tarve.

      Mutta maitoo eo tarvitse kukan, ei edes lapset.

      Juokaa vettä.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

      D3-vitamiinia on Suomessa monia eri vahvuuksia: kuivatabletteina, imeskelytabletteina tai öljykapseleina sekä imeväisille on tippoja. Joita myydään ruokakaupoissa, apteekeissa, verkkokaupoissa sekä luontaistuotekaupoissa (tuotteet ja hinnat vaihtelee paikoittain ja paikkakunnittain). Apteekeissa on suppein ja kallein valikoima, joten D-vitamiinit kannattaa ostaa muualta. Öljykapseleissa EI ole lisä- eikä makeutusaineita. Ota D-vitamiinisi ruuan kanssa, joka sisältää rasvaa imeytymisen varmistamiseksi.

      Itse tilaan D-vitamiinin iHerbistä.

      iHerbin tilausohjeet (visa tarvitaan):
      http://quublog.blogspot.fi/2013/02/iherb-info-perusinfoa-ohjeita-vinkkeja.html

      • K1 & K2 & D

        >> Apteekeissa on suppein ja kallein valikoima, joten D-vitamiinit kannattaa ostaa muualta.

        Suppein ! ? Jo yksi ainoakin hyvä tuote riittää. Toisekseen D-vitamiini on edullista jopa apteekistakin hankittuna.

        Paras on tuote jossa ei ole juuri lainkaan kylkiäisiä, kuten D-vitamiini oliiviöljyssä, katkaistavissa kapselissa josta se valutetaan lasiin.

        Lääkärini sanoi, että loputuloksen kannalta on aivan sama ottaako D-vitamiinia päivittäin vai harvemmin suuremmissa annokisssa tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa. En toistaiseksi ole kysynyt muiden lääkäeiden kantaa samaan asiaan. Harvemmin ottaminen on vain helpompaa / käytännöllisempää kuin pelata tavan takaa ampullien tai puristeiden kanssa.

        Itse otan vuodenajasta riippuen 100.000 U.I (oliiviöjyssä / katkaistavassa kapselissa) keran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Arvot toki mitattu ennen kuurien aloittamista. Nyttemmin voisin lienee hieman alentaa annosta.

        Ohessa esimerkki yhdestä 4 x 25.000 U.I:n versiosta 4,49e : http://www.newpharma.be/pharmacie/smb-laboratoire/265331/d-cure-solution-huileuse-4-ampoules.html

        Ps. Jokaisen luonnollisestikin tulee itse ratkaista annostuksensa, eli en suoraan kannusta johonkin tiettyyn annostukseen. Kuitenkin monien tutkimuksien mukaan viralliset annostussuositukset ovat pikemminkin vahvasti alakantissa.


      • vakitilaaja
        K1 & K2 & D kirjoitti:

        >> Apteekeissa on suppein ja kallein valikoima, joten D-vitamiinit kannattaa ostaa muualta.

        Suppein ! ? Jo yksi ainoakin hyvä tuote riittää. Toisekseen D-vitamiini on edullista jopa apteekistakin hankittuna.

        Paras on tuote jossa ei ole juuri lainkaan kylkiäisiä, kuten D-vitamiini oliiviöljyssä, katkaistavissa kapselissa josta se valutetaan lasiin.

        Lääkärini sanoi, että loputuloksen kannalta on aivan sama ottaako D-vitamiinia päivittäin vai harvemmin suuremmissa annokisssa tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa. En toistaiseksi ole kysynyt muiden lääkäeiden kantaa samaan asiaan. Harvemmin ottaminen on vain helpompaa / käytännöllisempää kuin pelata tavan takaa ampullien tai puristeiden kanssa.

        Itse otan vuodenajasta riippuen 100.000 U.I (oliiviöjyssä / katkaistavassa kapselissa) keran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Arvot toki mitattu ennen kuurien aloittamista. Nyttemmin voisin lienee hieman alentaa annosta.

        Ohessa esimerkki yhdestä 4 x 25.000 U.I:n versiosta 4,49e : http://www.newpharma.be/pharmacie/smb-laboratoire/265331/d-cure-solution-huileuse-4-ampoules.html

        Ps. Jokaisen luonnollisestikin tulee itse ratkaista annostuksensa, eli en suoraan kannusta johonkin tiettyyn annostukseen. Kuitenkin monien tutkimuksien mukaan viralliset annostussuositukset ovat pikemminkin vahvasti alakantissa.

        3 kk välein päiväannos on vain 27µg

        2kk välein 41µg

        D-vitamiini on ihan helppo ottaa aamupalalla tai pääateria kanssa (jos ei köy töissä) ihan samalla, kun ottaa muutkin ravintolisät

        C
        B
        Omega 3
        Magnesium


      • K1 & K2 & D
        vakitilaaja kirjoitti:

        3 kk välein päiväannos on vain 27µg

        2kk välein 41µg

        D-vitamiini on ihan helppo ottaa aamupalalla tai pääateria kanssa (jos ei köy töissä) ihan samalla, kun ottaa muutkin ravintolisät

        C
        B
        Omega 3
        Magnesium

        100 000 U.I kerran kahdessa tai kolmessa kukaudessa. Miten päädyt ko. lukemiin per pv ?

        Riippuen tuotteesta, niin päivittäin ottaessa nielee myös kuukausittain ja vuosittain paljon turhia tuotteen kylkiäisiä.

        Työlästä katkoa kapseli ja se valuttaa joka päivä lasiin. Tuote jossa on mahdollisimman vähän kylkiäisiä, kerran kukaudessa, kahdessa tai kolmessa kuukaudessa ajaa saman asian.

        Nuo C - B:t - Omega3 ja Magnesium ovat tärkeät perusaineet, samoin sinkki.

        Ps. Itse en netin kautta ole terveyteen liittyviä ravinnetuotteita tilannut.


      • vakitilaaja
        K1 & K2 & D kirjoitti:

        100 000 U.I kerran kahdessa tai kolmessa kukaudessa. Miten päädyt ko. lukemiin per pv ?

        Riippuen tuotteesta, niin päivittäin ottaessa nielee myös kuukausittain ja vuosittain paljon turhia tuotteen kylkiäisiä.

        Työlästä katkoa kapseli ja se valuttaa joka päivä lasiin. Tuote jossa on mahdollisimman vähän kylkiäisiä, kerran kukaudessa, kahdessa tai kolmessa kuukaudessa ajaa saman asian.

        Nuo C - B:t - Omega3 ja Magnesium ovat tärkeät perusaineet, samoin sinkki.

        Ps. Itse en netin kautta ole terveyteen liittyviä ravinnetuotteita tilannut.

        100 000 IU = 2500 µg

        se jaetaan joko 60 päivällä tai 90 päivällä

        Mitä kylkiäisiä nielet D-vitamiinin kanssa, joka on öljykapselissa?

        Kuori on gelatiinia ja öljy on öljyä.

        Rasvoja tarvitaan päivässä 60-100 grammaa ja 1:ssä D-vitamiinikapselissa sitä on ehkä 1ml.

        iHerbistä saa D-vitamiinia myös tippapullossa, jos ei halua gelatiinia syödä jostain syystä?

        Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan yleensä sian nahasta tai sian tai naudan luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä. Ulkoisilta ominaisuuksiltaan puhdas liivate on kiinteää ja haurasta, läpikuultavaa tai kellertävää, lähestulkoon hajutonta ja mautonta ainetta. Kotikäytössä liivate on ohuita levyjä tai jauhetta. Se liotetaan kylmässä vedessä, jossa se turpoaa, ja liuotetaan sitten kuumaan nesteeseen, jossa se muodostaa kolloidisen liuoksen. Jäähtyessään liivate jähmettyy.

        Liivatetta käytetään lukuisissa elintarvikkeissa kuten jogurteissa ja makeisissa hyytelömäisen rakenteen aikaansaamiseksi. Lisäksi liivatetta käytetään lääkkeiden ja luontaistuotteiden kuorena, valokuvauksessa filmin takapinnassa sekä kosmetiikkatuotteissa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Liivate

        Eli liivatetta saat kun teet lihasoppaa, jossa on luut mukana. Tulee hyvää.

        Itselleni ei ole ongelma ottaa D-vitamiinia aamulla, kun otan paljon muutakin.

        C
        B:t
        Seleeni
        K2
        Folaatti
        Jodi
        Omega 3


      • K1 & K2 & D
        K1 & K2 & D kirjoitti:

        100 000 U.I kerran kahdessa tai kolmessa kukaudessa. Miten päädyt ko. lukemiin per pv ?

        Riippuen tuotteesta, niin päivittäin ottaessa nielee myös kuukausittain ja vuosittain paljon turhia tuotteen kylkiäisiä.

        Työlästä katkoa kapseli ja se valuttaa joka päivä lasiin. Tuote jossa on mahdollisimman vähän kylkiäisiä, kerran kukaudessa, kahdessa tai kolmessa kuukaudessa ajaa saman asian.

        Nuo C - B:t - Omega3 ja Magnesium ovat tärkeät perusaineet, samoin sinkki.

        Ps. Itse en netin kautta ole terveyteen liittyviä ravinnetuotteita tilannut.

        >> 100 000 IU = 2500 µg

        Wups, sekoitin määreet. Eli ko. annos tulisi ottaa pikemminkin kerran kuussa.

        Takavuosina D-arvoni olivat todella alhaalla. En enää muista tuon 100 000 I.U annostahtia (alkuun useammin, muistaakseni kerran kuukaudessa), niin kolmen kuukauden kuluttua tasot olivat palanneet normaaleiksi. Siitä eteenpäin lääkäri suositteli harvempaa tahti tason ylläpitämiseksi.

        >> Mitä kylkiäisiä nielet D-vitamiinin kanssa, joka on öljykapselissa?

        Kirjoitin, että riippu käyttämästään tuotteesta. Itsellä myös tuo Folaatti käytössä.

        Millaisen aamiaisen kanssa lisäravinteet nautit ?


    • naman

      Siis D-vitamiini toimii yhdessä kalsiumin kanssa. Ei D-vitamiinilla kalsiumia voi mitenkään korvata. Jos ei käytä maitotuotteita niin kannattaa ehdottomasti ottaa kalsium lisää. Paras vaikutus on kun ottaa kalsiumin yhdessä D-vitamiinin kanssa.
      Aikuinen mies tarvitsee 800-900mg kalsiumia vuorokaudessa.

      Tässä laadukas D-Vitamiini: http://www.iherb.com/Now-Foods-Vitamin-D-3-2-000-IU-240-Softgels/16272?rcode=mhw465

      Ja kalsium siihen päälle: http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Calcium-Citrate-250-Capsules/1809?rcode=mhw465

    • K1 & K2 & D

      Ohessa kiinnostava ravintospesialistin artikkeli kalsiumista ja sen tarpeesta. Suomalaista ruokavaliota seuraavalla on harvoin puutetta kalsiumin saannista:

      - http://ruohikolla.blogspot.fi/search/label/Kalsium

      D-vitamiini: http://ruohikolla.blogspot.fi/search/label/D-vitamiini

      "K-vitamiini – unohdettu ravintoaine osteoporoosin ehkäisyssä ja hoidossa"

      - http://ruohikolla.blogspot.fi/search/label/K-vitamiini

      "Tutkimus: Kalsiumtabletit lisäävät sydänkohtauksia"

      - http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article479573.ece?s=u&wtm=medi-30072010

      "Kalsiumlisät ovat mahdollisesti sydänriski, jos niitä syö liikaa"

      - http://www.iltalehti.fi/terveys/2013021116660521_tr.shtml

      "Calcium supplements 'double risk of heart attack', study finds"

      - http://www.theguardian.com/society/2012/may/24/calcium-supplements-heart-risk

      Kuten kaikessa, niin ravitsemuksessakin on tasapaino tärkeää, ei yliannostuksia vaan monipuolinen ravitsemus.

    • vakitilaaja

      Apteekissa ei ole yhtään hyvää D-vitamiinivalmistetta ja se on erittäin kallis kauppa.

      D-vitamiinin voi ottaa kerran viikossa esim. 700µg

      Näinollen päiväannos on 100µg.

      Ei ole tutkittu, miten toimii, jos ottaa vaan 2-3 kuukauden välein.

      Maitoa ei tarvitse kukaan.

      Laadukkaassa ravinnossa on runsaasti kalsiumia.

      • 1250

        "D-vitamiinin voi ottaa kerran viikossa esim. 700µg"

        Toiselle tuo annoskoon määrittäminen on mahdotonta. Itse olen esimerkiksi syönyt joulukuusta asti 1250 mikrogrammaa päivässä.

        Annoksen suuruus ei ole oleellinen asia, vaan se, miten paljon annoksesta imeytyy elimistöön.


      • mikrogrammat höh
        1250 kirjoitti:

        "D-vitamiinin voi ottaa kerran viikossa esim. 700µg"

        Toiselle tuo annoskoon määrittäminen on mahdotonta. Itse olen esimerkiksi syönyt joulukuusta asti 1250 mikrogrammaa päivässä.

        Annoksen suuruus ei ole oleellinen asia, vaan se, miten paljon annoksesta imeytyy elimistöön.

        Tuo nyt ei ole vielä mitään , itse syön d-vitamiinia 100 gramman palan päivittäin jonka huuhdon alas litralla kalaöljyä.


      • 1250
        mikrogrammat höh kirjoitti:

        Tuo nyt ei ole vielä mitään , itse syön d-vitamiinia 100 gramman palan päivittäin jonka huuhdon alas litralla kalaöljyä.

        Mikä on turhautumisesi syy?


    • vakitilaaja

      Syön aamupalan, jossa on

      rasvaa
      proteiinia
      marjoja

      plus muuta

      otan purkista

      100µg D-vitamiinia (kesällä en ota, kun olen päivällä auringossa)
      kalaöljyä
      C-vitamiinia 500mg
      K2-vitamiinia
      seleeni
      jodi
      folaatti
      B-vitamiinit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe