Metso ei toimi enää lukijoille

sikamaista

Miksi Metson lehtilukusali on muuttunut opiskelijain läksyjen lukusaliksi niin että tavallinen tallaaja ei löydä enää istumapaikkaa. Ärsyttävintä on se kun röyhkeimmät opiskelijat varaavat tuolin tuntikausiksi jättämällä jotain pöydälle. Valitin tästä paikan varaamisesta Metson johdolle ja vastaus taululla oli nenäkäs "kyllä sopu sijaa antaa". Mutta kun ei näytä antavan. voin olla kuinka sopuisa tahansa mutta ei varattu paikka sillä lailla vapaudu. Ehkä auttaisi jos heitän ne romut ensi kerralla lattialle.

Jos kakarat eivät voi opiskella kotonaan tai asunnollaan niin eikö kaupunki voisi järjestää heille lukutilat jostain muualta tai siirtää lehdet jonnekin muualle. Nykyään kun valitettavasti on nuorisoa, jonka röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.

88

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      millä perusteella koet itsesi etuoikeutetuksi?

      kirjasto on kaikille avoin julkinen tila. ei sitä voida kieltää, että sinne mennään istumaan tunneiksi ja lukemaan omaa materiaalia.

      nyt vasta törmäät siihen, ettet olekaan ainoa tässä maailmassa?

      ja sinä kutsut muita röyhkeiksi..

      • fanitan avaajaa

        Olet näämmä yksi niitä pöydänvaraajahörhöjä minäitse-mentaliteetilla.

        Miksi siellä salissa sitten on lehtiä jos niitä ei tarvitse voida lukea muuten kuin seisaallaan, kerro se? Kun kyseessä on kuitenkin lehtilukusali eikä läksyjenlukusali (huom. tilan nimi!) niin kai siellä on tarkoitus että niitä lehtiä pitäisi voida lukeakin. Siksi avaaja ehdottaakin, että siirretään lehdet jonnekin muualle missä niitä voi lukea. Vai haittaisiko sekin sinua, pitäisikö sinun päästä sinnekin häiriköimään ettet tunne itseäsi sorretuksi?

        Jos ajatellaan sinun laillasi, että kirjastossa tulee kaiken olla sallittua niin kai siellä pitää voida sitten pelata vaikka jalista ja vetää laudoilla ympäriinsä. Onhan se röyhkeää jos sellainen halutaan kieltää kun kyseessä on sentäs yleinen tila.


      • taidan tuntea

        Hei 3 pistettä. Oletko tyyppiä mulle äkkiä kaikki ja nopeesti ettei vain muille jää mitään?


      • juolahtipa mieleeni
        fanitan avaajaa kirjoitti:

        Olet näämmä yksi niitä pöydänvaraajahörhöjä minäitse-mentaliteetilla.

        Miksi siellä salissa sitten on lehtiä jos niitä ei tarvitse voida lukea muuten kuin seisaallaan, kerro se? Kun kyseessä on kuitenkin lehtilukusali eikä läksyjenlukusali (huom. tilan nimi!) niin kai siellä on tarkoitus että niitä lehtiä pitäisi voida lukeakin. Siksi avaaja ehdottaakin, että siirretään lehdet jonnekin muualle missä niitä voi lukea. Vai haittaisiko sekin sinua, pitäisikö sinun päästä sinnekin häiriköimään ettet tunne itseäsi sorretuksi?

        Jos ajatellaan sinun laillasi, että kirjastossa tulee kaiken olla sallittua niin kai siellä pitää voida sitten pelata vaikka jalista ja vetää laudoilla ympäriinsä. Onhan se röyhkeää jos sellainen halutaan kieltää kun kyseessä on sentäs yleinen tila.

        Lieneekö niin että se, ettet osaa keskustella asiallisesti ja se, että muiden ihmisten olemassaolo on sinulle ikävä seikka, johtuu samasta syystä?


      • 7+2
        fanitan avaajaa kirjoitti:

        Olet näämmä yksi niitä pöydänvaraajahörhöjä minäitse-mentaliteetilla.

        Miksi siellä salissa sitten on lehtiä jos niitä ei tarvitse voida lukea muuten kuin seisaallaan, kerro se? Kun kyseessä on kuitenkin lehtilukusali eikä läksyjenlukusali (huom. tilan nimi!) niin kai siellä on tarkoitus että niitä lehtiä pitäisi voida lukeakin. Siksi avaaja ehdottaakin, että siirretään lehdet jonnekin muualle missä niitä voi lukea. Vai haittaisiko sekin sinua, pitäisikö sinun päästä sinnekin häiriköimään ettet tunne itseäsi sorretuksi?

        Jos ajatellaan sinun laillasi, että kirjastossa tulee kaiken olla sallittua niin kai siellä pitää voida sitten pelata vaikka jalista ja vetää laudoilla ympäriinsä. Onhan se röyhkeää jos sellainen halutaan kieltää kun kyseessä on sentäs yleinen tila.

        Olet aloittaja. Siitä itsekeskeisestä hupakosta ei voi erehtyä.


      • Stratifioitsija

        "kirjasto on kaikille avoin julkinen tila. ei sitä voida kieltää, että sinne mennään istumaan tunneiksi ja lukemaan omaa materiaalia."

        Juuri tämä argumenttisi osoittaa aloittajan argumentin pätevyyden. Kirjasto nimenomaan on kaikille avoin tila, joten jos yksi ryhmä omii sen omaan käyttöönsä, niin silloin jotain on kyllä pielessä.

        Mikä siis tekee juuri opiskelijoista muita oikeutetumpia omimaan Metson lukutilat? Itse paikalla käyneenä olen joskus ihmetellyt, että eikö opiskelijoilla muka oppilaitoksissaan tms ole lukupaikkoja, kun he niin suurella joukolla tulevat Metsoon.

        Muitakin vapaita lukutiloja Tampereella olisi, esimerkiksi yliopiston kirjastossa.

        Silti on tietenkin totta, että lukupaikan voi varata kuka tahansa ensin tulee paikalle. Opiskelija, seniori, työtön, huippuliikemies jne.


      • olet sinä tyhmä
        juolahtipa mieleeni kirjoitti:

        Lieneekö niin että se, ettet osaa keskustella asiallisesti ja se, että muiden ihmisten olemassaolo on sinulle ikävä seikka, johtuu samasta syystä?

        Röyhkeiden häiriköiden olemassaolo häiritsee ketä tahansa. Varmaan monikin ihminen on sinuun ja röyhkeyteesi jo ehtinyt kyllästyä vaikka et liene kovinkaan vanha vielä.


      • ei voi varata
        Stratifioitsija kirjoitti:

        "kirjasto on kaikille avoin julkinen tila. ei sitä voida kieltää, että sinne mennään istumaan tunneiksi ja lukemaan omaa materiaalia."

        Juuri tämä argumenttisi osoittaa aloittajan argumentin pätevyyden. Kirjasto nimenomaan on kaikille avoin tila, joten jos yksi ryhmä omii sen omaan käyttöönsä, niin silloin jotain on kyllä pielessä.

        Mikä siis tekee juuri opiskelijoista muita oikeutetumpia omimaan Metson lukutilat? Itse paikalla käyneenä olen joskus ihmetellyt, että eikö opiskelijoilla muka oppilaitoksissaan tms ole lukupaikkoja, kun he niin suurella joukolla tulevat Metsoon.

        Muitakin vapaita lukutiloja Tampereella olisi, esimerkiksi yliopiston kirjastossa.

        Silti on tietenkin totta, että lukupaikan voi varata kuka tahansa ensin tulee paikalle. Opiskelija, seniori, työtön, huippuliikemies jne.

        ----lukupaikan voi varata kuka tahansa ensin tulee paikalle-----

        Ei sitä pidä voida varata, eihän sellaisessa touhussa ole mitään järkeä. Lukijoita on varmaan päivän aikana satoja eli ei siitä tule mitään jos ensin tulleet varaavat paikat koko päiväksi. Kyllä pitää paikoissa kierron pelata.


      • :D:D:D:D
        olet sinä tyhmä kirjoitti:

        Röyhkeiden häiriköiden olemassaolo häiritsee ketä tahansa. Varmaan monikin ihminen on sinuun ja röyhkeyteesi jo ehtinyt kyllästyä vaikka et liene kovinkaan vanha vielä.

        Polje sitä jalkaa!


      • trgfdgfdfg
        ei voi varata kirjoitti:

        ----lukupaikan voi varata kuka tahansa ensin tulee paikalle-----

        Ei sitä pidä voida varata, eihän sellaisessa touhussa ole mitään järkeä. Lukijoita on varmaan päivän aikana satoja eli ei siitä tule mitään jos ensin tulleet varaavat paikat koko päiväksi. Kyllä pitää paikoissa kierron pelata.

        Aika harvat siellä varmaan istuvat koko päivää. Itse kun olen käynyt niin olen päässyt aina istumaan, jotan mistään kovin laajasta ongelmasta ei liene kyse.


    • Nonojs

      On teillä ongelmat voi luoja. Lapset opiskelee kirjastossa ja te valitatte siitä? Ihmisiä tapetaan maailmassa pikkuasioista ja tämä on se mistä purnaatte!?!?!?

      • terkkuja kakaralle

        Opiskelkaa minun puolestani kunhan huomioisitte, että siellä on tarkoitus tehdä muutakin kuin opiskella eli lukea lehtiä. Kerro miksi te kakarat ette opiskele kotona tai asunnolla.

        Avaajalla on hyvä ehdotus, viedään lehdet muualle missä ei ole pöytiä, niin on Sampolankin kirjastossa, lehdet luetaan ilman pöytiä. Pitäkää kakarat sitten nuo pöytäpaikat jos tahdotte sillä pitäähän teidän nykykakarain saada kaikki mitä tahdotte eikä siinä silloin saa ajatella muita ihmisiä.


      • 7+2
        terkkuja kakaralle kirjoitti:

        Opiskelkaa minun puolestani kunhan huomioisitte, että siellä on tarkoitus tehdä muutakin kuin opiskella eli lukea lehtiä. Kerro miksi te kakarat ette opiskele kotona tai asunnolla.

        Avaajalla on hyvä ehdotus, viedään lehdet muualle missä ei ole pöytiä, niin on Sampolankin kirjastossa, lehdet luetaan ilman pöytiä. Pitäkää kakarat sitten nuo pöytäpaikat jos tahdotte sillä pitäähän teidän nykykakarain saada kaikki mitä tahdotte eikä siinä silloin saa ajatella muita ihmisiä.

        Olet aloittaja. Siitä itsekeskeisestä hupakosta ei voi erehtyä.


      • Ibijw
        terkkuja kakaralle kirjoitti:

        Opiskelkaa minun puolestani kunhan huomioisitte, että siellä on tarkoitus tehdä muutakin kuin opiskella eli lukea lehtiä. Kerro miksi te kakarat ette opiskele kotona tai asunnolla.

        Avaajalla on hyvä ehdotus, viedään lehdet muualle missä ei ole pöytiä, niin on Sampolankin kirjastossa, lehdet luetaan ilman pöytiä. Pitäkää kakarat sitten nuo pöytäpaikat jos tahdotte sillä pitäähän teidän nykykakarain saada kaikki mitä tahdotte eikä siinä silloin saa ajatella muita ihmisiä.

        Mitä v1ttua Se teille,kuuluu missä ihmiset opiskelevat tai mitä he tekevät julkisella paikalla?


      • komppaan aloittajaa
        Ibijw kirjoitti:

        Mitä v1ttua Se teille,kuuluu missä ihmiset opiskelevat tai mitä he tekevät julkisella paikalla?

        Olisi kyllä parempi, ette nuoriso jättäisi huuhaa opiskelun ja keskittyisi siihen mitä siltä odotetaan, suttaisi seiniä ja syljeskelisi.


    • Terve järki

      Lainaa lehdet kotiisi, niin muut ihmiset eivät häiritse sinua.

      • mikä tollo sinä

        EI NIITÄ LEHTIÄ VOI LAINATA. OTA SELVÄÄ ASIOISTA NIIN EI TYHMYYTESI PAISTA KILOMETRIEN PÄÄHÄN.


      • Terve järki
        mikä tollo sinä kirjoitti:

        EI NIITÄ LEHTIÄ VOI LAINATA. OTA SELVÄÄ ASIOISTA NIIN EI TYHMYYTESI PAISTA KILOMETRIEN PÄÄHÄN.

        Siellä on isot kasat eri lehtiä, jotka ovat lainattavissa.
        Ota silmä käteesi ja lue kirjaston infot.


      • kun ei niin ei
        Terve järki kirjoitti:

        Siellä on isot kasat eri lehtiä, jotka ovat lainattavissa.
        Ota silmä käteesi ja lue kirjaston infot.

        Uusimpia lehtiä ei voi lainata, ota selvää äläkä hupsi. Vanhoja voi mutta miksi kukaan lainaisi lehden jonka on jo lukenut.

        Tekstisi on sikäli hauskaa, että käsket lehtien lukijain painua kotiinsa vaikka lehteä ei saa sinne mukaan. Miksi läksyjen ja tenttien lukijat eivät voisi tehdä tehtävänsä kotona / asunnolla, repun kun saa sinne ongelmitta mukaan. Asenteesi on kerrassaan kovin kiero.

        Kerro miksi kaupunki tilaa sinne tavattoman määrän lehtiä jos niitä ei pitäisi voida saada lukea. Lopetettakoon sitten lehdet ja tehtäköön siitä reilusti läksyjenlukusali ja lehdet jonnekin muualle, vaikka siihen isoon ja tyhjään aulaan, kyllä se sopisi minulle. Mutta ei sitten pöytiä tai sivistymättömät kölvit valtaisivat nekin heti.


      • vink vink
        kun ei niin ei kirjoitti:

        Uusimpia lehtiä ei voi lainata, ota selvää äläkä hupsi. Vanhoja voi mutta miksi kukaan lainaisi lehden jonka on jo lukenut.

        Tekstisi on sikäli hauskaa, että käsket lehtien lukijain painua kotiinsa vaikka lehteä ei saa sinne mukaan. Miksi läksyjen ja tenttien lukijat eivät voisi tehdä tehtävänsä kotona / asunnolla, repun kun saa sinne ongelmitta mukaan. Asenteesi on kerrassaan kovin kiero.

        Kerro miksi kaupunki tilaa sinne tavattoman määrän lehtiä jos niitä ei pitäisi voida saada lukea. Lopetettakoon sitten lehdet ja tehtäköön siitä reilusti läksyjenlukusali ja lehdet jonnekin muualle, vaikka siihen isoon ja tyhjään aulaan, kyllä se sopisi minulle. Mutta ei sitten pöytiä tai sivistymättömät kölvit valtaisivat nekin heti.

        "Uusimpia lehtiä ei voi lainata, ota selvää äläkä hupsi. Vanhoja voi mutta miksi kukaan lainaisi lehden jonka on jo lukenut."
        Jätä yksi numero väliin kerran, niin voit jatkossa lainata lukemattoman lehden


    • peace of me

      Minusta kirjastot alkaa olla jotain kerhotiloja.
      Puhutaan isoon ääneen ja lapset juoksee innoissaan ympäriinsä.
      En puhu pelkästään Metsosta vaan tästä pinestä sivukirjastosta.
      Siellä ei voi lukea yhtäkään lehteä ilman äänimökää joka lähtee aikuisista tai lapsista.
      Kirjastotäti tykkää niin asiakkaista ja varsin äänekkäästi rupattelee näiden kanssa.
      On hämmästyttävää miten lapset saavat mekkaloida vanhempien mitenkään siihen puuttumatta.
      Olen ihmismyönteinen olento, mutta olen tullut siihen tulokseen jotta vien haluamani lehdet kotiin.

      • kerro miten

        ---- vien haluamani lehdet kotiin. -----

        Miten sinä ne viet, eikö hälyttimet toimi vai menetkö ikkunasta? Lehtiä kun ei voi lainata, ei ainakaan uusia.


      • peace of me
        kerro miten kirjoitti:

        ---- vien haluamani lehdet kotiin. -----

        Miten sinä ne viet, eikö hälyttimet toimi vai menetkö ikkunasta? Lehtiä kun ei voi lainata, ei ainakaan uusia.

        :D hah. Juu vien ne kotiin käsiveskassani, lainauspisteen kautta.
        Et huomannut kirjoitusvirhettäni "pinestä sivukirjastosta" !!


    • ythgfhghf

      Etköhän mahdu tuohon pöydälle kun siirrät heidän tavaransa sivuun jos eivät kerran pöydässä istu. En ole tuolla käynyt, mutta todennäköisesti pöydät ovat sen verran isoja, että siihen mahtuu heidän tavaransa ja lukemasi lehti.

      Ainahan sitä voi myös istua lattialle lukemaan lehteä jos säännöt eivät sitä kiellä.

      Täytyy kyllä sanoa, että on ensimmäinen kerta kun kuulen, että kirjastossa on ruuhkaa.

      • joopati joo

        Et näköjään ole koskaan käynyt Metson lehtilukusalissa kun jakelet noin älykkäitä neuvoja. Mitäs jos kävisit niin näkisit sen menon muutenkin.


      • ytghfhghf
        joopati joo kirjoitti:

        Et näköjään ole koskaan käynyt Metson lehtilukusalissa kun jakelet noin älykkäitä neuvoja. Mitäs jos kävisit niin näkisit sen menon muutenkin.

        Itseasiassa olen käynyt. Sekotin siihen lukusaliin, joka on keskustorin vieressä. Tuolla ei tosiaan kovin paljon porukkaa ole koskaan ollut kun olen käynyt. Hyvin on mahtunut istumaan. En tarkkaan muista miltä tilat näyttävät, mutta uskoisin, että lattialla tai seisaaltaan voi lukea ainakin pienempiä lehtiä. Sanomalehdet tosin vaativat pöydän, mutta lukeeko niitä ylipäänsä enää kukaan?


      • tarkennusta vaan
        ytghfhghf kirjoitti:

        Itseasiassa olen käynyt. Sekotin siihen lukusaliin, joka on keskustorin vieressä. Tuolla ei tosiaan kovin paljon porukkaa ole koskaan ollut kun olen käynyt. Hyvin on mahtunut istumaan. En tarkkaan muista miltä tilat näyttävät, mutta uskoisin, että lattialla tai seisaaltaan voi lukea ainakin pienempiä lehtiä. Sanomalehdet tosin vaativat pöydän, mutta lukeeko niitä ylipäänsä enää kukaan?

        Metson perinteisessä, siellä takana, lehtilukusalissa ei ole sanomalehtiä.


    • Kyselijä

      En ole aikoihin käynyt Metsossa, mutta onko siellä ollut jokin lehtilukusali?
      Eikös se lehtilukusali ole ollut iät ja ajat siellä kosken rannan tuntumassa olevassa piipullisessa tiilirakennuksessa? Onko lehdet muuttaneet Metsoon? Saako sieltä lainata lehtiä? Meidän lähiökirjastosta saa, mutta olen luullut ettei keskustan lukusalista saa. Olenko väärässä?

    • hiljaisuus

      Metsoon tulee kaikki erikois lehdet , joita ei muualle tule. Varsinainen lehtilukusali on kosken rannalla ja siellä on hiljaisuus sääntö ja jos siellä puhelet kaverille tai kännykkään niin kyllä virkailija tulee HILJAISUUS kyltin kanssa luoksesi.

    • Todella vihainen

      Aion jatkossa lukea tenttiin lehtilukusalissa, kiitos tämän ketjun aloittajan. Se mitä minä teen julkisessa tilassa, ei kuulu aloittajalle pätkän vertaa. Jos säännöt kieltävät muun kuin lehtien lukemisen, niin noudatan sitä. Mutta kun eivät kiellä ja tälläisen ahdasmielisyyden toivon poistuvan kulttuuririkkaasta Tampereesta. Osta omat lehtes ja luen ne kotona, niinhän toivot muiden tekevän!

      HÄVETKÄÄ!!

      • psykoosissako olet?

        -----Osta omat lehtes ja luen ne kotona, niinhän toivot muiden tekevän!----

        Missäs aloittaja sanoo, että toisten pitäisi ostaa lehtensä. Älä sentäs noin pahasti vääristele.

        Mutta tekstisi paljastaa psykopaattisen luonteesi, aiot tehdä tietoisesti kiusaa toisille ihmisille estämällä heiltä lehtilukusalin käytön niin paljon kuin kykenet. Et ole terve ja siksipä olisikin hyvä jos sinunlaisesti psykot estettäisiin tekemästä tietoista kiusaa.


      • mee lääkärille

        HÄVETKÄÄ!!

        Kehut aikovasi terrorisoida lehtien lukijoita entistäkin enemmän oikein tahallasi ja sitten oikein huutamalla käsket uhrejasi HÄPEÄMÄÄN. Et siis ole terve, mene mielenterveyshoitoon.


      • Onpnsi
        mee lääkärille kirjoitti:

        HÄVETKÄÄ!!

        Kehut aikovasi terrorisoida lehtien lukijoita entistäkin enemmän oikein tahallasi ja sitten oikein huutamalla käsket uhrejasi HÄPEÄMÄÄN. Et siis ole terve, mene mielenterveyshoitoon.

        KYLLÄ, NIIN AION. JA AION TUODA KAIKKI RYHMÄTYÖT JA LAPSET VIETTÄMÄÄN AIKAA LEHTISALIIN VASTEDES. KIITOS AHDASMIELISTEN IHMISTEN. ME SINÄ HOITOON JA SYÖ LÄÄKKEES JOKA EI ANNA LASTEN LUKEA JULKISESSA TILASSA!!!

        VITTU MIETTIKÄÄ NYT VÄHÄN MITÄ SUOLLATTE!!! MINÄ MINÄ MINÄ!!


      • yritä enemmän
        Onpnsi kirjoitti:

        KYLLÄ, NIIN AION. JA AION TUODA KAIKKI RYHMÄTYÖT JA LAPSET VIETTÄMÄÄN AIKAA LEHTISALIIN VASTEDES. KIITOS AHDASMIELISTEN IHMISTEN. ME SINÄ HOITOON JA SYÖ LÄÄKKEES JOKA EI ANNA LASTEN LUKEA JULKISESSA TILASSA!!!

        VITTU MIETTIKÄÄ NYT VÄHÄN MITÄ SUOLLATTE!!! MINÄ MINÄ MINÄ!!

        Ihanaa kun on sinunlaisiasi lähimmäisensä huomioonottavia. Kyllä kaikilla on mukavaa jos sinunlaisesi lisääntyvät.

        Koeta keksiä enemmän ja tehokkaampia keinoja joilla saat estettyä lehtien lukemisen LEHTILUKUSALISSA jos se tuo köyhään elämääsi edes jotain nautintoa. Laita rullaluistimet niille kakaroille joita tuot, siellähän voi hyllykön ympärillä ajaa rinkiä.

        Ja huuda sitten oikein lujaa ovelta pois kääntyville lehdenlukijoille: "HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, HÄVETKÄÄ, kun yritätte tulla lehtiä lukemaan vaikka meillä on niin hauskaa !"


      • yritäs estää
        Onpnsi kirjoitti:

        KYLLÄ, NIIN AION. JA AION TUODA KAIKKI RYHMÄTYÖT JA LAPSET VIETTÄMÄÄN AIKAA LEHTISALIIN VASTEDES. KIITOS AHDASMIELISTEN IHMISTEN. ME SINÄ HOITOON JA SYÖ LÄÄKKEES JOKA EI ANNA LASTEN LUKEA JULKISESSA TILASSA!!!

        VITTU MIETTIKÄÄ NYT VÄHÄN MITÄ SUOLLATTE!!! MINÄ MINÄ MINÄ!!

        Kuules ääliö, kunseuraavan kerran näen reppusi varaamassa tyhjää paikkaa niin reppu lentää ja lujaa. Uskotko sen ja koetapas tulla väliin, saat tasan tarkkaan asiaa hampilääkärille.


      • Mdlzij
        yritäs estää kirjoitti:

        Kuules ääliö, kunseuraavan kerran näen reppusi varaamassa tyhjää paikkaa niin reppu lentää ja lujaa. Uskotko sen ja koetapas tulla väliin, saat tasan tarkkaan asiaa hampilääkärille.

        Legendaarista. Täällä uhkaillaan läksyjä lukevia lapsia väkivallalla. Only in Tampere.


      • hei haloo jäbä
        Mdlzij kirjoitti:

        Legendaarista. Täällä uhkaillaan läksyjä lukevia lapsia väkivallalla. Only in Tampere.

        ----Täällä uhkaillaan läksyjä lukevia lapsia väkivallalla----

        Siis lapsia, hei haloo! Henkisesti ne paikan varaajat todellakin kyllä ovat lapsia vaikka ikää on jo kuitenkin tuollaiset 20 eli juridisesti ovat täysi-ikäisiä ja voisi edellyttää vähitellen jo täysi-ikäisen käytöstä.


      • hae apua ja pian
        Onpnsi kirjoitti:

        KYLLÄ, NIIN AION. JA AION TUODA KAIKKI RYHMÄTYÖT JA LAPSET VIETTÄMÄÄN AIKAA LEHTISALIIN VASTEDES. KIITOS AHDASMIELISTEN IHMISTEN. ME SINÄ HOITOON JA SYÖ LÄÄKKEES JOKA EI ANNA LASTEN LUKEA JULKISESSA TILASSA!!!

        VITTU MIETTIKÄÄ NYT VÄHÄN MITÄ SUOLLATTE!!! MINÄ MINÄ MINÄ!!

        Kuule Onpnsi, tuskanhuutosi on todella järkyttävä, olet mitä ilmeisimmin lapsena hyväksikäytetty ja siksi vihaat kaikkia itseäsi vanhempia ihmisiä. Tuskasi todellakion riipoo jokaista ja kunpa voisimme sitä jotenkin helpottaa ennenkuin teet lehtien lukijoille jotain peruuttamatonta.


      • Harmaa Harri
        hae apua ja pian kirjoitti:

        Kuule Onpnsi, tuskanhuutosi on todella järkyttävä, olet mitä ilmeisimmin lapsena hyväksikäytetty ja siksi vihaat kaikkia itseäsi vanhempia ihmisiä. Tuskasi todellakion riipoo jokaista ja kunpa voisimme sitä jotenkin helpottaa ennenkuin teet lehtien lukijoille jotain peruuttamatonta.

        Pitikö alentus samalle tasolle Onpnsin kanssa ?


      • x,D
        hei haloo jäbä kirjoitti:

        ----Täällä uhkaillaan läksyjä lukevia lapsia väkivallalla----

        Siis lapsia, hei haloo! Henkisesti ne paikan varaajat todellakin kyllä ovat lapsia vaikka ikää on jo kuitenkin tuollaiset 20 eli juridisesti ovat täysi-ikäisiä ja voisi edellyttää vähitellen jo täysi-ikäisen käytöstä.

        Täydköhän pyrkiä johonkin kouluun? Ihan sama mihin, kunhan saan läksyjä.


      • että sellaisia lapsi
        hei haloo jäbä kirjoitti:

        ----Täällä uhkaillaan läksyjä lukevia lapsia väkivallalla----

        Siis lapsia, hei haloo! Henkisesti ne paikan varaajat todellakin kyllä ovat lapsia vaikka ikää on jo kuitenkin tuollaiset 20 eli juridisesti ovat täysi-ikäisiä ja voisi edellyttää vähitellen jo täysi-ikäisen käytöstä.

        Joo, monet pöydän valtaajat ovat tuollaisia 190 senttisiä bodareita eli siis lapsia tietenkin.


      • säälin lapsia
        Harmaa Harri kirjoitti:

        Pitikö alentus samalle tasolle Onpnsin kanssa ?

        Ei tuo ole alentumista vaan silkkaa sääliä.


    • niin so what

      Tampereen koululaisten ja opiskelijain joukkoon on näköjään pesiytynyt pieni mutta muista ihmisistä täysin piittaamaton joukko. He pilaavat kaikkien opiskelijain maineen vaikka näitä piittaamattomia lienee vain muutama kymmen. Minä-itse-mentaliteetti on heidän keskeisin mottonsa. Jos joku asia on minusta itsestäni kivaa niin so what, ei haittaa jos se on ilkeää toisten kannalta.

      • ne lapset

        Se osa on juuri niitä mummojen potkijoita. Ja jos kielletään potkimasta mummoja niin tulee itkupotkuraivari "nyt minä vasta potkinkin, haen kaveritkin ja sitten me potkimme kaikki mummot ja papat ja lapset ja raskaana olevat naiset ja vammaiset. Niin me tehdään, mitäs aloitte meille vi...tuileen, byäääh".


    • parannus tulossa

      Otti minuakin viime talvena kerran päähän kun menin läksyreppuni kanssa sinne eikä ollut yhtään paikkaa vapaana. Oli siellä 6 lehtien lukijaa, laskin ihan yksin kappalein, eivätkä älynneet antaa paikkaansa. Osa jopa ihan selvästi eläkeläisiä, hyi hitto, niin rumia ja vanhojakin.

      Tein ehdotuksen kirjastolle, että jos paikat meinaa alkaa loppumaan niin lehden lukijan tulee heti antaa paikkansa läksyjen lukijalle ilman eri kehotusta. Lupasivat harkita jo ensi talveksi sellaisia kylttejä.

    • Krista 23 v

      Eläkeläiset, hävetkää, haluatte viedä Tampereen lapsilta heidän ainoa läksyjentekopaikan.

      • faari 60+

        Haista pentu home, äläkä läkätä. Lukusalin oveen on saatava lappu "Tilan käyttö muuhun tarkoitukseen kuin Metson aineiston lukemiseen kielletty".


      • vink vink
        faari 60+ kirjoitti:

        Haista pentu home, äläkä läkätä. Lukusalin oveen on saatava lappu "Tilan käyttö muuhun tarkoitukseen kuin Metson aineiston lukemiseen kielletty".

        Meikä käy aina välillä salaa vessassa lukemassa sivun pari omasta pokkarista. Silleen säästää.


    • Lukutoukka vain

      Juuri vietin pari tuntia Metson lehtilukusalissa, eikä mitään ongelmia ollut.
      Sopu sijaa antaa.

      AP:n olisi syytä katsoa peiliin ja hoitaa lääkityksensä kuntoon.

      • kerro lisää

        Ei ongelmia ole aina eikä sopu sijaa anna jos osalla tuoleja on jo istuja ja kaikilla lopuilla on reppu varauksen merkkinä. Kerro ihan omin sanoin miten siinä lehden lukijalle se sija järjestyy kun niin väität tapahtuvan. Käytän heti tapaa jonka neuvot.


    • Ohhoh

      Kirjoittaisit yhdellä nimimerkillä. Miksi piiloudut vaihtuvan nimimerkin taakse?

      Uhkailet jo kirjaston käyttäjiä väkivallalla? Tämä avaus kannattaisi lähettää kirjastolle.

      • saa tulla kaksikin

        Jos mummojen potkija ei tykkää siitä että siirrän hänen pyhän reppunsa syrjään ja tulee nokittelemaan niin tasan tarkkaan vastaan samalla mitalla. En anna vastaanpanematta itseäni hakata sairaalakuntoon jonkun älykääpiön toimesta.


      • Ohhoh
        saa tulla kaksikin kirjoitti:

        Jos mummojen potkija ei tykkää siitä että siirrän hänen pyhän reppunsa syrjään ja tulee nokittelemaan niin tasan tarkkaan vastaan samalla mitalla. En anna vastaanpanematta itseäni hakata sairaalakuntoon jonkun älykääpiön toimesta.

        Ei sinua kukaan ole uhannut. Sinä sen sijaan olet toistuvasti uhannut kirjaston käyttäjiä väkivallalla.

        Pitäisikö tästä ilmoittaa poliisille? Lähettäkää nyt joku ainakin kirjastolle tieto. Itse en ole Tamperelainen.


      • hus pois hus
        Ohhoh kirjoitti:

        Ei sinua kukaan ole uhannut. Sinä sen sijaan olet toistuvasti uhannut kirjaston käyttäjiä väkivallalla.

        Pitäisikö tästä ilmoittaa poliisille? Lähettäkää nyt joku ainakin kirjastolle tieto. Itse en ole Tamperelainen.

        Jos et ole tamperelainen niin mitä sitten sekoilet täällä Tampere-palstalla ollenkaan. Kirjaile vaan sinne oman kotikuntasi palstalle, niin muutkin tekevät.


      • Facepalms
        hus pois hus kirjoitti:

        Jos et ole tamperelainen niin mitä sitten sekoilet täällä Tampere-palstalla ollenkaan. Kirjaile vaan sinne oman kotikuntasi palstalle, niin muutkin tekevät.

        Mitäs vittua se sulle kuuluu mihin kukakin kirjoittaa? Ootko poliisi?


      • Facepalms
        Facepalms kirjoitti:

        Mitäs vittua se sulle kuuluu mihin kukakin kirjoittaa? Ootko poliisi?

        Meikä diggaa itteensä.


    • trgfdgfdgfd

      Eiköhän tässä ketjussa ole nähty jo aloittajan mielenterveyden laatu. Näin ollen hänen puheensa ovat todennäköisesti täysin tuulesta temmattuja ja omat kokemukseni lukusalissa käynnistä vahvistavat tätä.

      Ei sillä, että joskus tuolla ei voisi olla äänekkäitäkin opiskelijaporukoita, mutta en oikein usko, että kyseessä on säännöllinen ongelma. Pääosin opiskelijat opiskelevat koulujen tiloissa tai kotonaan ellei koulutyössä tarvitse lehtiartikkeleita tai muuta kirjastomateriaalia. En keksi mitään syytä miksi nämä menisivät porukalla kirjastoon, jossa pitää olla hiljaa kun on paljon paikkoja, joissa saa touhuta äänekkäämminkin.

      • hiillostunut

        -------mutta en oikein usko, että kyseessä on säännöllinen ongelma.-----

        Ei ole uskon vaan tiedon asia. Käyn Metsossa n. 3 kertaa viikossa ja ongelma on akuutti ja jatkuva. Ei tietenkään vielä koska opiskelijat ovat vielä kesälaitumillaan.

        ------Pääosin opiskelijat opiskelevat koulujen tiloissa tai kotonaan ellei koulutyössä tarvitse lehtiartikkeleita tai muuta kirjastomateriaalia-----

        Aivan varmasti on noin sillä Tampereen opiskelijain pääosa ei mahtuisi Metson lehtilukusaliin. Siksipä onkin puhuttu pienestä joukosta, joka pitää Metson lehtilukusalia omansa yksityistilanaan muistamatta, että muillakin on oikeus siellä olla lukemassa. Myöskin kyse on opiskelijian ja koululaisten omista läksy- ja tenttikirjoista ja -vihkoista, ei kirjaston materiaalista.


      • Hanki parempaa luett
        hiillostunut kirjoitti:

        -------mutta en oikein usko, että kyseessä on säännöllinen ongelma.-----

        Ei ole uskon vaan tiedon asia. Käyn Metsossa n. 3 kertaa viikossa ja ongelma on akuutti ja jatkuva. Ei tietenkään vielä koska opiskelijat ovat vielä kesälaitumillaan.

        ------Pääosin opiskelijat opiskelevat koulujen tiloissa tai kotonaan ellei koulutyössä tarvitse lehtiartikkeleita tai muuta kirjastomateriaalia-----

        Aivan varmasti on noin sillä Tampereen opiskelijain pääosa ei mahtuisi Metson lehtilukusaliin. Siksipä onkin puhuttu pienestä joukosta, joka pitää Metson lehtilukusalia omansa yksityistilanaan muistamatta, että muillakin on oikeus siellä olla lukemassa. Myöskin kyse on opiskelijian ja koululaisten omista läksy- ja tenttikirjoista ja -vihkoista, ei kirjaston materiaalista.

        "ongelma on akuutti ja jatkuva"
        Siis kumpi?


      • niin että mitä
        Hanki parempaa luett kirjoitti:

        "ongelma on akuutti ja jatkuva"
        Siis kumpi?

        Niin, kumpiko olet tai luulet olevasi?


      • lääkitys kohillaan
        niin että mitä kirjoitti:

        Niin, kumpiko olet tai luulet olevasi?

        Käyt usein Metsossa, sinulla on ongelma, joka on äkillinen, mutta jatkuva tai ei se oikeastaan ole ihan vielä. Kakarat ovat aikuisia, heidän reppunsa heittelet pitkin, mutta ongelmia aiheuttaa, että ovat 190cm bodareita. Bodareita lukemassa läksyjään Metsossa, aina ja toisinaan tai ei sittenkään vielä, vaikka kyllä siellä pahuksenmoinen ruuhka vaav on ja syksyllä on vielä pahempi ruuhka, kun 190cm bodarikoululaiset tulevat sankoin joukoin reppuineen, ettei perskeles eilisiä lehtiäkään luke saa rauhassa, vaikka työtä on tehty ja Servillä siivottu...eiku ootas?!?


    • takaisin luontoon

      Kun rakennetaan kirjasto ja hankitaan sinne kirjoja ja lehtiä niin olettaisin tarkoituksne olevan että niitä lehtiä voi myös lukea. Jos lukeminen ei ole enää mahdolista siinä missä lehdet ovat niin lienee luonnollista silloin että siirretään lehdet johonkin toiseen paikkaan missä niitä voi lukea. Ei kai ole mitään järkeä tilata pari sataa erilaista lehteä jos niitä ei juuri kukaan voi lukea. Olen nimittäin minäkin joutunut lähtemään lukusalista pois kun sieltä ei ole löytynyt ainuttakaan vapaata paikkaa opikskelijoiden takia.

      Siis lehdille uusi paikka, se on ratkaisu.

      PS. missähän nuoret ennen lukivat läksynsä kun tämä opiskelijain tuoma ilmiö on ihan uusi, parina viime vuotena vasta.

      • refdsfds

        Jospa parantaisit hieman kuntoasi niin voisit lukea lehden seisaaltaan. Itse teen usein näin, vaikka paikkoja olisikin vapaana.


      • seiso itte
        refdsfds kirjoitti:

        Jospa parantaisit hieman kuntoasi niin voisit lukea lehden seisaaltaan. Itse teen usein näin, vaikka paikkoja olisikin vapaana.

        Vaan entäs jo nuo pennut kohentaisivat kuntoaan lukemalla kirjansa seisaallaan. Rapakuntoisia ja jo 2-tyypin diabeetikkoja pitäisi lelliä.


      • erfdsfds
        seiso itte kirjoitti:

        Vaan entäs jo nuo pennut kohentaisivat kuntoaan lukemalla kirjansa seisaallaan. Rapakuntoisia ja jo 2-tyypin diabeetikkoja pitäisi lelliä.

        Helpommalla pääset kun muutat omia toimintotapojasi. Jos yrität muuttaa ison ihmisryhmän toimintatapoja niin kuluu kaikki aikasi tuohon ja lehdet jää lukematta.


      • en käsitä heitä
        erfdsfds kirjoitti:

        Helpommalla pääset kun muutat omia toimintotapojasi. Jos yrität muuttaa ison ihmisryhmän toimintatapoja niin kuluu kaikki aikasi tuohon ja lehdet jää lukematta.

        Paikkojen valtaajat eivät suinkaan ole iso ihmisryhmä vaan aika pieni mutta röyhkeä ja uuslukutaidoton. Eivät tajua mitä tarkoittaa sana lehtilukusali, he käsittävät sen jotenkin että koululaisten opiskelusali.

        Lehtien lukijat ovat, ainakin olleet, isompi ryhmä. Voipi olla, että on pienentynyt huomattavastikin kun ei viitsi tulla sinne lukemaan lehtiä seisaallaan.


      • trgfdgfd
        en käsitä heitä kirjoitti:

        Paikkojen valtaajat eivät suinkaan ole iso ihmisryhmä vaan aika pieni mutta röyhkeä ja uuslukutaidoton. Eivät tajua mitä tarkoittaa sana lehtilukusali, he käsittävät sen jotenkin että koululaisten opiskelusali.

        Lehtien lukijat ovat, ainakin olleet, isompi ryhmä. Voipi olla, että on pienentynyt huomattavastikin kun ei viitsi tulla sinne lukemaan lehtiä seisaallaan.

        Jos noita tyyppejä on vain muutama niin kai voit mennä sanomaan heille, että jos voisivat hieman vähentää käyntejä kirjaston lukusalissa jos tekevät vain läksyjään kun paikkoja on niin vähän vapaana muutenkin. Kyllä tuon ikäiset asian ymmärtävät jos menee asiallisesti sanomaan.


      • ne mätäaivot
        trgfdgfd kirjoitti:

        Jos noita tyyppejä on vain muutama niin kai voit mennä sanomaan heille, että jos voisivat hieman vähentää käyntejä kirjaston lukusalissa jos tekevät vain läksyjään kun paikkoja on niin vähän vapaana muutenkin. Kyllä tuon ikäiset asian ymmärtävät jos menee asiallisesti sanomaan.

        ,,,, Kyllä tuon ikäiset asian ymmärtävät jos menee asiallisesti sanomaan. ,,,,,

        Kyllä tuon ikäisen pitäisi ymmärtää jo sanomattakin. Mutta ilmeisesti ovat vapaan kasvatuksen hedelmiä "minä ensin ja sitten muut jos tilaa jää".


    • Hohhoijaa taas

      Mene varsinaiseen lehtilukusaliin koskenrantaan, äläkä aina valita.

      • mee kirjastoon

        Et ressukka ole näköjään käynyt kummassakaan kun tuollaista sontaa mätät. Mee tutkiin mikä on noilla paikoilla lehtivalikoimien ero ja tuu vasta sitten selittään lisää, tollo.


    • satunnainen lukija

      Mainittakoon heti ensimmäiseksi etten ole aloittaja. En myöskään tule tähän lukemaan näsäviisaita pappa betalar -väen vastauksia, varsinkaan väitteitä mielenterveyteni tilasta sen johdosta että tykkää lukea lehtiä (mutta en maksaa niistä). xD

      Ihmettelin itse taannoin minkä vuoksi lehden lukemista varten tarkoitetun pöydän pinnalla oli pyyhekumin purua. Eihän lehtiin saa tehdä mitään merkintöjä että niitä sitten pitäisi vielä kumittaakin. Koska en ramppaa Metsossa alvariinsa, en ollut tietoinen että lehtienlukutiloista on muodostunut läksyjen tekotila.

      Läksyt voi jokainen tehdä kotonaan. Mikäli niiden tekemiseen tarvitaan oheismateriaalia, nykynuorisohan löytää kaiken tarvitsemansa kuitenkin netistä. Jos oheismateriaalina toimivat kirjat, niitä voi lainata Metsosta.

      Käsittääkseni läksyjen valmistamisessa ei ole koskaan tarvittu minkään sortin lehtiä. Läksyillä ja lehtilukuhuoneella ei siis mitenkään voi olla millään tavalla mitään tekemistä keskenään.

      Koska Metso aikoo tulevaisuudessa uudistua, halukkaat voivat tehdä esityksiä tästäkin asiasta. Esim. että laitetaan kyltti että lehtisalissa on tarkoitus lukea lehtiä, taikka - jos tilaa on - luodaan näiden ihme kumittelijoille oma läksyjen lukutilansa. Sikäli kuin sitä puuhaa ei voisi hoitaa vaikkapa kahvilassakin.

      • 190cm oppibodari

        Meikä ei tee virheitä, niin ei ole mun kuminmurujakaan.


      • siivottomiakin ovat

        Olisihan se näiltä pieniltä kullannupuilta liikaa vaadittu, että itse siivoisi edes jälkensä "miksi minä siivoisin kuminmurut kun joku muu voi sen puolestani tehdä".


      • sali takaisin !

        -----Sikäli kuin sitä puuhaa ei voisi hoitaa vaikkapa kahvilassakin----

        Sitten loppuu kahvila kun asiakkaiksi aikovat eivät löydä vapaita paikkoja, kääntyvät takaisin ostamatta. Harva kun alkaa juomaan kahviaan ja syömään pullaansa seisaallaan.

        Paras kun tekisivät läksynsä kotonaan tai asunnollaan.


      • Metson suurtapiiri

        ----------Käsittääkseni läksyjen valmistamisessa ei ole koskaan tarvittu minkään sortin lehtiä. Läksyillä ja lehtilukuhuoneella ei siis mitenkään voi olla millään tavalla mitään tekemistä keskenään.---------

        Loistava esimerkki argumentaatiovirheestä! ET tiedä ihmisten läksyistä mitään mutta rakennat mielipiteellesi päätelmän täysin hatusta vedettyjen premissien päälle. :D Hyvät naurut sain! Itse ainakin olen useasti tarvinnut lehtiä kirjoitelmien teossa. Hävisitte juuri väittelyn ahdasmieliset ja väkivaltaiset öykkäröijät. :D


      • fdsfdsvcx

        Tuskin kukaan on epäillyt mielenterveytesi tilaa sen takia, että luet lehtiä kirjastossa, vaan sen takia kuinka antaumuksella hyökkäät näin pienen asian kimppuun, jota käsittääkseni kukaan ei ole täällä vahvistanut. Mitä itse olen nähnyt niin nuoria saisi nimenomaan olla kirjastossa enemmän sivistämässä itseään.

        Nykyään todellakin tarvitaan lehtiartikkeleita läksyjen tekoon. Etenkin media-alalla tuo lienee erittäin yleistä, että käytetään valmiita tekstejä eri tarkoituksiin. Jos metso ei olisi itselleni niin kaukana niin kävisin itse katsomassa tilannetta useampana päivänä. Voisi siellä kyllä joku päivä pyörähtää katsomassa, että onkohan aloittajan puheissa mahdollisesti mitään perää.


      • roskajoukkoa ne
        fdsfdsvcx kirjoitti:

        Tuskin kukaan on epäillyt mielenterveytesi tilaa sen takia, että luet lehtiä kirjastossa, vaan sen takia kuinka antaumuksella hyökkäät näin pienen asian kimppuun, jota käsittääkseni kukaan ei ole täällä vahvistanut. Mitä itse olen nähnyt niin nuoria saisi nimenomaan olla kirjastossa enemmän sivistämässä itseään.

        Nykyään todellakin tarvitaan lehtiartikkeleita läksyjen tekoon. Etenkin media-alalla tuo lienee erittäin yleistä, että käytetään valmiita tekstejä eri tarkoituksiin. Jos metso ei olisi itselleni niin kaukana niin kävisin itse katsomassa tilannetta useampana päivänä. Voisi siellä kyllä joku päivä pyörähtää katsomassa, että onkohan aloittajan puheissa mahdollisesti mitään perää.

        ------Nykyään todellakin tarvitaan lehtiartikkeleita läksyjen tekoon. Etenkin media-alalla tuo lienee erittäin yleistä, että käytetään valmiita tekstejä eri tarkoituksiin----

        Älä sinä höpöttele. Eivät ne penskat todellakaan ole mitään media-alan opiskelijoita lehtiä selaamassa. Jos noin olisi niin eihän heitä silloin muista lehtien lukijoista erottaisikaan.

        Kun jättävät vielä pöydätkin törkyiseen kuntoon, edes kumin muruja ei viitsitä siivota vaikka pöytä on niitä aivan täynnään. Ilmeisesti ovat sitä samaa roskaajajoukkoa, joka sotkee Koskipuiston joka ilta hampurilaispapereillaan.


      • älä puhu sontaa
        Metson suurtapiiri kirjoitti:

        ----------Käsittääkseni läksyjen valmistamisessa ei ole koskaan tarvittu minkään sortin lehtiä. Läksyillä ja lehtilukuhuoneella ei siis mitenkään voi olla millään tavalla mitään tekemistä keskenään.---------

        Loistava esimerkki argumentaatiovirheestä! ET tiedä ihmisten läksyistä mitään mutta rakennat mielipiteellesi päätelmän täysin hatusta vedettyjen premissien päälle. :D Hyvät naurut sain! Itse ainakin olen useasti tarvinnut lehtiä kirjoitelmien teossa. Hävisitte juuri väittelyn ahdasmieliset ja väkivaltaiset öykkäröijät. :D

        Mene neropatti itse katsomaan onko niillä ainuttakaan lehteä edessään. Ei ole mutta on kurssikirjoja ja vihkoja ja niitä sitten kummataan, että kumiroskaa roiskuu ympäriinsä. Sitten välillä häivytään pitkiksi ajoiksi ties minne mutta jätetään paikka varatuksia ettei vain kukaan lehtien lukija voisi siihenkään istahtaa. Outoa kun sinä koet tarvetta puolustaa sellaista röyhkeyttä. Kyllä jos joka lähtee salista veks niin paikan tulee olla toisten käytettävissä.

        Jos joku tässä vetelee hatusta niin tasan tarkkaan sinä itse. Väität heidän lukevan lehtiä vaikka et näköjään ole vielä koskaan käynyt Metson lehtilukusalissa toteamassa tilannetta. Et väittäisi jos olisi käynyt.


      • Sampolalasta malllia
        roskajoukkoa ne kirjoitti:

        ------Nykyään todellakin tarvitaan lehtiartikkeleita läksyjen tekoon. Etenkin media-alalla tuo lienee erittäin yleistä, että käytetään valmiita tekstejä eri tarkoituksiin----

        Älä sinä höpöttele. Eivät ne penskat todellakaan ole mitään media-alan opiskelijoita lehtiä selaamassa. Jos noin olisi niin eihän heitä silloin muista lehtien lukijoista erottaisikaan.

        Kun jättävät vielä pöydätkin törkyiseen kuntoon, edes kumin muruja ei viitsitä siivota vaikka pöytä on niitä aivan täynnään. Ilmeisesti ovat sitä samaa roskaajajoukkoa, joka sotkee Koskipuiston joka ilta hampurilaispapereillaan.

        Pieni promille nuoria tai ketä tahansa pilaa koko joukon maineen, oli kyse sitten Koskipuistosta tai Metsosta. Sampolan kirjasto on hyvä kun siellä on vain jokunen pöytä, ei pääse lössiä kerääntyyn.


    • Älyttömät pàskat,

      lopettakaa lukeminen, kun se tekee teidät noin kiukkuisiksi.

      • Näin on näreet

        Tai tilaatkaa lehdet kotiinne, jos muut ihmiset ärsyttävät.


      • pennut kotiin
        Näin on näreet kirjoitti:

        Tai tilaatkaa lehdet kotiinne, jos muut ihmiset ärsyttävät.

        Se ei maksa kenellekään mitään jos pennut lukee läksynsä kotonaan.


      • Äiti minäkin
        pennut kotiin kirjoitti:

        Se ei maksa kenellekään mitään jos pennut lukee läksynsä kotonaan.

        Kaikilla lapsilla ei vain ole sitä rauhallista paikkaa edes kotonaan, jossa niihin läksyihin voisi keskittyä.

        Pysy itse murjussasi ja anna lasten olla rauhassa.


      • Omituinen kulttuuri.

        Siinähän koti on. "Kotona on niin rauhatonta, ettei siellä voi olla." -Kehtaa akka vielä kirjoittaa tuollaisia. Ja kakaran pitäisi päästä Kirjastoon raivoamaan?


      • mee mörskääs
        Äiti minäkin kirjoitti:

        Kaikilla lapsilla ei vain ole sitä rauhallista paikkaa edes kotonaan, jossa niihin läksyihin voisi keskittyä.

        Pysy itse murjussasi ja anna lasten olla rauhassa.

        Ovatko yli 20 vuotiaat vielä muka lapsia, virallisesti sentäs jo täysi-ikäisiä? Itse taidat olla vielä henkisesti lapsentasolla vaikka ikää onkin jo yli 65.


    • arvioija

      Ne lukusalin valtaajat ovat niitä jotka:
      - istuvat bussissa kun 88-vuotias vanhus tutisee seisaallaan vieressä.Niin ja tarviihan minun reppunikin oman penkkinsä
      - heittelevät roskat ympäriinsä puistoihin ja vaikka minne "kun on nääs julkinen tila niin saan tehdä mitä tahansa"
      - ryntäävät bussiin ensimmäisinä niin että mummot kumoon "tarttee päästä istumapaikalle ennenkuin joku vanha pieru ne vie"
      - jättävät lukusalin pöydille kuminmurut kun äiti on kotonakin kaikki jälkeni siivonnut
      - saavat järkyttävän itkupotkuraivarin jos joku heitä rohkenee arvostella "mee huora v...ttuun"

      • faktaa esiin

        Kohtalaisen hyvä analyysi nuorisomme 5 % suuruisesta, surullisesta, osasta. Onneksi 95 % on ihan täysipäistä porukkaa eli normaaleja ihmisiä.


    • tavat kunniaan

      Nuoriso häiriköi nykyään muuallakin kuin vain lukusalissa.

      http://yle.fi/uutiset/median_aanet_kulkuneuvoissa_hairitsevat__aika_monessa_paikassa_ollaan_kuin_omassa_olohuoneessa/7430887

      "Vanhukset" eivät soita musaa yleisissä tiloissa kuin kotonaan olisivat. Eivätkä valtaa pöytiä ja roskaa niitä eivätkä roskaa puistojakaan.

      Ei muuta kuin porttikielto Metsoon pöydän varaamisesta kun itse on poissa. Ja tila on annettava lehtien lukijoille automaattisesti jos paikat alkaa loppuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe