Elämällä ei ole mulle enää mitään

surumielinentyttö

Tällä hetkellä könötän sängyllä istumassa. Koulu alkaa muutaman viikon päästä, itsetuntoani en ole saanut korjattua, harvoin olen nähnyt kavereita. En uskalla mennä kouluun.

Olen 15-vuotias tyttö ja syksyllä pitäisi aloittaa viimeinen luokka peruskoulussa. Hah, nyt pitäisi olla koulun kingi, mutta itse värjöttelen kuin varjo nurkissa ja toivon, ettei ketään huomaa minua.

Olen ollut koko yläkouluaikani koulukiusattu, haukkumisia olen saanut kuulla liikaa. Minulla on aina ollut huono itsetunto, mutta yläkoulussa sen rippeetkin irrotettiin minusta. Olen hukassa. Pelkään sosiaalisia tilanteita, ahdistunutta oloa, masennusta, en voi keskittyä mihinkään...

Monesti miettinyt itsaria ja siitä puheenollen, voiko ihminen tappaa itseään apteekista haettavilla unilääkkeillä?

Kaipaan ystävää, jolle kirjoitella ihan kirjeitse, tavata joskus, mutta mistään ei sellaista löydy. Sähköpostikavereita ollut muutama, mutta en halunnutkaan heidän kanssaan kirjoitella, ei ollut sanottavaa, en uskaltanut heille avautua...

Elämällä ei ole mulle mitään annettavaa muuta kuin kipua.

13

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoSad

      Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu! Olen sanonut tämän monet monet kerrat monulle monille ihmisille! Kipu ei ole ikuista,ne jotka jaksavat kamalimmatkin koetukset palkitaan vielä!

      Tämä tuskin auttoi sinua pätkänvertaa mutta sinulla on oikeasti elämä edessäsi älä unohda sitä koskaaan! Itsemurha ei ole vain sinulta pois! Omaisesi itkisivät puolestasi joka yö itsensä uneen! Muista että maailmassa on ihmisiä jotka välittää sinusta! Aina ei siltä tunnu mutta se on totta!

    • thereisalwayshope!

      Muakin kiusattiin koko yläaste, ja voin samaistua siihen miten kuvailit olevasi koulussa yksin. Pääsin itse nyt pois yläasteelta. Tsemppiä

    • Camoran

      Vaikka monesti olen kadottanut uskoni itsekin tähän asiaan, olen oppinut lyhyen elämäni aikana sen, että kaikella on tarkoituksensa. Jonain päivänä pääset vielä nauramaan kiusaajillesi! Teet sen tietysti hiljaa mielessäsi, koska "matalalla profiililla käy voittajan tie" :)

    • "If you're going through hell, keep going" -Winston Churchill

      Itsemurha ei ole vaihtoehto mihinkään..

      Jos oikeasti on niin pahalla kantilla niin teehän tili ja lähetä viestiä, en viitsi näin arasta aiheesta näin julkisesti jutella. :/

    • 9+16

      Kerro toki missä päin asut niin voin olla kaverisi. 1997 p

      • surumielinentyttö

        Turun lähellä asun, tarkennettuna Ruskolla...


    • Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity


      terveisin,

      sos-kriisikeskus / pekka

    • tyttö

      Oon sun ikänen tyttö! Jos haluut, voitas puhua jossain, koska mä voisin olla sun kaveri ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin :) Itellä oli vielä viime talvena masennus mut nyt päässy siitä yli ja löytäny elämän ilon uuestaan ja tiiän miten tärkeä tuki ystävät on siihen.

    • tyttönen

      Hei, mulla on samantyylinen tilanne kun sulla, ja juttelisin sun kanssa enemmän kuin mielelläni. Musta ois mahtavaa jakaa ajatuksia sun kanssa ja haluaisin tutustua ihmiseen, jonka kanssa vois jutella kaikesta, vaikeistakin asioista. Uskon että me voitais auttaa toinen toistamme :)

      • surumielinentyttö

        Ihanaa että tälläsiä ihmisiä löytyy ja jotka ovat samassa jamassa mun kanssa!

        Jos puhuminen kiinnostaa, voi sähköpostiin lähettää viestiä: [email protected]


      • i'm done...
        surumielinentyttö kirjoitti:

        Ihanaa että tälläsiä ihmisiä löytyy ja jotka ovat samassa jamassa mun kanssa!

        Jos puhuminen kiinnostaa, voi sähköpostiin lähettää viestiä: [email protected]

        Mullakin on ihan sama juttu :/ harkinnu jo monta kertaa vetäväni vaa ranteet auki mut en sit tiiä joutuisinko paniikkii sen tehtyä :/


      • lifesucks
        surumielinentyttö kirjoitti:

        Ihanaa että tälläsiä ihmisiä löytyy ja jotka ovat samassa jamassa mun kanssa!

        Jos puhuminen kiinnostaa, voi sähköpostiin lähettää viestiä: [email protected]

        Mulla on ihan sama juttu :( harkinnu jo monta kertaa vetäväni ranteet auki mut en sit tiiä mitä seurauksii siit tulis :/


    • Älä ikinä

      Älä ikinä tee itsemurhaa aina, aina on olemassa muita vaihtoehtoja! Mä ite söin yliannostuksen yhtiä lääkkeitä ja se suru ja pelko sukulaisissa, ystävissä, vanhemmissa, se sattu paljon enemmän kuin masennuksen tuskat tai yksinäisyys tai katsominen peiliin ja näkeminen ruman minäni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe