Musertava näky

Toivoin niin

Siinä se on, tämän kesän mieleenpainuvin näky. Rakastamani mies uuden tyttöystävänsä kanssa. Kuva on porautunut verkkokalvolleni ja sydämeni on totaalisen hajalla. Sattuu, sattuu niin hirveästi ja henkeni salpautuu.

Voi elämä kiltti onko sinun pakko olla näin julma. Olen voimaton enkä kykene parantamaan sydäntäni tästä tuskasta.

Auta auta joku ja ota se kuva pois silmistäni.

37

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justmesimplemind

      Se joku on aika. Asia on vaan elettävä ja kohdattava sekä luotettava siihen, että jonakin päivänä se tuska on kadonnut. Puhu, kirjoita, itke, raivoa... Voimia ja lämmin halaus

    • 10+17

      Voi ei... tuota tilannetta pelkään itsekin enemmän kuin mitään muuta. Tiedän, että exälläni on uusi, ex tietää tunteistani ja myös siitä etten kestä nähdä heitä yhdesssä.. välttelen paikkoja joissa voisin törmätä heihin, mutta joku päivä kohtaaminen on väistämätöntä, tiedän senkin.

      Tunnen tuskasi ja voin vain toivottaa sinulle voimia ja jaksamista. Aika todennäköisesti auttaa...minulla sitä on kulunut nyt vuoden eikä vielä yhtään helpota.

    • Toivoin niin

      Lämmin kiitos sympatioista! Lohduttaa kun tietää ettei ole yksin. Parempaa tulevaisuutta meille kaikille

    • selavii...

      No, ensi kesänä saattaa taas olla joku uusi, tyttö- ja poikaystäviä tulee ja menee.

    • Läpi vaan!

      Oma kokemukseni: Joku vuosi sitten seisoin sateisessa syyspimeässä ja katsoin kun exäni hyppäsi uuden naisen kanssa bussin. Bussi kuljetti tutun rakkaan porukan juhliin, jossa olin ollut vuosia kutsuvierana. Nyt en kuulunut porukkaan. Olin turtana surusta ja olin varma etten ikinä selviä tästä. Tunnetta kesti pitkään.

      Nyt on monta porukkaa, jossa olen kutsuvieraana uuden kumppanin kanssa. Sellaisin ryhmiä joihin kuulumme yhdessä, en siis kenenkään siivellä. Elämä on paljon mielenkiintoisempaa ja antoisampaa tällä hetkellä. Ei ole tippaakaan katkeruutta, päinvastoin, juuri tämä ero piti kokea, koska se johti ihan uudenlaiseen elämään.

      Tietenkin näiden kappaleiden väliin mahtuu paljon ponnisteluja, rohkeutta vaativia muutoksia, itkua ja naurua.

      On hyvä että suret surun kunnolla. Vain potemalla pääsee yli. Olen varma että kuva haalenee ja viimein häipyy silmistäsi, pala kerrallaan. Voimia!

    • rikkimyös

      Mulle tapahtui eilen just samalla tavalla. Tämän päivän olen ollut todella huonossa hapessa, enkä tiedä miten tästä selviän. Itken, itken ja itken.... Tiedän, että aika auttaa, mutta tällä hetkellä en jaksa siihenkään uskoa. Olen niin rikki. En toivo tällaista oloa kenellekään, en koskaan.

    • Toivoin niin

      Kaikkein kamalinta siinä on se kun tajuaa että mies ei enää aikoihin ole edes ajatellut minua vaan on "laittanut kirjan kannet kiinni" ja mennyt eteenpäin, aloittanut uuden elämän. Mutta minä vaan värisen surussani ja olen kuin ö aapisen laidalla että miten tässä nyt näin kävi ja näin nopeasti.

      Elimmekö niin eri todellisuuksissa?

    • typerä immeinen

      Mun sydän sai osuman tänään. Vaikka en nähnytkään livenä ihmisiä mutta ne kuvat jotka fb näin sai mut itkemään ja tajuamaan että olen todellakin menneen talven lumia tälle miehelle :'(

      • rikkimyös

        Exäni on kaverini facebookisssa...tiedän että pääsisin helpomalla kun poistaisin hänet, mutta en vain pysy siihen. Itsensä kiduttaminen toisen päivityksiä ja kuvia katselemalla ei ole järkevää, mutta minkäs teet. En pysty vielä päästämään irti, vaikka haluaisinkin.


      • typerä immeinen
        rikkimyös kirjoitti:

        Exäni on kaverini facebookisssa...tiedän että pääsisin helpomalla kun poistaisin hänet, mutta en vain pysy siihen. Itsensä kiduttaminen toisen päivityksiä ja kuvia katselemalla ei ole järkevää, mutta minkäs teet. En pysty vielä päästämään irti, vaikka haluaisinkin.

        Sama juttu mulla. Kaikki sanoo että poista se kavereistas mutta en kykene sitä tekemään. Pitäisi kyllä kun erosta on jo puol vuotta. Onneksi harvemmin laittaa mitään kummosia tilapäivytyksiä tai kuvia mutta eilen se oli laittanut uudesta naisesta kuvia kun olivat olleet reissussa. Yhdessäkään kuvassa eivät olleet yhdessä. Mun oli pakko piilottaa ne kun en pystynyt niitä kattelemaan.

        Alkoi kyllä suututtaa ja itku tuli. Silloin kyllä kävi mielessä että ny poistuu tää tyyppi mun elämästä lopullisesti. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin kun illalla kävin uudestaan kun tämä mies oli tykännyt mun uudesta profiilikuvasta ja muutamasta kappaleesta jotka olin jakanut. Oli niin sanotusti meidän biisejä.

        Pitäis vaan päästää irti mutta en vielä kykene


    • Toivoin niin

      Joo, ihan sekopäistä itsensä käskemistä: älä ajattele sitä, lopeta nyt, päästä irti, unohda se mies ja ala elää omaa elämääsi, älä ikävöi. Ja hetken päästä huomaat kuinka taas ajattelet häntä ja toivot yhä ja rakastat.

      Kyllä ihminen on tyhmä. Samaa rataa tallaa aina vaan.

      • rikkimyös

        Niinpä, sitä se just on. Tyhmältä tuntuu ja siltä että on kadottanut viimeisimmätkin järjenrippeensä. On niin helppo kuunnella "viisaampien" neuvoja siitä, muten pitäisi päästää irti ja jatkaa elämää...unohda se mies, ei ollut sun arvoinen ym.. Mutta kun en vaan pysty.

        Olen sitä mieltä, että suru on surtava ja siihen ei auta mikään muu kuin aika. Itsellä ero ei ole ihan tuore (yli vuoden kestänyt) ja vieläkin itkettää. Terapiat on käyty ja ammattiapua saatu, mutta kun kaipaan niin kaipaan. Yhdessä vaiheessa näytti jo vähän valoisammalta, mutta exän näkeminen uuden kanssa vei taas maton jalkojen alta ja olen aivan yhtä huonossa kunnossa kuin erotessammekin.


      • typerä immeinen
        rikkimyös kirjoitti:

        Niinpä, sitä se just on. Tyhmältä tuntuu ja siltä että on kadottanut viimeisimmätkin järjenrippeensä. On niin helppo kuunnella "viisaampien" neuvoja siitä, muten pitäisi päästää irti ja jatkaa elämää...unohda se mies, ei ollut sun arvoinen ym.. Mutta kun en vaan pysty.

        Olen sitä mieltä, että suru on surtava ja siihen ei auta mikään muu kuin aika. Itsellä ero ei ole ihan tuore (yli vuoden kestänyt) ja vieläkin itkettää. Terapiat on käyty ja ammattiapua saatu, mutta kun kaipaan niin kaipaan. Yhdessä vaiheessa näytti jo vähän valoisammalta, mutta exän näkeminen uuden kanssa vei taas maton jalkojen alta ja olen aivan yhtä huonossa kunnossa kuin erotessammekin.

        Voimia sulle. Kyllä sitä toivois että helpottas jo vähitellen tää ikävä. Mä menin vielä möläyttämään kuinka paljon hän mulle vielä merkitsee ja kuinka paljon välitän hänestä. Siinä vaiheessa olin täysin varma että se mies poistaa mut kavereistaan mutta mitä vielä


      • et ole typerä
        typerä immeinen kirjoitti:

        Voimia sulle. Kyllä sitä toivois että helpottas jo vähitellen tää ikävä. Mä menin vielä möläyttämään kuinka paljon hän mulle vielä merkitsee ja kuinka paljon välitän hänestä. Siinä vaiheessa olin täysin varma että se mies poistaa mut kavereistaan mutta mitä vielä

        Miksi poistaisi kavereistaan, koska niinhän se on, että se kenellä on jo uusi kumppani, ei käy samanlaisia tuskan, ikävän tunteita läpi.


      • typerä immeinen
        et ole typerä kirjoitti:

        Miksi poistaisi kavereistaan, koska niinhän se on, että se kenellä on jo uusi kumppani, ei käy samanlaisia tuskan, ikävän tunteita läpi.

        Taisi heti eron jälkeen alkaa etsimään uutta naista. Itse en edes pysty ajattelemaan uutta suhdetta kun tunteita on vielä entistä kohtaan


      • et ole typerä
        typerä immeinen kirjoitti:

        Taisi heti eron jälkeen alkaa etsimään uutta naista. Itse en edes pysty ajattelemaan uutta suhdetta kun tunteita on vielä entistä kohtaan

        Taitaa monet miehet tehdä juurikin niin, että heti uutta naista metsästämään.... Eihän se kivalta tunnu. Itse saatan surra, vaikka ero olisikin ollut oikea ratkaisu, menee hetki, että toipuu siitä, että yksi tarina on päättynyt. Mitä tekee mies, noh, heti uusi muija kainalossa. Pidetään peukkuja, että säkin tapaat uuden miehen, joka päihittää exäsi mennen tullen. :)


      • typerä immeinen
        et ole typerä kirjoitti:

        Taitaa monet miehet tehdä juurikin niin, että heti uutta naista metsästämään.... Eihän se kivalta tunnu. Itse saatan surra, vaikka ero olisikin ollut oikea ratkaisu, menee hetki, että toipuu siitä, että yksi tarina on päättynyt. Mitä tekee mies, noh, heti uusi muija kainalossa. Pidetään peukkuja, että säkin tapaat uuden miehen, joka päihittää exäsi mennen tullen. :)

        Toivon mukaan niin käy kun itse olen siihen valmis.

        Tosta kavereista poistamisesta vielä sen verran että jos mä olisin se joka olisi jättänyt ja olisin uudessa suhteessa eikä mulla olisi mitään tunteita entistä kohtaan enää niin olisin kyllä viheltänyt pelin poikki siinä vaiheessa kun toinen osapuoli olisi alkanut tunteitaan paljastamaan.

        No meitä on kyllä moneen lähtöön mutta en haluaisi enää siinä vaiheessa olla entisen kanssa edes fb kaveri. Toivottaisin vaan hyvää tulevaisuutta ja sanoisin suoraan ettei enää kiinnosta koska olen onnellisesti uudessa suhteessa. Tulis nääs aika vaivautunut olo sen jälkeen


      • typerä immeinen
        typerä immeinen kirjoitti:

        Toivon mukaan niin käy kun itse olen siihen valmis.

        Tosta kavereista poistamisesta vielä sen verran että jos mä olisin se joka olisi jättänyt ja olisin uudessa suhteessa eikä mulla olisi mitään tunteita entistä kohtaan enää niin olisin kyllä viheltänyt pelin poikki siinä vaiheessa kun toinen osapuoli olisi alkanut tunteitaan paljastamaan.

        No meitä on kyllä moneen lähtöön mutta en haluaisi enää siinä vaiheessa olla entisen kanssa edes fb kaveri. Toivottaisin vaan hyvää tulevaisuutta ja sanoisin suoraan ettei enää kiinnosta koska olen onnellisesti uudessa suhteessa. Tulis nääs aika vaivautunut olo sen jälkeen

        Enkä nyt tarkoita sitä että luulisin entisellä olevan tunteita minua kohtaan. Itse olisin vain reagoinut erilailla tuollaisessa tilanteessa


      • rikkimyös
        et ole typerä kirjoitti:

        Miksi poistaisi kavereistaan, koska niinhän se on, että se kenellä on jo uusi kumppani, ei käy samanlaisia tuskan, ikävän tunteita läpi.

        Näin juuri. Mulla nyt sitten exäni poisti minut kavereistaan. En tiedä miksi, itsekö teki päätöksen vai uusi naisensako pyysi / käski. Jos mahdollista, niin nyt tuntuu vieläkin pahemmalta kuin aiemmin. Nyt on vaan pakko päästää irti, kun en voi enää facebookissakaan häntä nähdä.

        Ehkäpä tämä on mulle hyväksi. Poissa silmistä, poissa mielestä. Mutta poissa sydämestä ei tule onnistumaan vielä pitkään, pitkään aikaan.


      • typerä immeinen
        rikkimyös kirjoitti:

        Näin juuri. Mulla nyt sitten exäni poisti minut kavereistaan. En tiedä miksi, itsekö teki päätöksen vai uusi naisensako pyysi / käski. Jos mahdollista, niin nyt tuntuu vieläkin pahemmalta kuin aiemmin. Nyt on vaan pakko päästää irti, kun en voi enää facebookissakaan häntä nähdä.

        Ehkäpä tämä on mulle hyväksi. Poissa silmistä, poissa mielestä. Mutta poissa sydämestä ei tule onnistumaan vielä pitkään, pitkään aikaan.

        Mun pitäis varmaan itse poistaa se mies kavereista kun pahaa tekee. Ei se mun oloa helpota kuitenkaan tiedän sen. On mielessä kuitenkin kokoajan


    • en roiku

      Älä jää roikkumaan ja odottamaan ja kaihoamaan jotain mitä ei enää ole eikä tule. Muistot ok mutta päästä mies ajatuksistasi.Vapaudu ja ala elämään!

    • rjnvtijnr

      Niin klisestä mutt totta. Jos exän poistaa kaveresita, saa ajatusten tilalle jotain muuta kun ei voi kokoaikaa olla pläräämässä mitä toinen päivittelee lärväriinsä. Se tietysti alkuun meinaa hajottaa mutta ajan kanssa huomaat että elämässäsi on muutakin kuin exä ja kuva alkaa hiipumaan mielestä. Ei se helppoa ollut itsellekkään, mutta aika pian erosta nän kuitenkin tein. Poistin ja se oli hyvä päätös. Alkuun päätöksen jälkeen ajatukset kävivät monesti siinä mitä hänelle mahtaa kuulua kunnes muut jutut elämässä saivat mielikuvat hänestä hiipumaan ja yhtenä kauniina päivänä tajusin ettei edes ajatus tästä henkilöstä tunnu enää missään. Olen jatkanut elämääni hyvillä mielin.
      Pieni vinkki heille jotka painivat tämän kysymyksen kanssa : jos haluat poistaa exäsi kavereista mutta et uskalla, pyydä jotkakuta kaveriasi esim. kylään ja klikkaamaan poisto koneelta puolestasi. Sekin voisi helpottaa suuresti.

    • Neuvo itsellenikin

      Mitä jos pystyisit jotenkin rauhoittumaan ja päättää jättää tilanteen sikseen ja palata siihen esim puolen vuoden päästä.
      Katsoisit sitten vieläkö rakastat tätä miestä ja mitä hän sinulle sitten merkitsee.
      Saisit itsellesi arvokasta palautumisaikaa ja voisit keskittyä omaan hyvinvointiisi ilman ahdistavia ajatuksia tästä miehestä.

      Totta kai ajatuksia tulee ja joudut kärsimään pahasta olosta mutta jo tietoisuus määrätyn ajan pituisesta "rauhoittumisajasta" voisi auttaa.

      • typerä immeinen

        Mä olen onneksi päässyt vähitellen yli tästä miehestä vaikka onkin edelleen siellä fb kavereissa. Olen alkanut käyttäytyä häntä kohtaan samanlailla kun hän käyttäytyy mimua kohtaan. Hän on vaan yksi muiden kavereiden joukossa eikä tuu olemaan ikinä mitään muuta.


    • Pojalla on tunteet

      entä jos on poika ja ajattelee ihan samalla tavalla kun te tytöt? pitäis jatkaa elämää mutta ei uskalla

      • typerä immeinen

        Kyllä pojat/miehet käy samanlaisia tunteita läpi ja eikä teillä sen helpompaa ole kuin meillä varsinkin jos kyseessä on se jätetty osapuoli. Olettaisin siis näin olevan?


      • Pojalla on tunteet
        typerä immeinen kirjoitti:

        Kyllä pojat/miehet käy samanlaisia tunteita läpi ja eikä teillä sen helpompaa ole kuin meillä varsinkin jos kyseessä on se jätetty osapuoli. Olettaisin siis näin olevan?

        no ite oon se jättävä osapuoli... mutta kun tajuan mitä mulla oli vasta kun se on poissa. jotenkin tulee mustasukkaiseks joka asiasta mitä exä tekee ja se ärsyttää. mutta olen yrittäny olla mainitsematta asiasta hänelle mitään kun se tuntuis aika tyhmälle. en voi elää hänen kanssaan enkä ilman häntä. onko tämä vaan kateutta? exän elämässä on paljon miehiä ja mun elämässä vain pari tyttöä


      • typerä immeinen
        Pojalla on tunteet kirjoitti:

        no ite oon se jättävä osapuoli... mutta kun tajuan mitä mulla oli vasta kun se on poissa. jotenkin tulee mustasukkaiseks joka asiasta mitä exä tekee ja se ärsyttää. mutta olen yrittäny olla mainitsematta asiasta hänelle mitään kun se tuntuis aika tyhmälle. en voi elää hänen kanssaan enkä ilman häntä. onko tämä vaan kateutta? exän elämässä on paljon miehiä ja mun elämässä vain pari tyttöä

        Minulla tuli samanlaisia tuntemuksia sen jälkeen kun erottiin pitkälle tähän päivään asti. Olen miltei varma että se kaikki oli vaan sitä että mua harmitti että toinen jatkoi elämäänsä niin nopeasti kun itsellä oli vielä tunteita.
        Pyysin häntä poistamaan minut fb kavereista ja hän niin teki vaikka sanoi että haluaa olla ystävä. Ei ystävät käyttäydy noin kun hän käyttäytyi minua kohtaan. Tästä keskustelusta on jo yli 2 vk aikaa eikä mies ole ottanut yhteyttä minuun ystävänä joten torstaina päätin toivottaa hänelle hyviä jatkoja. Turhaan roikuin ihmisessä joka ei ollut enää sama kuin ennen


    • Laittakaa ihmiset oikeesti kaikki välit niihin eksiin poikki jos teillä on vielä jotain tunteita. Ei sitä pysty elämässä muuten menemään eteen päin. Miten pystyy unohtamaan ja siirtymään, jos koko ajan märehtii meneisyydessä. Katse tulevaisuuteen ja kohti uusia elämän ihmeitä.

      • typerä immeinen

        Mä sen tein tällä viikolla lopullisesti. Nyt on parempi olla eikä todellakaan ole mielessä jatkuvasti. Hän halusi jatkaa elämäänsä toisen kanssa ja niin aion tehdä minäkin vaikka sitä toista ei ole vielä.


      • typerä immeinen
        typerä immeinen kirjoitti:

        Mä sen tein tällä viikolla lopullisesti. Nyt on parempi olla eikä todellakaan ole mielessä jatkuvasti. Hän halusi jatkaa elämäänsä toisen kanssa ja niin aion tehdä minäkin vaikka sitä toista ei ole vielä.

        Päätti vielä ilmoitella itsestään eilen ja kertoi kuinka on mennyt kihloihin uuden kanssa viime perjantaina. Ei ois voinut vähempää kiinnostaa koko asia enkä tiedä syytä et miksi minulle kertoa eded tuollaista ku ei olla missään väleissä


    • Charlos

      Samoilla mennään..Sen verran on vielä tukalampi tilanne,että maksoin itseni kipeäksi,että he löysivät toisensa ja maksan edelleen.
      Ei kivusta poispäin vanaa kipua kohti, aika parantaa ja joskus ei sekään.
      Tiedän tunteen kun ei saa happea ja rukoilee yksin kyynnel silmin sydänkohtausta ja kuolemaa.

      Kuinka äkkiä kaikki se mikä oli lakkasi olemasta ja kuinka se kaikki minkä sen jälkeen näet.. Painaa rintaa, ei epäilystäkään etteikö tunteet loisi myös fyysisiä vaivoja.Omani helpottavat kohta kunhan nuha loppuu pääsen taas lenkille.
      10,20,30 km .. Askel askeleelta kipu siirtyy hetkittäin syrjään,
      joskus jossain välissä koen taas onnistumisia..Pikku hiljaa haavat arpeutuvat.
      Unohtaa ei pysty koskaan eikä antamaan anteeksi ,mutta kuten kaiken hekisen tuskan ja kivun kanssa tämänkin kanssa oppii elämään..

      Meidän matkamme alkoi samaan aikaan kanssasi. Soisin sen myös
      loppuvan samaan aikaan. Mutta se hetki ei ole vielä.. Tunti kerrallaan, minuutti kerrallaan, päivät kerrallaan.

      Mene nyt pesemään lattiat kuudennen kerran..Voimia sinulle

    • Gitta44

      Oltiin ex-mieheni kanssa lähes 20 vuotta naimisissa, sitten hän löysi itseään yli 15 vuotta nuoremman naisen, ja jätti minut.
      Nyt erostamme on kohta vuosi, enkä vieläkään pääse yli siitä. Olen myös exän fb-kaveria, ja arvatkaa onko jatkuvasti kuvapäivityksiä uuden sussun kanssa...
      Haluaisin unohtaa, mutta kun rakastan häntä vieläkin...

      • 7+6

        Ihan ensimmäiseksi poista hänet kavereistasi. Satutat vain lisää itseäsi katselemalla hänen fb-päivityksiään. Kun et näe häntä tai hänen profiiliaan, saat / joudut ajettelemaan muuta, kuten täällä jo aiemmin on sanottu. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta on sen arvoista, usko pois.

        Vuosi on lyhyt aika päästä yli 20 vuoden suhteesta. Anna itsellesi aikaa toipua rauhassa...

        Kaikki tämä on sanottu täällä jo aiemmin ja tuntuu varmaan tylsältä vielä kerran kuulla se: aika on ainoa asia mikä auttaa.... Sydän arpeutuu hitaasti, mutta varmasti.


      • typerä immeinen
        7+6 kirjoitti:

        Ihan ensimmäiseksi poista hänet kavereistasi. Satutat vain lisää itseäsi katselemalla hänen fb-päivityksiään. Kun et näe häntä tai hänen profiiliaan, saat / joudut ajettelemaan muuta, kuten täällä jo aiemmin on sanottu. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta on sen arvoista, usko pois.

        Vuosi on lyhyt aika päästä yli 20 vuoden suhteesta. Anna itsellesi aikaa toipua rauhassa...

        Kaikki tämä on sanottu täällä jo aiemmin ja tuntuu varmaan tylsältä vielä kerran kuulla se: aika on ainoa asia mikä auttaa.... Sydän arpeutuu hitaasti, mutta varmasti.

        Samaa mieltä olen. Itselle oli vaikeaa päästä irti mutta sitten kun se tapahtui oli paljon helpompi olla. Tiedän että en ole täysin yli päässyt niin siksi pyysin ettei mies ota yhteyttä minuun ollenkaa vaan jatkakoon sitä elämää jonka valitsi minun sijaan.

        Ystävä ei kannata yrittää olla ennenkuin on päässyt yli kokonaan. Senkin opin kantapään kautta


    • typerä immeinen

      Mä estin entisen kokonaan tuolla fb ettei todellakaan tule jatkossa muita "ilo"uutisia kuten tuo kihlaus juttu.
      Tajusin vihdoin viimein että en pääse irti lopullisesti jos en niin tee.

      Nyt on paljon helpompi katsoa eteenpäin elämää ja mennä kohti uusia seikkailuja ja haasteita

    • tyhmämuija

      kun entinen on paras kaveri, ainoa kuka tietää edes suunnilleen miten ajattelen ja elän, se on mulle enemmän perhe kuin biologinen perhe. kasvattanut mut, opetti mut asettumaan - mistä on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa, koska vaikka olin nuorena vastuuton ja aika vapaa mistään murheista enkä seurauksista välittänyt, tää ihminen sai mut näkemään millaiset seuraukset voi teoillani olla ja vaikka paljon olen muilta anteeksi saanut, itseltäni en. ja olen jäänyt jumiin, kun omaksuin tän ihmisen ajattelutavat, unohdin oman esteettömyyteni. turha sitä siitä loputtomiin on syyttää.

      kun se on mun koti, mun perhe, se kenen kanssa tahdon jouluni viettää, kertoa mitä oon touhuillut, se ketä ajattelen kun näen jotain kivaa kaupungilla, olen töissä, melkein mitä tahansa teenkin. yritin poistaa sen mielestäni keskittymällä muihin ihmisiin (kun itseensä keskittyminen, itselleen eläminen on itsekästä ja epätäydellisen naisen merkki, kuten mulle on opetettu), eikä siinä hyvin käynyt.

      olen hukassa ilman sitä. yritän täyttää elämäni kaikella muulla, ja se kaikki muu muistuttaa vain siitä. pitäisi ehkä katkaista välit kokonaan, mutta kun se ei ole pelkästään entinen, ainoa pitkäaikainen miesystävä, vaan me kaverustuttiin eron jälkeen ja ollaan koettu viime vuodet yhdestä. paljon oon sitä auttanut, paljon se on multa saanut kestää. virallisesta erosta on yli kuusi vuotta, yli kuusi vuotta epävarmuutta, sahaamista, turhia toiveita. ja vaikka se monesti on ajanut mut pois, aina ottanut takaisin, vaikka silloin kun sillä oli muita naisia ja olin helpottunut, ettei enää, annoin asian olla ja palasin sen nurkkiin. se oli hetken poissa, kuljin unessa, mutta mun piti olla itseni kanssa ja tajusin asioita, että tää on mun elämä ja se jää elämättä, jos vain roikun menneessä ja elän harhaa, jossa mulla on joku. se on valmis naimaan ketä tahansa naista mun lähipiiristä vaan näyttääkseen mulle ja itselleen, minä suljen silmät kun lähden ulos, etten vaan näkisi muita miehiä ja potisi siitä huonoa omaa tuntoa.

      kyllä ihminen osaa olla säälittävä. eikä tää kirjoitukseni tänne ehkä kuulu. suhteemme on tyhjä huone, johon tunkeudun vaikka oven läpi, siellä ei ole mulle mitään, ei edes seiniä joihin hakata päätä tai lattiaa jolle vajota. itkekää. olkaa katkeria, surullisia, vihaisia. muistelkaa hetki. itse en itkenyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe