Auttakaa en jaksa enää

Äalspxhzkshs

Olen niin loppu, tuntuu kun oisin tulossa hulluksi/ sairaaksi. Minä joko makaan vaan enkä tunne mitään, en liikuta raajaakaan ja tuijotan ikkunaa. Tai sitten sattuu niin helvetisti, vaikea hengittää, rintaa puristaa ja itkettää.

Olen yksinäinen ja harvat kaverini eivät minusta paljon välitä, ottavat yhteyttä silloin kuin tarvitsevat minua johonkin. Minua käytetään tekemaan muita mustasukkaiseksi, kaverini haluavat pussailla mun kanssa kun heidän oma ihastuksensa on näkösällä jne. Olen turha kuin tiskirätti.

Vuosia on jatkunut tämä masennus, toimettomuus ja epätoivo. Oon niin surullinen ja lamaantunut joka hetki. Inhoan itseäni ja mulla ei ole montaa syytä jatkaa jaksaa. Nyt olen tutustunut yhteen kivaan ihmiseen kenestä oisin voinut olla kiinnostunut, mutta kaikke meneekin nyt päin persettä, hän ei vaikuta olevan minusta ollenkaan kiinnostunut. Meidän tapaamisemme ovat aina pelkkiä katastrofeja, hän roikkuu ennemmin lääppimässä kavereitani kuin on minun kanssani. Sitten pakenen paikalta ennen kuin saan ahdistuskohtauksen.

Ryyppään kaikki rahani muutamassa pävässä. Viinapäissään lipuu illat ja yöt ohi, seuraavat päivät krapulassa täristen. Mä opiskelen väärää alaa enkä tiedä jaksanko jatkaa.

Nään vain painajaisia ja pelottavia unia, mun perhe on sekaisin ja joudun olemaan äiti molemmille vanemmilleni, he ovat aikuisia lapsia jotka pilaavat oman elämänsä. Olen kuin haamu joka lipuu edestakaisin mun asunnossa, ootan vaan että nukahdan ja nään niitä sekavia unia, se ei tunnu yhtä pahalta kuin valveillaolo.

En odota mitään en innostu mistään. Kaikki hauskanpito päättyt itkuun ja iloset suunnitelmat menee lopulta päin persettä. Mitä vittua oon tehny että ansaitsen tän? Nii kuin tämä kaikki ei riittäisi, tuntemattomat ihmiset kaduilla mulle aukoo päätään ja nauraa ja tuijottaa. Mikä apina mä oikein olen?

Kun en halua ajatella tai nähdä jotain ihmistä, joka saa mut voimaan pahoin, mä vaan poistan sen mun elämästä, enkä käsittele asiaa tai juttele heidän kanssaan asioita halki. Vaan poistan heidän kaikki viestit ja numeron ja kuvat ja fb kaveruuden, en enää puhu heille ja se siitä. Luulen että näin he katoavat mua satuttamasta mutta huomaan aina uudelleen itkeväni heidän takia.

En tajua mitä mä tällä täältä haen, vaan ei ole yhtään ketään kelle puhua. Jos jollaan on jotain kannustavaa sanottavaa niiin voi tähän vastata

8

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f*ck

      sulla on aikamoinen savotta edessä, uudelleenjärjestämistä ja asioiden pois jättämistä. Ekana viina pois, typerät kaverit pois, lakkaat huolehtimasta vanhemmistasi, et voi auttaa muita ennen kuin itse olet jalat kuivalla maalla.

      Tee yksi asia kerrallaan, keskity siihen, laita ajatusta elämääsi ja tartu toimeen. Vaikea meidän on sua auttaa tai tietää miten syvä esim masennuksesi on. Mutta tuo suo ei ole syvin suo, siitä noustaan kyllä. Se vaatii työtä, itsensä suuntaamista uusille urille jne. Vaikka se vanha paska elämä menee kuin itsestään ja muu on liian vaivalloista, puhdas totuus on ettei kukaan maailmassa voi sua auttaa jos itse et laita kaikkea peliin ja todella halua muutosta.

      Ehkä voisit laittaa jonkinlaista järjestystä ihan ensin että mietit mistä aloittaisit, mitä haluat muuttaa ihan ensin, mikä vie voimiasi ja masentaa sua. Mieti miten ne asiat voisi muuttaa, pääsetkö viinan juomisesta itse eroon vai tarvitko apua jne.

      Jos sulla on yksikin sellainen kaveri, ystävä joka on läheinen niin puhu hänen kanssaan miltä susta tuntuu ja mitä haluaisit muuttaa elämässäsi. Jos sulla ei ketään sellaista ole, hae tukea muualta. On auttavia puhelimia, netissä ryhmiä jne

      Älä oleta että sieltä tulee apu, kyse on siitä että saat jutella ja tukea ja voimia alkaa muuttamaan elämääsi. Edelleenkin se on sun tehtävä ihan itse.

      Muistat sellaisen asian että kaikki on sun käsissä, sä et kerralla saa kaikkea kuntoon, mutta luo askeleet ja tavoitteet. Pysy vahvana ja kun tuntuu että olisi niin helppo mennä samoihin uriin kuin nyt kynnät, niin mietit mitä haluat huomiselta. Haluatko olla lähempänä toivoa vai et. Asiat muuttuu kyllä, ja saat elämääsi ihmisiä jotka välittää susta. Nyt kun et välitä itsestäsi, ei kukaan muukaan välitä.

      Älä tee enää asioita niin kuin aina ennen, se ei nyt vienyt sua mihinkään hyvään. Pieniä askelia toiseen suuntaan, ja huomaat aika nopeaan että sä pystyt tekemään elämästäsi sellaista että nautit siitä.

      Konkreettisesti tekisin sinuna listan, mistä aloittaa, mitä siihen tarvii että pääset asioista eteenpäin, esim viina. Nyt kun saat rahaa seurvaan kerran, et mene ja dokaa, vaan käyt vaikka leffassa, tai ostat jotain uutta vaatetta, tai joku pieni hemmottelu dokauksen sijaan. Jääkaappiin ruokaa jne. Toiseksi etsi hyvää juttuseuraa, sun tarvii saada puhua ongelmistasi ja siitä että haluat muuttaa elämääsi. Saada tukea ja rohkaisua. Unohda sun paskat kaverit, niistä ne kultajyvät erottuu jos sellaista niissä on, kun alat vain tekemään omaa juttuasi.

      Koulu, paljon sulla on sitä jäljellä? Onhan se yksi koulu käytynä sitten, nykyään harvoin pärjää yhdellä koulutuksella saatikka jos ei ole yhtään, joten jos ole jo loppusuoralla niin mietit asian siten että olet käyttänyt siihen jo aikaa, yhtä hyvin voit hoitaa sen kunnialla loppuun. Vaikka se nyt tuntuu väärälle ja kaikkea, niin kun saat paperit käteen, on se kuitenkin enemmän kuin tyhjä käsi. Joskus sekin paperi voi olla arvokas lisä johonkin mitä oikeasti haluat tehdä. Joten koita saada siitä jotain irti ja pistä vähän ajatusta siihenkin että jos sen käyt loppuun niin yhtä hyvin voit tehdä sen hyvin kuin vain ajelehdit. Nämä ovat päätöksiä joilla elämä joko otetaan haltuun tai sitten annetaan sen vain lipua.

      Älä tuhlaa energiaasi siihen että koitat kestää elämääsi tuollaisena, laita energiasi siihen että alat muuttamaan sitä. Sulla on voimia kuin pienessä kylässä, koska paskan jaksaminen on paljon raskaampaa kuin kivassa elämänien. Joten suuntaa vain se voimasi muutokseen eikä vain pärjäämiseen.

      Puhu vanhemmillesi, sanot suoraan että tilanne on nyt tämä, että sun pitää alkaa miettimään omaa elämääsi, tehdä muutoksia ja tarvitset heidän tukeaan ja jos heistä siihen ei ole niin sanot ettet voi nyt olla äitinä heille, koska sulla on oma elämä rakennettavana. Sä et ole velkaa heille elämääsi.

      Mieti hetken millaista elämäsi voisi olla, etsi siitä ajatuksesta voimaa ja ala hommiin. Sä et ole ainoa joka on muuttanut elämänsä suunnan ja vaikka hetkittäin tekisi mieli luovuttaa ja vain olla, niin älä päästä ajatuksesta irti, miten kaikki voisi olla niiin paljon paremmin. Sun elämä, sun päätökset, sun duuni. Otat vastuun itsestäsi ja alat ihan ekana rakastamaan sinua niin paljon että haluat itsesi nauttivan elämästä.

      Kriisipuhelin päivystää numerossa 01019 5202
      arkisin klo 9.00– 07.00
      viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

      En tiedä ikääsi mutta netistä löytyy kaikenlaista tahoa mistä voi hakea tukea. Ota selvää paikkakuntasi mahdollisuuksista ja käytä niitä. Kääri hihat ja ala hommiin, kesä edessä ja jo muutamalla muutoksella elämässäsi saat puhtia ja uskoa siihen että asiat muuttuu kun niitä muutetaan.

    • tsemppiä

      Ensiksi, viina tosiaan pois. Se masentaa, siis se pelkän viinan käyttö, vaikka muuten et olisi laisinkaan edes masentunut. Sitten toiseksi opettele jotenkin edes kohtuullisen terveellisesti syömään, se auttaa mielialaan. Liikunta, kannattaa hieman harrastaa vaikka kävelyä tai pikkuisen edes harrastaa jotain, josta pidät. Kohentaa mielialaa. Ehkä tutustut uusiin ihmisiinkin.

      Kolmanneksi, kaikki välinpitämättömät, kylmät ja hyväksikäyttävät ns. kaverit pois. Voi olla, että tekee kipeää ja tuntuu, että ei ole ketään kaveria, mutta haluatko olla ns. kaveri sellaisille, jotka käyttävät sinua hyväksi, ovat kylmiä ja itsekkäitä? Valitettavasti tuollaisia ihmisiä on paljon liikkeellä, etkä todellakaan ole ainut tuntemuksinesi. Et todellakaan ole ainut. Valitettavasti on myös sellaisia ihmisiä, jotka haluavat pönkittää toisten kustannuksella itsetuntoa, testailla viehätysvoimaansa ja pitää toisten kustannuksella hauskaa. Tällaisille ihmisille tuottaa paljon tyydytystä kun saa olla itse se jättäjä, eikä jätetty. He itse pelkäävät tulla jätetyiksi tai heille on niin kenties käynytkin.

      Painajaisia sä varmasti näet kun sulla on valveilla ollessa huolia, murheita, ahdistusta kenties etkä käsittele niitä mielessäsi valveilla ollessasi vaan ne siirtyvät sinne unimaailmaan.

    • ÄaösnAöaajal

      Kiitos vastauksista, itku vaan tuli kun luin. Yritän tosissaan nousta tästä ja pikkuhiljaa muuttaa asioita.. Välillä vaan tuntuu, etten se ole minä ainoastaan, joka kuoppaa itselleni kaivan.. Vaan myös minua loukanneet ihmiset tekevät elämästäni helvettiä. En ole sinisilmäinen, mutta silti jotkut tyypit ovat päässeet yllättämään ja satuttamaan..

      Eli siis olen sitä mieltä, että vaikka kuinka haluaisit olla positiivinen, et aina voi suojella itseäsi pahoilta ihmisiltä.. Tässä pari päivää sitte eräs minulle tärkeä ihminen paljastuikin todella ilkeäksi, hän teki jotain mitä en olisi voinut uskoa. Sanoillaan satutti niin etten tiedä mitä ajatella. Tälläidessä tilanteessa on vaikeaa pysyä positiivisena varmaan kellä tahansa.

      T. Aloittaja

    • ajatuksia elämästäni

      Tsemppiä sulle aloittaja! Itse olen ottanut elämässäni jo ajat sitten sen linjan, että en kaveeraa paskojen tyyppien kanssa ollenkaan. Välillä tuntui, että oon ihan kusipää, kun karsin ihmisiä ympäriltä, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna se on ollut ainut ja paras ratkaisu.
      Ainut tie onneen on tulla toimeen ensin ittensä kanssa ja tutustua hyvin itteensä. Se kestää vuosia ja taas vuosia, mutta palkitsee. Sillon ei enää tunnu pahalta ees se, jos joku ihminen pettää sinun luottamuksesi täysin. Sillon voit katkaista välit sellaseen tyyppiin ja miettiä taas, että onpa ihanaa olla ittensä kanssa, ja tiiät, että et kaipaa pettureita, etkä varsinkaan jää niitä kaipaimaan.
      Mieti miten paljon kaikkea hyviä puolia on siinä, että saa olla ittekseen. Ihana rauha. Itse vietän joulut ja muutkin pyhän itteni kanssa laatuaikaa viettäen. En asennoidu siihen niin, että se olisi masentavaa vaan niin, että olen oman elämäni herra. Kaikki lähtee itsestä ja omasta asenteesta. Käännä negatiivinen positiiviseksi niin huomaat, että jaksat taas paremmin. Ja itselle myös pitää nauraa... ja toki niille paskoille kavereillekkin. :)

      • Säkxlanalaja

        Okei, kiitos vastauksesta. Minä mietin myös, olenko jotenkin kusipää/ onko minussa jokin vialla, kun tulen toimeen niin harvojen kanssa ja viihdyn vielä harvempien kanssa... Sitten syytän itseäni siitä, että 'karkotan' ihmisiä ympäriltäni tai katkaisem suhteeni heihin. Mutta miksi turhaan kaveerata tyyppien kanssa, joista et saa mitään hyvää itsellesi?

        Pyhät yksin oleminen masentaa minua kyllä jo ajatuksena.. Olen nimittäin sellainen tyyppi, että kai koen itseni jotenkin kokonaisemmaksi, kun minulla on joku tärkeä ihminen. Vaikka tyttöystävä. Vaikka suhde ois kuinka huono.. Kai mä vaan tarvin aina jonku ihmisen.

        Tunnen olevani tosi luuseri kun olen niin paljon yksin. Ajattelen kai, että elämänlaatuni paranee, jos löydän hyvän ystävän. Sitten teen virheen että luota ja innostun liikaa jostain uudesta tyypistä, joka vaikuttaa kivalta, sitten hän onkin täysi kusipää.

        Ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin, että ei me ihan yksin voida olla. Mutta miksi sitten ihmisten kanssa oleminen on niin helvetin vaikeaa?
        T.aloittaja


      • f*ck
        Säkxlanalaja kirjoitti:

        Okei, kiitos vastauksesta. Minä mietin myös, olenko jotenkin kusipää/ onko minussa jokin vialla, kun tulen toimeen niin harvojen kanssa ja viihdyn vielä harvempien kanssa... Sitten syytän itseäni siitä, että 'karkotan' ihmisiä ympäriltäni tai katkaisem suhteeni heihin. Mutta miksi turhaan kaveerata tyyppien kanssa, joista et saa mitään hyvää itsellesi?

        Pyhät yksin oleminen masentaa minua kyllä jo ajatuksena.. Olen nimittäin sellainen tyyppi, että kai koen itseni jotenkin kokonaisemmaksi, kun minulla on joku tärkeä ihminen. Vaikka tyttöystävä. Vaikka suhde ois kuinka huono.. Kai mä vaan tarvin aina jonku ihmisen.

        Tunnen olevani tosi luuseri kun olen niin paljon yksin. Ajattelen kai, että elämänlaatuni paranee, jos löydän hyvän ystävän. Sitten teen virheen että luota ja innostun liikaa jostain uudesta tyypistä, joka vaikuttaa kivalta, sitten hän onkin täysi kusipää.

        Ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin, että ei me ihan yksin voida olla. Mutta miksi sitten ihmisten kanssa oleminen on niin helvetin vaikeaa?
        T.aloittaja

        kun sun itsetuntosi nousee ja alat arvostamaan aikaasi, ajatuksiasi, niin ne paskat tyypit vähän karsiutuu jo luonnostaan. Maailma on täysi niitä jotka kävelevät muiden yli saadakseen olla jotain sen hetken edes. Sun pitää alkaa vain ajattelemaan toisin, seura kuin seura-periaatteella sä tyydyt mihin vain, jos sulla on joku tarve ja epätoivoinen yritys täyttää se, teet vääriä ratkaisuita.
        Nytkin kun joku ehdottaa puhelinnumeroaan sä olet ottamassa sitä, en sano etteikö kyseessä voisi olla hyväkin juttu, mutta palstan luonteen huomioon ottaen, en usko.

        Sä et mieti itse lainkaan, otat vain tarjottua vastaan, oli sen laatu mitä tahansa. Se ajattelumalli olisi syytä karsia. Nytkin sä tarvitset selkeen suunnitelman, itse tehdyn, itse ajatellun, itse sen joudut toteuttamaankin. Jos sä etsit koko aika jotain laastaria etkä parannusta, sä olet ikuisesti muiden varassa.

        Sä et tarvi nyt uusia kavereita, sä tarvit tyhjän vihon eteesi ja alat miettimään millaista elämää haluaisit elää, millaisena ihmisenä. Kirjaat ylös epävarmuuksiasi ja niiden lähteitä. Pilkot itsesi palasiksi ja keskityt hetken täysin itseesi. Sun energia jos suuntautuu muuhun kuin itseesi, sä seisot samassa paskassa vielä vuoden päästä. Kun mä sanoin sulle että sun pitää tarkkailla ettet mene vain kuin juna samoja raiteita kuin tähänkin asti, se tarkoittaa sitä ettet siis tee samoja ratkaisuita mitä aina ennenkin. Älä etsi muista apua, tukea kyllä, mutta ei mitään hoitoja, ei uusia kavereita, ei jotain nopeaa iloa joka katkeaa siihen että huomaat että sun hyväuskoisuutta on taas käytetty hyväksi jne.

        Älä mene ja toista samoja virheitäsi, ajattele mitä teet, ajattele mitä tapahtuu jos teet jotain ja onko se mitä sinä haluat. Sun pitää alkaa ajatuksella elämään, otat rutiineita jotka kumoaa entiset paskat, ennen kun lähdit dokaamaan niin nyt lähdet vaikka kävelylenkille yms. Ennen kuin otit heti vastaan kaiken mitä sulle tarjottiin niin nyt mieti mitä sulle tarjotaan ja onko sulla nyt varaa siihen.

        Sulla on kauhea tarve laittaa toivosi toiseen ihmiseen, ainoa ketä sun pitää nyt oppia rakastamaan ja antaa rakastaa sua olet sinä itse. Niin kauan kuin sä etsit jotain johon suunnata rakkautta ja huomioa ja toivoa että saat niitä takaisin, sun muutos ei käynnisty. Sun pitää siäistää että on yksi ihminen maailmassa joka voi muuttaa sen mitä olet, jos sä et nyt anna itsellesi aikaa itsesi kanssa, tee töitä ja muuta suuntaa, se sama paska mikä nyt saa sut masentumaan, on sun seurassa myös tähän aikaan ensi vuonna.

        Jos taas nyt heität kaiken vanhan pois ja tartut toimeen, suuntaat energiasi muutokseen, ensi vuonna sulla on täysin erilainen elämä. Sun päätöshän se on, jos ajattelet että mutta mutta kun, niin tee toki niin. Sä voit etsiä pelastusta sun vanhoista tavoista. Se on sun oma elämä, sä elät sitä, ei kukaan muu.


    • Jos haluat vietää aikaa jonkun kanssa tässä olen, tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu enkä toivo sen kellekään, Maailmassa joka on niin täynnä ihmisiä on epäreilua olla yksin, ja tuntua ettet voi tehdä mitään sille. Kerro jos kiinnostaa siis lähetän puhelinnumeroni

      • Aäölaöakaöan

        Kyllä kiinnostaa, laitatko sen tähän vai miten..? Kiitoksia
        T.aloittaja


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe