Tässä teille luettavaa suoraan narskujen luolasta

VALMIS

Vihdoinkin sain sen valmiiksi, VIHDOINKIN!
Ja jaan sen teidän kanssa, pelkäämättä sitä, että mikä on teidän reaktio kun raapaisen pintaa syvemmältä hyvin henkilökohtaisista asioista.

Eli mainostin jo aiemmin kirjotelmaani, aiheesta olen narsisti.
Mutta sillon koko tekele oli vielä puolitiessä.
Ja ´unohdin´ ja jätin koko asian roikkumaan. Nyt olen ollut yhteydessä niihin ihmisiin jotka kirjoitelman tilasivat jo viime vuoden puolella.
Ja tässä myös teille nyt tarjolla.
Nyt se on valmis, ei siis kirja mutta tulostettava versio tai voin lähettää myös sähköpostiin.

Minä avaan tekstissä hyvin tarkasti omia päämääriäni ja kavalaakin ajatusmaailmaani.
Kirja on K-18, koska sisältää hieman myös seksiä, kun kuitenkin pitkälti parisuhteista puhe.

Kirjoitelmassa kerron lyhyesti rankan lapsuuteni, pääosassa ovat narsistin piirteet jotka olen lainannut sivulta http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html
Näihin kaikkiin annan oman tarinani, oman teoriani. Kerron miten kys. piirre minussa ilmenee ja miksi käyttäydyn niin.

Ota yhteyttä jos kiinnostuit

[email protected]

26

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irtihuijareista

      Olit huijari silloin ja olet huijari nyt. Uskokoon ken tahtoo, minä en.

      • Laapis

        Ihmiset kasvavat henkisesti ja muuttuvat vaikka et tahtoisi, huijaritkin muuttuvat.


      • Totta. Keksivät uus
        Laapis kirjoitti:

        Ihmiset kasvavat henkisesti ja muuttuvat vaikka et tahtoisi, huijaritkin muuttuvat.

        Totta. Keksivät uusia keinoja. Uhrit sen sijaan pysyvät uskollisina ja kunniallisina. Uhrit jaksavat uskoa nöyryyttäjiensäkin uudestisyntymiseen. Minä uskon ainoastaan, että keinot käyvät kavalammiksi.

        Mistä löytyy hyväuskoisempia huijattavia kun uhrien joukosta...

        Narsisti syntyy uudestaan ainoastaan yhä ovelampana narsistina. Siksi toiseksi, en usko että tuo kaupittelija on koskaan narsisti ollutkaan. Huijari on huijari karvoistaan riippumatta.

        Usko sinä ja lykkää rahasi tuohon luukkuun. Minä ostan rahoillani itselleni jotain mukavaa : ). Shoppaillaan!


    • Muuttuu sikäli

      Esim uskoontulo voi tehdä paatuneesta rikollisesta taviksen,mutta jos se on perusluonteeltaan semmonen ettei se ota esim muita huomioon ja on välinpitämätön,niin tämä perusluonne ei kyllä muuksi muutu.

      • Näin on. Usko tuo

        Näin on. Usko tuo sosiaalista uskottavuutta, mutta sakat pohjalla pysyvät.


    • tämänaloittaja

      En loukkaannu teidän kirjoituksista ...

      Mutta minä olen tullut siihen uskoon, että kaikella on tarkoituksensa.
      Minun oli kohdattava kaltaiseni, jotta löysin itseni ja suunnan parempaan.

      Ennen olin se joka edellisissä suhteissa sabotoi kumppanin välejä sukulaisiinsa ja jopa omaan lapseen. Olin se joka halusi muuttaa toista ihmistä ulkoisesti mieluisaksi,
      Ajattelin, että minulla on siihen kaikkeen oikeus koska MINÄ haluan sitä ja olihan se mukavaa kun elämä oli helppoa.
      Sitten tapasin oman mieheni, narsistin. Ei ollutkaan enää helppoa manipuloida, en ollutkaan enää niskan päällä, masennuin.
      Menin terapiaan, josta ei ollut hyötyä, koska haukuin tietenkin vain toista.
      Menin NUT ryhmään, jossa tajusin kun muut itkivät ja kertoivat tarinoitaan,
      että aivan kuin he olisivat puhuneet minusta.
      Se oli kamala hetki, sain kamalan pitkäkestoisen paniikin, hiukan jopa psykoottinen olo. Sain sydänoireita, vatsahaavan, kaikki sen takia, että jotenkin vedettiin matto jalkojen alta, koko elämä meni uusiksi.
      Jouduin etsiä persoonaani uudelleen, etsin itseäni edelleen...

      • Narsisti ei ota its.

        "Se oli kamala hetki, sain kamalan pitkäkestoisen paniikin, hiukan jopa psykoottinen olo. Sain sydänoireita, vatsahaavan, kaikki sen takia, että jotenkin vedettiin matto jalkojen alta, koko elämä meni uusiksi."

        Narsisti ei ota itseensä moisesta. Oma narsisti-psykopaattini ajattelee narsistien tapaan elämää jaksoina. Minun itkemiseni oli hänelle itkujaksoa, joka aikanaan muuttuu järjellisemmäksi jaksoksi. Itku oli osoitus minun järjettömyydestäni.

        Kaikki tuo, mitä kerrot itsestäsi osoittaa, että et tunne narsistin ajatusmaailmaa edes. Narsisti ei mitään pitkäkestoisia paniikkeja saa eikä mene minnekään tukijuttuihin apua hakemaan. Narsisti ei tarvitse apua. Hän voi korkeintaan käydä neuvomassa heikompia ymmärtämättömiä...

        Et ole narsisti etkä ole asiaan edes perehtynyt. Narsisti ei myöskään koskaan itke missään palstoilla, että "meni elämä uusiksi". Narsisti ei myöskään alistu toisen narsistin kiusattavaksi vaan kantapäät kolisevat vastakkain jos kohtaisivat lemmen merkeissä.


    • tämänaloittaja

      Sitä ne on kyllä tehneet, kantapäät kolisseet meinaan!
      Ja olen usein sanonut, että narsisteja on erillaisia aivan kuin masentuneitakin
      ihmisiä. Minulla on diagnosoitu jo vuonna 2006 epävakaa persoonallisuushäiriö joka on siis alakasti narsismille.
      Mieheni taas on kylmäverinen, perus narsisti.
      Ja etkö ole koskaan lukenut, että ainoastaan narsisti tulee narsistin kanssa toimeen pidemmän päälle?
      Ajatusmaailma kun on aivan sama.
      Ja etkö myöskään ole lukenut, että narsisti hakee yleensä apua vasta siinä vaiheessa kun hän on kokenut jonkin kriisin?
      Eli eipäs nyt taas mennä tuohon yleistämiseen, että narsisti on narsisti, aina samanlainen.
      Onhan uskovaisia linnakundeja, pedofiilejä pappeja ja kaikkea laidasta laitaan.
      Et taida sinäkään olla ihan mikään tavallinen kadun tallaaja jos on noin suppea ajatusmaailma, hyvin hankalalta ihmiseltä vaikutat.
      Liekkö koskaan olet narsistin kanssa seurustellutkaan, onko mies vain kyllästynyt kuivakkaan olemukseesi?
      Alkaa v*****maan tuollaiset, kun yrittää avata rohkeasti elämäänsä ja kuvittelee sillä olevansa avuksi muille niin vastaanotto on juurikin tuo, koko ihmiskunta on narsisteja täynnä, sinä yksi heistä. Nyt sieppaa ja lujaa..

      • Tuo ei ole minun

        "Et taida sinäkään olla ihan mikään tavallinen kadun tallaaja jos on noin suppea ajatusmaailma, hyvin hankalalta ihmiseltä vaikutat."

        Tuo ei ole minun Narsisti-Psykopaattiani haitannut. Hänellä on hyväksikäytettäviä riittämiin. Minä harrastin seksiä hänen kanssaan vuosia tapahtumien jälkeen ja se sujui aivan hyvin. Nyt en tahdo enää hänen kanssaan olla kun olen ajatellut että hän on hu*ra, vaikka onkin mies. En nyt sentään sellaisen kanssa seurustele.

        "Alkaa v*****maan tuollaiset, kun yrittää avata rohkeasti elämäänsä ja kuvittelee sillä olevansa avuksi muille niin vastaanotto on juurikin tuo,"

        Mikäli olet narsisti, niin et koskaan ole ajatellut olla avuksi muille. Käsittääkseni sivusi maksavat, joten ajattelit vain rahastaa hyväuskoisia. -En ollenkaan ole ajatellutkaan, että kirjoituksistani huijarit pitäisivät, joten saat ajatella minusta aivan mitä tahdot. Sinua saa siepata aivan niin paljon kuin itse tahdot tuota tunnetta itselläsi yllä pitää.

        "koko ihmiskunta on narsisteja täynnä, sinä yksi heistä. "

        Ei mitään uutta auringon alla... : ).


      • Ns. ohutnahkainen l.

        "Ja etkö ole koskaan lukenut, että ainoastaan narsisti tulee narsistin kanssa toimeen pidemmän päälle?
        Ajatusmaailma kun on aivan sama."

        Ns. ohutnahkainen l. läheisriippuvainen voi alistua paksunahkaiselle narsistille ja elää niin matalana orjana, että "suhde" voi jatkua pitkään.

        "Liekkö koskaan olet narsistin kanssa seurustellutkaan, onko mies vain kyllästynyt kuivakkaan olemukseesi?"

        Minua syytettiin vaikka mistä. Hänen kaljaremmirupuruusansa käytti tuon tapaista ilmausta, että olen "kuivakiskoinen", koska juoppojen täytyy aina haukkua muita koska heillä on niin huono itsetunto, tai sitä ei ole ollenkaan.

        Mihin muuten itse tarvitset rahaa rustailuistasi? Muut kirjoittavat avoimesti täällä ja suurin osa vakituisemmin kirjoittavista lienee juurikin läheisriippuvia. Kuten sinäkin?


    • Käsittääkseni kirj.

      Käsittääkseni kirjoituspalstoilla ei ole edes sallittu kaupustelu.

    • tämänaloittaja

      Selvä, ostakaa kirja sitten kaupan hyllyltä kun se sinne päätyy..
      Kaksi kustantamoa siitä jo kiinnostunut, ainoa on että se on niin pitkä prosessi ennen kuin se tulee pihalle.. Minun kärsivällisyys ei siihen riitä..
      Sitä täytyy vielä muokata, selkeämmäksi..
      Nythän se on ihmisen itsensä näköinen, oma elämänkerta alkaen lapsuuden traumoista ja kaikesta siitä mikä minusta on tehnyt sen mikä olen nyt.

      Täällä on kamalan ahdasmielisiä ihmisiä :o
      Huh, oikeen alkaa ahdistamaan tuollaiset marttyyrit.
      Pitäkää palstanne hyvänänne! Älkää missään nimessä ottako muuta kantaa vastaan, kuin omanne joka nyt ei teitä ole kauhean pitkälle elämässänne näköjään kantanu aaarggghhh

    • tämänaloittaja

      Ja joku puhui jopa asiaa,
      Minä olen enemmän ohutnahkainen narsisti kuin paksunahkainen, mutta todella vahvoin narsistisin piirtein.
      Juuri tuohon ohutnahkaisuuteen ja sen syntyyn poraudun lapsuudestani kertoessa.

      Minä en ole teille tyrkyttänyt mitään tietokirjaa mikä sisältää tutkittua faktaa vaan oman elämänkertani ja taisteluni oman narsismin sekä miehen narsismin kanssa.

      Olen erittäin pahoillani, jos nyt joku koki tämänkin asian vaaralliseksi.

      • Käsittääkseni tark.

        "Olen erittäin pahoillani, jos nyt joku koki tämänkin asian vaaralliseksi"

        Käsittääkseni tarkoituksesi oli rahastaa. Me muut kirjoitamme vertaiskirjoittelua täällä emmekä rahasta toisiamme.


      • "Minä olen enemmän ohutnahkainen narsisti kuin paksunahkainen, mutta todella vahvoin narsistisin piirtein."

        Niin kerroit että sinulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, joka liitetään osaksi narsistista persoonallissuushäiriötä, mutta mielestäni epävakaassa on paljon sellaista jonka perusteella en miellä häntä ohutnahkaiseksi narsistiksi...

        "Esim. impulsiivisuus, lyhytjännitteisyys, vaikeus hallita negatiivisia tunteita/raivonpuuskat, musta/valko ajattelu jne...​Käytännössä nämä taipumukset johtavat siihen, että elämä usein tuntuu olevan kaaoksessa ja on erilaisia ihmissuhdeongelmia. Hoitokontaktissa esiintyy vaikeutta sitoutua pitkäjänteisiin suunnitelmiin ja sietää rajoituksia ja sääntöjä."

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F603.aspx

        Kun taas ohunahkaista kuvataan erityisen kärsivälliseksi ja joka sietää esim. huonoa kohtelua varsin pitkään, vuosikausia...

        "Hänellä on ollut todennäköisesti joku hyvin kärsivällinen henkilö läheisyydessään ja hän on sisäistänyt tämän ominaisuuden itseensä. Ohutnahkainen sietääkin poikkeuksellisen hyvin huonoa kohtelua, vaikka se tuottaa hänelle kärsimystä. Hän ei välttämättä suutu ihmissuhteissaan, vaan elää siinä toivossa, että ne muuttuisivat jonain päivänä paremmiksi."

        On toki totta että jokaisessa ihmisessä on molemmat puolet, mutta epävakaata pitäisin enemmän "paksuna", jo tuon oireluettelon perusteella ja tämä ny vaan ihan tämmösen maallikon mielipide josta ei tarvi kenenkään hernettä nenään vetää...

        "Brittonin (1998) mielestä jokaisen paksunahkaisen narsistin sisällä on ohutnahkainen narsisti ja päinvastoin jokaisessa ohutnahkaisessa potilaassa paksunahkainen puoli. Mielestäni on niitä potilaita, joissa edellä mainitut puolet vaihtelevat, mutta olen havainnut myös potilaita, joissa korostuvat pääasiassa paksunahkaiset tai ohutnahkaiset piirteet. Ohutnahkainen narsistinen henkilö pystyy harvoin käyttämään paksunahkaiselle ominaisia suojakeinoja. Kuitenkin jokaisen paksunahkaisen sisällä elää hyvin hauras ja suojautumista edellyttävä haavoittuva puoli. "

        http://narsismia.wordpress.com/

        Niin aihe, narismi, ihminen, ihmisen mieli, psykologia ovat kiehtovia pohtia, kerrot saaneesi kirjasi valmiiksi, minäkin paheksun tapaasi markkinoida sitä täälllä, että kärsivällisyyttä, mielenkiinnolla varmaan useiden muiden tapaan luen sen sitten kun se tulee julki...

        Mitä muuten tulee ns. ohut vs. paksunahkaisten parisuhteisiin niin kannattaa katsoa sillä silmällä tämä...

        "Paksu- ja ohutnahkainen hakeutuvat usein parisuhteessa toistensa seuraan. He projisoivat toisiinsa niitä tunteita, joita eivät pysty itse tuntemaan. Esimerkiksi sopisi Maria Jotunin teos Huojuva talo."


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Minä olen enemmän ohutnahkainen narsisti kuin paksunahkainen, mutta todella vahvoin narsistisin piirtein."

        Niin kerroit että sinulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, joka liitetään osaksi narsistista persoonallissuushäiriötä, mutta mielestäni epävakaassa on paljon sellaista jonka perusteella en miellä häntä ohutnahkaiseksi narsistiksi...

        "Esim. impulsiivisuus, lyhytjännitteisyys, vaikeus hallita negatiivisia tunteita/raivonpuuskat, musta/valko ajattelu jne...​Käytännössä nämä taipumukset johtavat siihen, että elämä usein tuntuu olevan kaaoksessa ja on erilaisia ihmissuhdeongelmia. Hoitokontaktissa esiintyy vaikeutta sitoutua pitkäjänteisiin suunnitelmiin ja sietää rajoituksia ja sääntöjä."

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F603.aspx

        Kun taas ohunahkaista kuvataan erityisen kärsivälliseksi ja joka sietää esim. huonoa kohtelua varsin pitkään, vuosikausia...

        "Hänellä on ollut todennäköisesti joku hyvin kärsivällinen henkilö läheisyydessään ja hän on sisäistänyt tämän ominaisuuden itseensä. Ohutnahkainen sietääkin poikkeuksellisen hyvin huonoa kohtelua, vaikka se tuottaa hänelle kärsimystä. Hän ei välttämättä suutu ihmissuhteissaan, vaan elää siinä toivossa, että ne muuttuisivat jonain päivänä paremmiksi."

        On toki totta että jokaisessa ihmisessä on molemmat puolet, mutta epävakaata pitäisin enemmän "paksuna", jo tuon oireluettelon perusteella ja tämä ny vaan ihan tämmösen maallikon mielipide josta ei tarvi kenenkään hernettä nenään vetää...

        "Brittonin (1998) mielestä jokaisen paksunahkaisen narsistin sisällä on ohutnahkainen narsisti ja päinvastoin jokaisessa ohutnahkaisessa potilaassa paksunahkainen puoli. Mielestäni on niitä potilaita, joissa edellä mainitut puolet vaihtelevat, mutta olen havainnut myös potilaita, joissa korostuvat pääasiassa paksunahkaiset tai ohutnahkaiset piirteet. Ohutnahkainen narsistinen henkilö pystyy harvoin käyttämään paksunahkaiselle ominaisia suojakeinoja. Kuitenkin jokaisen paksunahkaisen sisällä elää hyvin hauras ja suojautumista edellyttävä haavoittuva puoli. "

        http://narsismia.wordpress.com/

        Niin aihe, narismi, ihminen, ihmisen mieli, psykologia ovat kiehtovia pohtia, kerrot saaneesi kirjasi valmiiksi, minäkin paheksun tapaasi markkinoida sitä täälllä, että kärsivällisyyttä, mielenkiinnolla varmaan useiden muiden tapaan luen sen sitten kun se tulee julki...

        Mitä muuten tulee ns. ohut vs. paksunahkaisten parisuhteisiin niin kannattaa katsoa sillä silmällä tämä...

        "Paksu- ja ohutnahkainen hakeutuvat usein parisuhteessa toistensa seuraan. He projisoivat toisiinsa niitä tunteita, joita eivät pysty itse tuntemaan. Esimerkiksi sopisi Maria Jotunin teos Huojuva talo."

        "On toki totta että jokaisessa ihmisessä on molemmat puolet, mutta epävakaata pitäisin enemmän "paksuna", jo tuon oireluettelon perusteella ja tämä ny vaan ihan tämmösen maallikon mielipide josta ei tarvi kenenkään hernettä nenään vetää..."

        Palaan vielä tähän kohtaan, kun muistui mieleen että aiheesta on keskusteltu täällä jo aiemminkin kirjasi yhteydessä...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12129203#comment-66821544

        Ja muistuipa mieleen, että minullekkin on aikoinaan monesti tyrkytetty tuota epävakaan diagnoosia täällä palstalla, johon oireluotteloon/piirteisiin tutuessani en tosiaan itse tunnista itseäni tuosta,

        Vaikka ns. ohutnahkaiseksi narsistiksi olen tunnustatunutkin ja uskoisin, että se vika/vamma mikä ny onkin välittyykin jollain tasolla minusta jopa täälläkin...

        http://narsismia.wordpress.com/

        Tuossa kun tuosta ohutnahkaisestakin luin niin eteen tuli tämä kohta...

        "Monet ohutnahkaiset narsistit pystyvät kuitenkin viimeistään murrosiän jälkeen peittämään huonon itsetuntonsa lahjakkuutensa ansiosta. Koska he ovat mukautuvia, he onnistuvat elämässä yleensä kohtalaisen hyvin. Heidän itsetuntonsa pysyy tasapainossa, mikäli he pystyvät noudattamaan itselleen asettamiaan varsin tiukkoja vaatimuksia. Kun he onnistuvat esim. työssään, parisuhteessaan tai lastenkasvatuksessa, he ovat elämäänsä tyytyväisiä (Rosenfeld 1987)."

        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

        Joka voisi kuvata minun elämäntilannettani tällä hetkellä...


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "On toki totta että jokaisessa ihmisessä on molemmat puolet, mutta epävakaata pitäisin enemmän "paksuna", jo tuon oireluettelon perusteella ja tämä ny vaan ihan tämmösen maallikon mielipide josta ei tarvi kenenkään hernettä nenään vetää..."

        Palaan vielä tähän kohtaan, kun muistui mieleen että aiheesta on keskusteltu täällä jo aiemminkin kirjasi yhteydessä...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12129203#comment-66821544

        Ja muistuipa mieleen, että minullekkin on aikoinaan monesti tyrkytetty tuota epävakaan diagnoosia täällä palstalla, johon oireluotteloon/piirteisiin tutuessani en tosiaan itse tunnista itseäni tuosta,

        Vaikka ns. ohutnahkaiseksi narsistiksi olen tunnustatunutkin ja uskoisin, että se vika/vamma mikä ny onkin välittyykin jollain tasolla minusta jopa täälläkin...

        http://narsismia.wordpress.com/

        Tuossa kun tuosta ohutnahkaisestakin luin niin eteen tuli tämä kohta...

        "Monet ohutnahkaiset narsistit pystyvät kuitenkin viimeistään murrosiän jälkeen peittämään huonon itsetuntonsa lahjakkuutensa ansiosta. Koska he ovat mukautuvia, he onnistuvat elämässä yleensä kohtalaisen hyvin. Heidän itsetuntonsa pysyy tasapainossa, mikäli he pystyvät noudattamaan itselleen asettamiaan varsin tiukkoja vaatimuksia. Kun he onnistuvat esim. työssään, parisuhteessaan tai lastenkasvatuksessa, he ovat elämäänsä tyytyväisiä (Rosenfeld 1987)."

        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

        Joka voisi kuvata minun elämäntilannettani tällä hetkellä...

        Edelleen tekee mieli vielä jatkaa...tässä kun näitä teemoja mietin niin tuli mieleen sellainenkin ajatus, että tosiaan minäkin nuorena ajattelin, että minusta tulee kirjailija...

        Tänä päivänä ajattelen tuota asiaa niin, että "viastani, vammmastani" johtuen en varmaan koskaan saisi kirjaa valmiiksi, koska se ei mielestäni olisi koskaan tarpeeksi hyvä/julkaisukelpoinen...

        Mikä liittyy hyvinkin tuohon ohutnahkaisen piirteisiin...jonka itseen ja omaa tekemiseen kohdistetut vaatimukset ovat useinkin niin kohtuuttomia, että sitä mieluusti sitten luopuu koko aikeesta...

        vrt.

        "Hän ei salli itselleen pienintäkään virheen mahdollisuutta. Hänen sisäisessä maailmassaan vaikuttaa pahan objektin lisäksi idealisoitu, täydellistä hyvyyttä edustava objekti. Hän uskoo tämän objektin hyväksyvän itsensä vain virheettömänä"

        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

        Mikä ei suinkaan tarkoita että hän kokisi olisi hyvä ja täydellinen vaan enemmänkin juuri tuota itseltään vaatimista...

        "Hänessä oleva ”hyvyys” suuntautuu ulospäin. Hän on inhimillinen ja ymmärtäväinen muita kohtaan, eikä hän vaadi heiltä ollenkaan samanlaista täydellisyyttä kuin itseltään. Hän toteaakin usein, että hänellä on erilaiset säännöt itseään varten, ne eivät päde muihin ihmisiin"

        Josta taas tulee mieleen kirja
        http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522400939

        Jonka nimikin jo mielestäni kuvaa hyvinkin ohutnahkaista narsistia jollaisia useimmat ns. paksunarsistin uhrit ovat...

        Enkö koskaan ole tarpeeksi hyvä

        Josta taas päästään siihen ajatuskuvioon, että uskoisin että useimmat tyttäret valitsevat selvitymiskeinokseen tuon roolin, kun taas poikalapset valitsevat useinkin sen paksunahkaisen selvitymiskeinon...

        Mistä syystä varsinaista nph:ta pidetään enemmänkin miesten ongelmana...mutta tiedän kyllä että on olemassa ns. paksunahkaisia naisnaristejakin...

        Mitä tulee tuohon kirjaansa esittelevän henkilön esittämään lauseeseen...

        "Ja etkö ole koskaan lukenut, että ainoastaan narsisti tulee narsistin kanssa toimeen pidemmän päälle?
        Ajatusmaailma kun on aivan sama."

        Niin pitäisin tuota lausetta virheellisenä jos hän tarkoittaa sillä että ohut/paksunahkaisen ajatusmaailma on sama..

        "Narsistiseksi kehittyvä lapsi on pettynyt varhaisessa vuorovaikutuksessa äitinsä kanssa, koska ei syystä tai toisesta ole löytänyt äidistä persoonansa kasvua tukevaa kannattelua. Siksi hän suojautuu vetäytymällä omaan maailmaansa.
        Ohutnahkaisella narsistilla on erilainen sisäinen maailma kuin paksunahkaisella.
        On hyvin mahdollista, että heillä on ollut jo syntymästä lähtien toisistaan poikkeavat geneettiset lähtökohdat. Sen lisäksi vanhempien heistä luoma mielikuva on vaikuttanut vanhempien suhtautumistapaan heihin.
        Ohut- ja paksunahkaisten narsistien sisäiset objektit ovat siksi muotoutuneet erilaisiksi ja ne vaikuttavat heidän käsitykseensä itsestään sekä antavat leimansa heidän ihmissuhteilleen."

        Noh, minä taas näköjään innostuin...

        Mutta itsekukin ny saa ajatella näistäkin asioista miten tahtoo, mutta voisin ajatella että aiheesta lukeminen avartaa niitä omiakin näkemyksiä ja lisää itsetuntemusta/ymmärrystä ja sitä kautta vaikuttaa elämään ja eteen tuleviin valintoihin


    • Niin, kuten aloittaj

      Niin, kuten aloittaja huomaat, täällä palstalla on avoimia ihmisiä, jotka ovat kertoneet tarinaansa täällä vuosienkin ajan. Itse olen kirjoittanut pari vuotta. Narsisti-Psykopaattini olen tuntenut nuoruudesta asti eli kymmeniä vuosia. Suhteemme kesti vuosia.

      Minä en ole epävakaa sen enempää kuin narsistikaan, en edes LR. Avoimin mielin olen narisisti-psykopaattiani tarkkaillut ja kirjoitellut anonyyminä tänne palstalle.

      Vielä tiedoksi sinulle, toisin kuin ehkä odotit, tämän palstan kirjoittajat eivät ole sensaationnälkäisiä, vaan emme toivo kenenkään uhrin kärsivän turhaan. Minäkin toivon sinulle aitoa vapautumista ja mielen parantumista suhteistasi/suhteestasi.

      Mutta kuten jo on todettu, tämä ei ole kaupustelupalsta.

    • tämänaloittaja

      Nyt sain sellaista keskustelua ja mielipiteitä mitä kaipasinkin,
      Kiitos yhteenlaskutoimitukselle siitä.

      Minulla tuo ohutnahkaisuus ilmenee lähinnä ainoastaan sellaisena "tunteiden imuroimisena"
      Elän muiden tunteista. Kyttään ja kyylään, ilmeet, eleet ja olemuksen.
      Ja vaikka en jonkun negatiivisia viestejä itseeni yhdistäisikään, kuten normaalisti on tapana niin sitten tulee muuten vain imettyä toisen huono olo itseensä.
      Vaikka tietäisi että toisen huono päivä ei johdu itsestä niin silti se tunne siirtyy omaan kehoon, kirjaimellisesti. Minä otan toisen ihmisen ahdistuksen itseeni ihan fyysisinä oireina, sydän ja vatsa oireet.
      Sitten jos tämä toisen kiukkuisuus/ huono vointisuus jatkuu pidempään, silloin oma ahdistukseni kasvaa niin suureksi että tilanne yleensä räjähtää käsiin eli alan syytellä tätä toista ihmistä, nooo milloin mistäkin..
      Tämän olen osannut yhdistää siihen, että kuitenkin alan epäillä syyn olevan minussa, eli epävarmuus itsestä ajaa sitten loukkaamaan toista, tässä mennään jo kahden eri ´vaivan´ rajamaastossa.

      Paksunahkaisen piirteitä minussa on myös, mutta ei niin paljoa ja voimakkaita kuin rakkaassa narsku miehessäni :p

      Lähinnä manipuloin ja hyväksikäytän ihmisiä, valehtelen yms.
      Näihin piirteisiin en nyt sen tarkemmin mene, kun teiltä satelee heti vastalauseita.
      Itse ehkä parhaiten tiedän, miten julmia asioita olen elämässäni tehnyt.
      En voi sanoa, että olisin tullut uskoon mutta jokin kalahti niin pahasti että
      huomasin oman kusipäisyyteni tietyllä hetkellä. En ole sen kummemmin pystynyt muuttua, mutta tiedostan asian.

      • Sinun kirjoituksist

        "Nyt sain sellaista keskustelua ja mielipiteitä mitä kaipasinkin,"

        Sinun kirjoituksistasi saa sen käsityksen, että haluat rahaa.

        "Lähinnä manipuloin ja hyväksikäytän ihmisiä, valehtelen yms.
        Näihin piirteisiin en nyt sen tarkemmin mene, kun teiltä satelee heti vastalauseita."

        Osoittaa kyllä melkoista röyhkeyttä ja välinpitämättömyyttä toisten tunteista, jos kuvittelee jo oman uhriutensa läpikäyneitten ihmisten vielä haluavan kuulla tuollaista pas*aa, ilman että satelisi "vastalauseita".

        Täällä palstalla sinusta tuskin kukaan pitää, kuten ei muutenkaan, jos kerran olet tuollainen kuin kerrot. Mitä muuta odotat.


      • "Nyt sain sellaista keskustelua ja mielipiteitä mitä kaipasinkin,
        Kiitos yhteenlaskutoimitukselle siitä."

        Niin jos tuohon komenttisi liittää jatkoksi vielä tämän "Lähinnä manipuloin ja hyväksikäytän ihmisiä, valehtelen yms."

        Niin pikkusen olen huvittunutkin, mutta ei siinä mitään voin minä sinun kanssasi ajatuksia/mielipiteitä vaihtaa, että eikun asiaan...

        Että tuohon liittyen...

        "Elän muiden tunteista. Kyttään ja kyylään, ilmeet, eleet ja olemuksen. "

        Niin tuollainenhan minä olin avioliitossani alkoholistin kanssa, mutta en ny sanoisi että toisen tunteet huono olo sellaisenaan olisi siirtynyt minuun...

        Enempi pähkäilin mielessäni, mitä voisin tehdä toisen olon parantamiseksi tai oikeammin sanottuna mitä voisin tehdä ettei hän ainakaan lähtisi juomaan...tuossa tarinassa myös erityinen iloisuus antoi aihetta epäilyyn ja sai usein huolestuneeksi vaikka keinotekoisesti siihen toisen iloon yritin samaistuakkin...

        Mitä taas tuohon tulee...

        "silloin oma ahdistukseni kasvaa niin suureksi että tilanne yleensä räjähtää käsiin eli alan syytellä tätä toista ihmistä, nooo milloin mistäkin.."

        Niin en usko tuon olevan kovin yleistä ns. ohutnahkaisilla naristeilla, kuten luit he ovat hyvin kärsivällisiä ihmisiä ja suuttumuksen, vihan, karkeakielisen kritikiin yms. ilmaiseminen on hyvin vaikeaa...

        Kuten myös nuo syyllisyys kysymykset, ohutnahkaiset syyllistyvät helposti ja kantavat lähestulkoon "koko maailman" murheita niskassaan...

        "että kuitenkin alan epäillä syyn olevan minussa, eli epävarmuus itsestä ajaa sitten loukkaamaan toista, tässä mennään jo kahden eri ´vaivan´ rajamaastossa."

        Tuohon liittyen pitäisin tuota enemmänkin sen paksun toimintamallina, että syyllisyys ajaa loukkaamaan toista, kuten ilmeisesti itsekin ounastelit...ja ylempänähän jo annoin ymmärtää, että mielestäni ns. epävakaa ja siihen liittyvä impulsiivisuus liitetään ns. paksuihin narsisteihin jos ny sallitaan hieman humoristiselta kuulostava nimityslyhennelmä...

        "En ole sen kummemmin pystynyt muuttua, mutta tiedostan asian."

        Niin ei voi muuttua jos ei tiedosta, jonkinlainen alku sekin, itseeni liittyen, minä olen muuttunut, en ota elämää ja itseäni niin vakavasti, enkä syyllistykkään niin helposti, mutta tietyllä lailla tiedostan myös , ettei koko persoonaa tarvitse muuttaa, yrittää olla ihmisenä jotain muuta kuin on, että tietyllä lailla sisin pysyy samana, mutta asenne on muuttunut...

        Noh, elämä ja kokemukset muovaa meitä ja saattaapi minun kohdallani jo ikäkin auttaa asiaa, että hyväksyy itsensä paremmin sellaisena kuin on ja sitä kautta antaa muidenkin olla omanlaisiaan...


    • tämänaloittaja

      Juurikin niin, minä olen kirjoittanut asian paperille ja se on ollut parasta terapiaa.. olen miettinyt miksi teen niin ja miltä se minussa tuntuu..
      Siis yritän selvittää sitä itselleni ja muille että mikä minusta on sellaisen tehnyt ja mitä ajattelen vai ajattelenko mitään silloin kun teen jotain ´tyhmää´..

      Ja eihän läheiseni tiedä sitä että manipuloin, valehtelen ja käytän hyväksi, tässä mennäänkin juuri siihen asian ytimeen.. Korkeintaan he kokevat minun kuluttavan heitä jollain tavalla. Minä puhun asioista nyt ensimmäistä kertaa ääneen, omasta näkökannastani, rohkeasti mitään valehtelematta..
      Jokohan nyt selkis tarpeeksi..

      Kyse ei siis ole mistään tiede opuksesta vaan siitä, että minä kerron esim siitä miksi petän, miksi mieheni pettää, miksi narsisti pettää.. jne..
      Ajatuksia ja tuntemuksia..

      Ja älä huoli, on minulla hovi kunnossa ;)
      Vihaan noita hovi, lähde yms sanoja, ne on niitä teidän keksimiä vastineita sille kun ei voi vain kutsua itseään tyhmäksi ihmiseksi ;)

      • Niin... siis mikäli

        "Vihaan noita hovi, lähde yms sanoja, ne on niitä teidän keksimiä vastineita sille kun ei voi vain kutsua itseään tyhmäksi ihmiseksi ;) "

        Niin... siis mikäli tarkoitat, että muunlaisilla ihmisillä ei ole ns. hovia tai lähteitä, niin voin valaista, että ei olekaan. Meillä on aitoja ystäviä, enkä ainakaan omiani suin surminkaan vaihtaisi hairahtelevaan hovimaailmaan. Tarkoittaa: minä voin luottaa aitoihin ystäviini, eikä tuo luottamus maksa mitään. Ystäväni voivat myös luottaa minuun, eikä heidän tarvitse maksaa siitä minulle mitään.

        Ystävyys on arvokasta ja se kestää suuretkin myrskyt ja laineet.


      • Jos olisit narsisti

        " vaan siitä, että minä kerron esim siitä miksi petän, miksi mieheni pettää, miksi narsisti pettää.. jne.."

        Jos olisit narsisti, tietäisit, että sinä et petä ketään, koska kukaan ei omista sinua. Tuon nyt voisi lapsikin ymmärtää. Sinä sen sijaan omistaisit omasta mielestäsi kaikki jos olisit narsisti.

        Ja jos olisit narsisti, ei sinulla olisi mitään tarvetta selvittää asiaa kenellekään.

        Mutta kun olet nyt aikonut sitä rahaa saada jostain...


    • tämän aloittaja

      "Kieltämättä keskeisiä asioita epävakaudesta ja osin narsismistakin ( patologinen itsekkyys) tekstistäsi nousee. Yllättävää että pystyt tuollaiseen katarssiin(= inhortealistiseen itsetutkiskeluun).
      Olet äärimmäisen rohkea ja analyyttinenkin itsellesi ja itsestäsi. Harva tuohon pystyy..!!"

      Näin vastasi 40 vuotta alalla työskennellyt psykologini kirjoitelmasta..
      Jonka siis uskaltauduin hänelle lähettämään.
      Kun silmätysten on vaikea kaikkia synkimpiä puoliaan paljastaa kun kuitenkin se tietty rooli "puskee päälle".
      Nyt siis hoitosuhde ollut hetken katkolla, koska en ole mielestäni hänen apua tarvinut mutta aina olen häneen yhteydessä jos elämä alkaa taas kolhia..

    • ....

      Pahaa teki lukea tuo narsistien ominaisuuksia linkki..siitä kun löytyi kaikki minun ja exän viat..vaikka yritän nykyään tehdä asioita jotka olivat tärkeitä ennen suhdetta ja olen hetken tyytyväinen niin vielä palaan näitä lukemaan,tosin irtipääsystä on vasta joitain kuukausia ja koville ottaa omien vikojensa tutkiminen ja myöntäminen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe