Työttömän kohtalo

näin tää menee..

Tässäpä erään työläispaikkakunnan (demari)edustajan näkemys meistä työttömistä.
Mut ei tässä uutta ole, milloinkas demarit ova työttömiä ymmärtäneet, eivät vaikka kuuluisivat samaa liittoon jne...

"Piti tossa leipoa reilu 5 tuntia että riittää pakastimesta valmista syötävää,jotta pienipalkkaisessa paskaduunissa kituuttelevana saa syödä kunnolla.Mistäs muusta sitä säästäisi paitti ruoasta.Einekset on hirveetä kökköä ja ne maksaa enemmän kuin kotiruoka.

Itselläni on periaatteesta vastaan kaltaisiasi pitkäaikaistyötön persuja,se että kaikenlainen yritys puuttuu.Istutaan vaan jossain torikahvilassa ja kitistään miten työpaikkoja ei löydy.

Työn kuva on muuttunut.Pitää olla valmis ottamaan vastaan myös omaa koulutusta vastaamatonta työtä.Ei Suomi ole mikään erikoistapaus.Se että pääsee koulutustaan vastaavaan työhön on Euroopassa enemmän käytäntö kuin poikkeus.Ja jos koulutusta ei ole,niin otetaan se työ mikä saadaan.

En pystyisi koskaan pitkäaikaistöttömyyteen.Koulutus on peruskoulu ja töitä ei ole koskaan puuttunut.Kukaan työnantaja ei halua palkata vätystä.Pelkkä reippaus riittää.

Pitkäaikaistyöttömyys on epäisänmaallista."

Näinhän tää ollut jo pidempään...

5

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun ranking

      Paljon aloituksessa on totuutta, mutta ei ehkä ihan joka sana.

      Einekset on kökköä ja maksavat enemmän kuin kotiruoka. Näin on.

      Kitistään, että työpaikkoja ei löydy. Jos niitä koko ajan etsii, voisin kitinän ymmärtää, vaikkei siitä hyötyä ole. Muuten olisi parempi käyttää aika työn etsimiseen tai ammattitaitonsa kehittämiseen ja monipuolistamiseen kitinän sijasta .

      Pitää olla valmis ottamaan koulutusta vastaamatonta työtä. Kyllä näin on.
      Olen tehnyt koulutustani vastaavaa työtä ehkä 3 kk, muita töitä liki 20 vuotta. Sitä paitsi nykyään on aika epämääräistä, mikä työ oikeastaan vastaa koulutusta.

      Työnantaja ei halua palkata vätyksiä. Epäilemättä.

    • näin päin

      No, mielusti itse ottaisin vastaan myös koulutusta vastaamatonta työtä ja olen niitä hakenutkin. Kukaan ei vaan edes kutsu niihinkään haastatteluun, koska a) olen liian vanha (en ole 20v), b) olen ylikoulutettu ja lähden kuitenkin heti oman alan töihin jos niitä saan, siksipä minua ei palkata c) minulla ei ole suhteita d) olen liian kokenut kusetettavaksi työpaikalla d) työnantaja ajattelee, että lähden vielä opiskelemaan, joten ei se sitoudu tähän työhän loppuelämäksi, e) en ole maahanmuuttaja (suositaan palkkauksessa mamuja ja syrjätään kantasuomalaisia, huom, en ole persu enkä rasisti siltikään).

      Kukaan ei myöskään kutsu oman alan töihin, syistä, että a) olen liian vanha (en ole 20v), b) minulla ei ole suhteita, c) en ole juuri vastavalmistunut d) olen ylikoulutettu e) minulla ei ole suhteita, f) työnantaja ajattelee, että lähden vielä opiskelemaan, joten ei se sitoudu tähän työhän loppuelämäksi.

      Joten aivan sama hakeeko oman alan töitä vai koulutusta vastaamatonta työtä, kukaan ei halua edes haastatella. Joten revipä siitä. Jokaiseen työpaikaan 100-1000 työnhakijaa, suurin osa hakemuksista näköjään menee suoraan roskakoriin.

      Joo, en ole persu. Lisäksi työnantajat ajattelevat ulkonäön perusteella, siis jos en ole siilitukka, en ole demari. Puoluekanta tietysti näkyy ulkonäössä, jeps jeps.

    • qkogi

      Mistähän johtuu ettei työvoimatoimistoon saa antaa minkäänlaista palautetta. Netin mielipidesivustot ovat lähes ainoa kanava minne voi vapaasti kirjoitella työttömien epäkohdista. Ihmisiä kohdellaan todella ala-arvoisesti tässä yhteiskunnassa eikä kukaan edes halua tehdä muutosta. Työttömiä osataan vain syyllistää. Todella iso joukko sairastuu eikä haluakaan tehdä mitään töitä. Toisenlaisella poliitiikalla saataisiin motivoitunut työllisten joukko.

      • mmn

    • totuutta

      Yli 260000 työtöntä ja media huutaa koko ajan, että pitäs olla 65v:n töissä. Kenen etu se on, että nuoret ei saa töitä ja vanhat ahneet repii kaiken? Näkeehän sen työpaikoilla miten velttoja yli 63v ovat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe