JEESUS TULEE, TIEDÄTKÖ SEN ?

Mohikaani_27

* kaikki aikain merkit ovat olemassa, mikään ei enää estä Kristuksen Jeesusken ilmestymistä, paitsi se, että Jumalan tietäm pakanian täysi luku ei ole vielä sisälle tullut. Kun viimenenkin pakana siitä luvusta liittyy Jumalan seurakuntaan, silleoin Jumalan pasuna soi seurakunnalle, ja Jeesus tuleee, pitkä kahdentuhannen vuoden odotus päättyy, ja meidät temmtaan ylös piliviissä Herraamme Jeesusta vastaan yläilmoihin. Oletko valmis, että voit kuulla Jumalan pasunan äänen, vain uudestisyntyneet Jumalan lapset voivat sen kuulla, myös kuolleet uskovat sen kuulevat ja heräävät vanhurskasten ylösnousemukseen.

129

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tikantapainen

      Tästä on erilaisia näkemyksiä. Edesmennyt Saalemin vahin, ( ollut mielestäni johtajanakin )oli sitä mieltä, että joudumme osan siitä suuresta ahdistuksesta ja metelistä kokemaan. Minä olen myös asennoitunut siihen. Sitten Jeesus tulee js tempaa omansa poin. Mutta se tapahtuu kaaoksen keskellä. On parempi olla valppaana ja asennoitua, että ei me niin helpolla päästä. Jos päästään helpolla, sehän on sitten vain myönteinen yllätys.

      • Kupla puhkeaa.

        Tässä yksi Raamatun näkemys. Joh.7:33-34. Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne ette voi tulla. Joh.7:36. 8:21.


      • Pakstori.
        Kupla puhkeaa. kirjoitti:

        Tässä yksi Raamatun näkemys. Joh.7:33-34. Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne ette voi tulla. Joh.7:36. 8:21.

        Tässä yksi Raamatun näkemys. Joh.7:33-34. Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne ette voi tulla. Joh.7:36. 8:21.

        Ja miksi? Teidän(osan opetuslapsistaan) ylpeytenne väärydessä oli liian suuri, ettekä te tahtoneet palvella ketään, vaan jo oletusarvoisesti olla hallitsijoita... Mutta: Se joka itsensä ylentää se alennetaan(Jeesus). Jos sitten oli niin ovela, että vain alensi itsensä, etsimättä kuitenkan sitä, miten siellä MELKO alhaalla pitäisi palvella, niin putoaminen vain jatkuu, ei se sieltä pelkästään sillä logiikalla nouse.... Mutta eihän sillä ole väliä onko alhaalla vai ylhäällä, tai vaikkapa vain samalla tasolla, kaikkien kanssa, jos on tyytyväinen, mutta valehtelisin jos väittäisin, että kaikkeen ja aina voisi olla tyytyväinen, jos alisuorituituu sellaisesta, jossa vastustajanne tekee liikaa pahoja, syntisiä toivomuksia, voittaaksenne teidät jatkuvasti liian helposti.

        Toivokaa aina sitä, mikä on oikea ansionne, harrastuneisuutenne ja todellisen työkykenny ja lahjojenne mukaan, mutta jokaista vanhurskasta on koeteltu syntisiä vastaan, koska he kyllä toivovat jatkuvasti mahdottomia asioita, joista osa toteutetaan niin, että heille syntyy syntisiä harhakuvia erinomaisuudestaan.... Sekin on vain luonnonlaki, typerysten laki, ja typeryys ja armo on silti suurin voima, koska ei kukaan kehity, jos ei saa murtaa liian ylivoimaista vastustajaa koskaan surullaan omasta huonodestaan. Siitähän syystä Suomikin nousi taannoin jääkiekossa jopa mitalitilastoihin, muut olivat aluksi karkumatkalla, joka olisi jatkunut ikuisesti, jos Suomelle olisi rittänyt olla ylpeä luuseri.... On oikein surra sitä, että ei voita edes huonointa maailmanmestareista....

        .Ei ketään ensimmäisistä mestareista koskaan seuraavat voita, jos luulevat heidät saavuttavansa, ilman armahdusta, se olisi mahdotonta muuten, koska yleensä tilastot jatkavat vain aiempien suurien mestaruuksien paisutteluja....
        Ei kukaan joka on Mestari ole mestari nuorempiaan vastaan ikuisesti, mutta vain Murhaaja ja Surmaaja hänetkin iloisen ylpeän voitta ristillään....
        Jeesus on iloinen surmaaja, niille, jotka haluavat kilpailla....


      • Ateisti.
        Pakstori. kirjoitti:

        Tässä yksi Raamatun näkemys. Joh.7:33-34. Mutta Jeesus sanoi: Minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne, ja sitten minä menen pois hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt. Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne ette voi tulla. Joh.7:36. 8:21.

        Ja miksi? Teidän(osan opetuslapsistaan) ylpeytenne väärydessä oli liian suuri, ettekä te tahtoneet palvella ketään, vaan jo oletusarvoisesti olla hallitsijoita... Mutta: Se joka itsensä ylentää se alennetaan(Jeesus). Jos sitten oli niin ovela, että vain alensi itsensä, etsimättä kuitenkan sitä, miten siellä MELKO alhaalla pitäisi palvella, niin putoaminen vain jatkuu, ei se sieltä pelkästään sillä logiikalla nouse.... Mutta eihän sillä ole väliä onko alhaalla vai ylhäällä, tai vaikkapa vain samalla tasolla, kaikkien kanssa, jos on tyytyväinen, mutta valehtelisin jos väittäisin, että kaikkeen ja aina voisi olla tyytyväinen, jos alisuorituituu sellaisesta, jossa vastustajanne tekee liikaa pahoja, syntisiä toivomuksia, voittaaksenne teidät jatkuvasti liian helposti.

        Toivokaa aina sitä, mikä on oikea ansionne, harrastuneisuutenne ja todellisen työkykenny ja lahjojenne mukaan, mutta jokaista vanhurskasta on koeteltu syntisiä vastaan, koska he kyllä toivovat jatkuvasti mahdottomia asioita, joista osa toteutetaan niin, että heille syntyy syntisiä harhakuvia erinomaisuudestaan.... Sekin on vain luonnonlaki, typerysten laki, ja typeryys ja armo on silti suurin voima, koska ei kukaan kehity, jos ei saa murtaa liian ylivoimaista vastustajaa koskaan surullaan omasta huonodestaan. Siitähän syystä Suomikin nousi taannoin jääkiekossa jopa mitalitilastoihin, muut olivat aluksi karkumatkalla, joka olisi jatkunut ikuisesti, jos Suomelle olisi rittänyt olla ylpeä luuseri.... On oikein surra sitä, että ei voita edes huonointa maailmanmestareista....

        .Ei ketään ensimmäisistä mestareista koskaan seuraavat voita, jos luulevat heidät saavuttavansa, ilman armahdusta, se olisi mahdotonta muuten, koska yleensä tilastot jatkavat vain aiempien suurien mestaruuksien paisutteluja....
        Ei kukaan joka on Mestari ole mestari nuorempiaan vastaan ikuisesti, mutta vain Murhaaja ja Surmaaja hänetkin iloisen ylpeän voitta ristillään....
        Jeesus on iloinen surmaaja, niille, jotka haluavat kilpailla....

        Älkää ymmärtäkö nyt minua väärin, ellette ule syntisiä.... Ei ole kuin voittamista, tasapeliä ja tappioita maailmankaikkudessa, ja se että onko varma siitä kuka oli kukin, ja kenestä ei sitten tiedettykään mikä numeronsa oli. Sekin kerrotaan ihmisyydessä vlielä tuplasti, mutta ei vielä kerrota Unkarista, vaan Suomesta.
        Ei vanhuskaan kannata syntisen toiveita kovin usein jättää silti toteuttamattta, koska Vanha Testamenttikin sanoo, ettei Jumala syntisenkään kuolemaa toivo... Jos ei vanhuskaalle jossakin vähemmän elintärkeässä asiassa syntinen halua suoda voittoa, niin vanhurskautensa vain kasvaa, jos hän sen toiveen kuitenkin tuskissaankin kykenee noudattamaan... Vauvojen ja Lapsienhan takia vanhemmat usein häviävät ties mitä pikkuasioita ja rahoja. Mutta ei kukaan pysty tärkeimmästä kunniastaan tosipaikasta luopumaan, se ei ole kenellekään koskaan edes mahdollista, mikäli Jumala on silti olemassa.


      • HAIL!
        Ateisti. kirjoitti:

        Älkää ymmärtäkö nyt minua väärin, ellette ule syntisiä.... Ei ole kuin voittamista, tasapeliä ja tappioita maailmankaikkudessa, ja se että onko varma siitä kuka oli kukin, ja kenestä ei sitten tiedettykään mikä numeronsa oli. Sekin kerrotaan ihmisyydessä vlielä tuplasti, mutta ei vielä kerrota Unkarista, vaan Suomesta.
        Ei vanhuskaan kannata syntisen toiveita kovin usein jättää silti toteuttamattta, koska Vanha Testamenttikin sanoo, ettei Jumala syntisenkään kuolemaa toivo... Jos ei vanhuskaalle jossakin vähemmän elintärkeässä asiassa syntinen halua suoda voittoa, niin vanhurskautensa vain kasvaa, jos hän sen toiveen kuitenkin tuskissaankin kykenee noudattamaan... Vauvojen ja Lapsienhan takia vanhemmat usein häviävät ties mitä pikkuasioita ja rahoja. Mutta ei kukaan pysty tärkeimmästä kunniastaan tosipaikasta luopumaan, se ei ole kenellekään koskaan edes mahdollista, mikäli Jumala on silti olemassa.

        Saksa mölyää, vasta nyt on "Neljäs valtakunta syntynyt", koneemme ehkä jo kohta toimivat, koska saimme neljännen kullan edes brittien pelissä....
        Raamattunsa oli Hitler joko itse lukenut ja kuullut, ei sitä Ilmestyskirjan 19-luvun sotaa pysty sytyttämään kuin Saksa maailmankansoista. Se ei ole niin vähälukuinen kansa. Ja petomme se joka tekee pilapuheillaan siitä liian vitttumaista ollakseen pelottavaa.... Mutta ehkä nyt rauhan aika, ehkä ei, mutta ei minulla on sydämessääni mitään liikettä tunteisssa juuri koskaan....


    • Lestadius LLL

      Tämä porukka on sitä joka uskoo satuihin, varmaankin joulupukki on totta.
      Samanlaisia höyrypäitä koko uskovaisporukka, osa joutaisi heti mielisairaalaan näkyjensä, ihmeittensä ym. satujen kanssa, valehtelevien ja kansaa silmään pissaavien johtajien ym. satusetien uhreja. Herätkää todellisuuteen, raamatut, koraanit yms. ovat nykyihmisten muokkaamia satukirjoja joiden tarkoitus on hallita lampaanaivoisia tolloja.
      Esim. Lars Leevi Lestadius oli joku satavuotta sitten elänyt satusetä jolla oli hyvät puhe ja näyttelemisen lahjat. Hän käytti elämänsä vähäosaisten huijaamiseen satujutuillaan, hämmästyttävää on että nykypäivänäkin joku uskoo näihin satuihin.

    • Huonouskova

      1980 luvulla oli samat tunnelmat Jeesuksen paluusta kuin nyt!Eräs tulkinta on että
      Jeesuksen kuolemasta täytyy kulua 2000 vuotta ennenkuin Hän saapuu takaisin.
      Paras on kuitenkin olla aina valmiina,emme tiedä sitä hetkeä.

      Jos usko on jollekin satua,niin toivon että se ei Sinulta olis mitenkään pois.Olin aikoinaan uskosta ulkopuolella,nyt 30 vuotta uskossa ja en vaihda entiseen elämään.Maailman kuivat kaivot ei kiinnosta,inhottaa ennemminkin!

      • Mohikaani_27 ei kirj

        Ä Jeesushan tiesi tuonkin, että usko on hakusassa juuri ennen Hänen tuloaan, sanoessaan näin, " Löytäneekö Hän uskoa maanpäältä, kun Hän tulee" !

        * Nyt kaikki maailman tiedeinstituutit jauhavat yhtä ja samaa evoluutioteoriaansa, se on kouluissa oppiaineena, ikään kuin se olisi varma totuus, eikä siinä ole mitään varmaa, kaikki pelkkää oletusta ja jossittelua. Hienot viisaat ihmiset istuu studioissa ja jaaritelevat viisaita, ei siis ihme, että aivopesu tepsii nykyajan aikuisiin nuoriin, jotka ovat avainasemassa, että evoluutio "satu" voi jatkua ja voi hyvin. Koska se sulkee Jumalan pois ihmisen elämästä tyystin, ja näin antikristillinen heko saa sijaa enenevässä määrin kaikilla elämän sektoreilla, myös uskonnollisessa maailmassa.

        * Kyllähän aina on ollut , joskus jopa merkittävääkin ahdistusta ja vainoa seurakuntaa kohtaan, ja niin varmaan tulee nytkin, ennen Jeesusken tuloa, mutta mitään suurta ja varsinaista vihan aikaa ei voisikaan tulla, koska antikristus ilmestyy vasta sitten, kun on sen tieltä poistettu se, joka nyt estää sen ilmestymisen, eli seurakunta ja Pyhä Henki ovat estäneet antikristuksen ilmestymisen, siksikin, Jeesusken pitää tulla ennen suurta ahdistusta ja vihan aikaa.


      • 1234567...
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

        Ä Jeesushan tiesi tuonkin, että usko on hakusassa juuri ennen Hänen tuloaan, sanoessaan näin, " Löytäneekö Hän uskoa maanpäältä, kun Hän tulee" !

        * Nyt kaikki maailman tiedeinstituutit jauhavat yhtä ja samaa evoluutioteoriaansa, se on kouluissa oppiaineena, ikään kuin se olisi varma totuus, eikä siinä ole mitään varmaa, kaikki pelkkää oletusta ja jossittelua. Hienot viisaat ihmiset istuu studioissa ja jaaritelevat viisaita, ei siis ihme, että aivopesu tepsii nykyajan aikuisiin nuoriin, jotka ovat avainasemassa, että evoluutio "satu" voi jatkua ja voi hyvin. Koska se sulkee Jumalan pois ihmisen elämästä tyystin, ja näin antikristillinen heko saa sijaa enenevässä määrin kaikilla elämän sektoreilla, myös uskonnollisessa maailmassa.

        * Kyllähän aina on ollut , joskus jopa merkittävääkin ahdistusta ja vainoa seurakuntaa kohtaan, ja niin varmaan tulee nytkin, ennen Jeesusken tuloa, mutta mitään suurta ja varsinaista vihan aikaa ei voisikaan tulla, koska antikristus ilmestyy vasta sitten, kun on sen tieltä poistettu se, joka nyt estää sen ilmestymisen, eli seurakunta ja Pyhä Henki ovat estäneet antikristuksen ilmestymisen, siksikin, Jeesusken pitää tulla ennen suurta ahdistusta ja vihan aikaa.

        Täältä ei temmata ketään pois, ennen Jeesuksen toista tulemista, sen Mohikaanikin tulee varmasti näkemään.
        Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, suuret ahistukset , sodat, vainot ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Sapatin Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä siinä samassa tuhoutuvat kaikki laittomat jumalattomatkin.

        Pedostakin tulee saada voitto ! Kolmannen enkelin varoitussanoma tulee ottaa todesta, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa kirjaimellisesti 1000 vuodeksi taivaaseen.


      • 1234567... kirjoitti:

        Täältä ei temmata ketään pois, ennen Jeesuksen toista tulemista, sen Mohikaanikin tulee varmasti näkemään.
        Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, suuret ahistukset , sodat, vainot ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Sapatin Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä siinä samassa tuhoutuvat kaikki laittomat jumalattomatkin.

        Pedostakin tulee saada voitto ! Kolmannen enkelin varoitussanoma tulee ottaa todesta, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa kirjaimellisesti 1000 vuodeksi taivaaseen.

        * Terve menoa sitten vaan, satumaailmaasi. Älyttömin teoria tuhatvuotisesta valtakunnasta, että se olisi taivaassa ? Ei voisi hölmömpää teoriaa enää keksiä ? Mutta elä sinä toivossasi, kuka sitä estää, pettymyksesi vaan on ankara, kun Jeesus tempaakin seurakuntansa ihan koska tahansa, tuolla omalla mielikuvitus uskollasi tuskin mukaan pääset ?


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Terve menoa sitten vaan, satumaailmaasi. Älyttömin teoria tuhatvuotisesta valtakunnasta, että se olisi taivaassa ? Ei voisi hölmömpää teoriaa enää keksiä ? Mutta elä sinä toivossasi, kuka sitä estää, pettymyksesi vaan on ankara, kun Jeesus tempaakin seurakuntansa ihan koska tahansa, tuolla omalla mielikuvitus uskollasi tuskin mukaan pääset ?

        No, ei ole virhe ja valhe puhua taivaasta, ihan minkä paikan suhteen.... Jos ei vaadita tarkkaa lokalisaatiota, kaikki maailmankaikkeuden paikat on Taivaassa, sen avaruudessa. Jopa Hellvetti on Taivaassa, mutta maan sisässä tai Auringossa.... Avaruus tarkoittaa melko samaa kuin Taivas, mutta Taivas sanaan kätkeytyy enemmän yläpuolista ymmärtämistä, ja hengellisiä mielleyhtymiä, mutta Avaruus sanaan hieman maallisempia, ja matematiikassa ja fysiikassa puhutaan mieluummin "Spacesta" kuin "Heavenista"....


      • akikarppinen75 kirjoitti:

        No, ei ole virhe ja valhe puhua taivaasta, ihan minkä paikan suhteen.... Jos ei vaadita tarkkaa lokalisaatiota, kaikki maailmankaikkeuden paikat on Taivaassa, sen avaruudessa. Jopa Hellvetti on Taivaassa, mutta maan sisässä tai Auringossa.... Avaruus tarkoittaa melko samaa kuin Taivas, mutta Taivas sanaan kätkeytyy enemmän yläpuolista ymmärtämistä, ja hengellisiä mielleyhtymiä, mutta Avaruus sanaan hieman maallisempia, ja matematiikassa ja fysiikassa puhutaan mieluummin "Spacesta" kuin "Heavenista"....

        * Kommenttisi edustaa mielikuvitus ajattelua parhaimmillaan, jolla ei oo Raamatun totuuden kanssa yhtäkään yhtymä kohtaa, mutta täällähän saa ilamista mielipiteensä, toki !


      • ??? ???.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kommenttisi edustaa mielikuvitus ajattelua parhaimmillaan, jolla ei oo Raamatun totuuden kanssa yhtäkään yhtymä kohtaa, mutta täällähän saa ilamista mielipiteensä, toki !

        Mohikaanille kysymys: Syttyykö kolmas maailmansota, ennen vai jälkeen tempauksen ?


      • Danieliko?

        Pieni varoitus arvon tutut hellventialaiset syyttäjäpirut. Älkää heti tuomitko edellisen kirjoittajan sanoman perustella kumpaakaan näistä miksikään antikristukseksi, en usko, että heissä on siitä kysymys edes yhtä promillea:-)
        Katsokaa ensin pilkkeeseen omassa silmässänne, jos siellä ei olekaan muutakuin lahkolaisuuden kultainen tai se toinen, useamaasta raffiksesta ollut Danielin kuninkaan Nebukadnessarpatsas....


      • Eno.
        Danieliko? kirjoitti:

        Pieni varoitus arvon tutut hellventialaiset syyttäjäpirut. Älkää heti tuomitko edellisen kirjoittajan sanoman perustella kumpaakaan näistä miksikään antikristukseksi, en usko, että heissä on siitä kysymys edes yhtä promillea:-)
        Katsokaa ensin pilkkeeseen omassa silmässänne, jos siellä ei olekaan muutakuin lahkolaisuuden kultainen tai se toinen, useamaasta raffiksesta ollut Danielin kuninkaan Nebukadnessarpatsas....

        Elian täytyy ensin tulla ja hän asettaa kaiken kohdalleen, lapset kääntyvät vanhempiensa puoleen ja vanhemmat lapsiensa, ja ne joilla onkin lapset taivaassa, heidän ilonsa on suurempi, koska ne lapset eivät ole niin ilkeitä kuin maalliset, tai edes me lähes vanhemman asemassa olevat enot. Tehkää ittestänne youtubetus tai kuunnelkaa ajatuksianne, heissä on lapsia.
        Minä en aina ymmärrä kuka mun Youtubetuksissa puhuu, siellä tulee välillä sellaistaa tuubaa, jota en ole ainakaan vielä tiennyt puhuneeni....Varmaan tuttu ilmiö kenelle tahansa, joka on jotakin ittestäänkin tubettanut. Onko kaikki huoneessasi tapahtuvat informaatio, oman enkelisi Papukaija, se Ilmestyskirjan kuuluisa Apollyon-henki?


    • Herra ei tule takaisin ennenkuin Hänen lupaamansa tapahtumat ovat ensin tapahtuneet (Matt 24 ) eikä ennenkuin mainitsemasi pakanain määrä on äysi ja ei ennenkuin Jaakob kääntyy Hänen puoleensa!
      Vasta silloin on saapuva Kuningasten Kuningas kirkkaudessaan!

      • * Niko, älä valehtele enää enempää ! Turmelet etsivien uskon kaipuun omilla epäraamatullisilla tulkinnoillasi !


      • nikojt_eikirj
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Niko, älä valehtele enää enempää ! Turmelet etsivien uskon kaipuun omilla epäraamatullisilla tulkinnoillasi !

        Jumalan Sana Raamattu on Totuus, ei valhe. Ja Hänen omansa eivät valhehtele.


      • Pakstori.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Niko, älä valehtele enää enempää ! Turmelet etsivien uskon kaipuun omilla epäraamatullisilla tulkinnoillasi !

        ÖÖ, voisitko Mohikaani tarkentaa, mikä tossa Nikon viestissä oli valhe?


      • Pakstori. kirjoitti:

        ÖÖ, voisitko Mohikaani tarkentaa, mikä tossa Nikon viestissä oli valhe?

        Mohikaanin aloitus koski seurakunnan tempausta,
        jonka Mohikaani yhdisti aivan oikein pakanain täyteen lukuun.

        Jos Niko tarkoitti Jeesuksen tulemuksella juuri tuota tapahtumaa eli sitä,
        kun Jeesus tulee pilviin ja tempaa Morsiamensa tykönsä ja vie Isän kotiin,
        niin silloin tuo kommentti on ristiriidassa sen kanssa,
        mitä Raamattu ilmoittaa asiasta.

        Jaakobin ahdistus
        eli Jeesuksen mainitsemat synnytystuskat (Matt 24),
        mikä johtaa siihen ihmeeseen,
        että Jaakob kokee uudestisyntymisen ihmeen,
        alkaa varsinaisesti vasta sen jälkeen,
        kun pakanain täysi luku on sisääntullut ja laiva on lähtenyt.
        http://kalamos.omasivu.fi/pakanain-taysi-luku/


      • 1234567...
        kalamos kirjoitti:

        Mohikaanin aloitus koski seurakunnan tempausta,
        jonka Mohikaani yhdisti aivan oikein pakanain täyteen lukuun.

        Jos Niko tarkoitti Jeesuksen tulemuksella juuri tuota tapahtumaa eli sitä,
        kun Jeesus tulee pilviin ja tempaa Morsiamensa tykönsä ja vie Isän kotiin,
        niin silloin tuo kommentti on ristiriidassa sen kanssa,
        mitä Raamattu ilmoittaa asiasta.

        Jaakobin ahdistus
        eli Jeesuksen mainitsemat synnytystuskat (Matt 24),
        mikä johtaa siihen ihmeeseen,
        että Jaakob kokee uudestisyntymisen ihmeen,
        alkaa varsinaisesti vasta sen jälkeen,
        kun pakanain täysi luku on sisääntullut ja laiva on lähtenyt.
        http://kalamos.omasivu.fi/pakanain-taysi-luku/

        Eipä näytä vielä kalamokselle Ilmestyskirjan sanoma aukeavan !


      • kalamos kirjoitti:

        Mohikaanin aloitus koski seurakunnan tempausta,
        jonka Mohikaani yhdisti aivan oikein pakanain täyteen lukuun.

        Jos Niko tarkoitti Jeesuksen tulemuksella juuri tuota tapahtumaa eli sitä,
        kun Jeesus tulee pilviin ja tempaa Morsiamensa tykönsä ja vie Isän kotiin,
        niin silloin tuo kommentti on ristiriidassa sen kanssa,
        mitä Raamattu ilmoittaa asiasta.

        Jaakobin ahdistus
        eli Jeesuksen mainitsemat synnytystuskat (Matt 24),
        mikä johtaa siihen ihmeeseen,
        että Jaakob kokee uudestisyntymisen ihmeen,
        alkaa varsinaisesti vasta sen jälkeen,
        kun pakanain täysi luku on sisääntullut ja laiva on lähtenyt.
        http://kalamos.omasivu.fi/pakanain-taysi-luku/

        Kalamos, minun Raamattuni mukaan Herra Jeesus on tuleva vielä vain kerran, ei kahdesti. Siitä minä puhuin, Herran tulemuksesta!


      • nikojt_eikirj kirjoitti:

        Jumalan Sana Raamattu on Totuus, ei valhe. Ja Hänen omansa eivät valhehtele.

        * Kyllä, mutta Niko vaan vääristää sen valheeksi, ja epäraamatulliseksi, kun ei usko, mitä on Kirjoitettu !


      • 1234567... kirjoitti:

        Eipä näytä vielä kalamokselle Ilmestyskirjan sanoma aukeavan !

        * Kalamos on saanut Pyhän Hengen valon käsittää nämä esgatologiset tapahtumat oikein, viisaus lisääntyy, mikäli uskomme Jeesukseen ja ja Hänen kauttaan saamme olla Pyhän Hengen opettamia ja johdattamia.Tietokirjallisuuden opetukset ei päde Raamattuun, vain Raamatun tietokirjallisuus voi auttaa tutkimisessa, kun on kyse Raamatun käsittämisestä uskon kautta, ja sitä on juuri nämä hengellset totuudet, ne vaan ei aukea lihan viisaudella, koska ne on Jumalan ajatuksia, eikä Hänen ajatuksensa ole meidän ajatuksiamme. On hyvä uskoa Jeesusta, Matt, 11:25,26,

        * Niko on ilmetty omaan viisauteensa nojaava kirjain uskovainen, vailla PH:n ohjausta, näin se vaan on. Me emme voi, Raamatun mukaan, omilla viisauksilla ymmärtää emmekä käsittää Jumalan ajatuksia. Niin vaikeaa kun se onkin lihalle se myöntää, mitä viisaampi, sen vaikeampaa, ja Niko on mainio esimerkki tälläisestä persoonasta.


      • nikojt kirjoitti:

        Kalamos, minun Raamattuni mukaan Herra Jeesus on tuleva vielä vain kerran, ei kahdesti. Siitä minä puhuin, Herran tulemuksesta!

        * Sinulla on sitten aivan vieras ja outo kirja, jot a nimität Raamatuksi. Sillä kaikki tärkeimmät, KR:33/38, Raamattu Kansalle, ja näihin verrattavat opettaa, että Jeesus tulee, ensin seurakunnalle, sitten muutaman vuoden kuluttua Israelille, ja juuri silloin tapahtuu se, mitä Hän opetuslapsilleen opetti tulostaan Matt. 24 luvussa. Ja koskee ensisijaiseti vain Israelia, ja myöhemmin koko maailmaa, mutta tuolloin seurakunta on ollut jo taivaassa ainakin seitsemän vuotta.


      • HipsisHupsis
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kalamos on saanut Pyhän Hengen valon käsittää nämä esgatologiset tapahtumat oikein, viisaus lisääntyy, mikäli uskomme Jeesukseen ja ja Hänen kauttaan saamme olla Pyhän Hengen opettamia ja johdattamia.Tietokirjallisuuden opetukset ei päde Raamattuun, vain Raamatun tietokirjallisuus voi auttaa tutkimisessa, kun on kyse Raamatun käsittämisestä uskon kautta, ja sitä on juuri nämä hengellset totuudet, ne vaan ei aukea lihan viisaudella, koska ne on Jumalan ajatuksia, eikä Hänen ajatuksensa ole meidän ajatuksiamme. On hyvä uskoa Jeesusta, Matt, 11:25,26,

        * Niko on ilmetty omaan viisauteensa nojaava kirjain uskovainen, vailla PH:n ohjausta, näin se vaan on. Me emme voi, Raamatun mukaan, omilla viisauksilla ymmärtää emmekä käsittää Jumalan ajatuksia. Niin vaikeaa kun se onkin lihalle se myöntää, mitä viisaampi, sen vaikeampaa, ja Niko on mainio esimerkki tälläisestä persoonasta.

        Mohikaanille taas Pyhä Henki tuntuu avaavan Raamatus totuuksia eri tavalla kuin ne on sinne kirjoitettu! Argumenttina "Pyhä Henki avasi minulle näin." on onnettoman ontuva. Jos PH ilmoittaa sinulle jotain noin, niin eihän siihen voi kukaan sanoa mitään. Mutta silloinhan sinut pitää rinnastaa apostoliseen arvovaltaan, koska sanomisiasi ei voida kyseenalaistaa!


      • nikojt kirjoitti:

        Kalamos, minun Raamattuni mukaan Herra Jeesus on tuleva vielä vain kerran, ei kahdesti. Siitä minä puhuin, Herran tulemuksesta!

        Jeesus tulee takaisin maan päälle vain kerran.
        Ja kun Hän tulee Hän tulee
        taivaassa isän kotona vihityn vaimonsa kanssa.
        Ja sitten alkaa hääjuhla.
        Hääjuhlaan kutsuttuja ovat yljän ystävät
        samoinkuin morsiusneidot.


      • HipsisHupsis kirjoitti:

        Mohikaanille taas Pyhä Henki tuntuu avaavan Raamatus totuuksia eri tavalla kuin ne on sinne kirjoitettu! Argumenttina "Pyhä Henki avasi minulle näin." on onnettoman ontuva. Jos PH ilmoittaa sinulle jotain noin, niin eihän siihen voi kukaan sanoa mitään. Mutta silloinhan sinut pitää rinnastaa apostoliseen arvovaltaan, koska sanomisiasi ei voida kyseenalaistaa!

        * Oikeassa olet. Olen saanut Pyhän Hengen kautta apostolisen ymmärryksen käsittää kirjoituksia, se on armolahja, jonka voi saada jokainen joka on aidosti uudestisyntynyt. " Anokaa, niin teille annetaan, jos teiltä puuttuu viisautta, anokaa, ja Jumala antaa soimaamatta"!

        * Onko kysyjä uskossa Jeesukseen aidosti uudestisyntymisen kautta, vauvakaste ei voi uudestisynnyttää, vaikka kirkon liberaaliteologit niin väittävät, Raamattu on toista mieltä.


      • kalamos kirjoitti:

        Jeesus tulee takaisin maan päälle vain kerran.
        Ja kun Hän tulee Hän tulee
        taivaassa isän kotona vihityn vaimonsa kanssa.
        Ja sitten alkaa hääjuhla.
        Hääjuhlaan kutsuttuja ovat yljän ystävät
        samoinkuin morsiusneidot.

        * Kalamos, nyt en oikein tajua ? Kristuksella on vain yksi MORSIAN, ja se on seurakunta, joka temmataan pilvissä yläilmoihin, ja niin me saamme olla Herran kanssa. Tämä tempaus vie MORSIAMEN suoraan Kristuksen häihin, ja ne kestää kolme ja puoli vuotta, sitten Jeesus tulee morsimensa kanssa , on tuhannentuhansine pyhineen Öljymäelle, jossa kohtaa Israelin, Israel saa syntinsä anteeksi, Israel tuntee Jeesusken Maessiaakseen ja Kuninkaakseen.

        * Kun Jeesuksen jalat koskettaa Öljymäkeä, se halkeaa , toinen puoli etelään, toinen puoli pohjoiseen, ja siihen syntyy suuri laakso, ja sinne Jeesus vie Israelin turvaan, sen osan, mitä israelin kansasta on jäljellä, antikristuksen sorron jäljiltä.

        * Kalamos, lue tämä tosiaisa Sak.14:4,5. Samoin 12:10 ja 13:1, nämä kertoo siitä, kun Jeesus on tullut nimenomaan pelastamaan Israelin, ja tästä kertoo Jeesus etukäteen ollessaan opetuslastensa kanssa Öljymäellä, ennen kuolemaansa ja ylösnousemustaan, Matt. 24: luvussa, jos toki muuallakin Raamatussa. kirjoitetaan esgatologisesta ajasta.

        * Muuten, lähinnä Paavali, ei oikeastaan kerro Ilmestyskirjan tapahtumista mitään, hän puhuu ainoastaan Jeesuksen tuloon liittyvistä asioista, ne on tavallaan irti Ilmestyskirjan kronologisesta ennakkohistoriasta. Koska Jeesus ja seurakunta on taivaassa jo silloin, kun Ilmestyskirjan tapahtumat alkavat toteutua. Seurakunta otetaan taivaaseen, Ilm. 4: luvun alussa, sen jälkeen ei enää sanota, tai kehiteta seurakuntaa " Kuulemaan, mitä Henki seurakunnalle sanoo." Ei tarvitse, koska se on jo taivaassa. Ja siitä alkaa maailman kohtaaminen Jumalansa kanssa, jota ovat pilkanneet ja Aliarvioineet ja halveksineet, kieltäneet, EIVÄKÄ KUNNIOTTANEET JUMALAAJ UMALANA eivät ole totelleet eivätkä uskoneet. Ja tähän ei seurakunta kuulu, siksi se otetaan pois TULEVASTA VIHASTA.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kalamos, nyt en oikein tajua ? Kristuksella on vain yksi MORSIAN, ja se on seurakunta, joka temmataan pilvissä yläilmoihin, ja niin me saamme olla Herran kanssa. Tämä tempaus vie MORSIAMEN suoraan Kristuksen häihin, ja ne kestää kolme ja puoli vuotta, sitten Jeesus tulee morsimensa kanssa , on tuhannentuhansine pyhineen Öljymäelle, jossa kohtaa Israelin, Israel saa syntinsä anteeksi, Israel tuntee Jeesusken Maessiaakseen ja Kuninkaakseen.

        * Kun Jeesuksen jalat koskettaa Öljymäkeä, se halkeaa , toinen puoli etelään, toinen puoli pohjoiseen, ja siihen syntyy suuri laakso, ja sinne Jeesus vie Israelin turvaan, sen osan, mitä israelin kansasta on jäljellä, antikristuksen sorron jäljiltä.

        * Kalamos, lue tämä tosiaisa Sak.14:4,5. Samoin 12:10 ja 13:1, nämä kertoo siitä, kun Jeesus on tullut nimenomaan pelastamaan Israelin, ja tästä kertoo Jeesus etukäteen ollessaan opetuslastensa kanssa Öljymäellä, ennen kuolemaansa ja ylösnousemustaan, Matt. 24: luvussa, jos toki muuallakin Raamatussa. kirjoitetaan esgatologisesta ajasta.

        * Muuten, lähinnä Paavali, ei oikeastaan kerro Ilmestyskirjan tapahtumista mitään, hän puhuu ainoastaan Jeesuksen tuloon liittyvistä asioista, ne on tavallaan irti Ilmestyskirjan kronologisesta ennakkohistoriasta. Koska Jeesus ja seurakunta on taivaassa jo silloin, kun Ilmestyskirjan tapahtumat alkavat toteutua. Seurakunta otetaan taivaaseen, Ilm. 4: luvun alussa, sen jälkeen ei enää sanota, tai kehiteta seurakuntaa " Kuulemaan, mitä Henki seurakunnalle sanoo." Ei tarvitse, koska se on jo taivaassa. Ja siitä alkaa maailman kohtaaminen Jumalansa kanssa, jota ovat pilkanneet ja Aliarvioineet ja halveksineet, kieltäneet, EIVÄKÄ KUNNIOTTANEET JUMALAAJ UMALANA eivät ole totelleet eivätkä uskoneet. Ja tähän ei seurakunta kuulu, siksi se otetaan pois TULEVASTA VIHASTA.

        Kristuksella on vain yksi Morsian,
        seurakunta, joka muodostuu uloskutsuttujen joukosta.
        Siis tässä armotalouskaudessa uskoontulleista
        Israelilaisista ja pakanoista.

        Mutta myös Israel on Raamatun mukaan vaimo.
        Unohdetaan nyt kuitenkin tämä asia,
        koska avauksesi ei millään tavalla käsitellyt Israel-vaimoa.

        Jeesus vie Morsiamensa Isän kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen.
        Mutta vasta vihkimisen jälkeen
        Ylkä ja Morsian eli siis jo vihitty vaimo
        saapuvat hääjuhlapaikalle.
        Ja juuri tätä saapumista erismerkiksi morsiusneidot odottavat.

        Tämän hääjuhlan ajankohta sijoittuu vasta
        aivan Ilmestyskirjan loppuhetkiin.

        Ilm 19

        7. "Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle,
        sillä Karitsan häät ovat tulleet,
        ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen,
        hohtavaan ja puhtaaseen:
        se liina on pyhien vanhurskautus."
        9. Ja hän sanoi minulle:
        "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"
        Vielä hän sanoi minulle:
        "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".


      • kalamos kirjoitti:

        Kristuksella on vain yksi Morsian,
        seurakunta, joka muodostuu uloskutsuttujen joukosta.
        Siis tässä armotalouskaudessa uskoontulleista
        Israelilaisista ja pakanoista.

        Mutta myös Israel on Raamatun mukaan vaimo.
        Unohdetaan nyt kuitenkin tämä asia,
        koska avauksesi ei millään tavalla käsitellyt Israel-vaimoa.

        Jeesus vie Morsiamensa Isän kotiin, jossa tapahtuu vihkiminen.
        Mutta vasta vihkimisen jälkeen
        Ylkä ja Morsian eli siis jo vihitty vaimo
        saapuvat hääjuhlapaikalle.
        Ja juuri tätä saapumista erismerkiksi morsiusneidot odottavat.

        Tämän hääjuhlan ajankohta sijoittuu vasta
        aivan Ilmestyskirjan loppuhetkiin.

        Ilm 19

        7. "Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle,
        sillä Karitsan häät ovat tulleet,
        ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        8. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen,
        hohtavaan ja puhtaaseen:
        se liina on pyhien vanhurskautus."
        9. Ja hän sanoi minulle:
        "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"
        Vielä hän sanoi minulle:
        "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

        * Kyllä on, mutta se ei liity mitenkään seurakunnan ja Jeesuksen suhteeseen, Israel on Jumalan oma silmäterä, sillä ei ole Kristukseen ja seurakuntaan mitään yhteytä. Seurakunta on Uudenliiton päämäärä, Israel on Jumalan ja on ollut sen valitsemisesta asti, ovat siis täysin eriasioita.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kyllä on, mutta se ei liity mitenkään seurakunnan ja Jeesuksen suhteeseen, Israel on Jumalan oma silmäterä, sillä ei ole Kristukseen ja seurakuntaan mitään yhteytä. Seurakunta on Uudenliiton päämäärä, Israel on Jumalan ja on ollut sen valitsemisesta asti, ovat siis täysin eriasioita.

        Niin veljeni.

        Seurakunta on Kristuksen vaimo.
        Israel on Jumalan vaimo.


      • kalamos kirjoitti:

        Niin veljeni.

        Seurakunta on Kristuksen vaimo.
        Israel on Jumalan vaimo.

        Hupsis, kalamos... nyt jo muidenkin mielestä sun juttus on vähän liian paksua kamaa. Kielikuvasi on ontuva. Kaksi vaimoa Kristuksella. Tuohon on jo lähes herjaus Jumalaa kohtaan.


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        Hupsis, kalamos... nyt jo muidenkin mielestä sun juttus on vähän liian paksua kamaa. Kielikuvasi on ontuva. Kaksi vaimoa Kristuksella. Tuohon on jo lähes herjaus Jumalaa kohtaan.

        * Totta se on, että seurakunta on Pojan morsian, ja Israel on Isän vaimo. Ota huomioon se, että Israel " synnytti" Jeesuksen. Jeesus synnytti kärsimisen ja ristin kuolerman kautta seurakunnan, ja on näin ollen Kristuksen morsian. Kovat oli Yljällä synnytys tuskat. ota nyt huomioon, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, vaan niin kuin enkelit taivaassa.


      • kalamos kirjoitti:

        Niin veljeni.

        Seurakunta on Kristuksen vaimo.
        Israel on Jumalan vaimo.

        * Morsiusneidot on juuri seurakunta, ja he kuvaavat seurakunnan tilaa Jeesusken tullessa. Sekin puoltaa sitä, kun Jeesus sanoo, " Löytäneekö Hän uskoa maan päältä, kun Hän tulee. Samoin morsiusseurakunta jakautuu kahtia, Jeesusken tulemuksessa, palavat uudestisyntyneet kuulee Yljän äänen, toinenpuoli on unelias ja on ihastunut ajalliseen menoon, joka on jo havaittavissa, sielullisuus ja aistillisuus on nousussa, kokoukset vihteellistyvät ja Sanan saarnat jää lähes kuulematta. siksi niin monet nukkuu, kun Jeesus tulee.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Morsiusneidot on juuri seurakunta, ja he kuvaavat seurakunnan tilaa Jeesusken tullessa. Sekin puoltaa sitä, kun Jeesus sanoo, " Löytäneekö Hän uskoa maan päältä, kun Hän tulee. Samoin morsiusseurakunta jakautuu kahtia, Jeesusken tulemuksessa, palavat uudestisyntyneet kuulee Yljän äänen, toinenpuoli on unelias ja on ihastunut ajalliseen menoon, joka on jo havaittavissa, sielullisuus ja aistillisuus on nousussa, kokoukset vihteellistyvät ja Sanan saarnat jää lähes kuulematta. siksi niin monet nukkuu, kun Jeesus tulee.

        Morsiusneidot eivät ole Morsian eli seurakunta.
        On mahdotonta, että häitä vietettäisiin ilman Morsianta.

        Morsiusneidot ovat nimenomaan Morsiamen saattojoukkoa,
        kun Morsian siirtyy vihkimisestä hääjuhliin.
        Jeesus puhui myös Yljän ystävistä,
        jotka odottavat Ylkäänsä palaavaksi vihkimisestä.


      • ????..
        kalamos kirjoitti:

        Morsiusneidot eivät ole Morsian eli seurakunta.
        On mahdotonta, että häitä vietettäisiin ilman Morsianta.

        Morsiusneidot ovat nimenomaan Morsiamen saattojoukkoa,
        kun Morsian siirtyy vihkimisestä hääjuhliin.
        Jeesus puhui myös Yljän ystävistä,
        jotka odottavat Ylkäänsä palaavaksi vihkimisestä.

        Missä Yljän ystävät odottavat Ylkäänsä ?


      • lahkossa kadotus
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Oikeassa olet. Olen saanut Pyhän Hengen kautta apostolisen ymmärryksen käsittää kirjoituksia, se on armolahja, jonka voi saada jokainen joka on aidosti uudestisyntynyt. " Anokaa, niin teille annetaan, jos teiltä puuttuu viisautta, anokaa, ja Jumala antaa soimaamatta"!

        * Onko kysyjä uskossa Jeesukseen aidosti uudestisyntymisen kautta, vauvakaste ei voi uudestisynnyttää, vaikka kirkon liberaaliteologit niin väittävät, Raamattu on toista mieltä.

        mohikaani , miksi ns uudestisyntynyt pilkkaa jumalaa, tekee syntiä , moni helluntalainenkin on eronut lahkosta. ''eihän uudestisyntynyt tee syntiä'' mutta kuitenki vaan tekee....tähän sielunvihollinen pyrkii, eli eksyttää kaikki jotka liittyy helluntailahkoon ,


    • veli.

      Eikös Raamatussa sanota, ensin evankeliumi kaikeen maailmaan ja sitten tulee loppu! Eiköhän se jo kohta ole viety kaikeen maailmaan?

      • 1234567...

        Evankeliumin julistus kaikkeen maailmaan kyllä. Valhe ja totuus kulkevat rinta rinnan ajan loppuun asti.
        Paljon saadaan pieniä ja suuria eksytettyä, ennen Jeesuksen toista tulemista.


      • Pakstori1
        1234567... kirjoitti:

        Evankeliumin julistus kaikkeen maailmaan kyllä. Valhe ja totuus kulkevat rinta rinnan ajan loppuun asti.
        Paljon saadaan pieniä ja suuria eksytettyä, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Valhe ja totuus eroavat vain siinä, että valhe on hieman harvemmalle totta kuin totuus. Lähtekää kaidalle tielleni kehoittaa Jeesus. Älkää toivoko suuria todellisuuksia mahdottomille asioille, koska se on kuoleman tie.
        Mutta ei minunkaan eikä kenenkään muu ihmisen elämä ollut totta, koska olimme kuolevaisia, se on valitettavasti vielä liian varma asia... Juuri kuolevaisuutuutemme todistaa vastaanpanettomasti, että olimme vain kuolevaisia, joidenka elämä oli täynnä mahdottomia toivomuksia, joihin menehdyimme nopeammin, kuin tavallinen pikkukivi ehti keksiä edes itse vierähtää muuanne....Sitten katkeroidumme kun kaikki mahdottomat toiveemme olivatkin liian mahdottomia, ettei niistä totuetunut edes muutamaksi päiväksi kuin muutama....Suurin ihme on rakkaus, miten on mahdollista kiintyä kehenkään, että kuolisi hänen vuokseen, minulle se ei valitettavasti vielä ole mahdollista, ja siksi minäkin vain kuolen, kuin kärpäsen paska saharaan, korkeintaan muutaman miljardin sekunnin ikäsenä maksimissaan... Ja sittenkö pitäisi tulla idän uskonnon takia tänne takaisinkin? No toki tulen, jos olen silloin unohtaa kaiken pahan ja katkeran, mitä täällä en silti paljoakaan uskaltanut kokea, siksikin olin vain heikko vätys....


      • Pakstori.

        Eikös Raamatussa sanota, ensin evankeliumi kaikeen maailmaan ja sitten tulee loppu! Eiköhän se jo kohta ole viety kaikeen maailmaan?

        Ei toki, oletkos varma, että olet edes naapurillisesi kertonut mitään ilosanomaa... Ja varmaan muutama sata miljardia galaksimme muuta humanoidiplaneetta on vielä surullisia paikkoja, koska Saattana kyllä sinne pääsi, kun voitti syntiin ihmisen, ja soti ne siellä kuoliaaksi, lähes kaikki.... Täällä Saattaanan vierailusta on tosi pitkä aika, ei täällä ole mitään punaisia suuria dinoja, ne kyllästyi maaplaneettaan, ja katosivat ektoplasmahaamuina inkarnoitumaan ties kuin moniin miljadeihin avaruussiirtokuntiin.
        Mutta älä aloita naapurillesi mistään Jeesus nimen hokemisharjoituksista, koska maailman ihminen ei paljon menneisyyden ihmisiä kumartele.... Ja vanha testamenttikin sanoi, että "ei ole hyvä sanoa Herran nimeä", koska muut herrat raivostuu, kun et sano niiden nimeä. Jeesus on hyvä sanoa silloin, kun huomaa, ettei henkilö tiedä edes promillea Jeesuksen puheista, en minäkään, vaikka Raamatun ja apokrfien Jeesus-sananlaskut muistan lähes kaikki, jos olisi pakko muistaa.

        Mutta henki on yksi.Tai kaksi, jos pahat hengetkin on olemassa, en ole varma ovatko Jokainen pelastettu kristitty, tai mikä muu hyvänsä olio, on Jumalalle yhtä arvokas kuin Jeesus, tämä oli alunperin Jeesuksen opetus Tiibetiläisessä testamentissa.... Jeesus tosiasiassa oli ihmeissään, kun ihmiset olivat liian vähäpuheisia, ei kultaan voi hypätä ennen suuria hopeisia puheita, vaikkei kaikki tietysti mitalia hopeaansa ole tarvinneet....


      • veli.

        Jeesus puhui tuossa kohden Valtakunnan evankeliumin julistamisesta.
        Sitä ei nyt tapahdu. Sen julistaminen loppui
        ennekuin opetuslapset ehtivät käydä läpi Israelin kaupunkeja,
        siihen, että Israel lakkasi olemasta.

        Mutta kun Jeesus tulee takaisin maan päälle,
        niin silloin Hän perustaa Israelille Valtakunnan
        ja Valtakunnan evankeliumin julistaminen jatkuu
        ja se julistetaan Israelista käsin todistukseksi kaikille kansoille
        ja sitten tulee todellakin loppu.

        Nyt sitä ei julisteta vaan Jeesus antoi Paavalin
        kautta armon evankeliumin julistettavaksi
        tähän väliin tulleelle armotalouskaudelle,
        mikä päättyy seurakunnan tempaukseen.


      • 1234567...
        kalamos kirjoitti:

        veli.

        Jeesus puhui tuossa kohden Valtakunnan evankeliumin julistamisesta.
        Sitä ei nyt tapahdu. Sen julistaminen loppui
        ennekuin opetuslapset ehtivät käydä läpi Israelin kaupunkeja,
        siihen, että Israel lakkasi olemasta.

        Mutta kun Jeesus tulee takaisin maan päälle,
        niin silloin Hän perustaa Israelille Valtakunnan
        ja Valtakunnan evankeliumin julistaminen jatkuu
        ja se julistetaan Israelista käsin todistukseksi kaikille kansoille
        ja sitten tulee todellakin loppu.

        Nyt sitä ei julisteta vaan Jeesus antoi Paavalin
        kautta armon evankeliumin julistettavaksi
        tähän väliin tulleelle armotalouskaudelle,
        mikä päättyy seurakunnan tempaukseen.

        Evankeliumia julistetaan nyt, eikä enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Totuus ja valhe kulkevat rinta rinnan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.


      • 1234567... kirjoitti:

        Evankeliumia julistetaan nyt, eikä enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen. Totuus ja valhe kulkevat rinta rinnan Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.

        * "1234567", ihan oikeasti sinun ei tulisi puuttua näihin asioihin, tällä palstalla, koska täällä keskustellaan " helluntailaisuudesta", sinä sensijaan ujutat harhaasi täällä, jolla ei ole mitään tekemistä palstan aiheen kanssa. Mene kuule omiesi palstalle höpisemään tarujasi, siihen sulla on oikeus. Luotsien kuuluisi siirtää sinut omalle palstallesi, se on luotsien säännöissä, miksiköhän he ei, vaikka oikein kaksi hoitaa homma, eivät kumpikaan tajua hommaansa?


      • 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * "1234567", ihan oikeasti sinun ei tulisi puuttua näihin asioihin, tällä palstalla, koska täällä keskustellaan " helluntailaisuudesta", sinä sensijaan ujutat harhaasi täällä, jolla ei ole mitään tekemistä palstan aiheen kanssa. Mene kuule omiesi palstalle höpisemään tarujasi, siihen sulla on oikeus. Luotsien kuuluisi siirtää sinut omalle palstallesi, se on luotsien säännöissä, miksiköhän he ei, vaikka oikein kaksi hoitaa homma, eivät kumpikaan tajua hommaansa?

        Kaikki harhat tulevat paljastumaan kun ajassa etenemme. Pedosta tulee joka tapauksessa saada voitto, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Jos ei tunnista petoa ja pedon merkkiä voi jäädä lopullisesti pedon saaliiksi.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu nimenomaan tälle ajalle, ja helluntailaisille erikoisesti.
        Pakene pois Mohikaani kiireesti harhoista !


      • 1234567... kirjoitti:

        Kaikki harhat tulevat paljastumaan kun ajassa etenemme. Pedosta tulee joka tapauksessa saada voitto, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Jos ei tunnista petoa ja pedon merkkiä voi jäädä lopullisesti pedon saaliiksi.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu nimenomaan tälle ajalle, ja helluntailaisille erikoisesti.
        Pakene pois Mohikaani kiireesti harhoista !

        * Uhmaat Jumalan sanaa ja jatkat vaan harhojasi, olet ihan " ulalla" näistä asioista, ei se mitään, ole vaan, mutta ei sun pitäisi niitä tuoda helluntailaisuuteen, koska tuollaiset hoopudet ei kuulu Jumalan seurakunnalle, eli helluntailaisuuteen.


      • 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Uhmaat Jumalan sanaa ja jatkat vaan harhojasi, olet ihan " ulalla" näistä asioista, ei se mitään, ole vaan, mutta ei sun pitäisi niitä tuoda helluntailaisuuteen, koska tuollaiset hoopudet ei kuulu Jumalan seurakunnalle, eli helluntailaisuuteen.

        Kaikki vaan eri näkemykset nähtäväksi ja punnittavaksi, eihän se nyt yksipuolista saa olla !


      • 1234567... kirjoitti:

        Kaikki vaan eri näkemykset nähtäväksi ja punnittavaksi, eihän se nyt yksipuolista saa olla !

        * Niin, mutta kun sinun näkemyksesi on ihan vaan omasi, sinusta itsestäsi lähtöisin, ei Raamatusta, siksi se ei kuulu helluntailaisuuteen.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Niin, mutta kun sinun näkemyksesi on ihan vaan omasi, sinusta itsestäsi lähtöisin, ei Raamatusta, siksi se ei kuulu helluntailaisuuteen.

        * Sinulla ei ole mitään logiikkaa, vetelet vaan asioita summanmutikassa vailla mitään jäsentelyä tai asiayhteyttä , epämääräisesti Raamatun kohtia sieltä täälä, kuin ennen vanhaan Vaasan Jaakkoo kirjoitti otsikon alla, " Sieltä täältä tämän suloisen maan päältä"! Samoin sinä olet jotekin mielessäsi hurmaantunut Raamattuun sielullisesti, ja se vie sinua ojasta allikkoon, vailla mitään päämäärää, vain epämääräistä kohellusta.


      • 1234567... kirjoitti:

        Evankeliumin julistus kaikkeen maailmaan kyllä. Valhe ja totuus kulkevat rinta rinnan ajan loppuun asti.
        Paljon saadaan pieniä ja suuria eksytettyä, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        * 1234567, sinä olet jo eksyksissä.


      • 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Sinulla ei ole mitään logiikkaa, vetelet vaan asioita summanmutikassa vailla mitään jäsentelyä tai asiayhteyttä , epämääräisesti Raamatun kohtia sieltä täälä, kuin ennen vanhaan Vaasan Jaakkoo kirjoitti otsikon alla, " Sieltä täältä tämän suloisen maan päältä"! Samoin sinä olet jotekin mielessäsi hurmaantunut Raamattuun sielullisesti, ja se vie sinua ojasta allikkoon, vailla mitään päämäärää, vain epämääräistä kohellusta.

        Mohikaani helluntailaisten tulee tosissaankin perehtyä kolmannen enkelin varoitussanomaan, ja ottaa vaari siitä, ennen Jeesuksen toista tulemista, muuten ei kunnian kukko laula !


      • ei kuullutkaan

        suomessa on paljon jotka ei ole kuullutkaan helluntailahkosta yhtään mitään ,


    • Helluntailiikkeessä korostetaan lopunaikoja ja sen vuoksi aihe on hyvin paljon esillä liikkeen tilaisuuksissa ja keskusteluissa. Aikoinaan helluntaiseurakunnissa pidettiin hyvin pelottavia saarnoja asiasta. Silloin ei otettu huomioon kuulijakuntaa. Lapsille saarnattiin asiasta samalla tavalla kuin aikuisille. Helluntailainen Ristin Voitto kustansi kymmeniä pelottavia kirjoja aiheesta. Ristin Voitto lehdessä oli artikkeleita lopunajoista ja hieman viihtellisemmässä Hyvä Sanoma -lehdessä kerrottiin kuviitteellisia, pelottavia kertomuksia Jeesuksen toisesta tulemisesta.

      Nykyinen Helluntailiike on oivaltanut, että entisenkaltaista pelottavaa ja traumatisoivaa saarnaustyyliä ei tule enää käyttää. Tämä on erittäin hyvä asia. Kuitenkin Helluntailiikkeeltä puuttuu tässäkin asiassa selkeä oppi. Jopa Helluntaiherätyksen sisällä on useita erilaisia käsityksiä asiasta ja usein toinen helluntaiuskova pitää toisenlaisen käsityksen omaavaa harhaoppisena.

      Itse uskon, että Jeesus tulee vielä takaisin, koska se on mainittu Raamatussa. Kuitenkin lopunaikojen korostaminen on mielestäni toisarvoinen asia. Helluntailiikkeen toivoisin enemmän opettavan Raamatusta lähimmäisenrakkautta. "Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" sekä "Mitä toivotte ihmisten Teille tekevän, tehkää Te myös samoin heille". Nämä opetukset on Helluntailiikkeessä lähes hylätty eikä niitä ilmeisesti sen vuoksi noudateta. Saarnoissa kuulee näitä opetuksia huomattavan vähän. Sen sijaan lopunajoista opetusta riittää.

      • tikantapainen

        Niissä helluntaiseurakunnissa, joissa olen ollut, ei ole nykyaikana suinkaan paljon lopunaikojen julistusta. Myöskään en ole nähnyt, että toisia tuomitaan muuta, kuin tällä palstalla, ja tietysti sinun kommenteissasi.


      • tikantapainen kirjoitti:

        Niissä helluntaiseurakunnissa, joissa olen ollut, ei ole nykyaikana suinkaan paljon lopunaikojen julistusta. Myöskään en ole nähnyt, että toisia tuomitaan muuta, kuin tällä palstalla, ja tietysti sinun kommenteissasi.

        Kuten yllä kirjoitin, on lopunajoista julistaminen helluntaiseurakunnissa nykyisin vähempää, kuin aikaisemmin. Sitä esiintyy kuitenkin edelleenkin liikaa ja muut tärkeämmät asiat jäävät näin pois.

        Helluntailainen uskoontulokokemuksen omaava ja uskovien kasteen saanut henkilö ei itse huomaa omaa tuomiohenkisyyttään. Mielestäni se ei pitäisi kuulua uskoontulleelle, joka on sen vuoksi kuuliaisuudenosoituksena käynyt uskovienkasteella. Mainitsen tässä yhteydessä, että minulta puuttuu helluntaiseurakunnan hyväksymä uskoontulokokemus ja kaste. En silti poikkea *tuomiohenkisyydelläni' helluntailaisista mitenkään.


      • tikantapainen
        mazdels kirjoitti:

        Kuten yllä kirjoitin, on lopunajoista julistaminen helluntaiseurakunnissa nykyisin vähempää, kuin aikaisemmin. Sitä esiintyy kuitenkin edelleenkin liikaa ja muut tärkeämmät asiat jäävät näin pois.

        Helluntailainen uskoontulokokemuksen omaava ja uskovien kasteen saanut henkilö ei itse huomaa omaa tuomiohenkisyyttään. Mielestäni se ei pitäisi kuulua uskoontulleelle, joka on sen vuoksi kuuliaisuudenosoituksena käynyt uskovienkasteella. Mainitsen tässä yhteydessä, että minulta puuttuu helluntaiseurakunnan hyväksymä uskoontulokokemus ja kaste. En silti poikkea *tuomiohenkisyydelläni' helluntailaisista mitenkään.

        Aikaisemmin oli hyviä raamattuviikkoja. Muistan kahden saarnaajan eri aikoina pitäneen . Toinen oli Jouko Ruohomäki, toinen Ensio Mustonen. Mitä paremmin uskoville opetetaan Jumalan Sanaa, sen vähemmän he pelkäävät. Mitä pelättävää sillä on, joka vaeltaa nuhteettomasti.
        Sille ei voi mitään, että vihan aika tulee. En minä itse elä siinä, että kyyristelisin päivittäin . Elän joka päivä Jeesuksessa,ja se elämä on kanssani, jos tämä vihan aika alkaa minun elämäni aikana.
        Minä en ole kuullut helluntaiseurakunnissa pelottelua. Oikeaa opetusta saisi sen sijaan olla, mutta ne on kai oikeat opettajat kuolleet, tai ne on Helluntai Kansassa.


      • Pakstori1
        tikantapainen kirjoitti:

        Aikaisemmin oli hyviä raamattuviikkoja. Muistan kahden saarnaajan eri aikoina pitäneen . Toinen oli Jouko Ruohomäki, toinen Ensio Mustonen. Mitä paremmin uskoville opetetaan Jumalan Sanaa, sen vähemmän he pelkäävät. Mitä pelättävää sillä on, joka vaeltaa nuhteettomasti.
        Sille ei voi mitään, että vihan aika tulee. En minä itse elä siinä, että kyyristelisin päivittäin . Elän joka päivä Jeesuksessa,ja se elämä on kanssani, jos tämä vihan aika alkaa minun elämäni aikana.
        Minä en ole kuullut helluntaiseurakunnissa pelottelua. Oikeaa opetusta saisi sen sijaan olla, mutta ne on kai oikeat opettajat kuolleet, tai ne on Helluntai Kansassa.

        Oletteko unohtaneet että vihan aika tuli ja meni. Sehän oli II maailmansota.. Tutkikaa historiaa, niin ette haluaa liian montaa vihan aikaa....
        Pakko oli tuo Saattana jo pistää aisoihin....

        Seuraava aika ei ole vihan aikaa, vaan alkaa kevät, maailmanhistoriassa vasta nyt olemme nuoria, ja voimme ymmärtää laskumme ja lauseemme, loogisesti ennen, kuin todella palaamaan rakkauden hyvyyksiin....


      • aihkinen
        tikantapainen kirjoitti:

        Aikaisemmin oli hyviä raamattuviikkoja. Muistan kahden saarnaajan eri aikoina pitäneen . Toinen oli Jouko Ruohomäki, toinen Ensio Mustonen. Mitä paremmin uskoville opetetaan Jumalan Sanaa, sen vähemmän he pelkäävät. Mitä pelättävää sillä on, joka vaeltaa nuhteettomasti.
        Sille ei voi mitään, että vihan aika tulee. En minä itse elä siinä, että kyyristelisin päivittäin . Elän joka päivä Jeesuksessa,ja se elämä on kanssani, jos tämä vihan aika alkaa minun elämäni aikana.
        Minä en ole kuullut helluntaiseurakunnissa pelottelua. Oikeaa opetusta saisi sen sijaan olla, mutta ne on kai oikeat opettajat kuolleet, tai ne on Helluntai Kansassa.

        Kyllä sinä tikkatyttö ne puheet muistat. Mutta kun sinä olet tuollainen tikkainen, niin et sinä pienistä pelästy. Muista nokkia ahkerasti, ja muista olla nuhteeton...


      • Pakstori1 kirjoitti:

        Oletteko unohtaneet että vihan aika tuli ja meni. Sehän oli II maailmansota.. Tutkikaa historiaa, niin ette haluaa liian montaa vihan aikaa....
        Pakko oli tuo Saattana jo pistää aisoihin....

        Seuraava aika ei ole vihan aikaa, vaan alkaa kevät, maailmanhistoriassa vasta nyt olemme nuoria, ja voimme ymmärtää laskumme ja lauseemme, loogisesti ennen, kuin todella palaamaan rakkauden hyvyyksiin....

        * Pakstori vaan elää Nikon kanssa omassa valheessaan, kuka sen estää, siinä vaan kellitte harhoissanne !


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Pakstori vaan elää Nikon kanssa omassa valheessaan, kuka sen estää, siinä vaan kellitte harhoissanne !

        Jumalan Sana, Raamattu on Totuus. Se ei ole ihmisoppeja, ei järjen tuotoksia, se on Totuus joka iäti pysyy. Kaikki muu pyyhkiytyy pois, mutta Jumalan Sana pysyy iäti.
        Joka siihen Sanaan uskonsa ja toivonsa laittaa, vaikka koko maailma huutaisi sitä Sanaa vastaan, tekee hyvin. Vaikka olisin viimeinen mies päällä maan, joka tähän Sanaan uskonsa ja toivonsa sitoo, muiden todistaessa sitä vastaan, tekisin hyvin, sillä sellainen usko ei ole laskettu ihmisjärjen tuotoksien varaan, ei liioin oppien ja dogmien vaan Kaikkivaltiaan ikuisestipysyvään lupaukseen!

        Herra Jeesus antoi yksityiskohtaisen vastauksen omille rakkaille opetuslapsilleen, uskoville miehille Herrassa, Andrealle, Pietarille ja Johannekselle Öljymäellä kun he Häneltä kysyivät milloin Hän on tuleva takaisin;

        "Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Raamattu )


      • Pakstori1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Pakstori vaan elää Nikon kanssa omassa valheessaan, kuka sen estää, siinä vaan kellitte harhoissanne !

        Mohikaani:"Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi"...
        Ei talossani ole ketään Niko nimistä, ainakaan vielä, vaikka ylä-astee ikäisenä Suomussalmella oli yksi vuotta nuorempi Niko. En minä tiedä tuosta Nikosta, josta puhut kovin tarkasti, kenestä edes puhut....


      • Aukino.
        nikojt kirjoitti:

        Jumalan Sana, Raamattu on Totuus. Se ei ole ihmisoppeja, ei järjen tuotoksia, se on Totuus joka iäti pysyy. Kaikki muu pyyhkiytyy pois, mutta Jumalan Sana pysyy iäti.
        Joka siihen Sanaan uskonsa ja toivonsa laittaa, vaikka koko maailma huutaisi sitä Sanaa vastaan, tekee hyvin. Vaikka olisin viimeinen mies päällä maan, joka tähän Sanaan uskonsa ja toivonsa sitoo, muiden todistaessa sitä vastaan, tekisin hyvin, sillä sellainen usko ei ole laskettu ihmisjärjen tuotoksien varaan, ei liioin oppien ja dogmien vaan Kaikkivaltiaan ikuisestipysyvään lupaukseen!

        Herra Jeesus antoi yksityiskohtaisen vastauksen omille rakkaille opetuslapsilleen, uskoville miehille Herrassa, Andrealle, Pietarille ja Johannekselle Öljymäellä kun he Häneltä kysyivät milloin Hän on tuleva takaisin;

        "Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Raamattu )

        Lainaa: Nikojt
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

        Väärät kristukset nousevat siitä syystä, että he haluavat voittaa kristuksen kunnian, ja haluavat paholaisen voittoa....Tuskin Paavo silti on antikristus, enkä minä Aki, en minä usko että mitään mahdollisuuksia hyvää Jumalaa voittaa, muutakuin peleissä, korkeintaan puolet, koska ei edes Jumalan ihmeellisintä luomistyötä, tyhjää tilavuuttaa vastaan auta huitoa, se ei siitä mixkään mee.. Äiti maan saa rikki, jos iskee toisella äitimaakivellä, ja lopulta se on tytärtään energia, mutta ei kaikkialla olevaa tilavuutta ole mahdollista pienentää eikä suurentaa, se on kaikken alla, kuten Jumala. Vai onkohän kaiken yllä? Ei siihen asiaan silmä riitä kovana sitä asiaa kovana näkemään....


      • Aki V.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Pakstori vaan elää Nikon kanssa omassa valheessaan, kuka sen estää, siinä vaan kellitte harhoissanne !

        Lainaa Mihikaani_27
        * Pakstori vaan elää Nikon kanssa omassa valheessaan, kuka sen estää, siinä vaan kellitte harhoissanne !

        Kellitte? Mitä vattua? Kyllä meille järjestetään joka viikko pieni urheiluskaba, ja pingistäkin pelaavat minua vastaan, jos haluavat turhan tappion uudestaan.... Ei ne vielä halua voittaa minua siinä pelissän, en tiedä miksi.
        Shakissa olen kyllä älykäs ja jopa Lahjakas, mutta laiska, siksi ei ole toivoakaan vielä kovin suuresta vahvuuslukemasta....
        Hullu paljon työtä tekee viisas säilyy vähemmällä, siksi hullulle kertyy enemmän voittojakin....


      • nikojt kirjoitti:

        Jumalan Sana, Raamattu on Totuus. Se ei ole ihmisoppeja, ei järjen tuotoksia, se on Totuus joka iäti pysyy. Kaikki muu pyyhkiytyy pois, mutta Jumalan Sana pysyy iäti.
        Joka siihen Sanaan uskonsa ja toivonsa laittaa, vaikka koko maailma huutaisi sitä Sanaa vastaan, tekee hyvin. Vaikka olisin viimeinen mies päällä maan, joka tähän Sanaan uskonsa ja toivonsa sitoo, muiden todistaessa sitä vastaan, tekisin hyvin, sillä sellainen usko ei ole laskettu ihmisjärjen tuotoksien varaan, ei liioin oppien ja dogmien vaan Kaikkivaltiaan ikuisestipysyvään lupaukseen!

        Herra Jeesus antoi yksityiskohtaisen vastauksen omille rakkaille opetuslapsilleen, uskoville miehille Herrassa, Andrealle, Pietarille ja Johannekselle Öljymäellä kun he Häneltä kysyivät milloin Hän on tuleva takaisin;

        "Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Raamattu )

        nikojt

        Mohikaanin aloitus ei ollenkaan koskenut sitä
        tapahtumasarjaa, josta sinä kerrot.

        Aloitus koski seurakunnan tempausta,
        ei Jeesuksen paluuta maan päälle.


      • kalamos kirjoitti:

        nikojt

        Mohikaanin aloitus ei ollenkaan koskenut sitä
        tapahtumasarjaa, josta sinä kerrot.

        Aloitus koski seurakunnan tempausta,
        ei Jeesuksen paluuta maan päälle.

        Kalamos, jo ketjun otsikko sanoo sanat; Jeesus tulee!

        Ketju siis käsittelee Herramme Jeesuksen tulemusta.
        Minun Raamattuni mukaan Herra Jeesus on tuleva vielä vain kerran ja siitä minä juuri edellä Jumalan Sanalla todistin.

        Tiedän kyllä että aiheesta on paljon ihmisoppia, mutta niistä minä en tahdo puhua mitään. Vain Jumalan Sana on Totuus.


      • nikojt kirjoitti:

        Kalamos, jo ketjun otsikko sanoo sanat; Jeesus tulee!

        Ketju siis käsittelee Herramme Jeesuksen tulemusta.
        Minun Raamattuni mukaan Herra Jeesus on tuleva vielä vain kerran ja siitä minä juuri edellä Jumalan Sanalla todistin.

        Tiedän kyllä että aiheesta on paljon ihmisoppia, mutta niistä minä en tahdo puhua mitään. Vain Jumalan Sana on Totuus.

        Ketjun otsikon voisi tosiaan ymmärtää kahdella tavalla.
        Mutta itse aloitus osoittaa, mistä tulemisesta on kysymys.
        Ei siitä, kun Jeesus tulee maan päälle ja perustaa valtakuntansa,
        vaan siitä, kun Jeesus tulee pilviin
        ja tempaa morsiamensa tykönsä ja vie Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.


      • nikojt_eikirj
        kalamos kirjoitti:

        Ketjun otsikon voisi tosiaan ymmärtää kahdella tavalla.
        Mutta itse aloitus osoittaa, mistä tulemisesta on kysymys.
        Ei siitä, kun Jeesus tulee maan päälle ja perustaa valtakuntansa,
        vaan siitä, kun Jeesus tulee pilviin
        ja tempaa morsiamensa tykönsä ja vie Isän Kotiin,
        jossa tapahtuu vihkiminen.

        Herra tulee Raamattuni mukaan vain kerran ja silloin Hän on tempaava omansa pilviin itseään vastaan ja saamme olla aina Hänen tykönänsä!


      • nikojt kirjoitti:

        Jumalan Sana, Raamattu on Totuus. Se ei ole ihmisoppeja, ei järjen tuotoksia, se on Totuus joka iäti pysyy. Kaikki muu pyyhkiytyy pois, mutta Jumalan Sana pysyy iäti.
        Joka siihen Sanaan uskonsa ja toivonsa laittaa, vaikka koko maailma huutaisi sitä Sanaa vastaan, tekee hyvin. Vaikka olisin viimeinen mies päällä maan, joka tähän Sanaan uskonsa ja toivonsa sitoo, muiden todistaessa sitä vastaan, tekisin hyvin, sillä sellainen usko ei ole laskettu ihmisjärjen tuotoksien varaan, ei liioin oppien ja dogmien vaan Kaikkivaltiaan ikuisestipysyvään lupaukseen!

        Herra Jeesus antoi yksityiskohtaisen vastauksen omille rakkaille opetuslapsilleen, uskoville miehille Herrassa, Andrealle, Pietarille ja Johannekselle Öljymäellä kun he Häneltä kysyivät milloin Hän on tuleva takaisin;

        "Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Raamattu )

        * Totta kai Raamattu on ja pysyy, Raamattu ei voi raueta tyhjiin. Sinun opetuksesi sensijaan on jo, rauennut tyhjiin, koska et sitä käsitä, et, vaikka kuinka pitkiä osia siteeraat , se si sinun ajatuksiisi taivu, taivu sinä anomaan uudistusta, että syntyisit aidosti uudsti, Jumalan Hengen kasteessa, silloin sinä tulisit tuntemaan Kristuksen, Pietarin tavoin, hänellekin sen ilmoitti Jumalan Henki, että Jeesus on Jumala. Sinä Niko olet itse valinnaisessa uskossasi, ja siksi et voisikaan käsittää kirjoituksia. Eikö sydämesi ole palava, ei ole, ja siksi et ymmärrä Kirjoituksia, on sama tilanne kohdallasi, kuin Emmauksen tien kulkijoilla, avaa sydämesi Kristukselle, Hän antaa syntisi anteeksi, ja pelastaa sinut itseltäsi.


      • Pakstori1 kirjoitti:

        Mohikaani:"Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi"...
        Ei talossani ole ketään Niko nimistä, ainakaan vielä, vaikka ylä-astee ikäisenä Suomussalmella oli yksi vuotta nuorempi Niko. En minä tiedä tuosta Nikosta, josta puhut kovin tarkasti, kenestä edes puhut....

        * Kyllä nikoj on kirjoittanut Niko niccillä ! Oonko väittänyt, että Niko olisi sinun talossasi? Mistä ihmeestä tuollaista keksit ?


      • nikojt_eikirj kirjoitti:

        Herra tulee Raamattuni mukaan vain kerran ja silloin Hän on tempaava omansa pilviin itseään vastaan ja saamme olla aina Hänen tykönänsä!

        Mihin Ylkä vie Morsiamensa, kun tämän noutaa?


      • 1234567...
        kalamos kirjoitti:

        Mihin Ylkä vie Morsiamensa, kun tämän noutaa?

        Sapatin Herra Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi kirjaimellisesti taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omillensa siaa.
        Laittomat morsiamet jäävät maan päälle !


      • nikojt_eikirj kirjoitti:

        Herra tulee Raamattuni mukaan vain kerran ja silloin Hän on tempaava omansa pilviin itseään vastaan ja saamme olla aina Hänen tykönänsä!

        * nikojit, sinun ajausesi on pahasti ristiriidassa itsensä kanssa. Sanot että Herra tempaa omansa pilviin itseään vastaan? Niin tekeekin, ja sitähän tässä on sinulle koitettu sanoa, että tajuaisit, tempaus on aivan oma tapahtuma, ja taas se, kun Jeesus tulee oikeasti maanpäälle, ja siinä ei temmta ketään mistään. Sinulla on suuria vaikeuksia saada tempaus asiayhteyteen Hänen tuloonsa maanpääe, jolloin Hän tulee näkyväasti ja suurella voimalla ja kirkkaudella. Tempaus taas tapahtuu esgatologisesti ensimmäisenä kun nämä asiat alkavat tapahtua, ja siksi Jeesus lupaakin, että Hän pelastaa seurakunnan tulevasta vihasta. Kerroppa nyt ian ymmärrettävästi, miten saat nämä tulemukset sopimaan samaan yhteen tulemukseen, minä vaan en voi niitä yhdistää , että Raamattu sen myös vahvistaa. Voimmehan me selitellä ja tehdä järjenpäätelmiä, mutta ne sotkeutuu omaan mahdottomuuteensa. Osoita nyt, että olen väärässä ?


      • 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * nikojit, sinun ajausesi on pahasti ristiriidassa itsensä kanssa. Sanot että Herra tempaa omansa pilviin itseään vastaan? Niin tekeekin, ja sitähän tässä on sinulle koitettu sanoa, että tajuaisit, tempaus on aivan oma tapahtuma, ja taas se, kun Jeesus tulee oikeasti maanpäälle, ja siinä ei temmta ketään mistään. Sinulla on suuria vaikeuksia saada tempaus asiayhteyteen Hänen tuloonsa maanpääe, jolloin Hän tulee näkyväasti ja suurella voimalla ja kirkkaudella. Tempaus taas tapahtuu esgatologisesti ensimmäisenä kun nämä asiat alkavat tapahtua, ja siksi Jeesus lupaakin, että Hän pelastaa seurakunnan tulevasta vihasta. Kerroppa nyt ian ymmärrettävästi, miten saat nämä tulemukset sopimaan samaan yhteen tulemukseen, minä vaan en voi niitä yhdistää , että Raamattu sen myös vahvistaa. Voimmehan me selitellä ja tehdä järjenpäätelmiä, mutta ne sotkeutuu omaan mahdottomuuteensa. Osoita nyt, että olen väärässä ?

        Kuinka kauan aikoo Mohikaanin seurakunta noissa harhaisissa valheissa kiinni pysyä ?


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * nikojit, sinun ajausesi on pahasti ristiriidassa itsensä kanssa. Sanot että Herra tempaa omansa pilviin itseään vastaan? Niin tekeekin, ja sitähän tässä on sinulle koitettu sanoa, että tajuaisit, tempaus on aivan oma tapahtuma, ja taas se, kun Jeesus tulee oikeasti maanpäälle, ja siinä ei temmta ketään mistään. Sinulla on suuria vaikeuksia saada tempaus asiayhteyteen Hänen tuloonsa maanpääe, jolloin Hän tulee näkyväasti ja suurella voimalla ja kirkkaudella. Tempaus taas tapahtuu esgatologisesti ensimmäisenä kun nämä asiat alkavat tapahtua, ja siksi Jeesus lupaakin, että Hän pelastaa seurakunnan tulevasta vihasta. Kerroppa nyt ian ymmärrettävästi, miten saat nämä tulemukset sopimaan samaan yhteen tulemukseen, minä vaan en voi niitä yhdistää , että Raamattu sen myös vahvistaa. Voimmehan me selitellä ja tehdä järjenpäätelmiä, mutta ne sotkeutuu omaan mahdottomuuteensa. Osoita nyt, että olen väärässä ?

        A) Raskaan lopun ajan vaivanajan lopulla, kun kristityt ovat kärsineet valtavasti marttyyriyydestä ja tuomion aika on koittanut, tempaa Herra omansa itseään VASTAAN yläilmoihin.

        B) Nyt yläilmoissa on suuri jälleen näkeminen Herran kanssa. Pyhät pääsivät näin Herransa tykö lupauksen mukaan ja saavat tästä lähtien olla aina Herransa kanssa, myös maanpäällä Jerusalemissa.

        C) Herra saapuu tästä jälleennäkemisestä yhdessä vastaan ottamiensa pyhien kanssa ALAS tuomaan tuomion ylle maanpiirin ja tekemään lopun antikristuksen sorrosta.

        Huomaamme siis, että a) Herra tulee vain kerran, ei kahdesti, b) Hän tempaa omansa VASTAAN viimeisen pasunan soidessa ja c) Herra tulee tulemuksessaan totisesti alas asti, maankamaralle asti. Tarkkaanottaen Jerusalemiin, Öjymäelle.

        Raamatun kohdat;

        1. Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        1. Tess. 4:16
        Sillä itse Herra on tuleva ALAS taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin

        1. Kor. 15:52
        yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Matt. 24:27
        Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        Matt. 24:37
        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        Matt. 24:39
        eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.


        Näin huomaamme, että Mohikaani sinun ja monen muun kanssasi saman opin jakavan mukaan ette voi uskoa näitä Sanan ilmoituksia niinkuin ne kirjoitettu on.

        Kun Paavali kirjoitti edellä nimenomaan Herran tulevan ALAS, se ei kelpaa teille. Te ette usko Hänen tässä tulevan alas laisinkaan vaan ikäänkuin puolitiehen, mutta ei alas.

        Samoin kun Paavali kirjoitti Herran tempaavan omansa nimenomaan itseään VASTAAN, sekään ei kelpaa teille. Senkin sijaan opetatte ennemmin "tykö" menemistä, kuin vastaan menemistä. Vastaan meneminenhän tarkoittaa nimenomaan sitä, että Herra tulee ALAS ja pyhät temmataan tässä alas tulemusessa vain VASTAAN. Mutta tämäkään Sanan selvä ilmoitus ei sellaisenaan teille kelpaa.

        Sekään ei teille kelpaa, kun Sana selvästi ilmoittaa Herran tempaavan omansa nimenomaan VIIMEISEN pasunan soidessa. Sen sijaan, että edes tämä Sanan ilmoitus teille kävisi, opetatte mielummin pasunan olevan jotain aivan muuta kuin viimeinen niinkuin Sana selvästi ilmoittaa...

        Kysy siis rehellisesti itseltäsi, kumpi on Sanan edesä tässä asiassa avoimemmin sydämin ja kummalle kelpaa se ilmoitus tässä jonka SANA antaa, sen sijaan ette niitä täytyisi selittää aina miten sattuu....

        Sanaa ei tule selitellä, se tulee uskoa!


    • demontikka

      Ei tule. Kuollut ihminen ei nouse haudastaan. On aivan turha höpistä joutavia.
      Yksinkertaisia voi hämätä. Ihmisen henkisiin pelkotiloihin vedoten voi saada jonkusen uuden maksavan jäsenen. Muuta ei tapahdu.

      • * Onhan sinulla oikeus mielipiteeseesi, vaikka onkin ihan mieletön ja täyttä potaskaa !


      • Pakstori.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Onhan sinulla oikeus mielipiteeseesi, vaikka onkin ihan mieletön ja täyttä potaskaa !

        Pata kattilaa soimaa....


      • Pakstori. kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa....

        * Pakstori huutaa pimeydestä, tule valoon, ja usko Raamattuuan, ja ennenkaikkea Jeesukseen, pääset ulos ahtaanportin kautta, sisällä on sitten helpompaa.


    • * Kristi kansa on uneliaisuuden tilass, ei juurikaan julisteta Jeesusken paluuta seurakunnalleen, viihde evankeliumi ja karismaattisuus on muotia, eletään uskossa jossa kuvitellaan olevan jo perillä ylistys hegemonioissa ja aineellisn rikastumisen toivossa. Eipä vaan kukaan ole vielä perillä, ei edes uskossaan nukkuneet, hekin odottaa vanhurskasten ylösnousemusta, eli Kristuksen paluuta ja seurakunnan tempausta pilvissä yläilmoihin, jossa saamme sitten olla Herran kanssa.

      * Esgatologinen julistus on tukehtumassa rock ja muuhun ajanviihde musiikkiin ylistys johtajineen ja sitten vaan fire fire ja kansa on haltioissaan lava huijareiden taikatempuista.

      * Jok tässä tuolla kentällä jutellessamme hoksasikin, että kun sitten hurmaannutaan näistä lava taikureista ja nostetaan kädet ylös, nepä ei nousekkaan taivasta kohden, vaan lava hurnuria päin, palvonta kohdistuu luotuun, ei Luojaan, näin se eksytys etenee kohti antikristuksen tuloa ja maailmanuskonnon valtakautta, johon viedään jo helluntailaisiakin, Kärkkäisen johdolla, joka ennen oli Jumalan johdossa ja armoitettu Raamatun opettja, nyt vaan lankes omaan viisauteensa ja eksyi paavin lumoon ja samalla ajanhengen vietäväksi.

      • Olen Mohikaanin kanssa samaa mieltä siitä, että "viihde-elämä ja karismaattisuus on muotia" helluntaiseurakunnissa. Olen seurannut joitakin Helluntaiherätyksen Usko-Tv:n jumalanpalveluksia ja niistä en ole saanut itselleni mitään. Kokouksen ajasta puolet vie karismaattinen, yksitoikkoinen ylistysbändi ylistysbiiseineen ja kielilläpuhumisineen. Saarnat ovat lyhyitä, eikä jumalanpalveluksissa kuule enää Hengellisen laulukirjan kauniita helluntailauluja. Ja jos joskus on yksi laulu otettu mukaan, on sekin sotkettu rock-disco bändille tehdyllä sovituksella, jossa ei pysty edes laulamaan mukana.

        En tiedä, mikä on tilanne Helluntaikirkon ulkopuolisissa helluntaiseurakunnissa. Ainakin niissä ulkopuolisissa seurakunnissa, joita Usko-Tv näyttää, on tilanne "helluntaikirkkolainen". Mutta Helluntaikirkko ei tahdo edes lähettää perinteisiä helluntaikokouksia, koska Helluntaikirkko on hylännyt kaiken vanhan ja hyvän. Se on ottanut mukaansa vanhasta helluntailaisuudesta vain huonot asiat.

        Mieluummin toki kuuntelisin vaikka saarnaa lopunajoista, kuin tuota yksitoikkoista ylistyssessiota, jossa esiintyy kielteisiä ja epäraamatullisia ilmiöitä (kileilläpuhuminen ilman selittäjää, kasvot vääristyneinä ja itkuisena vääntelehtimistä, tyhjän hokemista ym).


      • Aukino.
        mazdels kirjoitti:

        Olen Mohikaanin kanssa samaa mieltä siitä, että "viihde-elämä ja karismaattisuus on muotia" helluntaiseurakunnissa. Olen seurannut joitakin Helluntaiherätyksen Usko-Tv:n jumalanpalveluksia ja niistä en ole saanut itselleni mitään. Kokouksen ajasta puolet vie karismaattinen, yksitoikkoinen ylistysbändi ylistysbiiseineen ja kielilläpuhumisineen. Saarnat ovat lyhyitä, eikä jumalanpalveluksissa kuule enää Hengellisen laulukirjan kauniita helluntailauluja. Ja jos joskus on yksi laulu otettu mukaan, on sekin sotkettu rock-disco bändille tehdyllä sovituksella, jossa ei pysty edes laulamaan mukana.

        En tiedä, mikä on tilanne Helluntaikirkon ulkopuolisissa helluntaiseurakunnissa. Ainakin niissä ulkopuolisissa seurakunnissa, joita Usko-Tv näyttää, on tilanne "helluntaikirkkolainen". Mutta Helluntaikirkko ei tahdo edes lähettää perinteisiä helluntaikokouksia, koska Helluntaikirkko on hylännyt kaiken vanhan ja hyvän. Se on ottanut mukaansa vanhasta helluntailaisuudesta vain huonot asiat.

        Mieluummin toki kuuntelisin vaikka saarnaa lopunajoista, kuin tuota yksitoikkoista ylistyssessiota, jossa esiintyy kielteisiä ja epäraamatullisia ilmiöitä (kileilläpuhuminen ilman selittäjää, kasvot vääristyneinä ja itkuisena vääntelehtimistä, tyhjän hokemista ym).

        Lainaa mazdels
        Mieluummin toki kuuntelisin vaikka saarnaa lopunajoista, kuin tuota yksitoikkoista ylistyssessiota, jossa esiintyy kielteisiä ja epäraamatullisia ilmiöitä (kileilläpuhuminen ilman selittäjää, kasvot vääristyneinä ja itkuisena vääntelehtimistä, tyhjän hokemista ym).

        Ei aika itsessään lopu, se on mahdotonta, tai jos loppuu, niin silloin ei materiasta koostuvaa maailmankaikkeuttakaan enää ole, eikä liikkeiden järjestelyä peräkkäin.

        Mutta paikallisia syklin loppummisia tulee, ja ihmiskunnan aika tietysti joskus päättyy, koska olemme kuolevaisia, mutta sen jälkeen henkemme ja sielumme ottaa jonkun hieman erilaisen humanoidin muodon....


      • tikantapainen
        mazdels kirjoitti:

        Olen Mohikaanin kanssa samaa mieltä siitä, että "viihde-elämä ja karismaattisuus on muotia" helluntaiseurakunnissa. Olen seurannut joitakin Helluntaiherätyksen Usko-Tv:n jumalanpalveluksia ja niistä en ole saanut itselleni mitään. Kokouksen ajasta puolet vie karismaattinen, yksitoikkoinen ylistysbändi ylistysbiiseineen ja kielilläpuhumisineen. Saarnat ovat lyhyitä, eikä jumalanpalveluksissa kuule enää Hengellisen laulukirjan kauniita helluntailauluja. Ja jos joskus on yksi laulu otettu mukaan, on sekin sotkettu rock-disco bändille tehdyllä sovituksella, jossa ei pysty edes laulamaan mukana.

        En tiedä, mikä on tilanne Helluntaikirkon ulkopuolisissa helluntaiseurakunnissa. Ainakin niissä ulkopuolisissa seurakunnissa, joita Usko-Tv näyttää, on tilanne "helluntaikirkkolainen". Mutta Helluntaikirkko ei tahdo edes lähettää perinteisiä helluntaikokouksia, koska Helluntaikirkko on hylännyt kaiken vanhan ja hyvän. Se on ottanut mukaansa vanhasta helluntailaisuudesta vain huonot asiat.

        Mieluummin toki kuuntelisin vaikka saarnaa lopunajoista, kuin tuota yksitoikkoista ylistyssessiota, jossa esiintyy kielteisiä ja epäraamatullisia ilmiöitä (kileilläpuhuminen ilman selittäjää, kasvot vääristyneinä ja itkuisena vääntelehtimistä, tyhjän hokemista ym).

        Älä liioittele!
        Ei kielilläpuhumisessa ole mitään väärää. "Kasvot vääristyneinä ja itkuisena"
        Pääpiirteissään olen sitä mieltä, että vanhat laulut ovat ihania. Mutta tämä tilanne on tullut jäädäkseen. Tässä eletään. Jumala näkee kaikki asiat myönteisenä. Siellä on vilpittömiä Jumalan palvelijoita.Yhtä hyvin heillä on kutsu Jumalan valtakunnan työhön.Ihmisiä tulee uskoon, ja liittyvät seurakuntiin.Joskus, kun saan heitettyä omat arvostelut syrjään, nautin esim. Seinäjoen helluntaikirkon kokouksista. Julistajilla on elävä sana, kyllä se virvoittaa.En sitten tiedä muista . Parhaimpia ovat minulle eläkeläisten kokoukset.


      • Palstori.
        tikantapainen kirjoitti:

        Älä liioittele!
        Ei kielilläpuhumisessa ole mitään väärää. "Kasvot vääristyneinä ja itkuisena"
        Pääpiirteissään olen sitä mieltä, että vanhat laulut ovat ihania. Mutta tämä tilanne on tullut jäädäkseen. Tässä eletään. Jumala näkee kaikki asiat myönteisenä. Siellä on vilpittömiä Jumalan palvelijoita.Yhtä hyvin heillä on kutsu Jumalan valtakunnan työhön.Ihmisiä tulee uskoon, ja liittyvät seurakuntiin.Joskus, kun saan heitettyä omat arvostelut syrjään, nautin esim. Seinäjoen helluntaikirkon kokouksista. Julistajilla on elävä sana, kyllä se virvoittaa.En sitten tiedä muista . Parhaimpia ovat minulle eläkeläisten kokoukset.

        Ibernader, sazer sebal bestarder mychen ballerskanaja.
        Iloinen berliinin mies, Saksi siinä pallossa taas venäjää paljon parempi....
        Därför kirgestswar er nicht tuder.
        Siksi sotien sota ei tule.

        Kielillä puhumista, ja valitettavasti osasin tulkitakin puhettani....


      • tikantapainen kirjoitti:

        Älä liioittele!
        Ei kielilläpuhumisessa ole mitään väärää. "Kasvot vääristyneinä ja itkuisena"
        Pääpiirteissään olen sitä mieltä, että vanhat laulut ovat ihania. Mutta tämä tilanne on tullut jäädäkseen. Tässä eletään. Jumala näkee kaikki asiat myönteisenä. Siellä on vilpittömiä Jumalan palvelijoita.Yhtä hyvin heillä on kutsu Jumalan valtakunnan työhön.Ihmisiä tulee uskoon, ja liittyvät seurakuntiin.Joskus, kun saan heitettyä omat arvostelut syrjään, nautin esim. Seinäjoen helluntaikirkon kokouksista. Julistajilla on elävä sana, kyllä se virvoittaa.En sitten tiedä muista . Parhaimpia ovat minulle eläkeläisten kokoukset.

        Kielilläpuhumisesta seurakunnan kokouksissa on annettu Raamatussa selvät ohjeet, kuten Sinä "tikantapainen" hyvin tiedät. Jos on pakko puhua kielillä ja selittäjää ei ole, on parempi "mennä kammioonsa, sulkea ovi ja rukoilla siellä".

        Kasvot vääristyneinä ja itkuisena on oltu ainakin niissä jumalanpalveluksien ylistystilanteissa, joita olen katsonut Usko-Tv:stä enimmäkseen Helsingin Saalemista. Kasvot vääristyneinä, itkuisena ja mielipuolisina sekä käyttäytymiseltään että kasvonliikkeiltään olen nähnyt kielilläpuhujia helluntaikokouksissakin.

        Kehotan "Tikantapaista" katsomaan Usko-Tv:stä "ylistyssessiota" sekä joskus seuraamaan muiden kielilläpuhujien kasvonliikkeitä, ääntä ja käyttäytymistä ylistyssessioiden aikana.

        Ei Jumala näe kaikkia asioita myönteisenä, kuten yllä virheellisesti kirjoitat. Jo Jumala näkisi kaikki asiat myönteisenä, silloin täällä ei pelastusta tarvittaisikaan. Joukossa on varmaan vilpittömiä Jumalan palvelijoita, mutta harhaanjohdettuja.

        PS. Miksi Helluntaiherätyksen Usko-Tv ei näytä koskaan jälkirukouskokousta kaatumisineen ja ihmeparantumisineen? Minkä vuoksi helluntailaiset häpeävät kuitenkin näyttää kaatumisia ja parantamisia, vaikka kovasti mainostavat niitä tapahtuvan kokouksissaan?.


      • tikantapainen
        mazdels kirjoitti:

        Kielilläpuhumisesta seurakunnan kokouksissa on annettu Raamatussa selvät ohjeet, kuten Sinä "tikantapainen" hyvin tiedät. Jos on pakko puhua kielillä ja selittäjää ei ole, on parempi "mennä kammioonsa, sulkea ovi ja rukoilla siellä".

        Kasvot vääristyneinä ja itkuisena on oltu ainakin niissä jumalanpalveluksien ylistystilanteissa, joita olen katsonut Usko-Tv:stä enimmäkseen Helsingin Saalemista. Kasvot vääristyneinä, itkuisena ja mielipuolisina sekä käyttäytymiseltään että kasvonliikkeiltään olen nähnyt kielilläpuhujia helluntaikokouksissakin.

        Kehotan "Tikantapaista" katsomaan Usko-Tv:stä "ylistyssessiota" sekä joskus seuraamaan muiden kielilläpuhujien kasvonliikkeitä, ääntä ja käyttäytymistä ylistyssessioiden aikana.

        Ei Jumala näe kaikkia asioita myönteisenä, kuten yllä virheellisesti kirjoitat. Jo Jumala näkisi kaikki asiat myönteisenä, silloin täällä ei pelastusta tarvittaisikaan. Joukossa on varmaan vilpittömiä Jumalan palvelijoita, mutta harhaanjohdettuja.

        PS. Miksi Helluntaiherätyksen Usko-Tv ei näytä koskaan jälkirukouskokousta kaatumisineen ja ihmeparantumisineen? Minkä vuoksi helluntailaiset häpeävät kuitenkin näyttää kaatumisia ja parantamisia, vaikka kovasti mainostavat niitä tapahtuvan kokouksissaan?.

        Minä katson Usko tv stä inakin John Reneksen puheet. Sitten siellä oli ainakin just Marko Halttusen raamattutunteja. sanoin tässä taaNNOIN VÄÄRIN.SANOIN, ETTEI NYKYJULISTAJISSA OLE OPETTAJIA. oNHAN ESIM. mARKO HALTTUNEN.
        Raamattu sanoo:"Älkää estäkö kielillä puhumasta."Se tarkoittaa, että kaikki , mitä Raamatussa on, otetaan käyttöön. Seurakunta valvoo kaikkea rakkaudessa. Sitä ei valvo ulkopuoliset, jotka ehkä eivät ole Pyhällä Hengellä täytettyjä. Ainoastaan Paavo järvisen kokouksissa 10 vuotta sitten puhuttiin erikoisen paljon kielillä.
        Kyllä Jumala on kaikkia kohtaan tasapuolinen. Näiden nuorten joukkoon on lupa mennä vain hengelliset heitä neuvomaan. Eri asia on sitten, niitä ei ole kurissa kasvatettu, niinkuin minun ikäisiäni. Minä olen huolissani siitä ajasta, kun nämä ottavat vastuun seurakunnasta.


    • Pasi Toivonen

      >>kaikki aikain merkit ovat olemassa...>>

      Jeesus ei tule vielä tänä vuonna.

      • Pakstori1

        >>kaikki aikain merkit ovat olemassa...>>

        Jeesus ei tule vielä tänä vuonna.
        Äläpä katso pilviin, älä näe unia. Et ole Jeesukselle rakas, jos et oikeasta Jeesuksesta nähnyt edes 15 sekunnin unta, minä olen pari parin minuutin olen saanut olla hänelle hieman keskivertokristittyä rakkaampi, koska minä en koskaan kiellä nimensä merkitystä. Jos 2 miljardia kristittyä unta näkee minuutin unen Jeesuksesta, Jeesus on elänyt Kuolemansa jälkeen 2 mrd*60s = 3802 vuotta tällä välillä, kuolemansa jälkeen.... Älä laske amerikkalaisten näyttelijöiden näytelmiä kuitenkaan sellaiseksi, he näyttelivät Jeesusta huonosti.


        Paljon saadaan pieniä ja suuria eksytettyä, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        No, sanotaanpa sitten paremmin... Suurista totuuksista ei eksyty kukaan, mutta suuret valehtelijat rakastavat eksyksissä kulkemista, koska se on jännittävää elämää, ei turvallista. Totuus on turvallista, ja sillä siis pelastuu....Siksi minäkään Veikko, en koskaan tietoisesti valehtele, ellei joskus pikku hätävalhe, pienessä kiusallisessa asiassa ole tehtyä, mutta virheitä tulee paljon, koska ei suuressa Laajassa matematiikassa voi olla täydellinen, ellei koeta montaa kertaa tarkistaa. Mutta ei lyhyt matematiikka ole kaita tie suureen matematiikkaan, se on kaita tie pieneen matematiikkaan, ja pienet Jumalan matikat on kauniinpia, vaikka ne ei jaksa suuruuteen kasvavia kauan kiinostaa...


      • Sananalsku
        Pakstori1 kirjoitti:

        >>kaikki aikain merkit ovat olemassa...>>

        Jeesus ei tule vielä tänä vuonna.
        Äläpä katso pilviin, älä näe unia. Et ole Jeesukselle rakas, jos et oikeasta Jeesuksesta nähnyt edes 15 sekunnin unta, minä olen pari parin minuutin olen saanut olla hänelle hieman keskivertokristittyä rakkaampi, koska minä en koskaan kiellä nimensä merkitystä. Jos 2 miljardia kristittyä unta näkee minuutin unen Jeesuksesta, Jeesus on elänyt Kuolemansa jälkeen 2 mrd*60s = 3802 vuotta tällä välillä, kuolemansa jälkeen.... Älä laske amerikkalaisten näyttelijöiden näytelmiä kuitenkaan sellaiseksi, he näyttelivät Jeesusta huonosti.


        Paljon saadaan pieniä ja suuria eksytettyä, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        No, sanotaanpa sitten paremmin... Suurista totuuksista ei eksyty kukaan, mutta suuret valehtelijat rakastavat eksyksissä kulkemista, koska se on jännittävää elämää, ei turvallista. Totuus on turvallista, ja sillä siis pelastuu....Siksi minäkään Veikko, en koskaan tietoisesti valehtele, ellei joskus pikku hätävalhe, pienessä kiusallisessa asiassa ole tehtyä, mutta virheitä tulee paljon, koska ei suuressa Laajassa matematiikassa voi olla täydellinen, ellei koeta montaa kertaa tarkistaa. Mutta ei lyhyt matematiikka ole kaita tie suureen matematiikkaan, se on kaita tie pieneen matematiikkaan, ja pienet Jumalan matikat on kauniinpia, vaikka ne ei jaksa suuruuteen kasvavia kauan kiinostaa...

        "Ei lyhyt varsi ja varsinkin heikkous ole tie urheilijaksi", eikä pieni Äo ja laiskuus ole tie yliopistoon.


      • Sananalsku kirjoitti:

        "Ei lyhyt varsi ja varsinkin heikkous ole tie urheilijaksi", eikä pieni Äo ja laiskuus ole tie yliopistoon.

        * Voi ollakin, Jeesus on heikoissa väkevä ?


    • Cheyenne_007

      Tässä on mohikaanien äidinkieltä.
      Voisitko Mohikaani_27 suomentaa sen?

      Gerraania, avrebbe perduto qualche po' della sua verita
      a causa degli acuti studi di molti dei snoi migliori giuristi
      presdo i quali k cosi caratteristica la tendenza al si.'deina,
      a Boi k certaiuente applicabile ancora. In Italia, oltre la
      diversity dello spirito scientifico^ si oppone ad una bnona
      classi&cazione del sistema di diritto pubblico, come fu b^n
      notato, la necessiti di dover lottare contro prinuipii affi
      diversi e profoadamente radicati or.iiai, come quelli
      abbiamo tolti (e ci6 per molteplici e note ragioni) ai f
      cesi ; principii che ci conducono, cosi come sono, a
      troppo lieti risultati e dai quali dipende la facility di (
      fondere di troppo ancora la politica col diritto, dando
      prima una preponderanza che si mostta sempre piA i
      colosa e nociva.

      • * Et voi olla tosissasi ! Tai sitten oot aika hölmö, Mohikaani on pelkkä nicci, ei tarkoita, että olisin intiaani, ( naurattaa...


      • Cheyenne_007
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Et voi olla tosissasi ! Tai sitten oot aika hölmö, Mohikaani on pelkkä nicci, ei tarkoita, että olisin intiaani, ( naurattaa...

        Aijaa Minä kun luulin että olet ihan oikea intiaani No et sitten ole

        Mutta totuuden etsijä sinä Nicci kuitenkin olet
        http://legendoftheseeker.wikia.com/wiki/Nicci


      • Cheyenne_007 kirjoitti:

        Aijaa Minä kun luulin että olet ihan oikea intiaani No et sitten ole

        Mutta totuuden etsijä sinä Nicci kuitenkin olet
        http://legendoftheseeker.wikia.com/wiki/Nicci

        * Et voi olla tosissasi ? Nicci on yhtä kuin nimmerkki ?


    • jootaiei

      Jeesus ei tule tänä vuonna eikä koskaan. Mitä hän täällä tekisi? Ei mitään.

      "* Jok tässä tuolla kentällä jutellessamme hoksasikin, että kun sitten hurmaannutaan näistä lava taikureista ja nostetaan kädet ylös, nepä ei nousekkaan taivasta kohden, vaan lava hurnuria päin, palvonta kohdistuu luotuun, "

      Juuri tätä hellarit tekevät. Palsta on täynnä verisestä Jeesuksesta saarnaavia taikureita. Jos saarnaaja ei puhu riittävästi verijeesusta, sitä arvostellaan uskonpuutteesta. On ulkolaista ja kotimaista hurmospuhujaa ja veri lentää.
      Hellarit näyttävät palvovan enemmän ihmisiä kuin jumalaansa ja joka on heidän sisällä, ulkoupolella, lähellä ja kaukana, väriloistossa sateenkaarena, ryöppyävänä koskena ja salaman välkkeenä.

      Ei. Jumala ei hellaria kiinnosta. Heidän hobbynsa on verijeesus ja siitä paasaavat ihmiset. Aika ja elämä soluu ohitse ja jumala jää varjoon. Ei huomata sitä mikä on nenän päässä, korvan nipukassa ja sisällä.
      Mutta mutta....hellarien jumala onkin Verijeesus. Mutta millainen Jumala on, jos se on verijeesus.

      • * Tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, ja niin Hän antaa sinullekin anteeksi tuon vääristelyn, jos vain tahdot ottaa vastaan Verne armon Jeesuskessa Kristuksessa, joka vuodatti pyhän mittaamattoman kalliin vernsä tähtesi Golgatan ristillä.


      • Kuinka suuren
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, ja niin Hän antaa sinullekin anteeksi tuon vääristelyn, jos vain tahdot ottaa vastaan Verne armon Jeesuskessa Kristuksessa, joka vuodatti pyhän mittaamattoman kalliin vernsä tähtesi Golgatan ristillä.

        määrän Jeesus vuodatti vertaan ristillä?
        Sanot että "vuodatti verensä" mikä on ymmärrettävissä että hän vuodatti kaiken verensä, eli noin viisi litraa.
        Raamatun mukaan hän vuodatti vain mitättömän pienen määrän verta ristillä, ehkäpä vain puolisen desilitraa korkeintaan.


      • vähän verta ja vettä
        Kuinka suuren kirjoitti:

        määrän Jeesus vuodatti vertaan ristillä?
        Sanot että "vuodatti verensä" mikä on ymmärrettävissä että hän vuodatti kaiken verensä, eli noin viisi litraa.
        Raamatun mukaan hän vuodatti vain mitättömän pienen määrän verta ristillä, ehkäpä vain puolisen desilitraa korkeintaan.

        Vain Johannes kertoo tästä evangeliumissaan. Haavasta tuli sekä verta että vettä. Kumpaakin on tullut saman verran ja niin vähän ettei sitä todennäköisesti ole valunut maahan asti ollenkaan vaan on imeytynyt kokonaan lannevaatteeseen.

        "Vuodatti verensä" on siis ymmärrettävä "runollisena" ilmaisuna aivan kuten sanonta "Annan sinulle kuun taivaalta."


      • Kuinka suuren
        vähän verta ja vettä kirjoitti:

        Vain Johannes kertoo tästä evangeliumissaan. Haavasta tuli sekä verta että vettä. Kumpaakin on tullut saman verran ja niin vähän ettei sitä todennäköisesti ole valunut maahan asti ollenkaan vaan on imeytynyt kokonaan lannevaatteeseen.

        "Vuodatti verensä" on siis ymmärrettävä "runollisena" ilmaisuna aivan kuten sanonta "Annan sinulle kuun taivaalta."

        Noin se varmaan on.
        Kiitos kun selitit!
        Selvisi nyt tuokin asia minulle.


      • Ei Jumala kärsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, ja niin Hän antaa sinullekin anteeksi tuon vääristelyn, jos vain tahdot ottaa vastaan Verne armon Jeesuskessa Kristuksessa, joka vuodatti pyhän mittaamattoman kalliin vernsä tähtesi Golgatan ristillä.

        Mohikaani_27:
        "Jumala kärsii"

        Ei Jumala kärsi!

        Miksi olet täällä jatkuvasti levittelemässä tuota puuta heinääsi?


      • vähän verta ja vettä
        Kuinka suuren kirjoitti:

        Noin se varmaan on.
        Kiitos kun selitit!
        Selvisi nyt tuokin asia minulle.

        Toivottavasti se selvisi myös Mohikaanille!


      • vähän verta ja vettä kirjoitti:

        Toivottavasti se selvisi myös Mohikaanille!

        * Jospa ette pilkkaisi Jumalaa, Hänen Poikansa Jeesus Kristus vuodatti todella verensä, teidän pilkkaajienkin puolesta, ja veren määrä on niin suuri, että se poistaa ja puhdistaa kaikesta synnistä, koko maailman synnit on sovitettu Jeesusken veressä, se on kallis Pyhä Jumalan veri. Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman synnit Pojassaan."
        * Sydämen uskolla voitte tekin tarttua tuohon lupaukseen, ja voisitte pelastua, taho vaan tulla Jeesuksen tykö, on omassa hallinnassanne, otat, tai et ota vastaan pelastusta Jeesuksessa?


      • Ei Jumala kärsi kirjoitti:

        Mohikaani_27:
        "Jumala kärsii"

        Ei Jumala kärsi!

        Miksi olet täällä jatkuvasti levittelemässä tuota puuta heinääsi?

        * Pitäähän täällä olla joku, joka kertoo asiat, niin kuin ne tulee julistaa, tämän kaaoksellisen tietämättömyyden keskellä.

        * Kyllä Jumala kärsii, sinä se tietämätön ole puine heininesi !

        * " Noita tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, mutta nyt Hän on ilmoittanut ja saarnannut Pojan kautta ristin hullutuksesta, joka on maailmalle kauhistus, mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan VOIMA !"


      • Ei Jumala kärsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Pitäähän täällä olla joku, joka kertoo asiat, niin kuin ne tulee julistaa, tämän kaaoksellisen tietämättömyyden keskellä.

        * Kyllä Jumala kärsii, sinä se tietämätön ole puine heininesi !

        * " Noita tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, mutta nyt Hän on ilmoittanut ja saarnannut Pojan kautta ristin hullutuksesta, joka on maailmalle kauhistus, mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan VOIMA !"

        Miksi Jumala kärsii? Kiusaavatko ihmiset Jumalaa niin etä hän sen takia kärsii?


      • Ei Jumala kärsi kirjoitti:

        Miksi Jumala kärsii? Kiusaavatko ihmiset Jumalaa niin etä hän sen takia kärsii?

        * Hän kärsii kaltaisistasi epäuskoisista , Hän on antanut, ja myös ilmoittanut, että Jeesus pelastaa ja antaa syntejä anteeksi, mutta te ette usko, vaikka joku kuolleista nousisi asiasta viestin sinunlaisillilesi, ette usko, tästä Jumala kärsii, kun halveksitte Poikaa jonka Hän on antanut pelastaakseen kaikki ihmiset kadotukselta.


    • ??????????????

      JEESUS TULEE, TIEDÄTKÖ SEN ?

      Kysytkö tuota helluntailaisilta?

      • * Kysyn sitä sinulta, koska kysymys kuuluu kaikille, se koskettaa jokaista, Jeesus on vuodattnut verensä koko maailman edestä, siksi olisi syytä tietää, että Jeesus todella tulee, ja ettei kukaan jäisi pois temapuaksesta, mukaan pääsee uskomalla, että Jeesus on Jumalan Poika ja antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kakiesta vääryydestä. Uskotko sinä ?


      • ??????????????
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kysyn sitä sinulta, koska kysymys kuuluu kaikille, se koskettaa jokaista, Jeesus on vuodattnut verensä koko maailman edestä, siksi olisi syytä tietää, että Jeesus todella tulee, ja ettei kukaan jäisi pois temapuaksesta, mukaan pääsee uskomalla, että Jeesus on Jumalan Poika ja antaa synnit anteeksi ja puhdistaa kakiesta vääryydestä. Uskotko sinä ?

        Ovatko muut helluntailaiset noin tietämättömiä etteivät edes tiedä Jeesuksen olevan tulossa?
        Jos tarkoituksesi oli kysyä tuota muilta kuin helluntailaisilta niin olisit tuon kysymyksesi esittänyt joko Jeesus- , herätysliike- tai Yleistä krisuskosta palstoilla.
        Mistä johtuu etteivät helluntailaiset tiedä edes noin yksinkertaista asiaa kuin se että Jeesus on tulossa?


      • ?????????????? kirjoitti:

        Ovatko muut helluntailaiset noin tietämättömiä etteivät edes tiedä Jeesuksen olevan tulossa?
        Jos tarkoituksesi oli kysyä tuota muilta kuin helluntailaisilta niin olisit tuon kysymyksesi esittänyt joko Jeesus- , herätysliike- tai Yleistä krisuskosta palstoilla.
        Mistä johtuu etteivät helluntailaiset tiedä edes noin yksinkertaista asiaa kuin se että Jeesus on tulossa?

        * No kuule, tämä kysymys on henkohtainen, vai mitä ? Kysymys siten kuuluu sinullekin, vastaa vain siihen Herrasi edessä, onko sydämesi valmis, kun Jumalan pasuna soi, ja ylienkelin ääni kajahtaa, ja tapahtuu se, mistä on puhuttu jo Paavalista alkaen, ja puhutaan siihen hetkeen, kunnes kointähti koittaa, ja Jeesus tulee, tulee yhtä varmasti, kuin tuli Betlehemin seimeenkin, miksi muuten olisi tullut ollenkaan, tyhmyyttä on olla uskomatta, ja Hän tulee kohta, eikä enää sitten viivyttele.


    • hellaari

      En ole kuullutkaan!
      Mitenkäs minä sen tänne takapenkille olisin kuullut kun pitävät etupenkeillä niin helvetillistä mökää!

      • Eräs tuttavanainen

        Eräs tuttavanainen valittaa aina jos puhuja ei huuda ja riehu, eikä saa seurakuntalaisia tekemään samoin. Silloin ei kuulemma PH ole ollut läsnä.
        Puheista hän ei välitä vähääkään vaan siitä että saa huutaa ja meluta kurkkutorvi suorana. Mölytilaisuuksissa ei kuule sanaakaan mitä edessä puhutaan mutta se ei haittaa tätä mölytoosaa vaan kehuu vain kuinka PH oli läsnä. Mölykokouksissa se ei kuule mitään eikä osaa jälkeenpäin kertoa mitään edes puheen aiheesta vaan vain sen kuinka palava puhe taas pidettiin ja että PH oli vaikuttamassa. Rauhallisempien puhujien puheista hän ei myöskään muista mitään mutta siitä huolimatta valittaa ettei PH ollut mukana (KUN EI SAANUT HUUTAA JA MELUTA). PH ei näytä sille olevan muuta kuin vain jonkinlainen metelin ja meluamisen nostattaja. Mölykuoron johtaja.
        On se käsittämätöntä tuollaisen uskossa olevan mölytoosan uskonelämä.


      • Eräs tuttavanainen kirjoitti:

        Eräs tuttavanainen valittaa aina jos puhuja ei huuda ja riehu, eikä saa seurakuntalaisia tekemään samoin. Silloin ei kuulemma PH ole ollut läsnä.
        Puheista hän ei välitä vähääkään vaan siitä että saa huutaa ja meluta kurkkutorvi suorana. Mölytilaisuuksissa ei kuule sanaakaan mitä edessä puhutaan mutta se ei haittaa tätä mölytoosaa vaan kehuu vain kuinka PH oli läsnä. Mölykokouksissa se ei kuule mitään eikä osaa jälkeenpäin kertoa mitään edes puheen aiheesta vaan vain sen kuinka palava puhe taas pidettiin ja että PH oli vaikuttamassa. Rauhallisempien puhujien puheista hän ei myöskään muista mitään mutta siitä huolimatta valittaa ettei PH ollut mukana (KUN EI SAANUT HUUTAA JA MELUTA). PH ei näytä sille olevan muuta kuin vain jonkinlainen metelin ja meluamisen nostattaja. Mölykuoron johtaja.
        On se käsittämätöntä tuollaisen uskossa olevan mölytoosan uskonelämä.

        Minun lapsuuskodissani pohdiskeltiin juuri "tuttavanaisen" tavalla. Kun helluntaikokuksessa oli paljon meteliä ja kielilläpuhumista, kokousta pidettiin "väkevänä" ja hyvänä kokouksena, jossa oli "Herran henki". Joskus kävi kuitenkin niin, että kielilläpuhumisesta ja metelöinnistä ei kokouksessa tahtonut tullut mitään. Sellainen kokous oli "vaisu" ja sanottiin jopa suoraan, että oli huono kokous. Kovasti kaivattiin aina näitä "väkeviä" kokouksia. "Hengen virtaan" pääsemisessä auttoi monesti rukousasento; käytiin polvirukoukseen.


      • oli mikä oli
        mazdels kirjoitti:

        Minun lapsuuskodissani pohdiskeltiin juuri "tuttavanaisen" tavalla. Kun helluntaikokuksessa oli paljon meteliä ja kielilläpuhumista, kokousta pidettiin "väkevänä" ja hyvänä kokouksena, jossa oli "Herran henki". Joskus kävi kuitenkin niin, että kielilläpuhumisesta ja metelöinnistä ei kokouksessa tahtonut tullut mitään. Sellainen kokous oli "vaisu" ja sanottiin jopa suoraan, että oli huono kokous. Kovasti kaivattiin aina näitä "väkeviä" kokouksia. "Hengen virtaan" pääsemisessä auttoi monesti rukousasento; käytiin polvirukoukseen.

        Sinäkin olit silloin vasta lapsi!
        Aikuiset eivät ymmärrä, kuinka lapsen mieleen jää kaikki kuulettu, jota he sitten viimeistään aikuisena yrittävät selvitellä mielessään.
        Itse en ole uskovasta perheestä, mutta mieleeni syöpyivät äitini useasti toistamat sanat: "En minä sinua tänne maailmaan halunnut"!
        Isäni ei ikinä puolustanut minua, omaa poikaansa, vaimonsa (äitini) raivonpuuskilta, jolloin minua aivan turhaan hakattiin ja pieksettiin, kuten veljeänikin!
        Ollessani jo aikuisiässä, erosi hän äidistäni, mennen helluntailaisen "elävän miehen lesken kanssa naimisiin.
        Tämä hänen uusi vaimonsa valehteli minun päälleni, kuten myös muidenkin sukulaisieni päälle, saaden isäni pistämään välinsä poikki kaikkien sukulaistensa kanssa.
        He erosivat, vaimon mielenterveydellisten syiden takia.
        Vaimo muutti toiseen päähän Suomea!
        Isäni muutti Imatralta hänen perässään naapuriin Raisiossa.
        Eräs tätini oli saanut luettavakseen entisen vaimon kirjeitä, jossa hän uhkasi isäni joutumista Helvettiin, jos tämä ei suostunut muuttamaan hänen luoksensa Raisioon.
        Isäni muutti sinne, ostettuaan ensin asunnon tältä vaimoltaan ja tämän tyttäriltä, jonka olivat vähän ennen perineet.
        Vaimo muutti naapuritaloon omistusasuntoon, jonka ties kuka ??? maksoi, sekä sen vuokran.
        Vaimo ei tietääkseni ikinä ole ollut työelämässä.
        Isäni "adoptoi" vaimonsa tyttäret omikseen, kutsuen heitä tyttärikseen, joita pitää auttaa.
        Varsinkin jo vuosikausia dementoituneena toisteli sitä.
        Minut hän hylkäsi täysin, ilman mitään syytä.
        Olin tilannut jo lentoliput, mennäkseni hänen 80-vuotissyntymäpäivilleen, mutta hän kielsi minua tulemasta, koska "ei halunnut viettää syntymäpäiväänsä", mutta jälkeenpäin kertoi niitä pitäneensä.
        Olin surullinen!
        Veljeni kanssa hän ei tullut alkuunkaan toimeen, mutta antoi minunkin kärsiä siitä.
        Isäni eli yksinkertaista uskovaisen elämää, suurella eläkkellään, mutta kaikki omaisuutensa hän halusi tuhlata vaimonsa perillisille.
        Nämä puolestaan, menettäessään rahansaantinsa isäni kuollessa, "tuhkatkin pesästä".
        Minulle ja veljelleni ei saanut jäädä yhtään mitään.
        Isälläni oli suuri eläke ja kaikki meni ties minne, vuosien varrella.
        Isäni sairasti dementiaa ja alzheimerin tautia pitkään.
        Hänen helluntailaisen vaimonsa uskova tytär oli hänen hoitajansa ja uskottunsa noin 15 vuotta.
        Hän hoiti isäni raha-asit ym.
        Isäni kuoli toista vuotta sitten, oli määrännyt jo yli kymmenen vuotta sitten sen vanhimman tyttären testamenttinsa toimeenpanijaksi.
        Tämä tytär on tahallaan pitkittänyt isäni perinnönjakoa, kaikin mahdollisin tavoin.
        Yritin jo viime vuoden kesäkuussa saada isäni asunnon tyhjennetyksi ja myyntiin, mutta hän kielsi sen, koska isäni oli määrännyt hänet testamenttinsa toimeenpanijaksi.
        Asunnon hän tyhjennytti vasta lähes kahdeksan kuukautta isäni kuoleman jälkeen. Asunnon myynti pääsi käyntiin vasta noin kuukausi sen jälkeen.
        Piiloitteli asunnossaan isäni asunnon osakekirjaa.
        Asunnon arvo on tippunut huimasti tämän tahallisen viivyttelyn aikana.
        Nyt se myydään polkuhintaan, vaatimuksestani, että saataisiin tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä
        Kuka sen asunnon sitten ostaa polkuhintaan, kunnostaa, ja myy voitolla, en tiedä! Kai joku tuntemani "uskossa oleva" huijari!
        "Viedään tuhkatkin uunista"!
        Ja sitten pesänjakajana olleen vanhan kiimaisen asianajajan jonkun johdattelemat tahalliset töppäilyt, ovat täysin käsittämättömiä!
        Kirjoitan siitä vielä kirjan, jonka tulen julkaisemaan ainakin täällä netissä, hieman ennen omaa poismenoani!
        En saisi polttaa yhtään, mutta tämä asia on repinyt niin paljon hermojani, että KOLista huolimatta olen sortununut polttamaan pari askiakin tupakkaa päivässä.
        Tunnenkin itseni tosi sairaaksi.
        Keuhkot eivät toimineet ennen isäni kuolemaakaan hyvin, en ollut silloin polttanut useaan kuukauteen, alkuvuodesta sairastamani keuhkotulehdukseni takia. Viime vuoden kevät ja kesä meni keuhko- ja sydäntutkimuksissa, joiden tuloksena minulla on nyt molempiin lääkitys.
        En välitä nyt mistään muusta, kuin että ennen omaa kuolemaani saan kirjani valmiiksi ihmisistä, jotka ovat kuin piruja, antaen silti ulkopuolisille valheellista kuvaa itsestään, ollen muka "uskossa olevia"!
        Miksi "uskossa olevinaan helluntailaiset saatanat" pilasivat minun ja isäni välit?
        Mitä he kantavat mukanaan Taivaaseen?
        Pahinta ovat ihmiset, jotka vain näyttelevät olevansa uskossa.
        Nyt otan heidän teoistaan perin pohjin selkoa, koska rupesivat viimeiseen asti kenkkuilemaan.
        Minä en kuollessani vie mitään taivaaseen, ja oman asuntoni myytyäni, on minulla rahaa pistää helluntailaiset huijarit tilille!
        Vastaamaan teoistaan!


      • oli mikä oli
        oli mikä oli kirjoitti:

        Sinäkin olit silloin vasta lapsi!
        Aikuiset eivät ymmärrä, kuinka lapsen mieleen jää kaikki kuulettu, jota he sitten viimeistään aikuisena yrittävät selvitellä mielessään.
        Itse en ole uskovasta perheestä, mutta mieleeni syöpyivät äitini useasti toistamat sanat: "En minä sinua tänne maailmaan halunnut"!
        Isäni ei ikinä puolustanut minua, omaa poikaansa, vaimonsa (äitini) raivonpuuskilta, jolloin minua aivan turhaan hakattiin ja pieksettiin, kuten veljeänikin!
        Ollessani jo aikuisiässä, erosi hän äidistäni, mennen helluntailaisen "elävän miehen lesken kanssa naimisiin.
        Tämä hänen uusi vaimonsa valehteli minun päälleni, kuten myös muidenkin sukulaisieni päälle, saaden isäni pistämään välinsä poikki kaikkien sukulaistensa kanssa.
        He erosivat, vaimon mielenterveydellisten syiden takia.
        Vaimo muutti toiseen päähän Suomea!
        Isäni muutti Imatralta hänen perässään naapuriin Raisiossa.
        Eräs tätini oli saanut luettavakseen entisen vaimon kirjeitä, jossa hän uhkasi isäni joutumista Helvettiin, jos tämä ei suostunut muuttamaan hänen luoksensa Raisioon.
        Isäni muutti sinne, ostettuaan ensin asunnon tältä vaimoltaan ja tämän tyttäriltä, jonka olivat vähän ennen perineet.
        Vaimo muutti naapuritaloon omistusasuntoon, jonka ties kuka ??? maksoi, sekä sen vuokran.
        Vaimo ei tietääkseni ikinä ole ollut työelämässä.
        Isäni "adoptoi" vaimonsa tyttäret omikseen, kutsuen heitä tyttärikseen, joita pitää auttaa.
        Varsinkin jo vuosikausia dementoituneena toisteli sitä.
        Minut hän hylkäsi täysin, ilman mitään syytä.
        Olin tilannut jo lentoliput, mennäkseni hänen 80-vuotissyntymäpäivilleen, mutta hän kielsi minua tulemasta, koska "ei halunnut viettää syntymäpäiväänsä", mutta jälkeenpäin kertoi niitä pitäneensä.
        Olin surullinen!
        Veljeni kanssa hän ei tullut alkuunkaan toimeen, mutta antoi minunkin kärsiä siitä.
        Isäni eli yksinkertaista uskovaisen elämää, suurella eläkkellään, mutta kaikki omaisuutensa hän halusi tuhlata vaimonsa perillisille.
        Nämä puolestaan, menettäessään rahansaantinsa isäni kuollessa, "tuhkatkin pesästä".
        Minulle ja veljelleni ei saanut jäädä yhtään mitään.
        Isälläni oli suuri eläke ja kaikki meni ties minne, vuosien varrella.
        Isäni sairasti dementiaa ja alzheimerin tautia pitkään.
        Hänen helluntailaisen vaimonsa uskova tytär oli hänen hoitajansa ja uskottunsa noin 15 vuotta.
        Hän hoiti isäni raha-asit ym.
        Isäni kuoli toista vuotta sitten, oli määrännyt jo yli kymmenen vuotta sitten sen vanhimman tyttären testamenttinsa toimeenpanijaksi.
        Tämä tytär on tahallaan pitkittänyt isäni perinnönjakoa, kaikin mahdollisin tavoin.
        Yritin jo viime vuoden kesäkuussa saada isäni asunnon tyhjennetyksi ja myyntiin, mutta hän kielsi sen, koska isäni oli määrännyt hänet testamenttinsa toimeenpanijaksi.
        Asunnon hän tyhjennytti vasta lähes kahdeksan kuukautta isäni kuoleman jälkeen. Asunnon myynti pääsi käyntiin vasta noin kuukausi sen jälkeen.
        Piiloitteli asunnossaan isäni asunnon osakekirjaa.
        Asunnon arvo on tippunut huimasti tämän tahallisen viivyttelyn aikana.
        Nyt se myydään polkuhintaan, vaatimuksestani, että saataisiin tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä
        Kuka sen asunnon sitten ostaa polkuhintaan, kunnostaa, ja myy voitolla, en tiedä! Kai joku tuntemani "uskossa oleva" huijari!
        "Viedään tuhkatkin uunista"!
        Ja sitten pesänjakajana olleen vanhan kiimaisen asianajajan jonkun johdattelemat tahalliset töppäilyt, ovat täysin käsittämättömiä!
        Kirjoitan siitä vielä kirjan, jonka tulen julkaisemaan ainakin täällä netissä, hieman ennen omaa poismenoani!
        En saisi polttaa yhtään, mutta tämä asia on repinyt niin paljon hermojani, että KOLista huolimatta olen sortununut polttamaan pari askiakin tupakkaa päivässä.
        Tunnenkin itseni tosi sairaaksi.
        Keuhkot eivät toimineet ennen isäni kuolemaakaan hyvin, en ollut silloin polttanut useaan kuukauteen, alkuvuodesta sairastamani keuhkotulehdukseni takia. Viime vuoden kevät ja kesä meni keuhko- ja sydäntutkimuksissa, joiden tuloksena minulla on nyt molempiin lääkitys.
        En välitä nyt mistään muusta, kuin että ennen omaa kuolemaani saan kirjani valmiiksi ihmisistä, jotka ovat kuin piruja, antaen silti ulkopuolisille valheellista kuvaa itsestään, ollen muka "uskossa olevia"!
        Miksi "uskossa olevinaan helluntailaiset saatanat" pilasivat minun ja isäni välit?
        Mitä he kantavat mukanaan Taivaaseen?
        Pahinta ovat ihmiset, jotka vain näyttelevät olevansa uskossa.
        Nyt otan heidän teoistaan perin pohjin selkoa, koska rupesivat viimeiseen asti kenkkuilemaan.
        Minä en kuollessani vie mitään taivaaseen, ja oman asuntoni myytyäni, on minulla rahaa pistää helluntailaiset huijarit tilille!
        Vastaamaan teoistaan!

        Minulla on naistävä, sitten 25 vuoden takaa, jolla nyt todellisuus välillä heittää kuperkeikkaa. En silti häntä jätä sen takia, en missään nimessä!
        Haluan pitää hänestä huolta, niin kauan kuin elän!
        Hän ja isäni tunsivat hyvin toisensa, jutellen usein pitkään puhelimessakin.
        Toisiaan he olivat nähneet useasti, tullen aina hyvin toimeen!
        Mutta naisystäväni sairastui, ja se paheni varsinkin viime vuoden keväällä.
        Tyttöystäväni alkoi kuvittelemaan, että minä olen asentanut kameroita ja mikrofoneja hänen asuntoonsa, josta tarkkailen hänttä.
        Olin ollut miltei vuoden ryyppäämättä ja kun taas jälleen kerran olin kuunnellut koko yön ja yli puoli vuorokautta häntä, hänen kuoleman kaipuutaan, sekä hänen kuviteltuja syytöksiään persoonaani kohtaan, ratkesin taas ryyppäämään. Tyttöystäväni sekoitti ihmisiä keskenään, minutkin johonkin toiseen.
        Kerrankin niihin aikoihin syytti minua raiskauksesta, käydessäni häntä katsomassa, kehuen minua kolmannessa persoonassa, joka en ollut sellsiata tehnyt.
        Puhui siis aivan jollekin muulle, kuin minulle.
        Kotia tultuani, jatkoi sekoilujaan.
        Hän oli ryypännyt silloin viikkokausia, minun vasta aloittaessani, koska olin jo pelkästään hänen itsemurha-ajatuksistaan niin huolissani, enkä saanut mistään apua, vaikka soittelin vaikka minne.
        Olin itse sammumispisteessä, kun muistan siinä tilassa selittäneeni tilannetta "iäni entisen helluntailaisvaimon helluntailaistyttärelle", isäni määräämälle testamentin toimeenpanijalle, sähköviestissä.
        Pyysin tätä helluntailaista ihmistä soittamaan ja juttelemaan itsemurha-ajatuksia hautovan sekä sekoilevalle tyttöystävälleni.
        Tämä testamentin toimeenpanija ei ikinä halunnut lähettää minulle sähköpostia tai tekstiviestejä. Pyysi minua vain lyhyesti puhelinvastaajassa soittamaan. Puhuimmekin monen viikon ajan tulevasta isäni lähestyvästä kuolemasta ja surustamme sen johdosta.
        Siltä ajalta puhelinlaskuni nousivat tosi korkealle.
        Juttelimme myös naisystävästäni.
        Hän ei ikinä soittanut ja jutellut tyttöystäväni kanssa, kuten häneltä pyysin!
        Kun ilmoitin hänelle tekstini kukkavihkooni, jonka hän lupasi hankkia, sanoi hän järkytyksekseni: "Tuota tekstiä minä en ainakaan lue minun isäpappani hautajaisissa"!
        Hän ei halunnut tyttöystäväni nimeä olevan siinä mukana.
        Seuraavana päivänä soitin hänelle viimeisen kerran ja vaadin että se tekstini on luettava niinkuin siinä lukee. Hän lupasi, mutten tiedä että lukiko sitä koskaan.
        Se hänen lupaamansa "hieno kukkalaite" meiltä, muistutti vain risukasaa nipussa, joita än lähetti. Kasvot oli joka kuvassa helluntailaisvaimon tyttäriltä poiskäännettyinä, mutta pari jälkeenjääneen näköistä poikaa niissä virnuili kameraa kohti.
        Ei halunnut jutella ja rauhoittaa se "uskovainen" tyttöystävääni!
        Kaksi kertaa soitin hänen pyynnöstään isäni hautakiven valitsemisesta.
        Sain jo ensimmäisellä kerralla kyseisen hautatoimiston sivun esille, sanoen hänelle, että haluan hautakiven nr. 11 isäni haudalle.
        Sanoin sen numeron hänelle seuraavanakin päivänä.
        Mutta tuli aivan joku muu halpa kivi, sen valitsemani sijalle!
        Yritti sen jälkeen, kun katsoin tarpeettomaksi enään pitää tuollaiseen kieroon ihmiseen yhteyttä, kysellä että minkä hautakiven haluan isäni haudalle, vaikka olin sitä numeroa toistellut jo useaan kertaan kahtena iltana kännykässä!
        Halusi minun valitsevan yhden hautajaisvirren!
        Ei kelvannut hänelle, vaan kertoi vaihtavansa sen toiseen parempaan, omaan valintaansa!
        Pyysi minua kirjoittamaan pienen värssyn isäni kuolinkirjoitukseen!
        Ei kelvannut! Hylkäsi!
        Se ihminen kiusasi minua koko ajan, milloin missäkin asiassa!
        Soitin kännyllä hänen kännyynsä Ruotsista Suomeen!
        Tuli kalliiksi!
        Juttelimme kuukauden ajan useita tunteja joka päivä!
        Hän kiusasi minua koko ajan!
        Isäi oli testamentannut hänen vanhalle sairaalle helluntailaisvaimolleen puolet omaisuudestaan, lakiosat vain meille kahdelle pojalleen,siitä mitä eivät jo olleet yli kymmenen vuoden aikana saaneet kähmittyä isältäni.
        Helluntailaisvaimo kieltäytyi isäni perinnöstä, joka oli tietysti pois testamentin toimeenpanijalta, vaimon vanhimmalta tyttäreltä.
        Jos hän ei olisi alkanut temppuilemaan ja pitkittämään perinnönjakoa, asunnon arvon tiputtamista neljänneksellä, yli vuoden turhia vuokranmaksamisia sekä muita aivan turhia kuluja, niin en alkaisi mihinkään!
        Mutta kun hän kieroilee, haluten tuhkatkin uunista, niin pistän viimeiset aikani ja rahani tuon helluntailaisperheen tutkimiseen, kuinka he veivät dementiaa ja altzheimeriä vuosikausia sairastaneelta isältäni tämän rahat ja omaisuuden!
        Tuo kiero helluntailaisnainen, kieroine helluntailaistyttärineen!
        Tässä ei varmaan kauaa mene kun itsekin kupsahdan ja siihen mennessä kirjoitan ja julkistan kirjani näistä ihmisistä!
        (Jos ei sitten tule sitä alkuperäistä hintaa - vuoden vuokria! Sitten jää julkaisematta! Lupaan!)
        Tästä pillunkipeestä pesänjakaja-asianajajastakin, joka on testamentin toimeenpanijan talutusnuorassa! (Vittu on tosi kovaa valuuttaa! Vanha ja kovassa käytössä kulunutkin!)


    • M@k3

      Mitäs jos enkeli toitottaa pasuunaa juuri silloin kun Mohikaani yrittää toipua edellisillan pirtuhöyryistä ja mitä jos tempaisukin tapahtuu kesken krapula paskan?

      • * Kommenttisi on alle kaiken arvostelun !
        Eikö Jumala ole ihneellinen, Hän rakastaa jopa sinuakin Pojassaan Jeesuksessa, hamaan kuolemaan asti.?


      • M@k3
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kommenttisi on alle kaiken arvostelun !
        Eikö Jumala ole ihneellinen, Hän rakastaa jopa sinuakin Pojassaan Jeesuksessa, hamaan kuolemaan asti.?

        Mitään ylöstempaisua tai Jeesuksen takaisintuloa ei tule ikinä tapahtumaan.

        On vain uskontoja jotka rahastavat hölmöjä ihmisiä.

        Uskonnot pystyvät huijaamaan vain jos uskot niihin ja mitä kovemmin odotat tuota ylösottoa, niin sitä kovemmin sinua pystytään huijaamaan.

        Ikävää että jokapuolella on eksytystä ja se saa sinut takertumaan entistä kovemmin omaan uskoosi, mutta vitsi onkin siinä että sekin on eksytystä.

        Otan osaa.


      • !!!!!!.
        M@k3 kirjoitti:

        Mitään ylöstempaisua tai Jeesuksen takaisintuloa ei tule ikinä tapahtumaan.

        On vain uskontoja jotka rahastavat hölmöjä ihmisiä.

        Uskonnot pystyvät huijaamaan vain jos uskot niihin ja mitä kovemmin odotat tuota ylösottoa, niin sitä kovemmin sinua pystytään huijaamaan.

        Ikävää että jokapuolella on eksytystä ja se saa sinut takertumaan entistä kovemmin omaan uskoosi, mutta vitsi onkin siinä että sekin on eksytystä.

        Otan osaa.

        Paljon saa monet uskonnolla huijaajat rahaa. Eivätpä saa minulta !


      • M@k3
        !!!!!!. kirjoitti:

        Paljon saa monet uskonnolla huijaajat rahaa. Eivätpä saa minulta !

        Kyllä saavat.

        Yritykset maksavat luterilaiselle kirkolle veroja ja sinä maksat niistä osan kun ostat yritysten tuotteita.

        Kyllä uskonnot löytävät aina kätensä ihmisten kukkaroihin, jos ei muuten niin salaa ja muutaman mutkan kautta.


      • M@k3 kirjoitti:

        Kyllä saavat.

        Yritykset maksavat luterilaiselle kirkolle veroja ja sinä maksat niistä osan kun ostat yritysten tuotteita.

        Kyllä uskonnot löytävät aina kätensä ihmisten kukkaroihin, jos ei muuten niin salaa ja muutaman mutkan kautta.

        * Jos et ymmärrä antaa elämääsi Jeesukselle, toivon että elät siinä hetkessä, kun uskovaisten ylöstempaus tapahtuu, tulet hämmästymään, varsinkin omaa typeryyttäsi suhtautua Raamattuun epäsukoisessa harluuluulossasi ! Tiedät silloin olevasi maailman surkein ihminen !


    • ewwa

      " että Jeesus todella tulee, ja ettei kukaan jäisi pois..."

      Usko hyvä veli. Kuollut ei kummittele.

    • KTS (Ei kirj.)O

      Nää darbylais-dispensaatiolaiset tempaushumpuukit saatte kyllä unohtaa ihan tasan tarkkaan tähän paikkaan.

      • * Sinäkin sanot olevasi "kristitty", ei kirjoituksesi kyllä siltä näytä . Mitähän varten luulit, että Jeesus ylipäätään tuli tänne ihmisten rääkättäväksi ja lopulta tapettavaksi ? Huvikseenko vain, ihan muuten vain näyttääkseen, että Hän on Jumalan Poika, että saisi sitten kerskua asemastaan, vai mitä ontoissa ajatuksissasi näistä asioista oieastaan liikkuu ?


      • 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Sinäkin sanot olevasi "kristitty", ei kirjoituksesi kyllä siltä näytä . Mitähän varten luulit, että Jeesus ylipäätään tuli tänne ihmisten rääkättäväksi ja lopulta tapettavaksi ? Huvikseenko vain, ihan muuten vain näyttääkseen, että Hän on Jumalan Poika, että saisi sitten kerskua asemastaan, vai mitä ontoissa ajatuksissasi näistä asioista oieastaan liikkuu ?

        Kaikki salaiset ylimääräiset tempaukset ovat kyllä humpuukia !


      • johannes*
        1234567... kirjoitti:

        Kaikki salaiset ylimääräiset tempaukset ovat kyllä humpuukia !

        Ne ovat tehokkaita pettämiskeinoja ymmärtämättömille. Joka junaan on lähtijöitä !


    • trivia

      Kuollut ei palaa. Se on tosiasia.

      Usalaisissa filmeissä uskovia temmataan taivaaseen ja palautetaan takaisinkin. Siis sitä samaa kansanperinnettä, jota antiikissa oli ennen kristinuskoa. Jumalat ja ihmiset reissasivat taivaan ja maan väliä. VT:ssä tällaisia reissaajia olivat Jahve ja hänen poikansa Paholainen (Jobin kirja).
      Jokainen elävä olio kuolee väistämättä ja hänen raadollinen muotonsa hajoaa ainesosiksi uusiin olioihin.
      Kun UT sanoo, että Jeesus kuoli ristillä, hän kuoli eikä palaa.
      Jos nyt väitetään että hän ei kuollutkaan, oppi kuolleesta Jeesuksesta ja uskominen kuolemaan ovat palturia.

    • umer

      "Mitähän varten luulit, että Jeesus ylipäätään tuli tänne ihmisten rääkättäväksi ja lopulta tapettavaksi "

      Jeesus oli ihminen. Evankeliumit kertovat hänen syntyneen äidistään, joka oli avioliitossa miehensä kanssa.
      Syntyessään hänellä ei ollut mitään hajua mistään. Tuskinpa, jos hän oli normaali, oli itsemurhaviettinen. Uskonnoksi hän sai vanhemmiltaan juutalaisuuden uskomukset ja pysyi niille uskollisena kuolemaansa saakka.
      Ehkä Jeesus tai hänen esikuvansa oli jonkinlainen kapinallinen, riehui temppelissä laillisella myyntialueella ja joutui teloitetuksi.
      Ehkä hän oli myös salaisen järjestön johtaja, jossa 12 hengen neuvosto oli julkinen ja 72 muuta johtoon kuuluvaa salaisina.

      Temppelipapisto halusi teloittaa hänet jumalanhuoneen pilkasta ja roomalaiset kapinajärjestön johtajuudesta. Kuka Jeesuksen teloitti, emme tiedä. UT vieritti syyn roomalaisille mutta juutal. papisto painosti Jeesuksen teloittamista.

      UT:sta kerättyä tietoa, jota ei mistään muusta lähteestä ole voitu todeta. Ei edes Jeesuksen persoonaa.
      Evankeliumien teologia ja Jeesuksen essealaiset (osittain hellenismiä) sanat on kirjattu teksteihin myöhemmin. Viimeisiä muutoksia vieläpä 400 luvulla jaa.
      Normaali ihminen ei halua ruoskaa ja teloitusta. Teloitetun nimen lausuminen ei auta ketään eikä pelasta miltään.

      • Raamattu sanoo, että joka kutsuu avuksi Jeesuksen alkuperäistä nimeä, Hän saa avun ongelmiinsa, kirjoittaja ei ilmeisesti ole tätä edes kokeillut. Minä kokeilin ja sain apua. Mutta Ilmestyskirja kertoo, että kun Jeesus tulee takaisin, Hänellä on UUSI NIMI, me emme vielä tiedä mikä, ja milloin tuo nimi paljastetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe