Lääkkeet ei auta!?

Uniongelmainen

Minulla on koko ikäni ollut heinä allergia, pahimpina aikoina lääkkeet, nenäsuihke,astma piippu ja silmätipat niin pysyy jotenkin kurissa...
Tänä vuonna uutena vaivana on se että aamuyöstä herään kun silmiä kutittaa ja kurkku/nielu/kitalaki kutisee ja on ärtynyt ja vähän turvonnut. Yksi ilta otin allergia lääkkeen ennen nukkumaan menoa mutta ei niitä saisi kai joka päivä montaa ottaa?
Asiaan saattaa myös vaikuttaa se että meillä on nykyään koira (pentu), tosin ikinä aiemmin ei tästä rodusta ole tullut allergiaa minulle.

16

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anne20

      Oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta kuin mulla ennen siitepölyn siedätyshoitoa.

      Olen ottanut pahimpaan siitepölyaikaan aamulla ja illalla antihistamiinin ihan säännöllisesti esim. 1-2 viikon ajan.

    • Ex allergikko

      Kuullostaa tutulta. Itse taas olen siedättynyt heinästä etenkin timotei ja kissoista vuosien mittaan itsekseen pois. Vielä jälkeen parikymppisenä ja tietenkin nuorempana kärsin heinäkuussa kamalista oireista heinän takia. Nenä vuosi kun seula ja silmät punotti ja kutisi. Heinäkuu oli itselleni kuin eloa helevetissä.
      Nyt päälle kolmekymppisenä olen havahtunut että oireita ei enään heinästä tule käytännössä ollenkaan ja pystyn myös olemaan ilman lääkettä taloissa jossa on sisäkissoja mikä ennen ei tullut kuuloonkaan.
      En tiedä onko osa syy se että teen ulkotöitä ja olen aina kesät talvet ulkona ja kai se elimistö on sitten kesäaikaisen jatkuvan allergia aiheuttajien takia siedättynyt siitä.
      Edelleen varoksi on kaapissa heiniksiä eli zyrtekkiä vastaavaa mutta oireettomana saavat kaapissa pysyäkin.
      Apua tästä ei sinulle ollut mutta ehkä pieni toive siitä että elimistösi siedättyy mahdollisesti itsekseen allergeeneille toisi paremman mielen tulevia kesiä ajatellen.

    • mä olen jo pitkään syönyt Atarax'ia untakehittävänä allergia-lääkkeenä kesät talvet..

    • niiiisk

      Kannattaa kokeilla allergialääkkeen vaihtamista sellaiseen, jossa on eri vaikuttava aine kuin nykyisessä, esim. akrivastiini, setiritsiinidihydrokloridi, levosetiritsiini, ebastiini ja loratadiini. Jos uusikaan ei auta, niin seuraava kokeiluun. Itselläni auttoi lopulta akrivastiini, eikä muista lääkkeistä juurikaan ollut hyötyä.

    • anafylaksia

      Suosittelen siedätyshoitoa.
      Olin aikaisemmin monille asioille allerginen, aina adrenaliinipiikki mukana, välillä sairaalassa tipassa. Nykyisin enää lääkitys astmaan ja antihistamiini tarvittaessa.

      • 6+1 6+1

        saako adrenaliinipiikkejä ilman reseptiä? ei taida,mutta miten paha(?) allergia pitää olla että sais?miten senkin mittais..?


      • kaura

        Hoitamaton astma voi altistaa myös allergioille esim.nokkosihottuma.


      • kaura
        kaura kirjoitti:

        Hoitamaton astma voi altistaa myös allergioille esim.nokkosihottuma.

        Stressi on myös.


    • Heinänenä

      Mulla kanssa ihan niinkuin hirveä flunssa, vaikka olen ottanut allergialääkkeen jokapäivä! Mökillä maalla sain olla koko ajan räkärätti kourassa, lisäksi heräsin aamulla siihen että nenä oli ihan tukossa, olo oli tosi inhottava. Lisäksi silmiä, korvia ja nenää kutittaa. Kumma juttu on se, että allergiani alkaa vasta juhannuksen aikoihin ja loppuu elokuun alussa, näiden aikojen ulkopuolella ei ole mitään. Jotkut heinät, pujo ehkä syypää?

    • ...

      Mulla auttaa vain tuo akrivastiini, kokeilen uudet sitä mukaan kun tulevat markkinoille mutta niistä ei ole apua.
      Apteekeissa sitä ei aina ole hyllyssä, pyydettäessä antavat sitten jostain ....
      Toivottavasti eivät lopeta sitä.

    • tai siedätys

      Hae vielä lääkäristä montelukast eli Singulair alkuperäisellä nimellä.

      Heinäallergia voi eri vuosina olla eri vahvuinen, johtuen kukinnoista ja sääoloista yms.

      • Acetium allergiaan

        Hei, osta apteekista paketti Acetiumia. Vaikka se on tarkoitettu vatsavaivoihin,
        monllle (myös minulle) se on auttanut allergisiin reaktoihin. Ilmeisesti asetaldyhydi synnyttää histamiinia, joka taas saa aikaan allergiaa. Acetium blokkaa asetaldehydin.


    • kirjaaja

      Atarax 25mg illalla. Erittäin voimakas antihistamiini, joka auttaa myön ihottumaan Laajentaa keuhkoputkia, joten happi kulkee paremmin. On ns. kolmiolääke, aamulla väsyttää, erittäin hyvä lääke tehoiltaan.

    • austhiii

      Kokeilepa onko mitään apua rasvahapoista. Niitä pitää syödä pitkään (½ - 1 v ?). Minä en löydä mitään muuta syytä siihen, että muutaman vuoden ajan oireet olivat todella lieviä. Kalaölykapseleita en voinut ottaa pahan kala-allergian vuoksi mutta söin vuosia hyljeöljykapseleita. Viikossa ihokin alkoi näyttää paremmalta. Sitten välillä niitä ei saanut ja sitten unohtui koko juttu. Nyt heinäallergia on tosi paha ja keväällä myös koivuallergia.

    • mummi52

      osta terveyskaupasta siitepölyrakeita, syö niitä kokoajan, päivittäin koko vuoden niin tulet huomaamaan että ngelma poistuu. Jos olet allerginen siitepölylle, tätä kautta saat siedätyshoidon ja paljon muitakin hyviä aineita kroppaasi....
      olen kokeillut histamiinit ja kaiken maailman reseptit, rahat menee ja aina väsynyt olo mutta ongelma ei ole poistunut.
      Nyt ei mitään ongelmia ja koko perhe napsitaan rakeita:)

    • joopatijoonääspäivää

      Menit sitten ja hommasit vielä koiran. Mitä sinä vielä ihmettelet ja kyselet täällä asiaasi ? Oliko kannattanut ensi otattaa allergiatestit ennen koiran hankintaa ? Sitten pitovaikeuksien takia...oikein kerätään ongelmia itselleen, en ymmärrä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe