Merkitsevätkö nämä tilanteet mitään?

Tulkintaongelmia

Kysyisin naisilta seuraavista tilanteista, joissa on tuntunut siltä, kuin vastapuoli ehkä haluaisi vihjailla jotain, mutta en ole ollut varma.

Tapaus 1) Juttelimme tytön x kanssa opiskelupaikassa niitä näitä, kun tämä alkoi kuvailla, millaisessa talossa olisi hienoa tulevaisuudessa asua perheen kanssa ja jatkoi, että "tarvittais vaan se mies...". Olisin kovin mielelläni tulkinnut tämän jonkinlaisena vihjeenä, mutta (ainakin tietääkseni) hän kuitenkin seurusteli keskusteluhetkellä.

Tapaus 2) Törmäsin toiseen tyttöön y kaupungilla, ja tämä otti melkein heti esille, kuinka "me muuten erottiin mun poikaystävän kanssa". No, sen voi kyllä todeta muutenkin.

Tapaus 3) Tyttö z tuli myöskin kaupungilla vastaan, ja erääseen hänelle sattuneeseen asiaan liittyen liitti fraasin "yksin kun asuu, niin sellaista voi käydä..." tjsp. Halu viestittää sinkkuuttaan vai muuten vain puheen sekaan liitetty toteamus?

Tiedän, että tämä kuulostaa hölmöltä, mutta asia on alkanut hämmentää. Ei noin hatarien vihjeiden, jos ne nyt sellaisia olisivatkin, pohjalta halua alkaa itseään nolaamaan. Kaikki kolme esimerkkityttöä ovat olleet sellaisia, jotka olisivat miellyttäneet (yksi aivan erityisestikin), mutta toisaalta olen ajatellut heidät sellaiselle tasolle, jonne minun ei kannata haaveilla. Onko kyseessä siis vain halukkuuteni tulkita kaikkia ohimeneviä sanomisia itselleni mieluisalla tavalla, vai missaanko näissä jutuissa jatkuvasti tilaisuuksia? Ikävä myöntää, mutta olen vastakkaisen sukupuolen kanssa melko ujo. Juttelu onnistuu ja naispuolisia kavereita on, mutta sukupuolinen aloitteellisuus ja itsensä tekeminen tykö on ongelma, ja välillä on vaikea edes kuvitella, että joku voisi kiinnostua sillä tavalla.

9

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen vastaa

      1) 'Tarvittais vaan se mies' = ei seurustele. En näkisi tuota vihjailuna.

      2) Riippuu kontekstista. Jos aiemmin puhetta seurusteluasioista ja teillä ok-välit, niin nainen halusi ilmaista että on eronnut.

      3) Ihan normaali lause. Mitä tässä uskaltaa miehille puhua jos tosiasioiden mainitseminen tulkitaan vihjailuksi? :D

      Joo mutta olen kylläkin nainen, joka ei jaksa vihjailuja.

      Jos olen kiinnostunut miehestä teen sen ilmi, esim. haluaisitko nähdä joskus kahvilla yms yms. Siinä kohtaa on turvallista sanoa, että joo ja ajan sopiminen. Muussa tapauksessa joudut ottamaan riskin itse, koska kaikki naiset ei ole aloitteellisia. Toki nuokin kaikki ovat voineet vihjailla, itse vaan en sellaista jaksa.

      • nainen vgbvgf

        Naisena sanoisin, että ykkönen ei luultavasti vihjaillut. Nainen puhui kuin tyttökaverilleen. Jos olisi halunnut vihjailla, ei olisi missään tapauksessa puhellut tuollaista "haluaa ison hienon talon ja siksi miehen"-tyyppistä juttua miehelle.

        kakkonen ja kolmonen saattoivat vihjailla hyvinkin. He livauttivat keskustelun sekaan tiedon siitä, että ovat sinkkuja ja saatavilla. jos olisin ap, niin kokeilisin lähestyä heitä.


    • 4 + 20

      Mulla on miehenä sellainen käsitys, että ei nainen edes vihjaa tuollaisista asioista jos ei halua nimenomaan viestiä jotain. Jos on muutenkin jatkuva riski saada ei-toivottuja lähestymisiä ja iskemisiä, miksi viedä puhetta vapaaehtoisesti ollenkaan siihen suuntaan?
      Päinvastaisetkin merkit on helppo huomata. Kun tutustuu uuteen neitoon ja juttelee niitä näitä, monesti poikaystävä tuodaan jonkun mutkan kautta esiin mukamas muuten vaan, vaikka selkeästi huomaa että viesti on: "älä edes yritä" :) Miksi minua kiinnostaisi mitä olet poikaystäväsi kanssa tehnyt?

      • ????????????????????

        Varmaankin siksi, koska usein se seurustelukumppani on tärkeä ihminen elämässä, joka liittyy aika moneen asiaan. Miksi sulle normaalissa keskustelussa kumppanin mainitseminen on ongelma? Senhän piti olla normaalia juttelua, niitä näitä kun toiseen tutustuu.


    • ramipussinen83rp

      Ei se enää merkitse, sillä sinut on jokatapauksessa jätetty. Ei kun vaan uutta tyttöä kehiin, jos löytyy.

      • Hukassa2014

        Ainakin itse otan nyt etäisyyttä naispuoliseen kaveriin joka kertoilee ongelmistaan ja poikaystävästään. Loistava kaveri välillä baarissa joka hakee nais-seuraa ja itse vaivihkaa liityn seuraan. Mutta neidiltä on nyt tullut kaiken näköistä juttua.

        "Sinusta huomaa että olet treenannut" Moni nainen pitää sinua salaperäisenä ja hyvän-näköisenä" Sulla on hyvä huumorintaju" Olet muuttunut miehekkääksi"

        "Iskisin sinut jos olisin sinkku"


        Voiko nämä olla kaverillisia lausahduksia ?


      • avuliasaatu
        Hukassa2014 kirjoitti:

        Ainakin itse otan nyt etäisyyttä naispuoliseen kaveriin joka kertoilee ongelmistaan ja poikaystävästään. Loistava kaveri välillä baarissa joka hakee nais-seuraa ja itse vaivihkaa liityn seuraan. Mutta neidiltä on nyt tullut kaiken näköistä juttua.

        "Sinusta huomaa että olet treenannut" Moni nainen pitää sinua salaperäisenä ja hyvän-näköisenä" Sulla on hyvä huumorintaju" Olet muuttunut miehekkääksi"

        "Iskisin sinut jos olisin sinkku"


        Voiko nämä olla kaverillisia lausahduksia ?

        Minkä tahansa noista voi sanoa kaverille, jopa homolle kaverille.

        Tässä on minusta kolme vaihtoehtoa:

        1) Se haluaa paistatella, koska oma poikaystävä ei enää kerro sille että se on superhaluttava. Se voi jopa liioitella parisuhteen ongelmia vain saadakseen flirttiä. Olet spede joka hehkuttaa toisen tyttöystävää, ja sen parisuhde oikeasti kukoistaa.
        2) Se haluaa pitää parisuhteen, mutta kaipaa säpinää. Onko se sitten pussailua kadulla, kähmimistä, irtoseksiä, ja haluatko siihen lähteä?
        3) Se haluaa jättää poikaystävän ja testailee että tärppäiskö muualla. Voit olla seuraava poikaystävä tai sitten vaan harjoitusvastustaja.

        Sano sille tuohon viimeiseen yhtä kepeästi että "tuu iskemään sitten kun oot sinkku, saatan hyvinkin kiinnostua" ja vaihda sitten puheenaihetta. Samoin tuo "moni nainen pitää"...voit sanoa että "kerro niille että tulee iskemään mut jos on tosissaan"


    • kaikki voivat olla..

      Ei nuo välttämättä mitään iskuyrityksiä ole. Olisi tökeröä tarttua noihin sanomalla että "minä voisin olla se mies" tai "lähdetkö sitten treffeille" ihan riippumatta siitä oliko tyttö juonitellen vai tiedostamattaan paljastanut Sinulle nuo asiat. Ehkä ykkösokhdassa voi ihan viattomasti varmistaa että eikös se tyttö nyt kumminkin ole parisuhteessa. Älä jää kuitenkaan puimaan parisuhdeongelmia.

      PItäisin nuo lausumat kyllä mielessä. Kaveripiirille nyt tietty on tapana kertoa isoista muutoksista mutta kyllä, mikä tahansa noista voi olla tiedostamaton tai tiedostettu vihje siitä että kun ensi kerralla (säällisen ajan kuluttua) sattumalta kohtaatte, voit vaikka pyytää kahvilaan tai leffaan, ihan rennosti.

      • Hukassa2014

        No se näkyy välillä aika selvästi ettei kaverini ja hänen parisuhde oikein etene. Kaverini taas kiukuttelee baarissa ja sanoo mulle että oisinpa sinkku. Sinuna iskisin kaikki. Mä en ole mitään kiinnostuksen merkkejä sille tytölle osoittanut tai sanonut, päin vastoin hän kyselee multa että olenko kaunis? Olen vastannut vain "joo". Sille en voi mitään jos hänen maailmansa siitä paranee. Eikä edes pahemmin kiinnosta, se vain tulee jostakin selittelemään niitä juttujansa minulle baarissa ja tarjoilee juotavaa.

        Olen ihan lähtenyt menemäänkin sen seurasta kun en jaksa välillä kuunnella sen parisuhde höpinöitä baarissa. Monet kerrat olen sanonut etten tiiä mitä sun pitää tehdä. Kuitenkin sellanen outo tilanne koska olen hänen poikaystävänsä kaveri myös. Enkä tiedä sanoisinko kaverilleni noista jutuista vai en. Mutta sittenhän se muija voi keksiä minusta ihan mitä vaan sille kaverilleni. Välillä tuntuu että helpompi on pysyä vain kaukana.

        Siinä mielessä asiallinen apuri koska hän on mukana välillä kun isken naisia. Naiset kertovat hänelle missä minä teen virheen jos ne lähtee menemään seurastani. Siis ihan älyttömiä juttuja ja olen muuttanut tapojani.

        Mutta

        1. No ehkäpä haluaa kehuja.

        2. En halua lähteä siihen. Tuntisin itseni selkärangattomaksi ja varsinkin kaveriani kohtaan. Nyt jo tuntuu siltä, kun en ole kertonut kaverilleni hänen jutuistaan. Jopa kieltänyt kertomasta mitään.

        3. Ei halua jättää poikaystäväänsä missään tapauksessa, kihloissakin jo. Meinasi saada koko kaveri porukan nokkapokkaan kun yks ehdotti hänelle eroamista. En ihan periaatteen vuoksi alkaisi hänen kanssaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1120
    Aihe