Taloyhtiön nettiyhteys/Saunalahtı

onkelmalangattomassa

Meilla on taloyhtiössa ılmaınen netti, jonka olen rekisteröinyt saunalahden sivuilla ja niiden puolesta se pitaisi nyt toimia. En ole kuitenkaan koskaan aikaisemmin kayttanyt tallaista internet yhteytta, koska aiemmin ollut aina mokkula kaytössa.
Taloyhtiön ohjeet ovat aika surkeat.
En nyt ihan tarkalleen tieda mita minun pitaisi seuraavaksi tehda. Minulla on ennestaan olemassa wippies langaton vekotin, jonka laitoin seinaan kiinni sinne mista sen nettiyheyden pitaisi tulla. Vekottimessa palaa sininen valo power ja wifi kohdassa, onko oikein ja pitaisikö jokin muukin valo palaa?
En ole koskaan aiemmin kayttanyt tuota wippiesia, joten en tieda ihan tarkalleen miten se pitaisi asentaa muuten. Ohjeet ovat laatikosta havinneet jonnekin.
Pitaakö minun nyt jotenkin asentaa se wippies siihen lappariin, etta saan sen yhteyden toimimaan?
tama on nyt varmaan taas jonkun mielesta todella typera kysymys, mutta kun en ole koskaan kayttanyt tallaista.
Olen yrittanyt kysya suoraan saunalahdelta neuvoa, mutta sinne ei paase koskaan lapi ja meileihin vastaaminen kestaa.

4

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Tuo modeemin/reitittimen kytkentä riippuu hieman tekniikasta, millä yhteys on toteutettu.

      Tukisivuiltamme löytyy ohjeet sekä ETH-, että VDSL2-tekniikoilla toteutettuihin yhteyksiin:
      http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/308/

      Jos sinulla on ETH-tyyppinen (ei puhelinliitäntöjä), voit kytkeä tuon Wippies-boxin käyttöön niin, että kytket tulevan signaalin johdon laitteen WAN tai Uplink-porttiin.

      Suosittelen rekisteröitymään Saunalahden Palstalle, jossa on paljon keskustelua Saunalahden palveluista.

      Teemu/Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • etoiskonäin

      "Meilla on taloyhtiössa ilmaınen netti"
      Ilmaisia nettejä ei ole olemassakaan.

    • Ap.

      Ongelmana on siis se, etta kun kytken laitteen niin se kysyy 8-numeroista tunnuslukua mita minulla ei ole. Pitaisi kuulemma olla tarrassa laitteessa, mutta siina ei ole mitaan sellaista ja yhtaan paperia kyseiseen vekottimeen ei ole tallella.

      Kylla se nyt vain sattuu olemaan ilmainen netti, joten ihan turha siita viisastella :) Aina naita saivartelijoita riittaa....

      • Tuplapöljä

        Ei ole ilmaista nettiä. 2 vastaaja.
        Maksat sitä vastikkeessa tai vuokrassa, ellei sitten taloyhtiössä ole liikehuoneistoja, joiden vuokratuloilla rahoitetaan taloyhtiön netti kulut. Tosin tämä tapa on huonoa taloyhtön rahan käyttöä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe