2.5 v asunnoton

Vittu mitä touhuu

Menetin kämppäni sen takia kun en ollut pystynyt 3kk maksamaan vuokraa ja laitoin sossuun toimeentulotuki hakemuksen, soitin kuukauden päästä että alkaa olla jo kiire toimeentulotuen kanssa, sossusta sanottiin että jos olet jo kuukausi sitten laittanut hakemuksen niin eiköhän se kohta tule. Kuukauden päästä soitin että mulle tuli lappu että jos en muutaman päivän päästä maksa vuokria niin lennän pihalle.

Sossusta sanottiin vain että hakemus ei ole saapunut heille ja että posti on sen hävittänyt, vaikka toin sen henkilökohtaisesti, sitten he syyttivät minua siitä etten olisi edes tuonut hakemusta. Olen siitä lähin asunut kavereilla ja milloin missäkin. Eilen mulla oli aika sossuun jossa sossu sanoi etteivät he auta minua ennenkuin olen siinä kunnossa etten pysty huolehtimaan asumisesta normaalisti, sitten saisi kriisi asunnon forenomilta.

Tilinauhoja katsoessa sossu sanoi että kun olet tehnyt käteisnostoja toisessa kunnassa niin miksi et muuta sitten sinne ja et kai sä vaan nosta 2 kaupungista toimeentulotukea. Vastasin että olen minä 10 eri paikoissa koska mulla ei ole edelleenkään asuntoa ja etten ole edes tiennyt että 2 eri kaupungista voi nostaa toimeentulotukea.

Uskomatonta toimintaa sossulta Suomalaista kohtaan, sanotaan suoraan että en saa asuntoa ennekun olen vetänyt itseni viellä alemmas ja todella huonoon kuntoon. Tilanteeni on uskomattoman vaikea, olisiko jollain antaa minulle asuntoa vuokralle? Olisin siitä äärettömän kiitollinen.

28

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vittu mitä touhuu

      Sitten vielä työkkäri ja sossu syyllistää ja kiristää että menisin tekemään jollekkin monikansalliselle firmalle töitä 9e päivä. Olen sanonut heille että kävisittekö te tekemässä orjapalkalla töitä jollekkin veneen alta ja että mulla on ulosotossa niin paljon ettei se olisi millään kannattavaa, mutta he eivät ymmärrä sitä vaan haluavat minusta orjan. Olen heti valmis töihin jos se on rahallisesti kannattavaa. Hekään eivät tulisi mulle tekemään töitä jos antaisin heille 9e päivässä.

      • Kenelläkään ei ole, eikä tule koskaan olemaan, oikeutta valita työssäkäynnin ja työttömyyden välillä. Eli nyt otat joko vastaan tarjotun työn, etsit itse paremman työpaikan, tai kuolet joku päivä omien valintojesi vuoksi nälkään.


      • Vittu mitä touhuu
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kenelläkään ei ole, eikä tule koskaan olemaan, oikeutta valita työssäkäynnin ja työttömyyden välillä. Eli nyt otat joko vastaan tarjotun työn, etsit itse paremman työpaikan, tai kuolet joku päivä omien valintojesi vuoksi nälkään.

        Suomi on vapaa maa, suomessa saa valita meneekö töihin vai ei. Olet melko sekaisin jos uskot muuta. Teen työtä vain jos se on rahallisesti kannattavaa (mä en ole velvollinen tekemään kellekkään tiliä orja palkalla) muut työt on orjuutta ja orjuuden kannattajat pitäisi viedä sikalan taakse ja lyödä kuokalla pää halki ja hautaa suohon.


      • siihen tottuu...
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Suomi on vapaa maa, suomessa saa valita meneekö töihin vai ei. Olet melko sekaisin jos uskot muuta. Teen työtä vain jos se on rahallisesti kannattavaa (mä en ole velvollinen tekemään kellekkään tiliä orja palkalla) muut työt on orjuutta ja orjuuden kannattajat pitäisi viedä sikalan taakse ja lyödä kuokalla pää halki ja hautaa suohon.

        Lainaa joltain narua, vahvaoksaisia puita löytyy Vuosaaren metsistä.


      • Vittu mitä touhuu
        siihen tottuu... kirjoitti:

        Lainaa joltain narua, vahvaoksaisia puita löytyy Vuosaaren metsistä.

        Meinaatko sä tosiaan että mun pitäis tappaa itteni sen takia kun sossu mokas?! Oli melko ilkeästi sanottu.


      • nyyhkykytinyyh
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Meinaatko sä tosiaan että mun pitäis tappaa itteni sen takia kun sossu mokas?! Oli melko ilkeästi sanottu.

        Jos sulle sanois ilkeästi, sä hakisit sen narun....


      • Vittu mitä touhuu
        nyyhkykytinyyh kirjoitti:

        Jos sulle sanois ilkeästi, sä hakisit sen narun....

        En missään tilanteessa ikinä tappaisi itseäni. Oletpas sinä kova jätkä kun uskallat haukkua anonyymisti syrjittyä! Tule sanomaan tuo päin naamaa, veikkaan että olet sen jälkeen todella kusessa. Tai oletkin. Mun kaveri on muuten suomi24 mode ;D Voi olla että tavataan.


      • hurrrja !!
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        En missään tilanteessa ikinä tappaisi itseäni. Oletpas sinä kova jätkä kun uskallat haukkua anonyymisti syrjittyä! Tule sanomaan tuo päin naamaa, veikkaan että olet sen jälkeen todella kusessa. Tai oletkin. Mun kaveri on muuten suomi24 mode ;D Voi olla että tavataan.

        Voi hellanlettas sentään :))))))


      • sairas olet
        hurrrja !! kirjoitti:

        Voi hellanlettas sentään :))))))

        Mikä ihme sua vaivaa? Täällä pitäis osata keskustella asiallisesti ja terveellä tavalla ihmisten kanssa anonyymisti ja sä rupeet ehdottelemaan jollekin itsemurhaa??!! Ootko jossain avohoidossa vai mitä? Kukaan täysjärkinen ei tee tollasta. Aloittajalla on ikävä elämäntilanne ihan ymmärrettävästä syystä. Pitäis ilmoittaa jonnekin susta ilmeisesti.


      • lassi 23v
        sairas olet kirjoitti:

        Mikä ihme sua vaivaa? Täällä pitäis osata keskustella asiallisesti ja terveellä tavalla ihmisten kanssa anonyymisti ja sä rupeet ehdottelemaan jollekin itsemurhaa??!! Ootko jossain avohoidossa vai mitä? Kukaan täysjärkinen ei tee tollasta. Aloittajalla on ikävä elämäntilanne ihan ymmärrettävästä syystä. Pitäis ilmoittaa jonnekin susta ilmeisesti.

        Joo vittu mä haluun kämpän vittu ja kaljaa. Vittu duunin en mene. Ja pleikkarin vittu.
        Paskasossu ei meinaa antaa vittu mikä juttu.


      • lat3
        sairas olet kirjoitti:

        Mikä ihme sua vaivaa? Täällä pitäis osata keskustella asiallisesti ja terveellä tavalla ihmisten kanssa anonyymisti ja sä rupeet ehdottelemaan jollekin itsemurhaa??!! Ootko jossain avohoidossa vai mitä? Kukaan täysjärkinen ei tee tollasta. Aloittajalla on ikävä elämäntilanne ihan ymmärrettävästä syystä. Pitäis ilmoittaa jonnekin susta ilmeisesti.

        ilmoitettu on!


      • Vittu mitä touhuu
        lassi 23v kirjoitti:

        Joo vittu mä haluun kämpän vittu ja kaljaa. Vittu duunin en mene. Ja pleikkarin vittu.
        Paskasossu ei meinaa antaa vittu mikä juttu.

        Itse olisin tyytynyt vain asuntoon. En ole mitään muuta ikinä pyytänytkään.


      • Arbeit macht frei
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Itse olisin tyytynyt vain asuntoon. En ole mitään muuta ikinä pyytänytkään.

        Helppoa, valitset vain sijainnin.

        http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/Helsinki


      • ilmainen työ
        lassi 23v kirjoitti:

        Joo vittu mä haluun kämpän vittu ja kaljaa. Vittu duunin en mene. Ja pleikkarin vittu.
        Paskasossu ei meinaa antaa vittu mikä juttu.

        Aloittaja kertoi, ettei halua mennä työhön josta ei saa minkäänlaista palkkaa. Jos työpaikasta on edes jonkunlainen mahdollisuus saada oikeaa työtä asia on ok. Useimmiten näin ei kuitenkaan ole. Yritys saa täysin ilmaista työvoimaa jota kierrätetään eli porukka vaihtuu säännöllisesti ja otetaan uutta ilmaista työvoimaa tilalle. Suuri osa tai koko firman toiminta saattaa pyöriä tällä systeemillä. Se on härskiä hyväksikäyttöä ja vääristää myös kilpailua markkinoilla koska tuo työnantaja voi tietysti kilpailla huomattavan alhaisemmilla hinnoilla.

        Pääsääntöisesti sillä on vain yksi etu ja se on se, että työtön saa elämäänsä jonkunlaisen rytmin eli aamulla noustaan tiettyyn aikaan ja syödään tiettyyn rytmiin. Lisäksi elämään voi tulla jotain sosiaalista toimintaa jos on pahoin syrjäytynyt. Tämä taitaa olla syy miksi TE-toimistot käyttävät näitä firmoja vaikka tiedetään etteivät ne työllistä eivätkä näin auta työtöntä tulevaisuudessakaan ellei hän sitten ota itse ohjaksista kiinni ja etsi muuta työtä melko pian kun on aloittanut tällaisessa paikassa.

        Aloittaja ei kyllä tainnut mainita haluavansa kaljaa, bleikkaria jne sossun rahoilla. Kommenttisi oli tyhmä.


      • sääli on sairaus
        ilmainen työ kirjoitti:

        Aloittaja kertoi, ettei halua mennä työhön josta ei saa minkäänlaista palkkaa. Jos työpaikasta on edes jonkunlainen mahdollisuus saada oikeaa työtä asia on ok. Useimmiten näin ei kuitenkaan ole. Yritys saa täysin ilmaista työvoimaa jota kierrätetään eli porukka vaihtuu säännöllisesti ja otetaan uutta ilmaista työvoimaa tilalle. Suuri osa tai koko firman toiminta saattaa pyöriä tällä systeemillä. Se on härskiä hyväksikäyttöä ja vääristää myös kilpailua markkinoilla koska tuo työnantaja voi tietysti kilpailla huomattavan alhaisemmilla hinnoilla.

        Pääsääntöisesti sillä on vain yksi etu ja se on se, että työtön saa elämäänsä jonkunlaisen rytmin eli aamulla noustaan tiettyyn aikaan ja syödään tiettyyn rytmiin. Lisäksi elämään voi tulla jotain sosiaalista toimintaa jos on pahoin syrjäytynyt. Tämä taitaa olla syy miksi TE-toimistot käyttävät näitä firmoja vaikka tiedetään etteivät ne työllistä eivätkä näin auta työtöntä tulevaisuudessakaan ellei hän sitten ota itse ohjaksista kiinni ja etsi muuta työtä melko pian kun on aloittanut tällaisessa paikassa.

        Aloittaja ei kyllä tainnut mainita haluavansa kaljaa, bleikkaria jne sossun rahoilla. Kommenttisi oli tyhmä.

        H:ki-Espoo-Vantaa, työpaikan saa vaikka huomenna.
        Jos osaa käsillään tehdä jotain muutakin kuin pidellä kaljatölkkiä ja palkkaa saa ainakin enemmän kuin 9€pv. Saa, jos haluaa työtä tehdä.......

        http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=false&rows=&sort=&hakusana=&alueet=Helsinki, Espoo, Vantaa, &ilmoitettuPvm=1&valitutAmmattialat=9&valitutAmmattialat=91&valitutAmmattialat=92&valitutAmmattialat=93&valitutAmmattialat=94&valitutAmmattialat=95&valitutAmmattialat=96&valitutAmmattialat=X&valitutAmmattialat=X0&tyonTyypit=22&tyoajat=31&tyoajat=32&tyoajat=33&vuokrapaikka=---


      • Vittu mitä touhuu
        Arbeit macht frei kirjoitti:

        Helppoa, valitset vain sijainnin.

        http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/Helsinki

        Ei se helppoa ole! Olen katsellut ja soitellut tuonnekkin 2.5v. Heti kun tulee vuokran antajan kanssa puhe työttömyydestä niin luuria korvaan.


      • Vittu mitä touhuu
        sääli on sairaus kirjoitti:

        H:ki-Espoo-Vantaa, työpaikan saa vaikka huomenna.
        Jos osaa käsillään tehdä jotain muutakin kuin pidellä kaljatölkkiä ja palkkaa saa ainakin enemmän kuin 9€pv. Saa, jos haluaa työtä tehdä.......

        http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=false&rows=&sort=&hakusana=&alueet=Helsinki, Espoo, Vantaa, &ilmoitettuPvm=1&valitutAmmattialat=9&valitutAmmattialat=91&valitutAmmattialat=92&valitutAmmattialat=93&valitutAmmattialat=94&valitutAmmattialat=95&valitutAmmattialat=96&valitutAmmattialat=X&valitutAmmattialat=X0&tyonTyypit=22&tyoajat=31&tyoajat=32&tyoajat=33&vuokrapaikka=---

        Ei saa, muuten täällä ei olisi 500 000 työtöntä työnhakijaa. Luuletko etten ole kysellyt vuokra firmoista`? Etkä tajua että täällä on tällä hetkellä 23 000 vapaata työpaikkaa ja 500 000 tuhatta hakijaa? Jo idioottinki tajuaa että kaikille ei vain paikat riitä vaikka kuinka etsii


      • kueihuvittais
        Vittu mitä touhuu kirjoitti:

        Ei saa, muuten täällä ei olisi 500 000 työtöntä työnhakijaa. Luuletko etten ole kysellyt vuokra firmoista`? Etkä tajua että täällä on tällä hetkellä 23 000 vapaata työpaikkaa ja 500 000 tuhatta hakijaa? Jo idioottinki tajuaa että kaikille ei vain paikat riitä vaikka kuinka etsii

        "Etkä tajua että täällä on tällä hetkellä 23 000 vapaata työpaikkaa ja 500 000 tuhatta hakijaa? "

        Suomessa on noin 330 000 työtöntä, pääosin muualla kuin pääkaupunkiseudulla.

        Pk-seudulla on yli 10 000 avointa paikkaa joihin ei tarvita kummoista ammattitaitoa.

        Selittäjän paikkoja ei taida olla......


    • saapasnax

      Mikä kaupunki/kaupunginosa kyseessä missä sossuasiointi?

    • Vittu mitä touhuu

      Vuosaaren sossu.

    • Tuleva asiakas5

      "Sossusta sanottiin vain että hakemus ei ole saapunut heille ja että posti on sen hävittänyt, vaikka toin sen henkilökohtaisesti,"

      Ihan noin mielenkiinnosta, jos vaikka itsekkin tarvis niin jos hakemuksen toimittaa henk.koht, niin eikö ole mahdollisuus pyytää kuittausta hakemuksesta? Nyt näyttäs olevan helsingissä myös mahdollisuus jättää hakemus netissä ( http://asiointi.hel.fi/ ), josta jäänee jälki, joten ei enää ole tällainen mahdollista, että hakemus "hukkuu"?

    • suunta ylöspäin

      Tuo on tosiaan aika järkyttävää mutta tulee kait siitä, että kaupunki ei tarjoo asuntoo ennen kuin olet kirjaimellisesti asunnoton. Ilmeisesti se, että asuu tuttujen luona ei ole asunnoton virallisesti vaikka käytännössä on. Pitäisi kait sitten talvellakin asua jäteastiassa tai rappukäytävässä ennen kuin asunto löytyy.

      Mutta tästä tietty voi oppia sen, että täytyy hakea sitä toimeentulotukea riittävän ajoissa eli jo siinä vaiheessa kun tietää, että rahat on loppumassa ja huomioida ennakkoon se käsittelyaika joka on suurin piirtein sen kuukauden verran.

      Mielestäni kannattaisi ottaa nyt kaikki työt vastaan ja tehdä siellä niin hyvä vaikutus kuin mahdollista, jos vaikka saisi ihan palkallistakin työtä joksikin aikaa edes. Kannattaa aina käyttää kaikki mahdollisuudet hyväksi vaikkei heti näyttäisi olevan mitään järkeä. Voit sitten hakea muuta työtä sillä aikaa ja sanoa että olet nyt töissä muttet tietenkään mainitse että se on jotain tukityötä (sitähän ei tarvitse kertoa). Joskus se suunta muuttuu mutta nyt kannattaa vaan uskoa parempaan tulevaisuuteen eikä menettää uskoansa eikä varsinkaan sortua päihteiden käyttöön tms. siitä se alamäki vasta alkaisikin. Tsemppiä!

      • Vittu mitä touhuu

        Käsittely aika oli jo silloin 7 päivää lain mukaan.


      • Vittu mitä touhuu

        Kiitos kannustavasta viestistäsi.


    • Feerplai

      Aloittajan mielestä on vapaa valinta, haluaako tehdä töitä vai olla työttömän. No, jos tuo on ok, miksi sitten vuokranantaja ei saisi valita ottaako vuokralle työssäkäyvän vai työttömän. Jolla lisäksi on edellisen asunnon vuokrat maksamatta.

      • EiOOnimimerkkiä

        Ei ole aloittajan vika, että Suomessa on systeemi mikä on. Hänhän vaan haluaa käyttää hyväksi niitä palveluja, joita yhteiskunta syytää terveille ihmisille, jotka eivät vain viitsi itse tehdä asuntonsa ja leipänsä eteen mitään.

        Sosiaaliturva ei sorsi niitä, jotka luuserina nukkuvat päivät ja valvovat yöt sohvalla tihrustaen puoli pöhnässä tv-visaa, vaan niitä, jotka yrittävät maksaa itse eväänsä ja asumisensa. Matalapalkka-alalla maksaessasi itse kaiken olet suunnilleen huonommassa asemassa kuin kotona makaavat.

        Epäreilua sanon minä. Ratkaisu ei ole nostaa matalapalkkalaisten tukia vaan laskea heidän veroja, joilla he kustantavat naapurin patalaiska erkinkin elämän.

        Sosiaaliturvaa pitää käyttää vain tukia tarvitsevien tukemiseen, eli sairaiden, lasten ja vanhusten turvaksi.

        Näin kuitenkaan ei taida ainakaan minun elinaikanani tapahtua.

        Kiitos ja anteeksi.


    • Nukuitko koulussa

      Tervetuloa reaalimaailmaan.
      Oletko kuullut, että ihmisten valinnat vaikuttavat heidän kohtaloonsa.

      • kerropa meille

        Nukuitko koulussa on Itse Täydellisyys. Totta kai se on oma valinta kun työnantaja irtisanoo tuotannollisista ja taloudellisista syistä tai kun sairastut vakavasti. Tai kun sattuu jotain muuta yllättävää johon me tavikset emme ole varautuneet.

        Kyllä olet fiksu ihminen Itse Täydellisyys. Itse Täydellisyydelle ei mikään elämässä tule yllätyksenä kun hän osaa kaiken ottaa huomioon jo etukäteen ja tehdä näin ollen oikeat valinnat niin että elämä vain hymyilee. Täydellisyys elää aivan omassa reaalimaailmassaan, jossa kaiken elämässä tapahtuvan tietää jo etukäteen. En tiedä miten täydellisyys tämän tekee mutta ehkäpä hän itse sen meille kertoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe