Miehen oikeus?

Haluan auttaa

Olen seurannut veljeni myrkyllistä avioliittoa jo vuosia... Se on kamalan tuskaisaa katseltavaa. Veljelläni on mitta täynnä jatkuvaa riitelyä, huutoa, epäkunnoittamista ja kylmää avioliittoaan. Heillä on vaimonsa kanssa kolme lasta, vanhin juuri alle kouluiän.

En puolusta veljeäni vaan siksi, että hän on veljeni. Olen särkyneellä sydämellä joutunut seuraamaan kun hän kaipaa avioliitoltaan rakkautta ja tukea. Veljeni ei polta eikä ryyppäile, hän on maailman paras isä lapsilleen ja aina vanhemmista se joka koittaa keksiä jotain kivaa tekemistä lapsien kanssa. Minä veljeni kanssa olemme kasvaneet perheessä jossa arvostetaan omaa perhettä paljon. Tämän saman näen veljeni kasvatuksessa omia lapsiaan kohtaan. On surullista kuulla kun veljeni haikealla äänellä sanoo minulle miten kadehtii sitä, että minä ja oma aviomieheni aina halataan ja suukotellaan - se on jotain mitä hän ei kotonaan saa kokea... Veljeni ansaitsisi naisen joka tukee häntä elämässä hyvien ja huonojenkin aikojen läpi, jonkun joka rakastaisi häntä ehdoitta ja myös osoittaisi sitä. Onneksi lapset ovat tulleet isäänsä ja ovat ihania. Viime jouluna sain veljen vaimolta katkeria katseita kun minä, äitini ja heidän vanhin tytär istuskeli sohvalla vaan halaten. Rakkaus ja sen ilmaiseminen on aina ollut meidän perheessä iso asia mutta ei selvästikkään veljeni vaimon elämässä.

Hän ei halaa kun tavataan, hän ei edes tervehdi. Hän ei pidä siitä "että tullaan iholle". Hän soittelee äidilleni aina kertoen kuinka kamala veljeni taas oli ja muuta. Veljeni ei kehtaa puhua heidän riidoistaan kunnes hänen mitta täyttyy eikä hän enää pysty pitää sitä sisällä. Hänen vaimo kirjottelee Facebookkiin kaikki ja kerjää huomiota mistä kukaan meistä ei pidä. Hän on käynyt käsiksi veljeeni, hän harrastaa jatkuvaa nimittelemistä ja epäkunnoitusta meitä kaikkia kohtaan. Meidän perhe on vedetty useamman kerran mukaan heidän riitoihin meidän haluamattaan eikä se ole kiva. Lapsetkin kärsii heidän jatkuvasta riitelemisestä...

Veljeni on nyt avioeron partaalla mutta hän pelkää kuollaksensa että menettää lapset. Veljelläni on puhtaat jauhot pussissa, käy töissä ja tekee kaiken lasten kanssa. Luulisi kaikella järjellä, että huoltajuus jaettaisiin tasan ja lapset olisivat joka toinen viikko toisella. Pelkäämme vaan koko perheen voimin että tämä vaimo tekee kaikkensa, että veljeni ei näkisi enää lapsia.

Minusta se on oksettavaa kuinka naisilla on aina oikeus lapsiin vaikka kuinka hulluja he olisivat.. Koskaan ei tunnuta näkevän, että isät ovat olleet lasten elämässä se huoltaja joka välittää ja hoivaa..

Onko täällä eronneita isiä ketkä ovat käyneet läpi samoja asioita ja joutuneet taistelemaan lasten puolesta? Haluaisin kuulla miten teillä on mennyt. Miten olette jaksaneet eteenpäin ja mikä tuki on ollut teille paras? Haluan siskona olla auttamassa veljeäni kohti parempaa kaikin keinoin.

Paljon jaksamista kaikille teille mahtaville isille, teidän rooli lasten elämässä on korvaamaton!

42

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smith

      Veli voisi käydä vaikka sossussa etukäteen puhumassa asiasta ja kertoa huolensa. Niin minä tein, kun pelkäsin menettäväni poikani kokonaan. Ex:n mukaan olin "hullu" enkä koskaan saisi lasta nähdä.
      En tarkoita mitään katkeraa moittimista ja mollaamista, vaan hän voisi kertoa asiallisen rehellisesti pelkonsa. Minulle ainakin vakuutettiin heti, että pelko on turha jos se kerran on perusteeton. Jos hän on se joksi häntä tässä kuvaat, en kyllä millään voi uskoa muuhun kuin jaettuun huoltajuuteen. Jos puolisot ei pääse yhteisymmärrykseen, on sossu se joka päättää. Ja silloin asia tutkitaan.
      Nyt varmaan tulet saamaan tälläkin palstalla toinen toistaan hirveämpiä ennustuksia, miten ex "varastaa" lapset ja "vaimo on AINA se joka voittaa ja saa tahtonsa. On aina ihmisiä jotka nauttivat sensaatioista ja apua tarvitsevien pelottelusta. Moraalitonta.
      Ole ja olkaa veljesi tukena, mutta pysykää asialinjalla myös vaimoa kohtaan. Pitäkää huoli ettette tee ettekä sano mitään harkitsematonta.
      Tuo juuri on kaikkein pahinta kun lasta aletaan käyttää pelinappulana ja revitään molempiin suuntiin. Se on väkivaltaa lasta kohtaan, ja jättää ikuiset haavat.
      Ero ei koskaan ole helppo, vaikka välillä helpotus onkin.

    • Haluan auttaa

      Kiitos kattavasta vastauksesta! :)

      Veljeni vaimo on todella odottamaton.. Hän osaa pelaa rumaa peliäkin ja manipuloimaan. En ole sitä tyyppiä joka täällä haukkuu tahallaan ketään, mutta moni tietää varsinkin eronneet isät minkälaista on taistella veljeni vaimon kaltaista vastaan.. Tuntuu että itselläänkin menee järki siihen miten joku voi toimia niinkun hänen kaltaiset ihmiset.

      Tiedämme ainakin sen, että aijomme pysyä asiallisina loppuun asti ihan niinkun sanoit. Voin vaan kuvitella minkälaisen myrskyn läpi olet joutunut menemään kun ex-vaimosi on puhunut sinusta niinkun kerroit. Sellaisella tilanteessa on varmaan haastavaa yrittää olla se ainoa järkevä ja aikuinen.

      Toivoisin vaan, että veljeni tajuaisi että vaikka ero on kamalaa ja raskasta niin kyllä se siitä nousee. Jos hän eroaa, niin se päivä vielä tulee kun hän herää ja tajuaa miten hänen päätös oli oikea. Hän on vielä nuori juuri alle 30 ja koko elämä edessään. Hänen täytyisi ymmärtää, että ei hänen tarvitse lasten takia olla yhdessä. Hän saa pitää lapset ja elää myös onnellisesti. Lapsiakin säälin niin kamalasti... Niin pieniä ja vailla ymmärrystä mitä heidän ympärillään tapahtuu.. Kyllä lapset aikanaan toipuu vaikka se on varmaan ikuinen kysymys miksi äiti ja isä ei enää ole yhdessä. Mutta ei se ole terve avioliitto missä koet aina itsesi huonoksi ja arvottomaksi, eikä kumppani voi edes sanoa että rakastaa sinua saatika edes koskettaa sinua.

      Mahtavaa että itse pääsit irti huonosta avioliitosta, kyllä se varmasti kannatti!

      • niintietenkin

        Kyllä kirjoitat mustavalkoisesti. Pidä sinä vain huoli omasta liitostasi ja veljesi selvittäköön omansa. Rupee vaan sekottamaan niin siitä sitä soppa nousee.


    • hsghzs

      Suo anteeksi, mutten ihan purematta niele tuota yhdistelmää: hyvis veljesi pahis vaimo. Huomautan myös, että veljesi on itse vaimonsa valinnut. Lisäksi ei voi tietää mikä ihan aikuisten oikeasti hiertää veljesi vaimon välejä. Pahimmassa tapauksessa he eivät tiedä sitä itsekään. Paremmassa tapauksessa veljesi voi olla vaikka seksiaddikti, tai hänellä voi olla jokin muu synkkä salaisuus. Tai veljesi vaimolla.

      "Rakkaus ja sen ilmaiseminen on aina ollut meidän perheessä iso asia mutta ei selvästikkään veljeni vaimon elämässä"

      Yrittäisitkö ymmärtää, ettei kaikki ihmiset ilmaise rakkauttaan samalla tavalla, ja tyyli on vapaa. Mikään ei ole parempi tyyli kuin toinen. Jokaisella on erilainen tausta ja sen ( henk. koht. ominaisuuksien) mukana tuoma historia miten paljon näyttää tunteitaan" julkisesti", tai muutenkaan. Kyse on myös kulttuurista, niin maailmanlaajuisesti kuin Suomen sisälläkin.

      "eikä kumppani voi edes sanoa että rakastaa sinua saatika edes koskettaa sinua."

      Olisi hyvin mielenkiintoista tietää miksi veljesi vaimo ei siedä kosketusta edes veljeltäsi, puolisoltaan. Joskus hän on kuitenkin sietänyt, koska heillä on lapsiakin. Jotain on tapahtunut, mutta mitä?

      • Haluan auttaa

        Arvasin, että tulee sinunkaltaiselta kommenttia. Sinä et tiedä alkuunkaan mitään veljeni avioliitosta, minä tiedän :) En edes viitsi vastata mitään viestiisi koska sen koko sisältö saa minut voimaan aika huonosti..

        Ihan yksityisyyden säilyttämiseksi en voi kertoa yksityiskohtia, mutta jos ne tietäisit niin et olisi edes omatunnoltasi pystynyt kirjoittamaan moista vastausta.


      • ttttttt
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Arvasin, että tulee sinunkaltaiselta kommenttia. Sinä et tiedä alkuunkaan mitään veljeni avioliitosta, minä tiedän :) En edes viitsi vastata mitään viestiisi koska sen koko sisältö saa minut voimaan aika huonosti..

        Ihan yksityisyyden säilyttämiseksi en voi kertoa yksityiskohtia, mutta jos ne tietäisit niin et olisi edes omatunnoltasi pystynyt kirjoittamaan moista vastausta.

        Sinä tiedät veljesi liitosta vain veljesi näkökulman. Et sitä mitä todella tapahtuu. Ja vaikka tietäisitkin jotain, niin veljesi liitto, vaimo ja lapset ei ole sinun asiasi.


      • Haluan auttaa kirjoitti:

        Arvasin, että tulee sinunkaltaiselta kommenttia. Sinä et tiedä alkuunkaan mitään veljeni avioliitosta, minä tiedän :) En edes viitsi vastata mitään viestiisi koska sen koko sisältö saa minut voimaan aika huonosti..

        Ihan yksityisyyden säilyttämiseksi en voi kertoa yksityiskohtia, mutta jos ne tietäisit niin et olisi edes omatunnoltasi pystynyt kirjoittamaan moista vastausta.

        Olipa hölmö kommentti, nimittäin sinulta ap!


      • over12
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Arvasin, että tulee sinunkaltaiselta kommenttia. Sinä et tiedä alkuunkaan mitään veljeni avioliitosta, minä tiedän :) En edes viitsi vastata mitään viestiisi koska sen koko sisältö saa minut voimaan aika huonosti..

        Ihan yksityisyyden säilyttämiseksi en voi kertoa yksityiskohtia, mutta jos ne tietäisit niin et olisi edes omatunnoltasi pystynyt kirjoittamaan moista vastausta.

        Sinähän sitten tiedätkin kaiken täsmälleen. Veljesi avioliiton, hänen lasten parhaan, millainen ihmisen kuuluu olla/ajatella/käyttäytyä/tuntea, minkä kaltainen on hsghzs, hsghzs:n yhden ainoan viestin perusteella jne.


    • Cold as stone

      Yhtää dissaamatta tässä, mutta ihmettelen myös, että eikö veljesi vaimon todelliset luonteenpiirteet ole tullut sitten esille ennen alttarille menoa tai lapsia. Silloinhan olisi ollut helppo perääntyä vielä.

      Totta on myös se, että tiedämme vain veljesi näkökulman tässä, emme vaimon. Eli uskon että tuossa on paljon vielä mitä me ei tiedetä.

      • Haluan auttaa

        Tätä ilmiötä kutsutaan nimellä "tossun alla" ja "manipulointi". Vaimo "unohti ottaa" pillerit suhteen ensimmäisen vuoden aikana ja hupsista tulikin lapsi.. Veljeni ei ole kuitenkaan sitä sorttia että eroaa heti kun voi vaan halusi olla lapsi isälleen. Hän osasi ensimmäisten vuosien aikana olla mukava veljelleni mutta työnsi meitä pois. En ollut itsekkään tervetullut edes ristiäisiin eikä lapsi saanut tavata isovanhempiaan. Hänellä on kova tarve saada hallita veljeni menoja ja lähipiiriä..

        Mutta edelleen.. En voi lähteä liiallisiin yksityiskohtiin. Tiedän, että aina on niitä ketkä puoltaa naista vaikka nainen olisi psykopaatti, vaan koska hän on lasten äiti. En saisi edes sanoiksi laitettua miten tämän ihmisen läsnäolo elämässämme on vaikuttanut meihin kaikkiin...


      • over12
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Tätä ilmiötä kutsutaan nimellä "tossun alla" ja "manipulointi". Vaimo "unohti ottaa" pillerit suhteen ensimmäisen vuoden aikana ja hupsista tulikin lapsi.. Veljeni ei ole kuitenkaan sitä sorttia että eroaa heti kun voi vaan halusi olla lapsi isälleen. Hän osasi ensimmäisten vuosien aikana olla mukava veljelleni mutta työnsi meitä pois. En ollut itsekkään tervetullut edes ristiäisiin eikä lapsi saanut tavata isovanhempiaan. Hänellä on kova tarve saada hallita veljeni menoja ja lähipiiriä..

        Mutta edelleen.. En voi lähteä liiallisiin yksityiskohtiin. Tiedän, että aina on niitä ketkä puoltaa naista vaikka nainen olisi psykopaatti, vaan koska hän on lasten äiti. En saisi edes sanoiksi laitettua miten tämän ihmisen läsnäolo elämässämme on vaikuttanut meihin kaikkiin...

        Veljesi on ihan omasta vapaasta tahdosta naimisissa vaimonsa kanssa. Oli tämä millainen psykopaatti tahansa. Ensimmäisen vuoden "hupsista tulikin lapsi" jälkeen veljesi on tehnyt vaimonsa, hupsista vaan raskaaksi vielä kaksi kertaa. Tämä kertoo sen, että veljesi nimenomaan haluaa olla manipuloitu ja tossun alla. Ihan ihme selityksiä sinulla. Jätä veljesi rauhaan.


    • tööjskfhk

      Yleensä mikään ei ole läheskään sitä miltä näyttää. Tuskin tuossakaan tapauksessa. Terveellä järjellä ajateltuna veljesi vaimon käytös ei ihan syyttä ole sellainen kuin on. Hänellä vaikuttaa olevan hermo kireällä, ja miksei olisi, jos on kolme alle kouluikäistä lasta? Veljelläsi tuskin on "ihan puhtaat jauhot pussissa".

      Jos vanhemmat jakavat huoltajuuden 50/50, niin siihen tarvitaan ehdoton yksimielisyys, samalaiset kasvatusperiaatteet, paljon kommunikaatiota. Eli veljesi tapauksessa sitä ei vaikuta olevan laisinkaan. Siksi kannattaa lähteä normaalista joka-toinen-vkl-systeemistä. Etenkin kun nuorin lapsista taitaa olla vielä melko pieni, alle 3 v?

      Miksi äitisi suostuu kuuntelemaan veljesi vaimon haukkumisia?

      • Haluan auttaa

        Veljeni ei ikinä suostuisi joka-toinen-vkl-systeemiin, se on mielestäni sairasta. Eli lapset olisivat suurimman osan äidillään ihan yksin ilman mitään vanhemman läsnäoloa? Oletko tosissasi? Antaisitko itse lapsesi vapaaehtoisesti pois ja näkisit niitä harvakseen?


      • hotdog
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Veljeni ei ikinä suostuisi joka-toinen-vkl-systeemiin, se on mielestäni sairasta. Eli lapset olisivat suurimman osan äidillään ihan yksin ilman mitään vanhemman läsnäoloa? Oletko tosissasi? Antaisitko itse lapsesi vapaaehtoisesti pois ja näkisit niitä harvakseen?

        Höö, siis veljesi ei suostu normaaliin systeemiin, koska se on MIELESTÄSI sairasta. No tuohan nyt vasta ihan sairasta on. Älä sekoile asiassa, joka ei sinulle kuulu pätkääkään.


      • >>Jos vanhemmat jakavat huoltajuuden 50/50, niin siihen tarvitaan ehdoton yksimielisyys, samalaiset kasvatusperiaatteet, paljon kommunikaatiota. Eli veljesi tapauksessa sitä ei vaikuta olevan laisinkaan.>Siksi kannattaa lähteä normaalista joka-toinen-vkl-systeemistä.


      • agatha.
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Veljeni ei ikinä suostuisi joka-toinen-vkl-systeemiin, se on mielestäni sairasta. Eli lapset olisivat suurimman osan äidillään ihan yksin ilman mitään vanhemman läsnäoloa? Oletko tosissasi? Antaisitko itse lapsesi vapaaehtoisesti pois ja näkisit niitä harvakseen?

        Kertoisitko sisar hyvä miksi aivan normaali, vieläpä yleisin, Suomen lakien mukainen käytäntö ei veljellesi sovi? Näen punaista, ihan lasten vuoksi, tämän aloituksen otsikosta "miehen oikeus". Se kun on kertomuksessasi täysin ristiriidassa naisen ja äidin oikeuden kanssa. Oikeastihan on kysymys lasten oikeudesta tavata molempaa vanhempaansa näiden eron jälkeen.

        Saanen vielä muistuttaa, että pienille lapsille ei todellakaan suositella 50/50 systeemiä. Täytyy myös muistaa, että 50/50 systeemi on taloudellisesti huonoin, joskus mahdoton. Harvalla nimittäin on varaa ylläpitää lapsilleen kahta kotia, ts. asuntoa. Asuminen on sikakallista. Eikä ole lasten etu joutua asumaan limittäin ja lomittain pienissä asunnoissa. Tai puolet elämästään ahtaasti.


    • galna dagar

      No täällä on yksi, jolle veljesi tilanne kuulostaa ihmeen tutulta. Mulla myös vaimo on ihmeen draamkuningatar ja tyranni mua ja sukuani kohtaan ja vuosien saatossa vaan pahenee ilman sen erityisempää syytä, että ei siihen mitään perheen sisäisiä salaisuuksia tarvita, että toinen käyttäytyy ihan hullusti. On vaan seko lähtökohtaisesti. Olihan seurusteluaikana jo merkkejä näkyvissä, mutta ei niin pahoja, ettenkö naimisiin hänen kanssaan olisi halunnut mennä. Nyt kuitenkin mitta puolin ja toisin täynnä ja ero edessä ja taistelu lapsista alkamassa. Vaimolla on päiväkirjat täynnä mun pikkurikkeitä, milloin joku lapsi on mun seurassa meinannut jäädä auton alle, milloin olen vähän ääntäni korottanut jne, että saa mut sossussa näyttämään pahikselta, vaikka sitä itseään ei lasten hoito juuri ole napannut ja on lapsia kohtaan ollut vihapäissään paljon kovakouraisempikin. Vuoroviikkosysteemistä on puhuttu, mutta lähivanhemmuudesta on kiistaa, kun kumpikin haluaisi se olla. Vaimo kiusallaan ja "äidin oikeuksiin" vedoten, minä taas katson, että mä oon enemmän lasten kanssa ollut. Mutta ei mulla oo mitään näyttää, että mä se supervanhempi oisin ollut. Että kai ne lapset vaimolle menee ja mä saan toivoa, että edes joskus saan niitä nähdä.

      • Haluan auttaa

        Kiitos! Ihanaa että joku ymmärtää sen, että naiset osaa olla pahimmillaan aivan kamalia. Olenhan minäkin nainen ja tiedän tasan tarkkaa mihin naiset pystyy.

        Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. Meidän vanhemmat ovat aina yrittäneet vaan olla huomaamatta tätä ja kiinnittämättä huomiota - sillä vältetään riitoja. Veljeni vaimo on alusta asti ollut todella katkera ja kateellinen koska meillä on perhe kasassa ja hänellä ei. Hänellä ei ole isää enää elossa ja äidistä ei ole kuulunut mitään pienestä asti, on ollut ainoa lapsi perheessä. Hänellä on selvästikkin jotain ihme traumoja lapsuudesta. Olemme toistamiseen yrittäneet luoda suhdetta häneen ja ottaa hänet osalliseksi perhettämme, tottakai. Mikään ei ole auttanut eikä hän halua olla tekemisissä meidän kanssa. Kuten tuolla yhdelle mainitsinkin, että hän ei edes antanut minun tulla esikoisen ristiäisiin ja hän on kieltänyt esikoisen aikana etteivät vanhempani saa nähdä lastenlastaan... emme edes tajua miksi. Hän on lähetellyt äidilleni ihan mielettömiä sähköposteja ja häntä ärsyttää kun meiltä ei irtoa huomiota tälle käytökselle. Hänen omin sanoin me emme kuulu hänen perheeseen... Mutta mitä voit tehdä kun ihminen ei vaan halua olla osallinen, et mitään.

        Ja tuo että nainen on aina oikeutettu koska on nainen, koska synnytti, koska kantoi lasta mahassaan... huoh. Isä siitti, isä on kasvattanut, isän rooli lapsen elämässä on ihan yhtä tärkeä! Minusta tämä valtio tai lähinnä sosiaalitantat on ihan vastenmielisiä miten he kuvittelevat etteivät isät halua olla lastensa elämässä. Siinä sitten selittelet 18 vuotta täyttäneelle lapsellesi miksi et ollut läsnä, koska äitisi ei antanut minun sinua nähdä. Onko näillä naisilla oikeasti hyvä omatunto? Käyttävät lapsiaan pelinappuloina. Riita on vanhempien välillä eikä niihin ikinä kuulu vetää lapsia mukaan.


      • hotdog
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Kiitos! Ihanaa että joku ymmärtää sen, että naiset osaa olla pahimmillaan aivan kamalia. Olenhan minäkin nainen ja tiedän tasan tarkkaa mihin naiset pystyy.

        Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. Meidän vanhemmat ovat aina yrittäneet vaan olla huomaamatta tätä ja kiinnittämättä huomiota - sillä vältetään riitoja. Veljeni vaimo on alusta asti ollut todella katkera ja kateellinen koska meillä on perhe kasassa ja hänellä ei. Hänellä ei ole isää enää elossa ja äidistä ei ole kuulunut mitään pienestä asti, on ollut ainoa lapsi perheessä. Hänellä on selvästikkin jotain ihme traumoja lapsuudesta. Olemme toistamiseen yrittäneet luoda suhdetta häneen ja ottaa hänet osalliseksi perhettämme, tottakai. Mikään ei ole auttanut eikä hän halua olla tekemisissä meidän kanssa. Kuten tuolla yhdelle mainitsinkin, että hän ei edes antanut minun tulla esikoisen ristiäisiin ja hän on kieltänyt esikoisen aikana etteivät vanhempani saa nähdä lastenlastaan... emme edes tajua miksi. Hän on lähetellyt äidilleni ihan mielettömiä sähköposteja ja häntä ärsyttää kun meiltä ei irtoa huomiota tälle käytökselle. Hänen omin sanoin me emme kuulu hänen perheeseen... Mutta mitä voit tehdä kun ihminen ei vaan halua olla osallinen, et mitään.

        Ja tuo että nainen on aina oikeutettu koska on nainen, koska synnytti, koska kantoi lasta mahassaan... huoh. Isä siitti, isä on kasvattanut, isän rooli lapsen elämässä on ihan yhtä tärkeä! Minusta tämä valtio tai lähinnä sosiaalitantat on ihan vastenmielisiä miten he kuvittelevat etteivät isät halua olla lastensa elämässä. Siinä sitten selittelet 18 vuotta täyttäneelle lapsellesi miksi et ollut läsnä, koska äitisi ei antanut minun sinua nähdä. Onko näillä naisilla oikeasti hyvä omatunto? Käyttävät lapsiaan pelinappuloina. Riita on vanhempien välillä eikä niihin ikinä kuulu vetää lapsia mukaan.

        "Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. "

        Ketä kiinnostaa? Veljesi on vaimonsa valinnut, myös lastensa äidiksi ihan itse.


      • jep5
        hotdog kirjoitti:

        "Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. "

        Ketä kiinnostaa? Veljesi on vaimonsa valinnut, myös lastensa äidiksi ihan itse.

        Joo. Ihan haloo koko aloitus. Ap ei näe, että veli käyttää lapsia suojakilpenään eroon. Samoin tekee varmaan, jos ero tulee. Se vaan nyt on niin typerää kinastella lasten huoltajuudesta.


      • asdfasdfasdfasdfasdf
        jep5 kirjoitti:

        Joo. Ihan haloo koko aloitus. Ap ei näe, että veli käyttää lapsia suojakilpenään eroon. Samoin tekee varmaan, jos ero tulee. Se vaan nyt on niin typerää kinastella lasten huoltajuudesta.

        Haukkaa sinä paskaa.


      • Narsisti se on
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Kiitos! Ihanaa että joku ymmärtää sen, että naiset osaa olla pahimmillaan aivan kamalia. Olenhan minäkin nainen ja tiedän tasan tarkkaa mihin naiset pystyy.

        Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. Meidän vanhemmat ovat aina yrittäneet vaan olla huomaamatta tätä ja kiinnittämättä huomiota - sillä vältetään riitoja. Veljeni vaimo on alusta asti ollut todella katkera ja kateellinen koska meillä on perhe kasassa ja hänellä ei. Hänellä ei ole isää enää elossa ja äidistä ei ole kuulunut mitään pienestä asti, on ollut ainoa lapsi perheessä. Hänellä on selvästikkin jotain ihme traumoja lapsuudesta. Olemme toistamiseen yrittäneet luoda suhdetta häneen ja ottaa hänet osalliseksi perhettämme, tottakai. Mikään ei ole auttanut eikä hän halua olla tekemisissä meidän kanssa. Kuten tuolla yhdelle mainitsinkin, että hän ei edes antanut minun tulla esikoisen ristiäisiin ja hän on kieltänyt esikoisen aikana etteivät vanhempani saa nähdä lastenlastaan... emme edes tajua miksi. Hän on lähetellyt äidilleni ihan mielettömiä sähköposteja ja häntä ärsyttää kun meiltä ei irtoa huomiota tälle käytökselle. Hänen omin sanoin me emme kuulu hänen perheeseen... Mutta mitä voit tehdä kun ihminen ei vaan halua olla osallinen, et mitään.

        Ja tuo että nainen on aina oikeutettu koska on nainen, koska synnytti, koska kantoi lasta mahassaan... huoh. Isä siitti, isä on kasvattanut, isän rooli lapsen elämässä on ihan yhtä tärkeä! Minusta tämä valtio tai lähinnä sosiaalitantat on ihan vastenmielisiä miten he kuvittelevat etteivät isät halua olla lastensa elämässä. Siinä sitten selittelet 18 vuotta täyttäneelle lapsellesi miksi et ollut läsnä, koska äitisi ei antanut minun sinua nähdä. Onko näillä naisilla oikeasti hyvä omatunto? Käyttävät lapsiaan pelinappuloina. Riita on vanhempien välillä eikä niihin ikinä kuulu vetää lapsia mukaan.

        Se ämmä on päästään sairas ja nehän juuri pelolla kahlitsevat miehen. Kiristystä ja uhkailua jos lähdet niin...

        Kävi miten kävi mutta tuollaisesta suhteesta lähtisin pikinmiten. Veljesi on täysi nössö kun kun on antanut vallan. Luonnevikaiset juuri hakevatkin niin nössöt puolisot jotka eivät mahda mitään eikä edes uskalla lähteä.

        Ei tarvitse välttämättä olla mitään traumoja vaan vanhemmat ovat jättäneet kasvattamatta niin että lapsi on saanut kaikki periksi ja hallinnut vanhempiaan. Ei ole lapsuudessa asetettu mitään rajoja mistä se narsismi juuri kehittyykin. Saa kohdella puolisoa ihan miten julmasti lystää ja käyttää lapsia lyömäaseena. Ilman lapsia ei olisi aseita millä taistella ja uhkailla puolisoa pysymään ruodussa.

        Veljesi pitää lähteä vaikka millä uhkailtaisiin. Ei lastenkaan tähden voi menettää mielenterveyttään ja pakko olla onneton. Kyllä ne lapset tulevat isänsä luo, pitää luottaa vaan siihen. Ei niitä se ämmä kauan pysty "vankilassa" pitämään. Ja kauankohan jaksaa ne yksin hoitaa kun ei ole vanhempiakaan auttamassa. Jos se ämmä löytää uuden uhrin, nössön niin varmasti alkaa lapsia isälleen tuupata jotta saa aikaa uuden nössön kanssa. Koittaa paksuksi heti jotta saa kiristää. Ne kiertää samaa kierrettä tavallisesti.


      • ajattele toisinpäin
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Kiitos! Ihanaa että joku ymmärtää sen, että naiset osaa olla pahimmillaan aivan kamalia. Olenhan minäkin nainen ja tiedän tasan tarkkaa mihin naiset pystyy.

        Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. Meidän vanhemmat ovat aina yrittäneet vaan olla huomaamatta tätä ja kiinnittämättä huomiota - sillä vältetään riitoja. Veljeni vaimo on alusta asti ollut todella katkera ja kateellinen koska meillä on perhe kasassa ja hänellä ei. Hänellä ei ole isää enää elossa ja äidistä ei ole kuulunut mitään pienestä asti, on ollut ainoa lapsi perheessä. Hänellä on selvästikkin jotain ihme traumoja lapsuudesta. Olemme toistamiseen yrittäneet luoda suhdetta häneen ja ottaa hänet osalliseksi perhettämme, tottakai. Mikään ei ole auttanut eikä hän halua olla tekemisissä meidän kanssa. Kuten tuolla yhdelle mainitsinkin, että hän ei edes antanut minun tulla esikoisen ristiäisiin ja hän on kieltänyt esikoisen aikana etteivät vanhempani saa nähdä lastenlastaan... emme edes tajua miksi. Hän on lähetellyt äidilleni ihan mielettömiä sähköposteja ja häntä ärsyttää kun meiltä ei irtoa huomiota tälle käytökselle. Hänen omin sanoin me emme kuulu hänen perheeseen... Mutta mitä voit tehdä kun ihminen ei vaan halua olla osallinen, et mitään.

        Ja tuo että nainen on aina oikeutettu koska on nainen, koska synnytti, koska kantoi lasta mahassaan... huoh. Isä siitti, isä on kasvattanut, isän rooli lapsen elämässä on ihan yhtä tärkeä! Minusta tämä valtio tai lähinnä sosiaalitantat on ihan vastenmielisiä miten he kuvittelevat etteivät isät halua olla lastensa elämässä. Siinä sitten selittelet 18 vuotta täyttäneelle lapsellesi miksi et ollut läsnä, koska äitisi ei antanut minun sinua nähdä. Onko näillä naisilla oikeasti hyvä omatunto? Käyttävät lapsiaan pelinappuloina. Riita on vanhempien välillä eikä niihin ikinä kuulu vetää lapsia mukaan.

        Veljesi vaimo on ihan oikeassa. Hänen perheensä on sun veljesi ja heidän yhteiset lapset. Et sinä, ei vanhempasi. Te olette hänen miehensä sukulaisia. Ja te ette oikeasti tiedä, miten veljesi käyttäytyy häntä kohtaan neljän seinän sisällä. Voihan olla niin, että veljesi käytös saa hänet toimimaan niinkuin toimii. Jospa se veljesi ei olekaan mikään ihanneaviomies? Sun silmissäsi vaan näyttää siltä. Helppoahan se on esittää malli-isää muiden läsnäollessa.

        Voisiko olla mahdollista, että sun veljessäkin on jotain vikaa??? Hän on itse omasta vapaasta tahdostaan mennyt vaimonsa kanssa naimisiin ja heidän asiat ei todellakaan kuulu teille. Antakaa perheen elää rauhassa niinkuin haluavat. Kyllä sun veljesi apua pyytää sitten kun hänestä siltä tuntuu.


      • ttttttt
        ajattele toisinpäin kirjoitti:

        Veljesi vaimo on ihan oikeassa. Hänen perheensä on sun veljesi ja heidän yhteiset lapset. Et sinä, ei vanhempasi. Te olette hänen miehensä sukulaisia. Ja te ette oikeasti tiedä, miten veljesi käyttäytyy häntä kohtaan neljän seinän sisällä. Voihan olla niin, että veljesi käytös saa hänet toimimaan niinkuin toimii. Jospa se veljesi ei olekaan mikään ihanneaviomies? Sun silmissäsi vaan näyttää siltä. Helppoahan se on esittää malli-isää muiden läsnäollessa.

        Voisiko olla mahdollista, että sun veljessäkin on jotain vikaa??? Hän on itse omasta vapaasta tahdostaan mennyt vaimonsa kanssa naimisiin ja heidän asiat ei todellakaan kuulu teille. Antakaa perheen elää rauhassa niinkuin haluavat. Kyllä sun veljesi apua pyytää sitten kun hänestä siltä tuntuu.

        Juuri noin. Taitaa ap sisarena olla vähän turhan kiintynyt veljeensä ja mielellään sekaantuu tämän asioihin. Puuttumalla veljen perheen asioihin, ap vain tekee kiusaa ja haittaa.


      • true....
        Haluan auttaa kirjoitti:

        Kiitos! Ihanaa että joku ymmärtää sen, että naiset osaa olla pahimmillaan aivan kamalia. Olenhan minäkin nainen ja tiedän tasan tarkkaa mihin naiset pystyy.

        Veljeni vaimo on aina käyttäytynyt huonosti.. Meidän vanhemmat ovat aina yrittäneet vaan olla huomaamatta tätä ja kiinnittämättä huomiota - sillä vältetään riitoja. Veljeni vaimo on alusta asti ollut todella katkera ja kateellinen koska meillä on perhe kasassa ja hänellä ei. Hänellä ei ole isää enää elossa ja äidistä ei ole kuulunut mitään pienestä asti, on ollut ainoa lapsi perheessä. Hänellä on selvästikkin jotain ihme traumoja lapsuudesta. Olemme toistamiseen yrittäneet luoda suhdetta häneen ja ottaa hänet osalliseksi perhettämme, tottakai. Mikään ei ole auttanut eikä hän halua olla tekemisissä meidän kanssa. Kuten tuolla yhdelle mainitsinkin, että hän ei edes antanut minun tulla esikoisen ristiäisiin ja hän on kieltänyt esikoisen aikana etteivät vanhempani saa nähdä lastenlastaan... emme edes tajua miksi. Hän on lähetellyt äidilleni ihan mielettömiä sähköposteja ja häntä ärsyttää kun meiltä ei irtoa huomiota tälle käytökselle. Hänen omin sanoin me emme kuulu hänen perheeseen... Mutta mitä voit tehdä kun ihminen ei vaan halua olla osallinen, et mitään.

        Ja tuo että nainen on aina oikeutettu koska on nainen, koska synnytti, koska kantoi lasta mahassaan... huoh. Isä siitti, isä on kasvattanut, isän rooli lapsen elämässä on ihan yhtä tärkeä! Minusta tämä valtio tai lähinnä sosiaalitantat on ihan vastenmielisiä miten he kuvittelevat etteivät isät halua olla lastensa elämässä. Siinä sitten selittelet 18 vuotta täyttäneelle lapsellesi miksi et ollut läsnä, koska äitisi ei antanut minun sinua nähdä. Onko näillä naisilla oikeasti hyvä omatunto? Käyttävät lapsiaan pelinappuloina. Riita on vanhempien välillä eikä niihin ikinä kuulu vetää lapsia mukaan.

        Oikeassahan veljen vaimo on: Ette te heidän perhettä olekaan. Olette sukua.


    • narskultatuntuu

      Hei,
      kuulosta narsistiseltä naiselta.
      Valitettavasti,mutta ero tod ainoa vaihtoehto. Varatkaa sossuun aika,te veljen puoleiset sukulaiset...

    • tiinatööt

      suukotellaan,kun pikkulapsi.

    • kesäheinä

      Mielenkiintoista,,,hyvin mielenkiintoista. Voihan se tietysti ollakkin noin miten ap on tänne kirjoittanut, mutta tuon tason " tiedän tasan tarkkaan kaiken veljeni suhteesta"- analyysi tarkoittaisi sitä, että ap:n olisi pitänyt asua heidän kanssaan samassa taloudessa jo pitkään sillä ei noin tarkkaa analyysiä voi kukaan tehdä ilman että hengittää niskaan 24/7.

      Olen mäkin ulospäinsuuntautunut ja äitini ja siskoni kuvittelevat tietävänsä mun suhteesta kaiken..niin..kaiken sen siis minkä heille kerron ja näytän ulospäin. Loput ovat mun ja mieheni välisiä juttuja joista heillä ei ole aavistustakaan ja siksi ovat autuaan tietämättömiä asioista mitkä ovat mullistaneet,rikastuttaneet, ilostuttaneet ja toisaalta myös tuoneet ääretöntä surua.
      Harvoin me riidellään, mutta silloin kun se iskee, se iskee kunnolla. Onneksi ei kuitenkaan fyysistä. Tästäkin sitten on heillä " jotka meidät tuntee kuin omat taskunsa" omat versionsa. Monesti mä olen ollut heidän mielestä se kusipää, vaikka mies on ollut se joka sopan sillä kertaa on keittänyt ja sama päinvastoin, mun mies on saanut paskaa niskaan vaikka mä olen taas sillä kertaa ollut se ääliö. Ja nämä kaikki päätelmäthän on tehty vaan sillä perusteella että on jossain keskustelussa tullut ilmi että riitaa on ollut.

      Joten tämä vuodatus oli vaan ap:lle pikku vinkki ettet sä voi loppujen lopuks tietää liiaksi totuutta vaikka kuinka hyvä vainu sulla olisi. Sekin voi joskus pettää.

    • töksismöksis

      Jaaha. Vaikuttaa siltä, että olet veljellesi sekä hänen perheelleen "se toinen nainen". Sinulla on aivan mieletön hinku "auttaa" ja puuttua veljen asioihin. Tiedät ja tunnet veljesi sekä hänen läheistensä asiat paremmin kuin he itse.

      Veljesi on vaimonsa valinnut. Veljessäsi on hyvät ja huonot puolensa, kuten meissä kaikissa. Aivan samoin hänen vaimossaan on hyvät puolensa. Veljen lapset ovat myös, tai etenkin hänen vaimonsa lapsia. On hyvin ajattelematonta mustamaalata lasten äitiä. Kertomuksesi perusteella hän on täysin mitätön, tekee kaiken väärin. Ymmärrä nyt edes, ettei kaikki halua esim. halailla, ja se on täysin normaalia. Usein pienemmät lapset sietävät halailua vanhemmiltaan, mutta heidän varttuessaan kokevat sen nolona.

      Rakkautta ja tukea normaalisti saa rakastaessaan ja tukiessaan puolisoaan. Jos näin ei tapahdu, vuorovaikutus parisuhteessa tökkii. Parin vuorovaikutusta ei yhtään paranna, jos joku ulkopuolinen, kuten sisar (tai se toinen nainen...) puuttuu perheen asioihin. Pahemmaksi vaan menee kaikki.

      • harakoille menee

        Parin vuorovaikutusta ei yhtään paranna, jos joku ulkopuolinen, kuten sisar (tai se toinen nainen...) puuttuu perheen asioihin. Pahemmaksi vaan menee kaikki.

        Yllä oleva lainaus töksismöksiksen kirjoituksesta on koko jutun ydin. Tuo tulisi tajuta, että ulkopuolinen sekaantuja neuvoineen vain sotkee koko tilanteen. Vastaavanlainen hinku auttaja sai ensin autettavansa itsemurhaa pohtimaan ja myöhemmin sitten myös ajoi toisenkin puolisoista henkisesti vaikeaan tilanteeseen. Jos siis tuntuu siltä, että ulkopuolisena tuntee asiat paremmin kuin pariskunta itse ja haluaa siten mestaroida toisten parisuhteessa, niin hälytyskellojen pitäisi jo soida, sillä ulkopuolinen ei koskaan tiedä kokonaisuutta, ei pariskunnan koko historiaa ja siitä johtuvia kriisejä.


    • Pohdintaa

      Jokaisen vaikeassa elämäntilanteessa olevan on hyvä ja välttämätöntäkin
      saada apua. Tässä tapauksessa sisar on oikea henkilö, koska tuntee veljensä
      perheen vaikean tilanteen ja voi luottamuksellisesti keskustella ainakin toisen
      lasten vanhemman kanssa.

      Veljen auttaminen jaloilleen ja hallitsemaan omaa elämäntilannetta on sisaren
      tavoite. Monet ihmiset terapiassa valittavat sitä, etteivät ole löytäneet luotettavaa
      keskustelukumppania purkaakseen ahdistavaksi käynyttä parisuhdetta.

      Yleistä on. jos tilanteeseen ei saada,niin pitkittynyt stressi alkaa ilmetä univaikeuksina, mielialan laskuna ja työtehon alenemisena.
      Sisar on aiheesta huolissaan. Lastenlasten eristäminen isovanhemmistaan
      kertoo jo määrätynlaisesta persoonallisuuden vinoumasta.

      • agatha.

        Metsään menee Pohdintaa. Sisar on todellakin veljensä avioliitossa se "toinen nainen", kuten tuossa edellä sanottiin. Eikä sisar myöskään tunne veljensä "vaikeaa tilannetta" varmasti sen enempää kuin joku toinen perheen ulkopuolinen. Kuten toiset naiset muutenkin, myös sisar puolustaa veljeään leijonan lailla, eikä löydä tämän vaimossa yhtään mitään hyvää. Vaikka veli on vaimonsa itse valinnut, kuten on myös todettu aiemminkin. Ne vaimot kun vaan ovat niin kamalia! Silti veli, mies (tai varattu rakastajamies) eivät vain eroa, vaikka toiset naiset, ah niin mielellään hakisivat eroa miehen puolesta. Onneksi se ei ole mahdollista :).

        Tuossa kommentoitiin myös, että veljessä on aivan varmasti jotain sellaista, joka vaikuttaa heidän suhteensa toimivuuteen. Veli tuskin on niin hyvä, virheetön ihminen kuin sisar haluaa kuvitella. Ihmisten omituisen, vaikean käytöksen takana piilee hyvin usein kosolti salaisuuksia. Joskus selviää toisten liitosta monen vuodenkin päästä millaista kärsimystä koko liitto on ollut - etenkin sille "ongelmalliselle" puolisolle. Aivan mielettömän usein juuri suhteen hyvis vain esittää sellaista. Todellisuus on aivan toinen.


    • Etkö pysty muuhun ?

      Agatha ! Kyhäelmäsi perusteella olet sivuraiteilla koko asiasta.

      • sisko ja sen veli

        Ei kukaan pyhimys ole, mutta ei tuo veljen vaimo ainakaan.
        Millainen ihminen kieltää lapselta yhteydet isovanhempiin. Tämä jo pelkästään kertoo missä mennään.


        Usein juuri tälläinen naistyyppi hankkiutuu raskaaksi, mikäs sen toimivampaa, tänäkin päivänä. Varmasti nämä dominoivat naiset bongaavat kiltit miehet, eiväthän he yhtä "vahvoja" miehiä voisi hallita.

        En yhtään ihmettele, että veli pelkää eron tapahtuessa miten lasten tapaamisten käy. Luultavasti nainen ajattelee kuinka voin tehdä kiusaa exälle. Lapsia ei siinä kohtaa ajatella hiukkaakaan.

        Ei helppo juttu missään nimessä. Jääminen tekee onnettomaksi ja eroaminen pelottaa lasten vuoksi.
        Minusta sisko ei ole mikään "toinen nainen", normaalia lähisukulaisen huolehtimista.


      • jsdgjzdf
        sisko ja sen veli kirjoitti:

        Ei kukaan pyhimys ole, mutta ei tuo veljen vaimo ainakaan.
        Millainen ihminen kieltää lapselta yhteydet isovanhempiin. Tämä jo pelkästään kertoo missä mennään.


        Usein juuri tälläinen naistyyppi hankkiutuu raskaaksi, mikäs sen toimivampaa, tänäkin päivänä. Varmasti nämä dominoivat naiset bongaavat kiltit miehet, eiväthän he yhtä "vahvoja" miehiä voisi hallita.

        En yhtään ihmettele, että veli pelkää eron tapahtuessa miten lasten tapaamisten käy. Luultavasti nainen ajattelee kuinka voin tehdä kiusaa exälle. Lapsia ei siinä kohtaa ajatella hiukkaakaan.

        Ei helppo juttu missään nimessä. Jääminen tekee onnettomaksi ja eroaminen pelottaa lasten vuoksi.
        Minusta sisko ei ole mikään "toinen nainen", normaalia lähisukulaisen huolehtimista.

        "Millainen ihminen kieltää lapselta yhteydet isovanhempiin"

        Sitä ei voi tietää, asiaa on turha miettiä. Sitä paitsi viime jouluna lapset ainakin ovat tavanneet isovanhempansa... Kysyn silti sinulta: tiedätkö, että monet isovanhemmat kieltäytyvät hoitamasta lapsenlapsiaan eivätkä myöskään innosta hihku, jos heidän pitäisi tavata lapset? Monilla isovanhemmilla on suosikkijärjestelmä lapsenlapsille. Tästä johtuen ne ei -niin- suositut lapsenlapset karttavat isovanhempiaan (tai muita sukulaisiaan). Monesti äidit myös suojelevat lapsiaan kieltäessään jonkin asian. Usein lapset itse toivovat äidin niin tekevän. Kun lapsi ei halua, tuntee vastenmielisyyttä, niin ei hän uskalla sitä sanoa aina ikätovereilleenkaan, saati vanhemmille. Kieltäytyminen on erityisen hankalaa. Äiti osaa tehdä sen paremmin auktoriteetillaan. Sitten äiti on ehkä joidenkin mielestä kamala...


      • toinenvanhempi
        sisko ja sen veli kirjoitti:

        Ei kukaan pyhimys ole, mutta ei tuo veljen vaimo ainakaan.
        Millainen ihminen kieltää lapselta yhteydet isovanhempiin. Tämä jo pelkästään kertoo missä mennään.


        Usein juuri tälläinen naistyyppi hankkiutuu raskaaksi, mikäs sen toimivampaa, tänäkin päivänä. Varmasti nämä dominoivat naiset bongaavat kiltit miehet, eiväthän he yhtä "vahvoja" miehiä voisi hallita.

        En yhtään ihmettele, että veli pelkää eron tapahtuessa miten lasten tapaamisten käy. Luultavasti nainen ajattelee kuinka voin tehdä kiusaa exälle. Lapsia ei siinä kohtaa ajatella hiukkaakaan.

        Ei helppo juttu missään nimessä. Jääminen tekee onnettomaksi ja eroaminen pelottaa lasten vuoksi.
        Minusta sisko ei ole mikään "toinen nainen", normaalia lähisukulaisen huolehtimista.

        Nainen ei pysty yksin hankkiutumaan raskaaksi eli siinä on ihan yhtä suuri osuus veljelläkin ollut. Kaiken kukkuraksi on tehty vielä kaksi lasta sen ensimmäisen 'vahingon' päälle, joten aloittajan näkökulma vaikuttaa kovin subjektiiviselta.

        Tiedän useampiakin tapauksia, joissa lasten vierailujen rajoittaminen isovanhempien luokse on ihan perusteltua. Osalla on kyseessä lasten turvallisuus ja osassa tapauksista isovanhemmat eivät kunnioita lapsen vanhempien kasvatustapoja. Esimerkiksi vaikka jo se, että isovanhemmat tartuttavat lapsenlapseen tahallaan elinikäisen sairauden (streptococcus mutans), on perusteltu syy kieltää vierailut ilman valvontaa.


    • skfhjsärjh

      Kyllä sinä ikävä kyllä puolueellinen olet. ja niin se kuuluu tietty mennäkkin että oman veljen puolella ollaan...

      Homma on kuintenkin niin että vaikka veljesi olisi kuinka kunnollinen tahansa, se ei takaa onnellista avioliittoa. Ja pitää muistaa että tuossa avioliitossa on varmasti kaksi onnetonta ihmistä, joilla ei vaan yhteiselmä suju. Eikä se yleensä kyllä ole yhden ihmisen vika, vaan molempien.

      Asia kuitenkin on niin että sinun ei pidä puuttua veljesi elämään, muuta et voi tehdä kun vaan kuunnella. Hänen on itse tehtävä ratkaisunsa, oli se sitten suuntaan tai toiseen ja tukea sitä sitten.

      Vaikka kuinka ajattelet olevasi lähellä, et silti näe kaikkea sitä mitä heidän seinien sisällä tapahtuu. Heiän on ITSE sotkunsa selvitettävä, eikä se kuulu kellekkään muulle.

      • ytreefgguy

      • asiaa!
        ytreefgguy kirjoitti:

        http://www.miessakit.fi/fi/toimintamuodot/erosta_elossa

        Pyydä veljeäsi tutustumaan Miesakkien erosta elossa projektiin. Itse sain tuolta sekä hyviä käytännön vinkkejä, että henkistä tukea. Siellä on ammattitaitoa ja tietoa miehen oikeuksista.

        Ei auta itku markkinoilla. Veljen elämä on jo melko pilalla seuraavien 12 vuoden ajaksi. Toki yhteistuumin hakeutuminen pariterapiaan, niin että vaimo myös ymmärtää muutoksen välttämättömyyden, olisi ihanneratkaisu. Tällöin perhe pysyisi kasassa ja vaimo voisi käsitellä omia henkisiä kipupisteitään rauhassa.
        Mutta mitään hyvää ratkaisua ei todennäköisesti ole luvassa, on vain valittava monien huonojen välillä. Lasten kannalta melko hyvä ratkaisu olisi, että mies itse tekee elämästään avioliitossa niin hyvää kuin mahdollista. Määrittelee esim. juuri "Miessakkien " avulla mitkä ovat hänen rajansa, mitä sietää ja mistä kieltäytyy. Miehellä täytyy olla myös omaa aikaa, kavereita, sukulaiskontakteja ja harrastuksia (urheilua). Silloin voisi elämä olla siedettävää. Nyt olisi parempi olla kirjoittamatta liiton ulkopuolisen naispuolisen ymmärtäjän löytämisestä, mutta kyllä kolmen lapsen moitteeton isi saattaisi sellaisenkin ansaita jaksaakseen elää avioliitossaan.
        Koskapa helvetti repeää erotilanteessa vaimon puolelta vieraannuttamisineen, aiheettomine lastensuojeluilmoituksineen jne. niin eron ollessa väistämätön ehdotan miehen jämerästi hakevan lähihuoltajuutta 100 % mm. parempaan vanhemmuuteen vedoten. Hyvä juristi asialle heti alusta.

        Mutta kuten sanottu kannattaisi sinnitellä kunnes lapset/vanhin lapsi on vähintään 12 v. jolloin lasten omakin mielipide huoltajuudesta otetaan huomioon.


      • totisesti
        asiaa! kirjoitti:

        Ei auta itku markkinoilla. Veljen elämä on jo melko pilalla seuraavien 12 vuoden ajaksi. Toki yhteistuumin hakeutuminen pariterapiaan, niin että vaimo myös ymmärtää muutoksen välttämättömyyden, olisi ihanneratkaisu. Tällöin perhe pysyisi kasassa ja vaimo voisi käsitellä omia henkisiä kipupisteitään rauhassa.
        Mutta mitään hyvää ratkaisua ei todennäköisesti ole luvassa, on vain valittava monien huonojen välillä. Lasten kannalta melko hyvä ratkaisu olisi, että mies itse tekee elämästään avioliitossa niin hyvää kuin mahdollista. Määrittelee esim. juuri "Miessakkien " avulla mitkä ovat hänen rajansa, mitä sietää ja mistä kieltäytyy. Miehellä täytyy olla myös omaa aikaa, kavereita, sukulaiskontakteja ja harrastuksia (urheilua). Silloin voisi elämä olla siedettävää. Nyt olisi parempi olla kirjoittamatta liiton ulkopuolisen naispuolisen ymmärtäjän löytämisestä, mutta kyllä kolmen lapsen moitteeton isi saattaisi sellaisenkin ansaita jaksaakseen elää avioliitossaan.
        Koskapa helvetti repeää erotilanteessa vaimon puolelta vieraannuttamisineen, aiheettomine lastensuojeluilmoituksineen jne. niin eron ollessa väistämätön ehdotan miehen jämerästi hakevan lähihuoltajuutta 100 % mm. parempaan vanhemmuuteen vedoten. Hyvä juristi asialle heti alusta.

        Mutta kuten sanottu kannattaisi sinnitellä kunnes lapset/vanhin lapsi on vähintään 12 v. jolloin lasten omakin mielipide huoltajuudesta otetaan huomioon.

        Mielestäni on se jotenkin jo kummaa kun veljesi on sinulle, ulkopuoliselle kertoillut avioliittonsa yksityisitä ja avioliiton sisäisistä asioista. Pysy sinä erossa toisten liitoista ja pussaile ja halaile vain omiesi parissa. Kyllä muakin inhottaisi jos meidän olohuoneen sohvalla istuisi vieraita ihmisiä halailemassa ja lääppimässä . Ärsyttäisi niin että hyi.


      • vakavanha
        totisesti kirjoitti:

        Mielestäni on se jotenkin jo kummaa kun veljesi on sinulle, ulkopuoliselle kertoillut avioliittonsa yksityisitä ja avioliiton sisäisistä asioista. Pysy sinä erossa toisten liitoista ja pussaile ja halaile vain omiesi parissa. Kyllä muakin inhottaisi jos meidän olohuoneen sohvalla istuisi vieraita ihmisiä halailemassa ja lääppimässä . Ärsyttäisi niin että hyi.

        Juu lapsen isoäitihän se on ällö muukalainen tunkelija lapsenlapsensa suhteen. Nämä klääppimiset taisivat tapahtua mummolassa.
        Ja asiostahan ei puhuta perkele, se suomimiehen pitäisi osata. Paljon kunniakkaampaa hoitaa ongelmat ihan itekseen vaikka hirvikivääri- tai köysiavusteisesti, ettei sukua ja muita ulkopuolisia häiritsemään vaan mene. Vai?


      • mgjxg
        vakavanha kirjoitti:

        Juu lapsen isoäitihän se on ällö muukalainen tunkelija lapsenlapsensa suhteen. Nämä klääppimiset taisivat tapahtua mummolassa.
        Ja asiostahan ei puhuta perkele, se suomimiehen pitäisi osata. Paljon kunniakkaampaa hoitaa ongelmat ihan itekseen vaikka hirvikivääri- tai köysiavusteisesti, ettei sukua ja muita ulkopuolisia häiritsemään vaan mene. Vai?

        Muistutettava on, ettei lapsetkaan läheskään aina pidä edes vanhempiensa "lääppimisestä" saati isovanhempien, tai kenen tahansa tutun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe