Kuinka kuuma on liian kuuma?

Huh hellettä!

Eli kysymys kaikessa yksinkertaisuudessaan - kuinka kuuma asunto on liian kuuma koiralle? Omassa kämpässä lukemat kipuavat 30 asteeseen, eikä tätä saa viilennettyä millään.

7

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgjkkfgjhgfg

      Riippuu niin paljon koirasta... paksuturkkinen koira on jo tuskissaan, kun taas ohutturkkisemmat koirat, kuten greyhound tai basenji, voivat ihan jees. Peruskoiraa ajatellen 30 C lämpötila on aikas korkea. Koirasta enempää tietämättä en voi sanoa mitään suosituksia...

      Koirille on ties mitä viilennyspatjoja. Juomaveteen voi laittaa jäitä ja tuulettimen laittaa jonnekin, missä koira oppii hyödyntämään sen aikaansaamaa ilmavirtaa.

      • Huh hellettä!

        Lapinporokoira kyseessä ja kuumissaan tuntuu olevan niin kuin minäkin. Tuulettimen edessä se tykkää makoilla ja olen mahanalusia ja tassuja suihkutellut märäksi kylmällä vedellä, välillä kastellut koko koirankin.


      • Annnnni
        Huh hellettä! kirjoitti:

        Lapinporokoira kyseessä ja kuumissaan tuntuu olevan niin kuin minäkin. Tuulettimen edessä se tykkää makoilla ja olen mahanalusia ja tassuja suihkutellut märäksi kylmällä vedellä, välillä kastellut koko koirankin.

        Meillä sama ongelma, sisällä niin tukalaa että itelläkin hiki kokoajan... Koira raasu näyttää olevan läkähtymässä kokoajan. Oon yrittänyt kastella sitä, mutta se vihaa vettä ja riehuu sen jälkeen ittensä uudestaan läkähdyksiin. :P päivisin liikutan sitä niin vähän kun mahdollista, mutta oon miettinyt samaa että ei kai se voi saada jotain lämpöhalvausta tuolla..


      • Huh hellettä!
        Annnnni kirjoitti:

        Meillä sama ongelma, sisällä niin tukalaa että itelläkin hiki kokoajan... Koira raasu näyttää olevan läkähtymässä kokoajan. Oon yrittänyt kastella sitä, mutta se vihaa vettä ja riehuu sen jälkeen ittensä uudestaan läkähdyksiin. :P päivisin liikutan sitä niin vähän kun mahdollista, mutta oon miettinyt samaa että ei kai se voi saada jotain lämpöhalvausta tuolla..

        Itse oon keskellä yötä ollut ulkona sen kanssa jossain puistossa kun on vähän viileämpää että pääsee hetkeksi pois tästä kuumuudesta. Ei olla lenkkeilty oikeastaan ollenkaan kun menty vaan johonkin mahdollisimman varjoisaan paikkaan ulkona makoilemaan. Nyt onneksi viileni ilmat, mutta kämppä on edelleen kuuma, kun ilmeisesti rakenteet on keränneet lämpöä sen verran.

        Ei tämä munkaan koira tykkää hirveästi kastelemisesta, mutta on tottunut suihkutteluun rapakelien takia, ja nyt on ilmeisesti huomannut että helpottaa kun kastellaan, eikä pane pahakseen sitäkään että kastelen sen välillä kokonaan.


    • hfchch

      Koiralle voi hankkia viilentävän takin, esim. http://www.petenkoiratarvike.com/tuotteet/ulkoilu/viilentävät-tuotteet/5155/ Alennus sopivasti käynnissä.

      Lisäksi makuualustan alle voi laittaa kylmäkallen, koiran ruuan voi tarjota viileänä (tai sekoittaa siihen vaikkapa jääpaloja), luut voi pakastaa pieneen määrään vettä (koira saa samalla nestettä) ja tuulettimen voi hankkia ja laittaa lattiatasoon.

      Jne.

      • Huh hellettä!

        Tuota kylmäkallea en ole tullut ajatelleeksikaan... Sehän voisi ollakin tosi hyvä - kiitos vinkistä! Mitään takkeja yms. en uskaltaisi jättää sen päälle ainakaan silloin kun en ole itse kotona, mutta muutenhan sillä kyllä voisi ollakin tuollainen. Ja ruuan tosiaan annan viileänä ja tuuletinkin on lattialla (pöytätuuletin), että juuri siellä missä koira on, olisi mahdollisimman viileää.


    • Kestää kestää

      Dingolla on saman lainen karva, kuin porokoiralla ja hyvin se pärjäilee australian lämmössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe