Haluaisin kostaa

annanko vain olla..

narsistille hänen aiheuttamansa pahan... Onko se viisasta vai pahennanko
asiaa...? Haluaisin "suojella" kaikkia ihmisiä häneltä jos voisin,
mutta eritoten hänen ex avopuolisoaan ja heidän lasta,
Haluisin tämän ex naisen tietävän, kuinka pitkälle mies
valheineen meni! Yksi asia jonka voisin tehdä on
olemassa, mutta onko se todellakaan järkevää??

22

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten pitkälle hän

      Miten pitkälle hän meni? Missä suhteessa itse olet narsistiin?

      • ap.

        Me oltiin parisuhteessa,kuukausia.. vaikka epäilykseni alkoi kitemään jo alusta asti.
        Kerroinki niistä hälle joskus,
        mutta hän vaan nauroi niille.
        En osaa sanoa "kuinka pitkälle" meni, mut yhteen muuttoa halusi kovasti
        ja yhteistä lastakin, onneksi en raskaaksi tullut!! Yhteenmuuttoakaan ei koskaan
        tapahtunu. Hälytyskellot alkoi yhdessä välissä soida ja kovaa ja vaan "katosin"
        hänen elämästään. Kovasti yrittäny yhteyttä pitää, mutta
        tuloksetta. Haluisin vaan, että esim. tämä exänsä saisi tietää
        hänen puuhailuistaan, ellei ole juuri tällekin tehnyt aikoinaan
        samoin.... :(


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Me oltiin parisuhteessa,kuukausia.. vaikka epäilykseni alkoi kitemään jo alusta asti.
        Kerroinki niistä hälle joskus,
        mutta hän vaan nauroi niille.
        En osaa sanoa "kuinka pitkälle" meni, mut yhteen muuttoa halusi kovasti
        ja yhteistä lastakin, onneksi en raskaaksi tullut!! Yhteenmuuttoakaan ei koskaan
        tapahtunu. Hälytyskellot alkoi yhdessä välissä soida ja kovaa ja vaan "katosin"
        hänen elämästään. Kovasti yrittäny yhteyttä pitää, mutta
        tuloksetta. Haluisin vaan, että esim. tämä exänsä saisi tietää
        hänen puuhailuistaan, ellei ole juuri tällekin tehnyt aikoinaan
        samoin.... :(

        vielä...ei varmaankaan kuulosta kovin vakavalle,
        mutta todellisuudessa en uskalla kovin tunnistettavasti kirjoittaa...
        lisäksi oon vielä ihan sekaisin tästä kaikesta. Suuria valheita ja hovin keräämistä ympärilleen kuitenkin. Pointti on siis se, että
        olin tälle miehelle, narsistille se ainoa oikea nainen, jonka kans loppuelämänsä
        haluu viettää, omien
        sanojensa mukaan. Tämä ex nainen jätti hänet aikoinaan,
        vaikka mies väitti toista. Hän uskottelee tälle naiselle
        ilmeisemmin samat asiat kuin mullekin ja siksi
        haluisin, et hän saisi tietää.
        Toisaalta eihän se ole mun ongelmani, mutta
        haluisin että oikeus voittaa ja paha saa tässä palkkansa....


      • yks neuvo
        ap. kirjoitti:

        vielä...ei varmaankaan kuulosta kovin vakavalle,
        mutta todellisuudessa en uskalla kovin tunnistettavasti kirjoittaa...
        lisäksi oon vielä ihan sekaisin tästä kaikesta. Suuria valheita ja hovin keräämistä ympärilleen kuitenkin. Pointti on siis se, että
        olin tälle miehelle, narsistille se ainoa oikea nainen, jonka kans loppuelämänsä
        haluu viettää, omien
        sanojensa mukaan. Tämä ex nainen jätti hänet aikoinaan,
        vaikka mies väitti toista. Hän uskottelee tälle naiselle
        ilmeisemmin samat asiat kuin mullekin ja siksi
        haluisin, et hän saisi tietää.
        Toisaalta eihän se ole mun ongelmani, mutta
        haluisin että oikeus voittaa ja paha saa tässä palkkansa....

        Kuule sinä. Miten kukaan sellainen voisi rakastaa oikeasti ja kunnioittaa joka kuitenkin tekee jatkuvasti pahaa toiselle? Haluatko olla oikeassa vai onnellinen? Sinä et narsistia pysty satuttamaan. Sen hän tekee ihan itse kun hänen "lähteensä" eli se ihminen josta hän ammetaa voimansa, lähtee ja hylkää hänet. Sinä jätät, hän etsii toisen kuten huumeiden käyttäjä tarvitsee seuraavan piikkinsä TAI... Narsismin kukkasen saa kuihtumaan kun ei anna enää vettä. Ongelma on se että yleensä heidän ansaansa lankeaa aina uudestaan ja uudestaan joku joka ymmärtää ja maksaa siitä ison hinnan. Liiana ison hinnan. Anna asian olla ja keskity omaan elämääsi jos haluat elää ja kokea iloa. Lähde vielä kun voit.


      • jätä ex rauhaan
        ap. kirjoitti:

        Me oltiin parisuhteessa,kuukausia.. vaikka epäilykseni alkoi kitemään jo alusta asti.
        Kerroinki niistä hälle joskus,
        mutta hän vaan nauroi niille.
        En osaa sanoa "kuinka pitkälle" meni, mut yhteen muuttoa halusi kovasti
        ja yhteistä lastakin, onneksi en raskaaksi tullut!! Yhteenmuuttoakaan ei koskaan
        tapahtunu. Hälytyskellot alkoi yhdessä välissä soida ja kovaa ja vaan "katosin"
        hänen elämästään. Kovasti yrittäny yhteyttä pitää, mutta
        tuloksetta. Haluisin vaan, että esim. tämä exänsä saisi tietää
        hänen puuhailuistaan, ellei ole juuri tällekin tehnyt aikoinaan
        samoin.... :(

        Mitä väliä sillä on mitä ex ajattelee? Eiköhän se ex ole ex juurikin sen takia että tietää mikä tämä ihminen on? Sitä paitsi, jos kukaan ex mieheni uusista naisista ottaisi vittuillakseen minulle yhteyttä sanoisin että hae kuule apua ihan jostain muualta kuin minulta, en ole syyllinen ex mieheni nykyisiin sotukuihin. Toki jos asiallisesti puhutaan niin voin myös antaa asiallisen vastauksen. Minulla on tekemistä omasta takaa oman elämäni kokoon raapimisessa, anna miehen ex naisen olla rauhassa hänelläkin on varmasti täysi työ pysyä hengissä. eikä hän ole syyllinen sinun tuskaasi vaan narsisti.


      • juuri tällainen ex
        ap. kirjoitti:

        Me oltiin parisuhteessa,kuukausia.. vaikka epäilykseni alkoi kitemään jo alusta asti.
        Kerroinki niistä hälle joskus,
        mutta hän vaan nauroi niille.
        En osaa sanoa "kuinka pitkälle" meni, mut yhteen muuttoa halusi kovasti
        ja yhteistä lastakin, onneksi en raskaaksi tullut!! Yhteenmuuttoakaan ei koskaan
        tapahtunu. Hälytyskellot alkoi yhdessä välissä soida ja kovaa ja vaan "katosin"
        hänen elämästään. Kovasti yrittäny yhteyttä pitää, mutta
        tuloksetta. Haluisin vaan, että esim. tämä exänsä saisi tietää
        hänen puuhailuistaan, ellei ole juuri tällekin tehnyt aikoinaan
        samoin.... :(

        Kuulostaa hyvin hyvin tutulta. Ovela narsku osaa vetää oikeasta narusta. Illuusio kauniista perheestä lapsineen vetoaa useimpiin naisiin. Hän tarvitsee jokun, ja mikä sen parempi kattaus kuin nainen joka on ehkä taloudellisesti ja varsinkin lasten takia riippuvainen hänestä. Kiitä luojaasi että pääsit eroon eikä tätä perhehelvettiä päässyt syntymään.
        100% varmuudella voin sano, hän kohtelee kaikkia yhtä huonosti. Tottahan toki hän yrittää pitä yhteyttä, eihän hän elä ilman toisesta ihmisestä imemäänsä elämänvoimaa. Mene kauas ja pian!


    • Ja hän teki mitä?

      Ja hän teki mitä? mennessään valheineen siis kuinka pitkälle? Halusi muuttaa yhteen ja perustaa perheen...

      Mutta jo ex on kerran reilusti ex niin kai hän ymmärtää, että miehellä on uusi/uusia?

    • pieni ihminen

      Jos kyseessä on oikea narsisti, ei tulisi mieleesikään kostaa, vaan päästä eroon hänestä. Itselläni on oikeusjuttu vetämässä oma ex narsisti hakkasi minut. Pelkään joka ikinen päivä jos hän tulee ja tappaa minut. Narsistin uhri pelkää, ei suunnittele kostoa. En tee tätä kostaakseni vaan siksi että saan itselleni suojaa ja turvaa esim lähestymiskiellon muodossa. Älä kosta, kosto ei auta pätkän vertaa vaan kaivat verta omasta nenästäsi. Narsisti kuten kuka tahansa voi tehdä paljon pahempaakin kuin valehdella suhde-elämästään. Pieni synti kaiksen sen muun tuhon rinnalla mihin ihminen kykenee. En ole täydellinen itsekään ja tiedän että narsisti tässä tapauksessa on oman surkean lapsuutensa uhri ja tarvitsee apua. Mutta silti minulla on oikeus pelastaa oma itseni ja lapseni. Säälin häntä vaikka pelkään. Olen antanut jo anteeksi mutta hyväksy en koskaan mitä tuskaa on tuottanut. Enkä aio enää alistua.

    • I see the light

      Pakene, unohda, pakene, hanki uusi harrastus tai työ , ja sitten vielä joskus saapuu se päivä jolloin olet vain valmis päästämään katkeruuden ovesta ulos. Se kosto ei auta, narskulle ei ikimaailmassa kannata kostaa. Jos kostat, tuskasi tuplaantuu.

      • ++00--

        Ei kannata. Narsisti kostaa aina, ottaa aina henkilökohtaisesti. Hänen kostamisensa on aina kierompaa ja moraalittomampaa. Hän saa valehdella miten päin tahtoo ja dorkat uskovat häntä. Hän valehtelee siinäkin tapauksessa, että sinä unohdat ja pakenet. Tulet kohtaamaan ihmisiä, jotka uskovat hänen valheitaan ja joita salaa mielessäsi halveksit.


      • I Saw The Light

        Kyllä!!! Itse läksin parisuhteesta jossa molemmat olivat mielestäni narsisteja..tapailua jatkui vielä hetken aikaa ja nuo kerrat olivat täynnä katkeraa toistemme syyttämistä ja kilpaa halveksuntaa..uusi työ on auttanut tosin ihmisiin en kovin paljoa luota tällä hetkellä,tahtoisin katkeruudesta eroon ja jatkaa oman elämäni elämistä joka katkesi vuosia sitten..kosto? mitä turhaan? exän ylimielinen käyttäytyminen on jo omasta mielestäni jotenkin huvittavaa ja näin ollen riittävä kosto..heh


    • rötvänen

      Anna vain olla

      Voisit aloittaa minusta; narsistista ja psykopatiastakin epäiltyä ja syytettyä miestä. Varmasti ampuisit vain itseäsi nilkkaan yrittäessäsi vahingoittaa lisää minua. Katson olevani olosuhteista johtunut hullu.
      Yritän niin pitkään kuin mahdollista olla ihmisille lojaali. mutta raivojarrun katketessa käytän kohtuutonta voimaa ahdistajaa vastaan.

      Näitä härnääjiä on niin paljon, että reagointirajani on alentunut. Ohitan lapsellisimmat koodaajat hyväksymällä nuo pennut niin miehen kuin naisen puolissakin.
      Monista on tullut auttajiani. He myöntävät olevansa "testaajia", ehkä entisiä koulukiusaajiakin.

      • Melissa73

        En minäkään kostamaan lähtisi, pahin kosto olisi, jos nyt rakastuisin uuteen mieheen, mutta en halua ketään, pitkään aikaan. Mies kostaisi miljoonakertaisesti, jos hänelle jotenkin yrittäisi kostaa. Mies on aggressiivinen ja väkivaltainenkin. Yritän nyt vaan vältellä miestä nin paljon kun pystyn ja käyn psykologilla eheyttämässä itseäni..


    • Se että puhun tuossa

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11625844#comment-0

      "Normi-ihminen reagoi normaalisti. Menee todellakin tovi, ennenkuin alkaa tajuamaan, mikä narsisti on. Jos yleensäkään käyttää siihen aikaa ollenkaan. Se, että narsisti on mikä on, ei kuitenkaan saa määritellä muita eikä muiden elämää. Narsistilla ei ole huijaamis- eikä huonostikohtelemisoikeutta.

      Puolustan sitä, että narsistia kannattaa ajatella tyhjänä kuorena ensihätään. Omat tunteet vellovat voimakkaina eikä ole tietoa, mitä on tapahtumien takana. Kuoriajattelu rauhoittaa mieltä ja auttaa tajuamaan nimenomaan, että kostaminen on turhaa kuten vihakin. Miksi tuntea mitään pelkkää ihmisen kuorta kohtaan.

      Tietenkään tuo ei tarkoita, että narsisti olisi pelkkä kuori oikeasti, mutta hänen naamionsa takana on jotain muuta, kuin mitä me oletamme terveen järjen pohjalta että siellä olisi."

      "Koska hän ei ole paljon muuta kuin kuoret, niin hänen on päästäväkin vähällä. Se on häntä kohtaan inhimillistä minulta, joka olen inhimillinen ihminen. "

      Lainaukset omista teksteistä.

      Se että puhun tuossa narsistista kuin hän olisi pelkät ihmisen "kuoret" on tullut siitä, että mielestäni oli tuossa vaiheessa (vuosien tapailu narsistin kanssa) pakko tajuta, että narsisti näyttää tavalliselta ihmiseltä, mutta hän ei ole tavallinen ihminen, vaan jotain muuta jota emme pitkään aikaan ymmärrä ja suurin osa ei koskaan.

    • Pätkä ajatuksistani

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11160114#comment-59412834

      "Narsisti pitää vain unohtaa, hänet pitää syrjäyttää, käsitellä kuin ilmaa.
      Se on pahinta narsistille.
      Jotta voi antaa anteeksi pitää ottaa narsisti huomioon.

      Lupasin käydä kusemassa narskun haudalle ja sen lupauksen pidän, muuten narsku on mulle ilmaa, en reagoi hänen temppuihin mitenkään. "

      Pätkä ajatuksistani puolitoista vuotta sitten...

    • Vaikka lopulta vuos

      Vaikka lopulta vuosien kuluttua käytyäni kahdenkin ammattilaisen pakeilla ja kirjoiteltuani tänne palstallekin melkein päivittäin pystyin antamaan anteeksi, niin sen olen todennut, että unohtaa en voi. Anteeksi voin antaa mutten unohtaa...

      Olisiko ollut edellisenä päivänä, kun kirjoitin näin:

      "Nyt kun tätä muistelen, niin vaikka olen antanut hänelle anteeksi, niin voisin huvikseni vetää häneltä jalat alta, jos siihen tarjoutuisi tilaisuus. Nauraisin makeasti päälle, vaikka tekonaurua, jos ei muuten irtoaisi. Noinhan hänkin toimi minun kanssani. Hänelle on terveellisintä pysyä etäällä minusta. Luulen, että hän on tuon ymmärtänytkin."

      Näin on narsismista ja kostosta kirjoitettu paljon. Ketjuja on aiemmilta vuosilta useita ja aihetta sivutaan usein kirjoituksissa.

      Viha ja raivokin (jonka osa ilmeisesti kosto on?) on osa normaalia surutyötä.

      Kannattaa kuitenkin miettiä ja taas kerran miettiä. Peli narsistin kanssa tahtoo olla loputon sotku josta tulee vain aina pahempaa jälkeä. Kun itse olin raivostunut, huusin narsistille suoraan pohjimmaiset ajatukseni. Haukuin häntä raivoissani vaikka miksi... Huomiotahan tuo on ja sitä kautta lähdettä narsistille, mutta noin en ole kuitenkaan joutunut itse pahemman koston uhriksi, vaan asia on hautunut hiljalleen pois (kai?). Aika tekee tehtävänsä.

    • ap.

      Kiitos kaikille kirjoittaneille. Itsekin asiaa lisää pohtineena, tulin siihen tulokseen,
      että "heitän vain bensaa liekkeihin" jos reagoisin häneen enää mitenkään.
      Hänhän suorastaan nauttisi siitä ja sitä tyydytystä en tule hälle tarjoamaan.
      Aion nyt keskittyä itseeni ja oman elämäni järjestelyä parempaan.
      Tänään kävin lääkärissä ja ensi viikolla alkaa psykiatrilla käynnit.
      Tieto tuostakin helpottaa.
      Eiköhän se mies saa vielä kostonsa jostain...
      ehkäpä vaan jo siitä kun joutuu elämään itsensä kanssa!

      Hyvää kesää kaikille ja jaksamisia!!

      • Hyvää jatkoa ja voim

        Hyvää jatkoa ja voimia itsellesi.


    • älä lannistu

      Narsku on aina narsku! Eikä muutu koskaan!
      Mutta kostamaan ei pidä lähteä.....käy muuten itselleen huonosti.
      Parasta on vain jatkaa omaa elämää vaikka se on alussa vaikeata.
      Sillä uhri on narskulle todellakin "lähde" josta se janoo voimaa......
      Ja narsku luo illuusion.....ja toistaa itseään aina. Aina löytyy uusi uhri jolla se satuttaa entistä uhria.Minun ex-narku ei tiiä et itse voin hyvin ja yrittää sotkea elämääni,mut ei onnistu!

    • 11+11

      Jos puhutaan puhtaasta kostamisesta, eikä esim. oikeuksien puolustamisesta tai rikosten selvittelystä normaalien viranomaisväylien kautta, niin järkevää se ei ole. Narsistin kanssa ei pidä olla missään tekemisissä, jos se on mahdollista. Narsistin hajukin tarttuu, joten pysy loitolla. Narsun ex on aikuinen ja hän puolustaa lastaan sekä itseään.

      • ¥ ##¥₩¥¥

        Paras kosto on unohtaa kokonaan. Ei vastaa soittoyrityksiin. Jos vahingossa vastaa lopettaa puhelun. Tekee hänestä olemattoman.


    • jfklai

      Kostoajatuksiesi kanssa roikut hänessä henkisesti. Keskity omaan elämääsi, keskity asioihin, jotka tuottavat sinulle hyvää mieltä. Etköhän ole jo sitä p....aa saanut osaksesi tarpeeksi? Olisiko jo aika paremmalle elämälle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe