Kuinka paljon hiukset

kasvaa?

Oon kuullut monta kertaa että normaalisti hiukset kasvaa 1-1,5 cm kuukaudessa.

Itse värjäsin hiukset blondiksi tasan kuukausi sitten. Rupesi kiinnostamaan paljonko mun hiukset kasvaa kuukaudessa ja tänään nyppäsin yhden hiuksen päästäni ja viivottimella mittasin paljonko juurikasvua oli tullut, niin pituutta oli tullut 2,2 cm!

Paljonko teillä kasvaa hiukset kuukaudessa? Onko kovin harvinaista etää hiukset kasvaa jopa 2 cm kuukaudesssa? Itse oli yllättynyt tästä nopeudesta.

12

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvaahan se

      Blondauksessa jää aina juurikasvua, jos noudattaa ohjeita. Hiuksesta aika pitkä pätkä on myös ihon sisällä, joten ihan normaalin mittaustuloksen olet saanut.

    • pitkätukka -77

      Onhan se 2 cm keskimääräistä enemmän kuukaudessa. Noin 1 cm on tietääkseni tavallisin vauhti.

      En mittaile kovin usein kuukausittain, mutta leikkaan pitkiä hiuksiani hiukan vain kerran vuodessa ja mittaan siinä yhteydessä, paljonko pituus on muuttunut edellisestä vuodesta. Kasvatan siis edelleen lisää pituutta enkä värjää, joten tyvikasvua minulle ei tule.

      Hiukseni ovat kasvaneet 15-21 cm vuodessa. Jonakin vuonna nopeammin, jonakin toisena hitaammin. Ihan hyvä nopeus tämäkin on. Leikkasin peppuun asti ylettyvät hiukseni vuonna 2011 hartioiden yläpuolelle (polkkatukaksi) ja nyt ne ovat taas takaisin noin häntäluun tienoilla. Aikaa tähän on mennyt 4,5 vuotta. Leikkaan latvani tarvittaessa itse, joten ei ole pelkoa siitä, että kampaaja nipsaisee vahingossa enemmän kuin olen pyytänyt.

      • pitkätukka -77

        Hups, 3,5 vuodessa tietysti :D


    • Jos olikin 7viikkoo?

      Ootko nyt ihan varma tosta kuukaudesta??
      Hiukset kasvavat keskimäärin 1,25 kuukaudessa.

    • 1,5 cm

      hius kasvaa noin 0.5 mm päivässä

    • rikkaruoho

      Hiusten kasvu on yksilöllistä. Jollakin tuntuuettei kasva kuukaudessa edes puolta senttiä. Mutta jollakin se kasvaa useamman sentin. Myös elämän tilanne vaikuttaa kuten onko tressiä tai huolia. Ravinnon määrä, nukuttu aika ja jopa liikunta.

      Eli elintavoillamme voimme vikuttaa hiusten kuntoon ja kasvuun. Sekä tietysti nämä perinnöllisetkin tekijät vaikuttavat.

      Ei siis helppoa vastausta kysymykseesi.

      • näin se vaan on

        Naurattaa nää ruoka ym kirjoitukset,mutta TOSI ASIA ON ETTÄ AMATTITAIDOTTOMIA KAMPAAJIA ON.JOTKA PILAA HIUKSET!


    • kasvaa?

      Olen aloittaja. Kyllä mulla kasvaa näköjään 2,2 cm kuukaudessa.

      Mulla on kalenterissa päivämäärä ylhäällä, että 13.7 kävin kampaajalla värjäämässä koko tukan blondiksi. Juurikasvua ei jäännyt yhtään.

      13.8 eli tasan kuukauden päästä nyppäsin yhden hiuksen päästäni ja mittasin kuinka paljon oli kasvanut juurikasvu. Viivottimen mitta näytti 2,2cm.

      Siis yllätyin itsekin tästä kasvunopeudesta. Mutta kyllä mulla on hyvin terveelliset elämäntavat. Juon mm. täysmaitoa ja syön oikeaa voita kaiken maailman margariinien sijaan... Voi olla vaikutusta !

      • oiva tapa!

        Tuo värjääminen ja kuukauden päästä juurikasvun mittaaminen on kyllä hyvä tapa selvittää hiustenkasvun nopeus ;)


      • No sitten

        Sinulla sitten hiusjuuret ovat ihon päällä, vai mitä?

        Kysyä siltä kampaajalta seuraavalla valkaisukerralla, onko mittaustuloksesi oikein vai optimistinen. Kuulostaa vähän miesten pilinmittaustulokselta.


      • vastausta vaille?
        No sitten kirjoitti:

        Sinulla sitten hiusjuuret ovat ihon päällä, vai mitä?

        Kysyä siltä kampaajalta seuraavalla valkaisukerralla, onko mittaustuloksesi oikein vai optimistinen. Kuulostaa vähän miesten pilinmittaustulokselta.

        Kasvaahan ne karvat muualekkin kehoa,onko sama tahti hiuksilla?


      • mahdollsuat
        No sitten kirjoitti:

        Sinulla sitten hiusjuuret ovat ihon päällä, vai mitä?

        Kysyä siltä kampaajalta seuraavalla valkaisukerralla, onko mittaustuloksesi oikein vai optimistinen. Kuulostaa vähän miesten pilinmittaustulokselta.

        ei kai sitä hiusta nyt kovin montaa milliä ihon alla ole

        Kyllä toi 2cm kuukaudesa voi olla hyvinkin mahdollinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe