Ammatti sivuston vakio

.....

61

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei suinkaan

      Mielenkiintoinen tuo linkkisi sisältö kyllä, kiitos siitä. Omasta mielestäni ei kuitenkaan ole kiusaamista esittää kysymyksiä mormonismista tai kyseenalaistaa sen joitain kohtia - tai itse ainakin toivon, etteivät kysymykseni ja näkemykseni vaikuta kiusaamiselta.. Tarkoitus on kuitenkin saada avointa keskustelua ja tietoa sekä oppia lisää uskonnon taustoista ja syistä, asiat, jotka melkein kaikkien muidenkin uskontojen keskellä ovat avoimesti keskusteltavissa.

      Asioiden esiinottaminen avoimesti ei ole kiusaamista, ne ovat täysin eri asioita. Oma juttunsa on tietysti, miksi sinä koet keskustelun kiusaamisena?

      • Pyhää.

        Tällä palstalla käväisee silloin tällöin henkilöitä, jotka ovat vilpittömästi kinnostuneita keskustelemaan. Artikkelissa kuvatut "keskusteluammattilaiset" kuitenkin huolehtivat ennen pitkää siittä, että keskustelu ohjaillaan sivuraiteille ja alkuperäinen kysymys/kommentointi vesitetään. Siinä menee raja aitojen keskustelijoiden ja kiusanteosta viihdykkeensä ottavien välillä.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Tällä palstalla käväisee silloin tällöin henkilöitä, jotka ovat vilpittömästi kinnostuneita keskustelemaan. Artikkelissa kuvatut "keskusteluammattilaiset" kuitenkin huolehtivat ennen pitkää siittä, että keskustelu ohjaillaan sivuraiteille ja alkuperäinen kysymys/kommentointi vesitetään. Siinä menee raja aitojen keskustelijoiden ja kiusanteosta viihdykkeensä ottavien välillä.

        Jos haluat pohjoiskoreamaista "keskustelua", sitä on tarjolla Nenadan sensuroidulla hymistelypalstalla, josta "adjektiivit" poistetaan.

        Kyllä asioista pitää saada tuoda esiin kaikki puolet ilman että aletaan syyttää kiusaamisesta.


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Jos haluat pohjoiskoreamaista "keskustelua", sitä on tarjolla Nenadan sensuroidulla hymistelypalstalla, josta "adjektiivit" poistetaan.

        Kyllä asioista pitää saada tuoda esiin kaikki puolet ilman että aletaan syyttää kiusaamisesta.

        Kaikki puolet tottakai pitää tuoda esiin.

        Oletko tasapuolisesti tehnyt itse niin?

        En halua pohjoiskoreamaista keskustelutyyliä, siksi en käy mormonismi.com -keskustelussa, en enää lue mormonismi.net -sivustoa, enkä kuulu tämänkään palstan vakiokirjoittajiin tai edes -lukijoihin.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Kaikki puolet tottakai pitää tuoda esiin.

        Oletko tasapuolisesti tehnyt itse niin?

        En halua pohjoiskoreamaista keskustelutyyliä, siksi en käy mormonismi.com -keskustelussa, en enää lue mormonismi.net -sivustoa, enkä kuulu tämänkään palstan vakiokirjoittajiin tai edes -lukijoihin.

        Ei jokaisen kirjoittajan tarvitse olla tasapuolinen. Et sinäkään ole. Yksi kirjoittaa yhdeltä kannalta, toinen toiselta, mutta ketään ei sensuroida eriävän mielipiteen (ssatikka faktojen) vuoksi.

        Kehottaisin sinua lukemaan molempia mainitsemiasi sivustoja. Jälkimmäisestä et ole osoittanut yhtäkään virhettä, sens sijaan Pohjois-Korean propagandasta löytyy tukuttain virheitä siinä missä Ukrainan separatistien lausunnoissa koskien pudotettua lentokonetta. Osa ruumiista jo mätänemistilassa...

        Vertauksesi siis ontuu todella pahasti.


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Ei jokaisen kirjoittajan tarvitse olla tasapuolinen. Et sinäkään ole. Yksi kirjoittaa yhdeltä kannalta, toinen toiselta, mutta ketään ei sensuroida eriävän mielipiteen (ssatikka faktojen) vuoksi.

        Kehottaisin sinua lukemaan molempia mainitsemiasi sivustoja. Jälkimmäisestä et ole osoittanut yhtäkään virhettä, sens sijaan Pohjois-Korean propagandasta löytyy tukuttain virheitä siinä missä Ukrainan separatistien lausunnoissa koskien pudotettua lentokonetta. Osa ruumiista jo mätänemistilassa...

        Vertauksesi siis ontuu todella pahasti.

        Miksi lukisin mormonismi.com -sivustoa?

        Miksi lukisin mormonismi.net -sivustoa?

        On parempaakin lukemista.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Miksi lukisin mormonismi.com -sivustoa?

        Miksi lukisin mormonismi.net -sivustoa?

        On parempaakin lukemista.

        Ei pakko ole, mutta miksi urputat? Nenskukin urputtaa net-sivustosta, vaikka sanoo sitä niin "inhoittavaksi", että ei viitsi edes lukea.

        Ja edelleenkin: Net-sivuston vertaaminen pohjoiskorealaiseen propagandaan ontuu pahasti, koska jälkimmäinen käyttää valheita.


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Ei pakko ole, mutta miksi urputat? Nenskukin urputtaa net-sivustosta, vaikka sanoo sitä niin "inhoittavaksi", että ei viitsi edes lukea.

        Ja edelleenkin: Net-sivuston vertaaminen pohjoiskorealaiseen propagandaan ontuu pahasti, koska jälkimmäinen käyttää valheita.

        Jos oikein luet, totesin ylempänä, etten halua pohjoiskorealaista keskustelua. Mikä siinä on urputtamista?

        Uskotko sinä, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Jos oikein luet, totesin ylempänä, etten halua pohjoiskorealaista keskustelua. Mikä siinä on urputtamista?

        Uskotko sinä, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?

        Väität net-sivustoa pohjoiskorealaiseksi sivustoksi. Valehtelet, koska pohjoiskorealaisesta keskustelusta on helppo osoittaa valheita, mutta net-sivustolta et ole osoittanut yhtäkään.


      • Toinen.
        Pyhää. kirjoitti:

        Jos oikein luet, totesin ylempänä, etten halua pohjoiskorealaista keskustelua. Mikä siinä on urputtamista?

        Uskotko sinä, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?

        "Uskotko sinä, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?" En ole se, jolle kysymyksesi esitit, mutta uskon net-sivuston kertovan asiat, kuten ne oikeasti ovat, mitä olen mormonismin taustoihin ja mormonien itsensäkin kertomiin juttuihin tutustunut, kyllä nuo asiat pitävät paikkansa.

        Tiedän, että mormonit eivät saa lukea kirkostaan muuta, kuin kirkon omia sepustuksia, mutta totuutta on sen ulkopuolellakin, believe it or not.


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Väität net-sivustoa pohjoiskorealaiseksi sivustoksi. Valehtelet, koska pohjoiskorealaisesta keskustelusta on helppo osoittaa valheita, mutta net-sivustolta et ole osoittanut yhtäkään.

        Uskotko sinä todellakin, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?


      • Pyhää.
        Toinen. kirjoitti:

        "Uskotko sinä, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?" En ole se, jolle kysymyksesi esitit, mutta uskon net-sivuston kertovan asiat, kuten ne oikeasti ovat, mitä olen mormonismin taustoihin ja mormonien itsensäkin kertomiin juttuihin tutustunut, kyllä nuo asiat pitävät paikkansa.

        Tiedän, että mormonit eivät saa lukea kirkostaan muuta, kuin kirkon omia sepustuksia, mutta totuutta on sen ulkopuolellakin, believe it or not.

        Sittenhän sinä et tietenkään usko, että mormonina tiedän mainitsemistasi kuulopuheista enemmän kuin sinä.

        Tietosi siitä, etteivät mormonit saa lukea kirkostaan muuta, kuin kirkon omia sepustuksia, on väärä. Se on todettu tälläkin palstalla useaan otteeseen. Kysy vaikka Ent. mormonilta.


      • Ent. mormoni
        Pyhää. kirjoitti:

        Sittenhän sinä et tietenkään usko, että mormonina tiedän mainitsemistasi kuulopuheista enemmän kuin sinä.

        Tietosi siitä, etteivät mormonit saa lukea kirkostaan muuta, kuin kirkon omia sepustuksia, on väärä. Se on todettu tälläkin palstalla useaan otteeseen. Kysy vaikka Ent. mormonilta.

        Ei ole kielletty lukemasta mormonismikriittistä materiaalia tai ns. antimormonismisivuja. Kuitenkin toisaalla kirkon johtajat kehottavat etsimään sellaista, mikä on hengellisesti kohottavaa ja välttämään sellaista, joka ei ole hengellisesti kohottavaa.

        Tuskin kukaan mormoni kokee oman uskontonsa räikeiden epäkohtien esille tuomista hengellisesti kohottavana? Tietysti sellaiset mormonit jotka kokevat hengellisesti kohottavana lukea johtajiensa rasistisia lausuntoja, Joseph Smithin puolisolleen uskollisen vaimon nimittelemistä huo-raksi ja vastaavia voivat kirkon johdon mielestä mainiosti sellaista materiaalia lukea.


      • Pyhää.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Ei ole kielletty lukemasta mormonismikriittistä materiaalia tai ns. antimormonismisivuja. Kuitenkin toisaalla kirkon johtajat kehottavat etsimään sellaista, mikä on hengellisesti kohottavaa ja välttämään sellaista, joka ei ole hengellisesti kohottavaa.

        Tuskin kukaan mormoni kokee oman uskontonsa räikeiden epäkohtien esille tuomista hengellisesti kohottavana? Tietysti sellaiset mormonit jotka kokevat hengellisesti kohottavana lukea johtajiensa rasistisia lausuntoja, Joseph Smithin puolisolleen uskollisen vaimon nimittelemistä huo-raksi ja vastaavia voivat kirkon johdon mielestä mainiosti sellaista materiaalia lukea.

        Kukapa hengellinen johtaja ei kehoittais lukemaan hengellisesti kohottavaa kirjallisuutta.

        Luetko sinä Mormonin Kirjaa, koska koet hengellisesti kohottava? Kerrot kuitenkin sitä silloin tällöin selailevasi. Miksi?'

        Loppu kirjoituksestasi oli taas silkkaa pahansuopuutta. Miksi kirjoitat pahansuovasti, kun voisit kirjoittaa pilkaamattakin? Onko yksilöimätön pilkka jotenkin hyväksyttävämpää, kuin henkilöön kohdistuva nimittely. Epäilen, että katekismuksesi lupaa sinunkaan niin tehdä.


      • Ent. mormoni
        Pyhää. kirjoitti:

        Kukapa hengellinen johtaja ei kehoittais lukemaan hengellisesti kohottavaa kirjallisuutta.

        Luetko sinä Mormonin Kirjaa, koska koet hengellisesti kohottava? Kerrot kuitenkin sitä silloin tällöin selailevasi. Miksi?'

        Loppu kirjoituksestasi oli taas silkkaa pahansuopuutta. Miksi kirjoitat pahansuovasti, kun voisit kirjoittaa pilkaamattakin? Onko yksilöimätön pilkka jotenkin hyväksyttävämpää, kuin henkilöön kohdistuva nimittely. Epäilen, että katekismuksesi lupaa sinunkaan niin tehdä.

        Minä saan lukea kaikenlaista sellaista, josta olen kiinnostunut. Tiedonhaluani tai taiteesta nauttimistani eivät estä minkään instituution suositukset tai määräykset. Luen, katselen ja kuuntelen juuri sellaista, jota itse haluan.

        Suhtaudun pahansuovasti rasismiin. Suhtaudun pahansuovasti huoritteluun. En hyväksy kumpaakaan ja tuon sen myös esille ja teen kaiken vallassani olevan niiden kitkemiseksi maailmasta.

        Ne jotka vaieten ja päänsä pois kääntäen katsovat syrjään ja teeskentelevät että eivät ole mitään nähneet ja eivätkä kuulleet ovat myös osasyyllisiä silloin, jos joku raiskataan tai pahoinpidellään kuoliaaksi.


      • 122+
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Ei ole kielletty lukemasta mormonismikriittistä materiaalia tai ns. antimormonismisivuja. Kuitenkin toisaalla kirkon johtajat kehottavat etsimään sellaista, mikä on hengellisesti kohottavaa ja välttämään sellaista, joka ei ole hengellisesti kohottavaa.

        Tuskin kukaan mormoni kokee oman uskontonsa räikeiden epäkohtien esille tuomista hengellisesti kohottavana? Tietysti sellaiset mormonit jotka kokevat hengellisesti kohottavana lukea johtajiensa rasistisia lausuntoja, Joseph Smithin puolisolleen uskollisen vaimon nimittelemistä huo-raksi ja vastaavia voivat kirkon johdon mielestä mainiosti sellaista materiaalia lukea.

        No joo ja riippuu varmaan vähän myös yksilöllisesti, kuka haluaa mitäkin lukea. Ystävääni oli neuvottu olemaan lukematta mitään muita sivustoja, kuin vain virallista LDS-sivustoa. Eräs toinen taas lopetti Facebookinkin käytön, koska siellä törmää kaikkeen, mitä ei halua nähdä.


      • Pyhää.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Minä saan lukea kaikenlaista sellaista, josta olen kiinnostunut. Tiedonhaluani tai taiteesta nauttimistani eivät estä minkään instituution suositukset tai määräykset. Luen, katselen ja kuuntelen juuri sellaista, jota itse haluan.

        Suhtaudun pahansuovasti rasismiin. Suhtaudun pahansuovasti huoritteluun. En hyväksy kumpaakaan ja tuon sen myös esille ja teen kaiken vallassani olevan niiden kitkemiseksi maailmasta.

        Ne jotka vaieten ja päänsä pois kääntäen katsovat syrjään ja teeskentelevät että eivät ole mitään nähneet ja eivätkä kuulleet ovat myös osasyyllisiä silloin, jos joku raiskataan tai pahoinpidellään kuoliaaksi.

        Kuvitteletko, etten minä saa lukea ja katsoa mitä haluan, vaikka olenkin mormoni?

        Instituutiot ja yksityiset henkilöt voivat suositella ja peukuttaa lukemisen arvoisia asioita, voivat myös peukuttaa alaspäin. On typerää väittää suosituksia rajaaviksi.


      • Ent. mormoni
        Pyhää. kirjoitti:

        Kuvitteletko, etten minä saa lukea ja katsoa mitä haluan, vaikka olenkin mormoni?

        Instituutiot ja yksityiset henkilöt voivat suositella ja peukuttaa lukemisen arvoisia asioita, voivat myös peukuttaa alaspäin. On typerää väittää suosituksia rajaaviksi.

        Juurihan tuossa ylempänä totesin, että kirkon johto ei kiellä mitään, mutta hyväksyy vain hengellisesti kohottavan materiaalin.

        Mormoni voi ajatella, tehdä, kuunnella, katsoa jne. mitä tahansa laitonta, siveetöntä, moraalitonta jne. Mormoni voi jopa valehdella temppelipuhuttelussa, että ei ole tehnyt mitään laitonta, siveetöntä tai muutenkaan kirkkonsa tasovaatimusten vastaista.

        Totta kai mormoni voi, ei teitä yleensä missään vankilan tarkoin vartioidussa eristyssellissä pidetä.

        Warren Steed Jeffs on poikkeus mormonien joukossa. Warren on tällä hetkellä vankilassa. Hän saa hakea seuraavan kerran ehdonalaiseen vuonna 2038. Epäsiveellisiä ajatuksia ei hänenkään päästään voi poistaa edes koppihoidolla. Sitä en tiedä, mitä vankien amerikkalaisissa vankiloissa annetaan lukea ja katsoa. Varmaan ainakin Mormonin kirjansa on saanut pitää.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Uskotko sinä todellakin, että mormonismi.net -sivusto on virheetön ja kertoo asiat värittämättä niitä mitenkään?

        En kysynyt omaa mielipidettäni vaan kirjoitin, että et ole osoittanut ainuttakaan virhettä.

        Urputtaa kyllä osaat.


      • Ent. mormoni
        Pyhää. kirjoitti:

        Kaikki puolet tottakai pitää tuoda esiin.

        Oletko tasapuolisesti tehnyt itse niin?

        En halua pohjoiskoreamaista keskustelutyyliä, siksi en käy mormonismi.com -keskustelussa, en enää lue mormonismi.net -sivustoa, enkä kuulu tämänkään palstan vakiokirjoittajiin tai edes -lukijoihin.

        Paras ja monipuolisin käsitys mormonismista saadaan, kun palstalla kirjoittavat sekä mormonismiin sitoutuneet, mormonismista irrottautuneet, mormonismista kiinostuneet, omia kokemuksiaan mormonina olemisesta kertovat, muita uskontoja tunnustavat, ateistit ja agnostikot. Mitä monipuolisemmin eri lähtökohdista kirjoittavia, sitä parempi palsta.

        Minä en toivo että mormonismiin uskovat lopettaisivat palstalla kirjoittamisen. Yhtä vähän toivon, että mormonismikriittiset lopettaisivat.

        Mormonismi on uskonto ja kulttuuri-ilmiö tuhanisen kaltaistensa joukossa. Minulle mormonismissa on kiinnostavinta se, miten se vaikuttaa ihmisiin ja millainen ihmisestä tulee oltuaan tiiviisti mormonismin vaikutuspiirissä vuosikymmeniä.

        Mielestäni fanaattinen mormoni on kuin syömishäiriöinen tai päihderiippuvainen, joka ei enää itse ymmärrä omaa tilaansa. Toisaalta tunnen myös henkisesti tasapainoisia, huumorintajuisia ja suvaitsevaisia mormoneja, joiden elämänlaatua mormonismi ei näytä mitenkään huonontavan, pikemminkin päin vastoin.

        Ehkä uskonnoissa pätee sama kuin saunomisessakin: hullu se, joka kylpee niin, että nahka lähtee?

        Toisaalta luulisi jatkuvan kognitiivisessa dissonanssissa elämisen olevan rasittavaa kenelle tahansa, myös mormonille. Mutta henkisesti tasapainoiset ja luovat ihmiset kestävät sitä ehkä muita paremmin, koska pystyvät nauttimaan elämästään huolimatta siitä, että ovat mormoneja? Sellaiset mormonikaverit ovat mukavia eikä minulla ole mitään tarvetta vääntää heidän kanssaan uskonnosta - tosin heilläkään ei ole tarvetta käännyttää minua mormoniksi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi


      • Myös näin:
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Paras ja monipuolisin käsitys mormonismista saadaan, kun palstalla kirjoittavat sekä mormonismiin sitoutuneet, mormonismista irrottautuneet, mormonismista kiinostuneet, omia kokemuksiaan mormonina olemisesta kertovat, muita uskontoja tunnustavat, ateistit ja agnostikot. Mitä monipuolisemmin eri lähtökohdista kirjoittavia, sitä parempi palsta.

        Minä en toivo että mormonismiin uskovat lopettaisivat palstalla kirjoittamisen. Yhtä vähän toivon, että mormonismikriittiset lopettaisivat.

        Mormonismi on uskonto ja kulttuuri-ilmiö tuhanisen kaltaistensa joukossa. Minulle mormonismissa on kiinnostavinta se, miten se vaikuttaa ihmisiin ja millainen ihmisestä tulee oltuaan tiiviisti mormonismin vaikutuspiirissä vuosikymmeniä.

        Mielestäni fanaattinen mormoni on kuin syömishäiriöinen tai päihderiippuvainen, joka ei enää itse ymmärrä omaa tilaansa. Toisaalta tunnen myös henkisesti tasapainoisia, huumorintajuisia ja suvaitsevaisia mormoneja, joiden elämänlaatua mormonismi ei näytä mitenkään huonontavan, pikemminkin päin vastoin.

        Ehkä uskonnoissa pätee sama kuin saunomisessakin: hullu se, joka kylpee niin, että nahka lähtee?

        Toisaalta luulisi jatkuvan kognitiivisessa dissonanssissa elämisen olevan rasittavaa kenelle tahansa, myös mormonille. Mutta henkisesti tasapainoiset ja luovat ihmiset kestävät sitä ehkä muita paremmin, koska pystyvät nauttimaan elämästään huolimatta siitä, että ovat mormoneja? Sellaiset mormonikaverit ovat mukavia eikä minulla ole mitään tarvetta vääntää heidän kanssaan uskonnosta - tosin heilläkään ei ole tarvetta käännyttää minua mormoniksi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi

        Mielestäni fanaattinen entinen mormoni on kuin syömishäiriöinen tai päihderiippuvainen, joka ei enää itse ymmärrä omaa tilaansa


      • Ent. mormoni
        Myös näin: kirjoitti:

        Mielestäni fanaattinen entinen mormoni on kuin syömishäiriöinen tai päihderiippuvainen, joka ei enää itse ymmärrä omaa tilaansa

        Kiitos mielipiteestäsi. Onnistuit kertomaan sen tekemättä henkilöhyökkäystä. Käytit vertausta laittamalla kuin-sanan virkkeeseesi. Olemme fanaattisuudesta ja sen vastenmielisyydestä täysin samaa mieltä.

        Hienoa! palstalla aletaan oppia keskustelemaan.


      • Vielä kun
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi. Onnistuit kertomaan sen tekemättä henkilöhyökkäystä. Käytit vertausta laittamalla kuin-sanan virkkeeseesi. Olemme fanaattisuudesta ja sen vastenmielisyydestä täysin samaa mieltä.

        Hienoa! palstalla aletaan oppia keskustelemaan.

        joku oppisi olemaan ottamatta herneitä nokkaansa


      • Heh...
        Vielä kun kirjoitti:

        joku oppisi olemaan ottamatta herneitä nokkaansa

        Sinulta jäi veli-sana pois...

        Voisit tosiaan opetella. Silloin ei tarvitsisi aina yrittää henkilöhyökkäystä.


      • ....
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Minä saan lukea kaikenlaista sellaista, josta olen kiinnostunut. Tiedonhaluani tai taiteesta nauttimistani eivät estä minkään instituution suositukset tai määräykset. Luen, katselen ja kuuntelen juuri sellaista, jota itse haluan.

        Suhtaudun pahansuovasti rasismiin. Suhtaudun pahansuovasti huoritteluun. En hyväksy kumpaakaan ja tuon sen myös esille ja teen kaiken vallassani olevan niiden kitkemiseksi maailmasta.

        Ne jotka vaieten ja päänsä pois kääntäen katsovat syrjään ja teeskentelevät että eivät ole mitään nähneet ja eivätkä kuulleet ovat myös osasyyllisiä silloin, jos joku raiskataan tai pahoinpidellään kuoliaaksi.

        Kuitenkin itse huorittelet ja harrastat rotusortoa mormoneista puhuttaessa....


      • ???
        .... kirjoitti:

        Kuitenkin itse huorittelet ja harrastat rotusortoa mormoneista puhuttaessa....

        Mihin rotuun mormonit kuuluvat?


      • MIelestäsi
        ??? kirjoitti:

        Mihin rotuun mormonit kuuluvat?

        alempaan rotuun.


    • Ent. mormoni

      Asiallinen ja tärkeä kirjoitus. Kiitos jakamisesta.

    • hyvää settiä

      Kyllä vain, tunnistin kirjoituksesta runsaasti erityusesti palstalla kirjoittavien mormonien luonteenpiirteitä. On hyvin tärkeää havaita kuinka luonnevikaisia ihmisiä mormonismi synnyttää. Hyvä kirjoitus.

      • Pyhää.

        Mormonismi se kummemmin kuin mikään muukaan ismi ei synnytä ihmisiä.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Mormonismi se kummemmin kuin mikään muukaan ismi ei synnytä ihmisiä.

        Et siis ymmärrä noinkaan yksinkertaista kielikuvaa? Millaisia ajatuksia se mahtaa kirjoitustesi lukijoissa SYNNYTTÄÄ?


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Et siis ymmärrä noinkaan yksinkertaista kielikuvaa? Millaisia ajatuksia se mahtaa kirjoitustesi lukijoissa SYNNYTTÄÄ?

        Miksi sinulle on tärkeää yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa?

        Eiköhän se ole hiukan liian yksinkertaista?


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Miksi sinulle on tärkeää yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa?

        Eiköhän se ole hiukan liian yksinkertaista?

        Teet sen aivan itse...


      • Pyhää.
        !!! kirjoitti:

        Teet sen aivan itse...

        Hehheh.


      • !!!
        Pyhää. kirjoitti:

        Hehheh.

        Näin on. Sivullistakin naurattaa.


      • Ent. mormoni
        Pyhää. kirjoitti:

        Miksi sinulle on tärkeää yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa?

        Eiköhän se ole hiukan liian yksinkertaista?

        Hyvä kysymys. Olen miettinyt samaa, kun mormonit ovat nimitelleet minua tällä keskustelupalstalla paranoidiseksi, kahjoksi, täyskahjoksi ja dorkaksi.

        Kerro, jos tiedät miksi niin mormoneilla kuin muillakin keskustelijoilla on tarve yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa, jopa maalata heidät mielenvikaisiksi?


      • hmm..
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Olen miettinyt samaa, kun mormonit ovat nimitelleet minua tällä keskustelupalstalla paranoidiseksi, kahjoksi, täyskahjoksi ja dorkaksi.

        Kerro, jos tiedät miksi niin mormoneilla kuin muillakin keskustelijoilla on tarve yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa, jopa maalata heidät mielenvikaisiksi?

        Johtuisiko siitä yksinkertaisesta syystä että niin olet nimitellyt itsekin. Edelleen, sitä saa mitä tilaa..


      • Pyhää.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Olen miettinyt samaa, kun mormonit ovat nimitelleet minua tällä keskustelupalstalla paranoidiseksi, kahjoksi, täyskahjoksi ja dorkaksi.

        Kerro, jos tiedät miksi niin mormoneilla kuin muillakin keskustelijoilla on tarve yrittää maalata keskustelukumppaneista typerää kuvaa, jopa maalata heidät mielenvikaisiksi?

        En tiedä miksi. Siksi kysyinkin.

        Ehkä siksi, ettei täällä juurikaan kirjoiteta asiaa muutenkaan.


      • Ent. mormoni
        hmm.. kirjoitti:

        Johtuisiko siitä yksinkertaisesta syystä että niin olet nimitellyt itsekin. Edelleen, sitä saa mitä tilaa..

        En ole nimitellyt ensimmäistäkään keskustelijaa tällä palstalla. Joidenkin mormonien minuun kohdistama nimittely ei voi johtua siitä, että olisin nimitellyt itsekin, vaan se johtuu jostakin muusta. En ole tilannut nimittelemistä keneltäkään nimittelemällä itse.

        Olen jo aikaisemmin näiden keskustelujen yhteydessä pyytänyt etsimään edes yhden viestin, jossa nimittelen tai hyökkään henkilöä vastaan. Yhtään ei ole löytynyt. Toistan pyyntöni: yritäpä sinä löytää edes yksi sellainen viesti.


      • Näin on.
        Pyhää. kirjoitti:

        En tiedä miksi. Siksi kysyinkin.

        Ehkä siksi, ettei täällä juurikaan kirjoiteta asiaa muutenkaan.

        Aivan. Mormonit yrittävät aina kirjoittaa asian vierestä tai hyökkäävät kirjoittajan henkilöä vastaan.


      • Pyhää.
        Näin on. kirjoitti:

        Aivan. Mormonit yrittävät aina kirjoittaa asian vierestä tai hyökkäävät kirjoittajan henkilöä vastaan.

        En aio ruveta piirileikkiin kanssasi tässä enkä muissakaan ketjuissa.


      • Näin on.
        Pyhää. kirjoitti:

        En aio ruveta piirileikkiin kanssasi tässä enkä muissakaan ketjuissa.

        Ei se ole piirileikkiä jos esitetään asioita ja kysymyksiä. Väistely on piirileikkiä.


      • Palstaa lukenut
        hmm.. kirjoitti:

        Johtuisiko siitä yksinkertaisesta syystä että niin olet nimitellyt itsekin. Edelleen, sitä saa mitä tilaa..

        Keskustelu pysyy keskusteluna niin kauan, kunnes joku alkaa nimitellä keskustelukumppaniaan. Sen jälkeen ei mielipiteiden vaihtoa voi nimittää keskusteluksi.
        Nimitelty ei voi kunnioittaa haukkujaansa tasavertaisena keskustelukumppanina, ja haukkuja onkin jo omalla tahollaan julkisesti halveksinut vastapuolta.

        Ulkopuolisen mielestä nimittelijä on hävinnyt väittelyn.


      • Hehhee,
        Näin on. kirjoitti:

        Ei se ole piirileikkiä jos esitetään asioita ja kysymyksiä. Väistely on piirileikkiä.

        kaksoikielelläsi sinulla on aina oma oikea vastaus kaikkeen. Seuraava versiosi onkin sitten kaksimielinen. Ja kolmas on hanurista. Ei kuitenkaan BY:n hanurista.

        Se on sinun piirileikkiäsi, joka kaikki tuntevat ja tietävät. Et pysty parempaan.


      • Näin on.
        Hehhee, kirjoitti:

        kaksoikielelläsi sinulla on aina oma oikea vastaus kaikkeen. Seuraava versiosi onkin sitten kaksimielinen. Ja kolmas on hanurista. Ei kuitenkaan BY:n hanurista.

        Se on sinun piirileikkiäsi, joka kaikki tuntevat ja tietävät. Et pysty parempaan.

        Edelleenkään piirileikkijä ei ole se, joka esittää mormonismikritiikkiä. Piirileikkijä on se, joka kaksoiskielellä, henkilöhyökkäyksellä tai muilla keinoin yrittää kääntää asian pois keskusteltavasta aiheesta.


      • Hohhaa,
        Näin on. kirjoitti:

        Edelleenkään piirileikkijä ei ole se, joka esittää mormonismikritiikkiä. Piirileikkijä on se, joka kaksoiskielellä, henkilöhyökkäyksellä tai muilla keinoin yrittää kääntää asian pois keskusteltavasta aiheesta.

        sinä et esitä mormonismimikritiikkiä, kuvittelet vain irvailukirjoittelusi sellaiseksi. Olet siis piirileikkijä, joka koettaa saada muita mukaan hedelmättömään tinkaukseesi. Muuhun et pysty. Sen ovat eimormonitkin huomanneet jo aikaa sitten, he eivät lähde komppaamaan teesejäsi.


      • Näin on.
        Hohhaa, kirjoitti:

        sinä et esitä mormonismimikritiikkiä, kuvittelet vain irvailukirjoittelusi sellaiseksi. Olet siis piirileikkijä, joka koettaa saada muita mukaan hedelmättömään tinkaukseesi. Muuhun et pysty. Sen ovat eimormonitkin huomanneet jo aikaa sitten, he eivät lähde komppaamaan teesejäsi.

        Juuri noin. Henkilöhyökkäys ja asian vieminen sivuun. Jatka vain piirileikkiäsi!

        MOT


      • Hihheijaa
        Näin on. kirjoitti:

        Juuri noin. Henkilöhyökkäys ja asian vieminen sivuun. Jatka vain piirileikkiäsi!

        MOT

        Jatkan korostamalla, että et edes ymmärrä mistä on kysymys ja kuitenkin sinulla on turhia mielipiteitä.


      • Näin on.
        Hihheijaa kirjoitti:

        Jatkan korostamalla, että et edes ymmärrä mistä on kysymys ja kuitenkin sinulla on turhia mielipiteitä.

        Ja jälleen henkilöhyökkäysyritys...

        Sinä et ole ymmärtävinäsi mistä on kysymys.

        Antit esittävät faktoja ja niihin liittyviä kysymyksiä, mormonit vastaavat jokuveljeilemällä eli hyökkäävät henkilön kimppuun tai kirjoittavat asian vierestä. Itse asiaan ei oteta kantaa.


      • Hellurei,
        Näin on. kirjoitti:

        Ja jälleen henkilöhyökkäysyritys...

        Sinä et ole ymmärtävinäsi mistä on kysymys.

        Antit esittävät faktoja ja niihin liittyviä kysymyksiä, mormonit vastaavat jokuveljeilemällä eli hyökkäävät henkilön kimppuun tai kirjoittavat asian vierestä. Itse asiaan ei oteta kantaa.

        mikä olikaan asia jonka ohitit takertumalla jälleen kerran keskustelutapoihin?


      • Toivotaan,
        Palstaa lukenut kirjoitti:

        Keskustelu pysyy keskusteluna niin kauan, kunnes joku alkaa nimitellä keskustelukumppaniaan. Sen jälkeen ei mielipiteiden vaihtoa voi nimittää keskusteluksi.
        Nimitelty ei voi kunnioittaa haukkujaansa tasavertaisena keskustelukumppanina, ja haukkuja onkin jo omalla tahollaan julkisesti halveksinut vastapuolta.

        Ulkopuolisen mielestä nimittelijä on hävinnyt väittelyn.

        että kolmen huutomerkin "keskustelijakin" ymmärtää asian.


      • !!!
        Toivotaan, kirjoitti:

        että kolmen huutomerkin "keskustelijakin" ymmärtää asian.

        Tietenkin!!!


      • Näin on.
        Hellurei, kirjoitti:

        mikä olikaan asia jonka ohitit takertumalla jälleen kerran keskustelutapoihin?

        Se oli tuossa ensimmäisessä kommentissani, jossa komppasin nimimerkkiä "Pyhää".


      • Heehhee
        Näin on. kirjoitti:

        Se oli tuossa ensimmäisessä kommentissani, jossa komppasin nimimerkkiä "Pyhää".

        Komppasit?

        Kaksoiskielinen ilmaisusi? Mitä tarkoitat suomeksi, tämähän on suomenkilelinen keskustelupalsta.


      • Näin on.
        Heehhee kirjoitti:

        Komppasit?

        Kaksoiskielinen ilmaisusi? Mitä tarkoitat suomeksi, tämähän on suomenkilelinen keskustelupalsta.

        Ai. Luulin sitä ihan yleisesti käytetyksi ilmaukseksi.


      • Härreguu
        Näin on. kirjoitti:

        Ai. Luulin sitä ihan yleisesti käytetyksi ilmaukseksi.

        Ilmaus on kyllä yleinen, mutta käsityksesi komppauksesta ei istu sanan suomenkieliseen merkitykseen.


      • Näin on.
        Härreguu kirjoitti:

        Ilmaus on kyllä yleinen, mutta käsityksesi komppauksesta ei istu sanan suomenkieliseen merkitykseen.

        Tarkistin mm. Urbaani-sanakirjasta, että se tarkoittaa juuri sitä missä merkityksessä sitä kytinkin:


        kompata, komppaan

        tarkottaa että on samaa mieltä jonku kanssa ja sitte jos toinen on kirjottanu justiisa silleen miten itekki on aikonu sanoa/kirjottaa ni ei viitti toistaa.


      • Näin on.
        Näin on. kirjoitti:

        Tarkistin mm. Urbaani-sanakirjasta, että se tarkoittaa juuri sitä missä merkityksessä sitä kytinkin:


        kompata, komppaan

        tarkottaa että on samaa mieltä jonku kanssa ja sitte jos toinen on kirjottanu justiisa silleen miten itekki on aikonu sanoa/kirjottaa ni ei viitti toistaa.

        Siis käytinkin.


      • Itse itselleen
        Näin on. kirjoitti:

        Tarkistin mm. Urbaani-sanakirjasta, että se tarkoittaa juuri sitä missä merkityksessä sitä kytinkin:


        kompata, komppaan

        tarkottaa että on samaa mieltä jonku kanssa ja sitte jos toinen on kirjottanu justiisa silleen miten itekki on aikonu sanoa/kirjottaa ni ei viitti toistaa.

        kaksoiskieltä todistellen. Hyvähän siitä tulee, omasta mielestä ainakin.


    • huijausta

      Ei tuolla ammattia luvata sivuston vakio mormonivastaisille. Hämäävä otsikko. Ei vapaita työpaikkoja.

      • !!!

        No, kielioppikaan ei muusta yleissivistyksestä puhumattakaan ole tietyissä piireissä niitä vahvimpia. Kun on lusikalla annettu, voi Smithin oppiin haksahtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe