Laihduttajan päiväkirja

cindy3

Olen viime vuoden aikana laihduttanut monia kertoja mm.85-76 kg parhaimmillaan, mutta paino on tullut takaisin. Nyt painan 80,06 kg- aloituspainoni.

Tämän dietin tarkoitus on saada jojotus pois. Parhaimmillaan laihdutin kuukaudessa 74 kiloon, ja söin kilot takaisin.

Nyt on tyhmä olo. Arvaatte varmaan. Enkä voi syyttää muita kuin itseäni.

No mutta nyt. Nyt on eri juttu koska ensinnäkin tiedostan ongelman niin nyt sitä voi alkaa ratkomaan.

Olen kiinnostunut myös muiden laihdutustarinoista. Kevyistä resepteistä. Vai oletko vasta puolivälissä matkaa vai vasta aloittamassa? Mtn vinkkejä?

Kirjoita. Tarkoitus on päivittää tänne edistymistä. Luja on usko itseen. Tämä alku on vain vähän hankalaa.

18

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syö pölyä niin laihdut

    • Cindy3

      "Käyttäjä jyyrgen on piilottanut profiilinsa." Mitäs piileskelet?

    • älä syö pölyä

      Olet siis jojotellut siten, että yhteismäärä pudotetuille kiloille on n. 80 kg.

      Ei terveellistä tuo. Varmaan terveellisempää vain pysyttellä tuossa kahdeksassa kympissä tästä lähin. Jos olet vaikka 170 cm pitkä, niin ei mikään erityinen terveysriski tuollainen paino.

      • cindy3

        No, paino ei ole laskenut. Se on vain pyörinyt 79-82 kilossa. Nyt on ihan täsmälleen sama paino joka oli aloitusta tehdessä.

        Kokeilen aloittaa kumminkin nyt. Tavoite että iltakahdeksalta olisi tämä sama paino. Yöllä paino laskee nukkuessa ainakin puoli kiloa.

        80.6->80kg

        Huomisen tavoite on pitää tuo 80 kg.

        Eli aloitan nyt sen eteen taistelemisen.

        Vai että pölyä? Hölynpölyä.


    • cindy3

      Painan nyt 2,2 kg vähemmän. Olen tehnyt tavoitelistan jossa joka päivä laihdun puolipaaston/dieetin avulla -200 grammaa.

      Aloituspaino on tänään siis 78,4 kg ja ensimmäinen välitavoite on 21.10 73,6 kg. Siinä on vähän pelivaraa.

      Pienempi välitavoite ei inspiroi, mutta tuossa lukemassa voi jo odottaa että peilikuvassa näkyy jo muutosta, kun yksi vaatekoko tulee pienemmäksi.

      Kuten kerroin olen laihduttanut esm.85-77kg viime vuonna, että tiedän miten se tapahtuu. Olen sitten jojonnut kaikki takaisin.

      Tämän puolipaaston/dieetin motto on ett ei enää jojoilua. Vähän on epävarma olo sen suhteen koska eilen paino oli aamulla kilon vähemmän kuin nyt.

      Lihon tosi herkästi, eilenkin söin kaksi ateriaa, omenan ja näkkäriä kaksi kpl ja tuloksena kilon nousu.

      Nyt pyrin syömään pienempiä annoksia sillä tiedän että sillä se lihominen mikä jojoiluun kuuluu asettuu.

      -200 g/vrk on tavoite. Eilen oli 78,8 kg, tänään 78,5kg(voin siis syödä vähän)ja huomenna 78, 3kg.

      En nyt jokaista -200 g tähän päivitä sillä se olisi vähän hullua mutta tulen jatkamaan ikkariomaa ketjuani myöhemmin.

      Suunnitelma voi muuttua jos onnistun saamaan painon laskemaan nopeammin, mutta eka välitavoite pysyy samana: 73,6 kg 21.10.14.

    • Huomioitavaa

      Miksi et vaan syö asiallisesti tasaisin väliajoin terveellistä ruokaa, pieninä annoksina? En tajua tuollaista puolipaastoilua. Olet kohta taas ahmimassa. Et sinä ole virheistäsi mitään oppinut, jos et ymmärrä sitä, että laihtua pitää sillä samalla tyylillä, jolla aijot elää koko loppu elämäsi. Aijotko olla puolipaastolla koko loppu elämäsi?

      • Cindy3

        Paino nyt 77.6 kg. Olen kuukaudessa laihtunut neljä kiloa. Siksi puolipaastoilu. "Olet kohta taas ahmimassa."

        Kyllä jotain täytyy syödä, ja syön niitä neuvomiasi pieniä aterioita.


    • astrew

      Älkää punnitko itseänne joka päivä.
      Ihmeitä ei tapahdu yhdessä yössä. Vuorokaudessa paino voi heitellä muutamia kiloja, mikä ei tarkoita lihomista tai laihtumista.
      Malttakaa nyt ja käykää puntarilla vaikka kerran viikossa.

    • Aasennetta

      Näissä palstoissa on se vika, että täällä mollataan heti alkuunsa kirjoittajien aikeet onnistua. Miten tässäkin ketjussa joku voi sanoa, että laihduttanut siis 80 kiloa yhteensä. Eihän se voi pitää paikkaansa, kun Cindy3 nimenomaan kertoo että viimeisen vuoden aikana on pudottanut painoaan 85 kilosta 76 kiloon, jos oikein ymmärsin. Itse toivoisin motivoivampaa asennetta ja kannustamista. Painon pudottaminen ei ole helppoa, joillakin se tuntuu onnistuvan helposti, toisilla se taasen onnistuu rimaa hipoen ja toisila epäonnistuu. Itse taidan kuulua tuohon viimeiseen joukkoon.

    • 20+4

      Ehkä tuo on juuri se ongelmasi? Laidutat ja syöt sitten kilot takaisin? Eli toisin sanoen kuurittelet ja kun kuuri loppuu, palaat vanhaan, etkä löydä tasapainoa?

      Kilot pysyvät pysyvästi pois vain jos muutat myös elitapasi pysyvästi. Eli kuurien ja kituutusten sijaan voisit miettiä mikä oikeasti on elämäntavoissasi niin vialla, että se aiheuttaa lihomisen. Ajatella hieman pitemmälle, kuin siihen 5kg:n tai 10kg:n päähän. Kun keskityt korjaamaan nuo väärät tavat oikeiksi, paino putoaa ja pysyy poissa. Muutoksia ei tarvitse tehdä kaikkia kerralla, niitä voi opetella yksi kerrallaan ja isompien muutosten opetteluun voi käyttää enemmän aikaa.

      "Lihon tosi herkästi, eilenkin söin kaksi ateriaa, omenan ja näkkäriä kaksi kpl ja tuloksena kilon nousu."

      Opettele erottamaan lihominen ja nesteen kertyminen/painon luonnollinen vaihtelu toisistaan. Kukaan ei pysty lihomaan kiloa päivässä (=kenellekkään ei tule kiloa rasvaa päivässä, eikä sitä lähde kiloa päivässä).

    • Cindy41

      Kiitosta vinkeistä. Ensimmäisenä tulee mieleen että voisi lisätä kasvisten määrää, ja sitä pastaa ja lihaa voisi vähentää. Olen tässä laatimassa kauppalistaa, voisin tuon nyt siinä huomioida.

      Jojoilu on tosiaan mun ongelma. Viimesen postauksen jälkeen söin niin että paino näytti nousevan 400 g ja sitten otin alkoholia josta paino nousi kilon eli kävin 79 kilossa, että arvaa harmittiko?

      Nyt olen taas onnistunut tiputtamaan siitä 76,8 kg. Siinä meni noin viikko.

      Mulla on tavoitteena pudottaa joka päivä -200 g, jolloin olisin tiistaina 76,2 kilossa.

      Täytyy muuttaa ruokavaliota enemmän kasvispainotteiseksi, ja ottaa lautasmalli käyttöön. Eräässä oppaassa neuvottiin syömään pieneltä lautaselta vielä, teen senkin.

      Liikuntaa en juurikaan harrasta, ainoastaan pyöräilen jonkun verran. Punttiksella olen käynyt vain kerran kuussa. Sitä en lisää niin kauan kun olen se ainoa plösö siellä mutta ehkä myöhemmin.

      Kyllä tän puolipaastokuurin pitäminen on mulle tärkeää, ja tavoite on edelleen se 73,6 kg 21.8 mennessä jolloin on seuraava punttis.

      Mutta tosiaan: täytyy lisätä niitä kasviksia ostoslistalle...ja sille pikkulautaselle.

      En minä nyt muutakaan keksi.

      Ja itsestä se on kiinni se jojoilu. En aio nyt repsahtaa enää.

      • -sama-

        PS: Korjaus 21.10 menness eikä 21.8.


      • 20+4

        Mitä muuta sinne kauppalistalle on tullut? Kasvisten osalta suosittelisin seuraavanlaista haastetta: Osta joka viikko/parin viikon välein joku uusi kasvis, josta teet ruokaa. Näin opit uusiin makuihin ja monipuolisempaan kasvisten käyttöön.

        Tee lihaskuntotreeniä kotona, jos et salille halua mennä. Kuntopiiriä tai vaikka joogaa (videoita löytyy esim. youtubesta pilvin pimein).

        Mitä ajattelit tehdä, kun kuurisi loppuu?


      • gerg

        "Mutta tosiaan: täytyy lisätä niitä kasviksia ostoslistalle...ja sille pikkulautaselle."

        Pikkulautaselle lisäämisen sijaan laita vihanneksia isolle lautaselle lautasmallin mukaisesti, näin myös annoskokosi pienenevät terveellisesti.


      • Cindy41
        20+4 kirjoitti:

        Mitä muuta sinne kauppalistalle on tullut? Kasvisten osalta suosittelisin seuraavanlaista haastetta: Osta joka viikko/parin viikon välein joku uusi kasvis, josta teet ruokaa. Näin opit uusiin makuihin ja monipuolisempaan kasvisten käyttöön.

        Tee lihaskuntotreeniä kotona, jos et salille halua mennä. Kuntopiiriä tai vaikka joogaa (videoita löytyy esim. youtubesta pilvin pimein).

        Mitä ajattelit tehdä, kun kuurisi loppuu?

        Stroganoffia, karjalanpaistia ym.tavallista perusruokaa ostan kasvisten lisäksi. Ja hedelmien.

        Voisin alkaa tuon että ostan joka viikko yhden uuden kasviksen. Me käydään kerran viikossa kaupassa.

        Viimeiseen kysymykseesi on hankala vastata kun tässä kuurissa on tekemistä, mutta kyllä mulla on suunnitelmia sille ajalle kun olen normaalipainossa, tai edes sellaisessa painossa ettei läskit näy niin paljon, 68 kg alkaa olla sellainen luku, ett voi ottaa jo vähän rennommin.

        Mutta ett ensin se 21.10 73,6 kg, ja siihen on 15 vrk.


      • Cindy41
        gerg kirjoitti:

        "Mutta tosiaan: täytyy lisätä niitä kasviksia ostoslistalle...ja sille pikkulautaselle."

        Pikkulautaselle lisäämisen sijaan laita vihanneksia isolle lautaselle lautasmallin mukaisesti, näin myös annoskokosi pienenevät terveellisesti.

        Kiitti hyvästä vinkistä


    • 3+4

      Hei, cindy, miten sujuu?

      • Cindy41

        Ihan hyvin muuten mutta paino on jäänyt jumittamaan 76,1 kg. Täytyy ottaa itteä niskasta kiinni.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe