masennus?

masemtunut?

Eli oon 13vuotias tyttö, just menny seiskalle. En tiedå onko mulla masennusta tai jotain, oon miettiny monet kerrat itsemurhaa, mutta en kuitenkaa oo pystyny siihen. Tänään sitte oon koittanut kuristaa itteeni pariin otteeseen. Entiedä meidän perheen raha-asioista kovin hyvin, mutta ei ne asiat vissiin kovin hyvin oo. Oonmyös kärsiny, ja edelleen kärsin siitä, että olen lihava, vaikka en ole ylipainoinen. Tunnen itseni turhaksi tässä maailmassa, ja olen mieluiten yksin. Onko nuita jotka on samassa tilanteessa? Mitä mun pitäis tehä?

8

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunut?

      Ja sit tähän vielä lisää, niin tein semmosen testin missä sanottiin että poden jonkinasteista masennusta, mutta eihän ne kyllä aina ole oikeassa!

    • telle1

      Voi hyvä lapsi,ikää vasta 13 ja elämä edessä.Nyt puhumaan luotettavalle aikuiselle esim.koulun terkkari, mitäs vanhemmat sun pitää kertoa että on huolia.Älä jää yksin murehtimaan mitään asioita hae apua.Kaikki itsemurhat on turhia.

    • SoSad

      Itse murha ei ole ikinä toistan ikinä mikään ratkaisu!!!! Se vaan aiheuttaa taas kerran turhan kuoleman ja suurta surua läheisille!!! Sinun täytyy kertoa kaiki läheisillesi ja yrittää saada ammatti apua jostain!
      Jokasella on merkityksensä maailmassa ja susta välitetään! MUISTA SE!

      • Trollhättan

        Es pärisee jonnet tärisee!


      • Lopullinen

        "Itsemurha ei ole ratkaisu" ? Onhan se ratkaisu (kovin lopullinen sellainen).Sen jälkeen kaikki vitutus ja ahdistus katoaa, mutta samalla myös ne ihanat asiat.Kannattaa toki muistaa, että elämme vain kerran eikä toista tilaisuutta tule, ja mitään yliluonnollista ei ole (taivas, jumala yms.)Elikkä ehkä sitä kannattaa vielä miettiä onko elämä oikeasti niin perseestä, että siitä kannattaa todella luopua.


    • Ööh nii

      No itsensä kuristaminen on sinänsä mahdotonta. Sun pääs pistää sut lopettamaan. Ranteet auki isolla veitsellä, hirttä ittes. Katolta hyppääminen ja junan alle jääminen ei oo niin hyviä vaihtoehtoja. Kaikista paras ois ku menisit vaa puhuu jollekulle. En oo mikää itsemurhaan yllättäjä vaa 13v masentunu viiltelijätyttö:3

    • Hei,

      Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, lauantaisin ja juhlapyhinä klo 15-07, sunnuntaisin klo 15-07.

      Meihin voit ottaa yhteyttä myös Tukinetin kautta (www.tukinet.net).

      Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Net-Tuki Live päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    • Itsekkin oon tuon asian kanssa paininut kutosesta asti, mutta alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Mene terkkarille nyt ihan rohkeesti vaan (tiedän, tuntuu ihan kauheelta ajatukselta, mutta kerran se vaan kirpasee), sano, että sulla on ahdistusta ja pyydä, että saisit kävästä kuraattorille puhumassa. Et varmaan nyt ainakaan alkuun halua että vanhemmat tietää(..?) niin kuraattori on oikea ratkaisu. Siitä ei saa vanhemmat tietää ja saat asioitasi selvitettyä!:) Sano terkkarillekkin, että haluat ettei vanhemmat nyt ainakaan toistaiseksi saa tietää. Aina on toki hyvä, että vanhemmat on sinun olosta ja ajatuksista perillä, mutta itsellä oli sellanen olo, että halusin hoitaa asian niiden tietämättä, koska mua jollain tapaa nolotti puhua niille tämmösistä asioista. Tsemppiä!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe