MUSTIKAN HINTA TÄNÄÄN ????2014

kerääj.

MIKÄ SALAISUUS KUN EI TORIHINTOJA MISSÄÄN????????????

39

4619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MapeRan

      7 euroa/litra Pohjanmaalla. Eikä liene salaisuus, vaan torilta itse hain muutaman litran. :)

      • Venäjälle

        Venäjällä maksoin 21 uroo ämpärillisestä, ämpärin koko 7 l
        Halvempia on kun koto suomessa.


      • en ostaisi
        Venäjälle kirjoitti:

        Venäjällä maksoin 21 uroo ämpärillisestä, ämpärin koko 7 l
        Halvempia on kun koto suomessa.

        Venäjän mustikat ovat saastuneita.


    • pkk3

      6 euroa litra ja 40 euroa 5 kg:n laatikko. Oulaisten torilla näin. Ja vadelmat olivat
      5 euroa ½ litraa....

    • joku18

      Yksityisiltä poimijoilta saa ostettua 40-50 euroa sangollinen, siinä lienee n. 5 kg. Kannattaa kysellä suoraan eikä kannattaa välikäsiä ja viron tuontia, jos vain tuntee ahkeria poimijoita. Saa tuoretta, puhdasta suomalaista marjaa.

    • 5kg = 8,3 l

      1 litra marjoja painaa keskimäärin:

      herukat ( mustat/ punaiset ) 500 g
      karpalot 600 g
      karviaismarjat 450 g
      kirsikat 600 g
      mansikat 450 g
      mustikat 600 g
      puolukat 600 g
      suomuuraimet 500 g
      vadelmat 500 g

      Että sillälsilla

    • kerääjä

      mitä noilla paino määrillä tekee ,litroittain pystyy jokainen myymää. minä myyn 6e litra /puhdistettuna. eli 60e/ 10 l sankollinen.

      • ....

        sangollinen, ei sankollinen.


    • Mustikankerääjä

      Mihin saakka mustikkaa voi keräillä taikka sitä löytyy metsistä? Ajattelin lähteä ansaitsemaan rahaa :)

    • MustOst

      Hei!

      Paljonko maksaa mustikat Oulun seudulla/litra kesällä 2014?

      Kauankohan niitä vielä on myynnissä?

      Kiireinen kiittää! :)

    • KERÄÄJÄ

      MUSTIKKAA ON NIIN KAUAN KUIN TULEE PAKKANEN TAI JOKU EI OLE JO KERÄNNYT.

      • Joku13

        Mustikkaa voi kerätä pitkään, mutta tulee näillä säillä nopeasti ylikypsäksi, jolloin koneella kerääminen hankaloituu kun marjat muussautuvat koneeseen. Saat varautua siihen että sangollisen poimimiseen menee 5 tuntia.


      • Mia P.,
        Joku13 kirjoitti:

        Mustikkaa voi kerätä pitkään, mutta tulee näillä säillä nopeasti ylikypsäksi, jolloin koneella kerääminen hankaloituu kun marjat muussautuvat koneeseen. Saat varautua siihen että sangollisen poimimiseen menee 5 tuntia.

        Tä? 5 tuntia ämpäriin, kuka niin hitaasti poimii? Itse pimin 5 tunnis 3 ja puoli ämpäriä koneella. Jos oikein ahkera ja perkaa jne. niin saa päivässä tienattua jopa 200 euroa. 40 e ämpäri ja kun 5 poimii päivässä. Mutta 4 on se mihin yleensä päätyy, eli 160 euroo helposti päivässä. Edellyttää, että on ahkera, ei ne isestään ämpäriin mene. Työttömänä olen tienannut n.900 euroa kun poiminut, ei vaikuta toimeentulotukeen eikä liiton päivärahaan ja on verotonta.


      • kalatperkaan
        Mia P., kirjoitti:

        Tä? 5 tuntia ämpäriin, kuka niin hitaasti poimii? Itse pimin 5 tunnis 3 ja puoli ämpäriä koneella. Jos oikein ahkera ja perkaa jne. niin saa päivässä tienattua jopa 200 euroa. 40 e ämpäri ja kun 5 poimii päivässä. Mutta 4 on se mihin yleensä päätyy, eli 160 euroo helposti päivässä. Edellyttää, että on ahkera, ei ne isestään ämpäriin mene. Työttömänä olen tienannut n.900 euroa kun poiminut, ei vaikuta toimeentulotukeen eikä liiton päivärahaan ja on verotonta.

        minä perkaan kalan ja marjat puhdistan.


    • nuorikerääjä

      kuka ääliö oikeasti maksaa mustikasta noin paljon?
      sitä voi itse mennä poimimaan metsään!
      ja useimmiten ne torimustikat on tosi pieniä ja osa jopa raakoja!

      itse kerään ja saan isoja mustikoita kerätyksi..ei ole raakileita.

      • ei jaksa

        mene vain keräämään niin säästät,jos haluat tienata niin kerää mullekin torihinnoilla,olen helsingistä..


      • ei jaksa kirjoitti:

        mene vain keräämään niin säästät,jos haluat tienata niin kerää mullekin torihinnoilla,olen helsingistä..

        mä ostaisin 15litraa mustikkaa,Helsinki.


      • Pääkaup-seutu
        fak591 kirjoitti:

        mä ostaisin 15litraa mustikkaa,Helsinki.

        Laita tekstiviesti tilauksesi kera, 40 E per ämpäri:

        044 321 6 108


    • MustOst

      Voisihan sitä kerätä mustikat itsekin, mutta aina ei kaikki ehdi elämäntilanteesta riippuen. Itselläni on tänä kesänä muuttohommien vuoksi kiireitä, enkä ehdi niitä kerämään.

      Pitänee toivoa, että löytyy myyjä, joka myy ämpärillisen puhdistettuja mustikoita Oulussa hintaan 40 € tai mielellään alle.

      Löytyykö?

      Kiiteinen kiittää! :)

      • Kalevi p.

      • musmustik

        mä myyn 3€ litra
        10l 30€
        mustikkaa on niin että saa tunnissa 8 ämpäriä
        Tein kokeeksi ison poimurin lumikolasta.
        pyörän renkaat sivulle ja piikit keulaan tulee nopeaan ämpärillinen
        oulussapäin olis myynnissä.
        ps.myös tukkuostajalle


      • ostaja1
        musmustik kirjoitti:

        mä myyn 3€ litra
        10l 30€
        mustikkaa on niin että saa tunnissa 8 ämpäriä
        Tein kokeeksi ison poimurin lumikolasta.
        pyörän renkaat sivulle ja piikit keulaan tulee nopeaan ämpärillinen
        oulussapäin olis myynnissä.
        ps.myös tukkuostajalle

        Ostaisin sankollisen mustikkaa 30 euroon, laitatko sähköpostiosoitteesi?


      • ei tänä vuonna musti
        musmustik kirjoitti:

        mä myyn 3€ litra
        10l 30€
        mustikkaa on niin että saa tunnissa 8 ämpäriä
        Tein kokeeksi ison poimurin lumikolasta.
        pyörän renkaat sivulle ja piikit keulaan tulee nopeaan ämpärillinen
        oulussapäin olis myynnissä.
        ps.myös tukkuostajalle

        Voi hyvä jysäys! Minkälaista jälkeä tulee, kun poimurina lumikolan kokoinen poimuri! On aikoihin eletty ja ahneus valloillaan! Noinkohan marjapuskat revitään. Eipä ole mustikoita siellä päikalla vähään aikaan, sellaiselta vaikuttaa tuommonen repiminen.


      • oohhh
        ei tänä vuonna musti kirjoitti:

        Voi hyvä jysäys! Minkälaista jälkeä tulee, kun poimurina lumikolan kokoinen poimuri! On aikoihin eletty ja ahneus valloillaan! Noinkohan marjapuskat revitään. Eipä ole mustikoita siellä päikalla vähään aikaan, sellaiselta vaikuttaa tuommonen repiminen.

        Uskoit sitten trollin satuun?


      • tiina oulusta
        musmustik kirjoitti:

        mä myyn 3€ litra
        10l 30€
        mustikkaa on niin että saa tunnissa 8 ämpäriä
        Tein kokeeksi ison poimurin lumikolasta.
        pyörän renkaat sivulle ja piikit keulaan tulee nopeaan ämpärillinen
        oulussapäin olis myynnissä.
        ps.myös tukkuostajalle

        hei!
        vieläkö sulla olis mustikkaa myytävänä?


      • o hyvä peli
        musmustik kirjoitti:

        mä myyn 3€ litra
        10l 30€
        mustikkaa on niin että saa tunnissa 8 ämpäriä
        Tein kokeeksi ison poimurin lumikolasta.
        pyörän renkaat sivulle ja piikit keulaan tulee nopeaan ämpärillinen
        oulussapäin olis myynnissä.
        ps.myös tukkuostajalle

        Minä laiton lumilinkoon siivet jotka poimii suoraan sankoon puhistettuna 9 sankoa tunnissa. Ei tarvi kun ohjailla ja kone tekee työn. Risut ja oksat se samalla hakettaa ja syytää syrjään.


      • ...
        ostaja1 kirjoitti:

        Ostaisin sankollisen mustikkaa 30 euroon, laitatko sähköpostiosoitteesi?

        sangollinen


    • Taimaalinemarjaorja

      Tämänhän näkee hyvin torilla kun herneitä myyvät pannaan mittakulho aina kukkuralleen
      mutta mustikoita mitatessa tasotetaan todella tarkasti mitta jottei
      vaan vahingossa myydä liian suurella astialla marjoja.
      Nykyaikana suuri(n) osa torikauppiaista hakee aamulla tukusta myymänsä
      hedelmät vihannekset ynnä marjat suunnilleen samalla tukkuhinnallaja hintakilpailu on 0% koska jos joku
      alkaa ALEN muut kauppiaat suhtautuu siihen?
      Ennen sulkemisaikaa ainakin kauppatorilla herneitä voi saaha ilmaiseksi jos kävelee
      oikein nälkäisen näköisenä ohi torikojun.
      Vaikuttaa siitä huolimatta että, nykyään välistävetäjä vie kaikki rahat etenkin rehellistätyötä tekeviltä Suomalaisilta epärehdein keinoin vaikka yrittäisikin.
      Vaikkapa myydä tai poimia marjoja ammatikseen.

    • hk,,

      riippuu mistä on kerätty,,, niinpä niin,,, on paikkoja mistä kerätään ja sit myydään,, siis,,, näin on, en osta vaan itse kerään,, hih hih,,

    • Suoraan kerääjiltä

      Omat jalat eivät enää kestä metsässä kuljeskelua. Onneksi voi ostaa suoraan kerääjiltä ilman välikäsiä. Ämpärillisestä maksoin 40 euroa eli edullisia ja hyviä marjoja olivat. Torilla 5-7 euroa/litra Kuopiossa.

      • Anonyymi

        Niinpä mustikkaa ois hakusesa n.10 kg. Oulaisten torilla jos ois myynnissä niin laitappa tekstari numeroon 0405350997
        Isällä ei enää jalat kestä itse kuljen 200 km joka päivä työmatkaa.Iltsisin älkää jo hämärä hiipiä. Jos ois valmiiksi pelattuja oltaisiin valmiita maksamaan 5 kg:laatikosta 50 € eli kahdesta 100€.


    • marjastaja

      Menkkä metsään ite poimiin marjoi ni saatte ilmaseks minä olen poiminu marjoi omiks tarpeiks jo kolkytvuotta ni puolukat ku mustikat ja luonnost viel vadelmatkii ja sienii unohtamat joten metsään vain saa ilmaseks ja samal liikuntaakin.

      • ilman1

        Mutta, kun ei ole mustikoita, ainakaan niissä paikoissa, mistä yleensä poimin. Kävin katsastamassa heinäkuussa vanhan pomimispaikan, josta olen saanut melkein aina hyvän sadon. Nyt ei juuri marjan marjaa. Mielelläni poimin itse kuin,
        että maksan hurjia hintoja litrasta.
        En koskaan ole ostanut. Sitten olen ollut ilman ja tarpeeseen ostanut kaupan pakastealtaasta. Tulee niillekin vielä enemmän hintaa kuin tuoreille. Litrahinta torilla tuntuu varmaan sen takia paljolta, kun olen aina itse poiminut. Ei siinä hintaa ole ajatellut.


    • sorsselsson

      Ei mustikan hinta siihen vaivaan nähden ole kovinkaan hintava pikemminkin päinvastoin.

    • On sitä täällä

      Pohjanmaan rannikolla on hyvin mustikkaa, näyttävät myyvän halvimmillaan 25€/ämpäri roskineen ja puhdistettuna 35-40€/ämpäri.
      Juuri kävin hakemassa itse metsästä 15l, ei mennyt kauan.

    • Mustikan poimija

      Minä olen poiminut yli 30 sankollista kahden viikon aikana 35e sankko.
      Kukaan ei ole moittinut niitä kalliiksi päin vastoin sanovat että myyn liian halvalla.
      Tilauksia tulee jatkuvasti joten kyllä niillä tienaakin jonkin verran.
      Mustikan poiminta on kyllä työlästä hommaa ja puhdistaminen siihen päälle joka sekin vie oman aikansa.Laiskan ja vaivasen ei kannata metsään mennä.Mustikan poimija

      • Toinenmustikkaiikka

        Meillä myydään 50e/ ämpäri ja yksi valmiiksi varakas moitti kalliiksi, mutta kaikki muut tavikset eivät narise, onnellisia, kun saavat. Ja työtähän niissä on moneksi tunniksi, yleensä tuodaan pari ämpäriä päivässä, nyt tahti vähän kiristyy, tilauksia on runsaasti. Täällä päin mustikat ovat tällä kertaa vuorella ja kosteikossa rinteillä. että kuiville kankaille ei kannata mennä ollenkaan.


      • ...

        30 sangollista...sanko. Oletteko thaipoimijoita?


    • Anonyymi

      SANKKO SANKOLLISTA AHTI AHTILLA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe