Tylyt it-miehet

4+18

Olen käynyt useamman it-asiantuntijan kanssa treffeillä nettideittien kautta. Taidan jättää jatkossa koko ammattikunnan treffailun ulkopuolelle, sillä tietynlainen sosiaalinen taitamattomuus on näköjään heidän piirissään aika yleistä. Jo sinällään oikea keskustelu tuntuu olevan melko vaikeaa, sillä työ kuulostaa olevan monelle se keskeinen elämänsisältö. Yksi kävi parituntisten treffien aikana koko työuransa läpi hyvin yksityiskohtaisesti. Kyllästyin jo ensimmäisen vartin aikana, mutta jäin uteliaana kuuntelemaan kuinka kauan sitä kestää. Hän olisi halunnut toisille treffeille. Toinenkin muisteli melko kaihoisasti uransa huippuhetkiä Nokialla ja muutamien treffien jälkeen alkoi tuntua, että mies oli jotenkin masentunut. Oli kyllä saanut töitä Nokiankin jälkeen, mutta ilmeisesti silloiset työtehtävät olivat melko vähäpätöisiä entisiin verrattuna. Kolmas tyly it-mies totesi 10 minuutin jälkeen, etten ole hänen tyyppiään. No, eipä ollut minunkaan tyyppiäni, mutta voihan tuonkin asian kohteliaammin esittää. Pari muuta ovat olleet sellaisia, että kysymyksiä oli turha odotella ja jutut pyöri lähinnä päivän kuulumisten ympärillä... Onko minulle on sattunut vain epätavallisen huono otos tältä alalta?

55

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+6

      Vaikka olenkin kouluttautunutHelItR.n niin en itseäni tylynä pidä.

      • oletko ajatellut?

        Ehket itse pidäkään, mutta ympäristösi voi pitää.


      • IlmaTorjunta mies

        Edellä kirjoittanut tuskin tarkoitti Helsingin ilmatorjunta rykmentin miehiä tai ylipäätään ilmatorjunnan (it) porukkaa heh :))


    • mies..

      Miksi painottaa noin paljon koulutusta/työtä, eihän se määritä ihmistä eikä se toinen ihminen toisen ammatilla tee mitään..

      • it:t turn-off

        Ammatti nimenomaan kertoo paljonkin ihmisen luonteesta!

        Tuskin myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekevä on ujo, hiljainen ja epäsosiaalinen, kun taas it-työtä tekevä sitä useinkin kokemukseni mukaan on.

        Juuri sain it-ihmisistä tarpeekseni, kun yritin saada 3 kuukautta suhdetta aikaiseksi viimeisimmän it-tyypin kanssa. Oli tunteettomin tyyppi, mitä koskaan olen tavannut! Hän ei osannut ilmaista mitään tunteita, mutta ei ollut mitään ilmaistavaakaan, koska hän ei tuntenut mitään. Yhtään kaunista sanaa ei sanonut, hellyydestä, läheisyydestä ja rakkaudesta ei ollut toivoakaan.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        Ammatti nimenomaan kertoo paljonkin ihmisen luonteesta!

        Tuskin myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekevä on ujo, hiljainen ja epäsosiaalinen, kun taas it-työtä tekevä sitä useinkin kokemukseni mukaan on.

        Juuri sain it-ihmisistä tarpeekseni, kun yritin saada 3 kuukautta suhdetta aikaiseksi viimeisimmän it-tyypin kanssa. Oli tunteettomin tyyppi, mitä koskaan olen tavannut! Hän ei osannut ilmaista mitään tunteita, mutta ei ollut mitään ilmaistavaakaan, koska hän ei tuntenut mitään. Yhtään kaunista sanaa ei sanonut, hellyydestä, läheisyydestä ja rakkaudesta ei ollut toivoakaan.

        Ei kai sitä voi yksipuolisesti alkaa mitään hellyyttä ja rakkautta osoittaa. Pitää olla yhteinen päätös, että edetään siihen vaiheeseen. Jos nainen vain odottaa, että mies ryhtyy toimeen, niin vaihtoehtoja on tasan kaksi: joko mies ei tee mitään (vaan kohteliaasti odottaa keskustelua/lupaa aiheesta) tai sitten mies on pervo ahdistelija, joka käy kaikkiin käsiksi.


      • it-mies..
        it:t turn-off kirjoitti:

        Ammatti nimenomaan kertoo paljonkin ihmisen luonteesta!

        Tuskin myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekevä on ujo, hiljainen ja epäsosiaalinen, kun taas it-työtä tekevä sitä useinkin kokemukseni mukaan on.

        Juuri sain it-ihmisistä tarpeekseni, kun yritin saada 3 kuukautta suhdetta aikaiseksi viimeisimmän it-tyypin kanssa. Oli tunteettomin tyyppi, mitä koskaan olen tavannut! Hän ei osannut ilmaista mitään tunteita, mutta ei ollut mitään ilmaistavaakaan, koska hän ei tuntenut mitään. Yhtään kaunista sanaa ei sanonut, hellyydestä, läheisyydestä ja rakkaudesta ei ollut toivoakaan.

        No ainakin itseni puolesta voin sano että pitää löytyä sitä kipinää että voin tunteita ilmaista, en ala millekkään suhteesen jos en koe naisesta mitään että se olisi minun tyyppiä ja että nainen vastaisi tunteisiini takas? Kyllä vain työpaikallani ihastuin yhteen naiseen tulisesti ja kirjoitin pitkän kirjeen kuinka ihastuttava ja aidon tuntuinen nainen hän on, ikävä kyllä hän oli vain varattu :/


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        Ei kai sitä voi yksipuolisesti alkaa mitään hellyyttä ja rakkautta osoittaa. Pitää olla yhteinen päätös, että edetään siihen vaiheeseen. Jos nainen vain odottaa, että mies ryhtyy toimeen, niin vaihtoehtoja on tasan kaksi: joko mies ei tee mitään (vaan kohteliaasti odottaa keskustelua/lupaa aiheesta) tai sitten mies on pervo ahdistelija, joka käy kaikkiin käsiksi.

        Jep, olet ehta it-mies ;D

        Ei hyvät ihmiset sentään yhteisesti PÄÄTETÄ, että hellyyttä ja rakkautta aletaan osoittamaan! Sitä vain aletaan osoittamaan, kun siltä tuntuu, mutta it-miehillä ei vaan mikään tunnu missään.

        Itse osoitan rakkautta ja hellyyttä saman tien, ei kukaan mies jää sitä vaille minun kanssani. It-miehet ovat ainoita, jotka ovat puupökkelöitä hellyyden ja rakkauden edessä, muut ovat osoittaneet enemmän ja vähemmän hellyyttä minun kanssani ihan alusta asti SOPIMATTA, koska hellyydestä sopiminen on typerintä mitä tiedän!


      • It Turn-on
        it:t turn-off kirjoitti:

        Ammatti nimenomaan kertoo paljonkin ihmisen luonteesta!

        Tuskin myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekevä on ujo, hiljainen ja epäsosiaalinen, kun taas it-työtä tekevä sitä useinkin kokemukseni mukaan on.

        Juuri sain it-ihmisistä tarpeekseni, kun yritin saada 3 kuukautta suhdetta aikaiseksi viimeisimmän it-tyypin kanssa. Oli tunteettomin tyyppi, mitä koskaan olen tavannut! Hän ei osannut ilmaista mitään tunteita, mutta ei ollut mitään ilmaistavaakaan, koska hän ei tuntenut mitään. Yhtään kaunista sanaa ei sanonut, hellyydestä, läheisyydestä ja rakkaudesta ei ollut toivoakaan.

        IT työhän on siis valta osalta asiakaspalvelua.


      • it:t turn-off
        It Turn-on kirjoitti:

        IT työhän on siis valta osalta asiakaspalvelua.

        It-alalla asiakaspalvelu perustuu oman alan keskusteluihin asialinjalla asiallisesti.

        It-miehet luulevat, että treffit ovat kuin asiakastapaaminen tai työhönotto tilanne, jossa selitetään cv ja puhutaan kehuskellen itsestä välittämättä toisesta pätkääkään. Tämä on niin monesti nähty ja koettu, että en menisi enää yhdenkään it-miehen kanssa treffeille.


      • it:t turn-off
        it-mies.. kirjoitti:

        No ainakin itseni puolesta voin sano että pitää löytyä sitä kipinää että voin tunteita ilmaista, en ala millekkään suhteesen jos en koe naisesta mitään että se olisi minun tyyppiä ja että nainen vastaisi tunteisiini takas? Kyllä vain työpaikallani ihastuin yhteen naiseen tulisesti ja kirjoitin pitkän kirjeen kuinka ihastuttava ja aidon tuntuinen nainen hän on, ikävä kyllä hän oli vain varattu :/

        It miehet haluavat kovastikin suhteeseen kanssani, joiltakin löytyy kipinöintiä seksuaalisten halujen muodossa ihan vimmatusti, mutta hellyys, kauniit sanat ja rakkaus ovat ihan vieraita käsitteitä it-miehille.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        Jep, olet ehta it-mies ;D

        Ei hyvät ihmiset sentään yhteisesti PÄÄTETÄ, että hellyyttä ja rakkautta aletaan osoittamaan! Sitä vain aletaan osoittamaan, kun siltä tuntuu, mutta it-miehillä ei vaan mikään tunnu missään.

        Itse osoitan rakkautta ja hellyyttä saman tien, ei kukaan mies jää sitä vaille minun kanssani. It-miehet ovat ainoita, jotka ovat puupökkelöitä hellyyden ja rakkauden edessä, muut ovat osoittaneet enemmän ja vähemmän hellyyttä minun kanssani ihan alusta asti SOPIMATTA, koska hellyydestä sopiminen on typerintä mitä tiedän!

        Eli sinun mielestäsi on ihan ok alkaa kähmiä vaikka jotain tuntematonta vastaantulijaa kadulla, koska mitään sopimista ja lupaa ei tarvita? Vai missä se raja menee? Siinäkö, että jos on suostunut treffeille, niin kaikki käy? Jos toinen haluaa tehdä jotain ja toinen ei, niin eikö se ole todella epäkohteliasta ja toisen koskemattomuuden loukkaamista käydä toimeen omin päin?

        Minulla on kyllä ihan normaalisti tunteita kaikenlaisissa asioissa, mutta naista kohtaan on aika vaikea kehittyä mitään rakkauden tai hellyyden tunnetta, ellei hän ilmaise huolivansa minua. Se, että nainen on vielä miettimisvaiheessa, on iso turn-off, ja toisaalta naisen positiivinen päätös on ratkaiseva turn-on. Mielestäni on absurdi ajatus, että voisi ihastua johonkuhun, jolta ei saa vastakaikua. Eli hellyys ym. tulee mielestäni siinä vaiheessa, kun molemmat haluavat edetä sen rajan yli. Vaikka joskus haluaisinkin mennä sen rajan yli yksin, niin kunnioitan naista sen verran, etten ala sooloilla. Jos olen hänen mielestään sen perusteella puupökkelö, niin etsikööt oman moraalittoman pelimiehensä jostain muualta, eikä sitten kannata ihmetellä jos mies kohtelee epäkunnioittavasti muissakin tilanteissa.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        It miehet haluavat kovastikin suhteeseen kanssani, joiltakin löytyy kipinöintiä seksuaalisten halujen muodossa ihan vimmatusti, mutta hellyys, kauniit sanat ja rakkaus ovat ihan vieraita käsitteitä it-miehille.

        "hellyys, kauniit sanat ja rakkaus" tulevat sitten parisuhteessa. Jos asetat nuo esiehdoksi suhteen aloittamiselle, järjestyksesi on todella omituinen. Ennen suhteen alkua et noita saa kunnon miehiltä vaan lipeviltä pelimiehiltä. Tai no kauniita sanoja ehkä muutaman.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        It-alalla asiakaspalvelu perustuu oman alan keskusteluihin asialinjalla asiallisesti.

        It-miehet luulevat, että treffit ovat kuin asiakastapaaminen tai työhönotto tilanne, jossa selitetään cv ja puhutaan kehuskellen itsestä välittämättä toisesta pätkääkään. Tämä on niin monesti nähty ja koettu, että en menisi enää yhdenkään it-miehen kanssa treffeille.

        Ei, vaan treffeillä on tarkoitus kysellä toisen tiedot ja kertoa itsestä se mitä toinen kysyy tai mikä on erityisen huomionarvoista. Niiden tietojen pohjalta voidaan päättää, haluaako jatkaa vai ei.


      • Aikuinen nainen
        eräs it-mies kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi on ihan ok alkaa kähmiä vaikka jotain tuntematonta vastaantulijaa kadulla, koska mitään sopimista ja lupaa ei tarvita? Vai missä se raja menee? Siinäkö, että jos on suostunut treffeille, niin kaikki käy? Jos toinen haluaa tehdä jotain ja toinen ei, niin eikö se ole todella epäkohteliasta ja toisen koskemattomuuden loukkaamista käydä toimeen omin päin?

        Minulla on kyllä ihan normaalisti tunteita kaikenlaisissa asioissa, mutta naista kohtaan on aika vaikea kehittyä mitään rakkauden tai hellyyden tunnetta, ellei hän ilmaise huolivansa minua. Se, että nainen on vielä miettimisvaiheessa, on iso turn-off, ja toisaalta naisen positiivinen päätös on ratkaiseva turn-on. Mielestäni on absurdi ajatus, että voisi ihastua johonkuhun, jolta ei saa vastakaikua. Eli hellyys ym. tulee mielestäni siinä vaiheessa, kun molemmat haluavat edetä sen rajan yli. Vaikka joskus haluaisinkin mennä sen rajan yli yksin, niin kunnioitan naista sen verran, etten ala sooloilla. Jos olen hänen mielestään sen perusteella puupökkelö, niin etsikööt oman moraalittoman pelimiehensä jostain muualta, eikä sitten kannata ihmetellä jos mies kohtelee epäkunnioittavasti muissakin tilanteissa.

        Taisit ymmärtää aloittajan hellyys-asia ihan väärin! Hellyys ja kähmintä ovat kaksi aivan eri asiaa!!!
        Hellyys voi olla kohteliaisuutta, huomioon ottamista, käden/käsivarren ojentamista esim. portaissa, pöydän yli sormien hipaisu yms.
        Kähmintä on aivan jotain muuta, ja uskon, että tiedät, mitä tarkoitan!


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi on ihan ok alkaa kähmiä vaikka jotain tuntematonta vastaantulijaa kadulla, koska mitään sopimista ja lupaa ei tarvita? Vai missä se raja menee? Siinäkö, että jos on suostunut treffeille, niin kaikki käy? Jos toinen haluaa tehdä jotain ja toinen ei, niin eikö se ole todella epäkohteliasta ja toisen koskemattomuuden loukkaamista käydä toimeen omin päin?

        Minulla on kyllä ihan normaalisti tunteita kaikenlaisissa asioissa, mutta naista kohtaan on aika vaikea kehittyä mitään rakkauden tai hellyyden tunnetta, ellei hän ilmaise huolivansa minua. Se, että nainen on vielä miettimisvaiheessa, on iso turn-off, ja toisaalta naisen positiivinen päätös on ratkaiseva turn-on. Mielestäni on absurdi ajatus, että voisi ihastua johonkuhun, jolta ei saa vastakaikua. Eli hellyys ym. tulee mielestäni siinä vaiheessa, kun molemmat haluavat edetä sen rajan yli. Vaikka joskus haluaisinkin mennä sen rajan yli yksin, niin kunnioitan naista sen verran, etten ala sooloilla. Jos olen hänen mielestään sen perusteella puupökkelö, niin etsikööt oman moraalittoman pelimiehensä jostain muualta, eikä sitten kannata ihmetellä jos mies kohtelee epäkunnioittavasti muissakin tilanteissa.

        "Mielestäni on absurdi ajatus, että voisi ihastua johonkuhun, jolta ei saa vastakaikua."

        Ei nainen voi ihastua sinuun, jos odotat naiselta ensin ihastusta, etkä tee itse mitään aloitetta. Olet dilemmassa. Vai meinaatko, että nainen vie ja sinä vikiset perässä.. tuollaisia kivirekiäkin on tullut vedettyä perässä.

        Sinulla on todellakin it-miehen aivot, kun et ymmärrä mitä hellyys tarkoittaa, olet ilmeisesti myös jossain ahdasmielisessä uskonnollisessa yhteisössä kasvanut, jos pidät hellyyttä moraalittomana.

        Kohteliaat ja ystävälliset sanat, silmiin katsominen ystävällisesti, hymyileminen toiselle.. ne ovat jo hellyyttä ilman kosketuksia, jos se ihokontakti tuntuu aluksi vaikealta. Sitten voidaan mennä lähemmäksi toista, ja olla lähekkäin läsnä, koskematta toista.. toinen kokee läsnäolossa hellyyttä. Halaus hellästi treffien päätteeksi on oikein sopivaa, suomalaisessa kulttuurissa kylläkin vielä harvinaista, ja erityisesti it-piireissä.

        Tästä tuntiinkin siihen, että muualla maailmassa yleisesti lähes tuntemattomia halaillaan ja poskisuudellaan. Suomalaisilla on paljon opittavaa heiltä.

        Jos et sinä eräs it-mies ala olemaan oma-aloitteisempi ja reippaampi tuossa läheisyysasiassa, niin sori vaan, yksin jäät, ikuisesti.


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        "hellyys, kauniit sanat ja rakkaus" tulevat sitten parisuhteessa. Jos asetat nuo esiehdoksi suhteen aloittamiselle, järjestyksesi on todella omituinen. Ennen suhteen alkua et noita saa kunnon miehiltä vaan lipeviltä pelimiehiltä. Tai no kauniita sanoja ehkä muutaman.

        Parisuhdetta ei tule, jos ei tule kauniita sanoja, hellyyttä ja rakkautta ensin.

        Minusta mies ei ole kunnollinen, jos hän ei pysty edellä mainittuihin asioihin, vaan silloin hän on kylmäsydäminen luuseri, jota en huolisi kumppanikseni.

        Kunnon mies osaa antaa naiselleen rakkautta, hellyyttä ja kauniita sanoja, pelimies tai ei, mutta sellainen mies vain kelpaa tai sitten olen ilman.


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        Ei, vaan treffeillä on tarkoitus kysellä toisen tiedot ja kertoa itsestä se mitä toinen kysyy tai mikä on erityisen huomionarvoista. Niiden tietojen pohjalta voidaan päättää, haluaako jatkaa vai ei.

        Jep, tyypilliset it-miehen treffit: tietopohjaista keskustelua.

        Missä on ilo, hauskuus, leikittely, flirtti, huumori, kujeilu, pilkkeet silmäkulmissa, nauru, yhdessä fiilistely.. tunteet ja intohimon ilmapiiri?! It-miehen kanssa ei ainakaan.

        Olet oikein hyvänä esimerkkinä täällä it-miehistä tyypillisimmillään, kiitos siitä :D

        Minä ainakin päätän jatkot sen mukaan, miten hyvä olla minulla on olla toisen kanssa, miten viihdymme yhdessä, löydämmekö yhteisen huumorin, kuulenko kauniita sanoja ja kohteliaisuuksia, onko vetovoimaisia tuntemuksia, perhosia vatsassa, lämmintä tunnetta kehossa.. kipinää! Asiakeskustelussa ei mitään tuollaista voi syntyä, joten it-miehet eivät pääse jatkoon.


      • 10+19
        eräs it-mies kirjoitti:

        Ei, vaan treffeillä on tarkoitus kysellä toisen tiedot ja kertoa itsestä se mitä toinen kysyy tai mikä on erityisen huomionarvoista. Niiden tietojen pohjalta voidaan päättää, haluaako jatkaa vai ei.

        Seriously?

        Treffeillä tarkoitus "kysellä toisen tiedot"...eikö olisi kätevämpää tehdä joku datalevyke itsestä, ja vaihdella niitä sitten, mitä sitä nyt turhaa treffeille aikaansa tuhlaamaan...

        Treffeillä se olennainen informaatio ei tule ääneen lausutusta informaatiosta, vaan rivien välien lukemisesta, eleiden ja ilmeinen tulkinnasta jne yms.


    • 4+4

      it-työtä on monenlaista ja joukkoon mahtuu kaikenlaisia persoonia, yleistyksesi menee metsään.

      • it:t turn-off

        Kokemukseni syvällä rintaäänellä voin jo yleistää, että yleisesti it-alan ihmiset ovat tylympää ja tunne-elämältään kylmempää porukkaa muihin ammattikunnan edustajiin verrattuna.

        Mannet ovat tietynlaisia, kyllä heidät tiedetään, mutta toki heidän joukossaan on poikkeuksia. Sama kaikissa yleistyksissä.


      • 4+4
        it:t turn-off kirjoitti:

        Kokemukseni syvällä rintaäänellä voin jo yleistää, että yleisesti it-alan ihmiset ovat tylympää ja tunne-elämältään kylmempää porukkaa muihin ammattikunnan edustajiin verrattuna.

        Mannet ovat tietynlaisia, kyllä heidät tiedetään, mutta toki heidän joukossaan on poikkeuksia. Sama kaikissa yleistyksissä.

        eivät olleet vaan kiinnostuneita sinusta, that's it.


      • it:t turn-off
        4+4 kirjoitti:

        eivät olleet vaan kiinnostuneita sinusta, that's it.

        It miehen vastaus: muissa aina vika, peiliin ei katsota :D

        Kyllä muut miehet ovat aina olleet kiinnostuneita kaikella tavalla, it-miehetkin ovat kiinnostuneita aloittamaan suhteen, mutta eivät ole valmiita tekemään suhteen ja naisensa eteen mitään.


      • 4+4
        it:t turn-off kirjoitti:

        It miehen vastaus: muissa aina vika, peiliin ei katsota :D

        Kyllä muut miehet ovat aina olleet kiinnostuneita kaikella tavalla, it-miehetkin ovat kiinnostuneita aloittamaan suhteen, mutta eivät ole valmiita tekemään suhteen ja naisensa eteen mitään.

        miksi pitäisi katsoa peiliin jos ei kiinnosta ? Ei kai sinuakaan kiinnosta kaikki miehet, nyt olet murheen murtama kun joku nörtti kehtasi antaa sulle pakit.


      • it:t turn-off
        4+4 kirjoitti:

        miksi pitäisi katsoa peiliin jos ei kiinnosta ? Ei kai sinuakaan kiinnosta kaikki miehet, nyt olet murheen murtama kun joku nörtti kehtasi antaa sulle pakit.

        Yksikään nörtti ei ole antanut pakkeja, vaan päin vastoin intoa suhteeseen on löytynyt suurestikin. Toivomaani suhteeseen kuuluu paljon jokapäiväistä läheisyyttä ja molemminpuolista rakkautta, mutta it-miehet eivät pysty tällaisia tarjoamaan. Tietenkin toivon, että hekin löytävät itselleen sopivan naisen, joka haluaisi vaikka sellaisen järkiliiton, jossa ei hellyyttä ja rakkautta ole, ja seksikin on armotonta jyystämistä ja omien halujen tyydytystä toisen kehoa hyväksi käyttäen.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        It miehen vastaus: muissa aina vika, peiliin ei katsota :D

        Kyllä muut miehet ovat aina olleet kiinnostuneita kaikella tavalla, it-miehetkin ovat kiinnostuneita aloittamaan suhteen, mutta eivät ole valmiita tekemään suhteen ja naisensa eteen mitään.

        Mitä sen suhteen eteen pitäisi muka tehdä, kun sitä ei ole aloitettukaan? Kuulostaa osaltasi tekosyyltä. Ja mitä pitäisi muka tehdä "naisensa eteen"? Lahjoa ja mielistellä? Kuulostat siltä, ettet etsi parisuhdetta vaan elättäjää.


      • eräs it-mies
        it:t turn-off kirjoitti:

        Yksikään nörtti ei ole antanut pakkeja, vaan päin vastoin intoa suhteeseen on löytynyt suurestikin. Toivomaani suhteeseen kuuluu paljon jokapäiväistä läheisyyttä ja molemminpuolista rakkautta, mutta it-miehet eivät pysty tällaisia tarjoamaan. Tietenkin toivon, että hekin löytävät itselleen sopivan naisen, joka haluaisi vaikka sellaisen järkiliiton, jossa ei hellyyttä ja rakkautta ole, ja seksikin on armotonta jyystämistä ja omien halujen tyydytystä toisen kehoa hyväksi käyttäen.

        Mistä voit tietää, paljonko läheisyyttä he olisivat suhteessa tarjonneet, kun et suostunut suhdetta edes aloittamaan? Kaikki eivät ehkä vain halua heittäytyä intiimiksi treffeillä, kun minkäänlaista suhdetta tai sitoutumista ei vielä ole.


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        Mistä voit tietää, paljonko läheisyyttä he olisivat suhteessa tarjonneet, kun et suostunut suhdetta edes aloittamaan? Kaikki eivät ehkä vain halua heittäytyä intiimiksi treffeillä, kun minkäänlaista suhdetta tai sitoutumista ei vielä ole.

        Olen yrittänyt muodostaa suhteita it-miehien kanssa, heillä on siis ollut tapailuviikkojen aikana monta kertaa tilaisuuksia tarjota läheisyyttä, mutta ei vaan niin ei.

        Olen jutellut vakavasti monen monta kertaa tuosta läheisyyden puuttumisesta, ja olen kuullut, että eivät sitä ole koskaan kenellekään antaneetkaan, mutta voivat kokeilla, jos se jossain vaiheessa alkaisi tulemaan. Minulta on pyydetty kärsivällisyyttä ja aikaa.. olen antanut ja riutunut kylmyydessä.. nyt en enää luota, että yhdeltäkään it-mieheltä hellyyttä irtoaa koskaan, vaikka yhdessä oltaisiin loppuelämä.


      • it:t turn-off
        eräs it-mies kirjoitti:

        Mitä sen suhteen eteen pitäisi muka tehdä, kun sitä ei ole aloitettukaan? Kuulostaa osaltasi tekosyyltä. Ja mitä pitäisi muka tehdä "naisensa eteen"? Lahjoa ja mielistellä? Kuulostat siltä, ettet etsi parisuhdetta vaan elättäjää.

        Jos et tiedä, mitä parisuhteen muodostuksen eteen pitäisi tehdä, niin apua sentään!!! Mitään parisuhdetta ei tule, jos ei sitä osata muodostaa.

        Tiedän kyllä, että it-miehiltä ei kauniita sanoja tule, koska he eivät ajattele kauniita asioita eivätkä näe naisessa mitään, mistä voisivat kauniisti sanoa. Muut miehet näkevät kauniita silmiä, upeita hiuksia, nättejä asuja, suloisia kasvoja, ihanan naisen kaiken kaikkiaan ja sanovat sen ääneen, ei mielistelläkseen, vaan ilahduttaakseen toista, ja koska he haluavat tuoda ilmi, mitä toisessa näkevät ja ajattelevat toisesta.

        Ex-mieheni tarjosi ylellistä elämää niin, että olisin ollut hänen elätettävänään. En suostunut, vaan halusin itse tienata oman elantoni, ja erosin. Joten metsään meni.

        Minulle parisuhde on rakkautta toinen toistaan kohtaan, hellyyttä, iloa, rakastelua, yhdessä olemista ja tekemistä. Minun suhteessani ei ole rahasta kyse, mutta teillä it-miehillä se näköjään onkin vain ekana mielessä, kun parisuhteesta puhutaan. Järkiliitto mielessä, tunteilla ei mitään sijaa.

        Mitä sinä eräs it-mies saisit suhteen aikaiseksi tekemättä sen eteen mitään? Käymällä läpi järkiperäisesti toisen asiat, sitten jatkoon, jos asiat sopivat yhteen, ja sovittaisiin, että seuraavana vuonna kosketetaan toista luvan kanssa vaikka olkapäähän.. hellyyttä ei tietenkään saa kosketuksessa olla mukana, koska se on it-miehen mielestä moraalitonta.

        Aika surullista, jos ajattelet, että ainoa tapa muodostaa suhde muuten kuin sinun tavallasi, on lahjoa ja mielistellä..


    • 6+5

      Olen myös käynyt it-miehen kanssa treffeillä. Jaksoin ekan puoli tuntia vielä kuunnella ja aidosti kiinnosti sen työura-juttu mutta kun ei muusta sitten puhuttukaan ja jotenkin tuntui niin turhalta tuo jankuttaminen alasta ja työtarjonnasta ja siitä miten huippuhyvä hän on ja miten hänellä kyllä kysyntää olis....blaaa.... ajattelin että toisia treffeja en jaksaisi enkä ikinä haluaisi elämääni miestä jota kiinnostaa vain se oma työ ja menestys, ei kiitos enempä it-miehiä, tämäkin ketju vahvistaa epäilykset.

    • olette munattomia

      Jotenkin tämä jatkaa taas sitä tuttua kaavaa. Miettikää naiset mitä nämä miehet teistä ajattelevat, kun et puhu itse, kuuntelet vain, et kerro mitään mielenkiintoista itsestäsi, olet passiivinen ja hengetön. Jos taas mies ei koko aikaa puhu, saattaa nainen sanoa, miksi et puhu mitään. Keskustelun on mahdotonta olla toisen miellyttämistä, sitä pitää molempien viedä eteenpäin.

      Eikö edes mieleen tule, että keskustelu on vuorovaikutusta "(jäit uteliaana kuuntelemaan)", sen suuntaa voi ohjalla kumpi vaan, jos itse on osaamaton sosiaaliseen kontaktiin, ei se vika voi aina toisessa olla. Miksi vain olet ja vikiset jälkeenpäin?

      • 4+18

        Mistäs sinä tiedät kuinka hyvä tai huono olen vuorovaikutuksessa? En todellakaan ole passiivinen tai hengetön, jos keskustelu on vuorovaikutteista. Jos keskustelu on jo lähtöasetelmaltaan sellainen, että toinen on itsekeskeinen ja jaksaa jauhaa vaan itsestään, on taitolaji kääntää keskustelu toisaalle. Olen työskennellyt 20 vuotta hyvin ihmisläheisessä ammatissa, jossa puhuminen on pääasiallinen tehtäväni. Ja kyllä, osaan myös kuunnella toista tarvittaessa. Ja minulle kerrotaan toistuvasti yksityiselämässä kuinka mukavaa minun kanssa on keskustella.

        Tämän erään kaksituntisen aikana tosiaan "jäin uteliaana kuuntelemaan", sillä en ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan noin innostuneesti omasta työhistoriastaan. Heitin kyllä väliin kommentteja, kyselin ja kerroin omasta elämästäni, mutta aina keskustelu palautui hänen toimestaan hänen lempiaiheeseensa.


      • :))))

        On muuten epäkohteliasta puhua toisen päälle, ja jos toinen ei saa turpaansa kiinni hetkeksikään niin on epätoivosta vetää mitään keskustelua. Jos alat puhua omasta aasta, työstä, elämästä niin parin lauseen jälkeen taas ollaan samassa kaavassa.....kuuntelemassa kun mies sitä tätä ja tuota. Muiden kanssa yleensä käynyt mukavaa keskusteluja molempien asioista ja ajatuksista. It-mies kun jotenkin kuvittelee olevansa muita ainutlaatuisempi ja parempi, mikä on täys turn off ihmisessä.

        Ja naisena en omista munaa, joten kyylä munaton olen, niin kuin suurin osa miehistä vaikka kassit roikkuu.


      • it-miehet munattomia

        "Eikö edes mieleen tule, että keskustelu on vuorovaikutusta"

        Keskustelu on vuorovaikutteista, kun molemmat osoittavat kiinnostusta toistensa asioihin.

        Ap:n aloituksessa esitetyt miehet eivät vieneet keskustelua eteen päin, vaan puhuivat vain taukoamatta itsestään ottamatta naista mukaan keskusteluun. Jos mies on vuorovaikutustaidoton, niin minkäs sille voi, turha syyttää naista siitä.


    • Kiitos vaan tiedosta... ei kaikki olla samanlaisia kylläkään. Mut niinhän se on et jos ei juuri mitään yhteistä löydy niin eipä siitä keskustelustakaan/treffeistä tuu yhtään mitään juuri.

    • et sillee

      Mikähän nyt sitten on it-miehen määritelmä... jos mies työkentelee it alalla eli päivät koneiden parissa, ohjelmoi, atk-tukihenkilönä tmv...hän on it-mies?

      Olen löytänyt suomi treffien kautta n vuosi sitten aivan mahtavan it-alalla olevan miehen...
      hellyyttä, seksiä, tunteiden ilmaisua ...häneltä sujuu
      en nyt kuitenkaan tätäkään asiaa lähtis yleistämään,,,

      • it:t turn-off

        "It-alalla oleva" ei ole ehta "it-mies".

        It-mies näpyttelee päivät pitkät yksin konettaan pystymättä kommunikoimaan elävien olentojen kanssa tunnetasolla.


      • 76k6r3q

        Edelleenkään yleistäminen ei tarkoita että kaikki, vaan suurin osa.
        Sinun löytösi on vain yksi muiden joukossa.


      • JooJooJooJoo!
        it:t turn-off kirjoitti:

        "It-alalla oleva" ei ole ehta "it-mies".

        It-mies näpyttelee päivät pitkät yksin konettaan pystymättä kommunikoimaan elävien olentojen kanssa tunnetasolla.

        Sitä tekee myös "nörtti" it-nainen.
        Kukahan helvetin neropatti on taas keksinyt haukkumaan jonkin ammattiryhmän omien epäonnistumiensa suhteen?

        V***u miksi tälläistä epäonnistuneiden ihmisten skeidaa pitäisi lukea?


      • it:t turn-off
        JooJooJooJoo! kirjoitti:

        Sitä tekee myös "nörtti" it-nainen.
        Kukahan helvetin neropatti on taas keksinyt haukkumaan jonkin ammattiryhmän omien epäonnistumiensa suhteen?

        V***u miksi tälläistä epäonnistuneiden ihmisten skeidaa pitäisi lukea?

        Kuka siellä pakottaa mitään lukemaan :)

        It-miehet ovat epäonnistuneita suhteissaan, se on vain faktaa, ei keksintöä.


    • Nörttejäoomekaikki

      "It-mies näpyttelee päivät pitkät yksin konettaan pystymättä kommunikoimaan elävien olentojen kanssa tunnetasolla."

      Kun tänä päivänä katselee ihmisiä yleisillä paikoilla, niin KAIKKIHAN näpyttelevät päivät pitkät yksin koneitaan omissa virtuaalimaailmoissaan :P

      Hm kuinkas muuten nimimerkki it:t turn-off tänne netiin kirjoittelee? Ei taida pystyä kommunikoimaan elävien olentojen kanssa tunnetasolla ; D

      • it:t turn-off

        Pystyn kommunikoimaan monipuolisesti.. Toinen ei sulje toista pois, koska en ole it-mies ;)


    • it-nainen

      "Alan naisena" tämä keskustelu surettaa minua, koska luulen että aloittajalla on totuuden hiven jutuissaan. Tosin en minäkään yleistäisi, koska työelämässä olen tavannut ihan laidasta laitaan näitä it-miehiä, toisaalta pahimpia nörttejä ja toisaalta sitten niitä jotka miettivät perjantaisin minkävärisiä ruusuja vievät vaimolleen.

      Ja sama ongelma on minulla kääntäen: en osaa olla miesten kanssa mikään lämminsydäminen ja pullantuoksuinen hoitajatyyppi :(

    • P-dent hymypoika

      Jossain luin, että naiset ei karta IT-alan töitä siksi, että työ itsessään olisi heille vaikeaa/vastenmielistä, vaan sen sosiaalisen ulottuvuuden puutteen vuoksi.

      Tässä taitaa olla perää, *tietyn* it-alan - nyt puhutaan tosinörteistä, eli sysadmineista tms. - edustajat ovat näitä sosiaalisia tilanteita karttavia, hyvin systemaattisesta puuhasta innostuneita puurtajia... heillä voi olla *kaikkien* sosiaalisten suhteiden kanssa vaikeaa, koska ovat semi-autisteja.

      IT-ala on kuitenkin hyvin monipuolinen, kaikki ei todellakaan ole epäsosiaalisia ja raha on nykyään siellä joten eiköhän kaikenmaailman Pepsodent-hymy helppoheikit ole jo it-alalla jotka naisiakin miellyttää...

    • kullialooraaan

      Mä it-miehenä oisin vienyt sut kahvilta hotelliin ja antanu munalla kunnon kyydit eestä ja takaa ja joka asennossa
      Kermat kaupanpäälle suuhun

      • it:t turn-off

        Jep, tyypillistä toimintaa it-mieheltä.

        Kauniita sanoja ja hellyyttä ei tietenkään tule, pelkkää naisen seksuaalista hyväksikäyttöä kylmästi.

        Voit toki elää unelmissasi, mutta eihän kukaan it-miehen kanssa kahveja juonut suuntaa muuta kuin eri teille.


    • IT-DI

      Yksi haaste tässä voi olla se, että monen tässä ketjussa tylyksi tai ei-kiinnostavaksi kuvatun it-miehen ajatusmaailmassa mihinkään juttuun - oli se sitten parisuhde, jokin oma harrastus tai oikeastaan mitä tahansa - ei ryhdytä kovin helposti, jos siinä ei ensin nähdä järkeä. It-miehellä voi siis olla vaikka ihan tiedostamattomatkin kriteerit sille, millaista naista hän etsii, ja vuorovaikutukseen tulee romantiikkaa vasta sitten, kun hän katsoo noiden kriteerien täyttyvän. Esimerkiksi tutustumisen kutsuminen tietojen vaihtamiseksi alkanee kuulostaa paljon ymmärrettävämmältä, kun sitä katsoo tästä näkökulmasta. It-mies haluaa tieto- ja asia-lähtöisesti kokea, että nainen on sitä mitä hän etsii, ja sitä varten hän kaipaa faktoja. Faktat voivat kai olla mitä tahansa siitä, että mitä nainen ajatetlee asioista x, y ja z aina siihen, vaikuttaako nainen riittävän aloitteelliselta paikkaamaan miehen ehkä tosiaan puutteellisia sosiaalisia taitoja.

      Niin, voi olla, että vähemmän sosiaalinen it-mies itsekin tiedostaa tilanteensa, mutta on myös hyväksynyt sen. Sellainen mies voi aivan tietoisesti etsiä naista, joka hyväksyy hänet sellaisena kuin hän on ja osaa ja haluaa ottaa vastuun tietyistä parisuhteen sosiaalisiin taitoihin liittyvistä osa-alueista sikäli kuin niitä parisuhteeseen kaipaa. Tuollainen mies ei ehkä kuitenkaan koe sopivaksi sanoa tuollaista ääneen.

      • it:t turn-off

        Pitääkö parisuhteen muodostus olla noin teoreettista ja helvetinvaikeaa?! Missä ovat tunteet, roihu, palo, ihastuminen, rakastuminen ja vetovoima toista kohtaan?!!!!

        Todella säälin it-miehiä, miten kylmiä he ovatkaan..


      • IT-DI
        it:t turn-off kirjoitti:

        Pitääkö parisuhteen muodostus olla noin teoreettista ja helvetinvaikeaa?! Missä ovat tunteet, roihu, palo, ihastuminen, rakastuminen ja vetovoima toista kohtaan?!!!!

        Todella säälin it-miehiä, miten kylmiä he ovatkaan..

        Jotkut ihmiset nyt vaan sattuvat olemaan luonteeltaan sen verran analyyttisiä, että kuvailemasilainen tunteileminen ei tule heiltä helposti. Se voi vaikkapa vaatia niin syvää luottamusta naiseen, että sellaista ei ikinä pääse muodostumaan, kun nainen ei ymmärrä, mistä on kyse. Tai sitten voi olla, että sitä ei kerta kaikkiaan vaan tule. Se ei toki tarkoita, etteivätkö nuo kaikki tunteet olisi olemassa jossakin siellä syvällä pinnan alla.

        Eivät ne it-miehet sattumalta pärjää it-alan töissä. Tietynlaisista luonteenpiirteistä on sillä alalla selvää hyötyä, ja ne samaiset piirteet harvemmin ovat valttia ihmissuhteissa.

        Voi olla, että it-miehet vaikuttavat päälle päin kylmiltä. Ei kuitenkaan kannattaisi antaa pinnan hämätä liikaa.


      • it:t turn-off
        IT-DI kirjoitti:

        Jotkut ihmiset nyt vaan sattuvat olemaan luonteeltaan sen verran analyyttisiä, että kuvailemasilainen tunteileminen ei tule heiltä helposti. Se voi vaikkapa vaatia niin syvää luottamusta naiseen, että sellaista ei ikinä pääse muodostumaan, kun nainen ei ymmärrä, mistä on kyse. Tai sitten voi olla, että sitä ei kerta kaikkiaan vaan tule. Se ei toki tarkoita, etteivätkö nuo kaikki tunteet olisi olemassa jossakin siellä syvällä pinnan alla.

        Eivät ne it-miehet sattumalta pärjää it-alan töissä. Tietynlaisista luonteenpiirteistä on sillä alalla selvää hyötyä, ja ne samaiset piirteet harvemmin ovat valttia ihmissuhteissa.

        Voi olla, että it-miehet vaikuttavat päälle päin kylmiltä. Ei kuitenkaan kannattaisi antaa pinnan hämätä liikaa.

        It-miehet on nähty ja koettu, kylmä pinta ei hämää, koska kylmää on sisällyskin.

        Yksikin it-mies, jolle annoin useamman kuukauden aikaa näyttää tunteensa kertoi, että edellisen naisen kanssa oli ollut vuoden eikä tunteita vain tullut. Itse en niin kauaa katsele kylmää miestä, itse asiassa en tuhlaa enää yhtäkään sekuntia elämästäni sellaiseen.

        "Se voi vaikkapa vaatia niin syvää luottamusta naiseen, että sellaista ei ikinä pääse muodostumaan, kun nainen ei ymmärrä, mistä on kyse."

        Naisessako taas vika, kun it-miehellä ei ole tunteita.


      • IT-DI
        it:t turn-off kirjoitti:

        It-miehet on nähty ja koettu, kylmä pinta ei hämää, koska kylmää on sisällyskin.

        Yksikin it-mies, jolle annoin useamman kuukauden aikaa näyttää tunteensa kertoi, että edellisen naisen kanssa oli ollut vuoden eikä tunteita vain tullut. Itse en niin kauaa katsele kylmää miestä, itse asiassa en tuhlaa enää yhtäkään sekuntia elämästäni sellaiseen.

        "Se voi vaikkapa vaatia niin syvää luottamusta naiseen, että sellaista ei ikinä pääse muodostumaan, kun nainen ei ymmärrä, mistä on kyse."

        Naisessako taas vika, kun it-miehellä ei ole tunteita.

        En tarkoittanut, että vika olisi naisessa, ainakaan siinä mielessä, että naista voisi siitä syyttää. Se tuskin on kenenkään "syytä", että ihmiset ovat niin erilaisia, että eivät ymmärrä toisiaan riittävästi.

        Näissä jutuissa on myös väärinkäsityksen riski. It-mies voi vaikka mieltää, että tunteiden tuleminen tarkoittaa räiskymistä, ja kun hän ei itse koskaan räisky, niin hän sitten itsekin sanoo, että tunteita ei tule, vaikka tosiasiassa hän ehkä vaan ilmaisee syvällä piilossa olevat tunteensa eri tavalla. It-mies ei välttämättä ole hyvä romantikko, mutta hän voi kyllä muuten pitää naisestaan hyvää huolta. Hän voi olla hyvä "provider".

        Toisaalta sen voisi laskeakin naisen viaksi, että hän ei edes yritä ymmärtää toisen näkökulmaa. Viimeinen lauseesi saa miettimään, luitko edes kunnolla sitä, mitä edellisessä viestissäni kirjoitin. Minähän nimenomaan väitin, että it-miehellä voi olla tunteita, mutta sinä et kenties vaan näe niitä, kun et osaa katsoa.

        Tässä tapauksessa naisen vikaa voisi olla myös se, että hän otti insinöörin objektiivisen analyysin itseensä (naisessako taas vika).

        Kun olet antanut it-miehelle aikaa, niin oletko vaan tumput suorana odottanut, että jotain tapahtuisi, vai oletko oma-aloitteisesti yrittänyt ymmärtää it-miestä ja hänen ajatusmaailmaansa? Parisuhde on kahden kauppa, ja ehkäpä it-mies vaatisi rohkaistumiseen sitä, että häntä selvästi edes yritettäisiin ymmärtää, muutenkin kuin vain passiivisesti aikaa antamalla.


      • it:t turn-off
        IT-DI kirjoitti:

        En tarkoittanut, että vika olisi naisessa, ainakaan siinä mielessä, että naista voisi siitä syyttää. Se tuskin on kenenkään "syytä", että ihmiset ovat niin erilaisia, että eivät ymmärrä toisiaan riittävästi.

        Näissä jutuissa on myös väärinkäsityksen riski. It-mies voi vaikka mieltää, että tunteiden tuleminen tarkoittaa räiskymistä, ja kun hän ei itse koskaan räisky, niin hän sitten itsekin sanoo, että tunteita ei tule, vaikka tosiasiassa hän ehkä vaan ilmaisee syvällä piilossa olevat tunteensa eri tavalla. It-mies ei välttämättä ole hyvä romantikko, mutta hän voi kyllä muuten pitää naisestaan hyvää huolta. Hän voi olla hyvä "provider".

        Toisaalta sen voisi laskeakin naisen viaksi, että hän ei edes yritä ymmärtää toisen näkökulmaa. Viimeinen lauseesi saa miettimään, luitko edes kunnolla sitä, mitä edellisessä viestissäni kirjoitin. Minähän nimenomaan väitin, että it-miehellä voi olla tunteita, mutta sinä et kenties vaan näe niitä, kun et osaa katsoa.

        Tässä tapauksessa naisen vikaa voisi olla myös se, että hän otti insinöörin objektiivisen analyysin itseensä (naisessako taas vika).

        Kun olet antanut it-miehelle aikaa, niin oletko vaan tumput suorana odottanut, että jotain tapahtuisi, vai oletko oma-aloitteisesti yrittänyt ymmärtää it-miestä ja hänen ajatusmaailmaansa? Parisuhde on kahden kauppa, ja ehkäpä it-mies vaatisi rohkaistumiseen sitä, että häntä selvästi edes yritettäisiin ymmärtää, muutenkin kuin vain passiivisesti aikaa antamalla.

        En ole passiivien, vaan erittäin rakastava, tunteellinen, hellä, osallistuva, kuunteleva, keskusteleva, ymmärtävä, kärsivällinen, rohkaiseva jo alusta alkaen. It-miehet on nähty, en ala vetämään enää kivirekeä perässä.


    • it:t turn-off ei

      ole muuta kuin tyhjäpäinen marmattaja, josta ei ole iloksi ei it-miehille eikä muillekaan miehille.

      • it:t turn-off

        Elämässä koettuja totuuksia vain kirjoitan.

        It-miehet, kuten muutkin miehet ovat olleen iloissaan seurassani ja halunneet suhteeseen, itselleni it-miehistä ei ole iloa, joten seurustelkoon ilottomat vaikka keskenään.

        Mitähän sinun pääsi on täynnä, kun laitat tuollaisen kommentin ;D


    • 4+18

      Tämän keskustelun aloittajana voin vaan todeta, että se vanha totuus taitaa olla tässäkin se selitys: tietynlaiset ihmiset sopivat tietynlaisten ihmisten kanssa yhteen. Analyyttinen järkiperäinen ihminen ei sovi tunteella elävän ja tunteensa näyttävän ihmisen kanssa yhteen. Ainakaan kovin helposti. Tunteella elävä ei jaksa odotella analyyttisen ihmisen tunteiden heräämistä ja analyyttinen ihminen kokee tunteella elävän ehkä liian spontaaniksi tuuliviiriksi. Ehkä erilaiset ihmiset joissain tapauksissa täydentävät toisiaan, mutta itse uskon enemmän samankaltaisuuden helppouteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe