concerta ja agressiivisuus!!

Concerta36-nainen.

Onko kenelläkää agressiivistä käyttäytymitä concertan aikana!? Olen jo 2 kertaa saanut kilarit kun hermot mennyt ja nakellut mitä kädessä sattuu olemaan!! Tuntuu että tuhlaan enemmän nykyään rahaa peleihin, silti aina hoidan ensin laskut jne etten menetä luottotietoja. Olen saanut 5000e edestä tehtyä pelihimon takia nyt velkaa, onneksi tajusin laittaa kiellot lainafirmoihin. Tuntuu että concerta lisännyt näitä ongelmia ja kun otan lääkkeen, välistä iskee vainoharhoja. Lisäksi tuntuu kuin söisin pelkkää buranaa. Kohellan enemmän ja tavarat hukassa. 2x testit tehty ja ADD diagnoosin saanut.
Onko parempi lopettaa lääke vai isontaa annosta??
Välistä hermot niin kireällä ettei minulle kestä edes päivää sanoa, ärsyttää ylimääräiset äänet, esim joku laittaa kaapinoven kovaa kiinni yms.
Lopetin juuri ketipinorin syömisen, oli untaparantavana 25-100mg illassa. Mietin voiko ketipinor laukausta nämä kaikki? Vai conserta? Minulla myöskin diapam 30mg/pv. Ahdistukeen ja paniikkihäiriöön.

Pelkään että minulla olisikin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Vaikka lääkäri toista mieltä, en ole uskaltanut pelihimostani kertoa....vielä!!
Nyt saanut pelaamisen kontrolliin, kunhan tämä vain olisi pysyvää?

4

3264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adhd-aikuinen

      Pitää lopettaa. Heti. Osalle tulee sivuvaikutuksena aggressioita, lääke ei silloin sovi.

      Concertan ei kuulu toimia noin, sillä normaalisti kaikki raivarit ja tuhlailut nimenomaan loppuu. Bipolaarisuudesta se ei välttämättä kerro, osalle vaan ei sovi stimulantit lainkaan, ne toimivat aivoissa väärin. Tiedän myös pari ihmistä, joilla on bipo ja adhd molemmat, ja heille Concerta käy tasaavan lääkkeen kanssa yhdessä.

      ADHD:een on myös muunlaisia lääkkeitä, esimerkiksi Strattera, joka toimii eri tavalla. Ja se bipo kannattaa tutkituttaa, koska siitä on olemassa erilaisia muotoja, myös nopeaa vaihtelua/sekamuotoisuutta, jonka oireet sekottuu usein ADHD:n oireisiin. Nykyään tosi monet bipolääkkeet on sellaisia, että ne eivät lamauta ja osaa voi ottaa vain tarvittaessa. Moni pystyy elämään ihan normaalisti eli ei ole kauhistuttava kohtalo saada diagnoosia.

      Rohkeasti lääkäriin yhteyttä, että saat vointisi paremmaksi!

      • Concerta36-nainen

        Mitä tämä bibo, bip tms tarkoittaa?


      • mä vaan
        Concerta36-nainen kirjoitti:

        Mitä tämä bibo, bip tms tarkoittaa?

        bipolaarisuus eli kaksisuuntainen mielialahäiriö, google kertoo sit lisää


    • Pipopää

      Bipolaarinen häiriö "Bipo" on pseudosairaus, jonka toinen nimi on Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sitäkin vanhempi nimitys Maanis-depressiivinen häiriö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe