Mieheni saunoo toisten naisten kanssa!

....

Mieheni saunoo toisten naisten kanssa, mikä loukkaa minua! Aluksi sanoin hänelle tästä mutta hän on siitä lähtien vain jatkanut saunomista. Kun nostan asian esille hän vain vakuuttaa että se on sauna ja ettei ajattele muita naisia seksuaalisesti. Mitä voisin tehdä tai miten voisin ajatella ettei minulle joka kerta tulisi pahamieli siittä? Loukkaannunko turhasta?

25

2613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      No minä en ainakaan hyväksyisi että mieheni saunoisi toisten naisten kanssa. Tai no,riippuu paikasta,onhan kylpylöitäkin joissa on yhteis sauna ja silloin tietty asia ok mutta muuten en kyllä hyväksyisi,jos on parisuhteessa kuuluu oman kumppanin olla ainoa vastakkaistasukupuolta oleva jonka kanssa ollaan alasti samassa tilassa.

    • Normaalia on

      Sauna on pesupaikka ja miehes naturisti. Hyi kuin ruma mielikuvitus sulla on.

    • yhetdfedf

      Siis miehesi kutsuu naisia saunomaan kanssaan vai naiset kutsuvat porukalla miehesi saunomaan kanssaan? Vai mistä on kyse?

    • 14+6

      Mun mies saunoo välillä exänsä kanssa ja sen lapsi pitää miestäni isänään vaikka tämä ei ole. Ex on hurjan kiva tyyppi ja aivan ihana ihminen. Ei mun mies ansaitsiskaan sitä. Ei niiden välillä ole mitään seksuaalista ja miehelle saunominen on saunomista ei mikään seksipaikka. Saattaa saunoa kavereittensakin ja on niittenkin puolisot alasti siellä ilman rihmankiertämää. Minä olen estoinen ja en semmoisiin kimppasaunoihin lähde. Vain mun mies saa nähdä mut alasti. Ei muut.

    • place to relax

      Loukkaannut turhasta. En minäkään biseksuaalina katsele naisia enkä miehiä saunoessa sillä silmällä olin sitten sinkkuna tai suhteessa sillä minulle, ja monille muilla, sauna on puhtaasti paikka rentoutumista varten. Mielestäni olisi hyvin absurdia jos kumppanini vaatisi minua lopettamaan saunomisen ystävieni kanssa koska ei osaa kontrolloida mustasukkaisuuttaan.

    • " Loukkaannunko turhasta? "

      -Jokaisella on tietenkin oikeus tunteisiinsa.

      Mutta ainakin itse koen saunan kaikkea muuta kuin seksuaalisena paikkana. Ja tämä riippumatta siitä olipa kuinka hyvännäköinen nainen tahansa siellä mukana.

      Tietty ihmiset ovat yksilöitä, mutta jos poikaystäväsi suhtautuu saunaan ja saunomiseen kuten minä, niin sinuna en olisi huolissani.

    • 14+14

      Saunakulttuurit on suomessakin niin erilaisia. Itse olen länsirannikolta ja mies savosta. En minä ole tottunut saunomaan kuin puolisoni kanssa. Lapsenikin on nähneet minut alasti viimeksi 4 vuotiaina. Sen jälkeen ne on kylpeneet joko isänsä kanssa tai minulla on ollut vaatteet päällä kun olen valvonut heitä. Lapsuuden kodissani jokainen saunoi omalla vuorollaan. Edes vanhemmat ei saunoneet yhdessä. Isääni en ole koskaan nähnyt alasti enkä ylipäätään ollut nähnyt alastonta miestä kuin televisiossa ja kuvissa ennen kuin menetin neitsyyteni. Savolaisen mieheni mukana minut on painostettu tilanteisiin joissa on pakko saunoa hänen lastensa kanssa kun heille alastomuus on niin normaalia. Minua kuvottaa saunoa yhdessä hänen teini-ikäisen poikansa kanssa. Se on vaan minusta sairasta saunoa heidän seurassaan kun en edes ole hänen lastensa äiti. En minä paljastele omillekaan lapsille saatika joillekin puolitutuille kakaroille. En vaan ole tottunut tähän alastomuuskulttuuriin. Se ei ole minulle luonnollista. Sama kuin ottaisi jonkun mukaan kun menee kakalle. Ällöttävää.

      • "Edes vanhemmat ei saunoneet yhdessä. Isääni en ole koskaan nähnyt alasti enkä ylipäätään ollut nähnyt alastonta miestä kuin televisiossa ja kuvissa ennen kuin menetin neitsyyteni"

        -Kuulostaa vähän helkkarin takakireältä ja ahdistavalta ajatusmaailmalta...


      • 14+14
        TheOne kirjoitti:

        "Edes vanhemmat ei saunoneet yhdessä. Isääni en ole koskaan nähnyt alasti enkä ylipäätään ollut nähnyt alastonta miestä kuin televisiossa ja kuvissa ennen kuin menetin neitsyyteni"

        -Kuulostaa vähän helkkarin takakireältä ja ahdistavalta ajatusmaailmalta...

        Mitä kireää siinä nyt on? Ei kaikki vietä jouluakaan eikä se ole mitenkään kireää. Alastomana oleminen muiden ihmisten kuin puolison kanssa on outoa. Peseytyminen on muutenkin intiimi ja yksityinen asia. En minä kokoa kotiini ihmisiä pesemään hampaintaakaan illan ratoksi tai pyydä koko sukua kimppapissalle. Hygienian huoltaminen nyt vaan ei ole mikään sosiaalinen tapahtuma.


      • miesvm1967x
        14+14 kirjoitti:

        Mitä kireää siinä nyt on? Ei kaikki vietä jouluakaan eikä se ole mitenkään kireää. Alastomana oleminen muiden ihmisten kuin puolison kanssa on outoa. Peseytyminen on muutenkin intiimi ja yksityinen asia. En minä kokoa kotiini ihmisiä pesemään hampaintaakaan illan ratoksi tai pyydä koko sukua kimppapissalle. Hygienian huoltaminen nyt vaan ei ole mikään sosiaalinen tapahtuma.

        Jaa.. no minä kyllä mielelläni pesen vaimoni joka paikasta, ehkä sen ihan pyhimmän jätän hänelle ettei satu vahinkoa ja vauriota :D


      • miesvm1967x
        miesvm1967x kirjoitti:

        Jaa.. no minä kyllä mielelläni pesen vaimoni joka paikasta, ehkä sen ihan pyhimmän jätän hänelle ettei satu vahinkoa ja vauriota :D

        Että ei siinäkään mitään kireää siis ole kun molemmat ovat tyytyväisiä


      • 14+14 kirjoitti:

        Mitä kireää siinä nyt on? Ei kaikki vietä jouluakaan eikä se ole mitenkään kireää. Alastomana oleminen muiden ihmisten kuin puolison kanssa on outoa. Peseytyminen on muutenkin intiimi ja yksityinen asia. En minä kokoa kotiini ihmisiä pesemään hampaintaakaan illan ratoksi tai pyydä koko sukua kimppapissalle. Hygienian huoltaminen nyt vaan ei ole mikään sosiaalinen tapahtuma.

        "Mitä kireää siinä nyt on?"

        -Se ettet näe sitä johtuu kasvatuksestasi ja yleisestä takakireästä asennoitumisesta alastomuuteen.

        "Alastomana oleminen muiden ihmisten kuin puolison kanssa on outoa"

        -Oudompaa on se, että häpeää ja/tai yliseksualisoi alastomuutta niin paljon, että siitä tulee jonkinlainen tabu.

        "Edes vanhemmat ei saunoneet yhdessä"

        -Tämä sen sijaan ON outoa...


    • selvähän tämä

      Mitään muuta syytä en keksi tuollaiselle käyttäytymiselle, kuin sen, että miehesi tykkää tirkistellä vieraita alastomia naisia. Joka taas ei mielestäni ole oikeaa käytöstä parisuhteessa olevalle. En hyväksyisi ainakaan.

    • mies.

      Täs vähän aikaa sitten oltiin yhel mökil kun vuokrattiin ja siel mun tyttöystävä ehdotti et kaikki menee alasti uimaan. Meitä oli joku 5 naista ja 7 miestä. Ei mun tyttis ole ainakaan mitenkään mustasukkainen jos nään muita alasti kun se luottaa minuun. Enkä minä ajattele muita silleen...Oltiin siel kaks yötä ja saunottiin usein ja hauskaa oli.

    • Minä vaan

      Itse jättäisin menemättä jos tyttöystäväni loukkaantuisi tästä. Hän ei halua saunoa alasti, mutta ei kuulemma haittaa jos minä saunon alasti muiden tyttöjen kanssa. Tietää, että jättäisin väliin jos pyytäisi, mutta toisaalta on huomannut etten kiinnitä pahemmin huomiota muihin naisiin. Muutenkin rakastan tyttöystävääni ja en koe saunaa seksuaalisena paikkana. Useimmat ystävänaisistani joiden kanssa saunon ovat parisuhteissa myös ja osa minulle kuin siskoja.

      En siis sauno vain naisten kanssa tai pyri siihen. Joskus sitä tietty jää kahdestaan saunaan naisenkin kanssa, mutta eipä sen väliä.

    • .......

      Ai ovatko naiset siis oikeasti ihan alasti? No huhhuh. Kyllä meilläkin saunotaan työpaikan merkeissä porukalla, mutta naisilla on kyllä aina pyyhkeet. On sekin jo hienoa että saa naisten kanssa saunoa mutta pyyhkeen pois ottaminen olisi vielä unelmien täyttymys. Ehkä parempi ettei liikaa kerralla, kyllähän tuossa saattaisi hetkellisesti seota jos joskus naiset ilmestyisi ilkialasti saunaan, huoh. Kyllä on tuuri käynyt sinulla jos naiset tosiaan alasti ovat. Sekasauna on tosi hyvä mutta naisille ehdottomasti oikeus pitää pyyhettä päällä!

    • katselee varmasti

      Aivan varmasti katselee muita, niin on tehnyt jokainen saunassa käyvä mies naiselle, ellei mies ole tuhannen päissään mutta siinäkin on riskinsä.

    • Minä olen saunonut useammankin kerran naisten kanssa.

      Niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa.

      Itse en koe, että siihen liityisi mitään sellaista josta sinun pitäisi olla mustasukkainan tai muuten pahoittaa mielesi.

      Minä en koskaan katsele saunoessani naisia sillä silmällä minusta se olisi junttia.
      Ehkä miehesi ajattelee samalla tavoin ja hän vain ei yksinkertaisesti koe alastomuutta minään seksuaalisena asiana, eikä se minunkaan mielestäni ole sitä.

      Minusta sinunkin kannattaisi opetella vähän vapaamielisempää suhtautumista.

      En ymmärrä miksi mäet saunomisen jotenkin yksityisenä asiana, hyvin useinhan se on myös sosiaalinen tapahtuma.

      • huh.

        On se kummallusta, kun vieratten naisten kans saunaan menee. Eikö oma muija riitä.
        Jotenkin Sauna on pyhä paikka, jos se on ainoo tapa nähdä pilluja menemällä saunaan vieraitten naisten kans. Kyl tuntuu kumnalta , jos pääasiassa saunassa on naisia herää epäilys.


      • hujnmöl854

        Voi olla että se on sosiaalinen tapahtuma, mutta silloin vaatteet päällä. Saunapyyhe vähintään ja peseytyminen eri tiloissa. On muistettava kunnioittaa myös puolison periaatteita.


    • tillma

      Tässä isorintaisen, pitkähiuksisen blondin ajatuksia, minulla on myös muita muodokkaita blondiystäviä, ja olemme tulleet siihen tulokseen että kukaan mies ei voi olla meidän kanssamme kaveritasolla ilman että syntyisi lihallisia himoja heidän aivonystyröihinsä.

      Onpa tosi hienoa että joku mies voi katsella naista alasti seksualisoimatta naista! Itse en ole ollut koskaan tekemisissä miehen kanssa joka ei seksualisoisi minua jopa vaatteet päällä. Ihan sama onko mies katolinen pappi, mieheni sukulainen tai kaveri tai ystäväni mies tai muuten naimisissa oleva, miehillä on aina pervot mielessään. Tai sitten eivät halua olla missään tekemisissä kanssani.

      12-vuotiaasta asti olen katsellut tätä miesten touhua, sekä kohdistuen itseeni että muihin kauniisiin naisiin. Siinä määrin olen kokenut kaikenlaista, että minulle on tullut mielenterveydellisiä ongelmia seksualisuuteen ja parisuhteeseen liittyen. En nyt ala tässä kertomaan asioita mutta luotto miehiin on mennyt. Eräs puhelintyttö sanoi tv-ohjelmassa että hän tietää miesten olevan niin pervoja että ei kykene heidän kanssaan enää parisuhteeseen.

      Luulin että minulla on 2 miesystävää joihin voin luottaa ystävänä, että haluavat aidosti olla ystäviäni eivätkä halua mitään muuta. Olin väärässä ainakin toisen suhteen. Sain vasta kuulla häneltä itseltään että hän on ollut 20 vuotta minuun ihastunut. Toinen on nyt alkanut seurustelemaan ja ei pidä enää mitään yhteyttä.

      En ikinä lähtisi miesten kanssa saunaan alasti(kerran olen mennyt kun nuorena tyttönä pakotettiin),minulle on riittävän oksettavaa käydä uimassa uimapuku päällä, pervot silmät silloinkin seuraa. Ihmettelen, olen jo vähän vanhempi, luulisi että pervoille riittäisi nuorempia ja hehkeämpiä ja minut jätettäisiin rauhaan mutta ei. En ikinä hyväksyisi myöskään että mieheni kävisi alasti ja jopa ilman minua muiden naisten kanssa saunassa.

      Joo ja kyllä käyn terapiassa. Terapeutti sanoi että minulla on oikeus omiin rajoihini vaikka ne eivät miellyttäisikään muita.

      • ----------------

        kannattaa varmasti opetella myös se ajatus, että jokainen sinuun kohdistunut katse ei tarkoita lihallista himoa.

        hyvä, että olet hakenut apua terapeutilta ja tämä ei ollut nyt mikään vittuilu kommentti.


    • piparminttuli

      Ymmärrän tunteesi. En hyväksyisi itsekkään jos mieheni saunoisi alasti muiden naisten kanssa. Eikä hänkään hyväksyisi sitä minulta. Mielestäni jos on sinkku tai suhteessa olevalla on kumppanin hyväksyntä asiaan niin mikä siinä. Mutta jos tietää että kumppani ei hyväksy ja kuitenkin tekee niin on todella itsekäs. Katsoisin että sellainen ihminen ei kunnioita puolisoaan.

    • niin kerta

      Olen nainen ja saunonut monesti varatun miespuolisen kaverin kanssa. Olemme joskus ennen hänen nykyistä suhdettaan harrastaneet seksiä ja todenneet, että välillämme ei ole muuta kuin kaveruutta. Siis saunominen on vain sosiaalinen tapahtuma välillämme, ei mikään seksuaalisesti latautunut tilanne. Mietin itsekin asiaa hänen avovaimonsa kannalta ja päättelin että itsekin varmasti loukkaantuisin, mutta sitten totesin että kun emme tämän kaverini kanssa ole aiemminkaan suhteeseen päätyneet, miksi asia muuttuisi mitenkään saunomisesta?

      Älä toki sen vuoksi ainakaan pistä eroa vetämään.

      Voi nimittäin olla sama juttu kuin meillä, että ihan oikeasti vaan saunotaan yhdessä. Siellä tulee usein puhuttua ne syvällisimmät jutut ja monesti ollaan heidänkin parisuhdettaan lauteilla vatvottu.

    • itseä niskasta kiinn

      ei siinä oo mitään kireää. jos haluu suhteen pysyvän koossa ja kuten perhe-elämälle on parasta ei kannata ruveta kiusaamaan itseään ja muita tommosilla edeskysymystasolla. näinhän ihmiselle tarkoitettiin jo alusta lähtien.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe