AUTTAKAA, alan olla loppu

Riiaedelleen

Ihan pakko avata uusi kesk. jos saisin siten vinkkejä että mitä hemmettiä tämä on olevinaan ja mihin suuntaan ja miten pitäisi toimia.

LÖIN MIESTÄNI
Tämä siis yöllisen tappelun seurauksena kun olin 8 tuntia kuunnellut sitä miten kamala ihminen olen ja miten teenkään kaiken väärin.
Tässä siis menossa uusi yritys suhteessa, erosimme jo kerran..
Ennen eroa vajosin aina suureen epätoivoon, mutta jotenkin eron aikana vahvistuttua ihmisenä en ole enää antanut henkisen väkivallan tehdä niin paljoa tuhojaan, mutta että tämäkö on seuraava tapa ratkaista ongelmat? :o
Kamala olo, en minä ole tuollainen ihminen oikeasti..

Siis kerron nyt heti, että en minäkään ole mikään helppo ihminen, en todellakaan.
Tuskin kukaan on täydellinen.
Mutta minä olen kovin herkkä ja sellainen että rakastan keskustelemista ja tiedän että jotkut miehet siihenkin pystyvät. Tässä suhteessa keskustelu on yhtäkuin huutamista. Edellisissä suhteissani minun ei ole koskaan tarvinnut edes ääntäni kohottaa, koska itse pystyn ainakin keskustella vaikeistakin asioista huutamatta.
Tämä siis aivan uutta minulle..

Minä olen aina ollut kovin mustasukkainen puolisoideni ex-suhteista.
Viimeisin riita oli siitä kun mieheni lähti kuskaamaan tätä exäänsä yöllä klo 2 kotiin, koska naisella oli paha mieli. Ok, ei siinä mitään, on hienoa että pystyy olla lasten vuoksi väleissä ja että on avulias ihminen.
Mutta kun minä koen nämä tilanteet kuin iskuina vasten kasvojani koska minä en saa missään asiassa apua, en koskaan enkä yhtä myötätuntoista kohtelua.
Eli minä ihmettelen sitä että mikä ihme minussa on vikana, tai siis vikanahan alkaa olla taas se että olen tämän "narskun" käytöksen myötä menettänyt omanarvontuntoani ja itsetuntoani vaikka eromme jälkeen yhteen palattua päätin että en anna hänen vaikuttaa enää minuun tällä tavalla.

Esimerkkinä tästä, kun koen että minua kohdellaan kuin ruttoa muihin "avun tarvitsijoihin verrattuna"
Minulla on ollut vatsahaava, joka välillä aina oireilee stressin vuoksi.
Olin useamman yön hyvin kipeä, lopputulos oli se että mies HUUSI minulle yöllä sitä tuttua omaa ihanaa suoraa huutoaan kun hän ei saa nukuttua ja siirtyi toiseen huoneeseen.. kun tietenkin vähän pyörin tuskissani niin häiritsin häntä-
Tästä loukkaantuneena alkoi tämä mieheni 8 tunnin huuto ja haukkuminen koska erehdyin kysymään häneltä
"Mikä ero on minussa ja exässä, kun hänellä pikkasen paha mieli niin jaksat keskellä yötä lähteä häntä lohduttamaan ja kuskailemaan, mutta kun minulla on kipuja niin minä ansaitsen vain huudon"
Tai kun kysyin että mikä hänestä on tehny noin kylmän ihmisen?

Koskaan en kysymykseen vastausta saanut, vaan asia käännettiin päälaelleen;
Eli alkoi tämä 8 tuntia kestänyt huuto, miten MINUUN ei voi luottaa, tämän olen huomannut olevan se kaava että jos minä epäilen häntä jostain tai että hän edes käsittää asian väärin ja luulee minun epäilevän, asiasta ei voi keskustella vaan aletaan syyttämään minua.
Ja se paisuu sitten yli äyräiden ettei vaan tarvi puhua siitä aiheesta mikä oli se alkuperäinen asia, eli yhtäkkiä olinkin varastanut rahaa, pilannu ties kenen elämän jne jne.. Ja oli asia mikä tahansa niin se käännetään aina enemmän tai vähemmän onnistuneesti minun kontolle, eli aivan kuin hän ei sietäisi omaa itseään ja omia virheitään, tai yrittää peitellä niitä tai ei vaan tiedosta tehneensä "väärin"
Vanhoja juttujakin siinä sitten nousi tietenkin pintaan, kuten tämä kun hän paineli sänkyyn kaverini kanssa mikä oli myös hänen mielestään minun syytä..
Ja mainittakoon tässä että ennen kuin hän petti tämän minun kaverini kanssa minua niin oli useita muitakin inhottavia tapahtumia.
Samainen nainen kun oli kylässä niin kerran aiemmin mieheni tuli humalassa kotiin, kävi saunassa, tuli alasti eteemme, seisokki päällä ja sanoi tulkaa tytöT sänkyyn..
Näitä kun miettii ja muistelee niin ei edes ole ihme että miksi tuota luottamusta ei ole vieläkään tullut enempää tätä kyseistä miestä kohtaan.
Minä en oikeasti tiedä kuka hän on ja samalla hän vetää minua siihen samaan epätodellisuuden oloon missä elin ennen eroamme..

Se kun tapahtuu mitä tahansa, tekee hän mitä tahansa, mistä minulla on oikeuskin sanoa mielipiteeni, se käännetään minua vastaan ja lopulta minä pyydän anteeksi hänen tekojaan.. Koska muuten vietämme mykkäkoulua viikko tolkulla..
Aivan kuin olen pyytänyt anteeksi sitä kun;
löysin hänet baarista toinen nainen sylissään,
tai kun hän pyyteli kaveriani sänkyyn minun silmien edessä,
tai kun hän kävi minuun käsiksi yhteisellä lomamatkalla, ei lyönyt mutta heitteli pitkin seiniä,
tai se kun hän petti minua kaverini kanssa..
Aina jotenkin lopulta minä pyydän anteeksi, koska hän puheillaan tai mykkäkoululla saa jotenkin käännettyä huomion pois itsestään ja tapahtuneesta..

Tosin nyt voin sanoa ensimmäistä kertaa elämässäni että olen oikeasti häneltä anteeksi pyynnön velkaa koska löin häntä, vai olenko sittenkään...

Kuka olen, mikä olen, kuka hän, mikä hän on?
Mitä teen?

61

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä tässä taas

      Minä tässä taas vastaan tällä kertaa pikaisesti, voin myöhemmin vastata enemmän. Tuossa kyllä on ainesta siihen, että mies voi olla narsisti, jopa psykopaatti. Psykopaatti on sellainen, joka voi elellä pitkään sosiaalisesti kelvollista elämää. Todennäköisesti hänkin käyttää uhriaan jotenkin hyväkseen ja hyötyy hänestä. Oliko tuo saunaepisodi humalassa tehtyä? Psykopaatin humalakäyttäytyminen on absurdia, järjetöntä ja selittämätöntä.

      Psykopaatti touhuaa kyllä sevinkin päin omituisia, joiksi nuo teot täytyy luokitella. Ei heitä niistä vastuuseen saa. Psykopaatti on huono oppimaan ja hakkaavat yleensä omaa päätään seinään jopa niin, että usein juuri heillä on niitä vapausrangaisutksiakin.

      Todennäköisesti olet itse jotenkin alistuva persoonaltasi, jos mies on psykopaatti. Ei heidänlaistensa kanssa voi muuten olla pitkässä suhteessa. Oletteko kuinka kauan olleet tuossa on/off -suhteessanne?

      • Tuo on merkki

        "Esimerkkinä tästä, kun koen että minua kohdellaan kuin ruttoa muihin "avun tarvitsijoihin verrattuna" "

        Tuo on merkki narsismista tosiaan. Hehän tarvitsevat suitsutusta ja kunniaa. Eivät ole eronneet oikeasti jos ovat olleet naimisissa ja heillä on lapsia, vaan vanha perhe kulkee mukana jne jne... Psykopaatti on siis usein narsisti myös.


      • huomautus2345
        Tuo on merkki kirjoitti:

        "Esimerkkinä tästä, kun koen että minua kohdellaan kuin ruttoa muihin "avun tarvitsijoihin verrattuna" "

        Tuo on merkki narsismista tosiaan. Hehän tarvitsevat suitsutusta ja kunniaa. Eivät ole eronneet oikeasti jos ovat olleet naimisissa ja heillä on lapsia, vaan vanha perhe kulkee mukana jne jne... Psykopaatti on siis usein narsisti myös.

        Kuten varmasti tiedät, psykopaatti ei ole narsisti vaan narsisti muistuttaa psykopaattia. Psykopaatti on jo aivan toisella tasolla.


      • Siis narsisti on
        huomautus2345 kirjoitti:

        Kuten varmasti tiedät, psykopaatti ei ole narsisti vaan narsisti muistuttaa psykopaattia. Psykopaatti on jo aivan toisella tasolla.

        Siis narsisti on harvoin psykopaatti, mutta psykopaatti on usein narsisti. Oireet sekoittuvat ja vain jotkin seikat paljastavat narsistin psykopaatiksi. Kummankin oirelistat ovat samankaltaiset ja eroavat joissakin asioissa.

        Psykopaatilla on joitakin piirteitä, jotka tekevät hänestä ehkä jopa narsistia siedettävämmän. Psykopaatti ei kuulemma nauti pahanteostaan vaan se tulee ikään kuin kylkiäisenä välttämättömyyden pakosta (se paha muille ihmisille siis) niitä näitä puuhaillessa.

        Kumpikaan tapaus ei tunne empatiaa ja heillä on samankaltainen hurmaamisen tarve ja molemmat huiputtavat ja ovat patologisia valehtelijoita. Molemmilla on teatteriesityksensä.

        Sitä en nyt tässä hoksaa, että onko pelkillä psykopaateilla (ilman narsismin oireita) niitä lähteitä ja keräävätkö psykopaatit hovia.

        Oma narsisti-psykopaattini tekee kaikkea mitä narsistitkin ja sitten tulee vielä se psykopatian oireisto päälle.


    • miebie

      Tervetuloa kerhoon.

      En kovin monesti kellekään sano, että eroa. Mutta poikkeus vahvistanee säännön.

      Ota ero. Sinulla on jo kokemus siitä, mitä on keskustella jonkun toisen kanssa vaikeistakin asioista. Mitä ilmeisimmin olet nyt ihmisen kanssa, jonka kanssa niin tulee harvoin, jos koskaan, tapahtumaan. Harvemmin ne tavat paremmiksi muuttuu jos alku on kyllin kamala. Huonommiksi korkeintaan.

    • Vfytgho

      Kertokaa mikä tekee ihmisestä psykopaatin?

    • RiiaSad

      Yli kaksi vuotta olemme nyt olleet tässä on/off suhteessa.. Muu aika yhdessä mutta n. 4 kuukautta asumuserossa.

      Juu, saunaepisodi oli humalassa. Koskaan ei vastaavista anteeksi pyyntöä kuulu, ei ikinä. Ne asiat vaan jätetään leijumaan, koska tapahtumien jälkeen asiat käännetään minun syyksi niin olen jossain vaiheessa luovuttanut niistä "nalkuttamisen" ja alistunut mutta sitten käy juuri näin kun jossain vaiheessa mitta täyttyy..
      Mutta nuo on jo vanhoja juttuja, niitä aikoja kun olin hyvin rikki henkisesti.
      Itsemurhaakin yritin lääkkeillä, ei vaivautunut mies edes sairaalaan katsomaan, eikä asiasta koskaan mitään puhuttu.

      Eron jälkeen olen kokenut tulleeni vahvemmaksi ihmiseksi ja ehkä siksi en ole romuttunut samoin kuin aiemmin.

      Mutta toisaalta olen myös huomannut, että joko uudelleen lämmitelty suhde ei saa syttymään kipinää uudestaan tai sitten en jotenkin ole viehättävä mieheni mielestä enää kun en ole niin hyvin hallittavissa..?
      Seksiäkin on yhteenpaluun jälkeen ollut vain noin kerran kuukaudessa ja se on se sellainen hätänen kassien tyhjennys ;)

      Joo, tiedetään joku viimeistään tässä vaiheessa sanoo että mitä HELVETTIÄ vielä olet siellä, mutta kun jotenkin kuitenkin rakastan tätä miestä kovasti..
      Vai onko se sitä harhaluuloa, rakastaa sitä miestä johon rakastui, se joka hän aluksi oli, hurmaava, kohtelias, kiltti ja kaikkea mitä nainen voi toivoa..
      Mihin se mies katosi? Odotanko häntä turhaan takaisin...

      Ja tiedän kyllä minkälainen on normaali parisuhde, olen sellaisissa elänyt,
      mutta kaipaankin nyt vinkkejä että jos nyt välttämättä tähän haluan jäädä niin mitkä on ne keinot millä tulemme toimeen?

      Suuri kiitos kaikille

      • Ihan ensin, mitä

        Ihan ensin, mitä tiedät narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ja psykopatiasta?

        Tuosta, että kysyt vinkkejä, tulee mieleen, että et olisi lukenut Vakniniakaan... Hänellähän on selkeitä vinkkejä, jotka asiaa kokeneena allekirjoitan ja tosiksi uskon myös minä.

        Pääasia on, että hänet pitää hyväksyä sellaisena kuin hän on. Häntä ei kannata käydä opettamaan. Hyväksy tai jätä.

        Minulla oli saumaa hiukan kiristää omaa narsisti-psykopaattiani, mutta se on harvinaista. Emme myöskään asuneet yhdessä, joten voin sanella yksinkertaisia sääntöjä, joita edellytän. Yksi opittu sääntö/ 2 vuotta tahtiin...

        Sääntöihini kuului mm. ei saa puhua minulle muista sänkykumppaneista. En myöskään tahtonut nähdä heitä. Muistutan, että emme asuneet yhdessä, niin se oli hänelle helpompaa.

        Opetukset ja sivallukset, joita Vakninkin suosittelee, annoin hänelle aikana, jolloin hänellä oli vaikeaa, joten ne menivät paremmin perille.

        Joillakin narsisti-psykopaateilla on hyvä huumorintaju, minun np:lläni oli, joten huumori on hyvä väline keskustelussa. Asiat lyhyesti, ei jaarittelua. Sinun pitää asettaa itsellesi selkeät rajat, mutta yleensä rajojen asettelussa käy niin, että ne ovat liian ahtaat narsistille, jolloin rajojen asettaminen käytännössä johtaa eroon.

        En ole riidellyt hänen kanssaan ainakaan kahteen vuoteen, koska hän on ymmärtänyt, ettei voi puhua minulle muista naisista, koska se hepuli jonka saan tuosta ei ole ihan pieni hepuli...

        Ei turhia kyselyitä eikä urkintaa vakavassa mielessä. Huumorilla olen mennyt.

        Vamman luonne kannattaa ehdottomasti opetella tuntemaan.

        En voi suositella sinulle jäämistä suhteeseen, koska asutte yhdessä niin en usko, että oikeasti kestäisit häntä.

        "Vai onko se sitä harhaluuloa, rakastaa sitä miestä johon rakastui, se joka hän aluksi oli, hurmaava, kohtelias, kiltti ja kaikkea mitä nainen voi toivoa..
        Mihin se mies katosi? Odotanko häntä turhaan takaisin..."

        Rakkaus narsistiin ja psykopaattiin on tietyllä tavalla harhaluuloa. Sellaisia ihmisiä, joita he aluksi esittävät, ei ole olemassakaan kuin narisistien teatterilavalla. Tunnet varmasti tarinan Ruben Oskar Auervaarasta, hän oli narsisti-psykopaatti.

        Minulla on joitakin ajattelunvälineitä käytössäni, joilla olen pystynyt pääsemään eroon sietämättömäksi käyneestä rakkaudentunteestani omaan narsisti-psykopaattiini ja nyt olen päässyt jo aika pitkälle suunnittelemassani erkanemisprosessissa.


      • Eivät narsistit eiv

        "Mutta toisaalta olen myös huomannut, että joko uudelleen lämmitelty suhde ei saa syttymään kipinää uudestaan tai sitten en jotenkin ole viehättävä mieheni mielestä enää kun en ole niin hyvin hallittavissa..?"

        Eivät narsistit eivätkä psykopaatit välitä koskaan kenestäkään. Heillä ei ole kykyä rakastaa, koska heillä ei ole kykyä tuntea empatiaa, joka on rakkauden välttämätön osa.

        Narsistit ja psykopaatit ovat suhteissa käytännöllisesti katsoen aina ainoastaan hyötymismielessä. Minun np:ni oli kanssani, koska minun asuntoni miellytti häntä. Kaikilla hänen pitkäaikaisimmilla suhteillaan on ollut hänelle syystä tai toisesta erikoisen hyvin sopiva asunto. Yleensä niin, että on hänen kunkin hetkisten tarpeittensa kannalta sopivassa sijainnissa, tarpeeksi neliötä ja riittävän hieno kalustus, että hän tuntee olonsa hyväksi.

        "Mutta nuo on jo vanhoja juttuja, niitä aikoja kun olin hyvin rikki henkisesti.
        Itsemurhaakin yritin lääkkeillä, ei vaivautunut mies edes sairaalaan katsomaan, eikä asiasta koskaan mitään puhuttu."

        Voi kirjoittelukumppani, hän ei ole tuon arvoinen.

        Toivotan sinulle voimia ja ajattelethan eroa moisesta miehestä.


    • riiasad

      Joku mainitsi tuon psykopaatti sanankin, nyt vasta perehdyin aiheeseen ja löysin netistä 10 merkkiä--- poimin joitain kohtia

      Ylitsevuotava kehuminen
      Psykopaatit etenevät suhteessa usein erittäin nopeasti. Jo ensimmäisillä treffeillä voit kuulla kuinka jumalaisen kaunis, äärettömän älykäs ja uskomattoman nokkela oletkaan. Mitä ikinä koetkaan heikkouksiksisi, psykopaatti kääntää ne parhaiksi puoliksesi. Vaihe kestää kuitenkin vain lyhyen aikaa.
      *** Näin meidänkin suhde alkoi, minä olin kaikkea mitä hän oli ikinä halunnut ja kamalalla kiireellä piti muuttaa yhteen, meniköhän 2kk kun asuin jo hänen luonaan ja heti alkoi asiat jotenkin muuttua omituisiksi :/

      Tunnet sääliä
      Se, miten mies puhuu ex-rakkaistaan ja muista elämänsä ihmisistä kertoo hänestä paljon. Merkit ovat huonot, jos ensimmäisillä treffeillänne mies kertoo ex-tyttöystävänsä olevan täysin hullu ja äidin kontrolloiva ja karmea. Usein psykopaatti antaa ymmärtää, että hänellä on ollut vaikeaa ihmisten kanssa ja häntä ei ole ymmärretty tai häntä on kohdeltu väärin.
      ***Todellakin, aluksi oli näin exät olivat tehneet aivan karmeita asioita, yksi jos toinenkin oli hullu ja yksi oli pettänyt ja vienyt kaiken..
      Näin siis aluksi, mutta yhtäkkiä nämä exät muuttuivatkin matkan varrella mukaviksi ja ihaniksi ihmisiksi, joista nyt yhtä pitää keskellä yötäkin auttaa ja kuskailla... Mutta siis suhteen alussa miehen puheet olivat juurikin tätä että häntä on kohdeltu niin väärin.. Silloin ajattelin että minä en koskaan noin ihanalle ihmiselle tule tekemään mitään pahaa :D

      Sairaudet ja vammat
      Psykopaatit rakastavat sääliä, joten pistä merkille kuinka paljon mies kertoilee kokemistaan vammoista ja sairauksista. Kysele paljon yksityiskohtia ja katso kuinka suuri osa tarinoista on valhetta.
      ***Tätä en ole huomannut paitsi kerran riidan päätteeksi hän tuli baarista, valitti kun ottaa rintaan ja käsi on puutunut, kysyi minulta että pitäisikö olla huolissaan, no tottakai minä heti epäilin sydäntä.. Soitin ambulanssin, sydänfilmissä ei näkynyt mitään.. Kävi seuraavalla viikolla lääkärissä..
      Ei kuulema saanu tuloksia heti vaan ne olisi pitänyt soittaa, puolen vuoden päästäkin kysyin onko hän jo soittanut tulokset, ei ollut kuulema muistanut..
      Minun mielestä haiskahtaa tämä...

      Mahtavaa seksiä
      Moni nainen kokee harrastaneensa elämänsä parasta seksiä psykopaatin kanssa. Tämä johtuu siitä, että psykopaatti tekee kaikkensa miellyttääkseen naista, myös sängyssä. Se on yksi keino saada nainen koukkuun. Yleensä psykopaatti kuitenkin kieltäytyy itse suhteen edetessä kokonaan seksistä.
      ***Suhteen alussa, siis todellakin vain alussa, sanotaanko kuukausi tai kaksi oli hienoa ja hyvää seksiä ja riittävän usein, sitten lässähti, seksiä kerran kuukaudessa, sellainen väkinäinen suoritus.
      Jos pyytää tyydyttämään minutkin, niin aina on joku kipeänä ettei voi. Itsensä kyllä hoitaa.

      7. Mykkäkoulu
      Kaiken lepertelyn ja hurmaamisen jälkeen, alkaa toinen peli. Psykopaatti saattaa ilman mitään syytä aloittaa mykkäkoulun tai kadota päiviksi ilman selitystä.
      ***Erittäin tuttua, jos hän on tehnyt jotain väärää hän aloittaa mykkäkoulun ikään kuin minä olisin häntä loukannut. Yrittää kääntää asian pois itsestään.

      8. Suhdepelit
      Psykopaatti haluaa saada sinut pakkomielteiseen tilaan, joten kaiken hellyyden, kehujen ja palvonnan jälkeen psykopaatti alkaa hiljalleen vetäytyä pois ja ottaa kuvioon kolmansia osapuolia tehdäkseen sinut mustasukkaiseksi.
      ***Tähän voin sanoa vain sanan MITÄTÖINTI,
      se varmaan kuvaa tätä parhaiten.

      9. Hylkääminen
      Yleensä psykopaatti kääntää yllättäen kelkkansa ja hylkää ilman varoitusta tai syytä. Olet hetkessä hänelle arvoton ja psykopaatti onkin todennäköisesti löytänyt jo uuden uhrin.
      ***Näin ei ole vielä meille käynyt, jos ei lasketa tuota kun kävi kaverini sängyssä,
      mutta jotenkin olen koko kahden vuoden ajan pelännyt juuri tätä, sen jotenkin vaistosi alusta alkaen että näin voi käydä.
      Koska tiedän monta hänen entistä suhdetta, joista hän on vain kadonnut.
      Kaikki on näyttänyt menevän hyvin ja sitten hän on vain kadonnut ja hänestä ei ole koskaan enää kuulunut mitään. Mutta minulle sanoo että ovat edelleen ystäviä ja voivat halata jos tapaavat. Aika erikoinen käsitys ystävyydestä.
      Koska olen jutellut tämän kyseisen naisen kanssa eikä hän kyllä pidä miestäni ystävänään :D Hänestä tämä mies sanoi että hän oli hyvä nainen ja sellainen jonka kanssa olisi toivonut homman toimivan.
      No mutta miten homma toimii jos mies vain katoaa eikä hänestä kuulu mitään, tämä nainen sanoi että oli mies sitten myöhemmin yrittänyt tunkea takaisin elämään mutta ei hän ollut enää ottanut.
      Näistä kun olen yrittänyt mieheltäni kysyä ja perustella omia pelkojani, saa mieheni silmittömän raivonpuuskan.

      • Tuo on ihan tyypill

        " :D Hänestä tämä mies sanoi että hän oli hyvä nainen ja sellainen jonka kanssa olisi toivonut homman toimivan."

        "No mutta miten homma toimii jos mies vain katoaa eikä hänestä kuulu mitään, tämä nainen sanoi että oli mies sitten myöhemmin yrittänyt tunkea takaisin elämään mutta ei hän ollut enää ottanut."

        Tuo on ihan tyypillistä omalle narsisti-psykopaatillenikin. Sen hyvän hän selittää aina löytyvän sieltä menneisyydestä. Se, että joku homma ei toiminut, riippui muka aina jostain aivan pienestä seikasta... Sitten myös sellaisia, joissa hän itse ei ollut tehnyt kaikkea oikein?!?! : }.

        Nuo selitykset ovat sellaisia, mitkä on ainoastaan tarkoitettu todisteeksi siitä, että hän on sittemmin parantanut tapansa ja muka pystyy toimimaan paremmin...: }. Sitä odotellessa sitten aika kivasti kuluukin uusia hyväksikäytellessä.

        Narsistit ja psykopaatit selittelevät entisistään niitä näitä, aina suhdanteen mukaan, mikä kulloinkin on eduksi. Ovat tarinaniskijöitä, joita todellisuus kiinnostaa vain siinä määrin kuin siitä on heidän tarinalleen apua. Tarinallahan täytyy olla runkoa sen verran, että kuulijat uskovat sen todeksi.

        "Näistä kun olen yrittänyt mieheltäni kysyä ja perustella omia pelkojani, saa mieheni silmittömän raivonpuuskan. "

        Sekoitat turhilla kysymyksilläsi hänen tarinaansa, joka on hänelle tärkeintä elämässä... Juuri tuosta syystä sinun kannattaa tutustua narsistiseen persoonallisuushäiriöön ja psykopatiaan. Suosittelen edelleen eroa.


      • Tuo kaikki entisistä

        " :D Hänestä tämä mies sanoi että hän oli hyvä nainen ja sellainen jonka kanssa olisi toivonut homman toimivan."

        Tuo kaikki entisistä kertoileminen ja heidän auttelemisensa ja muka hyvä välit liittyy myös heidän tarpeeseensa todistella itseään normaaleiksi.

        Asetat hänen normaaliutensa vähintään kyseenalaiseen valoon kyseenalaistamalla hänen kertomuksiaan. Hän ei tuota kestä... ymmärrät itsekin kun vain syvennyt ajattelemaan.

        Älä vie hänelle eteen uusia tietojasi ja näkemyksiäsi, vaan sulje ne sydämeesi ja toimi niin kuin parhaaksi näet. Suosittelen sitä eroa.


    • Et vieläkään sanonut

      "Näistä kun olen yrittänyt mieheltäni kysyä ja perustella omia pelkojani, saa mieheni silmittömän raivonpuuskan. "

      Et vieläkään sanonut, miksi hän on sinun kanssasi (sinun luonasi). Jossain tekstissäsi vilahti että mies rauhoittuu sinun luonasi. Onko ehkä niin että asunnossasi?

    • huh huhh

      Vitsi mitä hörhöilyä täällä taas.

    • riiasad

      en tiedä miksi mies on kanssani, itsekin olen asiaa miettinyt koska aiemmista suhteista hän on aina tehnyt katoamistempun tai muuten vaan ryssiny ne. Olen miettinyt sitäkin että onko hän kanssani todistellakseen ihmisille jotain itsestään... Ihan siis aavistus vain, että ovatko ihmisetkin siis hänen ystävät tai tuttavat alkaneet ihmetellä hänen käytöstään. Jotain tässä täytyy olla jos ei kerta rakkaudestakaan voi puhua. Eli ei ole mies minun asunnossa, eikä todellakaan rahojen perässä. Kahdeksan vuotta sitten hän minullekin teki katoamistempun, kolme viimeistä vuotta piiritti ja pommitti, sitten lankesin häneen ja tässä ollaan.
      Minä olen miettinyt omaa käytöstänikin, siinä täytyy olla jotain mikä vetää puoleensa. En vain saa kiinni siitä että mitä se on.

      • Ai olette noin

        Ai olette noin valtavan kauan olleet yhdessä... herrajestas.

        "Olen miettinyt sitäkin että onko hän kanssani todistellakseen ihmisille jotain itsestään... "

        Kyllä, aivan varmasti. Tuota niillä on koko elämä ja kaikilla heidän ihmisillään on rooli heidän näytelmässään.

        Ilmeisesti olet hänen kannaltaan jotenkin luotettava.

        "aavistus vain, että ovatko ihmisetkin siis hänen ystävät tai tuttavat alkaneet ihmetellä hänen käytöstään. "

        Aivan varmasti kyselevät, neuvovat ja ihmettelevät. Aivan väsyksiin asti.

        "Eli ei ole mies minun asunnossa, eikä todellakaan rahojen perässä. "

        Mutta katosi kuitenkin -omasta asunnostaan siis??? Piiritti ja otit takaisin?

        Mutta tuosta, että sinussa täytyy olla jotakin, niin luonteessasi varmasti jotain, että olet se luotettava ja teet ehkä kotitöitä?? Kotitöitäkään kaikki naiset läheskään nykyään eivät tee yksin. Itsekään en ollenkaan lähtenyt pyykkäämään enkä np:n vaatehuoltoon, koska hän pystyy siihen itsekin. Se saattoi ottaa hänen luonteensa päälle... Tuollaisia juttuja hän "arvosti" (piti itsestään selvänä että nainen tekee).

        Mutta ilmeisesti te kuitenkin jaatte kustannukset, tai peräti hän maksaa.


    • riiasad

      Ei emme ole olleet 8 vuotta yhdessä vaan sillon 8 vuotta sitten tapailimme ja hän teki minulle katoamistempun. Ei ole sitä tehnyt meidän ns virallisen yhdessä olon aikana.

      Tämän meidän hetkellisen eron aikaan viime talvena minä tein selväksi kaikille läheisilleni ja muille jopa hänen tutuilleen että mikä hän on ihmisiään.
      Olenko sitten itekin narsistinen kun olin niin koston haluinen, mutta olin myös kyllä hyvin loukattu sen jäljiltä kun hän harrasti seksiä "ystäväni" kanssa.
      Tästä olen miettinyt että halusiko hän minut takaisin vain sen takia että näyttää tuttavilleen sekä minun että omilleen että ei hän ole mitään tehnyt, koska otin hänet takaisin. Onko tämä vain sitä hänen kulissiaan...
      Olen joskus riidan yhteydessä sanonut että hänen kulissit alkaa kaatua, kun eräät ihmiset ovat nähneet hänen todellisen luonteensa, hän raivostuu silmittömästi. Olenhan minä kova häntä ärsyttämään aiheesta mutta silti.

      Siitä minä olen varma että kukaan ei häntä neuvo missään asiassa, sen varmasti tietävät kaikki hänen läheisimmät ihmiset.
      Koska hän joskus sanoi minulle että äitinsäkin kanssa oli ollut välit poikki useita vuosia koska hänen äiti oli puuttunut sanomisillaan hänen asioihin.
      Ja sen verran kyllä tätä miestä tunnen, että kukaan ei häntä saa ohjeistaa ilman että saa kuulla kunniansa.
      Hänen äidistäänkin näkee tämän varovaisuuden, heidän välillä ei näy sellaista äiti-poika suhdetta. On kuin kaksi hyvänpäivän tuttua keskustelisi.

      Ja sen takia hän ei minun kanssa ainakaan ole että olisin joku kodinhengetär.
      Kovasti saan aina kritiikkiä siitä miten en siivoa ja lojun vaan. Vaikka meillä on molemmilla ihan yhtä raskas työ niin hän olettaa minun huolehtivan siivouksesta aina. No kyllä minä siivoan, en siksi että mielestäni olisi likaista vaan sen takia että pystyisin välttää riidat aiheesta.
      Ruokaa en todellakaan kovin usein laita, useimmiten hän kokkaa.
      Joten tämäkään ei ole syy siihen miksi hän on näin pitkään kanssani viihtynyt.

      Toisaalta kyllähän minä häntä palvelen ja hyysään muuten, jos kipuilee yöllä niin minä nousen häntä ihan rakkaudesta keskellä yötä hieromaan.
      Itse en kyllä ole koskaan saanut mitään kosketusta/hoitoa.
      Kerran pyysin levittämään itseruskettavaa rasvaa selkääni ja en ole toista kertaa pyytänyt kun se tuntui olevan jotenkin niin vastenmielistä, läiski sen sinne sillee kuin olisin ollut jokin ruttonen spitaalia sairastava kauhistus, että se meidän romantiikasta :D
      Ja tosiaan kun minulla tästä stressistä ollu se mahahaavakin sillon eron aikaan ja nyt kun se taas oireili hetken aikaa kipuina yöaikaan, niin voi jesus minkä huudon sain kun häntä valvotin pyörimiselläni, huusi ja vaihtoi huonetta.
      Sillon tuli taas mieleen ne kun itse on silmät ristissä hieronut toisen kipeitä jalkoja keskellä yötä ilman kiitosta...

      Oletan itseni olevan ohutnahkainen narsisti kun olen aiheesta lukenut,
      sekö sitten lie se mikä meidät on hitsannut yhteen..

      • riiasad

        Niin juu, kyllä jaamme kustannukset. Ja ihme kyllä ilman suurempia huutoja hän silloin myös piti talouden pystyssä kun olin masentunut ja en ollut työkunnossa.
        Tosin jälkeenpäin olen kyllä kuullut nämä mikä loinen olen ja että olen hänelle tuhansia euroja velkaa, lojuin vaan enkä siivonnu jne..
        Nyt kun olen töissä niin ihan samoja asioita saan kuunnella edelleen :/
        Eli hypin minä tasajalkaa tai päälläni niin riittämätön minä hänelle olen silti.


      • Noinhan sitä sanot

        "Oletan itseni olevan ohutnahkainen narsisti kun olen aiheesta lukenut,
        sekö sitten lie se mikä meidät on hitsannut yhteen.. "

        Noinhan sitä sanotaan, että muut eivät alistu.

        Läheisriippuvaisella on kuitenkin ne tunteet ja empatiakyky, joten olet omalta kannaltasi sopassa, joka sairastuttaa sinua lisää. Sinulla on toimiva oikeustaju ja olet havahtunut väärinkohteluun.

        Et saa antaa kenenkään tuhota itseäsi. Sinun ei kannata syyttää miestä hänen tekemisistään. Ne katoamistemput eivät ole mitään yliluonnollisia temppuja, vaan narsisti takoo selän takana yhä uusia ja uusia suhteitaan. Ns. toissijainen lähde, jota ns. "vaimo" yleensä edustaa (arkea ja kaikkea normaalia, mikä narsistille juurikin on se näyttö) ja yhteinen koti on narsistille tukikohta, josta käsin hän toimii.

        Jos miehen työ on raskasta, hän on tietenkin väsymyksen takia vähän rajoittunut. Ehkä siitä myös hänen juuttumisensa, vaikka tuleekin sitä arvostelua. Hän voi kuitenkin tuntea olonsa sen verran uhatuksi, koska olet häntä paljastellut ja puhunut jopa kulissien kaatumisesta. Ehkä hän kokee sinun vapauttamisesi uhaksi. Hänellä on siis rajoitteita... ja jopa myös hiukan häntä kiristät. Käytäntö opettaa myös.

        Mutta edelleen, pidän suhdettanne vaarallisena teille kummallekin. Luovuta hänestä, et häntä kuitenkaan voi muuttaa ja itsekunnioituksesi on vakavassa vaarassa. Onhan hän sitä jo pahasti kohdellut.


    • olette0909

      Molemmat täysin epävakaita, etenkin yhdessä eläessään.

    • jgvh.
    • Onnellisesti eronnut

      Jos pariskunta ei pysty kohtuullisessa sovussa ja yhteisymmärryksessä elämään, oli syy mikä tahansa, niin miksi pitäisi jäädä suhteeseen? Voimavarasi kasvavat, kun et kuluta energiaa turhien jännitteiden silotteluun. Eli yksin voisi olla parempi. Itse olen eronnut, ja kumpikin meistä oli/on haastava. Jonkun toisen kanssa kumpikin meistä voisi pärjätä paremmin, mutta yhdessä olo käy hyvin ahdistavaksi.

      Oma teoriani on, että yhteisolo on enemmän kuin osiensa summa. Vaikka kumpikin olisi erikseen ihan kiva tyyppi, mutta jos suhteessa on voittamattomia ristiriitoja, niin suhde on kuluttava. Ja vastaavasti hyvällä tuurilla kaksi vähän ongelmaistakin tapausta voi täydentää toisiaan sen verran, että suhde toimii. Voitte tietysti kokeilla pariterapioita, mutta molempien on siihen sitouduttava. Helpointa on lähteä, mutta itse päätät. Ylittämättömät ristiriidat ovat ylittämättömiä, jos kumpikin ei sitoudu tekemään parastaan niiden eteen. Jos kaikesta on haastettava riitaa, niin tuskin siitä saa sopuisaa suhdetta millään. Korkeintaan toisen hyvin vaikea sairaus tms. voi rauhoittaa muuttamalla parisuhdedynamiikkaa.

      • Tuota... Narsistit

        Tuota... Narsistit voivat kyllä astua pariterapiahuoneeseen, mutta vievät sinne vain sen toisen... Itse menevät neuvovana osapuolena ja saattamaan sitä toista ihmistä, joka on sairas.

        Mielestäni tuo tie on huono, jos toinen on narsisti, koska siitä narsisti saa vain lisää aseita sen toisen lyttäämiseen.

        Vaikka suhde narsistin kanssa on tietenkin jossain mielessä myös suhde, se ei ole varsinainen parisuhde, vaan siinä narsisti pitää sitä toista esineenä, apukätenään, joka on hänen itsensä jatke, joka hänellä on oikeus poistaa, jos se ei toimi.

        Narsisteilla on yleensä muita samanarvoisia kohteita, jotka ovat narsistille yhtä tärkeitä, ja vähän ajankohdasta riippuen, tärkeämpiä.


      • n26
        Tuota... Narsistit kirjoitti:

        Tuota... Narsistit voivat kyllä astua pariterapiahuoneeseen, mutta vievät sinne vain sen toisen... Itse menevät neuvovana osapuolena ja saattamaan sitä toista ihmistä, joka on sairas.

        Mielestäni tuo tie on huono, jos toinen on narsisti, koska siitä narsisti saa vain lisää aseita sen toisen lyttäämiseen.

        Vaikka suhde narsistin kanssa on tietenkin jossain mielessä myös suhde, se ei ole varsinainen parisuhde, vaan siinä narsisti pitää sitä toista esineenä, apukätenään, joka on hänen itsensä jatke, joka hänellä on oikeus poistaa, jos se ei toimi.

        Narsisteilla on yleensä muita samanarvoisia kohteita, jotka ovat narsistille yhtä tärkeitä, ja vähän ajankohdasta riippuen, tärkeämpiä.

        Parisuhteen peruskulmakivi on kunnioitus ja sitä teillä ei ole. Jotain on elämässäsi tapahtunut joka on saanut sinut sellaiseksi, että annat miehesi kohdella sinua noin. Suosittelen terapiaa, josta saisit hiljalleen voimaa; itsearvostusta ja itsekunnioitusta jotta pääset irtaantumaan suhteesta. Itsearvostusta sinulla ei ole. Sillä ei ole merkitystä onko miehesi narsisti vai psykopaatti, sillä sinulla puuttuu itsekunnioitusta koska siedät sinun arvoasi mitätöivää kohtelua. Tässä on kysymys sinusta ja sinun elämästäsi. Sinä elät nyt miehellesi oman elämäsi kustannuksella. Tarkoitan että sinun tarpeesi naisena ja ihmisenä eivät täyty. Parisuhde tulisi olla tasapainoinen ja sinulla pitäisi olla rauhallinen ja hyvä olla. Jotain asiaa käyt läpi miehesi kautta, eli kyseessä ei ole aito rakastava parisuhde, vaan jokin trauma on taustalla. Miehesi toilailut ovat pääasiallisia mietinnän aiheitasi elämässäsi, eli kysymys ei ole sinusta. Itse elin tuollaisen pettäjän ja väkivaltaisen miehen kanssa melkein 8 vuotta, oma isäni on narsisti jonka takia yritin exäni kanssa käydä ikään kuin uudelleen läpi huonoa isäsuhdettani toivoen muutosta parempaan. Luulin rakastavani häntä ja olin varma etten pystyisi rakastamaan ketään niin kuin häntä. Terapiasta sain apua ja itsekunnioitukseni takaisin ja pääsin irrottautumaan siitä luuserista. Aikaa on tuosta kolme vuotta ja mulla on nyt uus mies ja sitä luuseria en nykyään halua nähdä ja jos näen ni voin ehkä sylkäistä päälle ohikävellessä :-) Siinä sulle ajatuksia tilanteesta, mutta pointti on se että sinä et ole psyykkisesti kunnossa koska siedät tuollaista, hae apua.


    • mielipid3

      Narsisti ja psykopaatti eroavat siinä, että narsistilla voi olla tietynlaisia tunteita, mutta psykopaatti on tunteeton. Narsisti hakee itselleen ihailua. Psykopaatti vain etsii hyötyä.
      Psykopaatteja on maailma täynnä johtavissa asemissa ja he harvoin ovat naimisissa. Narsistit sen sijaan mielellään sitoutuvat saadakseen itselleen hyödykkeen. Eli jos oikeasti kumppanisi on narsisti eikä vain personallisuus häiriöinen idiootti, niin jalat kannattaa ottaa alle. Ps ykoopatin tapauksessa kannattaisi jo nyt olla muualla.
      Mutta personallisuus häiriöitä on monia ja niiden tunnistaminen on vaikeaa. Siitä olen kuitenkin varma että psykopaatti ei ole kyseessä. Hän olisi huolehtinut jo sinut siihen kuntoon, että et kirjoittaisi minnekään mitään.
      Ehdotan eroa ja toiselle paikkakunnalle siirtymistä.

      • Narsisti on harvoin

        Narsisti on harvoin psykopaatti, mutta psykopaatti taas on usein narsisti.

        Tässä jälleen kerran psykopatian oireet.

        "Cleckleyn luettelo psykopatian piirteistä:
        1.Pinnallinen viehätysvoima ja älykkyys
        2.Harhaluulojen ja muiden irrationaalisten ajattelun merkkien puuttuminen
        3.Hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen
        4.Epäluotettavuus
        5.Valheellisuus ja epärehellisyys
        6.Katumuksen ja häpeän puuttuminen
        7.Epäsosiaalinen käyttäytyminen, joka on heikosti motivoitunutta
        8.Huono arvostelukyky ja kyvyttömyys oppia kokemuksista
        9.Patologinen itsekeskeisyys ja kyvyttömyys rakastaa
        10.Yleinen tunneköyhyys
        11.Oivalluskyvyn spesifi puute
        12.Välinpitämättömyys interpersoonallisissa suhteissa
        13.Outo ja luotaantyöntävä käyttäytyminen juopuneena ja joskus muulloinkin
        14.Tekee harvoin itsemurhan
        15.Sukupuolielämä on persoonatonta, triviaalia ja heikosti integroitunutta
        16.Elämän suunnitelmattomuus

        Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.

        Haren 20-kohtainen piirreluettelo
        1.Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
        2.Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
        3.Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
        4.Patologinen valehtelu
        5.Petkuttaminen ja manipulointi
        6.Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
        7.Tunteiden pinnallisuus
        8.Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
        9.Loismainen elämäntyyli
        10.Heikko käyttäytymisen kontrolli
        11.Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
        12.Varhaiset käyttäytymisongelmat
        13.Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
        14.Impulsiivisuus
        15.Vastuuttomuus
        16.Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
        17.Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
        18.Nuorisorikollisuus
        19.Ehdonalaisen vapauden peruutus
        20.Monipuolinen rikollisuus

        Narsismi ja psykopatia

        Psykopaatti on usein narsistinen mutta narsisti on harvoin psykopaatti. Psykopaatin vuorovaikutus on sosiaalisesti sujuvaa, manipuloivaa, omanarvontuntoista ja usein patologista valehtelua. Tunne-elämä on pinnallista ja vastuutonta. Psykopaatti ei koe empatiaa, katumusta, pelkoa tai ahdistusta mutta hän voi näytellä tunteita melko vakuuttavasti." -Lainaus Wikpediasta


      • Oma narsisti-psykop.

        "Siitä olen kuitenkin varma että psykopaatti ei ole kyseessä. Hän olisi huolehtinut jo sinut siihen kuntoon, että et kirjoittaisi minnekään mitään.
        Ehdotan eroa ja toiselle paikkakunnalle siirtymistä. "

        Oma narsisti-psykopaattini ei ole lyönyt minua koskaan, olen tuntenut hänet aivan nuoresta asti, seurustellut lähiseurustelua vajaan vuoden, ja ollut tapaamissuhteessa monta vuotta.

        Tuota signaalia ei kannata jäädä odottamaan, voi mennä pitkään ennen kuin yltyy fyysiseksi, jos koskaan.

        Muutenkaan kaikkien kriteereiden ei tarvitse täyttyä, että voi olla suurin piirtein varma löydöksestään.

        Täällä on joskus todettu, että sen vain tietää, kun on tuollaiseen törmännyt. Se poikkeaa niin paljon.

        En muutenkaan ole näissä oirelistoissa nähnyt oireena fyysistä väkivaltaa... Myöskään noista rikollisuuksista ei taida aina olla ainakaan mitään näkyvää merkkiä.


    • mielipid3

      Tehokas narsistitesti tutkitusti on seuraava: kysymys oletko narsisti. Narsisti vastaa suurella todennäköisyydellä kyllä. Muut sekopäät kieltävät asian. Psykopaatti voi leikkiä kysymyksellä, joten hänkin saattaa vastata kyllä.... paitsi että sekoittaa pääsi niin että pidät itseäsi narsistina sen jälkeen.

      • Teenpä tuon testin

        Teenpä tuon testin sinulle, mielipid3: Oletko narsisti?


    • RiiaSad

      Minä kerran kysyin että onko kukaan muu sanonut häntä narsistiksi, vastaus oli kyllä.
      Mutta nyt taas hiljattain paasasi minulle kuinka kukaan muu ei ole koskaan ennen haukkunut häntä narsistiksi..
      Minä ihmettelen sitä, että miksi minun pitäisi luottaa ihmiseen joka puhuu yhtenä päivän toista ja toisena taas toista ja jos asiasta mainitsen niin olen hullu, kuvitellut tai vääristellyt asian omassa päässäni..
      Ennen eroamme heiluinkin sen "hulluuden" partaalla kun jotenkin vajosin siihen epätodelliseen maailmaan.. Kun oli niin monta totuutta asioilla niin en tiennyt mikä oli se oikea ja päädyin lopulta syyttämään itseäni aivan kaikesta ja senhän tietää miten huonoon kuntoon se henkisesti vetää...
      Vaikka kuvittelin olevani vahva ja rakkauden voittavan kaiken niin nyt taas tuntuu siltä että olen vajoamassa siihen epätodellisuuden usvaan, suruun ja itsesääliin.....

      • Ihan mielipiteenä

        "Minä kerran kysyin että onko kukaan muu sanonut häntä narsistiksi, vastaus oli kyllä. "

        Ihan mielipiteenä vaan. Tässä ovat muutkin kirjoittajat olleet samaa mieltä. Heikäläisille ei kannata sanoa tuota asiaa. Sanomisesta ei ensinnäkään ole mitään hyötyä. Tautiin ei ole lääkkeitä eikä hoitoa. Heillä ei ole sairaudentuntoa niin että he eivät hoitoa huolisikaan. Henkilö ei välttämättä tiedä vaivasta mitään, että yhtä hyvin häntä voisi nimitellä Juusoksi...

        Jos henkilö tietää asiasta jotain, niin sen saa yleensä käännettynä takaisin.

        "Minä ihmettelen sitä, että miksi minun pitäisi luottaa ihmiseen joka puhuu yhtenä päivän toista ja toisena taas toista ja jos asiasta mainitsen niin olen hullu, kuvitellut tai vääristellyt asian omassa päässäni.. "

        Kuka sinulle on sanonut, että sinun pitäisi luottaa häneen? Heikäläiset nyt ovat tuollaisia.

        Ymmärtääkseni sinulle on monikin suositellut kaverin jättämistä. Jatkan itsekin samaa rataa, eli jätä hänet.


      • Mikäli mies on paks

        "Vaikka kuvittelin olevani vahva ja rakkauden voittavan kaiken niin nyt taas tuntuu siltä että olen vajoamassa siihen epätodellisuuden usvaan, suruun ja itsesääliin..... "

        Mikäli mies on ns. paksunahkainen narsisti, hän inhoaa rakkautta. Rakkaus on kahle hänelle, joka ei ole sellainen kuin muut.

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

        Tässä linkki sivulle, jossa Vaknin käsittelee narsistin suhtautumista rakkauteen.


      • Tällä tapaa hän
        Mikäli mies on paks kirjoitti:

        "Vaikka kuvittelin olevani vahva ja rakkauden voittavan kaiken niin nyt taas tuntuu siltä että olen vajoamassa siihen epätodellisuuden usvaan, suruun ja itsesääliin..... "

        Mikäli mies on ns. paksunahkainen narsisti, hän inhoaa rakkautta. Rakkaus on kahle hänelle, joka ei ole sellainen kuin muut.

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

        Tässä linkki sivulle, jossa Vaknin käsittelee narsistin suhtautumista rakkauteen.

        Tällä tapaa hän ajattelee rakkaudesta:

        "a.Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa.
        b.Rakastettuna oleminen merkitsee intiimisti tunnettuna olemista. Narsisti ajattelee mielellään olevansa niin ainutlaatuinen ja syvällinen, että häntä ei voida koskaan käsittää. Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen. Se, että hänelle sanotaan "minä rakastan sinua", romuttaa tämän tunteen, vetää hänet suurimpaan yhteiseen nimittäjään ja uhkaa hänen ainutlaatuisuutensa..." -Sam Vaknin


      • Ihmisoikeutta
        Tällä tapaa hän kirjoitti:

        Tällä tapaa hän ajattelee rakkaudesta:

        "a.Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa.
        b.Rakastettuna oleminen merkitsee intiimisti tunnettuna olemista. Narsisti ajattelee mielellään olevansa niin ainutlaatuinen ja syvällinen, että häntä ei voida koskaan käsittää. Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen. Se, että hänelle sanotaan "minä rakastan sinua", romuttaa tämän tunteen, vetää hänet suurimpaan yhteiseen nimittäjään ja uhkaa hänen ainutlaatuisuutensa..." -Sam Vaknin

        Ap, mitä teet joidenkin tuntemattomien diagnooseilla onko ukko narsisti vai psykopaatti? Nekö selvittävät ongelmat vai haluatko nostaa itsesi uhrin jalustalle?

        TOIMI!
        Fiksuna otat järjen käteen ja lähdet. Hoida oma elämäsi kuntoon ja lue mitä tarkoittaa läheisriippuvainen. Pitääkö ehdointahdoin jäädä hommaamaan mahdollisia lisähuolia? Jäämällä tulet niitä saamaan aivan varmasti. Pahempaa tulee olemaan jatkossa..

        Äijän retale tietää että olet narussa vedettävä, siihen ei tarvita narssu eikä psyko tutkimuksia täällä tehdä.

        Opettele rakastamaan itseäsi terveellä tavalla.


      • Puolustan tämän
        Ihmisoikeutta kirjoitti:

        Ap, mitä teet joidenkin tuntemattomien diagnooseilla onko ukko narsisti vai psykopaatti? Nekö selvittävät ongelmat vai haluatko nostaa itsesi uhrin jalustalle?

        TOIMI!
        Fiksuna otat järjen käteen ja lähdet. Hoida oma elämäsi kuntoon ja lue mitä tarkoittaa läheisriippuvainen. Pitääkö ehdointahdoin jäädä hommaamaan mahdollisia lisähuolia? Jäämällä tulet niitä saamaan aivan varmasti. Pahempaa tulee olemaan jatkossa..

        Äijän retale tietää että olet narussa vedettävä, siihen ei tarvita narssu eikä psyko tutkimuksia täällä tehdä.

        Opettele rakastamaan itseäsi terveellä tavalla.

        "Ap, mitä teet joidenkin tuntemattomien diagnooseilla onko ukko narsisti vai psykopaatti? Nekö selvittävät ongelmat vai haluatko nostaa itsesi uhrin jalustalle?"

        Puolustan tämän asian huomioimista tältäkin kannalta. Sanon myöskin, että kukaan täällä palstalla ei voi antaa minkäänlaista diagnoosia, eikä sitä ole tehnytkään. Kyse on arvailusta ja pohdinnoista.

        Noiden narsistien ja psykopaattien kanssa asiat menevät vähän eri tavalla kuin muiden ihmisten, koska heillä ei ole empatiakykyä, mutta he osaavat jäljitellä empatiaa erittäin taitavasti, näin heidän uhrinsa ei voi tietää asioiden todellista laitaa, ennen kuin saa siitä jotain vihiä. Meidän on hyvä tiedostaa, että joukossamme kulkee yhteiskuntakelpoisia ihmisiä, joista 1-2% kantaa tuota vammaa. >Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

        Tämä tieto auttaa sinnikästä ja voimiinsa uskovaa läheisriippuvaakin tajuamaan, että hänelläkin on rajansa, missä asioissa hän voi auttaa ja selviytyä ja missä ei.


      • Kirjoituksesi on
        Ihmisoikeutta kirjoitti:

        Ap, mitä teet joidenkin tuntemattomien diagnooseilla onko ukko narsisti vai psykopaatti? Nekö selvittävät ongelmat vai haluatko nostaa itsesi uhrin jalustalle?

        TOIMI!
        Fiksuna otat järjen käteen ja lähdet. Hoida oma elämäsi kuntoon ja lue mitä tarkoittaa läheisriippuvainen. Pitääkö ehdointahdoin jäädä hommaamaan mahdollisia lisähuolia? Jäämällä tulet niitä saamaan aivan varmasti. Pahempaa tulee olemaan jatkossa..

        Äijän retale tietää että olet narussa vedettävä, siihen ei tarvita narssu eikä psyko tutkimuksia täällä tehdä.

        Opettele rakastamaan itseäsi terveellä tavalla.

        "Nekö selvittävät ongelmat vai haluatko nostaa itsesi uhrin jalustalle?"

        Ihmisoikeutta:

        Kirjoituksessasi on järkeä, mutta... narsistin uhri on kaikkea muuta kuin jalustalla...


    • ei muuta keinoa ole

      kaikista parasta lopettaa yhteydenpito ihan kokonaan narsistin kanssa

    • miesuhri

      Samanlaisia tuntemuksia ja kokemuksia läpikäyneenä kerron mistä itse sain apua ongelmiini narsistivaimoni henkistä väkivaltaa ja kyykytystä lieventämään. Olin nk. kiltteyden ansassa ja suostuin uhriksi tietämättäni. Minun puolisoni oli erittäin impulsiivinen,loi kotiin ikävän ilmapiirin. Koskaan ei tiennyt mistä seuraava räjähdys tulee. Yleensä ne tuli ns. puun takaa. Liittomme alku oli ihana. Puolisoni oli huomaavainen, kuunteleva ja esitti empaattista. Kun sitten menimme naimisiin alkoi muutos. Olin hyvinä hetkinä kertonut omasta elämästäni, aikaisemmasta liitosta, joka päättyi eroon. Olin kuusi vuotta uuspokamiehenä ja minulla oli pari naisystävää. Näistä kerroin. Hän oli ymmärtävinään. Kaikki oli tallentunut narsistini muistiin ja alkoi mustasukkaisuus. Miltei joka päivä hän aloitti mustauskkaisuusriidan X:ääni liittyen. Oli mustasukkainen poikamiesaikani tyttöystävistä, riiteli ja haukkui. Tätä kesti noin kolme vuotta, jona aikana masennuin. Kun menin kriisikeskukseen puhumaan pahasta olostani, minulle kerrottiin kolmannen käyntikerran jälkeen, että olen joka käynnillä kuvannut henkistä väkivaltaa. Pikku hiljaa selvisi, että puolisoni on narsisti, ei pelkästään muuten villumainen luonne t -viivojen kanssa. Kuuntelin YLE areenasta Naaminona terve mieli nauhoituksen. Löysin siitä täydellisesti omat kokemukseni narsistin kanssa. Ahmin lisää tietoa. Luin mm. seuraavan tekstinalistavaan parisuhteeseen liittyen:
      Mitä on henkinen perheväkivalta?
      Se on käyttäytymistapa,
      jossa toinen sanelee
      elämisen, olemisen ja
      tekemisen säännöt
      Jos puolisosi:
      loukkaa ja kohtelee nöyryyttävästi Sinua
      kieltää Sinua tapaamasta ystäviä ja sukulaisia
      huutaa, uhkaa ja rankaisee lapsia silloin, kun hän on
      vihainen Sinulle
      estää Sinua osallistumasta työhön tai koulutukseen ja määrää
      rahojen käytöstä
      aliarvioi ja syyttää Sinua jatkuvasti
      ei kiinnitä huomiota Sinun tunteisiisi
      Jos Sinä:
      tunnet itsesi avuttomaksi, tarpeettomaksi ja yksinäiseksi
      pelkäät miestäsi
      oikeutat hänen käyttäytymistään omissa ja toisten silmissä
      syytät kaikesta vain itseäsi
      olet ristiriidassa itsesi kanssa
      hyväksyt elämäntilanteen ja yrität elää parisuhteessa.
      Jos koet näitä asioita, saatat asua väkivaltaisessa suhteessa.
      Se on käyttäytymistapa,
      jossa toinen sanelee
      elämisen, olemisen ja
      tekemisen säännöt)
      Minua neuvottiin, kärsi tai juokse karkuun. Päätin juosta, helmikuussa lähdin ja en kadu päätöstäni. Kun haen lastani tapaamisiin, tämä narsisti/ ihmishirviö huutaa haukkuu ja syyttää. Jätetty narsisti kostaa. Yleensä kosto tulee huoltajuuskiusaamisen, niin minunkin tapauksessa. Onneksi saa tukea ja on ystäviä. Esim. keskusteluryhmiä Narsimin uhrien tuen kautta.Voimia ja avointa mieltä sinulle!

    • Hei haloo

      Aloituksesi oli: Auttakaa, alan olla loppu. Lue itseäsi!!!

      Tekisi mieli lopettaa kommentointi tuohon, mutta pari ajatusta. Sä olet ärsyttävä. Pyydät apua ja sanot olevasi loppu. Sitten sua yritetään auttaa ja mitä sä teet?? Alat selitellä. Että mutku mä rakastan ja mitä jos haluunkin jäädä jne. Kuulostat siltä, että haet empatiaa ja saat jotain kiksejä siitä, kun saat sitä. Hakeudutko uhrin osaan, jotta saisit huomiota, kun sitten saat valittaa kaltoinkohtelusta. Mitä sä luulet tämän luonnehäiriöisen kanssa muuta saavasi??? Ei sitä kiinnosta! Miksi? Mitä väliä. Mitä väliä diagnoosilla. Sitä voit kyllä miettiä vaikka lopun ikäisiä, jos kaipaat älyllisiä haasteita, mutta ala nyt ensin edes seistä omilla jaloillasi, nainen! Nyt. Ja sille, jonka mielestä kohtelen nyt töykeästi heikkoa ihmistä niin huhhuh, tässäkin tekstissä on enemmän rakkautta kuin sen tyypin suudelmissa, joka tätä naista pettää ja pompottaa.

      • : D. Ajattelin juuri

        : D. Ajattelin juuri, että tässä on hyvä teksti ja sisältää todellakin enemmän kuin alkulauseen, joka sekin on asiallinen. Tuo loppu on hauska... Aivan varmasti menee noin.


      • Voisiko olla niin,

        Voisiko olla niin, että aloittaja pyysi apua, miten hän voi jatkaa suhdetta? Omat voimat eivät enää riitä, joten tarvitaan apuvoimia ja niksejä selviytymiseen...

        Sitä aloittaja ei ymmärtänyt, että täällä palstailijat eivät voittopuolisesti ole jatkamisen kannalla...


      • Hei haloo
        Voisiko olla niin, kirjoitti:

        Voisiko olla niin, että aloittaja pyysi apua, miten hän voi jatkaa suhdetta? Omat voimat eivät enää riitä, joten tarvitaan apuvoimia ja niksejä selviytymiseen...

        Sitä aloittaja ei ymmärtänyt, että täällä palstailijat eivät voittopuolisesti ole jatkamisen kannalla...

        Aloittajan sanoin hän kirjoitti: "...jos saisin siten vinkkejä että mitä hemmettiä tämä on olevinaan ja mihin suuntaan ja miten pitäisi toimia". Lopuksi tulee existentiaalinen kriisikohta, jossa kysyy: Mitä tämä on? Mikä minä olen? Mikä hän on? Mitä teen? tms. Eli on ensin totaalisen pihalla ja kun saa vastauksia, ei suostu ottamaan niitä vastaan vaan mutku&seliseli. Ei pidä kysyä, jos ei halua vastauksia. Mun vastaukset: Mies on luonnehäiriöinen tavalla tai toisella. Nainen on epäitsenäinen ja hämillään. Mitä tarttee tehdä? Tajuta, että mies ei muutu ja jos haluaa eroon kaltoinkohtelusta täytyy suuttua tilanteeseen ja omaan saamattomuuteen ja etsiä omaa tilaa ja elämää. Helpoimmin tämä onnistuu ilman miestä, koska huono suhde syö kaikki voimat.

        Mietin itsekin, että lopultahan hän kääntää keskustelun tuolle linjalle (et kaipaakin apua jäämiseen) ja saa mielestäni hyvän vastauksen Vakninin kirjaa siteeranneelta. Tähänkään hän ei tunnu reagoivan!! Ei tuollaista voi auttaa, joka ei nöyrry kuulemaan, joten sit multa meni ärsytyksen puolelle...

        Mielestäni on myös kyseenalaista kupata muista ihmisistä energia, jotta jaksaisi elää tilanteessa, jossa ei ole pakko elää eikä ole mitään painavaa syytä, miksi pitäisi jaksaa. Ymmärrän naisia, jotka 100 vuotta sitten jäivät, koska vaihtoehto oli mieron tie, mutta nyt en. Tuollainen kuppaaminenkin on yhden sortin itsekkyyttä.

        Nih. Oon ankara, mutta siihen on syynsä. Pään silittely ei tunnu tehoavan. Mitään pahaa en ap:lle tahdo vaan, että seisoisi jonain päivänä jaloillaan. Irti muista hyvässä mielessä. Minä mukaanlukien.


      • Olen myös sitä
        Hei haloo kirjoitti:

        Aloittajan sanoin hän kirjoitti: "...jos saisin siten vinkkejä että mitä hemmettiä tämä on olevinaan ja mihin suuntaan ja miten pitäisi toimia". Lopuksi tulee existentiaalinen kriisikohta, jossa kysyy: Mitä tämä on? Mikä minä olen? Mikä hän on? Mitä teen? tms. Eli on ensin totaalisen pihalla ja kun saa vastauksia, ei suostu ottamaan niitä vastaan vaan mutku&seliseli. Ei pidä kysyä, jos ei halua vastauksia. Mun vastaukset: Mies on luonnehäiriöinen tavalla tai toisella. Nainen on epäitsenäinen ja hämillään. Mitä tarttee tehdä? Tajuta, että mies ei muutu ja jos haluaa eroon kaltoinkohtelusta täytyy suuttua tilanteeseen ja omaan saamattomuuteen ja etsiä omaa tilaa ja elämää. Helpoimmin tämä onnistuu ilman miestä, koska huono suhde syö kaikki voimat.

        Mietin itsekin, että lopultahan hän kääntää keskustelun tuolle linjalle (et kaipaakin apua jäämiseen) ja saa mielestäni hyvän vastauksen Vakninin kirjaa siteeranneelta. Tähänkään hän ei tunnu reagoivan!! Ei tuollaista voi auttaa, joka ei nöyrry kuulemaan, joten sit multa meni ärsytyksen puolelle...

        Mielestäni on myös kyseenalaista kupata muista ihmisistä energia, jotta jaksaisi elää tilanteessa, jossa ei ole pakko elää eikä ole mitään painavaa syytä, miksi pitäisi jaksaa. Ymmärrän naisia, jotka 100 vuotta sitten jäivät, koska vaihtoehto oli mieron tie, mutta nyt en. Tuollainen kuppaaminenkin on yhden sortin itsekkyyttä.

        Nih. Oon ankara, mutta siihen on syynsä. Pään silittely ei tunnu tehoavan. Mitään pahaa en ap:lle tahdo vaan, että seisoisi jonain päivänä jaloillaan. Irti muista hyvässä mielessä. Minä mukaanlukien.

        Olen myös sitä mieltä, että jos joutuu pyytämään apujoukkoja yhden miehen pitämiseen, niin se on todella syvältä. Itse en menisi miehen kanssa edes mihinkään parisuhdeterapiaan vain sen tähden, että "suhde ei toimi". Itselleni voisin ja voin toki hakea apua ja ymmärrystä, mutta en "meille"... siinä on vissi ero, mihin niitä aputukia etsii.

        Tilanteen pitää olla "mies rakastaa minua", eikä "mies rakastaa meitä". Aloittajan tilanteessa on vain aikoja sitten ylitetty kaikki aidat ja mies on välillä hänen, välillä hänen ystävättärensä kanssa, joten aloittajaa ei tunnu kovin paljoa häiritsevän, vaikka mies onkin "meidän tyttöjen" kaikkien kanssa.

        Myös toivon, että aloittaja selvittää asiansa voiton puolelle ilmeisen huolettomasta asuinkumppanistaan, jonka päähän järki tuskin takomallakaan menee. Tuskin menee millään konstilla.

        Kuuntelu on ongelmana kun ollaan narsistin kelkassa. Kirjoitetaan jossain välissä kun menee huonommin ja sitten välillä se narsisti ilmeisesti kohtelee paremmin, niin kirjoittaja ei halua muistaa kaikkea pahaa... Mutta vastaisuuden varalle se vastuu pitäisi itsestään ottaa. Totuuden pakeneminen ei auta.


      • Hei haloo
        Olen myös sitä kirjoitti:

        Olen myös sitä mieltä, että jos joutuu pyytämään apujoukkoja yhden miehen pitämiseen, niin se on todella syvältä. Itse en menisi miehen kanssa edes mihinkään parisuhdeterapiaan vain sen tähden, että "suhde ei toimi". Itselleni voisin ja voin toki hakea apua ja ymmärrystä, mutta en "meille"... siinä on vissi ero, mihin niitä aputukia etsii.

        Tilanteen pitää olla "mies rakastaa minua", eikä "mies rakastaa meitä". Aloittajan tilanteessa on vain aikoja sitten ylitetty kaikki aidat ja mies on välillä hänen, välillä hänen ystävättärensä kanssa, joten aloittajaa ei tunnu kovin paljoa häiritsevän, vaikka mies onkin "meidän tyttöjen" kaikkien kanssa.

        Myös toivon, että aloittaja selvittää asiansa voiton puolelle ilmeisen huolettomasta asuinkumppanistaan, jonka päähän järki tuskin takomallakaan menee. Tuskin menee millään konstilla.

        Kuuntelu on ongelmana kun ollaan narsistin kelkassa. Kirjoitetaan jossain välissä kun menee huonommin ja sitten välillä se narsisti ilmeisesti kohtelee paremmin, niin kirjoittaja ei halua muistaa kaikkea pahaa... Mutta vastaisuuden varalle se vastuu pitäisi itsestään ottaa. Totuuden pakeneminen ei auta.

        Jep. En kuitenkaan usko, että mies olisi täysi narsisti, koska silloin uhri ei esim. tänne kirjoittelisi sen jälkeen kun on _lyönyt_ miestä. Narsistiahan ei uskalla vastustaa vaan kaikki vastustus nujerrettaisiin samantien ja uhri pakotettaisiin vallan alle. Tämä mies vaikuttaa lähinnä vastuuttomalta hölmöltä mikä sekin on jonkunsortin luonnehäiriön oire varmaan. On todellisten narsistien uhrien kannalta karhunpalvelus, jos tällaisten "normiurpojen" toiminta nimetään narsismiksi.


      • Minäkin ajattelin,
        Hei haloo kirjoitti:

        Jep. En kuitenkaan usko, että mies olisi täysi narsisti, koska silloin uhri ei esim. tänne kirjoittelisi sen jälkeen kun on _lyönyt_ miestä. Narsistiahan ei uskalla vastustaa vaan kaikki vastustus nujerrettaisiin samantien ja uhri pakotettaisiin vallan alle. Tämä mies vaikuttaa lähinnä vastuuttomalta hölmöltä mikä sekin on jonkunsortin luonnehäiriön oire varmaan. On todellisten narsistien uhrien kannalta karhunpalvelus, jos tällaisten "normiurpojen" toiminta nimetään narsismiksi.

        Minäkin ajattelin, ettei mies ole ns. täysinarsisti, vaan ehkä narsisti-psykopaatti. Oma narsisti-psykopaattini ei pitänyt kiirettä koston kanssa, koska toimii koko elämänsä raa´an julmasti keinoja kaihtamatta ja sumeilematta. Siellähän aloittajan miehellä on sitä ärsytystä takana jo runsain mitoin, että ihmettelen muiden tapaan kuinka aloittaja yleensä on enää miehen kanssa, vaikka olisi kuinka läheisriippuvainen. Mies elää niin päin kuin lystää, eikä aloittajalla ole mitään sanomista mihinkään.

        Kyllä tuon tapaisille miehille kuin aloittajan, oli hän sitten mikä tahansa, täytyy olla tuttua se, että nainen plittaa välillä.

        Omanikin vain nauroi... ja on 99%:n varmuudella narsisti-psykopaatti, 100% oirein. Saavat tyydytystä siitä toisen suuttumisesta. Kosto tulee sitten aikanaan... Eivät heikäläiset ole niin selvästi luettavia aina. Takaisin eivät ollenkaan aina naista lyö. Hehän saavat siitä kehuskelun aiheenkin, että heitä lyödään, mutta hän ei lyö takaisin naista... Mikä tietysti olisi hyvä, jos eivät tekisi sitä jotenkin toisin, jonkinlaisen muun väkivallan kautta.


    • tuollaiset POIS

      Lyö seuraavan kerran puukolla! Pääset vankilaan minne kaltaisesi luuserit kuuluvat. Tuomion jälkeen voit sitten kyllästää itsesi viinalla ja pillereillä, samalla kun surkuttelet ja säälit itseäsi onneton luuseri!

      • Hei haloo

        Esim. tämä hlö kuulostaa paljon vahvemmalta narsistikandidaatilta kuin ap:n mies. Ei mitään muuta sanottavaa kuin negatiivista lyttäämistä ja pahaa tarkoittava toive ap:lle. Selvä tuntomerkki.


      • Ehkä tuo on

        Ehkä tuo on herättely-yritys. Mutta kuitenkin sisältää kehotuksen. Joku voisi pyytää ylläpitoa poistamaan.


    • Riiasad

      Herranen aika mitä mollaamista tänne on ilmestynyt :o
      Onko se jotenkin väärin rakastaa ihmistä joka nyt on tai ei ole narsku..
      Viestittelyni kysymyshän on se että olen niin poikki, mutta haluaisin ymmärtää häntä ja olla hänelle se oikea vaikka joutuisinkin välillä kärsiä--
      En olisi uskonut että täällä on tällainen ilmapiiri ihmisten keskuudessa jotka ovat kokeneet saman, luulin saavani vertaistukea, en osannut odottaa että pahuutta löytyy täältäkin :/

      • Riiasad

        ""Mietin itsekin, että lopultahan hän kääntää keskustelun tuolle linjalle (et kaipaakin apua jäämiseen) ja saa mielestäni hyvän vastauksen Vakninin kirjaa siteeranneelta. Tähänkään hän ei tunnu reagoivan!! """

        Kyllä olen lukenut moneen kertaan nuo kaikki tekstit ja tiedostan ja ymmärrän asiat ja etenkin tunnistan niistä oman mieheni..
        Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta...

        Tosin asuntoa etsin koko ajan, aika näyttää mitä tällä erää tapahtuu...


      • Riiasad
        Riiasad kirjoitti:

        ""Mietin itsekin, että lopultahan hän kääntää keskustelun tuolle linjalle (et kaipaakin apua jäämiseen) ja saa mielestäni hyvän vastauksen Vakninin kirjaa siteeranneelta. Tähänkään hän ei tunnu reagoivan!! """

        Kyllä olen lukenut moneen kertaan nuo kaikki tekstit ja tiedostan ja ymmärrän asiat ja etenkin tunnistan niistä oman mieheni..
        Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta...

        Tosin asuntoa etsin koko ajan, aika näyttää mitä tällä erää tapahtuu...

        Ja mitä siihen tulee kun joku minua narsistiksi sanoi, olen kyllä sanonut että tunnistan itsessäni ohutnahkaisen narsistin.. Olen sellainen tunneimuri, herkkä ja tunteva ihminen mutta omaan silti osan myös paksunahkaisen piirteitä, aivan kuin kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä.

        Ja en halua vain haukkua miestäni, kyllä voin nostaa hänelle myös hattua monessa asiassa.
        Hän on ahkera ja menestynyt työssään ja elättänyt minua silloin kun olin henkisesti loppu ja työkyvytön.

        Hauska, kun täälläkin joutuu hyökkäyksen kohteeksi ja joutuu itseään puolustaa, tulee hyvin kotoisa olo ;)


      • Joku trolli ilmestyy
        Riiasad kirjoitti:

        Ja mitä siihen tulee kun joku minua narsistiksi sanoi, olen kyllä sanonut että tunnistan itsessäni ohutnahkaisen narsistin.. Olen sellainen tunneimuri, herkkä ja tunteva ihminen mutta omaan silti osan myös paksunahkaisen piirteitä, aivan kuin kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä.

        Ja en halua vain haukkua miestäni, kyllä voin nostaa hänelle myös hattua monessa asiassa.
        Hän on ahkera ja menestynyt työssään ja elättänyt minua silloin kun olin henkisesti loppu ja työkyvytön.

        Hauska, kun täälläkin joutuu hyökkäyksen kohteeksi ja joutuu itseään puolustaa, tulee hyvin kotoisa olo ;)

        Joku trolli ilmestyy aina silloin tällöin. Niistä ei kannata välittää.

        Mutta en tiedä noista mollaamisista muuten. Kyllä täällä tietenkin välillä kinastellaan ja itsekin olen saanut nenilleni toisinaan...

        Suosittelen sinulle palstalla viipymistä, koska et ilmeisesti ole oivaltanut kuitenkaan lukemaasi.

        "Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta..."

        Narsisti vihaa sitä, että häntä rakastetaan. Rakkaus on hänelle myrkkyä, jonka avulla häntä riistetään, sorretaan, alistetaan yms. Että voisit miettiä, tarvitseeko hän rakkauttasi.

        Parhaiten nyt rakastat, kun jätät hänet. Miten voit pitää rakkautena sellaista, joka aiheuttaa nyt teille kummallekin jotakin ennalta-arvaamatonta todella vakavan pahaa? Suhteenne on ilmiselvästi vahingollinen.

        Tuskin kukaan inhimillinen ihminen voi ajatella, että sinulla olisi kiitollisuudesta häntä kohtaan jäämisenvelvollisuus.

        Olemme suurin osa palstalaisista narsistin kokeneita, ja siksi tiedämmekin mitä sanoa. Älä sulje mieltäsi kokemuksen syvältä rintaääneltä.


      • Melissa73
        Joku trolli ilmestyy kirjoitti:

        Joku trolli ilmestyy aina silloin tällöin. Niistä ei kannata välittää.

        Mutta en tiedä noista mollaamisista muuten. Kyllä täällä tietenkin välillä kinastellaan ja itsekin olen saanut nenilleni toisinaan...

        Suosittelen sinulle palstalla viipymistä, koska et ilmeisesti ole oivaltanut kuitenkaan lukemaasi.

        "Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta..."

        Narsisti vihaa sitä, että häntä rakastetaan. Rakkaus on hänelle myrkkyä, jonka avulla häntä riistetään, sorretaan, alistetaan yms. Että voisit miettiä, tarvitseeko hän rakkauttasi.

        Parhaiten nyt rakastat, kun jätät hänet. Miten voit pitää rakkautena sellaista, joka aiheuttaa nyt teille kummallekin jotakin ennalta-arvaamatonta todella vakavan pahaa? Suhteenne on ilmiselvästi vahingollinen.

        Tuskin kukaan inhimillinen ihminen voi ajatella, että sinulla olisi kiitollisuudesta häntä kohtaan jäämisenvelvollisuus.

        Olemme suurin osa palstalaisista narsistin kokeneita, ja siksi tiedämmekin mitä sanoa. Älä sulje mieltäsi kokemuksen syvältä rintaääneltä.

        Mun tytärpuoli,14 v., jäi isälleen asumaan, vaikka on joutunut koko elämänsä kokemaan henkistä väkivaltaa isänsä taholta, fyysistäkin, mutta eniten rankkaa syyllistämistä ja arvostelua. Tytärpuoli sanoi, että "sittenhän iskä olis aivan yksin, kuinka se pärjäis,". Siis jos tytärpuoli muuttaisi pois. On uhkaillut itsemurhalla ja ulkomaille muuttamisella tytärtään.Itsekkin välillä sorrun säälimään ex miestä! Mutta onneksi vain joskus.


      • Ja miksiköhän olit
        Riiasad kirjoitti:

        Ja mitä siihen tulee kun joku minua narsistiksi sanoi, olen kyllä sanonut että tunnistan itsessäni ohutnahkaisen narsistin.. Olen sellainen tunneimuri, herkkä ja tunteva ihminen mutta omaan silti osan myös paksunahkaisen piirteitä, aivan kuin kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä.

        Ja en halua vain haukkua miestäni, kyllä voin nostaa hänelle myös hattua monessa asiassa.
        Hän on ahkera ja menestynyt työssään ja elättänyt minua silloin kun olin henkisesti loppu ja työkyvytön.

        Hauska, kun täälläkin joutuu hyökkäyksen kohteeksi ja joutuu itseään puolustaa, tulee hyvin kotoisa olo ;)

        "Hauska, kun täälläkin joutuu hyökkäyksen kohteeksi ja joutuu itseään puolustaa, tulee hyvin kotoisa olo ;) "

        "Ja en halua vain haukkua miestäni, kyllä voin nostaa hänelle myös hattua monessa asiassa.
        Hän on ahkera ja menestynyt työssään ja elättänyt minua silloin kun olin henkisesti loppu ja työkyvytön."

        Ja miksiköhän olit henkisesti loppu ja työkyvytön?

        Jos nyt on noin hyvä ja pätevä mies, niin mistä oma aloituksesi, johon nuo vastaukset olet saanut?

        HUOMAA! Sinun ketjullasi on kohta tuhannen lukijan raja poikki, ei ole tavallista. Pyydät apua suureen ääneen! Mietipä nyt itse omaa kirjoitustasi.


      • Hae myös apua omaan
        Riiasad kirjoitti:

        ""Mietin itsekin, että lopultahan hän kääntää keskustelun tuolle linjalle (et kaipaakin apua jäämiseen) ja saa mielestäni hyvän vastauksen Vakninin kirjaa siteeranneelta. Tähänkään hän ei tunnu reagoivan!! """

        Kyllä olen lukenut moneen kertaan nuo kaikki tekstit ja tiedostan ja ymmärrän asiat ja etenkin tunnistan niistä oman mieheni..
        Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta...

        Tosin asuntoa etsin koko ajan, aika näyttää mitä tällä erää tapahtuu...

        "Mutta kuka on narsistin rinnalla jos joku ei siihen jää ja ole häntä varten,
        mielestäni jokainen ihminen on ansainnut rakkautta..."

        Hae myös apua omaan läheisriippuvuuteesi. Käsittääkseni heilläkin on omat vertaistukiryhmänsä ja terapiaakin on tarjolla.

        Kenenkään ei kuulu ajatella, että: "mutta kun hän tarvitsee uhrin...", millä tavalla tuo lauseesi on yhtä hyvin käsitettävissä.


    • RiiaEdelleen

      Päivitystä tähän ketjuun...

      Nyt siis asun omillani, hommasin asunnon ja kaikki meni nappiin, sen lisäksi että ero oli helppo niin lisäksi unelmani toteutui, saan hevoseni omaan pihaan

      • 11+15

        "Linkitin tälle uudelle naiselle tämän keskustelun, juu ja sanoin kyllä hänelle että nyt sinua naurattaa mutta voin vannoa että tulet palaamaan juttusilleni vielä joskus.
        Sanoin vain ystävällisesti, että uskoo tai ei mutta halua suojella ihmisiä jälkeeni, sen takia kun itse ainakin olen kokenut viimeisten vuosien aikana elämäni suurimman helvetin. Paskamainen temppu pilata toisen ilo, mutta ehkä joskus saan tarjota apua ja toivotaan että kys. ihminen ymmärtää ajoissa toisin kuin minulle itselleni kävi..."

        Varoitin exäni uutta naisystävää ja minulle ainakin kävi niin, että viime lopulta kaduin koko varoitustani. Välillä mietin, varsinkin alkuun, tuleeko tämä uusi naisystävä koskaan ottamaan minuun yhteyttä ja kertoo minun olleen ihan oikeassa. Mutta onneksi en enää mieti näitä kovinkaan usein. On vain ihanaa nauttia elämästä nyt, jokainen on itse vastuussa omasta elämästään, olen tehnyt minkä katsoin oikeaksi, en pahuuttani. Tosin narskuhan osaa kääntää asiat niin, että minä olin vain katkera ja mustasukkainen ja tahdoin rikkoa hänen uuden suhteensa.


    • riiasad

      Ja vaikka tiedän että on kuin kuuroille korville puhua narskulle, niin olen yrittänyt..
      Koska uskon ja toivon että minun puheilla olisi jokin pienen pieni merkitys/ järjenääni..
      Kun olimme kuitenkin melkein 3 vuotta yhdessä, kun hänen muut suhteensä kestivät yleensä joitain kuukausia kun menivät poikki koska naiset ovat paenneet, kuten hän minulle joskus niin ihanasti töksäytti kun kysyin että miksi hän minua 3 vuotta piiritti, vastaus oli että kun ei ole muillekaan kelvannut :D :D pidin eka vitsinä mutta näin jälkeenpäin ymmärrän että se oli ihan totta..
      Kaikki naiset ovat karanneet hyvin lyhyen ajan jälkeen tai sitten hän on itse tehnyt katoamistempun jos on kohdannut liian "topakan" naisen, näistä tunnen kaksi ja uskon että hän ei ole heitä voinut katsoa pidempään koska ei ole nähnyt heissä uhriainesta.. Minä herkka, ujohko ja ylikiltti ihminen olin sopiva uhri, en sitten tarkemmin tiedä mikä minun merkitys oli näinkin pitkään, varmaan juurikin se narskun kuuluisa kulissi, että kotona on joku kun miehelläkin oli kuitenkin tuota ikää jo yli 40... ja minä olen 30 kieppeillä..
      Mutta tosiaan toivon, että hän ymmärtäisi puheeni pointin, sen kun olen hyvää hyvyyttäni erosta huolimatta koittanut ohjeistaa häntä tietyissä asioissa mitkä meillä meni pieleen, ettei toistaisi uusien naisten kanssa samoja virheitä ja jäisi aina yksin :(
      Vaikka toisaalta pelkään, että jos hän ei muutu niin minkälaista tuhoa hän vielä saa viljeltyä jos sattuu jonkun yhtä kiltin ja herkän ihmisen löytämään :/
      Mutta eipä yksi ihminen maailmaa pysty muuttamaan vaikka miten haluaisi kaikkia auttaa.... :(

    • Riiaeienääsad

      Ja kuten aiemmin mainitsin tuosta, että seksiä olen ainoastaan kaivannut niin pystyin siitäkin kieltäytyä kun menneellä viikolla hän olisi sitä vielä "viimeisen" kerran halunnut..
      Heti sen jälkeen kun itse ilmoitin että ei pidettäisi yhteyttä niin olisi helpompi jatkaa elämää, eli oli taas tuollainen hallinnan yritys siinäkin.. :/
      Mutta ISO PEUKKU minulle, kun asiasta kohteliaasti kieltäydyin eikä tehnyt edes pahaa.. Voisiko oikeasti olla niin, että nyt minulla vihdoin voisi alkaa ne iloiset ajat elämässä?
      Juuri tämän oudon kevyen (normaalin) olon vuoksi haluaisin teiltä muiltakin kuulla teidän eron jälkeisiä olotiloja, olitteko murheen murtamia vai tällä tavalla tavallaan helpottuneita?

    • Hienoa, että olet

      Hienoa, että olet päässyt hänestä. Luin kirjoituksesi silloin aiemmin ja vastailinkin. Minä olin jossain vaiheessa vuosia sitten murheen murtama ja vähän muutakin, mutta nyt kun ero on todellinen, olo on ollut hyvä. Alkuun huomasin todella oikeasti ihan painolastin pudonneen hartioiltani. Olen myös henkisesti suorastaan kasvanut. Melkein kuin häntä ei olisi koskaan ollutkaan.

      Mutta onnea sinulle, kun olet myös päässyt omasta riipastasi.

    • kuka sytytti valot

      Onnea teille! :)

      Täälläkin menee hienosti. On kuin olisin herännyt pahasta unesta. Kaikki näyttää kauniilta, ihanalta ja tasapainoiselta.
      En voi tajuta enää ollenkaan, miksi olin sen pahan noidan pauloissa. Nyt, kun on näköni palannut, koko maailma näyttää aivan erilaiselta.

      Elämäni olisi kokonaan pilalla, jos olisin vielä siinä suhteessa. Hän olisi imenyt minusta kaiken ilon, onnen ja valon, kunnes jäljellä ei olisi kuin tyhjä kuori ja pimeys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe