Tahdon

Tyhjää täysi

avioeron, mutta en pysty siihen....

5

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odkmm

      Miksi et pysty?

      • Tyhjää täysi

        Tuntuu niin väärältä toista kohtaan ja toisaalta pelottaa jäädä yksin, kun ei koskaan ole yksin ollut. Avioliitossakin on kaikki hyvin, silti tahdon pois. En ymmärrä sitä. Onko tämä nyt sitä kasvua erilleen vai kaveri avioliitto?


      • Kokemusta on
        Tyhjää täysi kirjoitti:

        Tuntuu niin väärältä toista kohtaan ja toisaalta pelottaa jäädä yksin, kun ei koskaan ole yksin ollut. Avioliitossakin on kaikki hyvin, silti tahdon pois. En ymmärrä sitä. Onko tämä nyt sitä kasvua erilleen vai kaveri avioliitto?

        En ymmärrä ollenkaan. Kaikki on hyvin,mutta silti haluat pois.
        Kaikki ei ole silloin hyvin.
        Etkö saa tarpeeksi huomiota,hyvänäpitoa,seksiä?
        Eikö puolisosi osallistu taloustöihin?
        Eikö puolisosi kuuntele sinua,ole läsnä?
        Ulkoisesti voi olla hyvin.
        Koti,auto,rahaa,matkoja jne.
        Mutta....kemiat eivät toimi.
        Voi puuttua kokonaan sielujen sympatia.
        Jos ei ole mitään yhteisiä juttuja,liitto on pystyyn kuollut.
        Tästä kannattaisi puhua täysin ulkopuolisen ihmisen,terapeutin,kanssa.
        Ulkopuolinen ihminen antaa aivan uuden näkökulman,jota ei ole tullut itse ollenkaan ajatelleeksi.
        Kannattaa tehdä keskustelunavaus joko puolisolle tai esim.terapeutille,ennenkuin on liian myöhäistä.


    • Selvitä asia

      Onko tämä nyt sitä kasvua erilleen vai kaveri avioliitto.

      Tuo sanonta on itsessään jo niin väärin kuin olla vain voi.
      Sinun liittosi on nyt vain hioutumassa, nyt olisi keskustelun paikka ensin oman itsensä kanssa ja sitten puolison kanssa ja järkevästi.

      Tuo kokemusta on tuohon taas listannut listan, jota kenenkään ei pitäisi edes vilkaista, samaa mantraa aina.

      Jokaisen elämä on omanlaisensa ja niin pitää ollakin. Kerrot kaiken liitossasi olevan hyvin, joten nyt sinua itseäsi rassaa jokin asia ja se pitäisi saada käsitellyksi, tilaa aina yksin tuonne seurakunnan terapeutille ja älä pelkää mennä, siellä sinua ei käännytetä, mutta autetaan löytämään pulmasi, jospa se antaisi eväät jatkoon. Ja tästä jatkosta päätät itse, et koskaan täällä olevien neuvojen perusteella tee yhtään mitään ja se terapeutti ei sano sinulle mitä teet, vaan keskustelun kautta auttaa sinua itse näkemään asiat ja tekemään päätökset.

      Tuota kautta uskon sinun jatkossa tietävän mitä teet, mutta yksikään kaveri tai tuttu ja media ei saa olla sen päätöksen takana, vaan ja yksinomaan sinä itse.
      Asia koskee puolisoasi ja olisi häntä kohtaan oikein jotakin kertoa hänelle, jospa omalta osaltaan on valmis tukemaan terapiassa käyntiä, jopa tulemaan itskein mukaan myöhemmin, mutta alussa yksin.

      Olen tätä polkua kulkenut itse ja tiedän, että saat vahvuutta ymmärtää asioita, itse sain avun, joka auttoi ymmärtämään tapahtuneita asioita, ja sain vahvuutta jatkaa elämää ilman suurempia rikkontumisia.
      Tämän jälkeen olen osannut ottaa asiat rauhallisesti vastaan. Ero ei kohdallnai olisi muuttanut yhtään mitään, asia johtui muista syistä. Syyt eivät hävinneet, aika näyttää mihin mennään, mutta ymmärrän asian ytimen ja osaan elää sen kanssa.

      • Kokemusta on

        Selvitä asia nimim.
        heivaa listani ja itse ehdottaa samoja asioita. Veikkaan että vain mies kirjoittaa noin.
        Olen ollut monessa eri suhteessa ja tiedän tasan tarkkaan,että jos rakkaus ja yhteenkuuluvaisuuden tunne puuttuu,suhde ei toimi.
        Jos haluaa jatkaa,on pakko tehdä jotain.
        Olen monta kertaa yllättynyt,kun toinen osapuoli on täysin huuli pyöreänä,kun kertoo suoraan,mikä mättää.
        Esimerkkinä voin mainita,että entinen ryökaverini, 42 vuotias kaunis nainen oli kerran hyvin avomielisellä päällä. Hän kertoi,että hänellä on ulkoisesti asiat tosi hyvin. On oma asunto,kesähuvila,Mersu ja paljon rahaa.
        Mutta....mies on täysin juntti. Hän välillä on kattanut pöydän kauniisti päivällistä varten. Mies tulee hikisenä pöytään ja syö suoraan paketista lenkkiä ja juo pullon suusta kaljaa.
        Hän sanoi,että mies kuvottaa. Hän oli aikoinaan ollut rakastunut miehen kaveriin,mutta se mies oli löytänyt toisen. Hänelle johkaantui tämä juntti.
        Myöhemmin kuulin,että nainen ei ollut jaksanut elää.
        Puhukaa,huutakaa,raivotkaa. Kunhan asiat selviää johonkin suuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe