Vesi vai sana?

1213

Moni ihminen näyttää tulkitsevan Raamattua niin, että fyysinen kaste (vesi) on välttämätöntä, jotta ihminen voi pelastua. Mutta onko vesi ymmärretty väärin?

Jeesuksen opetuksessa kaste on tapa tehdä ihmisestä Jeesuksen opetuslapsi.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mat.28:19-20

Mutta elämä ei Jeesuksen opetuksen mukaan riipu fyysisestä vedestä, vaan hänen sanoistaan.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille
puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
John 6:63

Ja hänen sanat ovat elävää vettä, josta Jeesus puhuu seuraavassa kohdassa.

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Joh. 4:10-14

Pelastava vesi näyttää siis olevan Jeesuksen sanat, ei fyysinen vesi.

76

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille
      puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      John 6:63
      weha: "Tässä siis sana on henki ja elämä. Tällöinhän ei vielä ollut kristillistä kastetta olemassakaan, vaan oli lähinnä vanhan testamentin sakramentit."

      Kasteesta sanotaan näin selkeästi Saulille, ettei tule viivytellä: apt.22:16 "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."

      weha: Aivan samaa opettaa apt. 2-luku.
      apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      Pelastusta ei saakaan aikaan kasteen vesi, vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa.


      Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

      weha: "Tässä lihasta syntyneen ihmisen, tulee syntyä kasteen vedestä ja Hengestä päästäkseen taivaaseen."

      • kasteesta

        Vedestä ja Hengestä - syntyminen tarkoittaa vesikastetta ja Henki-kastetta ja Raamatussa niistä voi päästä osalliseksi eri järjestyksessä ( helluntai, Korneliuksen koti, Samarian herätys, Saulus, Efeson apolloslaiset ) Ne voivat olla lähekkäin tai kauempana toisistaan ja voi jos saakin vain vesikasteen kuten Simon noita!

        Henkikaste on Hengestä osalliseksi tulemista eli syntien anteeksisaamista uskon kautta Jeesuksen vereen eli uudestisyntymistä Hengestä.

        Vettä tarvitaan ja aina kun sitä on saatavilla ja on tarve kastaa, silloin kastetaan.

        Vesikaste voi olla upostus, vihmonta, pirskotus, pesu tai valelu. Kaikkia löytyy sekä Raamatusta ja myös kristillisen seurakunnan historiasta.

        Miksi vettä tarvitaan? Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri. Jos vettä
        aletaan korvaamaan pelkällä sanalla, silloin ehtoollisviiniäkään ei tarvita, mutta niitähän molempia tarvitaan. Kummastakaan ei ole mitään hyötyä, ellei ole kolmatta todistajaa: Pyhää Henkeä. Kolme on jotka todistavat: Henki vesi ja veri, minkä Sana ilmoittaa, mutta ei tee niitä tyhjiksi korvaamalla jonkin niistä. Ainoastaan Henki tekee ne eläviksi.. Kasteessa on Sana, joka on Jeesus Kristus, kokonaan.

        En ole kenenkään kuullut opettavan seuraavaa,, vaikka kaikki on Raamatussa selvästi ymmärrettävissä:

        Kristillinen kaste on kaste Jeesukseen ja jokaisen ihmisen ensimmäinen kaste, vihmottuna, upotettuna, pirkotettuna tai valeltuna tarkoittaa sitä, että kastettu on Jumalan silmissä kaikki mitä Jeesuskin.:

        Kasteen kautta voimme uskoa, että olemme Pyhästä Hengestä siinneitä , synnittömän sikiönkehityksen läpikäyneitä, neitseestä puhtaasti syntyneitä, synnittömäm ja puhtaan lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden eläneitä, synnit anteeksi saaneita ja Jumalan edessä täydellisen vanhurkaita, ristiinnaulittuja, kuolleita, haudattuja , ylösnousseita kuolleista, taivaaseen asetettuha ja myös täällä nyt taivaasta tänne Hengessä tulleita, yksi Henki Herrassa.

        Miksi näin? Koska Jumalan silmissä olemme kasteen kautta kaikkea, mitä Jeesuskin ja kaikki se. mitä Herralle tehtiin, tehtiin myös ja annettiin myös meille.

        Uskotko?


      • Jumalan pilkkaa!!
        kasteesta kirjoitti:

        Vedestä ja Hengestä - syntyminen tarkoittaa vesikastetta ja Henki-kastetta ja Raamatussa niistä voi päästä osalliseksi eri järjestyksessä ( helluntai, Korneliuksen koti, Samarian herätys, Saulus, Efeson apolloslaiset ) Ne voivat olla lähekkäin tai kauempana toisistaan ja voi jos saakin vain vesikasteen kuten Simon noita!

        Henkikaste on Hengestä osalliseksi tulemista eli syntien anteeksisaamista uskon kautta Jeesuksen vereen eli uudestisyntymistä Hengestä.

        Vettä tarvitaan ja aina kun sitä on saatavilla ja on tarve kastaa, silloin kastetaan.

        Vesikaste voi olla upostus, vihmonta, pirskotus, pesu tai valelu. Kaikkia löytyy sekä Raamatusta ja myös kristillisen seurakunnan historiasta.

        Miksi vettä tarvitaan? Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri. Jos vettä
        aletaan korvaamaan pelkällä sanalla, silloin ehtoollisviiniäkään ei tarvita, mutta niitähän molempia tarvitaan. Kummastakaan ei ole mitään hyötyä, ellei ole kolmatta todistajaa: Pyhää Henkeä. Kolme on jotka todistavat: Henki vesi ja veri, minkä Sana ilmoittaa, mutta ei tee niitä tyhjiksi korvaamalla jonkin niistä. Ainoastaan Henki tekee ne eläviksi.. Kasteessa on Sana, joka on Jeesus Kristus, kokonaan.

        En ole kenenkään kuullut opettavan seuraavaa,, vaikka kaikki on Raamatussa selvästi ymmärrettävissä:

        Kristillinen kaste on kaste Jeesukseen ja jokaisen ihmisen ensimmäinen kaste, vihmottuna, upotettuna, pirkotettuna tai valeltuna tarkoittaa sitä, että kastettu on Jumalan silmissä kaikki mitä Jeesuskin.:

        Kasteen kautta voimme uskoa, että olemme Pyhästä Hengestä siinneitä , synnittömän sikiönkehityksen läpikäyneitä, neitseestä puhtaasti syntyneitä, synnittömäm ja puhtaan lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden eläneitä, synnit anteeksi saaneita ja Jumalan edessä täydellisen vanhurkaita, ristiinnaulittuja, kuolleita, haudattuja , ylösnousseita kuolleista, taivaaseen asetettuha ja myös täällä nyt taivaasta tänne Hengessä tulleita, yksi Henki Herrassa.

        Miksi näin? Koska Jumalan silmissä olemme kasteen kautta kaikkea, mitä Jeesuskin ja kaikki se. mitä Herralle tehtiin, tehtiin myös ja annettiin myös meille.

        Uskotko?

        Tuo on törkeää Jumalan pilkkaa:

        " Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri."

        Mutta veden palvojilta voi näköjään odottaa mitä tahansa!


      • Jumalan pilkkaa!! kirjoitti:

        Tuo on törkeää Jumalan pilkkaa:

        " Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri."

        Mutta veden palvojilta voi näköjään odottaa mitä tahansa!

        Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"


      • 1213

        "Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.""

        Mutta kun tuossa ottaa huomioon Jeesuksen sanat elävästä vedestä, asia asettuu hyvin tasapainoon tämän kanssa:

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Joh. 4:10-14

        Minun nähdäkseni Jeesus puhuu elävästä vedestä (sanasta) myös siinä Joh. 3:5 kohdassa.


      • kasteesta
        Jumalan pilkkaa!! kirjoitti:

        Tuo on törkeää Jumalan pilkkaa:

        " Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri."

        Mutta veden palvojilta voi näköjään odottaa mitä tahansa!

        Jos me valkeudessa vaellamme, on meillä yhteys keskenämme ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (Johannes)

        Mitä viivyttelet anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ( Luukas)

        Tehkää parannus ja ottakaa kaste syntienne anteeksisaamiseksi (Luukas)

        Henki, vesi ja veri todistavat yhtä (Johannes)


        Kuka pilkkaa Jumalaa? Sinäkö?


      • kasteesta
        Jumalan pilkkaa!! kirjoitti:

        Tuo on törkeää Jumalan pilkkaa:

        " Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri."

        Mutta veden palvojilta voi näköjään odottaa mitä tahansa!

        Joku kirjoittikin hienosti, että kastevesi on Jeesuksen veren punertamaa.


      • ernernsg
        Jumalan pilkkaa!! kirjoitti:

        Tuo on törkeää Jumalan pilkkaa:

        " Se on vaikutukseltaan sama kuin Jeesuksen veri."

        Mutta veden palvojilta voi näköjään odottaa mitä tahansa!

        Sairas miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas haukkumassa kristittyjä vedenpalvojiksi. Sairasta!

        Kasteessa saamme Kristuksen, joten Jeesuksen veren hyöty, iankaikkinen elämä ja syntienanteeksianto, annetaan kasteesa uskolla vastaanotettavaksi.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on hyvin katkera ja sairas Marianpalvoja. Häntä ei kannata kuunnella.


      • armotonta!
        kasteesta kirjoitti:

        Joku kirjoittikin hienosti, että kastevesi on Jeesuksen veren punertamaa.

        Joku on sanonut hienosti, että tuo kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on marttyyrien
        veren punertamaa.
        Keski-ajallahan käytettiin miekkaa ja keihästä apuna, kun pakanoita pakotettiin
        "kasteen armoon"!.
        Joka siitä kieltäytyi. oli päätään lyhempi.

        Että sellaista armoa!


      • hah näitä
        ernernsg kirjoitti:

        Sairas miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on taas haukkumassa kristittyjä vedenpalvojiksi. Sairasta!

        Kasteessa saamme Kristuksen, joten Jeesuksen veren hyöty, iankaikkinen elämä ja syntienanteeksianto, annetaan kasteesa uskolla vastaanotettavaksi.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on hyvin katkera ja sairas Marianpalvoja. Häntä ei kannata kuunnella.

        Mikä sinä olet tuon moninkertaisen haukkumisesi perusteella kerro tauno !

        kasteessa vauva ei saa yhtään mitään. pappi saa kaffia ja kummit saa kummitella.

        siinä koko prosessin suuruus.


      • hah u-kastajia!!
        hah näitä kirjoitti:

        Mikä sinä olet tuon moninkertaisen haukkumisesi perusteella kerro tauno !

        kasteessa vauva ei saa yhtään mitään. pappi saa kaffia ja kummit saa kummitella.

        siinä koko prosessin suuruus.

        Kasteessa vauva saa kaiken. Siksi Jeesus käski kastaa.


      • kasteesta
        armotonta! kirjoitti:

        Joku on sanonut hienosti, että tuo kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on marttyyrien
        veren punertamaa.
        Keski-ajallahan käytettiin miekkaa ja keihästä apuna, kun pakanoita pakotettiin
        "kasteen armoon"!.
        Joka siitä kieltäytyi. oli päätään lyhempi.

        Että sellaista armoa!

        Jos vain uskovia saisi kastaa, mikä Raamatunkohta on perusteena, että
        pienet sylilapset vain siunataan?


      • kasteesta
        hah näitä kirjoitti:

        Mikä sinä olet tuon moninkertaisen haukkumisesi perusteella kerro tauno !

        kasteessa vauva ei saa yhtään mitään. pappi saa kaffia ja kummit saa kummitella.

        siinä koko prosessin suuruus.

        Minutkin on kastettu vajaan kahden kuukauden iässä ja Jumalan armosta sain silloin Jeesuksen omakseni, vaikkakin vasta 27-vuotiaana sain sen uskoa. Ensin piti opettaa Jumalan käskyt, käydä maailmassa ja tulla synnintuntoon ja parannukseen.

        Vahvasti Herra käytti 1970-luvun lopulla ja sain monelle todistaa uskoontulemisesta. Kyllä uudestikastajatkin olivat tyrkyttämässä upotuskastetta ja
        yksi ratkaiseva hetki oli , kun naapurin helluntailaisnainen houkutteli telttakokoukseen . "Tulethan. Se alkaa klo 18.00" Klo oli 17.15 kun rukoilin:

        Pyhä Isä, jos sinun tahtosi on, että menen helluntailaisten teltalle, anna käydä niin, että mitään estettä ei menemiselle tule. Anna myös varma tieto siitä, onko heidän oppinsa ja kasteoppinsa sinusta vai onko se vääryyttä.

        Klo 17.30 ovelle koputettiin ja talon pyykkäri, kansanlähetysläinen rouva sanoi:

        Nyt kuule, ota vaimosi ja haetaan minun siskoni ja mennään yhdessä Kansanlähetyksen teltalle P-vaaraan. Unohdin kokonaan helluntailaisten teltan ja niin läksimme kohti P-vaaraa ja matkalla haimme rouvan siskon muutaman kilometrin päästä. Tämä pyykkärin sisko istui autoni takapenkillä ja alkoi puhua:

        "minä näin merkillisen unen viime yönä. Siinä oli helluntailaisten naisten kuoro ja minua kummastutti se, että kuorolaisilla oli valkoinen paita, mutta musta hame ja siinä unessa minulle sanottiin, että heidän oppinsa kuulostaa hyvältä, mutta se ei ole kokonaan valkeudessa."

        Niin muistin rukoukseni ja kiitin Jumalaa, että sain vastauksen uudestikastajien valheopetukseen ja selvän johdatuksen, että en mennyt helluntailaisten teltalle.


      • doordoor
        kasteesta kirjoitti:

        Minutkin on kastettu vajaan kahden kuukauden iässä ja Jumalan armosta sain silloin Jeesuksen omakseni, vaikkakin vasta 27-vuotiaana sain sen uskoa. Ensin piti opettaa Jumalan käskyt, käydä maailmassa ja tulla synnintuntoon ja parannukseen.

        Vahvasti Herra käytti 1970-luvun lopulla ja sain monelle todistaa uskoontulemisesta. Kyllä uudestikastajatkin olivat tyrkyttämässä upotuskastetta ja
        yksi ratkaiseva hetki oli , kun naapurin helluntailaisnainen houkutteli telttakokoukseen . "Tulethan. Se alkaa klo 18.00" Klo oli 17.15 kun rukoilin:

        Pyhä Isä, jos sinun tahtosi on, että menen helluntailaisten teltalle, anna käydä niin, että mitään estettä ei menemiselle tule. Anna myös varma tieto siitä, onko heidän oppinsa ja kasteoppinsa sinusta vai onko se vääryyttä.

        Klo 17.30 ovelle koputettiin ja talon pyykkäri, kansanlähetysläinen rouva sanoi:

        Nyt kuule, ota vaimosi ja haetaan minun siskoni ja mennään yhdessä Kansanlähetyksen teltalle P-vaaraan. Unohdin kokonaan helluntailaisten teltan ja niin läksimme kohti P-vaaraa ja matkalla haimme rouvan siskon muutaman kilometrin päästä. Tämä pyykkärin sisko istui autoni takapenkillä ja alkoi puhua:

        "minä näin merkillisen unen viime yönä. Siinä oli helluntailaisten naisten kuoro ja minua kummastutti se, että kuorolaisilla oli valkoinen paita, mutta musta hame ja siinä unessa minulle sanottiin, että heidän oppinsa kuulostaa hyvältä, mutta se ei ole kokonaan valkeudessa."

        Niin muistin rukoukseni ja kiitin Jumalaa, että sain vastauksen uudestikastajien valheopetukseen ja selvän johdatuksen, että en mennyt helluntailaisten teltalle.

        Kaunis tarina! Hienoa että olet Kristuksen oma ja olet saanut pysyä kristillisessä uskossa etkä mennyt helluntailaisten mukana omien tekojen tielle


      • kasteesta
        armotonta! kirjoitti:

        Joku on sanonut hienosti, että tuo kirkon keksimä pakollinen vauvakaste on marttyyrien
        veren punertamaa.
        Keski-ajallahan käytettiin miekkaa ja keihästä apuna, kun pakanoita pakotettiin
        "kasteen armoon"!.
        Joka siitä kieltäytyi. oli päätään lyhempi.

        Että sellaista armoa!

        Kastevesi todistaa Jeesuksen veren ja Hengen työn: Syntien anteeksiantamisen.
        Kastevesi ei ole marttyyrien veren vaan Jeesuksen veren punaama.


    • uhygtfre

      "Pelastava vesi" pelastaa päivittäin, tänäänkin tuhansia, ellei miljoonia mm. sairaaloissa. Hygienian hoitaminen on tärkeää terveyden yllä pitämiseksi niin kuin veden juomana nauttiminen.
      Jeesus ei käyttänyt vettä , eikä käskenyt käyttää vettä ihmisten, pikku lastenkin liittämiseksi ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes rikollisuuden pedofiilien uhri-lampaiksi!
      Siis, kaste sana on mm. vuorisaarnan tekstiin väärennetty. Ja väärennetyksi sen on Jeesus itse todistanut,
      -
      ottamalla ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin.:
      Luukkaan evankeliumi:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      Elkää todistako väärennetyn raamatun tekstillä Jeesusta "oman oppinsa" rikkoneeksi rikolliseksi!
      -
      Mark. 10:13-16
      13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
      jne

      JA OPETTAKAA HERROILLENNE KREIKKAN KIELTÄ:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      Kreikan kielen "kaste" sana tarkoittaa pesemistä. Ja teoillaan Jeesus todisti, että kaste oppinne on väärennetty:
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

    • klon ks

      Mitään sen hullumpaa ei lien eolemassa kuin uskonnollinen kiivailu.

      luulis jokaisen täysjärkisen näkevän etä suomen kansa seuraa kaikkea muuta ja muita kuin Jeesusta !

      mutta ei, tämä taikavesikerho se vaan jaksaa jankuttaa kasteen armoa ja sen ihmeitä tekevää mitä lienee.

      sammon takominen on ihan selvä asia tämän rinnalla.

      • Seuraa ihmiset mitä seuraa, vika ei ole Kristus kasteen, vaan luopumuksen ja epäuskon, jonka Raamattu myös lopunajoista kertoo. Sanotaan Raamatussa, että Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun hän tulee? Tie on kaita ja ahdas ja harvat sen löytävät, sanotan myös Raamatussa.

        On aivan turha selittää pois näitä. Sana antaa kasteessa mitä lupaakin.

        1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus". Kaste pelastaa: Tämä on Jumalan sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa ne anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on liitto Jumalan luona. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.


      • kasteesta
        weha kirjoitti:

        Seuraa ihmiset mitä seuraa, vika ei ole Kristus kasteen, vaan luopumuksen ja epäuskon, jonka Raamattu myös lopunajoista kertoo. Sanotaan Raamatussa, että Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun hän tulee? Tie on kaita ja ahdas ja harvat sen löytävät, sanotan myös Raamatussa.

        On aivan turha selittää pois näitä. Sana antaa kasteessa mitä lupaakin.

        1.Piet.3:21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus". Kaste pelastaa: Tämä on Jumalan sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa ne anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on liitto Jumalan luona. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

        Kaste ei poista syntiä, mutta kaste merkitsee myös sitä, että olemme kasteessa yhdistetyt koko Jeesuksen elämään, kuolemaan ja ylösnousemukseen. Kasteeseen vedoten voit uskoa, että sinunkin vanha ihmisesi on Jeesuksessa ristiinnaulittu ja kuollut kertakaikkisesti pois laista ja synnistä ja synnin vallasta.


    • "Joh.3:3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.""

      weha: "Tässä vesi on vettä ja Henki henkeä. Näin kohdasta Raamattu ja siis opettaja on Jeesus itse. Hän kertoo, kuinka vaimosta syntyneen ihmisen, että myös lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudelleen vedestä ja Hengestä. Näin kohdasta opetti myös alkukirkko, varhaiset kirkkoisät, Uskonpuhdistus ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat. Näin myös kirkon perimätieto. Uudelleenkastajien todistus on siis mitätöntä ja väärää, tähän Raamatun asianyhteyteen nähden.

      • Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Joh. 4:10-14

        weha: "Tämä sopii hyvin kristilliseen kasteeseen, sillä se kumpuaa iankaikkiseen elämään ja siis tulee ottaa hengellisesti vastaan":

        Gal.3:27. Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet...29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. ".

        On niin, että kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön.


      • Lutherus
        weha kirjoitti:

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Joh. 4:10-14

        weha: "Tämä sopii hyvin kristilliseen kasteeseen, sillä se kumpuaa iankaikkiseen elämään ja siis tulee ottaa hengellisesti vastaan":

        Gal.3:27. Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet...29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. ".

        On niin, että kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön.

        Nuo viisastelevat hurmahenkemme väittävät kuitenkin, että yksin usko pelastaa, teot ja ulkonaiset asiat eivät ollenkaan vaikuta siihen. Vastaamme tähän väitteeseen näin: On aivan totta, että pelastusta ei mikään muu vaikuta kuin usko - tästä kuulemme kohta lisää. Mutta nämä sokeiden taluttajat eivät huomaa sitä, että uskolla tulee olla jokin kohde, eli jotakin, mistä se voi pitää kiinni ja minkä varassa se voi luottavaisesti seistä. Näin usko siis kiinnittää koko huomion veteen. Se uskoo, että vesi on kaste, täynnä pelkkää pelastusta ja elämää, ei kuitenkaan sinänsä, tästähän on jo kylliksi puhuttu, vaan sen vuoksi, että vesi on yhdistynyt Jumalan sanaan ja asetukseen ja että Jumalan nimi on liittynyt veteen. Kun uskon tämän, en silloin usko mihinkään muuhun kuin Jumalaan, joka on antanut ja istuttanut veteen sanansa ja joka tarjoaa meille tämän ulkonaisen aineen, jotta me siihen tarttumalla voisimme tarttua tuohon aarteeseen.

        Nuo hurmahenget ovat niin päästään sekaisin, että erottavat toisistaan uskon ja sen asian, mihin usko kohdistuu ja mihin se on sidottu, vaikka tuo asia onkin ulkonainen. Pitäähän sen pakostakin olla ulkonainen, jotta se voitaisiin aistein havaita ja käsittää sekä viedä niiden välityksellä sydämeen. Onhan näet koko evankeliumikin ulkonaista, suullista saarnaa. Sanalla sanoen: kaiken sen, minkä Jumala meissä tekee ja vaikuttaa, sen hän tahtoo vaikuttaa tällaista ulkonaista järjestystä käyttäen. Uskon on siis suunnattava katseensa sinne, missä ja mihin suuntaan Jumala puhuu, jopa siihen suuntaan, minkä välityksellä hän puhuu, ja tartuttava siihen sanaan. Meillä on siis tässä sanat: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Mitä ne sitten tarkoittaisivat, elleivät ne puhuisi juuri kasteesta, siitä vedestä, joka sisältyy Jumalan asetukseen? Siksi tästä seuraa johtopäätös: joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen.


      • on pimeää
        weha kirjoitti:

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        Joh. 4:10-14

        weha: "Tämä sopii hyvin kristilliseen kasteeseen, sillä se kumpuaa iankaikkiseen elämään ja siis tulee ottaa hengellisesti vastaan":

        Gal.3:27. Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet...29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. ".

        On niin, että kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön.

        On tuolla Wehalla selitykset!

        "weha: "Tämä sopii hyvin kristilliseen kasteeseen, sillä se kumpuaa iankaikkiseen elämään ja siis tulee ottaa hengellisesti vastaan":

        Voiko täysijärkinen olla noin pihalla raamatullisesta kasteesta?

        Nyt pitää jo uskoa "kasteen sisältöön". Enää ei riitä se, että uskoo Herraan Jeesukseen.
        Mutta "kasteen sisällön uskomiseen" vaaditaan todella mielikuvitusta ja uskoa, sillä
        Raamattuhan ei tunne mitään pakollista seremoniaa, jolla vanhemmat voisivat tehdä ratkaisun vauvansa puolesta!


      • hurmahenkeä?
        Lutherus kirjoitti:

        Nuo viisastelevat hurmahenkemme väittävät kuitenkin, että yksin usko pelastaa, teot ja ulkonaiset asiat eivät ollenkaan vaikuta siihen. Vastaamme tähän väitteeseen näin: On aivan totta, että pelastusta ei mikään muu vaikuta kuin usko - tästä kuulemme kohta lisää. Mutta nämä sokeiden taluttajat eivät huomaa sitä, että uskolla tulee olla jokin kohde, eli jotakin, mistä se voi pitää kiinni ja minkä varassa se voi luottavaisesti seistä. Näin usko siis kiinnittää koko huomion veteen. Se uskoo, että vesi on kaste, täynnä pelkkää pelastusta ja elämää, ei kuitenkaan sinänsä, tästähän on jo kylliksi puhuttu, vaan sen vuoksi, että vesi on yhdistynyt Jumalan sanaan ja asetukseen ja että Jumalan nimi on liittynyt veteen. Kun uskon tämän, en silloin usko mihinkään muuhun kuin Jumalaan, joka on antanut ja istuttanut veteen sanansa ja joka tarjoaa meille tämän ulkonaisen aineen, jotta me siihen tarttumalla voisimme tarttua tuohon aarteeseen.

        Nuo hurmahenget ovat niin päästään sekaisin, että erottavat toisistaan uskon ja sen asian, mihin usko kohdistuu ja mihin se on sidottu, vaikka tuo asia onkin ulkonainen. Pitäähän sen pakostakin olla ulkonainen, jotta se voitaisiin aistein havaita ja käsittää sekä viedä niiden välityksellä sydämeen. Onhan näet koko evankeliumikin ulkonaista, suullista saarnaa. Sanalla sanoen: kaiken sen, minkä Jumala meissä tekee ja vaikuttaa, sen hän tahtoo vaikuttaa tällaista ulkonaista järjestystä käyttäen. Uskon on siis suunnattava katseensa sinne, missä ja mihin suuntaan Jumala puhuu, jopa siihen suuntaan, minkä välityksellä hän puhuu, ja tartuttava siihen sanaan. Meillä on siis tässä sanat: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Mitä ne sitten tarkoittaisivat, elleivät ne puhuisi juuri kasteesta, siitä vedestä, joka sisältyy Jumalan asetukseen? Siksi tästä seuraa johtopäätös: joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen.

        Lisää Luteheria

        Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504

        Saman sisältöisenä sivulla 515
        26 Saataahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainastaan
        ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupaksesta. Jos
        kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon, sillä kukaan ei
        saa sitä helveksiä; mutta ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei
        silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi. Siinä, näet,
        missä on evankeliumi, on myöskin kaste ja kaikki muukin minkä kristitty
        tarvitsee, sillä kadotus ei ole minkään muun synnin seurausta kuin epäuskon.


      • pimeä on ukastaja!
        on pimeää kirjoitti:

        On tuolla Wehalla selitykset!

        "weha: "Tämä sopii hyvin kristilliseen kasteeseen, sillä se kumpuaa iankaikkiseen elämään ja siis tulee ottaa hengellisesti vastaan":

        Voiko täysijärkinen olla noin pihalla raamatullisesta kasteesta?

        Nyt pitää jo uskoa "kasteen sisältöön". Enää ei riitä se, että uskoo Herraan Jeesukseen.
        Mutta "kasteen sisällön uskomiseen" vaaditaan todella mielikuvitusta ja uskoa, sillä
        Raamattuhan ei tunne mitään pakollista seremoniaa, jolla vanhemmat voisivat tehdä ratkaisun vauvansa puolesta!

        Taas sairas miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa on pihalla kuin lumiukko. Johtuukohan Marian palvomisesta?

        "Nyt pitää jo uskoa "kasteen sisältöön". Enää ei riitä se, että uskoo Herraan Jeesukseen."

        JEESUS ON KASTEEN SISÄLTÖ!!!!! Kasteesa saadaaan Kristus johon uskotaan. Uudestikastajat näkevät kasteen omana suorituksena joten ongelmia tulee ymmärtää evankeliumia ja Jumalan armoa.

        Kasteessa vanhemmat eivät ratkaise vaan Jumala. Usko ei ole ratkaisua. Jeesus käski kastaa. Piste.


    • Siis, on kauheata kun uudelleenkastajat alkavat mestaroimaan uskonpuhdistajan opetuksilla, kun eivät niitä ymmärrä ja pätkivät sopivasti niitä, tahallisesti.

      On tietenkin niin, että äärioloissa, jos ihminen haluaa kovasti kasteelle, eikä voi sitä saada, niin hän kuolee kasteelle haluavassa uskossa. Luther opettaa, että tällainen ihminen kuolee kastettuna ja Jumala tietää, että hän olisi saanut kasteen Kristukseen. Lutheri ei opeta kastetta ehdonvallan asiana.

      IX Kaste
      Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
      Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.

      Luther: "Olemme nyt käyneet lävitse yhteisen kristillisen opin kolme pääkohtaa. Niiden lisäksi on vielä puhuttava kahdesta sakramentistamme, jotka Kristus on asettanut ja joiden sisältö on myös opetettava ainakin lyhyesti ja helppotajuisesti kaikille kristityille, koska ilman niitä kukaan ei voi olla kristitty."

      Luther: "Lisäksi meille on annettu vakava ja ankara käsky suostua kastettaviksi, sillä muutoin emme voi pelastua." (Iso Katekismus" Neljäs osa, Kaste." http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)

      "Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä." (Schmalkaldenin opin kohdat, Rippi. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html)

      Luther: "... joka hylkää kasteen, hylkää samalla Jumalan sanan ja uskon sekä Kristuksen, joka opastaa meidät sanaan ja sitoo meidät kasteeseen." (Iso Katekismus, osa 4, Kaste. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html)

      • tosi sekavaa

        Hah, hah, hah

        "On tietenkin niin, että äärioloissa, jos ihminen haluaa kovasti kasteelle, eikä voi sitä saada, niin hän kuolee kasteelle haluavassa uskossa."

        Taas uutta teologiaa!
        Raamattu ei tunne mitään "kasteelle haluavaa uskoa"!!!

        Weha tunnustaa epäsuorasti, että KASTE EI OLEKKAAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ
        pelastukseen!!
        Hän itse ei sitä vaan tajua.


      • sekava olet
        tosi sekavaa kirjoitti:

        Hah, hah, hah

        "On tietenkin niin, että äärioloissa, jos ihminen haluaa kovasti kasteelle, eikä voi sitä saada, niin hän kuolee kasteelle haluavassa uskossa."

        Taas uutta teologiaa!
        Raamattu ei tunne mitään "kasteelle haluavaa uskoa"!!!

        Weha tunnustaa epäsuorasti, että KASTE EI OLEKKAAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ
        pelastukseen!!
        Hän itse ei sitä vaan tajua.

        Hah, hah, hah

        "Raamattu ei tunne mitään "kasteelle haluavaa uskoa"!!!"

        Eikö aika monta ihmistä halunnut kasteelle Raamatussa. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas sepittää omiaan.


      • uhgytre

        Luhterin opin valeheilla yrität todistaa Jeesuksen ollaan rikollisen kun otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin.
        Siis olette Luhteria jumalana palvelevia ja häpeätte herraanne niin palvelette sitä Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!

        Hävetkää!


    • Nimimerkki "Tosi sekavaa", eipä esim. hoviherrallakaan ollut rauhaa, ennen kuin sai kasteen. Kuinka rauhaton oli ennen kastetta ja vasta kasteen jälkeen sai rauhan ja jatkoi iloiten matkaansa.

      Kun apostolien tekojen 2-luvussa ihmiset olivat lain alla, ja kysyivät Pietarilta, mitä heidän olisi tehtävä, että pelastuivat. He olivat siis lain alla, uudelleen kastajien tavoin. Pietari vastasi heille, muuttakaa mielenne ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen nimeen, niin syntinne annetaan teille anteeksi ja te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Näin he siis pääsivät kasteessa pois lain alta, joka on ihan luterilainenkin opetus.

      • ulkoinen merkki

        Hauskoja nuo Wehan selitykset!

        Kyllä nuo Jerusalemin asukkaat pääsivät pois SYNNEISTÄÄN kun tekivät parannuksen!
        Lain alla voi uskova olla sen jälkeenkin, kuten Paavali kirjoitta galatalaisille!

        Sen jälkeen he ottivat kasteen sen merkiksi, että synnit oli saatu anteeksi, kuten
        Lutherkin opettaa.

        Weha todistaa taas, että tuossakaan joukossa ei ollut vauvoja.

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..."


      • Kirkosta pelastunut
        ulkoinen merkki kirjoitti:

        Hauskoja nuo Wehan selitykset!

        Kyllä nuo Jerusalemin asukkaat pääsivät pois SYNNEISTÄÄN kun tekivät parannuksen!
        Lain alla voi uskova olla sen jälkeenkin, kuten Paavali kirjoitta galatalaisille!

        Sen jälkeen he ottivat kasteen sen merkiksi, että synnit oli saatu anteeksi, kuten
        Lutherkin opettaa.

        Weha todistaa taas, että tuossakaan joukossa ei ollut vauvoja.

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..."

        Weha kyllä uskoo asiaansa tyyliin "lapsikaste on oikein; kun se on Lutterin kirkkomme kaste, niin sen on pakko olla oikein."
        Suomukset silmillä ovat tosi paksut.
        Kun ei halua nähdä, niin ei näe.
        Jatkuvasti hän torjuu hyvät raamatulliset argumentit ja tekee omia väännöksiään. Pitäisiköhän tehdä kooste niistä...


      • ngpqgq
        ulkoinen merkki kirjoitti:

        Hauskoja nuo Wehan selitykset!

        Kyllä nuo Jerusalemin asukkaat pääsivät pois SYNNEISTÄÄN kun tekivät parannuksen!
        Lain alla voi uskova olla sen jälkeenkin, kuten Paavali kirjoitta galatalaisille!

        Sen jälkeen he ottivat kasteen sen merkiksi, että synnit oli saatu anteeksi, kuten
        Lutherkin opettaa.

        Weha todistaa taas, että tuossakaan joukossa ei ollut vauvoja.

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..."

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..." koskee myös vauvoja. Mitään sellaista ei tuossa Piatarin kehoituksessa ole joka jättäisi jotkut ihmiset pois kasteen piiristä. Alkukielessä on vielä passiivimuoto, joten kukaan ei ota kastetta, vaan Herra sen antaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • u-kastajista vapaa
        Kirkosta pelastunut kirjoitti:

        Weha kyllä uskoo asiaansa tyyliin "lapsikaste on oikein; kun se on Lutterin kirkkomme kaste, niin sen on pakko olla oikein."
        Suomukset silmillä ovat tosi paksut.
        Kun ei halua nähdä, niin ei näe.
        Jatkuvasti hän torjuu hyvät raamatulliset argumentit ja tekee omia väännöksiään. Pitäisiköhän tehdä kooste niistä...

        Tämä kirkosta pelastunut on varsinainen satusetä. Hän ei halua nähdä raamatullista kastetta vaan keksii omiaan. Lapsikaste ei perustu Lutheriin vaan Raamattuun. Sitä ei saa sieltä pois.

        Voi tätä uudestikastajan sokeutta. Raamatun sana ei vain hänelle kelpaa


      • ngpqgq kirjoitti:

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..." koskee myös vauvoja. Mitään sellaista ei tuossa Piatarin kehoituksessa ole joka jättäisi jotkut ihmiset pois kasteen piiristä. Alkukielessä on vielä passiivimuoto, joten kukaan ei ota kastetta, vaan Herra sen antaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        ...Ja Pietari jatkaa, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne, niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • jhgfd
        ngpqgq kirjoitti:

        "ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..." koskee myös vauvoja. Mitään sellaista ei tuossa Piatarin kehoituksessa ole joka jättäisi jotkut ihmiset pois kasteen piiristä. Alkukielessä on vielä passiivimuoto, joten kukaan ei ota kastetta, vaan Herra sen antaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Pietari EI OLE JEESUS!
        Jeesus ei käskenyt kastaa ketään ihmistä, pikku lapsiaan lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaiseksi.

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville samassa tilaisuudessa antoi myllynkivi opetuksen!

        Mark. 10:13-16
        13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!


      • korjataampa taas
        weha kirjoitti:

        ...Ja Pietari jatkaa, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne, niin silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mitähän Raamattua Weha lukee??? Weha valehtelee taas!

        Pietari puhuu "lupauksesta", jonka JUMALA antaa:
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Jumalalta sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, minkä olette minulta kuulleet"! Ap 1:4

        Käskikö Pietari hakea myös auvat kastettavaksi?


      • ghwRH
        korjataampa taas kirjoitti:

        Mitähän Raamattua Weha lukee??? Weha valehtelee taas!

        Pietari puhuu "lupauksesta", jonka JUMALA antaa:
        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Jumalalta sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, minkä olette minulta kuulleet"! Ap 1:4

        Käskikö Pietari hakea myös auvat kastettavaksi?

        Taas sama sairas trolli asialla. Nimim erkki Korjataampa taas on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa!

        Weha opettaa aivan oikein. Kasteeseen kuuluu lupaus Pyhästä Hengestä. Ja Pietari käski varmasti myös kastaa vauvat kun ensin oli aikuiset kastettu,


      • selvä tapaus
        ghwRH kirjoitti:

        Taas sama sairas trolli asialla. Nimim erkki Korjataampa taas on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa!

        Weha opettaa aivan oikein. Kasteeseen kuuluu lupaus Pyhästä Hengestä. Ja Pietari käski varmasti myös kastaa vauvat kun ensin oli aikuiset kastettu,

        Tuo on totta:
        "Ja Pietari käski varmasti myös kastaa vauvat kun ensin oli aikuiset kastettu,"

        Pietarihan sanoi selvästi:
        Ottakoon kukin teistä kasteen ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi.""

        Luulojen Kirja Luku 13


      • gnqeg
        selvä tapaus kirjoitti:

        Tuo on totta:
        "Ja Pietari käski varmasti myös kastaa vauvat kun ensin oli aikuiset kastettu,"

        Pietarihan sanoi selvästi:
        Ottakoon kukin teistä kasteen ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi.""

        Luulojen Kirja Luku 13

        Ei ole Luulej kirjassa vaan Apostolien teoissa ja Jeesuksen lähetyskäskyssä. Mutta hyvä että myönnät lapsikasteen olevan Raamatussa, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


    • Koska Jeesus ei enää elä maanpäällä, niin kuin silloin täällä oli lihassa, niin viemme kasteessa lapset Vapahtajan luokse. Kasteessa aivan samoin kuin tuolloin lihassa ollessaan, Jeesus ottaa pikkulapset syliinsä ja antaa heille omakseen Jumalan valtakunnan. Tätähän Jeesuksen luokse meneminen aina tarkoittaa. Eihän pikkulapsia turhaan viedä Jeesuksen luokse.

      • sama oppi

        Weha elää taas haavemaailmoissa!

        Jeesushan EI KASTANUT NOITA lapsia, vaan otti syliinsä ja SIUNASI heidät!

        "Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti"
        Jeesus ei muuttunut vauvojen kastajaksi edes kuoltuaan!


    • Jeesus oli jo olemukseltaan kaste. Näin kaste on tänään olemukseltaan Jeesus (gal.3:27).

      • voi pimeyttä

        Noinhan ne epäjumalan palvojat uskovat!
        He tekevät Jeesuksesta materiaa!!! Miten vettä voi ristiinnaulita?

        Wehan Raamatussa lukee varmaan Jeesuksen sanat:
        "Missä vettä on astiassa, siellä minä olen heidän keskellään."


      • krsykj
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Noinhan ne epäjumalan palvojat uskovat!
        He tekevät Jeesuksesta materiaa!!! Miten vettä voi ristiinnaulita?

        Wehan Raamatussa lukee varmaan Jeesuksen sanat:
        "Missä vettä on astiassa, siellä minä olen heidän keskellään."

        Tästä nähään miten epäuskoinen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa -trolli kyselee typeriä. "miten vettä voi ristiinnaulita?"

        Kasteessa Jeesus itse toimii ja siinä saamme Kristuksen itsellemme, joten Jeesus on armonväline. Samoin ehtoollisessa saamme konkreettisesti Jeesuksen ruumiin ja veren.

        Voi pimeyttä kuvaa hyvin tämän sairaan lapsenraiskaajatrollin mieltä!


    • Sana antaa mitä lupaakin:

      "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"(Room.6:3).

      "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Gal.3:27).

      • voi pimeyttä

        Turhaan sinä kelaat noita samoja UT:n kohtia, jotka eivät millään tavalla viittaa pa-
        kolliseen vauvakasteeseen. Paavalihan puhuu "samalaisesta kuolemasta"!!

        Kristus puetaan päälle VAPAAEHTOISESTI, vai lukeeko Wehan Raamatussa:
        "sille, joka on Kristukseen kastettu, on Kristus puettu päälle papin toimesta".

        Onko Weha puettu vedellä?


      • qngåpqeng
        voi pimeyttä kirjoitti:

        Turhaan sinä kelaat noita samoja UT:n kohtia, jotka eivät millään tavalla viittaa pa-
        kolliseen vauvakasteeseen. Paavalihan puhuu "samalaisesta kuolemasta"!!

        Kristus puetaan päälle VAPAAEHTOISESTI, vai lukeeko Wehan Raamatussa:
        "sille, joka on Kristukseen kastettu, on Kristus puettu päälle papin toimesta".

        Onko Weha puettu vedellä?

        Nuo Wehan antamat kohdat puhuvat kasteesta. Ei ole erikseen mitään vauvakastetta tai aikuiskastetta, on vaan kaste. Ja siihen nuo kohdat juuri viittaavat. Vapaehtoisesti tai ei, kaste on aina kaste.

        Uudstikastajat eivät kasta ollenkaan vauvoja, vaan siunaavat heitä. Onko vauvan saama siunaus oikea siunausta kun vauva ei itse mene sitä ottamaan. Riippuuko siunauksen arvo siitä meneekö ihminen sinne itse vai kannetaanko vauva siunattavaksi?

        Missäk ohtaan Raamattu puhuu pakollisesta vauvasiunauksesta? Eikö Raamatussa siunaus anneta aina vapaaehtoiselle? Saako vauvoja siunata ollenkaan?

        Näin onnetonta on tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatusa -trollin Raamatun selitys.


      • lue Sanaa
        qngåpqeng kirjoitti:

        Nuo Wehan antamat kohdat puhuvat kasteesta. Ei ole erikseen mitään vauvakastetta tai aikuiskastetta, on vaan kaste. Ja siihen nuo kohdat juuri viittaavat. Vapaehtoisesti tai ei, kaste on aina kaste.

        Uudstikastajat eivät kasta ollenkaan vauvoja, vaan siunaavat heitä. Onko vauvan saama siunaus oikea siunausta kun vauva ei itse mene sitä ottamaan. Riippuuko siunauksen arvo siitä meneekö ihminen sinne itse vai kannetaanko vauva siunattavaksi?

        Missäk ohtaan Raamattu puhuu pakollisesta vauvasiunauksesta? Eikö Raamatussa siunaus anneta aina vapaaehtoiselle? Saako vauvoja siunata ollenkaan?

        Näin onnetonta on tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatusa -trollin Raamatun selitys.

        doordoorko se siellä taas osoittaa tietämättömyytensä?
        (samoja kirjoitusvirheitä)

        Miksihän Jeesus kehoitti siunaamaan myös vihamiehiä? Vai pitäisikö heiltä pyytää
        ensin siihen lupa?

        "Siunaamaan te olette kutsutut"

        Miksihän kirkko siunaa kauppakeskuksia ja hautausmaita? Miten näiltä kysytään
        lupa?

        Jos "kaste on aina kaste", niin miksi Paavali varoittaa noista, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta? Sehän on verrattavissa siihen, kun vanhemmat kantavat vauvansa kastettavaksi ilman tämän lupaa.


      • qngåpqeng
        lue Sanaa kirjoitti:

        doordoorko se siellä taas osoittaa tietämättömyytensä?
        (samoja kirjoitusvirheitä)

        Miksihän Jeesus kehoitti siunaamaan myös vihamiehiä? Vai pitäisikö heiltä pyytää
        ensin siihen lupa?

        "Siunaamaan te olette kutsutut"

        Miksihän kirkko siunaa kauppakeskuksia ja hautausmaita? Miten näiltä kysytään
        lupa?

        Jos "kaste on aina kaste", niin miksi Paavali varoittaa noista, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta? Sehän on verrattavissa siihen, kun vanhemmat kantavat vauvansa kastettavaksi ilman tämän lupaa.

        vai oviovi? Kas kun ei ikkunaikkuna! Onpas tällä trollilla levottomia haukkumanimiä. Marianpalvontasessiot taas näköjään venyneet.

        Siunaamaan Jeesus kehoitti KAIKKIA, mutta mitään pelastavaa siunaustoimitusta vauvoille ei Jeesus ole määrännyt. Kasteen Hän sen sijaan on määrännyt.

        Et vastannut siihen onko siunaus silloinkin oikea vaikka uudestikastajat kantavat pienen vauvan siunattavaksi väkisin.

        "Jos "kaste on aina kaste", niin miksi Paavali varoittaa noista, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta?"

        Miten niin VAROITTAA?? Missä sellainen kohta on? Ettei vaan sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa keksi taas omiaan.


      • doordoor
        lue Sanaa kirjoitti:

        doordoorko se siellä taas osoittaa tietämättömyytensä?
        (samoja kirjoitusvirheitä)

        Miksihän Jeesus kehoitti siunaamaan myös vihamiehiä? Vai pitäisikö heiltä pyytää
        ensin siihen lupa?

        "Siunaamaan te olette kutsutut"

        Miksihän kirkko siunaa kauppakeskuksia ja hautausmaita? Miten näiltä kysytään
        lupa?

        Jos "kaste on aina kaste", niin miksi Paavali varoittaa noista, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta? Sehän on verrattavissa siihen, kun vanhemmat kantavat vauvansa kastettavaksi ilman tämän lupaa.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on säälittän vinoharhainen. No, hän luulee ketä keneksikin kun itse on oman katkeruutensa ja vihansa vanki.

        Aiha onneton vertaus, jos kaste kuolleiden puolesta on sama kuin lapsen kastaminen. Lapset on Jeesus käskenyt kastaa, kuolleita ei.


      • roodrood
        doordoor kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on säälittän vinoharhainen. No, hän luulee ketä keneksikin kun itse on oman katkeruutensa ja vihansa vanki.

        Aiha onneton vertaus, jos kaste kuolleiden puolesta on sama kuin lapsen kastaminen. Lapset on Jeesus käskenyt kastaa, kuolleita ei.

        Kerro, missä kohtaa Raamatussa Jeesus käskee kastaa lapset. Siis slaainen selkeä kehotus, esim "kastakaa kaikki vauvat" tms .


      • qgjåe
        roodrood kirjoitti:

        Kerro, missä kohtaa Raamatussa Jeesus käskee kastaa lapset. Siis slaainen selkeä kehotus, esim "kastakaa kaikki vauvat" tms .

        Luepas lähetyskäsky! Ja Pietasi sanoi "teidän lapsillenne tämä (kasteen) lupaus on annettu"


      • aika selvää
        qgjåe kirjoitti:

        Luepas lähetyskäsky! Ja Pietasi sanoi "teidän lapsillenne tämä (kasteen) lupaus on annettu"

        Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeksi.
        Siis kuulijoiden lapsillekin oli sama lupaus… kun he kääntyvät Jumalan puoleen ja ottavat kasteen, he saavat syntinsä anteeksi.
        Teksti siis ei sano, että kastakaa vauvanne, niin nämä vauvat saavat syntinsä anteeksi.
        Oliko ensimmäinen kerta, kun tämä sinulle selitetään?


      • aina vaan puintia
        aika selvää kirjoitti:

        Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeksi.
        Siis kuulijoiden lapsillekin oli sama lupaus… kun he kääntyvät Jumalan puoleen ja ottavat kasteen, he saavat syntinsä anteeksi.
        Teksti siis ei sano, että kastakaa vauvanne, niin nämä vauvat saavat syntinsä anteeksi.
        Oliko ensimmäinen kerta, kun tämä sinulle selitetään?

        Pakko sanoa että ei voi kuin hävetä noiden lukutaidttomien puolesta, kun ei tuon vertaa käsitetä mitä tarkoittaa- ja teidänlapsillenne- tuossa yhteydessä tahtoo sanoa !!
        Jos perheen isä ostaa pellon, kylvää ja esittelee hienoa puintikuntoista vehnää lapsilleen ja sanoo, tämä pelto antaa leivän meille ja meidän lapsillemme niin varmaan tätm kirkkoporukka senkin käsittää niin, ettei sitälasten tarvitse ollenkaan omakohtaissti viljellä ei kylvää eikä muokata, senkun puimaroi vaan joka syksy kun kerran iskä niin lupasi !

        hohoijaa.


      • perin selvää
        aika selvää kirjoitti:

        Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeksi.
        Siis kuulijoiden lapsillekin oli sama lupaus… kun he kääntyvät Jumalan puoleen ja ottavat kasteen, he saavat syntinsä anteeksi.
        Teksti siis ei sano, että kastakaa vauvanne, niin nämä vauvat saavat syntinsä anteeksi.
        Oliko ensimmäinen kerta, kun tämä sinulle selitetään?

        "Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeks"

        ... kyllä, tai tarkempi käännös: kun kääntyy ja tulee kastetuksi. Vauvan kääntyminen ei ole samanlaista kuin aikuisen ihmisen. Teksti nimenomaan sanoo että kastakaa itsenne ja vauvat tehdäksenne heistä opetuslapsia.

        Oliko ensimmäinen kerta kun sinulle tämä kerrottiin?


      • puinti jatkuu
        perin selvää kirjoitti:

        "Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeks"

        ... kyllä, tai tarkempi käännös: kun kääntyy ja tulee kastetuksi. Vauvan kääntyminen ei ole samanlaista kuin aikuisen ihmisen. Teksti nimenomaan sanoo että kastakaa itsenne ja vauvat tehdäksenne heistä opetuslapsia.

        Oliko ensimmäinen kerta kun sinulle tämä kerrottiin?

        Taas tuota "leikka ja liimaa " tekniikkaa.
        Kun sopivasti pätkii Raamatun jakeita, saa juuri toivomansa tuloksen.

        Tuo jaehan jatkuu ja kertoo, kenelle tämä lupaus on annettu:
        "KAIKILLE, JOTKA HERRA, MEIDÄN JUMALANN KUTSUU"!

        Eikä niin, että "kaikille, jonka päähän pappi heittää vettä"!!!

        Tuohon puinti-asiaan vielä sen verran, että ei tuo lapsi omista vielä sitä peltoa, vaikka kuinka taapertaisi isänsä jäljessä! Siitähän tässä on kysymys.

        Mutta täytyy hävetä tuon saman trollin kirjoitustaitoa:

        "ei voi kuin hävetä noiden lukutaidttomien puolesta"
        " varmaan tätm kirkkoporukka senkin käsittää."


      • kjhgfds
        qgjåe kirjoitti:

        Luepas lähetyskäsky! Ja Pietasi sanoi "teidän lapsillenne tämä (kasteen) lupaus on annettu"

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • lkjhgytf
        aina vaan puintia kirjoitti:

        Pakko sanoa että ei voi kuin hävetä noiden lukutaidttomien puolesta, kun ei tuon vertaa käsitetä mitä tarkoittaa- ja teidänlapsillenne- tuossa yhteydessä tahtoo sanoa !!
        Jos perheen isä ostaa pellon, kylvää ja esittelee hienoa puintikuntoista vehnää lapsilleen ja sanoo, tämä pelto antaa leivän meille ja meidän lapsillemme niin varmaan tätm kirkkoporukka senkin käsittää niin, ettei sitälasten tarvitse ollenkaan omakohtaissti viljellä ei kylvää eikä muokata, senkun puimaroi vaan joka syksy kun kerran iskä niin lupasi !

        hohoijaa.

        Ei se lapsikaste käsky tule uskomalla raamattuun kyllä se pitää väärentää niin kuin muutakin on jo raamattuun väärennetty uskoville eksytykseksi.


      • kääntymistä!
        perin selvää kirjoitti:

        "Se lupaus oli, että kun kääntyy ja ottaa kasteen, saa synnit anteeks"

        ... kyllä, tai tarkempi käännös: kun kääntyy ja tulee kastetuksi. Vauvan kääntyminen ei ole samanlaista kuin aikuisen ihmisen. Teksti nimenomaan sanoo että kastakaa itsenne ja vauvat tehdäksenne heistä opetuslapsia.

        Oliko ensimmäinen kerta kun sinulle tämä kerrottiin?

        Tuo on totta:
        " Vauvan kääntyminen ei ole samanlaista kuin aikuisen ihmisen."

        Vauvahan pitää KÄÄNTÄÄ!!! Selältä vatsalleen ja päinvastoin. Riittääkö se pelastumiseen?

        Missä tuossa puhutaan vauvoista? Olet tainnut kääntää ko kohdan väärin.


      • whmåwrh
        kääntymistä! kirjoitti:

        Tuo on totta:
        " Vauvan kääntyminen ei ole samanlaista kuin aikuisen ihmisen."

        Vauvahan pitää KÄÄNTÄÄ!!! Selältä vatsalleen ja päinvastoin. Riittääkö se pelastumiseen?

        Missä tuossa puhutaan vauvoista? Olet tainnut kääntää ko kohdan väärin.

        Taas on sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa vauhdissa nimimerkeillä "puinti jatkuu" ja "kääntymistä!"

        Pitäisiköhän sinun mennä kirjoituskurssille?
        "KAIKILLE, JOTKA HERRA, MEIDÄN JUMALANN KUTSUU"!"

        Mikä on Jumalann? Et vieläkään ole oppinut kirjoittamaan oikein! Mahtaako Marianpalvontarituaalit vaikuttaa kirjoitustaitoosi?

        Kasteessa Herra kutsuu meitä. Vauvoja ei tarvitse mainita erikseen kun he kuuluvat sellaisenaan kastekäskyn piiriin.


      • aiha onneton?
        whmåwrh kirjoitti:

        Taas on sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa vauhdissa nimimerkeillä "puinti jatkuu" ja "kääntymistä!"

        Pitäisiköhän sinun mennä kirjoituskurssille?
        "KAIKILLE, JOTKA HERRA, MEIDÄN JUMALANN KUTSUU"!"

        Mikä on Jumalann? Et vieläkään ole oppinut kirjoittamaan oikein! Mahtaako Marianpalvontarituaalit vaikuttaa kirjoitustaitoosi?

        Kasteessa Herra kutsuu meitä. Vauvoja ei tarvitse mainita erikseen kun he kuuluvat sellaisenaan kastekäskyn piiriin.

        Ompa tuo Neitsyt Maria sinulle rakas, kun et pääse hänestä millään irti.

        Etkö vieläkään ole ehtinyt kirjoituskurssille:
        "Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on säälittän vinoharhainen."

        Tarkoitatko kenties "vinosilmäinen"? ja liittyykö se säähän?

        "Aiha onneton vertaus,"


      • whmåwrh
        aiha onneton? kirjoitti:

        Ompa tuo Neitsyt Maria sinulle rakas, kun et pääse hänestä millään irti.

        Etkö vieläkään ole ehtinyt kirjoituskurssille:
        "Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä on säälittän vinoharhainen."

        Tarkoitatko kenties "vinosilmäinen"? ja liittyykö se säähän?

        "Aiha onneton vertaus,"

        Niin, en tidä miksi palvot neitsyt Mariaa. Ja kirjoituskurssilla voisit käydä myös, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • en tidä
        whmåwrh kirjoitti:

        Niin, en tidä miksi palvot neitsyt Mariaa. Ja kirjoituskurssilla voisit käydä myös, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        En minäkään "tidä"?

        Mutta kaippa rakastat häntä niin paljon, että et malta olla mainitsematta hänen nimeään?


      • AFaFGE
        en tidä kirjoitti:

        En minäkään "tidä"?

        Mutta kaippa rakastat häntä niin paljon, että et malta olla mainitsematta hänen nimeään?

        Niin, en tiedä miksi palvot neitsyt Mariaa ja puhut hänestä koko ajan. Naisen sukuelimistä täällä mesuata ja muita kirjoittajia uhkailet.

        Sairasta!


      • en tidä
        AFaFGE kirjoitti:

        Niin, en tiedä miksi palvot neitsyt Mariaa ja puhut hänestä koko ajan. Naisen sukuelimistä täällä mesuata ja muita kirjoittajia uhkailet.

        Sairasta!

        Harmi, että et vieläkään "tidä"! Mutta ei se minua häiritse yhtään vaikka palvotkin häntä.

        Mutta "mesuata" osaat. Näetkö toiveissasi jo "naisen suku-elimiä"?
        Se kuulostaa jo vakavalta! Kannattaisi varmaan hakeutua hoitoon.


      • waHWRH
        en tidä kirjoitti:

        Harmi, että et vieläkään "tidä"! Mutta ei se minua häiritse yhtään vaikka palvotkin häntä.

        Mutta "mesuata" osaat. Näetkö toiveissasi jo "naisen suku-elimiä"?
        Se kuulostaa jo vakavalta! Kannattaisi varmaan hakeutua hoitoon.

        Miksi sinun täytyy noista naisten sukuelimistä koko ajan vaahdota? Ja Mariasta? Tämä on kastepalsta.

        Näettekö tuota valtavaa herjaa jota uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa suoltaa. Vain Jeesus voi häntä auttaaa.


      • en tidä
        waHWRH kirjoitti:

        Miksi sinun täytyy noista naisten sukuelimistä koko ajan vaahdota? Ja Mariasta? Tämä on kastepalsta.

        Näettekö tuota valtavaa herjaa jota uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa suoltaa. Vain Jeesus voi häntä auttaaa.

        Noinko rakas tuo Maria on sinulle suku-elimineen?

        Tuollainen kuullostaa jo aika vakavalta luonnevialta.


      • öagnmö
        en tidä kirjoitti:

        Noinko rakas tuo Maria on sinulle suku-elimineen?

        Tuollainen kuullostaa jo aika vakavalta luonnevialta.

        Siis näettekö miten sairasta ja törkeää tekstiä tältä uudestikastajalta tulee minulle:
        "Noinko rakas tuo Maria on sinulle suku-elimineen?"

        Mene hoitoon sairas trolli!!!

        YLLÄPITO HERÄTYS!


      • en tidä
        öagnmö kirjoitti:

        Siis näettekö miten sairasta ja törkeää tekstiä tältä uudestikastajalta tulee minulle:
        "Noinko rakas tuo Maria on sinulle suku-elimineen?"

        Mene hoitoon sairas trolli!!!

        YLLÄPITO HERÄTYS!

        Rakasta Mariaasi ihan rauhassa. Vaikka aloititkin tuon "suku-elimien" esittelyn,
        niin eiköhän se puoli asiasta jo riitä.
        Maria oli ihan kunnollinen tyttö mutta ei häntä kannattaisi palvoa.


      • wGHWR
        en tidä kirjoitti:

        Rakasta Mariaasi ihan rauhassa. Vaikka aloititkin tuon "suku-elimien" esittelyn,
        niin eiköhän se puoli asiasta jo riitä.
        Maria oli ihan kunnollinen tyttö mutta ei häntä kannattaisi palvoa.

        Palvo Mariaasi ihan rauhassa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Ja lopeta tuo sukuelimistä vaahtoaminen täällä. Vai on Maria kunnon tyttö? Siksikö että suostuu kaikkeen sairaaseen mitä sinun sairas mielesi saa aikaan?

        Sairasta!


      • en tidä
        wGHWR kirjoitti:

        Palvo Mariaasi ihan rauhassa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Ja lopeta tuo sukuelimistä vaahtoaminen täällä. Vai on Maria kunnon tyttö? Siksikö että suostuu kaikkeen sairaaseen mitä sinun sairas mielesi saa aikaan?

        Sairasta!

        No kerro, mitä kaikkea sairasta olet mielessäsi haaveillut! Kerro.

        Avautumalla pääset niistä eroon.


      • mågmgr
        en tidä kirjoitti:

        No kerro, mitä kaikkea sairasta olet mielessäsi haaveillut! Kerro.

        Avautumalla pääset niistä eroon.

        Olen haaveillut siitä että SINÄ pääset hoitoon ja saat sairaat pervesiosi kuriin. Mutta tällä menolla se taitaa haaveeksi jäädäkin

        Siunausta sinulle silti!


      • en tidä
        mågmgr kirjoitti:

        Olen haaveillut siitä että SINÄ pääset hoitoon ja saat sairaat pervesiosi kuriin. Mutta tällä menolla se taitaa haaveeksi jäädäkin

        Siunausta sinulle silti!

        Mutta miksihän sinä et ole saanut apua perversioihisi?


      • mågmgr
        en tidä kirjoitti:

        Mutta miksihän sinä et ole saanut apua perversioihisi?

        Ei minulla ole sellaisia, minä olen Jeesuken oma. Mene sinä ystävä hoitoon että saat niihin apua.

        Paljon siunausta sinulle!


      • tidän!
        mågmgr kirjoitti:

        Ei minulla ole sellaisia, minä olen Jeesuken oma. Mene sinä ystävä hoitoon että saat niihin apua.

        Paljon siunausta sinulle!

        Kiitos vaan. Samoin itsellesi.

        Nythän sinä olet lopettanut nuo solvaamislitaniat tykkänään. Hienoa! Olisikohan Jeesus auttanut sinua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe