Avain tyhjentyneeseen mieleen,

kun olet omaishoitajana antanut kaikkesi,ponnahduslauta uuteen elämään,onko sitä?
Ei ole kaiteita mihin nojata,keskustelupalstan anti nykyisin,kun hajulla taas mesominen pelkkä elämäntarkoitus.aivan tyhjyyttä huokuu palsta.

24

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritetään täyttää palsta ystävällisillä ja huolehtivilla ajatuksilla.

      Olet elämässäsi ohittanut hyvin raskaan ja monessa mielessä vaativan ajanjakson.

      Olen ollut ajatuksin mukana elämäsi arjessa, luvatta tosin, mutta aidosti. Olen niin lapsellinen, että kuvittelen ystävällisten ajatustenkin kantavan elämän arjessa parempien tynkien puutteessa.

      Yritän ojentaa sinulle avaimen haaveiden maailmaan. Rakenna itsellesi haaveiden satumaa, sellainen, jossa sinun on hyvä olla.

      Olen tutustunut mielenkiinnosta islamin uskoon, tuohon vihattuun, tuntemattomaan.
      Tutustumiseni lähtökohtana on terrorismi ja sen tausta. myös uskonnon syntyyn olen tutustunut. Islamin usko on maailman toiseksi suurin ja leviää kaikesta huolimatta.

      Islaminuskoisilla on tietojen mukaan ollut oma paratiisikin, paratiisi maan päällä, ei taivaassa.

      Huonoja ovat varmaan avaimeni. Ruostunutta rupumetallia mutta tulevaisuutesi oviin ovat tarkoitetut.

      • Kyllä tällä iällä ei pilvilinnoja enää kannata rakentaa.Kaikki olennainen on vain faktaa,fiktion aika oli silloin,kun rakensimme hiekkakakkuja ja leikimme rosvoa ja poliisia ja naapurin poika antoi märän pusun ja luulin hänestä tulevan lasteni isän ja mieheni..


    • Olen tänään erikoisesti ,Ritu38 mielessäni pyörinyt ja kerron
      ajatukseni ,etsi seuraa,pyydä ystäviä kylään.
      Ehkä seura nyt olisi parasta lääkettä asioihin,jotka mielessäsi pyörii.
      Myös hyvä kirja saa ajatuksesi puikkelehtimaan eri aiheissa.
      Irti-ottoa, vaikka pini kylpylä reissu tekisi hyvää.
      Minusta tuntuu, että olet sellainen kyllä juttukaveria löydät kuljet missä tahansa. heippa taas.

    • Sinä palstan kantaisä,nyt olen sinusta todella huolissani.Tyttäreni kääntyi ortodoksiksi joka kritillinen uskontosuunta,mutta islamisti ihmikunnan tuhooja,ei uskontokunta mielestäni lainkaan.he tavoittelevat vain valtaa,eivät rauhaa.

      Nyt ruune älä uppoudu liikaa elämänfilosofiaan äläkä uskontoihin.
      Ole se kantaaottava tervejärkinen lähinmäinen ja rakenna sinne taivaskotiin se tulevaisuus,luterilainen on ihan yes,jos johonkin täytyy uskoa.

      Se,että saan olla uskottusi ja luot katsantokantojasi myös kirjoittelijoiden perpektiivistä,kanttaa minua ja antaa haasteita,kuin myös ama

      • Ja vielä siitä pään tyhjennyksestä.Ei se tapahdu tostanoin ajatelmalla,nyt en ole enää toisesta huolehtiva omaishoitaja,kelaa vähän ja elä omaa elämääsi.
        Ei tonne pääkoppaan voi ohjelmoida uutta ohjelmaa joka kumoaa entisen,olen yrittänyt,ei onnistu


      • ystäväsi

        rituliini_38

        Nyt rituliini _38 nukkumaan, tai saat katua kirjoituksiasi.


      • ystäväsi kirjoitti:

        rituliini_38

        Nyt rituliini _38 nukkumaan, tai saat katua kirjoituksiasi.

        Nyt karkas lapasesta tämä keskustelu.
        Kiitos ruunelle ja teille myötäeläjät,kaiketi sivukommentti eksyi
        väärälle saitille.
        Sattuuhan näitä ylilyntejä


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ja vielä siitä pään tyhjennyksestä.Ei se tapahdu tostanoin ajatelmalla,nyt en ole enää toisesta huolehtiva omaishoitaja,kelaa vähän ja elä omaa elämääsi.
        Ei tonne pääkoppaan voi ohjelmoida uutta ohjelmaa joka kumoaa entisen,olen yrittänyt,ei onnistu

        Ehkä nykyoloissasi on parasta se vapaus velvollisuudesta hoitaa ja hoitaa.

        Yritä nyt nauttia elämän erilaisuudesta vaikka hoidokkiasikin vielä muistat.


      • Pienin askelin
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ja vielä siitä pään tyhjennyksestä.Ei se tapahdu tostanoin ajatelmalla,nyt en ole enää toisesta huolehtiva omaishoitaja,kelaa vähän ja elä omaa elämääsi.
        Ei tonne pääkoppaan voi ohjelmoida uutta ohjelmaa joka kumoaa entisen,olen yrittänyt,ei onnistu

        Kyllä voi, mutta hetkessä se ei tapahdu. Se vaatii aikaa, ajatusta, halun, tahdon ja sen "ohjelmoidun" ohjelman. Vauhtiin voisi päästä vaikka lukemalla kirjallisuutta aiheesta, itsekasvatuksesta ja toisin ajattelemisesta, positiivisesta asenteesta ... ja sen sellaisesta.


    • vaki puska,,,,,

      alotukseen,,,

      on yli 10v kokemus omaishoitajana, puoliso poistui tuonpuoleiseen noin parivuotta sitten,
      voin todeta , ei ole uutta elämää, on vain tyhjä yksinäisyys, tai siis on opittava elämään aivan yksin,
      ihmiset kaikoaa läheltä, yksin jää ihminen kulkemaan lopputaivaltaan,
      kuin kynsille lyötynä,
      onneksi on nyt kaunis kesä, voi olla paljon ulkona,
      onhan sitten käsityöt ja aikuiset lapset jossaki puhelimen päässä,
      mutta lopulta elämä kulkee aivan yksin kulkiessa,
      usein poikkean kastelmassa kukkia hautuumaalla,

      • metsäurpo

        On menetelmiä mm. jooga tai meditointi, joilla pyritään hiljaisuudessa tyhjentämään kaikesta ajatus- ja tressikuonasta.
        Jotkut ylirasittuneet hakeutuvat jopa luostariin hiljentymään, jotkut myös tiekirkkoon.

        Suomalaiselle sopiva hiljentymispaikka on erämaa tai tuttu metsä. Veneily ja saaristo niin järvi kuin merialueella voi olla tälläinen paikka.


    • Uskon Rituliiniäkin kannattelevan tulevaisuudessa monet hyvät muistot, On hyvä hiljentyä ja antaa ajatustenkin löytää levon. Elämän täydellisyys voi olla vain - hetkissä



      https://www.youtube.com/watch?v=Qb_x708RwQA

    • Kuulehan nyt. Minusta tuntuu, että tarvihet ensinnäkin kuuntelijaa, että saisit ite haastaa. Eikä yks kerta riitä. Miten lie vaan sielpäin mahollisuuksia. Tiedät hyvin minun tapaukseni... Vielä viime vuonna kävin muutaman kerran mielenterveyden terapeutilla haastamassa ja juttelemassa, sitä ennen myös psykologillakin ja psykiatrilla. No viime mainitusta ei minulle mittään apua ollut. Niitä lääkkeitähän vaan mielellään kirjoittavat, ja minähän kun tiedän, miksi tarvitsin apua, niin en tarvinnut masennuslääkkeitä, kun ei se sitä tämä minun juttuni. Ilmeisesti juttelua tarvitset. Mullahan vielä lisäsi se kilpirauhasen vajaatoiminta empatian voimakkuutta, joten koin entistä vahvemmin sen samastumalla näihin vaikeissa tilanteissa oleviin.

      Nyt on kilpirauhanen kohdallaan, samoin voin nyt asiallisemmin suhtautua ko. lähimmäisiini.
      Toiseksi....Voisit kunnon pääntyhjennykset tehdä, viiniähän taiat sinä ottaa. No, tunnettujahan olivat nämä minunkin pääntyhjennykseni. Ihme juttu sekin, kyllä olin sen silloin oikein oivaltanut, lääkettä oli viinakin. Enhän mikään tipottelija ookaan ollut. Sekin tarve loppui yht´äkkiä viime vuoden puolella, tänä vuonna ei oo tehny mielikään mittään viinaksia.

      Joten....tässä olivat minun ohjeeni, jos ois sulla viel joku kaveri sitä viiniä kanssas lipittämässä, ni hyvä. Ymmärrän varmasti sun kohallas, ei siinä mitkään hiljaisuuden retretit ja kehtolaulut nyt auta.

      Siitä sit pikkuhiljaa etteenpäin.
      Terveisin ystäväsi sus

    • Mikä siinä on kun toi sus morsein --sanoo aina niin kun asiat on --

      Elämä vaan jatkuu ja joku on sanonut että Olet onnesi seppä --tarkoittaen minua -- kun en ole pahemmin menneitä murehtinut.

      Otan kanssa nykyäänkin " jos sattuu olemaan Viiniä ja konjakkiakin , sitä vaan haistelen --- on nimittäin kallista ---ja 40% " joka on minun mieliala lääkkeeni ollut -- mitään lääkkeitä ei ole tarvittu -- Se on hyvä kun ei murehdi liikaa menneitä ---tulevassa on ihan tarpeeksi .
      Koitetaan pärjätä.

      • ystävyydellä. herman

        Miten kaipaankaan iäkkäämpää ystävääni. Hän kuihtui pois varhaiskeväällä. Pois se meistä, mutta tällä kansainvälistäkin poliittista uraa tehneellä varakkaalla frouvalla oli edustava baarikaappi.
        Lapsensa vaikuttivat perheineen maanrajojen ulkopuolella. Oli myös ihmisiä, jotka eivät pysyneet oikein raiteilla huimia juttuja kuullessaan.

        Frouvan sähköposti kuten skypekin oikkuili väliin. Hän pirautti mielellään minulle. Jos minulla oli kiireitä, hän ehätti ehdottamaan lasillista hyvää viiniä. Tietenkin korjausten onnistumiseksi.
        ----------------------------------------------------------------------------------

        Tietenkin jokainen kesä poikkean viemään kukkasen ystäväni viimeiselle lepopaikalle.


      • onko laitaa

        Um kehuu susia, sanoo tämä mitä tahansa. Viinikin on alkoholia, ei mitkään ongelmat ainakaan selviä viinalla.varsinkin vanhojen pitää olla varovaisia sen suhteen
        . Hevat toinen joka paikkaan neuvojaan tunkeva, sammakoita päästää jo molemmista päistä.


      • onko laitaa kirjoitti:

        Um kehuu susia, sanoo tämä mitä tahansa. Viinikin on alkoholia, ei mitkään ongelmat ainakaan selviä viinalla.varsinkin vanhojen pitää olla varovaisia sen suhteen
        . Hevat toinen joka paikkaan neuvojaan tunkeva, sammakoita päästää jo molemmista päistä.

        Mikä nyt on -- olisiko itselläsi hyvä ohje -- . Lääkkeisiinkin tulee riippuvaiseksi ,
        en käytä niitäkään , huono aika ,ikävä ja väsymys menee itsestään , nykyään vaan annetaa lääkettäkin joka vaivaan ,
        Lueppas uudestaan -- en ole ketään kehoittanut mihinkään , jos itse otan eikai se tarkoita että kippis sullekkin - Jerrycottoni on huono kaveri " skoolaileen ."
        Hyvässä seurassakin on viini mukavaa varsinkin kun on pieniä herkkupaloja joita napostelee. .
        Ei ka alkoholia saisi edes myydä jos sitä ei myös nautittaisi .


    • Toisen asemaan ei ole ihan helppo asettua, enkä neuvoa taida. Jotenkin kuvittelisin selvitä vastaavista ihan jokapäiväisellä puuhailulla. Rituliinilla on siihen monipuoliset mahdollisuudet, tosin näin helteellä lie parasta kun menee laiturille ja pistää jalat veteen, huuhtelee naamansa viileällä vedellä tai pulahtaa ihan uimaan.
      Illemmalla kun aurinko laskee soutelisi veneellä katsomaan olisko katiskaan joku körmyniska ahven uinut. Perkaisi ne siinä rannalla ja laittaisi yöksi merisuolaan ja sitten huomenna naikka perunoiden päälle kiehumaan. Ruisleipää, piimää, ahvenet ja perunat a vot.
      Siinä ajaukset voivat ihan hyvin mennä sinne ukko-kullankin luo. Kyllä sinä pärjäät ja joka päivälle löytyy lohtua ja tajuaa helpotustakin.

      • sama***

        naikka po. vaikka


    • Kiitos teille terapeuttisista ohjeista,varsinkin suske osuit aivan naulankantaan,puhuminen ja vaikka viinilasin ääressä on huomioonotettava tervehtymiskeino.

      Olen nyt tätä kotia laittanut uuteenuskoon.Siirrellyt huonekaluja jopa huoneesta toiseen ja tehnyt tästä läävästä omannäköiseni.
      Olen laittanut ruokaa ja maustanut sen omanmakuni mukaiseksi.
      Miehelläni on nyt niin kaunis koti ja hyvä hoito,että en tunne minkäänlaista syyllisyydentuntoa,etten jaksanut itse hoitaa häntä.Siellä on mummoja joka sormelle,ei hän käsikykkääni enä tarttunutkaan,kun viimeksi häntä kävin tapaamassa.
      Vihkisormus oli jätetty hienovaraisesti yöpöydän laatikkoon.

      Minulla on tota touhotusta onneksi,yhden työn kun saa tehtyä pari uutta jo oottaa tekemistä.
      Eilen oli niin kuma päivä,että ei ulos keskipäivällä ollut asiaa.
      Ahvenia tässä lähden narraamaan,kun saan aamukahvin ryystettyä,nautitaan näistä kesäisistä keleistä ama

    • No hyvä. Minäkin vaan omien kokemusteni pohjalta uskalsin taas kertoa, ja luulen hiukkasen sinuakin tuntevani, niin tällaista. Tavallaanhan me ´omaishoitajia ´ molemmat, sinulla henkisen paineen lisäksi myös fyysinen rasitus. Mutta kun on kaikkensa tehnyt, voi olla lopulta rauhoittunut ja jatkaa tai jopa aloittaa ninkuin sinä, omankin elämän elämisen. Mutta muista se, että voi sanoa kaikkensa tehnyt, niin lopulta saavuttaa jopa hyvän olon.

      No, kunhan siinä puuhailet, onneksesi on sekin mahdollisuus siellä maalaisympäristössä, vaikka mitä. Positiivisuutta, että nyt on kaikki oikein päin.

      Ehkäpä syksymmällä voisit tehdä vihdoin vaikkapa Tampereen reissunkin.

      • P.S. Onnekseni aina huumorikin putkahtelee mieleeni, olipa tilanne mikä hyvänsä. Mentäs sitten nauramaan niitä ´ isopäisiä ´ ukkeleita Tammerkosken sillalle.


    • Olen minäkin vaikeuteni kohdannut silloin, nuorena mieleeni ei onneksi viina ole koskaan mieleeni tullut.
      Uskon ettei se ole hyvä lääke,minua auttoi terapeutti-- lapseni olivat pieniä, niin hyvä vaan etten nappailut alkoholia .Mieto lääke rauhoitti,
      näin pääsin vuosia ja myöhemmin eteenpäin lasteni ilosta ja kasvusta.
      Jokainen löytää omat voimavaransa,eikä kannata uskoa ,mitä meistä täällä ketjun porukka keskustelee.Ystväsi heta.

    • *Kukkahame*

      Hyvin monella naisella tuota avainta on onneksi ollut ja osannut vielä käyttää.
      Olen seurannut näitä 'selviytymis'tarinoita sivulla helppoa ei ole ollut, ei minullakaan.

      Omaa tarinaani en tässä osaa/pysty kertomaan, kaikista huomioista palstalla saaneena jätän edelleenkin kertomatta, voimavarani ovat olleet omat ja hoitolapset, oli tarpeeksi työtä eikä ollut vara alkaa tekemään mitään ihmeitä elettiin vain päivästä toiseen.

      TOivonkin että kaikki jaksavat vielä 'selvitä' ja jatkaa omaakin tietään ettei koko loppuelämä mene toisen hoivaamiseen,, koska Suomessa on nykyisin hyvät sosiaaliset palvelut hoivaa tarvitseville.

      Hellettä on luvassa tänäänkin pysytellään siellä missä milloinkin on helppo istahtaa ja seurata vaikka kadun liikennettä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe