Mikä säilyttää arvonsa parhaiten

mun vai sunbuster

Olen ostamassa uutta konetta vanhaan pulppariin. Tarkoitus olisi iskeä uusi 40 hv kone. Aika hyviä loppukesän tarjouksia näyttäisi monella merkillä olevan. Lähinnä olen katsonut yammun, merccarin ja hondan tarjouksia. Mikäköhän noista säilyttää arvonsa parhaiten jos koko paketin sitten laittaa myyntiin tulevaisuudessa. Vene on muuten 95 mallinen Buster M.

39

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljonko se nyt on

      Alumiiniromun hinta näinä päivinä, sillä hinnalla ne menee.

      • valupannu

        Mikään noista viestin koneista ei ole alumiinisia. Toinen vaihtoehto on että et viitsinyt lukea viestiä ennenkuin vastasit!


      • Mistähän ne sitten
        valupannu kirjoitti:

        Mikään noista viestin koneista ei ole alumiinisia. Toinen vaihtoehto on että et viitsinyt lukea viestiä ennenkuin vastasit!

        On tehty, silumiinistako, vaiko sinkistä, kun ne syöpyy, jotkut jo ennenkun takuuaika loppunu. ?


    • jammua en voi suositella on jäänyt jälkeen kehityksessä joten tulevaisuudessa varmasti vaikea myydä. Itsellä oli jammu nyt on suzuki ja todella hyva moottori jammuun verrattuna paljon kehittyneenpi honda olisi varmasti myös hyvävaihtoehto. Mutta näitähän mielipiteitä on.

    • Merläinen

      Yamaha, Honda, Mercury, näin se menee vaikka itse olisikin toista mieltä.

    • Osta evinrude

      Epikan etec pitää hintansa parhaiten ja kiihdyttää veneenkin hintaa jos joskus pakettina myyt. Ehdottomasti paras ja halutuin moottori.

    • Episkan epekki

      Epikka kannattaa hankkia, korkein jälleinmyyntiarvo uuden tekniikan johdosta.
      Kilpailevat merkit huonoa, vanhaa ja epäluotettavaa tekniikkaa.

      • Kaskas -!!!-

        Taas yks jamahakauppias, jota rupesi pahasti valvottamaan kakstahtisten Evikoitten viiden vuoden huoltovapaus, ja äärimmäisen puhtaat pakokaasut ;))


      • Vanha Johnson

        Voipi hyvin olla että Etec on nykyaikaisin kone ja vääntävämpi kuin nelitahdit mutta kylmä fakta on se että aika harva haluaa 2-tahti konetta enään. Joten vastaus kysymykseen, japanilainen nelitahti on helpoin myytävä ( 40hp -> koneissa) käytettynä!


      • Minä haluan
        Vanha Johnson kirjoitti:

        Voipi hyvin olla että Etec on nykyaikaisin kone ja vääntävämpi kuin nelitahdit mutta kylmä fakta on se että aika harva haluaa 2-tahti konetta enään. Joten vastaus kysymykseen, japanilainen nelitahti on helpoin myytävä ( 40hp -> koneissa) käytettynä!

        Kakstahtisen, koska sen tekniikka näyttää menevän hurjasti eteenpäin, ja uudet E-tegit on vähintään yhtä hiljaisia, kuin nelitahtiset, ja mukava asia on se, että E-tec kuluttaa puolta vähemmän uistellessa, kuin useimmat nelitahtiset.

        ja ei tartte ramplautua niiden satojen osien kanssa, joita nelitahtisissa riittää.

        Vaikka E-tecissä täytyy pitää tarkka huoli siitä, että bensiini on taatusti puhdasta,- bensa pitää suorastaan tankata kahden kahvinsuodattimen läpi,ettei roskat mee putkistoon.Koska pumppusuuttimissa on äärimmäisen pienet sumuttimet.


      • 2-t haisee
        Minä haluan kirjoitti:

        Kakstahtisen, koska sen tekniikka näyttää menevän hurjasti eteenpäin, ja uudet E-tegit on vähintään yhtä hiljaisia, kuin nelitahtiset, ja mukava asia on se, että E-tec kuluttaa puolta vähemmän uistellessa, kuin useimmat nelitahtiset.

        ja ei tartte ramplautua niiden satojen osien kanssa, joita nelitahtisissa riittää.

        Vaikka E-tecissä täytyy pitää tarkka huoli siitä, että bensiini on taatusti puhdasta,- bensa pitää suorastaan tankata kahden kahvinsuodattimen läpi,ettei roskat mee putkistoon.Koska pumppusuuttimissa on äärimmäisen pienet sumuttimet.

        Pelkkää Puppua.

        4-tahti on paljon(lähes aina puolet) taloudellisempi kuin2t.~20-50%
        Ruisku tai kaasari erolla ei ole paljon eroa polttomoottorin hyötysuhteeseen ~1%


      • EI OO PERÄÄ
        2-t haisee kirjoitti:

        Pelkkää Puppua.

        4-tahti on paljon(lähes aina puolet) taloudellisempi kuin2t.~20-50%
        Ruisku tai kaasari erolla ei ole paljon eroa polttomoottorin hyötysuhteeseen ~1%

        NYKYISET EVARIN KAKSTAHTISET LYÖ nelitahtiset TEHOSSA tullenmennen pinoon, ja kulutus riippuu siitä, kuinka paljon milläkin ajetaan !


    • 235255233252352

      Tänne on ilmeisesti tullut töihin joku evikan markkinoija, eikä ihme. Onhan merkki vaarassa tippua pois suomen markkinoilta, eihän kukaan 2t paskaa enää osta!

      • Oikein säälittää

        Sinun yritys esiintyä jonai markkina asiantuntijana, kun et erota ees merkkiuskollisia joukkohypnoottisista massoista, joille alkaa pikkuhiljaa tulla mieleen, että paskaanTökkäsivät, kun ottivat nelitahtisen riesakseen saamarin remminvaihtoineen ym. :))


      • vm 41
        Oikein säälittää kirjoitti:

        Sinun yritys esiintyä jonai markkina asiantuntijana, kun et erota ees merkkiuskollisia joukkohypnoottisista massoista, joille alkaa pikkuhiljaa tulla mieleen, että paskaanTökkäsivät, kun ottivat nelitahtisen riesakseen saamarin remminvaihtoineen ym. :))

        Kyllähän tosi on niin, että mitä enemmän "sälyä", tekniikkaa, elektroniikkaa, "vimpainta", automatiikkaa koppan sisusta on pullollaan, sitä varmemmin olet vakioasiakas huoltokorjaamolla.
        Mitä yksinkertaisempi laite on, mikä paattiasi eteenpäin liikuttaa, sitä useimmin olet vesillä ja harvemmin kotona.
        Peruslähtökohtana voimme pitää melaa, sitten puolet teknisimpinä laitteina airot jne...
        Joten, mikään ei ole sen varmempi, kuin epävarma.


      • Totta puhut
        vm 41 kirjoitti:

        Kyllähän tosi on niin, että mitä enemmän "sälyä", tekniikkaa, elektroniikkaa, "vimpainta", automatiikkaa koppan sisusta on pullollaan, sitä varmemmin olet vakioasiakas huoltokorjaamolla.
        Mitä yksinkertaisempi laite on, mikä paattiasi eteenpäin liikuttaa, sitä useimmin olet vesillä ja harvemmin kotona.
        Peruslähtökohtana voimme pitää melaa, sitten puolet teknisimpinä laitteina airot jne...
        Joten, mikään ei ole sen varmempi, kuin epävarma.

        Sehän noissa nykyajan koneissa on todella paha juttu, ettei niille omalla pihalla voi enää muuta tehä, kun pyyhkiä likaa pois, ja vaihtaa potkuria.

        Onneksi Evarin tekijät ovat suunnitelleet valtavan pitkiä huoltovälejä. Normaalikäytöllä vasta kymmenen vuoden päästä-500 tuntia- tartteisi tarkastushuollon, jossa välttämättä ei tartteis tehä mitää, jos siististi ajeltu-
        Mutta sehän tiedetään, että mitä enempi porukkaa rannalla, niin sitä rajummin painetaan kaasut pohjaan, jolloin on aihetta viedä huoltoon jo 5 vuoden päästä.

        Tulee pikkuhiljaa mieleen, että onko veneilevä kansa menettämässä pikkuhiljaa veneilyn pyhimmän asian, elikkä rauhoittumisen ja vapauteen pääsemisen, jossa voi vielä löysätä henkseleitä, ja olla vaan hyvin toimivan moottorin kanssa, ja siitä tykkää ottotyttökin mukana.


    • 325235325325325252

      Etekit liian teknisiä vempaimia. Nelari kaasarilla on 1000kertaa luotettavampi ja järkevämpi laitos.

      Terveisin, 7000tuntia takana nelarilla, ilman huolenhäivää!

      • Me tiedämme

        Ne jutut :) Oot unohtanu totaalisesti ne kaikki huollot, ja varaosien tilaamiset, ja sen koneen vesipumpun purkamisen yhteydessä katkenneiden pultinpätkien poraamiset, ja venttiilikoneiston säätämiset, ja muut starttiongelmien ramplaamiset :)

        Mutta onnellinen se mies, joka menneet unohtaa :))


    • Yömaha

      Minä ainakin ostin alkukesästä nimenomaan 2-tahtisen 40 hv Yamahan. Aika kovaääninenhän se on ja syö bensaa ja öljyäkin vielä päälle. Bensaa ja öljyä kuitenkin myyvät ihan mielellään tuolla huoltoasemalla aina kun tahtoo ostaa.
      Halusin nimenomaan helppohuoltoisen ja halvan (ei maksanut juuri mitään) moottorin jolla ajan muutaman marja- tai sienireissun kesässä tai satunnaisesti käyn katiskalla lähirannassa. Uusi nelari olisi vaan pudottanut hintaa jouten ollessa, ikä ja siten vaihtoarvo tippuu vuoden joka kesä.
      Isommat ajot ajan isolla keskikonepaatilla.
      Loppuisivat vaan nämä afrikan helteet jotta valkoihoinenkin voisi mennä ulos viilenyspumpun äärestä ja veneilemään.

      • Järkiostos

        Minä aikoinaan ajoin kolmipyttyisellä 40hp jamahalla. siinä oli joku outo ryminä pintaan nousun kieppeillä. Aivan järkyttävä tärinä, joka näkyi veneessäkin.
        Muuten vaikutti toimivan asiallisesti. Oon sitten harrastanu kakspyttyisiä Evareita, ja ne pyörivät tasaisesti kaikilla kierroksilla.

        Onko sinun koneessa ollut sitä ravistusta.


    • Evikan etek

      Evinruden etec pitkän huoltovälin moottori josta ei pultteja tarvi porailla kun on
      hapettumatonta rst terästä, toista kun nelitahteissa. Ei venttiileitä eikä turhaa elektroniikkaa. Kerroit että evinruden myynti hiipuu ja brp vetää mallin pois suomen markkinoilta???Paikallinen edustaja kertoi että viimeisen kahden vuoden aikana evinrude on kasvattanut markkinaosuutensa suomen markkinoilla 30% siivuun koko perämoottorimarkkinasta joka tarkoittaa sitä että evinrude on kiilannut kärkeen suomessa. Yamahan nelitahti on pudonnut pelistä pois, samoin honda ja optimax. Tämän päivän hintatietoiset ihmiset ajavat evinrudea. Tehokkain, puhtain, hiljaisin sekä kokonaistaloudellisin moottori.

      • Taatusti <ON

        Taloudellisin kone E-tecci, ja myös puhtain pakokaasupäästöiltään.

        Ja tulevat uudet koneet ovat vielä entisiäkin puhtaammat, ja tehokkaammat .Ovat vain vielä meille Suomen markkinoille liian isoja, kun kaikki yli 200 hv. Mutta ootellaan pienempiä versioita, kyllä ne sieltä tulevat.

        Se pitkä huoltovapaus ,jopa viisi vuotta, ja takuu kertoo taatusti laadusta, sillä ei sellaista voi luvata rupumoottoreille, varsinkaan Bombardier, joka on pelannu moottoreiden kanssa jatkuvasti !


      • bombardier
        Taatusti <ON kirjoitti:

        Taloudellisin kone E-tecci, ja myös puhtain pakokaasupäästöiltään.

        Ja tulevat uudet koneet ovat vielä entisiäkin puhtaammat, ja tehokkaammat .Ovat vain vielä meille Suomen markkinoille liian isoja, kun kaikki yli 200 hv. Mutta ootellaan pienempiä versioita, kyllä ne sieltä tulevat.

        Se pitkä huoltovapaus ,jopa viisi vuotta, ja takuu kertoo taatusti laadusta, sillä ei sellaista voi luvata rupumoottoreille, varsinkaan Bombardier, joka on pelannu moottoreiden kanssa jatkuvasti !

        bombardierin valmistamat moottorikelkkojen koneet ovat kautta aikain olleet todella surkeita moottoreita, samaa rupua on evinrudetkin nykyään.
        toista se oli omc konsernin aikana


    • kaikenmaailman

      Osta ehdottomasti Yammu, kehittynein ja luetattivin nelarikoneista.
      Itsellä oli aikasemmin sukisuki uudesta asti, mutta ilmeni jos jonkin moista käyntiongelmaa.

      E-tekki voi kanssa olla hyvä peli kalahommiin, mutta kyllä vaan 2-tahti on paljon vaikeempi kaupata eteenpäin nykyään. Sama homma jos vertaa isoja veneitä ja niissä 260-400hv sisäperämoottoreita, niin diesel on hieman helpompi myydä kun bensiini.

      Näin se maailma muuttuu, harkitse e-tekkiä ainoastaan jos pääasiassa vetouistelet veneellä.

      • Kyllä se E-tecci

        Käy myös kovaan ajoon. ja voima ei lopu ensimmäisenä, sillä se vääntää, kuin äijäT !


      • Jammu ei ole kehittynein moottori. Itse vaihdoin suzukiin jammusta juuri sen takia kuin tutuillani oli suikkia ja vain hyvää sanottavaa totesin myös saman. Polttoaineen kulutus laski huomattavasti .Jammusta puuttuu MM. itesäätyvä jakoketju ( jammu on vielä remmillä) ja vaihteen tehostaja.moottorin painopiste on tuotu eteenpäin mikä parantaa veneen ominaisuuksia ym. ja mitä tulee kestävyyteen niin itse en voi vielä sanoa mitään sen verran tuoretapaus mutta tuttuni olivat jo ajaneet 1000-2500 tuntia ja ei mitään vikaa ole ollut. Varmaan myös honda on aika kehittynyt kone.


      • njkn
        propelli kirjoitti:

        Jammu ei ole kehittynein moottori. Itse vaihdoin suzukiin jammusta juuri sen takia kuin tutuillani oli suikkia ja vain hyvää sanottavaa totesin myös saman. Polttoaineen kulutus laski huomattavasti .Jammusta puuttuu MM. itesäätyvä jakoketju ( jammu on vielä remmillä) ja vaihteen tehostaja.moottorin painopiste on tuotu eteenpäin mikä parantaa veneen ominaisuuksia ym. ja mitä tulee kestävyyteen niin itse en voi vielä sanoa mitään sen verran tuoretapaus mutta tuttuni olivat jo ajaneet 1000-2500 tuntia ja ei mitään vikaa ole ollut. Varmaan myös honda on aika kehittynyt kone.

        Varmaan tää vaihtelee sitten aika paljon, koska myöskään minun tutuillani ei ole hirveästi kehuttaa suzukeista ja myyntitilastot kertovat omaa kieltään.


      • njkn kirjoitti:

        Varmaan tää vaihtelee sitten aika paljon, koska myöskään minun tutuillani ei ole hirveästi kehuttaa suzukeista ja myyntitilastot kertovat omaa kieltään.

        Joo näin varmaan voi olla mutta tämä malli suzukilta ei kovin kauaa ole markkinoilla ollut http://www.suzukifinland.fi/marine/df90.php Oli minulla myös 2T suzukia mutta ne oli aika huonoja . Myös johnson 60 4t jossa oli suzukin tekemä moottori sillä ajoin noin 1000 tuntia ei mitään ongelmaa sit vaihdoin isompaan ostin 80 4t ruisku jammun, juuri sen perusteella kun se on myyntitilastojen kärjessä mutta se osoittautui hieman pettymykseksi, polttoaineen syönti oli aika kovaa ja 700 tunnin kohdalla rupesi olemaan jotain anturi vikoja sit ostin suzukin 90df ja tekniikka näytti hyvälle nyt olen ajanut 100 tuntia ei mitään vikaa ole ollut polttoainetta syö noin 20% vämemmän kuin jammu.ja vääntöä huomattavasti enempi. mutta jos puhtaasti myyntitilastoihin luottaa niin autoista vissiin toyota on paras.


    • 4545435345

      Merkillä ei ole väliä, kunhan moottorikoppa on kultaa. Sen arvo säilyy ja saattaa jopa nousta.

      • Nallu Varakas

        Siota ne pennis muualle, moottorit on huono vaihtoehto. Ne on tehty veneilyyn. Myy se pusteri nyt kun saat siitä enempi kuin uutena makso.


    • Epikan epekki

      Epikan etec on markkinajohtaja uusien perämoottorein markkinas suomessa.
      Ylitti yamahan ja merkun jo ennen juhannusta myyntitilastois.
      Suikki on vanhaa alkeellist tekniikkaa ja piru on ku sokeria eli syöpyy syöpyy.....
      epika ei syövy koska siinä käytetään korkea-arvoisempaa sinkkiä.

      • Niinkö? tehtaan ilmoittamat kulutus lukemat 4000 kierroksella 90hp kokoluokassa. ylivoimainen ykkönen uusin tekniikka suzuki. 11L tunnissa. jammu 14,4L mercury 15,7L honda 16,2L ja hännänhuippuna evari 17L. mutta evari söi vähiten täydellä kaasulla ajettaessa. 29,1L suikki 32,9L jammu34,4L honda36,3L mercury37,9L.
        mutta retkeilyajossa aika harvoin ajetaan täysilla kilpaveneily erikseen.
        Että en tiedä mistä mielestäsi evarin ylivertaisuus koostuu.


      • eTKÖ TAJUA, ETTÄ
        propelli kirjoitti:

        Niinkö? tehtaan ilmoittamat kulutus lukemat 4000 kierroksella 90hp kokoluokassa. ylivoimainen ykkönen uusin tekniikka suzuki. 11L tunnissa. jammu 14,4L mercury 15,7L honda 16,2L ja hännänhuippuna evari 17L. mutta evari söi vähiten täydellä kaasulla ajettaessa. 29,1L suikki 32,9L jammu34,4L honda36,3L mercury37,9L.
        mutta retkeilyajossa aika harvoin ajetaan täysilla kilpaveneily erikseen.
        Että en tiedä mistä mielestäsi evarin ylivertaisuus koostuu.

        EVARI KESTÄÄ KUORMAA myös pikkukieroksilla paljon enemmän kuin muut ?

        jos mittaukset tehhään kevyellä kuormalla, niin näyttää että vähäkulutuksiset on hyviä, mutta pannaanpa kuormaa, niin totuus alkaa selvitä, ja sehän on selvää, että nelitahtiset ei tykkää kuorman lisäämisestä !


      • Kaksitahtinen
        eTKÖ TAJUA, ETTÄ kirjoitti:

        EVARI KESTÄÄ KUORMAA myös pikkukieroksilla paljon enemmän kuin muut ?

        jos mittaukset tehhään kevyellä kuormalla, niin näyttää että vähäkulutuksiset on hyviä, mutta pannaanpa kuormaa, niin totuus alkaa selvitä, ja sehän on selvää, että nelitahtiset ei tykkää kuorman lisäämisestä !

        ei kestä kuormaa eikä jaksa vääntää alhaalta.
        Nelitahti rankoo pieneltä kierroalueelta alkaen.
        Siksi rekoissakaan ei ole evinruden moottoreita vaan nelitahti puhuu;)))


    • Ota Honda

      Evarista et pääse eroon, käy vaikka tunnustelemassa etukäteen. Yammu ja Honda on japskeja jossa koneet tehdään edelleen ylpeydellä liikoja säästämättä. Honda on Suomessa tuntemattomampi (vielä), mutta maailmalla ykköskone. Mm. viranomaiset ympäri maailmaa valitsee Hondan kun tarvitaan luotettavuutta, 5 v takuu kertoo myös luotosta. Mercuri on kaiketi japsien jälkeen heti seuraavana listalla.

      • Emme luota---

        Sinun valintaan-vaan etsimme oman koneen !

        Honda on aina ollu jotenkin puolimoottori.Eikä koskaan herätä mielenkiintoa.puolesta eikä vastaan-pikemminkin päinvastoin :)


      • Epikka
        Emme luota--- kirjoitti:

        Sinun valintaan-vaan etsimme oman koneen !

        Honda on aina ollu jotenkin puolimoottori.Eikä koskaan herätä mielenkiintoa.puolesta eikä vastaan-pikemminkin päinvastoin :)

        herätti meidän huomion ja mielenkiinnon. Valintamme oli helppo selkeä, EVINRUDE ETEC kaksitahti, suomen virallinen markkinajohtaja.


    • Tuo edellinen

      on täyttä potaskaa. Evinruden etec on taloudellisin moottori ja pienin päästöiltään.
      Käyppäs evinruden nettisivulla niin voit tutustua etecin kulutukseen ja suorituskykyyn kilpaileviin merkkeihin nähden.

      • voisitko laittaa linkin mistä löytyy kulutus arvot kierroksittain kun en löydä niitä taloudellisia lukuja. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe