Unohtumaton tanssi

Bluedress

Kiitos sinulle, ihana mies, joka annoit unohtumattomat kaksi hidasta valssia kesäillassa. Upeaa tuntea, miten musiikki, kehojen rytmi ja ajatukset lennättivät meidät linnunradalle, lempeästi keinuen. Yllättävät ensimmäiset tanssimme .....

Oletteko kokeneet mitään vastaavaa tanssiparketilla?

43

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssimassa myös

      Kiitokset myös sinulle Bluedress, jos olit sunnuntaina Valasrannassa.
      Koin samanlaisen tunteen, kesän unohtumattomat hitaat valssit
      toki fuskutkin menin hyvin.

    • tangon huumaa

      Ei kestä kiittää ;-)

      "Oletteko kokeneet mitään vastaavaa tanssiparketilla? "

      Lähes joka tanssi-ilta. Eilen viimeksi Saukonkalliolla. Kiitos vaan sinullekin.

    • yvonne1

      Kyllä, viime talvena myös hitaassa valssissa koettua. Melkein kipeää kävi, kun musiikki loppui ja siten myös tanssi. Selittämätön kaipaus vain jäi.
      Silti: ihan parasta.

    • Nomen Nescio

      Normitanssi, mitä sitä nyt vähempään tyytyisi.

    • tangon huumaa

      Näitä Hitaita valsseja sais tulla illan aikana useanmat. Mielestäni vaikka joka setti, vähintään kolmet illanaikana..
      Tässä tanssissa sitä useinmin (n. joka toinen kerta) pääsee sinne "linnunradalle."

    • unohtummaton mies

      Olen jopa tavannut unohtumattomia miehiä lavoilla ;)) Tanssista puhumattakaan. Sekä kesä- että talvi-illoissa.

      Olen jopa saanut yhden miehen näistä ;))

      • Bluedress again

        Mahtavaa, että olet saanut itsellesi tanssin kautta unohtumattoman miehen.

        Kuten nimimerkkini jo kertoo, pieni haikeus on mekossani, koska en todennäköisesti voi saavuttaa tuota kesäillan hitaan valssin partneriani kuin joskus vain hetkiseksi kerrallaan.

        Toki nautin kaikesta tanssimisesta, siksi jokin erityinen tanssi, mikä lennättää suoraan maata kiertävälle radalle, onkin jo ihan herkuttelua.

        Mikä muuten on, että harvoin swing-tanssit tuovat vastaavaa fiilistä, lattareista bolero parhaimmillaan kylläkin..... ??


      • tangon huumaa
        Bluedress again kirjoitti:

        Mahtavaa, että olet saanut itsellesi tanssin kautta unohtumattoman miehen.

        Kuten nimimerkkini jo kertoo, pieni haikeus on mekossani, koska en todennäköisesti voi saavuttaa tuota kesäillan hitaan valssin partneriani kuin joskus vain hetkiseksi kerrallaan.

        Toki nautin kaikesta tanssimisesta, siksi jokin erityinen tanssi, mikä lennättää suoraan maata kiertävälle radalle, onkin jo ihan herkuttelua.

        Mikä muuten on, että harvoin swing-tanssit tuovat vastaavaa fiilistä, lattareista bolero parhaimmillaan kylläkin..... ??

        "Mikä muuten on, että harvoin swing-tanssit tuovat vastaavaa fiilistä, lattareista bolero parhaimmillaan kylläkin..... ?? "

        En osaa vastata muiden puolesta.
        Minä en ole paljoo tanssinut näitä svving- ja latino tansseja.
        Minulle ne ei anna mitään, niin ei tule niitä tanssittuakaan.
        Jos joku pääsee sinne "linnunradalle" kyseisillä tansseilla, vois kertoo miten ja minkä laisilla fiiliksillä.

        Minun kohdalla useinmin sinne "linnunradalle" pääsee Hitaissa valssessa, Tangossa ja Slovareissa. Rumpassa ja Cha caassaa jos ne tanssii Tangomaisesti.
        Muissa syliotetansseissa huononmin.


      • Nomen Nescio
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Mikä muuten on, että harvoin swing-tanssit tuovat vastaavaa fiilistä, lattareista bolero parhaimmillaan kylläkin..... ?? "

        En osaa vastata muiden puolesta.
        Minä en ole paljoo tanssinut näitä svving- ja latino tansseja.
        Minulle ne ei anna mitään, niin ei tule niitä tanssittuakaan.
        Jos joku pääsee sinne "linnunradalle" kyseisillä tansseilla, vois kertoo miten ja minkä laisilla fiiliksillä.

        Minun kohdalla useinmin sinne "linnunradalle" pääsee Hitaissa valssessa, Tangossa ja Slovareissa. Rumpassa ja Cha caassaa jos ne tanssii Tangomaisesti.
        Muissa syliotetansseissa huononmin.

        Tuo "tanssitaivas" on kanssa vähän semmoinen käsite, miten kukin sen käsittää. Varmaan useimmille se on läheisyyden ja tanssin yhteinen kombinaatio, joten luonnollisesti helpommin saavutettavissa syliotetansseissa.

        Minulle musiikin merkitys korostuu tässä yhteydessä, hyvä kappale ja siihen kun pystyy tulkitsemaan ja viemään ja tanssimaan partnerin kanssa, niin volaa. Ja tämä kyllä voi toteutua missä lajissa tahansa,


      • kokemuksia nekin
        Nomen Nescio kirjoitti:

        Tuo "tanssitaivas" on kanssa vähän semmoinen käsite, miten kukin sen käsittää. Varmaan useimmille se on läheisyyden ja tanssin yhteinen kombinaatio, joten luonnollisesti helpommin saavutettavissa syliotetansseissa.

        Minulle musiikin merkitys korostuu tässä yhteydessä, hyvä kappale ja siihen kun pystyy tulkitsemaan ja viemään ja tanssimaan partnerin kanssa, niin volaa. Ja tämä kyllä voi toteutua missä lajissa tahansa,

        Olen saanut myös jivestä, buggasta, cha chaasta ja rumbasta kiksejä ja tuon taivaallisen tunteen.


      • Bluedress today
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Mikä muuten on, että harvoin swing-tanssit tuovat vastaavaa fiilistä, lattareista bolero parhaimmillaan kylläkin..... ?? "

        En osaa vastata muiden puolesta.
        Minä en ole paljoo tanssinut näitä svving- ja latino tansseja.
        Minulle ne ei anna mitään, niin ei tule niitä tanssittuakaan.
        Jos joku pääsee sinne "linnunradalle" kyseisillä tansseilla, vois kertoo miten ja minkä laisilla fiiliksillä.

        Minun kohdalla useinmin sinne "linnunradalle" pääsee Hitaissa valssessa, Tangossa ja Slovareissa. Rumpassa ja Cha caassaa jos ne tanssii Tangomaisesti.
        Muissa syliotetansseissa huononmin.

        Huomenta :-)
        Siinä olen, "tangon huumaa", samaa mieltä kanssasi, että juuri noissa tunteellisissa syliotetansseissa pääsen parhaiten "linnunradan reunalle" minäkin.
        No, tavallinen valssi varmaankin vaatii laajan parkettialan ja varman viejän, joka uskaltaa pyörittää ja tulkita.

        Swing-tansseissa fillis on ollut parhaimmillaan "älyttömän kivaa", "mahtavaa" tai muuta vastaavaa ja syliotteessa "IHANAAAA". Olennainen ero, minulle.

        Eli summa summarum: sielulliset tunneaistimukset lähiotteelta, keholliset riemunkiljahdukset swingaten. Tanssiminen on niin monipuolista :-)


    • seinäruusu

      täytyy myöntää, että Hiljainen kitara on kerran ainakin nostanut tanssitaivaaseen, vaikka pidänkin mitä nopeimmista kappaleista ja oltiin tanssittukin jo ilta.

    • Valssi123

      Millä lavalla tämä tapahtui?

      • Anonyymi

        Nyt kun tilanne on jo rauhoittunut ja asian sekä osaiset että osattomat ovat ainakin periaatteessa ja tietyin ehdoin valmiit antamaan melkein kaiken toisilleen anteeksi, voitaneen melko huolettomin mielin paljastaa, että kaikki ja paljon muuta sen lisäksi tapahtui laivalla.


    • onmeitä moneen jun

      Voi kertalaaki mitä soopaa on aloituksen tarina hah !!

      ..meidän linnunradalle..hhhahahhaha harmi ettet jäänyt sinne pysyvästi.

      • on meitä

        Jos haluu kokea tämän "tanssitaivaan."
        Siihen vaaditaan Herra joka osaa tanssia.
        Tämmöisen Herran kanssa sinne linnunradalle pääsee melko moni Nainen.


      • Bluedress on Monday

        Niin "onmeitä moneen jun", tunneasiat ovat hyvin henkilökohtaisia. Ihan varmasti olisin halunnut sinne linnunradalle pysyvästi jäädä, mutta maahan oli laskeuduttava.

        Linnunradalta lipsahtaa hyvin pian sammakkokiitoon tai liukumiinaan, kun iloisesti ottaa vastaan vieraan haun ja asettuu nätisti tanssiasentoon ja valmistautuu uuteen tanssihurmokseen.... ja viejäherra alkaa mutkuttaa ja moittia muita tanssijoita esim. silmien kiinnipitämisestä, tanssille omistautumisesta, huonoista tanssipartnereista, naisten mekottomuuksista, huonoista sillivoileivistä kahviossa, tangokuninkaan väärästä valinnasta, .... tai vain kuikuilee koko ajan olkansa yli, missä se "saavuttamaton ja ihana" on, jota ei ollut onnistunut vielä tanssittaa.

        Tanssille täytyy antaa tilaa puheelta, suosittelen kokeiltavaksi, tanssitaivaaseen on tällöin todennäköisempää ulottua.


      • tangon huumaa
        Bluedress on Monday kirjoitti:

        Niin "onmeitä moneen jun", tunneasiat ovat hyvin henkilökohtaisia. Ihan varmasti olisin halunnut sinne linnunradalle pysyvästi jäädä, mutta maahan oli laskeuduttava.

        Linnunradalta lipsahtaa hyvin pian sammakkokiitoon tai liukumiinaan, kun iloisesti ottaa vastaan vieraan haun ja asettuu nätisti tanssiasentoon ja valmistautuu uuteen tanssihurmokseen.... ja viejäherra alkaa mutkuttaa ja moittia muita tanssijoita esim. silmien kiinnipitämisestä, tanssille omistautumisesta, huonoista tanssipartnereista, naisten mekottomuuksista, huonoista sillivoileivistä kahviossa, tangokuninkaan väärästä valinnasta, .... tai vain kuikuilee koko ajan olkansa yli, missä se "saavuttamaton ja ihana" on, jota ei ollut onnistunut vielä tanssittaa.

        Tanssille täytyy antaa tilaa puheelta, suosittelen kokeiltavaksi, tanssitaivaaseen on tällöin todennäköisempää ulottua.

        "Tanssille täytyy antaa tilaa puheelta, suosittelen kokeiltavaksi, tanssitaivaaseen on tällöin todennäköisempää ulottua. "

        Juuri näin.

        Hyvä tanssifiilis kun on pällä, sitä ei kannata hukata. Jos EI mieleinen Daami hakee, tai seuraavan kanssa ei askeleet sulaudukaan enään yhteen.
        Sitä pitää vetää silti samalla tunteella, tosin siitä voi tulla näitä "väärin käsityksiä" mitä tuola
        "Naisten väärät signaalit"
        keskustellaan.
        Tanssimassa kun ollaan, niin tanssitaan.
        Jos alkaa toisen "signaalit" vaivaan, voi niistä seuraavalla kerralla kysäistä.


      • Bluedress-night time
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Tanssille täytyy antaa tilaa puheelta, suosittelen kokeiltavaksi, tanssitaivaaseen on tällöin todennäköisempää ulottua. "

        Juuri näin.

        Hyvä tanssifiilis kun on pällä, sitä ei kannata hukata. Jos EI mieleinen Daami hakee, tai seuraavan kanssa ei askeleet sulaudukaan enään yhteen.
        Sitä pitää vetää silti samalla tunteella, tosin siitä voi tulla näitä "väärin käsityksiä" mitä tuola
        "Naisten väärät signaalit"
        keskustellaan.
        Tanssimassa kun ollaan, niin tanssitaan.
        Jos alkaa toisen "signaalit" vaivaan, voi niistä seuraavalla kerralla kysäistä.

        Hei "tangon huumaa", miten oikeilla jäljillä ajatusteni suhteen oletkaan!

        Lisäisin siihen vielä tämän: ei koskaan voi tietää, kuka on se yllättäjä, jolla ovat "linnunradan" avaimet sylissään!

        EnsinnäkIn: ulkonäkö pettää, aina.
        Mitä nk. tavallisimman näköinen oli tämä viimeisin minun tajunnan himmentävä tanssittaja. En olisi ymmärtänyt naisten haulla häntä hakea mitenkään, mikään ei ulkonäössä herättänyt kiinnostustani. .... Tämän kyllä muistan, koska itsekin olen nk. tavallisen näköinen, enkä varmasti kaikkien mieluinen.

        Toiseksi: tanssityylin seuraaminen sivusta ei kerro kaikkea. Olen haikaillut jonkin tanssittajan perään, jolla näytti olevan persoonallinen ja taitavan näköinen tyyli. Tanssiessa se osoittautui itsekkääksi ja huomioonottamattomaksi, vaikeaksi seurata. Kemiat eivät kohdanneet eikä kuuntelusta ollut apua. Hyvä väistäjä on tällöin parempi vaihtoehto.

        Kolmanneksi: ennakkoluulot ja "mitä muut minun tanssistani sanovat" -ajatukset huist helkkariin. Tanssi itsellesi ja partnerillesi. Anna tuntumisten tuntua. Äläkä väheksy, jos joku saa kiksit jo hiihtoliiton pertsafoksista. Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille. Se taas antaa tilaa daamillekin.

        Nauttikaa ihmiset, nauttikaa. Elävä musiikki ja rytmi ovat elämää suurempia asioita- myös tanssittuna.


      • tangon huumaa
        Bluedress-night time kirjoitti:

        Hei "tangon huumaa", miten oikeilla jäljillä ajatusteni suhteen oletkaan!

        Lisäisin siihen vielä tämän: ei koskaan voi tietää, kuka on se yllättäjä, jolla ovat "linnunradan" avaimet sylissään!

        EnsinnäkIn: ulkonäkö pettää, aina.
        Mitä nk. tavallisimman näköinen oli tämä viimeisin minun tajunnan himmentävä tanssittaja. En olisi ymmärtänyt naisten haulla häntä hakea mitenkään, mikään ei ulkonäössä herättänyt kiinnostustani. .... Tämän kyllä muistan, koska itsekin olen nk. tavallisen näköinen, enkä varmasti kaikkien mieluinen.

        Toiseksi: tanssityylin seuraaminen sivusta ei kerro kaikkea. Olen haikaillut jonkin tanssittajan perään, jolla näytti olevan persoonallinen ja taitavan näköinen tyyli. Tanssiessa se osoittautui itsekkääksi ja huomioonottamattomaksi, vaikeaksi seurata. Kemiat eivät kohdanneet eikä kuuntelusta ollut apua. Hyvä väistäjä on tällöin parempi vaihtoehto.

        Kolmanneksi: ennakkoluulot ja "mitä muut minun tanssistani sanovat" -ajatukset huist helkkariin. Tanssi itsellesi ja partnerillesi. Anna tuntumisten tuntua. Äläkä väheksy, jos joku saa kiksit jo hiihtoliiton pertsafoksista. Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille. Se taas antaa tilaa daamillekin.

        Nauttikaa ihmiset, nauttikaa. Elävä musiikki ja rytmi ovat elämää suurempia asioita- myös tanssittuna.

        "Lisäisin siihen vielä tämän: ei koskaan voi tietää, kuka on se yllättäjä, jolla ovat "linnunradan" avaimet sylissään!"

        Ikinä ei voi tietää.
        Siksi tulee haetuakin usein miten outoja kasvoja.

        "Kolmanneksi: ennakkoluulot ja "mitä muut minun tanssistani sanovat" -ajatukset huist helkkariin. T a n s s i i t e l l e s i j a p a r t n e r i l l e s i. Anna tuntumisten tuntua. Äläkä väheksy, jos joku saa kiksit jo hiihtoliiton pertsafoksista. Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille. Se taas antaa tilaa daamillekin."

        Juuri näin. Minä en käsitä miksi "tanssia" kolmannelle osapuolelle.
        Tanssi on kahden kaupppa ja siinä tanssitaan vain toisilleen.

        En tie tarkoitatko pelkästään Foksi musiikkia? Tuskin?

        " Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille"

        Harva "Foksi." Ainakaan nopeenmat eivät anna viejälle mahdollisuutta paljoo sekottaa HHNN-kaavaa. Jos antaakin, on seuraajan vaikee tulla mukaan. Siinä ei jää paljoo aikaa seuraajalle lukea miestä.

        Minä tuola aikaisenmin kirjoitin omista kokemuksista.

        tangon huumaa kirjoitti
        "Minun kohdalla useinmin sinne "linnunradalle" pääsee Hitaissa valssessa, Tangossa ja Slovareissa. Rumpassa ja Cha caassaa jos ne tanssii Tangomaisesti.
        Muissa syliotetansseissa huononmin."

        Rumpassa ja Cha caassa pääsee aika usein "tanssitaivaaseen" tanssiessa ne Tangomaisesti musiikkiin.
        Daami joka osaa seurata viejän askellusta Tangossa, osaa seurata helposti myös näiden tempoon ja näin joka ilta on portit auki "linnunradalle".
        Rumpat on lähes kaikki sinne pääsyyn hyviä.
        Toiset orkesterit soittaa Chat caat siten, ettei musiikki anna viejälle tulkita sitä juuri muuten kuin HHNN kaavalla. Sillä ei pääse edes tanssisalin kattoon.
        Kun taas toiset orkesterit soittaa ne siten, että lähes aina ollaan "tanssitaivaassa".


      • Bluedress friday
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Lisäisin siihen vielä tämän: ei koskaan voi tietää, kuka on se yllättäjä, jolla ovat "linnunradan" avaimet sylissään!"

        Ikinä ei voi tietää.
        Siksi tulee haetuakin usein miten outoja kasvoja.

        "Kolmanneksi: ennakkoluulot ja "mitä muut minun tanssistani sanovat" -ajatukset huist helkkariin. T a n s s i i t e l l e s i j a p a r t n e r i l l e s i. Anna tuntumisten tuntua. Äläkä väheksy, jos joku saa kiksit jo hiihtoliiton pertsafoksista. Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille. Se taas antaa tilaa daamillekin."

        Juuri näin. Minä en käsitä miksi "tanssia" kolmannelle osapuolelle.
        Tanssi on kahden kaupppa ja siinä tanssitaan vain toisilleen.

        En tie tarkoitatko pelkästään Foksi musiikkia? Tuskin?

        " Foksi on aivan ihanaa, kun viejä antautuu musiikille"

        Harva "Foksi." Ainakaan nopeenmat eivät anna viejälle mahdollisuutta paljoo sekottaa HHNN-kaavaa. Jos antaakin, on seuraajan vaikee tulla mukaan. Siinä ei jää paljoo aikaa seuraajalle lukea miestä.

        Minä tuola aikaisenmin kirjoitin omista kokemuksista.

        tangon huumaa kirjoitti
        "Minun kohdalla useinmin sinne "linnunradalle" pääsee Hitaissa valssessa, Tangossa ja Slovareissa. Rumpassa ja Cha caassaa jos ne tanssii Tangomaisesti.
        Muissa syliotetansseissa huononmin."

        Rumpassa ja Cha caassa pääsee aika usein "tanssitaivaaseen" tanssiessa ne Tangomaisesti musiikkiin.
        Daami joka osaa seurata viejän askellusta Tangossa, osaa seurata helposti myös näiden tempoon ja näin joka ilta on portit auki "linnunradalle".
        Rumpat on lähes kaikki sinne pääsyyn hyviä.
        Toiset orkesterit soittaa Chat caat siten, ettei musiikki anna viejälle tulkita sitä juuri muuten kuin HHNN kaavalla. Sillä ei pääse edes tanssisalin kattoon.
        Kun taas toiset orkesterit soittaa ne siten, että lähes aina ollaan "tanssitaivaassa".

        "Tangon huumaa" kirjoitit näin : "Minä en käsitä miksi "tanssia" kolmannelle osapuolelle.
        Tanssi on kahden kaupppa ja siinä tanssitaan vain toisilleen."

        Olen täysin samaa mieltä, ja silti haluan, että ympärillä olevat tanssijat huomaavaisesti huomioidaan. Kun tunnen, ettei minulla ole viejän käsivarsilla mitään hätää, rytmi ja tunne saa viedä.

        Parhaimmillaan siihen saan vastakaikua ja pahimmillaan partneriltani kauhistuneen katseen, joka kysyy: minne hävisit?

        Tämäkin on joskus mahdollista, siis ihan yksityinen liito johonkin kauas. Ja voihan olla niinkin, että minä jään ilman taivaanrantaa ja partnerini on fiiliksissä.
        Aina ei käy tasan..... silti se on ihan ok.


      • tangon huumaa
        Bluedress friday kirjoitti:

        "Tangon huumaa" kirjoitit näin : "Minä en käsitä miksi "tanssia" kolmannelle osapuolelle.
        Tanssi on kahden kaupppa ja siinä tanssitaan vain toisilleen."

        Olen täysin samaa mieltä, ja silti haluan, että ympärillä olevat tanssijat huomaavaisesti huomioidaan. Kun tunnen, ettei minulla ole viejän käsivarsilla mitään hätää, rytmi ja tunne saa viedä.

        Parhaimmillaan siihen saan vastakaikua ja pahimmillaan partneriltani kauhistuneen katseen, joka kysyy: minne hävisit?

        Tämäkin on joskus mahdollista, siis ihan yksityinen liito johonkin kauas. Ja voihan olla niinkin, että minä jään ilman taivaanrantaa ja partnerini on fiiliksissä.
        Aina ei käy tasan..... silti se on ihan ok.

        Bluedress friday
        "Olen täysin samaa mieltä, ja silti haluan, että ympärillä olevat tanssijat huomaavaisesti huomioidaan. Kun tunnen, ettei minulla ole viejän käsivarsilla mitään hätää, rytmi ja tunne saa viedä."

        Näin se menee. Näitä muita tanssijoita, joila on kiire johkin.
        Näitä kannattaa väistää keskilatialle ja vaikka hetki fiilistellä. Näiden juoksijoiden takana on hyvin tilaa "tanssia" sille Daamille. Hetken päästä taas joku on kärkkymässä ohitusta, musiikin vaatiessa hidastaan. Siirtyy taas hiukan sivuun ja kiirellisenmät pääsee ohi.
        Tosin Daami ei tiedä näistä väistöistä mitään, (ollessaan tanssitaivaassa) mahdollisesti ihmettelle vaan myöhenmin itsekseen "miten täydellä lavalla oli tilaa tanssia näin laajoilla kuvioilla."


      • tolpat pois
        tangon huumaa kirjoitti:

        Bluedress friday
        "Olen täysin samaa mieltä, ja silti haluan, että ympärillä olevat tanssijat huomaavaisesti huomioidaan. Kun tunnen, ettei minulla ole viejän käsivarsilla mitään hätää, rytmi ja tunne saa viedä."

        Näin se menee. Näitä muita tanssijoita, joila on kiire johkin.
        Näitä kannattaa väistää keskilatialle ja vaikka hetki fiilistellä. Näiden juoksijoiden takana on hyvin tilaa "tanssia" sille Daamille. Hetken päästä taas joku on kärkkymässä ohitusta, musiikin vaatiessa hidastaan. Siirtyy taas hiukan sivuun ja kiirellisenmät pääsee ohi.
        Tosin Daami ei tiedä näistä väistöistä mitään, (ollessaan tanssitaivaassa) mahdollisesti ihmettelle vaan myöhenmin itsekseen "miten täydellä lavalla oli tilaa tanssia näin laajoilla kuvioilla."

        Kyllähän se on niin että muiden tiellä ovat ne pysähtelevät apinat jotka sujahtavat yhtäkkiä kyykkyyn etenevän tanssijan selän taakse. Vähintäänkin seisahtuvat kuin kusitolpaksi muiden eteen. Ulkoreunalla ei pysähdellä tuyijottamaan daamia silmiin ja hiplaamaan sormella poskipäätä. Muutenkin tuollainen touhu on lavalla naurettavaa. Nämä lavojen tanssiohjaajat käyvät kokeilemassa jokaista 16-25 vuotiasta tanssitypyä ja hiplaavat ja lirkuttavat josko irtoaisi pillua. Jos ei joku syty silmiin tuijottelevasta ja fiilistelemään pysähtyvästä lavakukosta niin siirtyvät seuraavan uhrin luo. Kuten siirtyvät onnistuessaankin, mutt avasta tartutettuaa klamydiansa uuteen tanssitypyyn. Disturbista liian pieni t-paita päälle ja tuijottelemaan. Wau!


      • tangon huumaa
        tolpat pois kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että muiden tiellä ovat ne pysähtelevät apinat jotka sujahtavat yhtäkkiä kyykkyyn etenevän tanssijan selän taakse. Vähintäänkin seisahtuvat kuin kusitolpaksi muiden eteen. Ulkoreunalla ei pysähdellä tuyijottamaan daamia silmiin ja hiplaamaan sormella poskipäätä. Muutenkin tuollainen touhu on lavalla naurettavaa. Nämä lavojen tanssiohjaajat käyvät kokeilemassa jokaista 16-25 vuotiasta tanssitypyä ja hiplaavat ja lirkuttavat josko irtoaisi pillua. Jos ei joku syty silmiin tuijottelevasta ja fiilistelemään pysähtyvästä lavakukosta niin siirtyvät seuraavan uhrin luo. Kuten siirtyvät onnistuessaankin, mutt avasta tartutettuaa klamydiansa uuteen tanssitypyyn. Disturbista liian pieni t-paita päälle ja tuijottelemaan. Wau!

        tolpat pois kirjoitti
        "Kyllähän se on niin että muiden tiellä ovat ne pysähtelevät apinat jotka sujahtavat yhtäkkiä kyykkyyn etenevän tanssijan selän taakse. Vähintäänkin seisahtuvat kuin kusitolpaksi muiden eteen. Ulkoreunalla ei pysähdellä tuyijottamaan daamia silmiin ja hiplaamaan sormella poskipäätä."

        Tästä olen aivan samaa mieltä.
        Etenkin nämä Herrat jotka kesken tanssin kaatavat Daaminsa keskelle eteneviedn tanssijoiden jalkoihin. Tämä on mielestäni suorastaan Naisten halveksintaa. Kaataa nainen muiden jalkoihin. Tätä jos harrastaa enenmän, on vain ajan kysymys koska joku pari talloo hänen ylitseen.

        Voisit lukea minun kirjoituksen uudestaan.

        tangon huumaa
        "Näitä muita tanssijoita, joila on kiire johkin.
        Näitä kannattaa väistää keskilatialle.
        Hetken päästä taas joku on kärkkymässä ohitusta, musiikin vaatiessa hidastaan. Siirtyy taas hiukan sivuun ja kiirellisenmät pääsee ohi."

        En näe mitään vaikeutta väistää, vaikka tanssikurseilla neuvotaankin vain edetä suoraa. Voi sielä lavalla hiukan luovia. Usein musiikkiin tulee kohtia joihin sopii hitaat ja lyhenmät askeleet. Daamin tanssiessa silmät kiinni, hän ei tiedä missä mennään ja p ä ä s e e k ö joku ohitse.
        Tuskin Daamia edes harmita vaikka joku pari pääsiskin ohi?
        Naiset ei ole missään laukkaradalla.
        Minulle on tärkeetä saada Daami ilman mustelmia "maaliin" vaikka hiukan hitaanmin. (tosin todennäköisesti matkaa tulee taitettua tällä tavalla,kolmannes enenpi, kuin näillä jotka kärkkyy sitä ohitusta ja tuuppii koko kappaleen ajan. Pääsee yhdestä padosta läpi ja on saman tien seuraavan suman kimpussa)


      • rakastaja zz
        tangon huumaa kirjoitti:

        tolpat pois kirjoitti
        "Kyllähän se on niin että muiden tiellä ovat ne pysähtelevät apinat jotka sujahtavat yhtäkkiä kyykkyyn etenevän tanssijan selän taakse. Vähintäänkin seisahtuvat kuin kusitolpaksi muiden eteen. Ulkoreunalla ei pysähdellä tuyijottamaan daamia silmiin ja hiplaamaan sormella poskipäätä."

        Tästä olen aivan samaa mieltä.
        Etenkin nämä Herrat jotka kesken tanssin kaatavat Daaminsa keskelle eteneviedn tanssijoiden jalkoihin. Tämä on mielestäni suorastaan Naisten halveksintaa. Kaataa nainen muiden jalkoihin. Tätä jos harrastaa enenmän, on vain ajan kysymys koska joku pari talloo hänen ylitseen.

        Voisit lukea minun kirjoituksen uudestaan.

        tangon huumaa
        "Näitä muita tanssijoita, joila on kiire johkin.
        Näitä kannattaa väistää keskilatialle.
        Hetken päästä taas joku on kärkkymässä ohitusta, musiikin vaatiessa hidastaan. Siirtyy taas hiukan sivuun ja kiirellisenmät pääsee ohi."

        En näe mitään vaikeutta väistää, vaikka tanssikurseilla neuvotaankin vain edetä suoraa. Voi sielä lavalla hiukan luovia. Usein musiikkiin tulee kohtia joihin sopii hitaat ja lyhenmät askeleet. Daamin tanssiessa silmät kiinni, hän ei tiedä missä mennään ja p ä ä s e e k ö joku ohitse.
        Tuskin Daamia edes harmita vaikka joku pari pääsiskin ohi?
        Naiset ei ole missään laukkaradalla.
        Minulle on tärkeetä saada Daami ilman mustelmia "maaliin" vaikka hiukan hitaanmin. (tosin todennäköisesti matkaa tulee taitettua tällä tavalla,kolmannes enenpi, kuin näillä jotka kärkkyy sitä ohitusta ja tuuppii koko kappaleen ajan. Pääsee yhdestä padosta läpi ja on saman tien seuraavan suman kimpussa)

        Kaato tanssin päätteksi siihen minne jäätiin on ajateltua ja fiksua ... nam. Eihän se tietenkään kaikilta onnistu eikä kaikille daameille sovi, mutta kuitenkin.

        Myös parempi "kaatopaikka" kuin keskilava on vaikkapa nurkka. Jotkut tuonkin tajuavat. Wau.

        Paras kaato tapahtuu kuitenkin tanssien jälkeen jossain molemmille sopivassa, jännässä, omaperäisessä paikassa. Ei siis kenen kanssa tahansa, vaan ihan extrasysteemissä. No no.


      • 9+18
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Tanssille täytyy antaa tilaa puheelta, suosittelen kokeiltavaksi, tanssitaivaaseen on tällöin todennäköisempää ulottua. "

        Juuri näin.

        Hyvä tanssifiilis kun on pällä, sitä ei kannata hukata. Jos EI mieleinen Daami hakee, tai seuraavan kanssa ei askeleet sulaudukaan enään yhteen.
        Sitä pitää vetää silti samalla tunteella, tosin siitä voi tulla näitä "väärin käsityksiä" mitä tuola
        "Naisten väärät signaalit"
        keskustellaan.
        Tanssimassa kun ollaan, niin tanssitaan.
        Jos alkaa toisen "signaalit" vaivaan, voi niistä seuraavalla kerralla kysäistä.

        Kuinka monen kanssa pääset sinne tanssitaivaaseen? Voit ilmoittaa joko prosentteina tai murtolukuina.


    • =))

      hehee..

    • asdsdaasdasddas

      Olikohan tämä valssi Mäntsälän lavalla? =)

    • seinäruusu

      Huomenia !seinäruusun olotila on taas maata viistävä ja välillä taivaita hipova.mitähän tästäki oikein tulee..piti ottaa päänsärkytabletti. onkohan vielä flunssaa vai jäikö se lavalle niin kuin viime kesänä =))

    • Avokki 11

      Unohtumattoman tanssin sain juhannusaattona...
      Ei vienyt tanssitaivaaseen mutta todellakin muistan lopun elämäni...

      • tangon huumaa

        Ai se "floppi tango?"
        No se johtu sen hetkisestä mielentilasta ja meidän käydystä keskustelusta.
        Oli muuten pitkästyttävinmät kaksi kaunista Tangokappaletta, joita olen tanssinut (kävellyt)

        Vai oliko sinulla vielä "unohtumattomampikin" tanssi kyseisenä iltana?


      • Avokki 11
        tangon huumaa kirjoitti:

        Ai se "floppi tango?"
        No se johtu sen hetkisestä mielentilasta ja meidän käydystä keskustelusta.
        Oli muuten pitkästyttävinmät kaksi kaunista Tangokappaletta, joita olen tanssinut (kävellyt)

        Vai oliko sinulla vielä "unohtumattomampikin" tanssi kyseisenä iltana?

        Ei ollut...tarkoitin juuri tätä...
        Mutta korjasit tilanteen myöhemmin toisena tanssi-iltana...

        Mieleen kylläkin jää loppuiäksi...olipahan jotain mitä en ennen ollutkaan kanssasi kokenut...ja toivottavasti en enään koekkaan...


    • kuulolla

      mielenkiintoista.

    • =((

      Itselleni se oli unohtumaton tanssi kun näin sinun nauttivan tanssista
      toisen käsivarsilla, lopullisesti tiesin sinut silloin menettäneeni.

    • :))

      älä höpäjä =))

      • Tanssahdellen

        Niin ne unohtumattomat tanssit ja tanssitaivas... Olen monesti asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että sen tanssitaivaan saavuttaa, kun molemmat kuulevat musiikin samalla tavoin. Silloin askellus sopii yhteen.

        Silloin kun sinä, hyvä hakijani, viet minua soivassa musiikissa, niin kuin minäkin veisin itseäni ;) ah, silloin saavutan tanssitaivaan!

        Hyvää odotellessa :)


      • Tussushdellen
        Tanssahdellen kirjoitti:

        Niin ne unohtumattomat tanssit ja tanssitaivas... Olen monesti asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että sen tanssitaivaan saavuttaa, kun molemmat kuulevat musiikin samalla tavoin. Silloin askellus sopii yhteen.

        Silloin kun sinä, hyvä hakijani, viet minua soivassa musiikissa, niin kuin minäkin veisin itseäni ;) ah, silloin saavutan tanssitaivaan!

        Hyvää odotellessa :)

        Tanssitko hhnn vai hnhhh?


      • tangon huumaa
        Tanssahdellen kirjoitti:

        Niin ne unohtumattomat tanssit ja tanssitaivas... Olen monesti asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että sen tanssitaivaan saavuttaa, kun molemmat kuulevat musiikin samalla tavoin. Silloin askellus sopii yhteen.

        Silloin kun sinä, hyvä hakijani, viet minua soivassa musiikissa, niin kuin minäkin veisin itseäni ;) ah, silloin saavutan tanssitaivaan!

        Hyvää odotellessa :)

        "Niin ne unohtumattomat tanssit ja tanssitaivas... Olen monesti asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että sen tanssitaivaan saavuttaa, kun m o l e m m a t kuulevat musiikin samalla tavoin."

        Olen huomannut saman. Tanssiessa tulkitsee musiikkia. Astelee musiikin "määräävän" verran hitaita, nopeita ja johkin"rauhalliseen" kohtaan pelkkiä painonsiirtoja.


        Kuvioilla ei ole merkitystä. Lavalla saismielunmin olla ahdasta. Jos on paljon tanssijoita sinne seuraan on helponpi hukkua. Ei kukaan ylimääräinen seuraa (ainakin uskon näin) ja näin voi unohtaa kaiken muun kuin sen parin kenelle tanssii. On helponpi tanssia tunteella ja sulautua yhdeksi.

        Ihania tansseja sinulle "Tanssahdellen"


      • tangon huumaa
        Tussushdellen kirjoitti:

        Tanssitko hhnn vai hnhhh?

        Todennäköisesti tämä Daami tanssis niitä hitaita ja nopeita juuri semmoisilla variaattoreilla, kuin hän musiikin kuulee.
        Sieltä voi tulla hitaita 1-8 tai vieläkin enemmän, nopeita parillisesti ennalta arvaamaton määrä. Musiikki määrää, Daami vain askeltaa.
        Nämä kun pelaa keskenään viejän kanssa, niin ollaan jo lähellä sitä taivasta.
        Vielä hiukan tunnetta peliin.


      • Täydellinen viikko 38
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Niin ne unohtumattomat tanssit ja tanssitaivas... Olen monesti asiaa pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että sen tanssitaivaan saavuttaa, kun m o l e m m a t kuulevat musiikin samalla tavoin."

        Olen huomannut saman. Tanssiessa tulkitsee musiikkia. Astelee musiikin "määräävän" verran hitaita, nopeita ja johkin"rauhalliseen" kohtaan pelkkiä painonsiirtoja.


        Kuvioilla ei ole merkitystä. Lavalla saismielunmin olla ahdasta. Jos on paljon tanssijoita sinne seuraan on helponpi hukkua. Ei kukaan ylimääräinen seuraa (ainakin uskon näin) ja näin voi unohtaa kaiken muun kuin sen parin kenelle tanssii. On helponpi tanssia tunteella ja sulautua yhdeksi.

        Ihania tansseja sinulle "Tanssahdellen"

        Kuusi iltaa olin tanssitaivaassa ja seitsemännen tanssiparatiisissa nyt pitää vaan toipua ja odottaa samanlaista ihanaa viikkoa.


    • Anonyymi

      Kehojen rytmi, kehojen yhteenpainuminen, ajatus siitä kuinka lähellä "ne" ovat toisiaan. Vahva tunne myös siitä, että joskus "ne" kohtaavat ja kokevat suuren nautinnon.

      Kaksi yksinäistä, lämpöä kaipaavaa kehoa ja orkesteri soitaa taitavasti " yön syliin" nimistä upeaa kappaletta.

      Kymmeniä onnistumisia, osa myös varattujen naisten kanssa. Naisten jotka menevät lavatansseihin ainoastaan tanssin takia.

      • Anonyymi

        Minä koen kädenalituksessa samat tunnemyrskyt. Iso lihava mies seisoo ja minä pieni nainen pyörin ympyrää ja alitan miehen isot vahvat kädet. Mua kiihottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen kädenalituksessa samat tunnemyrskyt. Iso lihava mies seisoo ja minä pieni nainen pyörin ympyrää ja alitan miehen isot vahvat kädet. Mua kiihottaa.

        Mikä seuraavista EI kuulu tanssiporukkaan?

        a) kapiainen,
        b) paksukainen vaiko
        c) ohukainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe