Mitä mieltä olisitte tällaisesta lahjasta?!?!

Ihmettelen...

Sain poikaystävältä, jonka kanssa olen seurustellut useita vuosia, lahjaksi riipuksen. Siinä on maltanristi, jonka sisällä on 5 pääkalloa.

Mä olin tosi ihmeissäni, että miksi tuollainen lahja, kun sen kyllä pitäis tietää, että mä en pue mitään tuollaista ylleni.

Miten naiset suhtautuisitte tällaiseen lahjaan? Miten taas te miehet ajattelette: Tulisiko teille mieleenkään ostaa moista lahjaa naiselle?

20

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m36v

      Ei tulisi mieleenkään ostaa naiselle tuollaista. Yrittää varmaan käännyttää sinusta jotain "bad assia". Jos olet hänen mielestä liian nössö tms.

    • Ihmettelen...

      No en mä usko, että kyse olis siitä, että olisin nössö. Tää tyyppi nimittäin yritti mulle selittää, että se aatteli, että tää koru sopis mulle, kun mulla on jossain vaatteissa pääkalloja. :D Ehkä yhdessä mekossa pieni kankaanpala, jossa on semmosia epäselviä pääkallokuvioita, mut se mekko ei oo mitenkään rankka. :D

      Sitä paitsi se koru on mun mielestä miesten koru... just sellainen, mikä laitetaan johonki nahkanauhaan tms.

      Se koru on mun mielestä vaan niin ällöttävän ruma, ja olin etukäteen sanonu sille, että en halua mitään maltan risti tai pääkallojuttuja. Miksi mies tekee just niin kun mitä on kieltänyt tekemästä?

      Mä otin ton lahjan kyllä ihan täysin pottuiluna, ja semmosena, että se ei arvosta tyttöystäväänsä pätkääkään.

      • tonttuakka

        kiitä lahjasta ja sano, että sä et tuu pitämään silti sitä korua että mies voi käydä vaihtamassa sen.
        Mullekin on mies tuonut: Olen aina sanonut etten tarvitse krääsää, mulla ei ole kirjahyllyäkään mihin kerätä sitä krääsää, ja silti hän toi mulle jonkin kullatun koriste-esineen se pässi, vaikka olin sanonut että en ikinä halua sellaisia tarpeettomia kruusauksia.
        No sellaisen toi mulkku, ja sanoin että en tarvitse. Se kertoo siitä ettei se tyyppi todella kuuntele mitä sanotaan, sitten voi itse joko hyväksyä ettei kaikki ole järjen jättiläisiä, tai lopttaa suhde ja etsiä sellainen suhde missä tuntee itensä kuulluksi ja ymmärretyksi, ja tulee todella sellainen olo että toinen oppii tuntemaan sut.
        Tosin se on vaikeaa toisellekin, jos ei itse todella sano suoraan, joten huolehdi että sanot kans suoraan, ei silti ilkeästi.
        kannattaa miettiä oletko sanonut suoraan että ET OTA VASTAAN SITÄ LAHJAA, vai oletko sanonut sen asian jotenkin epämääräisesti kuten
        "en mä oikein välttämättä pidä sit siitä"
        tai "no kiitos nyt mutta voi ehkä olla ettei tää ole ihan sitä mitä tarvin"

        ole selkeä. jos ei sekään auta, niin sitten miehesi on kyvytön ottamaan sua huomioon.


    • 99 problems and...

      Heitä se sen edessä roskiin. Potut pottuina jos ajattelet että asia on niin.

      Draamahan on nykypäivän trendi.

      • Ihmettelen...

        Itse asiassa annoin sen sille takasi ja sanoin, että tais ostaa sen alun perin ittelleen. :D
        Se höpisi jotain, että mennään ostamaan tilalle jotain muuta, mutta mä sanoin ei kiitos. :D


    • Pastoris

      jospa joku tunkee tonttuakalle sen kullatun pässin väkisellä perseeseen, niinku lahjaksi.

    • Voi voi..

      Ollaampa sitä nyt vaikeita ja vaativia... Olette niitä tyyppejä, joille on pakko ostaa jotain, mutta tosi vaikeaa hommata mitään, mikä miellyttää? Aina on kuppi nurin? Ainakin se toinen yritti. Ei miehet noista asioista samalla tavalla ymmärrä. Jos hluatte jotain, antaka selkeät ohjeet, mikä kelpaa.

      Sorry, mutta itse en ole saanut, joulu-, synttäri-, nimppari- äitienpäivälahjaa tai Mitään Muutakaan n 20 vuoteen.
      Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta menkääpä nyt hiukan itseenne.

      Jos suhteen tärkein määre ja vaihtamisperuste on hyvät/huonot lahjat, mitä se teistä tekee? Anteeksi, mutta kuulosti kovin ikävälle nuo jutut..

      • Kіs-kіsu

        Niin, kun sulle ei ole ostettu lahjoja niin kaikkien muiden pitää maailmassa olla tyytyväisiä omiinsa.


      • Ihmettelen...

        Ei tässä mun aloituksessa ollut kysymys siitä, ettenkö aina arvostaisi lahjoja. Kyllä arvostan. Mutta tuollainen lahja ihmiseltä, joka tuntee mut hyvin, tuntui täysin pottuilulta. Mulle tuli lähinnä pottuilu mieleen.

        Kaiken lisäksi se mainosti sitä lahjaa pari kuukautta, että se on ostanu mulle jotain kaunista. Arvatkaa vaan, miten piti pidätellä itkua, että saa sellaisen hirvityksen. Olis jättänyt antamatta lahjan. Korttiki olis riittäny. Vasta eilen sain sanottua, että ei ollut mun mieleen pääkallot ja maltan risti. Mä liitän sellaisen s-palvontaan. :D Ei sillä, että mä tietäisin, mitä joku maltan risti symboloi, mutta joka tapauksessa en halua sellaisia itselleni.


      • Voi voi..
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Niin, kun sulle ei ole ostettu lahjoja niin kaikkien muiden pitää maailmassa olla tyytyväisiä omiinsa.

        Voihan sen noinkin "ajatella", jos väkisin haluaa.

        Joskus olisi hyvä mennä hiukan itsensä ulkopuolelle.


      • Voi voi..
        Ihmettelen... kirjoitti:

        Ei tässä mun aloituksessa ollut kysymys siitä, ettenkö aina arvostaisi lahjoja. Kyllä arvostan. Mutta tuollainen lahja ihmiseltä, joka tuntee mut hyvin, tuntui täysin pottuilulta. Mulle tuli lähinnä pottuilu mieleen.

        Kaiken lisäksi se mainosti sitä lahjaa pari kuukautta, että se on ostanu mulle jotain kaunista. Arvatkaa vaan, miten piti pidätellä itkua, että saa sellaisen hirvityksen. Olis jättänyt antamatta lahjan. Korttiki olis riittäny. Vasta eilen sain sanottua, että ei ollut mun mieleen pääkallot ja maltan risti. Mä liitän sellaisen s-palvontaan. :D Ei sillä, että mä tietäisin, mitä joku maltan risti symboloi, mutta joka tapauksessa en halua sellaisia itselleni.

        Tietyllä tavalla ymmärrän pettymyksesi..
        Miehet saattavat olla noissa toivottoman huonoja, eräs ystäväni sai mieheltään lahjaksi paristoja taskulamppuunsa.. Ostavat siis helposti sellaista, mistä itse tykkäisivät.
        Ja on tietty kuullut puheestasi vain pääkallot ja maltanristin.
        Usein kai myös kysyvät naispuolisilta ystäviltään neuvoja, ja jos ei ole, ovat pulassa.
        Koita olla ymmärtäväinen, ja ystävällisesti kertoa, miksi ei toimi, ja mikä toimisi. Joskus pitää vääntää rautalangasta, mutta jos mies muuten sen arvoinen, pikkuvika.


      • Kіs-kіsu
        Voi voi.. kirjoitti:

        Voihan sen noinkin "ajatella", jos väkisin haluaa.

        Joskus olisi hyvä mennä hiukan itsensä ulkopuolelle.

        Mene rauhassa, mutta älä mene liian kauas.


      • tonttuakka

        No mieheltä saadut lahjat ovat täsmälleen täysin turhia.
        Sanoin miehelle mitä en tarvitse, ja hän tuo juuri sen.
        Opetin että tarkoitan mitä sanon, enkä ota lahjaa vastaan. Silti kiitin lahjasta, ja sanoin ettei tarvitse tuoda jatkossa minulle lahjoja, vaan olen aikuinen ihminen joka ostaa itse kaupasta mitä tarvitsee, että jätetäänkö pikkulasten leikeiksi ne erilaiset syntymäpäivät, joulut ja muut onnittelukorttitehtaiden keksimät juhlapäivät.

        Menepä sinä nyt hetki itseesi, kun ruikutat siellä ettet ole 20 vuoteen saanut lahjaa.
        Voi hyvänen aika sentään.

        ja mä en myöskään ole miestäni kohtaan nii alentuva, että alan teeskentelemään tykkääväni tai olevani kiitollinen jostain, mistä en todella ole kiitollinen enkä tykkää!
        Mu mielestä se on rehellisyyttä, ja luuletteko että miehet oikeasti tykkää käydä ostelemassa lahjoja? Suurin osa miehistä ei loukkaannu, vaan helpottuu kuullessaan että hän seurustelee nyt naisen kansssa, joka ei ole 6-vuotiaan pikkuprinsessan tasolle jäänyt.
        Lisäksi, se että mies tuputtaa lahjoja niin on yleensä motivaationa lähinnä p*llu, ja jos ihminen haluaa rehellisen ja tasa-arvoisen suhteen, se lähtee siitä että on itse rehellinen ja tasa-arvoinen.
        Miksi käytän miehestä sanaa mulkku, on se että tällähetkellä hän ärsyttää minua suunnattomasti, ei ole oppinut vieläkään sitä ett mua ei pidetä kuin pikkulasta erilaisissa hämäyksissä ja luuloissa, ja huomenna todennäköisesti laitetaan lusikat jakoon.
        Mutta teillehän se on maailman hirvein asia, kun jollain tulee pahamieli, kun ei saanut lahjaa ja ihmien oli ilkeä kun ei tykännytkään lahjasta jonka viaton mies toi hyvissä aikeissa. Aliarvioitteko miehennekin niin alas, ettette vaadi kunnioitusta? Uskotteko ettei mies kykenisi siihen?
        ja tämä yksi mies ketjussa luulee että kun minulle sanoo sanan vittu tai pillu, niin siitä sitten järkytyn sydänjuuriani myöten. hahhhaah


      • Voi voi..
        tonttuakka kirjoitti:

        No mieheltä saadut lahjat ovat täsmälleen täysin turhia.
        Sanoin miehelle mitä en tarvitse, ja hän tuo juuri sen.
        Opetin että tarkoitan mitä sanon, enkä ota lahjaa vastaan. Silti kiitin lahjasta, ja sanoin ettei tarvitse tuoda jatkossa minulle lahjoja, vaan olen aikuinen ihminen joka ostaa itse kaupasta mitä tarvitsee, että jätetäänkö pikkulasten leikeiksi ne erilaiset syntymäpäivät, joulut ja muut onnittelukorttitehtaiden keksimät juhlapäivät.

        Menepä sinä nyt hetki itseesi, kun ruikutat siellä ettet ole 20 vuoteen saanut lahjaa.
        Voi hyvänen aika sentään.

        ja mä en myöskään ole miestäni kohtaan nii alentuva, että alan teeskentelemään tykkääväni tai olevani kiitollinen jostain, mistä en todella ole kiitollinen enkä tykkää!
        Mu mielestä se on rehellisyyttä, ja luuletteko että miehet oikeasti tykkää käydä ostelemassa lahjoja? Suurin osa miehistä ei loukkaannu, vaan helpottuu kuullessaan että hän seurustelee nyt naisen kansssa, joka ei ole 6-vuotiaan pikkuprinsessan tasolle jäänyt.
        Lisäksi, se että mies tuputtaa lahjoja niin on yleensä motivaationa lähinnä p*llu, ja jos ihminen haluaa rehellisen ja tasa-arvoisen suhteen, se lähtee siitä että on itse rehellinen ja tasa-arvoinen.
        Miksi käytän miehestä sanaa mulkku, on se että tällähetkellä hän ärsyttää minua suunnattomasti, ei ole oppinut vieläkään sitä ett mua ei pidetä kuin pikkulasta erilaisissa hämäyksissä ja luuloissa, ja huomenna todennäköisesti laitetaan lusikat jakoon.
        Mutta teillehän se on maailman hirvein asia, kun jollain tulee pahamieli, kun ei saanut lahjaa ja ihmien oli ilkeä kun ei tykännytkään lahjasta jonka viaton mies toi hyvissä aikeissa. Aliarvioitteko miehennekin niin alas, ettette vaadi kunnioitusta? Uskotteko ettei mies kykenisi siihen?
        ja tämä yksi mies ketjussa luulee että kun minulle sanoo sanan vittu tai pillu, niin siitä sitten järkytyn sydänjuuriani myöten. hahhhaah

        En ole saanut lahjoja, koska en ole ollut suhteessakaan.

        Mutta minusta miestä ei pidä sen takia kiertoon laittaa, jos ei lahjoja osaa valita, se on loppujen lopuksi äärimmäisen pieni "vika". Se noissa aiemmissa vastauksissa kiehautti.


      • tonttuakka
        Voi voi.. kirjoitti:

        En ole saanut lahjoja, koska en ole ollut suhteessakaan.

        Mutta minusta miestä ei pidä sen takia kiertoon laittaa, jos ei lahjoja osaa valita, se on loppujen lopuksi äärimmäisen pieni "vika". Se noissa aiemmissa vastauksissa kiehautti.

        Mikä miehestä tekee sellaisen, että se "pidetään" jos siinä ei ole riittävästi vikaa?
        Näet miehetkään eivät ole mitään lemmikkieläimiä, joiden pito-ominaisuuksia pohditaan karvaisuuden ja hajun perusteella.
        Näissä asioissa jokaisella on se oma sietokynnyksensä,
        mutta kun on kyse ihmisestä niin miehellekin voi antaa vastuun: Opettele tuntemaan minut ihmisenä, äläkä ota mallia Aku Ankan seikkailuista jossa Iinekselle viedään kukkia jolloin Iines vetelee käsilaukulla kuonoon mikäli kukat ovat väärän hajuisia.
        Naisen velvollisuus on olla oma itsensä, eikä sääliä miestä kuin hän olisi pikkupoika ett kun kaivaa kourallisen kiviä ja vie äidille, nii äiti sanoo "onpa hienoja kiviä , hieno poika, voi ett olet äitin hieno poika kun on niin hienoja kiviä, äiti syö ne iltapalaksi ovat niin hyviä kiviä"


    • Kіs-kіsu

      Koru on mielestäni useimmille naisille aina hyvä lahja, mutta ei tollanen. Riippuu tietysti naisen tyylistä. Jos ei käytä koruja eikä pidä koruista, niin ei sitten. Jos nainen pitää koruja, niistä voi mies päätellä millaisista tykkää. Joku nainen voi jopa pitää pääkallokoruista, mutta ilmeisesti sulla ei sellasia entuudestaan ollut.

      Joo-o. Miesparka.

      Itse tykkään aidoista helmistä, helmikorvakorut on aina hyvä lahja koska korviksia menee hukkaankin. Ja ei tosiaan muovisia helmiä. Hyviä lahjoja on myös hemmotteluhoidot, samppanja, merkkikäsilaukku, ravintolapäivälliselle vienti, viikonloppureissu jonnekin, vaikka mökille, grillibileet salaatteineen ja ribseineen tai mitä tahansa, mistä tietää toisen pitävän. Leivokset ja valkoiset freesiatkin riittää jos ei muuta keksi.

      • nysväri

        Vieläkö nykyään on saatavilla aitoja helmiä? Etteivät jo olisi synteettistä materiaalia.


      • Kіs-kіsu
        nysväri kirjoitti:

        Vieläkö nykyään on saatavilla aitoja helmiä? Etteivät jo olisi synteettistä materiaalia.

        Tietysti on, viljellyt ei ole edes hirveän kalliita. Luonnonvalossa näkee selvästi, onko oikea helmi vai synteettinen jäljitelmä. Helmi läpäisee hieman valoa kuten terveet hampaatkin. Synteettinen vaan heijastaa, ei läpäise.


      • 18 + 17

        Yleissääntö miehille: naiselle pitää antaa lahja kaikkina merkkipäivinä. Mutta lahja ei saa olla mikään koru, vaatekappale, laukku, astia, sisustusesine tms tyylitajua vaativa juttu, koska miehen arvostelukyky menee täysin metsään joka tapauksessa ja nainen ehkä jopa loukkaantuu lahjasta (kuten AP:n tapauksessa).

        Lahja voi olla hyödyllinen mutta sen pitää silti olla "turha". Eli kodinkoneet ja bussikortit ostetaan arjen lomassa eikä lahjaksi. Kirja on aina turvallinen vaihtoehto, koska se osoittaa kulttuuria, vaikka se todennäköisesti jääkin kiinnostamattomana lukematta. Lahjakortteja annetaan kummilapsille, ei puolisolle.

        Helpointa on, jos nainen "tilaa" lahjansa: se ja se siitä ja siitä kaupasta. Ja pitää aina mainita, että kuitti on tallessa jos tarvitsee vaihtaa. Lahjan tarkoitushan on se, että nainen voi kehua kavereilleen saaneensa lahjan, koska se ylläpitää kavereiden arvostusta.


    • rapakontaka

      Kerro miehelle mitä hän EI saa ostaa / tehdä / antaa lahjaksi.
      ---> Hän ostaa / tekee / antaa lahjaksi juuri sen EI-jutun.

      Ihan sama kuin sanot itsellesi tai kenelle tahansa "et saa ajatella sitä vaaleanpunaista elefanttia New Yorkissa jalkakäytävällä kävelemässä".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe