Miten asutte?

Palstalla onkin ollut viime aikoina puhetta asumisesta, niin otetaas tähän tällainen keskustelu. Miten tai minkälaisessa asunnossa palstan kirjoittajat/sinkut asuvat?

Asuuko monet yksiössä vai kuinka monet suosivat isompia asuntoja? Entä asuvatko sinkut yleensä mieluummin kaupungin keskustassa vai jossain lähiöissä?

Yleensä sinkut taitavat asua aika paljon yksiöissä, mutta itse oon kyllä sitä mieltä, että se yksiössä asuminen on enemmän opiskelijoiden ja parikymppisten ekoissa työpaikoissa olevien juttuja. Luulisi ainakin niin, että pidempään työelämässä olleet ja vähänkin sitä varallisuutta keränneet sinkut asuisivat mieluummin jossain yksiötä isommassa ja paremmassa asunnossa.

Mutta miten siis palstalaiset asutte?

96

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksiössä

      Nuoren miehen kuuluu asua yksiössä. Kyllä ne isommat asunnot on keski-ikäisten ja vanhusten juttuja.

      • Ja missäs näin oikein on sanottu?

        Miksi sitä ei asuisi mieluummin isommassa kämpässä, jos siihen on varaa? Mitä järkeä olisi asua turhaan liian ahtaasti?


      • syitä
        DarkFear kirjoitti:

        Ja missäs näin oikein on sanottu?

        Miksi sitä ei asuisi mieluummin isommassa kämpässä, jos siihen on varaa? Mitä järkeä olisi asua turhaan liian ahtaasti?

        Jos kotona ei vietä paljon aikaa, yksiö voi olla rahamiehenkin valinta. Jos ei oleta asuvansa kauaa asunnossa, yksiö riittänee mainiosti, eikä mene turhaan rahaa ylimääräiseen vuokraan. Ison kaupungin keskustassa hyvien kulkuyhteyksien äärellä neliöhinnat saattavat olla aika kovia ja joutuu siksi tyytymään yksiöön. Ainakaa vuokraa ei huvittane maksaa ylimääräistä jos tuntuu, että pienemmälläkin asunnolla pärjäisi.


      • hohhoijjaa
        syitä kirjoitti:

        Jos kotona ei vietä paljon aikaa, yksiö voi olla rahamiehenkin valinta. Jos ei oleta asuvansa kauaa asunnossa, yksiö riittänee mainiosti, eikä mene turhaan rahaa ylimääräiseen vuokraan. Ison kaupungin keskustassa hyvien kulkuyhteyksien äärellä neliöhinnat saattavat olla aika kovia ja joutuu siksi tyytymään yksiöön. Ainakaa vuokraa ei huvittane maksaa ylimääräistä jos tuntuu, että pienemmälläkin asunnolla pärjäisi.

        Rahamies ei asu vuokralla koskaan. Rahamies tietää, että yksiössä kannattaa asua, mutta omassa sellaisessa, siitä saa lähtiessään aina jotain mukaan, vuokra-asunnosta lähtiessään saa laskun.


      • sdgsdgg
        hohhoijjaa kirjoitti:

        Rahamies ei asu vuokralla koskaan. Rahamies tietää, että yksiössä kannattaa asua, mutta omassa sellaisessa, siitä saa lähtiessään aina jotain mukaan, vuokra-asunnosta lähtiessään saa laskun.

        Tarpeeksi rahakkaalla miehellä on ihan sama onko oma vai vuokralla. Siis jos massia on paljon. Vuokrakämppä on byrokraattisesti helpompi, joka voi sopia vaikka kiireiselle liikemiehelle. Ei ehkä ole aikaa ostella/myydä kämppiä.


      • ätämihater
        sdgsdgg kirjoitti:

        Tarpeeksi rahakkaalla miehellä on ihan sama onko oma vai vuokralla. Siis jos massia on paljon. Vuokrakämppä on byrokraattisesti helpompi, joka voi sopia vaikka kiireiselle liikemiehelle. Ei ehkä ole aikaa ostella/myydä kämppiä.

        Juu toki, kun on esimerkiksi 100 miljoonaa, ei omaisuuden haitumisesta muiden taskuihin kannata olla niin huolissaan.

        Meillä kummallakaan vaan ei ole ihan niin paljon.


    • eräs atm

      Yksiö on fiksun nuoren miehen valinta, ja omistus sellainen.. siitä saa sitten ajan kanssa hyvän sijoituskämpän kun muuttaa isompaa.. eikä oo turhaa huoneita siivottavana

    • sinkku-18,5 v.

      Itse ainakin asun omistusasunnossa lähellä Turun keskustaa.

    • 5+55

      Riippuu mihin haluaa tulojaan tuhlata. Asun yksiössä, omistusasunnossa, maksan lainat jne. Kun saan maksettua pois hankin isomman. Kaikki rahat en halua asuntoon sijoittaa, haluan hyvän auton, matkustella, käydä ulkona, viihteillä, joten en näe nyt tarvetta asua isommassa asunnossa yksin. Kahdestaan on mukavampaa asua vaikka kaksiossa, jos on varaa niin rivari kävisi. En halua keskustaan mistään hinnasta vaik ilmaiseksi joku kämpän siel tarjoaisi. Espoo on viihtyisä ja rauhallinen, kuin maalla asuisi, kuitenkin kaikki lähellä.

      • No toki pk-seudulla se asuminen on kyllä huomattavasti kalliimpaa kun muualla suomessa, joten siellä sitä melkein sinkkuna joutuu asumaan yksiössä, ellei sitten halua maksaa todella korkeaa vuokraa.

        Mutta ainakin Turussa asuntojen vuokrataso on mun mielestä varsin edullinen siinä mielessä, kun Turku on kuitenkin yksi isoimmista kaupungeista ja sanoisin että täällä asuntojen vuokrataso on jopa alhaisempi kun monissa pienemmissä kaupungeissa.

        Jos katsotte Oikotieltä Turun asuntoja, niin huomaatte sen, kuinka täältä löytää yli 55-neliöisiä kaksioita alle 600euron kuukausivuokralla ja jonkin verran jopa alle 500euroa/kk. Jopa kolmioita löytää edullisemmin kun pk-seudulta yksiöitä!

        Ainakin itse tykkään siitä, että asunnossa on mukavasti tilaa ja huoneita, että saa kaikki tavarat mahtumaan ja muutenkin sitä on mukavampi asua väljemmin kun pienessä yksiössä. Parveke on myös varsinkin mulle tupakoitsijana aivan ehdoton.


      • 5+55
        DarkFear kirjoitti:

        No toki pk-seudulla se asuminen on kyllä huomattavasti kalliimpaa kun muualla suomessa, joten siellä sitä melkein sinkkuna joutuu asumaan yksiössä, ellei sitten halua maksaa todella korkeaa vuokraa.

        Mutta ainakin Turussa asuntojen vuokrataso on mun mielestä varsin edullinen siinä mielessä, kun Turku on kuitenkin yksi isoimmista kaupungeista ja sanoisin että täällä asuntojen vuokrataso on jopa alhaisempi kun monissa pienemmissä kaupungeissa.

        Jos katsotte Oikotieltä Turun asuntoja, niin huomaatte sen, kuinka täältä löytää yli 55-neliöisiä kaksioita alle 600euron kuukausivuokralla ja jonkin verran jopa alle 500euroa/kk. Jopa kolmioita löytää edullisemmin kun pk-seudulta yksiöitä!

        Ainakin itse tykkään siitä, että asunnossa on mukavasti tilaa ja huoneita, että saa kaikki tavarat mahtumaan ja muutenkin sitä on mukavampi asua väljemmin kun pienessä yksiössä. Parveke on myös varsinkin mulle tupakoitsijana aivan ehdoton.

        Niin se on, pk-seudulla on kovat vuokrat. Tampereelta kun muutin niin olin shokissa kun asuntoa piti nopeasti löytää. Yksiöt alle 600e ei ollut, jos löytyi niin olisi ongelma kulkemisen kanssa, junat, bussit, ruuhkat. Itse päädyin siihen että hain pienemmän mutta työpaikab läheltä, jolloin säästin aikaa kulkemiseen ja rahat lippuihin. Olisin saanut isomman samaan hintaan mutta työmatka julkkisel tai autolla ruuhkissa ei vaikuttanut kivalta.

        Yksi ihminen ei paljon tarvi, ja mitä tekisin kaksiolla , makuuhuone olisi vain sen nukkumisen ajan käytössä, joten miksi siitä maksaisin lisää 250e /kk. Kahdestaab se olisi kyllä järkevää. Parveke löytyy nykyisessä yksiössä mikä on iso plussaa. Kauppakeskus , juna-asema 5min kävelymatka. Helsinkiin keskustaan 10min junalla.


      • esbobo

        Espoo on kyllä hyvä paikka asua ja elää. Meri saaristoineen, Nuuksio, Keskuspuisto ja Hkin keskustan kaikki riennot ihan lähellä pitävät minut kyllä jatkossakin espoolaisena.


      • 5+55 kirjoitti:

        Niin se on, pk-seudulla on kovat vuokrat. Tampereelta kun muutin niin olin shokissa kun asuntoa piti nopeasti löytää. Yksiöt alle 600e ei ollut, jos löytyi niin olisi ongelma kulkemisen kanssa, junat, bussit, ruuhkat. Itse päädyin siihen että hain pienemmän mutta työpaikab läheltä, jolloin säästin aikaa kulkemiseen ja rahat lippuihin. Olisin saanut isomman samaan hintaan mutta työmatka julkkisel tai autolla ruuhkissa ei vaikuttanut kivalta.

        Yksi ihminen ei paljon tarvi, ja mitä tekisin kaksiolla , makuuhuone olisi vain sen nukkumisen ajan käytössä, joten miksi siitä maksaisin lisää 250e /kk. Kahdestaab se olisi kyllä järkevää. Parveke löytyy nykyisessä yksiössä mikä on iso plussaa. Kauppakeskus , juna-asema 5min kävelymatka. Helsinkiin keskustaan 10min junalla.

        Joo no ainakin Turussa vuokrahinnat ovat siinä mielessä varsin edulliset, että täällä siitä kaksiosta ei oikeastaan tarvitse maksaa kun muutama kymppi kuussa enemmän, kun mitä maksaisi yksiöstä. Mutta pk-seudulla se vuokrataso onkin just sitä luokkaa, että niistä kaksioista joutuukin maksamaan joku pari-kolmesataa kuussa enemmän mitä yksiöstä.

        Turusta taas löytää laitakaupungin lähiöistä ison kaksion tai jopa kolmiokämpän samalla hinnalla, kun mitä maksaisi keskustassa yksiöstä.


    • Vasurike

      No niinhän se just on että just ne persujuntit ja fasisti-oikeistolaiset asuu niissä isoissa asunnoissa koska ne tahtoo lisää elintilaa eli Lebensraumia. Kyllähän jo Neuvostoliitossa aikanaan määriteltiin että yhtä ihmistä kohden 7m2 on riittävästi ja vasta kun mennään alle 3m2 on syytä ryhtyä majoittamaan ihmisiä väljemmin, mutta eihän tän palstan persujuntti sitä tajua kun pitää yksinäisen luuserismiehen asua isolle perheelle tarkoitetussa kämpässä!!

      • Mies-21v

        Darkkis itse on keskiluokkaista elämää viettävä poroporvari eli Marxin oppien mukainen luokkavihollinen.


    • Stefan_80

      Asun Espoossa meren rannalla 4h-rivarissa. Omistan kyllä useita yksiöitä ja kaksioita Pk-seudulla. Ihan mukavasti viihdyn, kun tilaa on ja ikää kuitenkin 30 jo. Siivoamista ei tartte stressata, kun sen hoitaa kotisiivooja. Tähän hätään en tartte isompaa...

      • Mä haaveilen myös siitä, että jos saisi joskus hankituksi jonkun tollaisen 4:n huoneen rivarin meren rannalta. Tollaisessa asuminen olisi kyllä aika hienoa.


      • Neitsyt-sedät yksin
        DarkFear kirjoitti:

        Mä haaveilen myös siitä, että jos saisi joskus hankituksi jonkun tollaisen 4:n huoneen rivarin meren rannalta. Tollaisessa asuminen olisi kyllä aika hienoa.

        Niina paitsi että sittenkun keski-ikäinen neitsyt-mies asuisi niin porvarillisen isossa asunnossa ei hän voisi kuitenkaan mennä niihin muihin huoneisiin yksin ilman että kaikki ajattelisivat siitä vain pelkkää negatiivista, kyllä se on just niin että keski-ikäisen neitsyt-miehen tulee asua vaatimattomasti ja siihen on ihan turha kenekään mitään vastaa sanoa kun se asia on just näin!


    • anonyymi kurppa

      Tällä hetkellä yksin yksiössä Helsingissä. Tulevaisuudessa ehkä ok-talossa maalla...Tai sitten keskiaikaisessa linnassa toisessa maailmassa.

    • yksi mies

      Ennen omistusasuntoa asuin parisen vuotta kaksiossa, mutta halusin muuttaa paremmalle alueelle niin yksiö oli parempi vaihtoehto hintoihin nähden (PK-seutu). Nykyään olisi kyllä varaa isompaan asuntoon, mutta käytän rahat mielummin elämiseen (katkomatkailuun, laadukkaaseen ruokaan, kuntoiluun jne.) ja osa menee säästöön. Sitten kun taloudessa asuu useampi kuin yksi henkilö voi muuttaa isompaan asuntoon.

    • nainennnnn

      52,5m2 lähiössä. Keskustaan ei varaa.

    • Vuokrat Turussa

      Paljonko maksat vuokraa ja minkälainen kämppä se on.

      • No oman yksityisyyteni vuoksi en halua kertoa aivan tarkkaan sitä, että paljonko vuokrani on ja minkä verran on neliöitä. Mutta sen verran voin kertoa, että asun kaksiossa, jossa on parveke ja n. 60-70 neliötä ja vuokra on n. 500euroa/kk.

        Asun siis lähiössä, en keskustan lähellä.


      • Mies31v.
        DarkFear kirjoitti:

        No oman yksityisyyteni vuoksi en halua kertoa aivan tarkkaan sitä, että paljonko vuokrani on ja minkä verran on neliöitä. Mutta sen verran voin kertoa, että asun kaksiossa, jossa on parveke ja n. 60-70 neliötä ja vuokra on n. 500euroa/kk.

        Asun siis lähiössä, en keskustan lähellä.

        Noilla hinnoilla halisissa, lausteella, rumanummessa, runosmäessä. Just ja just.

        Tai vakkella. Itseasiassa ei noin halvalla asuta turussa laisinkaan.

        Olet kyllä varsinainen höpökuutti. En mä tiedä mitä sanoa. Jatkakaa satanan!


      • sgssgssdg
        Mies31v. kirjoitti:

        Noilla hinnoilla halisissa, lausteella, rumanummessa, runosmäessä. Just ja just.

        Tai vakkella. Itseasiassa ei noin halvalla asuta turussa laisinkaan.

        Olet kyllä varsinainen höpökuutti. En mä tiedä mitä sanoa. Jatkakaa satanan!

        Saa kyllä olla turun paskin asuinalue ja kämppäkin huonossa kunnossa jos tohon hintaan saa. Ja en usko, että Darkkis asuisi jossain paskaluukussa. Eli onkohan kyseessä jokin naapurikunta sitten...


      • Mies31v. kirjoitti:

        Noilla hinnoilla halisissa, lausteella, rumanummessa, runosmäessä. Just ja just.

        Tai vakkella. Itseasiassa ei noin halvalla asuta turussa laisinkaan.

        Olet kyllä varsinainen höpökuutti. En mä tiedä mitä sanoa. Jatkakaa satanan!

        Katso Oikotieltä Turun asuntojen hintoja, niin kyllä sieltä löytyy tälläkin hetkellä asuntoja 60-neliöstä ylöspäin, joiden hintataso on siinä 500euroa/kk.

        Löytyy mm. Varissuolta, Lausteelta, Halisista, Runosmäestä, Jäkärlästä. Enkä muuten edes sanonut tossa ihan suoraan sitä, että paljonko kämpässäni on neliöitä ja paljonko sen vuokra oikein on.


      • Mies31v.
        DarkFear kirjoitti:

        Katso Oikotieltä Turun asuntojen hintoja, niin kyllä sieltä löytyy tälläkin hetkellä asuntoja 60-neliöstä ylöspäin, joiden hintataso on siinä 500euroa/kk.

        Löytyy mm. Varissuolta, Lausteelta, Halisista, Runosmäestä, Jäkärlästä. Enkä muuten edes sanonut tossa ihan suoraan sitä, että paljonko kämpässäni on neliöitä ja paljonko sen vuokra oikein on.

        Okei. Ihan sama, sut tuntien. Luettelit just paikat joista minä ajattelen aina pelkkää paskaa ja negatiivista. En ikinä muuttaisi. Tunnen ihmisiä sieltä ja jotkut ovat niihin pakosta muuttaneet. Ymmärrän kyllä miksi olet niin mamu-ystävällinen ja näin. Eikä siinä mitään. Yksin valkoisena tummassa. Ihan kuin dark in fear. Stemmaa niin hyvin.

        Enkä mä ajattele susta negatiivista. Ehkä olet nainen.


      • Mies31v. kirjoitti:

        Okei. Ihan sama, sut tuntien. Luettelit just paikat joista minä ajattelen aina pelkkää paskaa ja negatiivista. En ikinä muuttaisi. Tunnen ihmisiä sieltä ja jotkut ovat niihin pakosta muuttaneet. Ymmärrän kyllä miksi olet niin mamu-ystävällinen ja näin. Eikä siinä mitään. Yksin valkoisena tummassa. Ihan kuin dark in fear. Stemmaa niin hyvin.

        Enkä mä ajattele susta negatiivista. Ehkä olet nainen.

        No kyllä mä ihan mies olen sukupuoleltani, sillä olenhan kirjoittanut täällä paljon juttuja sivarista ja asevelvollisuusasioista. Naiset varmaan harvemmin noista aiheista kirjoittelevat, kun asia ei heitä koske.


      • Mies31v.
        DarkFear kirjoitti:

        No kyllä mä ihan mies olen sukupuoleltani, sillä olenhan kirjoittanut täällä paljon juttuja sivarista ja asevelvollisuusasioista. Naiset varmaan harvemmin noista aiheista kirjoittelevat, kun asia ei heitä koske.

        Ei mulle tarvi todistella sitä että olet nainen. Se on ollut jo vuosia tiedossa.


      • Mies31v. kirjoitti:

        Ei mulle tarvi todistella sitä että olet nainen. Se on ollut jo vuosia tiedossa.

        Ja mitähän paskaa tämäkin väite taas oikein on olevinaan?


      • öööäääååååå
        DarkFear kirjoitti:

        No oman yksityisyyteni vuoksi en halua kertoa aivan tarkkaan sitä, että paljonko vuokrani on ja minkä verran on neliöitä. Mutta sen verran voin kertoa, että asun kaksiossa, jossa on parveke ja n. 60-70 neliötä ja vuokra on n. 500euroa/kk.

        Asun siis lähiössä, en keskustan lähellä.

        Halisen huono imago lie lähinnä siitä johtuva kun sinne on rakennettu niitä kaupungin vuokrataloja. Mutta on Halisissa muitakin taloja kuin mitä näitä kaupungin juttuja. Aika uusia jotain 90-luvun matalia kerrostaloja ja rivareita siellä.
        Ostin tuossa 6 vuotta sitten juuri Halisista uudehkosta matalasta kerrostalosta sellaisen 56 neliön pienen kaksion missä oli iso kaarevaetusivuinen terassimainen lasitettu parveke, ja saunakin siinä asunnossa vielä oli. Ostin asunnon siksi kun se minusta oli halpa ja hyvällä paikalla vuokrausmenekkiä ajatellen, ja myös sitäkin siinä vähän ajattelin että jos vaikka itse Turussakin vielä joskus asustelisin. Nuoresta olen nimenomaan Turun seudulta ja Turun kaupungissa minulla oli ensimmäinen oma asunto, yksiö siinä lähellä tuomiokirkkoa, sen kyllä möin pois jo kauan sitten.
        Vuokra tässä kaksiossa oli vain 450€ ja kuluttajahintaindeksiin sidottu. Annoin vuokralaisen jatkaa sillä entiseen malliin siksi että ei tarvinnut itse lähteä uutta vuokralaista hakemaan(ostin siis sen asunnon vuokralaisineen). Minusta se oli tosihalpa vuokra sellaisesta kämpästä, joskin toisaalta oli se aika halpa se asuntokin. No vuokralainen siitä sitten 3 vuoden päästä ilmoitti lähtevänsä pois. Ja kun uutta vuokralaista lähdin hakemaan, niin vasta siinä oikein huomasin miten Turussa on varsinaiset vuokralaisen markkinat ja vuokratasot alhaalla. Annoinkin siihen toimeksiannon välittäjälle hakea vuokralainen joka oli sitä mieltä että 550€ siihen olisi hyvä vuokraksi. No se minusta alkoi tuntua kyseenalaiselta sen asunnon kannattavuus sellaisena, menekit ja markkinat huomioiden, ja siksi laitoinkin sen samalla myös myyntiin. Oli siihen tulossa jo uusi vuokralainenkin, mutta samalla tuli myös ostaja joka maksoi pyydetyn hinnan, 3 tonnia eli jotain välittäjän palkkion verran enemmän asunnosta sain mitä siitä maksanut olin. Sanoi välittäjä sen vuokralaisen siihen hakeneen siksi kun niissä Halisten kaupungin vuokrataloissa oli ollut missä oli häiriöistä tarpeekseen saanut.

        Tuli sitä siinä paljon plarattua sivustoja Jokakoti y.m. Turussa myytävänä ja vuokralle tarjolla olevia asuntoja katsellen. Hirveästi sisältä stailattuja(uutta kiintokalustetta) vanhempia varsinkin 70-luvun taloista asuntoja tarjolla niin myytäväksi kuin myös vuokrallekkin, ja hintataso matala varsinkin vielä kaupunkiseudun koon huomioiden.


      • ...
        DarkFear kirjoitti:

        Ja mitähän paskaa tämäkin väite taas oikein on olevinaan?

        Älä sinä siitä välitä. Se oli tuossa vaiheessa juonut jo lavan kaljaa ja nyt sillä on varmaan hyvin ansaittu krapula.


    • fggfngfnfgnfg

      Asun yksin Helsingin keskustassa vuokrayksiössä, suunnitelmissa on kyllä oman pikku kaksion ostaminen jostain kohtuu hyvästä lähiöstä hyvien kulkuyhteyksien varrelta, mutta siihen pitää vielä parisen vuotta säästää.

      Keskustassa asun sillä työskentelen täällä, en omista autoa ja viihdyn muutenkin kaupunkimaisessa ympäristössä, vaikka toki arvostan luonnon läheisyyttä niin nopea kulkeminen useimpiin paikkoihin vie siitä voiton, ainakin toistaiseksi.

      Jos asuisin jossain muualla kuin Helsingissä, niin asuisin varmaan tilavammassa kaksiossa, mutta Helsingin hintataso nyt on mitä on eikä minulla ole mitään mahdollisuutta kaupungin vuokra-asuntoa saada, joten tämä ratkaisu sopii minulle nyt ihan hyvin.

      Ehkä joo olisi vähän luuseri olo jos asuisin jossain halvemmalla paikkakunnalla tässä iässä vuokrayksiössä, mutta täällä Helsingissä ei ole mikään ihme että minua 5-10v työssäkäyvät akateemiset asuvat vielä vuokralla ja yksikseen jopa yksiöissä, joten eipä minulla mitään hätää ole.

    • SekaSikiö

      Rivitaloasunto, 4h, kaksikerroksinen, saunalla ja omalla pihalla varustettuna. Pääkaupunkiseutu. Kimppakämppä siis kahden kaverin kanssa. Oikein hieno asunto, mukava alue ja hyvät kulkuyhteydet. Tässä sen aikaa kunnes oman asunnon taas löytää, joka tulee olemaan vähintään kaksio.

      • Pk-seudun vuokrat

        on kyllä mielenkiintoisia. Kuppasesta yksiöstä voi joutua pulittamaan saman verran kuin kahdelle jaetusta omakotitalosta. Pienten vuokra-asuntojen hinnat on noussut jo niin korkealle, ettei ihmiset käy näytöillä, kerrottiin uutisissa vastikään.


      • SekaSikiö
        Pk-seudun vuokrat kirjoitti:

        on kyllä mielenkiintoisia. Kuppasesta yksiöstä voi joutua pulittamaan saman verran kuin kahdelle jaetusta omakotitalosta. Pienten vuokra-asuntojen hinnat on noussut jo niin korkealle, ettei ihmiset käy näytöillä, kerrottiin uutisissa vastikään.

        Niiden vuokrahintojen takia asunkin nykyään kimppakämpässä. Aikaisemmin olin vuosia suhteellisen isossa yksiössä. Oli hyvällä alueella, uusi kerrostalo ja saunakin löytyi. Mutta... se vuokrahinta nousi nousemistaan niin korkeaksi että raja tuli vastaan ja oli lähdettävä.
        Nykyään ei tunnu löytyvän yksiötä tai kaksiota alle 700€:n pk-seudulta. Paitsi jos ei ole niin syrjässä ja huonokuntoinen, mutta kuka sinne muuttaa kun pitäisi julkisilla kulkea ja en suostu asumaan "läävässä".
        Toiveissa on kuitenkin tulevaisuudessa oma asunto, saa vain nähdä milloin saa toteutetuksi, kun taas uutisissa tuntui olevan hintojen noususta juttua.


      • erkki-täti
        SekaSikiö kirjoitti:

        Niiden vuokrahintojen takia asunkin nykyään kimppakämpässä. Aikaisemmin olin vuosia suhteellisen isossa yksiössä. Oli hyvällä alueella, uusi kerrostalo ja saunakin löytyi. Mutta... se vuokrahinta nousi nousemistaan niin korkeaksi että raja tuli vastaan ja oli lähdettävä.
        Nykyään ei tunnu löytyvän yksiötä tai kaksiota alle 700€:n pk-seudulta. Paitsi jos ei ole niin syrjässä ja huonokuntoinen, mutta kuka sinne muuttaa kun pitäisi julkisilla kulkea ja en suostu asumaan "läävässä".
        Toiveissa on kuitenkin tulevaisuudessa oma asunto, saa vain nähdä milloin saa toteutetuksi, kun taas uutisissa tuntui olevan hintojen noususta juttua.

        Hinnat tulee kyllä alas, kunhan tämä korkojen tekohengitys lopetetaan.

        EKP on väkisin pitänyt korkotasoa alhaalla, ja (ehkä) hyvistä aikeistaan huolimatta luonut asuntojen hintoihin ison kuplan.

        Paljon on lässytystä siitä, että pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat säilyisivät korkojen noususta huolimatta, koska kysyntää on sekä omistus- että vuokra-asuntoihin.

        Minä väitän päinvastaista koska

        a) ihmisillä ei ole varaa järjettömiin hintoihin, ja pääkaupunkiseudulla alkaa raja tulla vastaan tavalliselle palkansaajalle ja

        b) ihmiset ovat kekseliäitä, ja vaihtoehtoinen asumistyyli omalta osaltaan lyö kampaa grynderien rattaisiin. Tästä on hyvänä esimerkkinä juurikin kimppa-asumisen suosion nousu, sanoisinpa jopa buumi. Enää se ei ole mitään ituhippien puuhaa.

        Maailmantilanne huomioon ottaen, hinnat tulevat muutamassa vuodessa runsaasti alas. Nyt on hyvä aika säästää.


      • ööäääpppppp
        erkki-täti kirjoitti:

        Hinnat tulee kyllä alas, kunhan tämä korkojen tekohengitys lopetetaan.

        EKP on väkisin pitänyt korkotasoa alhaalla, ja (ehkä) hyvistä aikeistaan huolimatta luonut asuntojen hintoihin ison kuplan.

        Paljon on lässytystä siitä, että pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat säilyisivät korkojen noususta huolimatta, koska kysyntää on sekä omistus- että vuokra-asuntoihin.

        Minä väitän päinvastaista koska

        a) ihmisillä ei ole varaa järjettömiin hintoihin, ja pääkaupunkiseudulla alkaa raja tulla vastaan tavalliselle palkansaajalle ja

        b) ihmiset ovat kekseliäitä, ja vaihtoehtoinen asumistyyli omalta osaltaan lyö kampaa grynderien rattaisiin. Tästä on hyvänä esimerkkinä juurikin kimppa-asumisen suosion nousu, sanoisinpa jopa buumi. Enää se ei ole mitään ituhippien puuhaa.

        Maailmantilanne huomioon ottaen, hinnat tulevat muutamassa vuodessa runsaasti alas. Nyt on hyvä aika säästää.

        Hinnat voivat tulla merkittävästi alaspäin vain siinä tapauksessa että asuntorakentamiseen ja myös kortjausrakentamiseen liittyvää raskasta verotusta kevennetään. Toki veronkevennysten vaikutus näkyisi vasta viiveellä eikä sekään numeraalisia hintoja paljon pudottaisi, mutta rahan arvon laskiessa enemmän kuin hinnat nousisivat realihinnat kyllä päätyisivät laskemaan vähitellen. Uuden asunnon hinnasta on jo noin puolet veroja jos kaikki verotus huomioidaan.
        Myös siten voi alkaa olla tarjolla halpoja asuntoja, jos vanhoja ei enää niin paljon haluta korjailla ja annetaan niiden röttelöityä vain ihan välttämättömät jutut hoitaen. Se tässä taasen on että silloin pitää tyytyä honokuntoisiin lääviin mitä nykyhitoja taivastelevat pitävät omalle tasolleen täysin sopimattomina jo sellaisena vähän paremmassa kunnossa olevinakin mitä ne vielä nyt ovat. Ja sekin vielä täassä että röttelöityvien talojen hoitovastikkeet kasvavat kasvamistaan, yhtäältä siksi kun niitä ihan pakollsiakin huoltokustannuksia tuolee aina vaan enemmän, ja toisaalta siksi kun yhä useammasta asunnosta silloin pakkaa jäämään hoitovastikkeetkin maksamatta.


      • 3+14
        ööäääpppppp kirjoitti:

        Hinnat voivat tulla merkittävästi alaspäin vain siinä tapauksessa että asuntorakentamiseen ja myös kortjausrakentamiseen liittyvää raskasta verotusta kevennetään. Toki veronkevennysten vaikutus näkyisi vasta viiveellä eikä sekään numeraalisia hintoja paljon pudottaisi, mutta rahan arvon laskiessa enemmän kuin hinnat nousisivat realihinnat kyllä päätyisivät laskemaan vähitellen. Uuden asunnon hinnasta on jo noin puolet veroja jos kaikki verotus huomioidaan.
        Myös siten voi alkaa olla tarjolla halpoja asuntoja, jos vanhoja ei enää niin paljon haluta korjailla ja annetaan niiden röttelöityä vain ihan välttämättömät jutut hoitaen. Se tässä taasen on että silloin pitää tyytyä honokuntoisiin lääviin mitä nykyhitoja taivastelevat pitävät omalle tasolleen täysin sopimattomina jo sellaisena vähän paremmassa kunnossa olevinakin mitä ne vielä nyt ovat. Ja sekin vielä täassä että röttelöityvien talojen hoitovastikkeet kasvavat kasvamistaan, yhtäältä siksi kun niitä ihan pakollsiakin huoltokustannuksia tuolee aina vaan enemmän, ja toisaalta siksi kun yhä useammasta asunnosta silloin pakkaa jäämään hoitovastikkeetkin maksamatta.

        Tarjontaa on pk-seudulla niin vähän verrattuna kysyntään, että ikävä kyllä hinnat tuskin kovin paljoa laskisivat vaikka korot nousisivatkin reilusti. Tontteja kaavoitetaan liian hitaasti ja täydennysrakentaminen on minimaalista.

        Korot tuskin merkittävästi nousevat ennen kuin Saksalla ja Ranskalla BKT on selvässä kasvussa. Etenkin Ranskan osalta tuota saataneen odottaa monta vuotta.


      • åååääää---------
        3+14 kirjoitti:

        Tarjontaa on pk-seudulla niin vähän verrattuna kysyntään, että ikävä kyllä hinnat tuskin kovin paljoa laskisivat vaikka korot nousisivatkin reilusti. Tontteja kaavoitetaan liian hitaasti ja täydennysrakentaminen on minimaalista.

        Korot tuskin merkittävästi nousevat ennen kuin Saksalla ja Ranskalla BKT on selvässä kasvussa. Etenkin Ranskan osalta tuota saataneen odottaa monta vuotta.

        No noita kaavoitsujuttuja aina asuntojen hintojen nostajiksi tarjoillaan, mutta ei ne todellakaan ole ainoita syitä eikä edes niitä keskeisempiä. Ja kyllä sitä jotain ohjailua pitää rakentamisessakin olla niin että ei vapaasti anneta tönöjä rakennella ihan mihin sattuu ja miten vaan.

        Sanoi juuri että Saksassakin kasvu oli nyt menneyt pakkasen puolelle. Tässä on vielä sellainenkin mahdollista, että alkavat massiivisella setelirahoituksella elvyyttää ja samalla painaa euroa alas kilpailevien maiden valuuttoihin nähden vientiteollisuuden ongelmien helpottamiseksi. Silloin ei ainakaan numeraaliset hinnat lähde laskemaan vaikka realihinnat toki voivat päätyä laskemaan.


    • 13+20

      Punavuoressa 29 neliön yksiössä asun, vuokra 770e/kk, oman kaksion ostan Espoosta piakkoin kunhan vain sellaisen sopivan ja kohtuu edellisen löydän. Ensin pitäisi kyllä saada se työpaikka Espoosta, nyt kun pystyn kävelemään töihin...

    • Sinkku.

      Asun 57 neliön omistus kaksiossa. Keskustaan matkaa puol kilsaa.

    • Yksin yksiössä. Isompaan ei ole nyt tarvetta eikä varaakaan. Asun pienellä paikkakunnalla ja asuminen on edullista.
      Haaveissa olisi nyt ens alkuun oma kiva kaksio.

      Ikuinen haaveeni on ollut asunto jossain vanhassa teollisuuskiinteistössä tai punatiilisessä vanhassa tehtaassa. Täysin remontoitu, korkea tyylikkäästi sisustettu kämppä. Tai asunto meren tai järven rannalta isoilla koko seinän ikkunoilla.

      Lottovoittoa odotellessa...

      • Ikisinkku M

        Ne loft-asunnot on jo poistumassa muodista kun rakennusfirmat on niitä ylihinnoitelleet, sitten jos saisi itse sisustella jonkin käytöstä poistetun voisi olla ok mutteivat taida antaa kovin helposti yksityiselle lupia tehdä muutoksia. Itsekin tykkäisin veden äärellä asustaa, joku 50-luvun hyväkuntoinen mökki ja sinne 50-lukulaisesti ajatteleva nainen oli ok. Näistä nykytyylin mukaisista juurikin isoikkunaisista en oikein tykkää kun niissä ei ole semmoista sielukkkuutta kuin vanhemmissa taloissa..


      • että näin...
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Ne loft-asunnot on jo poistumassa muodista kun rakennusfirmat on niitä ylihinnoitelleet, sitten jos saisi itse sisustella jonkin käytöstä poistetun voisi olla ok mutteivat taida antaa kovin helposti yksityiselle lupia tehdä muutoksia. Itsekin tykkäisin veden äärellä asustaa, joku 50-luvun hyväkuntoinen mökki ja sinne 50-lukulaisesti ajatteleva nainen oli ok. Näistä nykytyylin mukaisista juurikin isoikkunaisista en oikein tykkää kun niissä ei ole semmoista sielukkkuutta kuin vanhemmissa taloissa..

        50-lukuisesti ajattelevan naisen mukaan miehen pitää kaataa puut omasta metsästä, kuoria ne itse tekemällään petkelellä, rakentaa itse sitten pölleistä se mökki ilman apua. Myös mökin lämmitys hoituu oman metsän puilla. Koko talven lämmitykseen tarvittavat halot hakataan päivässä/päivän iltapuheena. Jos mies ei em. suoriudu, on turha odottaa, että saa sitä 50-luvun naista sinne mökkiin.


      • erkki-täti
        että näin... kirjoitti:

        50-lukuisesti ajattelevan naisen mukaan miehen pitää kaataa puut omasta metsästä, kuoria ne itse tekemällään petkelellä, rakentaa itse sitten pölleistä se mökki ilman apua. Myös mökin lämmitys hoituu oman metsän puilla. Koko talven lämmitykseen tarvittavat halot hakataan päivässä/päivän iltapuheena. Jos mies ei em. suoriudu, on turha odottaa, että saa sitä 50-luvun naista sinne mökkiin.

        Ja sauna lämpiää kerran viikossa lauantaina.

        Vain silloin pestään vehkeet ja vemputtimet. Että viikolla onkin jo aikamoista rahkapiirakkaa tarjolla :D

        IkisinkkuM:n herkkua.


      • Ikisinkku M
        että näin... kirjoitti:

        50-lukuisesti ajattelevan naisen mukaan miehen pitää kaataa puut omasta metsästä, kuoria ne itse tekemällään petkelellä, rakentaa itse sitten pölleistä se mökki ilman apua. Myös mökin lämmitys hoituu oman metsän puilla. Koko talven lämmitykseen tarvittavat halot hakataan päivässä/päivän iltapuheena. Jos mies ei em. suoriudu, on turha odottaa, että saa sitä 50-luvun naista sinne mökkiin.

        Te ette nyt ymmärrä, nykyajasta voi ottaa kaikki hyvät puolet toki käyttöön, mökki lämpiää kaukolämmöllä ja sen vuoksi käydään muualla töissä kuin siellä omassa metsässä jotta voidaan kustantaa kaukolämpölasku. Jäikin tuossa mainitsematta että metsää en tarvitse vaan mäkki sijaitsee kallioisella rannalla hyvien kulkuyhteyksien päässä kaupungista.


      • Ikisinkku M
        erkki-täti kirjoitti:

        Ja sauna lämpiää kerran viikossa lauantaina.

        Vain silloin pestään vehkeet ja vemputtimet. Että viikolla onkin jo aikamoista rahkapiirakkaa tarjolla :D

        IkisinkkuM:n herkkua.

        Kuten tuossa jo mainitsin toki otamme hyvät asiat nykyajasta käyttöön ja pesulla käydään vähintään kerran päivässä, sauna lämpiää aina kun sattuu huvittamaan.


      • double standars...
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Te ette nyt ymmärrä, nykyajasta voi ottaa kaikki hyvät puolet toki käyttöön, mökki lämpiää kaukolämmöllä ja sen vuoksi käydään muualla töissä kuin siellä omassa metsässä jotta voidaan kustantaa kaukolämpölasku. Jäikin tuossa mainitsematta että metsää en tarvitse vaan mäkki sijaitsee kallioisella rannalla hyvien kulkuyhteyksien päässä kaupungista.

        Eli miehelle kuuluu nykyajan oikeudet, mutta naiselle ei. Jos mies ei saa rakennettua itse taloa, ei naisenkaan tarvitse kyetä kodinhengettäriksi ja pullanpaistajaksi.

        Esimerkkinä oma isäni, joka 50-lukulaisen miehen mentaliteetillä hoiti itse metsäpalstansa, rakensi talon, mökin jne, vaikka kävikin päivätöissä kodin ulkopuolella. Tuskin isälläni olisi ollut pokkaa odottaa äidiltä niitä kotiäitiaikoja yms, jos ei olisi itse hoitanut osuuttaan.


      • Ikisinkku M
        double standars... kirjoitti:

        Eli miehelle kuuluu nykyajan oikeudet, mutta naiselle ei. Jos mies ei saa rakennettua itse taloa, ei naisenkaan tarvitse kyetä kodinhengettäriksi ja pullanpaistajaksi.

        Esimerkkinä oma isäni, joka 50-lukulaisen miehen mentaliteetillä hoiti itse metsäpalstansa, rakensi talon, mökin jne, vaikka kävikin päivätöissä kodin ulkopuolella. Tuskin isälläni olisi ollut pokkaa odottaa äidiltä niitä kotiäitiaikoja yms, jos ei olisi itse hoitanut osuuttaan.

        Toki ne nykyajan mukavuudet kuuluu naisellekin, ei tarvitse käsin tiskata kun kone hoitaa ja pyykitkin on helpompi pestä kun ei tarvitse järvestä vettä kantaa ja sitten jossain saunan padassa lämmittää. Jotenkin tuntuu että kyllä juuri se naisen työtaakka on enemmän helpottunut niistä 50-lukulaisista ajoista kun ne talotkin siihen aikaan talkoilla tehtiin, koko kylän miehet naputteli pari viikkoa ja oli mökki pystyssä. Olenko muuten missään väittänyt etten hyvälle naiselle taloa voisi pykätäkin?


    • Viihdyn!

      55 neliön omistus-yksiössä.

    • Isoin kämppä jossa asuin oli opiskeluaikoina. Asuin lyhyen aikaa kimppakämpässä jossa asui 2 (myöhemmin 3) ihmistä. Myöhemmin muutin n. 30 neliön yksiöön ja tuo koko sopi mielestäni aivan hyvin yksinelävälle. Solukämpässä mahdutin parhaillaan parisängyn, tietokoneen, syntikan, rumpusetin ja kaksi kitaraa reilun kymmenen neliön huoneeseen. Ylimääräinen tila on lähinnä hyvä tekosyy kerätä turhaa roskaa ympärilleen.

      Vaimoni kanssa olemme asuneet aina ~44-54m2 kaksiossa ja isompaa emme etsi.

    • ätmimies

      Äidin kanssa samassa taloudessa.

    • neiti ruiskukka

      Asun lähellä keskustaa rauhallisella ja kivalla asuinalueella. 50 -luvulla rakennetussa, vasta remontoidussa kerrostalo kaksiossa. Mielestäni tää on tosi kivasti remontoitu ja tykkään siitä, että kaikkea ei oo laitettu täysin uusiksi vaan talon ikä on kuitenkin nähtävissä. Kaksio nimellä tää kulkee, mutta voisi olla neliöiden puolesta myös suuri yksiö. Sopivasti on tilaa yksin asuessa, ja kuitenkin kiva, että keittiö, makkari ja olohuone ei oo kaikki yhtä ja samaa tilaa. Jossain pikkukopissa asuessa tulisin varmaan hulluksi, mutta toisaalta en haluaisi yksin liian suurtakaan kämppää.

    • negamies

      Taitaa DarkFear ajatella kaikkea negatiivista monista vastanneista, kun asuvat yksiöissä

      • Ei se mua haittaa, jos ihmiset asuvat yksiöissä. Ainoastaan siitä mä ajattelen kaikkea negatiivista, jos joku väittää mun yksiössä asuvan, kun en sellaisessa asu.


    • Winner.

      Muutin juuri kaksioon. Asuin omakotitalos jonka sain isän kuoltua mutta myin se juuri pois 270 tuhannella ja ostin kaksion 3 kilsaa turun keskustasta. Parempi näin kun omakotitalo nielee paljon rahaa.

    • ryppis

      En ole koskaan asunut asunnossa, jossa olisi asunut joku aikaisemmin. Kun tähän on tottunut, alkaa jo ajatella negatiivista kämpistä, joissa on ollut entisiä asukkaita. Asunto kuuluu korkkaajalleen.

    • m30.

      58m2 rivarikaksio lähiössä

      • m30.

        omistuskämppä siis


    • m38

      Uusi omistus rivarikolmio, pk-seutu.

    • ätmien ätmi

      Omistan kaksion lähiöstä. Junalla Helsinkiin menee vähän yli 15min. Keskustassa hinnat ovat liian kovia joten pitää asua vähän kauempana.

    • Corinne1

      Velattomassa omakotitalossa 220 m2, 6 h k khh sopivan lähellä kaupunkia, rauhallisella alueella. Omistan myös 2 h k, 48 m2, mutta se on vuokrattuna, en voisi itse kuvitella asuvani niin pienessä, rakastan tilan tuntua, pidän hyvin paljon sisustamisesta, ja eroni jälkeen olen sisustanut taloni juuri haluamani tavalla.

    • Ikisinkku M

      Asun kaksiossa sopivan lähellä keskustaa. Neliöitä saisi olla vähän enemmänkin kyllä mutta ihan hyvinhän tähän itseksensä sopii.

    • atm.

      Asun yksiössä n 39 neliötä, 420 vuokra. Sillon kun muutin tähän niin tää oli kamalassa kunnossa joten minä sovin että remontoin tätä hiukan ja sain sitten 8 kk ajan asua tässä ilmaiseksi kun kaupunki oli tyytyväinen siihen remonttiin. Ne ei halunnut remontoida ja minä halusin tämän asunnon sijainnin takia joten päästyiin sopuun

      Minä maalasin tämän, laitoin uuden lattian ja uusin keittiön kaappeja, ostin uuden hellan ja jääkaappi pakastimen

      Olen asunut tässä 5 vuotta

    • kiltti atm

      Asun armeijan joukkue teltassa järven rannalla. Tilaa on mukavasti, vuokra 0 euroa

    • Näin täällä

      Yksiössä yhden omakotitalon alakerrassa. Tämä on tosin väliaikainen ratkaisu: Ostin juuri tontin johon olisi tarkoitus rakentaa talo.

    • kiltti atm

      Asun yksiössä. Vuokra 575,20 euroa.

    • mies..

      Tällä hetkellä vanhempien kanssa omakotitalossa, tämän vuoden lopulla sitten omistuskaksiossa. en ole koskaan asunut vuokralla.

    • talvet rankkoja

      välillä lehti tai seka roskiksessa joskus bio roskiksessa mutta kun löydän naisen niin sitten muutan hänen kanssaan yksiöön tai pikku kaksioon

    • Virtane123

      Asun velattomassa omakotitalossa järven rannalla keskellä metsää Pirkanmaalla. Neliöitä vajaat parisataa.
      Olen yli 30-vuotias ATM, joka ei koskaan tule saamaan naista.

    • Tove Rövdahl

      Kesän asun aina kasvihuoneessa tomaattien kanssa punaposkisena puuhaillen.

      Talvisin asun pahviloodista rakentamassani majan tapaisessa, kun niittä tomaattiloodia nyt aina jää sen verran yli.

    • vapaa nainen

      Myin kolmioni.Nyt asunut vuokralla 3v.Jossa edullinen vuokra,Ostin juuri 7v vanhan asunnon hyvältä paikalta,Oma asunto on oma.

    • ehtoota!

      Valkoisen Lohi merkkisen soutuveneen alla. Oma on ja ihan viihtyisä. Mukavat naapuritkin.

    • kiltti mies.

      Olen asunut samassa 39 neliön yksiössä jo 14 vuotta. Tässä asunnossa ei toimi lämmitys ja talvella on aika kylmä, n 16 jos pakkasta on -10.
      Vuokra 375 euroa

      • kiltti mies

        Vuokran maksaa sossu.


    • Mies31v.

      30neliötä. Turun lähiössä. Vuokra 450e. Ei parveketta tai keittiötä. Yksiö.

      Buu.

      Täällä vankilassani olen viettänyt elämäni ikävimmät ja surullisimmat ajat. Sekä kirjoittanut kaiken kauniin. Nämä seinät eivät kaadu päälleni vaikka sitä joskus pyysin. Ehkä ymmärsi kun sanoin että kotini on siellä missä sydämeni.

      Tähän kun lisätään pitkäaikaistyöttömyys, kouluttamattomuus ja kaikki muut voidaan olla varmoja, että saan olla täällä vielä kauan yksinäni. Vaikka noin 20 naista täällä taksillaan/autollaan/julkisilla kävikin ihan vain mun takia tänä vuonna. Ahahaa.

      • täl pualen jokkee

        Mulla on saman kokoinen kämppä Turun keskustassa ja vuokra 25 egeä enemmän kuin sulla. Ikääkin on suunnilleen saman verran.


    • ...

      Olen asunut vuokrakaksiossa 25 vuotta. Pankkitilillä on noin 150 ke mutta sitä en omistusasumiseen laita.

      • ???

        Kai olet tietoinen, että tavallisella pankkitilillä harvoin on inflaatiota korkeampaa korkoa?


      • Ikisinkku M

        Jos olisit aikoinaan hankkinut omistusasunnon etkä maksanut jatkuvasti toisten seiniä olisi siellä pankkitilillä vähintäänkin sama summa oma olisi oma.


    • turkul. tuppautuja

      Oletko jo Dark pitänyt tuparit? Jos et, niin koska aiot pitää ja ketä palstalaisia aiot kutsua sinne? Mä voisin ainakin tulla...mitä haluaisit tuliaisiksi? :)

      • No en ole kyllä minkäänlaisia tupareita pitänyt. Voisin mä joitakin tämän palstan asiallisia kirjoittajia kutsua, jos he vaan suostuisivat tulemaan. En sitten tiedä sitä, että olisiko kuinka moni edes kiinnostunut tulemaan.


    • ohnoes

      Asun yksiössä kuten palstan kuuluisin yksiössä asuja, DarkFear.

      • Että tiedä sä se!

        Eipäs puhuta paskaa! DarkFear ei voi asua yksiössä, koska hän tarvitsee tilaa tavaroilleen. Yksi huone pitää olla peruukkien ja toinen kumikikkeleiden säilytystä varten...


      • Että tiedä sä se! kirjoitti:

        Eipäs puhuta paskaa! DarkFear ei voi asua yksiössä, koska hän tarvitsee tilaa tavaroilleen. Yksi huone pitää olla peruukkien ja toinen kumikikkeleiden säilytystä varten...

        Ja mulla kun sitä ei ole mitään vitun peruukkeja tai mitään vitun kumikikkeleitä, koska mä kun en olekaan mikään vitun homopersehuorahinttari, kuten sä itse vittu varmaan sitä oletkin, kun tollaista vitun paskaa tulet tänne vittu kirjoittelemaan!!!!!

        Asukaa te vitun ahdasmieliset persujuntit ja militaristit vaan niissä yksiöissänne, niin mä ajattelen teistä kaikkea negatiivista!!!!!!!


      • Mä kun en asu missään yksiössä, että tiedoksi vaan sulle se!!!!!

        Mieluummin asuisin vaikka ikäni Varissuolla kaksiossa, kun että suostuisin muuttamaan yksiöön johonkin ns. "parempaan" kaupunginosaan tai keskustaan.


      • YksiöFear
        DarkFear kirjoitti:

        Mä kun en asu missään yksiössä, että tiedoksi vaan sulle se!!!!!

        Mieluummin asuisin vaikka ikäni Varissuolla kaksiossa, kun että suostuisin muuttamaan yksiöön johonkin ns. "parempaan" kaupunginosaan tai keskustaan.

        Etkö edes tilavassa yksiössä? Miksi vihaat niin paljon yksiöitä? Onko oma yksiösi niin kammottava?


      • YTM ei nöyristele
        DarkFear kirjoitti:

        Mä kun en asu missään yksiössä, että tiedoksi vaan sulle se!!!!!

        Mieluummin asuisin vaikka ikäni Varissuolla kaksiossa, kun että suostuisin muuttamaan yksiöön johonkin ns. "parempaan" kaupunginosaan tai keskustaan.

        Oletpa hurja, Varissuon vuokra-kaksio on sinulle joku saavutus, moni juoppopummi elää valtion tuilla samanlaisessa tai isommassakin.


      • åååääälllöö---
        YksiöFear kirjoitti:

        Etkö edes tilavassa yksiössä? Miksi vihaat niin paljon yksiöitä? Onko oma yksiösi niin kammottava?

        Yksiö voi hyvinkin sopiva olla asuntona ja vaikka ainoana asuntona. Se riippuu ihan asianomaisen elämäntavoista ja kuvioista. Yksiössä on ainakin se hyvä puoli että ei turhista tiloista tarvitse maksaa, ei vuokraa tai yhtiövastiketta eikä kotivakuutustakaan ja sähkölaskun perusosakin on pienempi varsinkin vanhemmissa saunattomissa asunnoissa. Ja erityisesti omistusasuntona yksiön osuus mahdollisista taloyhtiöön tulevista rempoista on sekin mahdollisimman pieni, ja kaikki omistajan ottamat ja kauppoihin liittyvät riskit ovat pienemmät kun pienemmillä hinnoilla mennään.


      • ööääää---------
        YTM ei nöyristele kirjoitti:

        Oletpa hurja, Varissuon vuokra-kaksio on sinulle joku saavutus, moni juoppopummi elää valtion tuilla samanlaisessa tai isommassakin.

        Just näin, ja näitä pummeja meillä kyllä riittää. Tosin kaikki pummit eivät suinkaan ole välttämättä juoppoja. Mutta on sekin kyllä ihan hyvin jos itse asumiskustannuksensa maksaa, siitä kyllä voi olla ylpeä sijaitsi asunto sitten missä hyvänsä.


      • Tiedoksi vaan
        DarkFear kirjoitti:

        Mä kun en asu missään yksiössä, että tiedoksi vaan sulle se!!!!!

        Mieluummin asuisin vaikka ikäni Varissuolla kaksiossa, kun että suostuisin muuttamaan yksiöön johonkin ns. "parempaan" kaupunginosaan tai keskustaan.

        DF hei, sitä vessaa ei lasketa toiseksi huoneeksi. Se on yksiö, jossa on vessa.


    • Rahallisesti YTM

      66 neliön kaksio.

      200k arvoltaan. :)

      Rahaa/omaisuutta on, ja se tullaan sijoittamaan mm. laadukkaisiin pimppeihin. Kerran eletään!

    • Yksiössä jonkin matkan päässä kaupungin keskustasta. Tilaa ei ole turhan paljoa, mutta eipä ole sitten liikaa vuokraakaan, eikä etäisyys ja huonot bussiyhteydetkään ole mikään ongelma kun kykenee ympärivuotiseen pyöräilyyn.

    • romanttinen atm

      Asun kaksiossa jonka ostin kun myin isäni perintö talon isäni naiselle isäni kuoltua. isäni ja sen nainen oli yhdessä 30 vuotta ja sain siis isäni omaisuuden perintönä. Se talo missä ne asui oli hyvin rakas isäni naiselle joten myin sen siksi sille.

    • ht ...

      Yksiössä, kaupungissa. Olen turhankin käytännönläheinen ihminen. Kun en varsinaisesti tarvitse enempää tilaa yksin asuessa, niin en ole vaivaitunut muuttamaan isompaan asuntoon. Muuttamisen vaivannäön lisäksi isompi asunto aiheuttaisi tarpeettomasti suuremmat asumiskulut. On myös mukavaa että on enemmän likviditeettiä niin ei tarvitse stressata mistään satunnaisista kuluista, turha sitoa kaikkia rahojaan asuntoon.

      Oikeastaan ainoa syy miksi voisin tarvita isomman asunnon on juurikin se vastakkaiseen sukupuoleen vaikutuksen tekeminen. Isompi asunto olisi yksi keino pröystäillä siinä missä joku isompi ja kalliimpi autokin. Yksiö voi tuntua monesta ikäisestäni naisesta aika mitättömältä, pikemminkin sellaiselta parikymppisen opiskelija-poikamiehen asuinmuodolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe