Kokemuksia opistoista?

Opistoonko

Onko kellään kokemuksia kansanopistojen oikeustieteen linjoista?

Minua kiinnostaisi etenkin Etelä-pohjanmaan opiston, Loimaan evankelisen opiston ja Turun kristillisen opiston oikeustieteen linjat, mutta ennen opiskelupaikan vastaanottamista olisi kiva tietää ihan henkilökotaisia kokemuksia näistä paikoista:)

Onko esimeksiksi noissa Loimaan ja Turun opistoissa meno kovin hengellistä? Millaisia ihmisiä opistoissa yleensä on ja oliko opistosta mitään hyötyä?

4

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n:s vuosikurssi

      Käyny muutama vuosi sitten ennen kuin pääsin sisälle Turun Kristillisen opiston oikeustieteen linjan ja hyödyin siitä pääsykoettakin ajatellen aika paljon. Käsitteitä oli helpompi ymmärtää kun oli pohjatietoja perusasioista ja lisäksi sain valmiiksi avoimen yliopiston kursseista (voi tehdä muutaman yhteistyössä opiston kanssa) suoraan opintopisteitä tutkintoon.
      Lasketaan myös erilliseksi opiskeluksi, jota varten voi hakea opintotukea (ilmaset rahat valtiolta pois) kuitenkaan olematta pois OTM-tutkinnon opintotuista, sillä opisto ei valmista mihinkään tutkintoon.
      Onhan siellä opistossa varmasti hengellistäkin porukkaa, mutta sinä vuonna kun itse olin suurin osa oikeustieteen linjalaisista ihan normiporukkaa ja hengailtiin keskenämme. (Itse siis käytännössä ateisti) Ei tarvitse siis hengailla minkään hihhuleiden kanssa, jos ei itse halua!

    • opistoonko

      okei kiva kuullu:)

      Mietin myös sitä vaihtoehtoa että pakkaisin tavarat ja muuttaisin Turkuun ja kävisin avointa. En tunne ketään Turkulaista, joten mietin tutustuisinkohan muihin avoimessa käyviin vai olisiko minulla siellä mitään muuta elämää kuin opiskelu:D

    • ---
    • opistoon

      Itse myös TKO:n oikislinjan käyneenä voin sitä lämmöllä suositella. Sain siitä tarvittavan buustin luku-urakkaan ja sisällä ollaan! Opettaja oli hyvin innostava ja selvästi ottanut tehtäväkseen saada mahdollisimman monta opiskelijaansa sisään oikikseen. Ilman vuotta kristillisessä opistossa olisin tuskin saanut revittyä itsestäni sitä motivaatiota jota sisäänpääsy vaatii. Ja tosiaan, ei se uskonnollisuus opiskeluihin mitenkään vaikuta. Vapaaehtoisia aamuhartauksia ja seuroja yms. löytyy jos niihin haluaa ottaa osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe