Antoi ymmärtää että tdi 1.6 on lämmin ja hyvä talviauto?
Kestotesti oli -4 asteessa.Johan on turhamainen kommentti?
Tuohonkin lämpötilaan suosittelivat tuulilasin lämmitystä.he he
Tuulilasin koeajo
41
318
Vastaukset
- paras talvella
Talvella ei vuoda vettäkään sisään.
- Ota opiksi!
Meinaatko, että eivät osaa skaalata -4 asteessa tehtyjä mittauksia vaikkapa -25 asteeseen? Peruskauraa kaikissa lämpömittauksissa, joko suoralla laskennalla tai nykypäivänä myös simuloinnilla, joka antaa tarkemman tuloksen ottaen huomioon ulkoilman virtausdynamiikan eri lämpötiloissa ja nopeuksilla.
Helkutin hyvinhän tuulilasin lämmitys toimii huurteen poistossa vaikka ei pakkasta olisikaan. Pieni hetki riittää autoissa, joissa on tuulilasissa vastukset.- Varsinainen H.C.!
Turha kuvitella, että trolli ymmärtäisi mitään jostain skaalauksesta tai virtausdynamiikasta! Johan suuri tietämättömyys näkyi aloituksessa. Trolli ei osaa kirjoittaa kuin itäautoista ja hapankaalista, tietämättä niistäkään oikeasti mitään -> tuhannet nauravat makoisasti tyypin kirjoittamille saduille ;)
- höpö höpö
AI pitää siitä Skodasta tehdä oikein lämpösimulaatiomalli, että voidaan todeta sisällä olevan ulkoilmaa lämpimämpää.
- Meni yli hilseen?
höpö höpö kirjoitti:
AI pitää siitä Skodasta tehdä oikein lämpösimulaatiomalli, että voidaan todeta sisällä olevan ulkoilmaa lämpimämpää.
Itse teen lämpösimulointeja töissä ja erilaisilla käytännön testeillä todettu simulaatiot riittävän toimiviksi, jos mallinnus on tehty oikein. Hieman nopeampaa tietokoneilla kuin toisenn asteen differentiaaliyhtälöiden pyörittely, jota sain korkeakoulussa alalta harrastaa ihan tarpeeksi aikoinaan ;-)
Tuskin Tuulilasi noita simulointeja tekee, vaan toteaa että jos sisällä on -4C:ssä vaikka 40 astetta niin -25C:ssä luultavasti saavutetaan noin 20C ja se riittää. Käytännön tarkkuus. Simuloinnit palvelee erilaisten worst-case -tapausten selvittelemisessä yleensä jo ennen tuotteen lanseerausta. - osssss
Varsinainen H.C.! kirjoitti:
Turha kuvitella, että trolli ymmärtäisi mitään jostain skaalauksesta tai virtausdynamiikasta! Johan suuri tietämättömyys näkyi aloituksessa. Trolli ei osaa kirjoittaa kuin itäautoista ja hapankaalista, tietämättä niistäkään oikeasti mitään -> tuhannet nauravat makoisasti tyypin kirjoittamille saduille ;)
Tollot!
Käytännön kokemukset on ihan toista kun teknikon mittaukset.
Vuodesta -99 ajanut VW tdi autoilla ja uskallan sanoa että kylmää kyytiä kun alkaa oiket talvikelit.Webasto pitää olla että voi moottori kuumana lähteä ajoon.
Mutta eihän se maksa merkkilikkkessä kuin sen vaivaiset 3000e..halpaa - osssss
Meni yli hilseen? kirjoitti:
Itse teen lämpösimulointeja töissä ja erilaisilla käytännön testeillä todettu simulaatiot riittävän toimiviksi, jos mallinnus on tehty oikein. Hieman nopeampaa tietokoneilla kuin toisenn asteen differentiaaliyhtälöiden pyörittely, jota sain korkeakoulussa alalta harrastaa ihan tarpeeksi aikoinaan ;-)
Tuskin Tuulilasi noita simulointeja tekee, vaan toteaa että jos sisällä on -4C:ssä vaikka 40 astetta niin -25C:ssä luultavasti saavutetaan noin 20C ja se riittää. Käytännön tarkkuus. Simuloinnit palvelee erilaisten worst-case -tapausten selvittelemisessä yleensä jo ennen tuotteen lanseerausta.Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
TM kertoo... - Kyssäriä pukkaa:
osssss kirjoitti:
Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
TM kertoo...No kerro tarkemmin, ei kaikilla ole TM:ää.
Monenneksiko Skoda sijoittui, oliko hidas lämpiämään vain taajamassa (moottorin hukkalämpö ei nykyautoissa tahdo riittää) vai onggelmaa myös maantiellä? - älynjättiläinen osss
osssss kirjoitti:
Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
TM kertoo...Miksi -25C keleillä pitäisi lämmitä 20 asteeseen, sitähän joutuu riisuutumaan tai olla palsa päällä hikisenä.
- ei susiturkkia
älynjättiläinen osss kirjoitti:
Miksi -25C keleillä pitäisi lämmitä 20 asteeseen, sitähän joutuu riisuutumaan tai olla palsa päällä hikisenä.
Oikeisiin autoihin voi talvellakin mennä kevyesti vaatetettuna, kun on nopea istuinlämmitys sekä tehokas lämmityslaite..... myös taajamassa !!
- Ulkona +28 !
Ja tämä osssss miettii lämmön riittävyyttä autossa, jota hänellä ei ole. Kertoo jotakin trollin ajatusmaailmasta......
- hän on lahja
osss on ahkera kirjaston käyttäjä ja selaa kaikki alan lehdet ja on täten suuri autoasiantuntija. Ja onhan hänellä vanha kolaroitu Touran ollut jo monta vuotta ja aina huollettuna pärnäsellä edullisesti.
- pillerit loppu?
osss, sinä autoilun suurtietäjä, voin kokemuksesta kertoa, että tuulilasinlämmitystä tarvitaan useinmiten juuri pikkupakkasilla ja nollan tienoilla, mutta sinähän sen jo tiedätkin, hehee.
- Näin on näppylät
Ei ole vielä ollut sellaista pakkasta, että olisi Skodassa palellut. Eikä ole ollut vielä sellaista pakkasta, että Skodalla ei olisi uskaltanut lähteä liikenteeseen. Revi Shit'tari kuski siitä.
- osssss
Eikä lammityslaite testiä missä skoda olis muuta kuin viimeisenä?
- Paras auto
osssss kirjoitti:
Eikä lammityslaite testiä missä skoda olis muuta kuin viimeisenä?
Muistaakseni Skoda on yleensä voittanut autolehtien testit. Yksinkertaisesti siksi koska on hinta-laatusuhteeltaan paras auto.
- osssss
Paras auto kirjoitti:
Muistaakseni Skoda on yleensä voittanut autolehtien testit. Yksinkertaisesti siksi koska on hinta-laatusuhteeltaan paras auto.
Ja viimeisenä lämmityslaite testeissä..
- Venäläiset autot
on olleet kautta aikojen kylmiä. Jo Mosse Elitessä aikoinaan oli takajalkatilat niin kylmät talvipakkasella että ihan tosissaan pelkäsi paleltumia, ja lasit jäätyi sisäpinnoiltaan. Ihme juttu sinänsä, luulisi nimenomaan että Venäjän oloihin myytävät autot olisi poikkeuksellisen hyvin lämmitettyjä.
- Pravdaa
En tiedä Elitestä, mutta muutenhan puhut täyttä sontaa. Venäläiset autothan nimenomaan olivat lämpimiä, koska ne oli suuniteltu arktisiin oloihin. Niillähän saatettiin lähteä liikkeelle vaikka Siperiassa -50C:ssä.
Vanhat täällä takseina yleiset Volga ja erityisesti Popeda olivat tunnettuja kunnollisesta lämmityslaitteesta. Samoin Mossessakaan ei tarvinnut palella.
Kai nyt lämpöä pitää riittääkin jos bensaa kuluu vaikka Popedan tapaan jopa 15 l/100km.
Kirjoittelet ihan puppua tajuamatta, että täällä toisella puolella tunnetaan autohistoriaa vähän pidemmältäkin ajalta. - Hot, hotter, Lada
Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.
- osssss
Hot, hotter, Lada kirjoitti:
Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.
Juu toisin kuin VW tuotteet..Pikkupakkasella ehkä lämpenee kun töihin ajaa tunnin?
- Ladalla joskus ajanu
Hot, hotter, Lada kirjoitti:
Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.
Tosiaan kyllä ladassa lämpöa piisasi jos vaan jäähdytin neste pysyi moottorin kierto järjestelmässä eikä valunut lattialle ,kun lämmitys vipua säädettiin kuumalle!
- Lämmössä löytyy
Ja entäpä 1200-1500 Ladat. niihin päti sanonta, että se on p-aska puhetta, että Lada on lämmin, sehän on suorastaan kuuma. Sitävastoin, ajoin kerra toyotalla -20 asteen pakkasessa. 10 km jälkeen piti käydä ulkona lämmittlemässä. Tosin siinä Tojossa oli tosi ihmeellinen vika, jota ei saatu millään ilveellä korjattua. Se oli nimittäin oikeasti kylmä talvisin.
- osssss
Jaa-a.Kohta saadaan taas VW konsernin auto talvitestissä kärkeen ja kuluttajat palelee käytännössä?Rahako puhuu vai mikä on vialla?
- avohoito sucks
osssss kirjoitti:
Jaa-a.Kohta saadaan taas VW konsernin auto talvitestissä kärkeen ja kuluttajat palelee käytännössä?Rahako puhuu vai mikä on vialla?
Hyvä ossss, joko nyt alkaa harmittaa VW:n tulevat menestykset?
Onko yöunet heikoilla ja ahdistus kasvaa. Sen sitä saa kun ostaa halpisrenkaita yhtenään ja trollaa asioista joista ei oikein ymmärrä. - osssss
avohoito sucks kirjoitti:
Hyvä ossss, joko nyt alkaa harmittaa VW:n tulevat menestykset?
Onko yöunet heikoilla ja ahdistus kasvaa. Sen sitä saa kun ostaa halpisrenkaita yhtenään ja trollaa asioista joista ei oikein ymmärrä.Tarviiko ymmärtää jos valtakunnan lehdistä tieto pursuaa?
Valitettavasti se oikea tieto...
- Se on kaiken a&o
Niin kuin tuossa jo mainittiinkin. Turha tulla kirjoittelemaan tänne mitään, jos ei omaa suurta tietämystä itäautoista ja hapankaalista. Ne nimittäin kuuluvat yhteen ja ikuisesti, aamen.
- ei tyytyväisiä julleja
Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja
- Hellitä jo
ei tyytyväisiä julleja kirjoitti:
Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja
Älä enää lue vagarenaa. Turhaan muutenkin huolehdit toisten autoista. Ne on vain autoja.
- mieti tuota
ei tyytyväisiä julleja kirjoitti:
Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja
Oletko 100 varma, että niillä juleilla on ihan aikuistenoikeesti Skoda. Onhan minullakin Rolssi, vai onko minulla??? Kas siinä pulma.
Taidat ollakin lempinimeltäsi "Herkko Hyväusko".
- Kuumaa kamaa
Skodan lämpö perustuu täysin kuskin kiihtyneeseen raivotilaan joka lämmittää tehokkaasti sisätiloja.
Raivo taas perustuu Skodan hankinnan tuomaan katumukseen ja harmiin.
Tyytymättömimmät autoilijat ovat tutkitusti Skodahenkisiä ja erittäin merkkiuskollisia.- holotna bravda
Kyllä on mukavaa ajella vapaa-aikana lämpimällä tojolla, minkä moottorissa syntyy riittävästi sitä hukkalämpöä myös ohjaamon lämmittämiseksi.
Kesäkuumalla automaattinen ilmastointa taas huolehtii ihanasta viileydestä.
Ei tarvi kärmistellä niinkuin työnantajan volkkareissa ja skodissa, joissa oleminen on varsinkin talvella yhtä Via dolorosaa. - osssss
holotna bravda kirjoitti:
Kyllä on mukavaa ajella vapaa-aikana lämpimällä tojolla, minkä moottorissa syntyy riittävästi sitä hukkalämpöä myös ohjaamon lämmittämiseksi.
Kesäkuumalla automaattinen ilmastointa taas huolehtii ihanasta viileydestä.
Ei tarvi kärmistellä niinkuin työnantajan volkkareissa ja skodissa, joissa oleminen on varsinkin talvella yhtä Via dolorosaa.Tojota talveksi ja VW tuote kesäksi.
- Haloo Helsinki täällä!
osssss kirjoitti:
Tojota talveksi ja VW tuote kesäksi.
Ootteko napapiirin sankareita? : -)
Eihän tuolla Keski-Euroopassa osata suunnitella lämppäriä teille "Laphin uroille". Laithakaa pilkhihaalar pääle... - osssss
Haloo Helsinki täällä! kirjoitti:
Ootteko napapiirin sankareita? : -)
Eihän tuolla Keski-Euroopassa osata suunnitella lämppäriä teille "Laphin uroille". Laithakaa pilkhihaalar pääle...Haalaria talvella käytetään kyllä..
- Vitsivitsi
Huulilasihan on perushuumorin lähteillä.
- osssss
Maksetut skoda voitot?
- Skoda Lapista
Jopa tojon kuski kirjoitteli täyttä skeidaa. Minulla on Skoda ja asustelen Lapissa. Ei ole talvella tarvinnut vielä palella Skodalla ajeltaessa. Lämpöä piisaa vielä -35 asteessakin.
- Konstit on monet
Ettei vain olisi porontalja viimasuojana?
- Skoda Lapista
Konstit on monet kirjoitti:
Ettei vain olisi porontalja viimasuojana?
Mikä se semmonen viimasuoja on?
- osssss
lehmän henkäys.Et sitten sanonu minkä verran piisaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän371535Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61321- 81257
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11255Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411228Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,31225Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01214Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11190Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21160Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11136