Triptyl

apuva.

Olen kärsinyt 15-vuotiaasta saakka järkyttävistä selkä-, hartia-, ja niska kivuista, nyt olen 20-vuotias.
Olen jo useamman vuoden käynyt lääkärillä asiasta valittamassa, mutta aina on sanottu, että "jatka buranan syömistä ja venyttele".
"Ohjeista" huolimatta, kivut vain jatkuivat.

Nyt töihin päästyäni, kivut yltyivät niin sietämättömiksi, etten kestänyt enää ja se haittasi työntekoani.
Työkkäritantta suositteli minulle yhtä hyvää tervetydenhoitajaa, jolle sitten menin.

No tämä täti oli erittäin mukava, ja oli ensimmäinen ihminen, joka otti vaivani tosissaan.
Hän varasi minulle ajan lääkärille, kertoi oireeni ja sanoi "nyt on venyttelyt venytelty ja buranat popsittu".
Lääkärikin oli yllättävän ymmärtäväinen, ja määräsi minulle Triptyliä 1-2 pilleriä joka ilta.

Aloitin syömään lääkkeitä hieman ennen juhannusta.
Ensimmäisen pillerin vaikutuksen huomasin heti.
Törkeä väsymys, mutta kivut olivat tiessään.
No tätä kestikin vain muutama päivä...
Juhannuksen jälkeisenä keskiviikkona nostin annostusta kahteen pilleriin.
Taas pari päivää sen jälkeen oli hyvä olla, kunnes kivut taas palasivat...

Luin netistä, että jotkut ottavat joka ilta 5 pilleriä triptyliä...

Mietinkin nyt, pitääkö minun soittaa lääkärille tai mennä käymään siellä uudestaan, vai voinko vain nostaa annostusta lisää?

Töitä on vielä paljon edessä, ja tämän vaivan kanssa on pelkkää tuskaa elää.
Pää meinaa räjähtää kun on niin kova paine koko ajan ja hartiat ovat niin kivikovat, ettei varmaan kirveskään läpäisisi!

6

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurol. tietää

      Minulle Triptyl ei auttanut mitään lihasjännitykseen. Ratkaisu oli Klotriptyl mite. Suosittelen Tohtori.fi-sivujen päänsärkyklinikan neurologeja. Lisäksi hieronta tarpeen mukaan.

      Kotikonsteina ovat säännöllinen venyttely oireiden vähentämiseksi ja ennaltaehkäisemiseksi sekä ergonominen tyyny niskalihaksille.

      Migreenipalstalla sinulla on paljon vertaistukea.

    • ..........

      Klotriptylissä sekä Klot.Mitessä sama vaikuttava aine kuin Triptylissä sekä lisänä bentzoa

    • Myös kokeillut..

      Triptyylin teho kivunsiedon lisääjänä tulee pitkäaikaiskäytöllä.
      Jos olet muutaman viikon syönyt niin ei silloin ole vielä mitään tapahtunut.
      Tosin itsekkin söin triptyyiä melkein purkillisen pieninä annoksina, minulla ei vaikuttanut muuten kuin siten että tarvitsin 2,5 tunnin päiväunet että selvisin yöhön saakka.
      triptyylin lopettamisen jälkeen olo oli todella virkeä ja tulehduskipulääkkeillä ja tramalilla kivutkin jäivät taka-alalle mutta palasivat aika pian.
      Nyt olen lonkkakipujen takia aamuisin todella väsynyt mutta sellaista julmettua väsymystä ei tule iltapäivällä, selviän jotenkuten päivistä.

    • SYY?

      Entäs se kivun SYY?

    • kivuista kärsivä

      Minulle myös mietittiin tuota Triptyliä mutta ei kai sopinut muiden lääkkeitteni kanssa yhteen joten nyt kokeillaan Gabrionia 300mg 1x3 päivässä. Kärsin kovista neuropaattisista kivuista ja tuota nyt kokeillaan niin kauan kunnes pääsen ortopedille ja neurologille,tai jommallekummalle.

      • vaivoja

        Vuosia olen popsinut triptyl 25 mg välillä 2 tablettia illalla välillä jopa neljä,mut jos joutuu 6 ottamaan riippuu nyt lääkkeen vahvuudesta minä menisin kyllä lääkäriin .
        Triptylit otan aina illalla ja ne auttavat myös nunkumaan paremmin.Lääkkeen väsyttävä vaikutus oli kaamea alkuun mutta nyt vuosia syäneenä väsymystä ole ja olen erittäin tyytyväinen ko.lääkkeeseen.
        Niska ja hartiavaivoissa kyllä suosittelisin lihaksenreklasantteja eli rentouttavia kuten nyt vaikka sirdalud tai norflex.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe