Mistä tietää

neuvoton olen

kuka on se oikea? Kenen kanssa onnistua. Suhteeni kaatuvat, vaikka tunteiden ja järjen avulla niitä tasapainotan. Tulevan suhteen haluaisin kestävän ja voivan hyvin. Uskon, että minulla on siihen sopivat avaimet, mutta jotenkin valitsen sen kohteen ilmeisesti aina väärin. Neuvokaa nyt hyvät palstalaiset miten erottaa se sopiva ja ei sit pliis mitään hekoheko vastauksia. Eikä mulla ole mitään epärealistisia kuvitelmia.

15

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkautta elämääsi<3

      Avaa itsesi vastaanottamaan rakkautta ja rakasta itse ihmisiä sellaisina, kuin he ovat, niin oma rakkaasi tulee vielä vastaan.

      Kun äkkiarvaamatta rakastut johonkin, silloin tiedät, että olet löytänyt omasi.

      Kestävä parisuhde perustuu molemminpuoliseen rakkauteen, järjen ja tunteiden tasapaino menettää silloin merkityksensä.

      Kohdetta ei siis valita, vaan se tulee luonnostaan eteesi, kun on sen aika.

      • Tahdon ääni

        Tämä on pahin mahdollinen vastaus mitä voi antaa.

        Kohde nimenomaan VALITAAN eli se kenen kanssa käytät aikaa ja kehen ohjaat niitä ajatuksia.
        Lisäksi maailmassa ei ole mitään kohtaloa eikä jumalaa joka tuo luoksesi sen oikean "Luonnostaan" kun on sen aika.

        Äkkiarvaamatta rakastuminen johtaa yleensä aloittajan kaltaisiin ongelmiin ja kuvittelet ehkä vähän aikaa että olet löytänyt omasi.
        Jälkikäteen selität että "pitihän tuo kokea kun rakastuin" vaikka tosiasiassa olisit voinut välttää sen ja olla jonkun paljon sopivamman kanssa yhdessä.

        Tällainen diipadaapa, "rakasta muita sellaisina kuin he ovat blah-blah" ei auta siinä tilanteessa jos vaikkapa nainen yhä uudelleen ja uudelleen rakastuu iik, niihin ihaniin renttuihin ja saa turpaansa tavalla tai toisella uudestaan ja uudestaan.

        "Kestävä parisuhde perustuu molemminpuoliseen rakkauteen, järjen ja tunteiden tasapaino menettää silloin merkityksensä."

        BS.
        Molemminpuolinen rakkaus ON järjen ja tunteiden tasapainoa.

        Piste.

        Ps. takaisin leikkikouluun sinulle


    • niinmonituleevastaan
    • Tahdon ääni

      Ensinnäkään "sitä oikeaa" ei ole olemassa.

      Voitaisiin puhua enemmän "niistä oikeista" monikossa ja sen lisäksi ennen kaikkea "sopivasta".

      Paljon riippuu itsestä millaiset kriteerit sinulla on. Osa noista on tiedostamattomia joten kannattaa katsoa millaisia virheitä valinnoissasi olet tehnyt aiemmin?
      Jos olet vaikkapa nainen niin oletko valinnut aina suhteeseen renttuja jotka ovat pettäneet vai sitten jotain jotka tuntuvat järkeviltä valinnoilta mutta joihin tylsistyt?

      Miksi ne suhteet kaatuvat? Mitkä ovat perimmäiset syyt?
      Esimerkiksi varsin usein ihminen saattaa valita kumppanin joka päällepäin sopii hänelle ja ns. pinnallisesti natsaa, mutta ihmiset eivät osaa kommunikoida keskenään, mutta koska ollaan jo ihastuttu tai on tunteita niin on kova halu yrittää, liiankin kova ja lopputulos on entistä suurempi pettymys.

      Itse panostaisin eri toten siihen että toisen kanssa ei ole pelkästään hyvä olla ja on viehättynyt toisen seurasta ja on jotain yhteistä vaan siihen miten teidän kommunikaatio sujuu.

    • selkeästi

      Haloo! Kommunikaatiota voi ja PITÄÄ kehittää parisuhteessa! Se ei käy luonnostaan kaikilta, etenkään jos se on ollut heikkoa jo lapsuuden perheen toimintatapojen vuoksi mahdotonta kehittää tai saada käsitystä kommunikaation merkityksestä tai sen sujuvuudesta. Edellisen parisuhteet saattavat jättää jälkeensä myös kommunikaatioon vaikuttavia haitallisia toimintatapoja, jos ei olla osattu ku huutaa ja räikätä (riittää kuin toinen olisi vain osannut pelkästään huutaa ja olla tavoittamattomissa järkevältä keskustelulta). Mutta siinä olet oikeassa, että kommunikaatio on avainsanoja parisuhteen toimintakentällä ja onnistumisen kannalta! Jos sitä kommunikaatiota on vain mahdoton toisen kanssa kehittää tai saada toimimaan, silloin se on kaputt, amenta jälkeen, by bye baby. Kummankin on oltava halukkaita järjestämään parisuhde toimivaksi, hoitamaan sitä, ei riitä että toinen kumppaneista yrittää, toinen tekee mitä lystää...mutta silloin kun toinen tekee mitä lystää, niin kertoo kyllä siitä ettei kumppani ole valmis suhteeseen/ottamaan suhteesta vastuuta kehotuksista huolimatta.

      • communication...

        Jos suhteessa ottaa sen mentaliteetin että jotenkin kouluttaa toista,luottaa on liian avoin arvoineen,kuvittelee keskustelemalla kaiken selviävän ja toisen olevan "hyvä","rehellinen" ynnä muuta höttöä niin hölmöks tekee ittensä.Toista pitää tarkkailla,kuunnella tarkkaan mitä sanoo,miten puhuu muista ym.Eu keneenkään voi luottaa,non verbaalinen kommunikaatio on tärkeää,lähes tärkeämpää kuin jokin lässytys"kulta sovitaan että ollaan nyt samalla kartalla tästä",ja pian huomaat että toinen toimii vastoin sun kuvitelmia,sun arvoja,ja oppii puhumaan kyllä niitä asioita mitä sä haluat kuulla.Joten...tarkkaile,kuuntele!


    • kokenut molemmat

      Rakkautta elämääsi, toinen kirjoittaja kirjoitti ainoan järkevän vastauksen tässä ketjussa. Maailmassa on paljon ihmisiä joiden kanssa voisi olla yhdessä järjellä ajateltuna. Mutta vain sen kanssa kannattaa aloittaa parisuhde, jonka sydän valitsee.

    • 6+15

      Musta kuulostaa siltä että nimim. tahdon ääni ei ole kokenut rakkautta koskaan ja siksi kyynistynyt eikä soisi sitä kenellekään. Rakkaus ei syty tahtomalla eikä sitä voi sydämestään poistaa tahtomalla. Pelkällä järjellä perustettu suhde on tylsä ja kariutuu siihen että joku päivä ihminen löytää sen jota rakastaa. Silloin järkisuhde saa jäädä.

      Hän ei vain tiedä mitä on rakkaus eikä osaa sitä antaa eikä ottaa. Mua säälittää nimim. tahdon ääni. Tai ehkä hän on kokenut juuri sen että hänet on jätetty oikean rakkauden saapuessa kumppanin elämään. Niin siinä käy.

      • Tahdon ääni

        Ei ole olemassa "oikeaa rakkautta".

        Sinä valitset tietyistä ihmisistä sen johon kiinnität huomiota ja siitä se lähtee. Jos kuljet silmät kiinni tai ajatukset muissa asioissa niin et koskaan edes huomaa sitä ihmistä. Aivan sama juttu tapahtuu sitten kun alat tutustua tuohon ihmiseen. Aktiivisuus lisää rakkauden tunnetta, passiivisuus vähentää.

        Tuo argumentti että joko rakastetaan täysillä tai ollaan "järkisuhteessa" on jonkun 15-vuotiaan teinin järkeily asiasta.

        Vaikutat elämää näkemättömältä ja tajuat kun olet nähnyt tilanteita joissa se rakkaussuhde on muuttunut järkiliitoksi ja toinen rakastuu mitä se tahto tarkoittaa.

        Tahdolla voi poistaa rakkauden kun et ole enää henkilön kanssa tekemisissä ja tapaat uusia ihmisiä. Piste.

        Sinä kuulostat ajopuulta jolle rakkaus on joku joka tulee ulkopuolelta ja tempaa mukaansa jonka jälkeen kuvailet tätä tunnetta rakkaudeksi.

        En ole kyynistynyt vaan olen realisti.

        Ihminen voi muunmuassa myös rakastaa toista ihmistä ja tajuta ettei suhde silti toimisi. Sinun mukaasi sitä rakkautta pitäisi sokeasti seurata koska se on joku ulkopuolinen voima.

        Ei, täytyy siirtyä ja etsiä se jonka kanssa tasapainoinen rakastuva suhde voi onnistua ja niitä vaihtoehtoja maailmassa on useampi.

        Missäköhän sanoin etten soisi sitä kenellekkään? Yritän herättää sinunkaltaisesi ihmiset harhoista ettet satuta muita ihmisiä ja itseäsi turhaan uskossasi sokeaan rakkauteen.

        Minä säälin sinua.

        Mä veikkaan että sinä olet jättänyt jonkun himon vallassa suhteessa ollessa ja määritellyt sen "oikeaksi rakkaudeksi" ja julistat sitä jottei omatuntosi soimaisi sinua ettei sinulla ollut riittävästi tahtoa olla suhteessa vaan himo voitti.


      • neuvoton olen
        Tahdon ääni kirjoitti:

        Ei ole olemassa "oikeaa rakkautta".

        Sinä valitset tietyistä ihmisistä sen johon kiinnität huomiota ja siitä se lähtee. Jos kuljet silmät kiinni tai ajatukset muissa asioissa niin et koskaan edes huomaa sitä ihmistä. Aivan sama juttu tapahtuu sitten kun alat tutustua tuohon ihmiseen. Aktiivisuus lisää rakkauden tunnetta, passiivisuus vähentää.

        Tuo argumentti että joko rakastetaan täysillä tai ollaan "järkisuhteessa" on jonkun 15-vuotiaan teinin järkeily asiasta.

        Vaikutat elämää näkemättömältä ja tajuat kun olet nähnyt tilanteita joissa se rakkaussuhde on muuttunut järkiliitoksi ja toinen rakastuu mitä se tahto tarkoittaa.

        Tahdolla voi poistaa rakkauden kun et ole enää henkilön kanssa tekemisissä ja tapaat uusia ihmisiä. Piste.

        Sinä kuulostat ajopuulta jolle rakkaus on joku joka tulee ulkopuolelta ja tempaa mukaansa jonka jälkeen kuvailet tätä tunnetta rakkaudeksi.

        En ole kyynistynyt vaan olen realisti.

        Ihminen voi muunmuassa myös rakastaa toista ihmistä ja tajuta ettei suhde silti toimisi. Sinun mukaasi sitä rakkautta pitäisi sokeasti seurata koska se on joku ulkopuolinen voima.

        Ei, täytyy siirtyä ja etsiä se jonka kanssa tasapainoinen rakastuva suhde voi onnistua ja niitä vaihtoehtoja maailmassa on useampi.

        Missäköhän sanoin etten soisi sitä kenellekkään? Yritän herättää sinunkaltaisesi ihmiset harhoista ettet satuta muita ihmisiä ja itseäsi turhaan uskossasi sokeaan rakkauteen.

        Minä säälin sinua.

        Mä veikkaan että sinä olet jättänyt jonkun himon vallassa suhteessa ollessa ja määritellyt sen "oikeaksi rakkaudeksi" ja julistat sitä jottei omatuntosi soimaisi sinua ettei sinulla ollut riittävästi tahtoa olla suhteessa vaan himo voitti.

        En tiedä vastasitko minulle Tahdon ääni, mutta jos vastasit minulle olet väärässä. Epäonnistuneet suhteeni eivät ole päättyneet himon vallassa. En asioita yksityiskohtaisemmin täällä rupea käsittelemään, puhun nykytilanteesta. En ole enää niin nuorikaan, että kyse olisi teini-ihastuksista. Nuorellahan asiat menevät erilailla ja se on ymmärrettävää. Mutta tosiasiallinen kysymykseni oli tuo, minkä aloituksessa esitin: miten löytää se aito, kestävä kunnollinen suhde, jossa aitoa rakkautta, lämpöä, luottamusta, himoa ja järkeäkin. Enkä usko, että rakastamaan pystyy ketä tahansa kunhan tuosta vaan jonkun poimii. Ihmiset on erilaisia, niin se vaan on.
        Mutta suuret kiitokse kaikille vastanneille, teistä oli apua. Ja ennenkaikkea kiva huomata, että löytyy muitakin tunteisiinsa luottavia.


    • tuli mieleen

      http://youtu.be/8lffhObfH9g

      Mistä tiedän että kuka on oikea
      Kun joku on pitkä, joku toinen on soikea
      Joku on hullu ja joku on kaunis?
      No toi on Härkä ja toi on Kauris
      -------
      Ja nyt mä kuljin sun ovea kohti
      En tunne sua yhtään, koko kehoni pohtii
      Mitä jos tää on hirveä virhe
      Ja rakastun helvetisti,
      Oikeasti, aivan oikeasti
      --------
      Jos mun pokka pettää, on se hän
      Tai jos paniikki iskee ees vähän
      Jos mun pokka pettää, on se hän
      Tai mun sydämeni jättää mut tähän
      Tulin alaovelle
      Tulin alaovellesi taas
      Jos mun pokka pettää, on se hän
      Tai mun sydämeni jättää mut tähän
      Tulin alaovelle
      Tulin alaovelle
      Täynnä toiveita suuria
      -------
      Täällä pyörii pieni piiri
      Mäkin oon tunnettu tuuliviiri
      Joskus mä tahdon saada ton jätkän
      Ja sitten tahdon taas unohtaa sen
      Täysin unohtaa sen
      --------
      Pelkään että saat minut tuntemaan
      Se ei sovi mun pirtaan
      Pelkään että saat minut tuntemaan
      Se ei sovi mun iltaan
      Ennemmin sekoillaan

      • viiri tai ei

        teinipaskaa,tuuliviiritkin aikuistuu ja lopettaa pelkän jännityksrb hakemisen.ei ihminen enää vanhemmuten rakastu,juuri elämänkokemuksen tuomien pettymysten ja realismin myötä,mutta "se oikea" voi löytyä ilman suuria tunnekuohujakin ja PUM olet onnellinen :)


    • jotain tällaista

      sellainen jonka kanssa on hyvä olla,voit olla oma itsesi ja olet hyvinvoiva. Teillä on samat arvot ja tahdotte samoja asioita ja yhteistä elämää niin ettei siihen väliin muut pääse. Tunnet olosi levolliseksi ja turvalliseksi, tunnet että saat vapaasti toteuttaa itseäsi ja koet olevasi vapaa mutta rakastettu,et hylätty. Silloin.

      • kyllä,

        juuri tuollaista!


    • neuvoton olen

      Kiitos hienoista vastauksista. Täytyy lukaista ne tarkemmin vielä ajan kanssa. Tuo jotain tällaista on kyllä aika hyvältä kuulostava, maalaisjärkinen vastaus. Täytyy vaan olla varovaisempi ja fundeerata. Toisaalta ihminen voi olla päälle päin alkuun niin erilainen kuin muuten on. Jotkuthan sanoo, että ihmisestä juovuksissa parhaiten paljastuu ne pahimmatkin piirteet, joten täytyis varmaan tsekata sekin (olkoonkin vaikkei toinen alkoholia käyttäisi).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe