Pääsetkö Citroenilla näillä korjauskustannuksilla?

Kallista lystiä?

Tilastokeskuskuksesta ja muualta kerättyjen tietojen mukaan (kolme vuotta sitten) oli henkilöautojen huolto- ja korjauskustannukset keskimäärin 4.6 euroa jokaista ajettua 100 km kohti. Jos ajat autolla keskimäärin 25 000 km vuodessa tulee siitä siten 1 150 euron kustannukset. Laskelma viittaa siten siihen että noin 10 vuotta vanhojen autojen osalta normaalia on nykyisin (kun hintojen nousu otetaan huomioon) tuollainen 1300-1400 euron vuosikustannus mikä h-auton käytöstä valuu korjaamoille ja huoltoasemille.

http://fi.opasnet.org/fi/Autoilun_kustannukset

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citroen 1997

      Mulla oli Berlingo ja tsekkasin taannoin korjauskustannukset: 254000 km ajoja, korjaamolaskujen yhteissumma 10800 euroa lähes 12 vuoden käytön jälkeen kattaen kaikki kustannukset lukuunottamatta uusia renkaita (3 nelikkoa). Määräaikahuollot, öljynvaihdot. Keskim 900 euroa vuodessa. Onko paljon vai vähän jääkööt jokaisen arvuuteltavaksi. Väitän ettei kukaan määräaikahuollot ja katsastustarkastukset suorittava pääse kovinkaan paljon halvemmalla oli merkki mikä tahansa. Useimmat eivät vain uskalla tallettaa noita korjaamolaskuja. Syyllistyvät tyypilliseen itsepetokseen uskottelemalla päässeensä vähällä.

      Berlingon on todennäköisesti ollut edullisin ranskalaisauto mikä minulla on ollut mutta siihen vaikuttaa myös se että se on ollut ainoa jonka olen ostanut uutena. Vahva runko, luja korirakenne ja ruostumattomuus hyviä puolia. Esim. Peugeot tullut selvästi kalliimmaksi sillä vain muutamana vuotena olen päässyt alle tuhannen euron korjaus- ja huoltokustannuksilla. Pahimpana vuotena jouduin pulittamaan yli 2 000 euroa.

    • tonni vuodessa?

      Tulipa laskettua korjaamokulut Citroen C4:llä. 3½ vuodessa laskua 2890 euroa sisältäen määräaikahuollot 120 000 ja 150 000 km sekä jakohihnan vaihto 155 000 km ajettu. Toistaiseksi jääty siis alle tonnin per vuosi mutta todennäköisesti korjauskulut tulevat jatkossa olemaan yli tonnin vuodessa.

    • Kallista_lystiä

      Minulla nyt 440tkm ajettu 01:n Xsara, joka on ollut minulla 200tkm:stä lähtien 6 vuotta. En ole käyttänut kertaakaan merkkihuollossa, vaan pyrkinyt tekemään mahdollisimman paljon itse. Kerran vaihdettu jakopää, taka-akselisto iskareineen, etuiskarit jousineen, polttoainelämmitin ja turvatyynyn spiraali ratissa. Muutamia niveliä, jarrupaloja ja -levyjä, öljyjä ja suodatimia useampaan otteeseen. Kyllä tonni vuodessa on riittänyt huoltoihin ja korjauksiin, mutta kieltämättä tuonikäinen Citikka, kuten minkä merkkinen muukin tahansa, voi tulla hyvinkin kalliiksi pitää, jos on pelkästään korjaamon armoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe