Miten ja missä tilanteissa narsisti syyttää uhria?

Teksti on itselleni

Tässä linkki Vaknin sivustoilta kohtaan, jossa hän puhuu uhrin osuudesta ja syyllisyydestä.

Teksti on itselleni ehkä yksi vaikeimmin aukeavista, syystä että tuossa joutuu hakemaan tuolle oudolle sanalle "väärinkäyttäjä" vastinetta...

Tässä puhutaan nyt siitä, miten narsisti esiintyy terapeutilla ja oikeudessa myös uhrina joskus. Mutta minkälaisena uhrina? Mistä hän syyttää toista? Kuinka kauan esitys jatkuu ja minkälainen hän sitten taas "siviilissä" on?

"Tämän kontrastin edessä, jossa väärinkäyttäjä on hienostunut, itsensä hallitseva ja sulavakäytöksinen, ja hänen uhrinsa on ahdistunut - on helppo tulla siihen johtopäätökseen, että uhri onkin väärinkäyttäjä, tai että molemmat kohtelevat toisiaan yhtä lailla väärin. Saaliiksi joutuneen itsepuolustus, varmuus ja omien oikeuksien vaatiminen tulkitaan aggressioksi, horjuvuudeksi tai mielenterveysongelmaksi."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse2.html

22

2121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuraaja5

      Valitettavan usein psykologit, terapeutit, asianajajat ja tuomarit menevät narsistisen ihmisen näytelmään mukaan. Olen pitkään seurannut sivusta tapausta, jossa narsisti haastoi uhrinsa käräjäoikeuteen. Hänellä oli jo etukäteen psykiatrilta hankittu paperi, jonka mukaan hän ei ole narsisti vaan uhri. Hän otti asianajajan, joka lähti hoitamaan hänen asiaansa eli tämäkin uskoi narsistia. Asianajaja suositteli sopimista asiassa, mutta narsisti halusi oikeuteen ja siellä hän myös "sai oikeutta" eli uhri tuomittiin. Jokainen, joka tuntee tänä kaksi ihmistä tietää, että narsisti esitti taas yhden näytelmänsä oikeusistuimessa. On siellä ennenkin ollut ja aina tullut pois voittajana. Tällä hetkellä uhri on sairaalahoidossa vaikeiden fyysisten oireiden vuoksi ja narsisti menee eteenpäin lähiöpubissa seuraavien uhrien kanssa.

      • p97dleu

        Tämä lienee ollutkin jo palstalla, mutta asiaa

        http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/__new_page_-122870/



        "[Persoonallisuushäiriöinen] onkin yleensä hereillä ja ensimmäisenä kertomassa ”totuutta” juuri siksi, että hän haluaa varmistua siitä, että totuus koetaan hänen haluamallaan tavalla. Ns. normaali ihminen uskoo totuuden olevan jotakuinkin objektiivinen asia, minkä vuoksi hän ei koe erityistä tarvetta selittää asioita eri tahoille, vaan luottaa siihen, että totuus tulee ilmi. Näin ei aina käy, koska ihmiset ovat manipuloitavissa. Ensimmäinen kertomus otetaan helposti todesta, vaikka se ei sitä todellisuudessa olisikaan.

        Toisen osapuolen myöhempi kertomus koetaan helposti selittelyksi, eikä sitä usein uskota todeksi silloinkaan, kun tosiasiat osoittavat kertomuksen todeksi. Ihmisen näyttää olevan vaikea myöntää virhearvioitaan ainakaan sellaisessa aikataulussa, missä sillä olisi merkitystä oikeudenkäyntien kannalta. Tämä johtuu kaiketi siitä, että ihminen joutuu kyseenalaistamaan oman arvostelukykynsä."

        Tämähän pätee ihan tavallistenkin ihmisten suhteen, joille nasse on rientänyt mustamaalaamaan jonkun. Ihmisen ylpeys juoruiluistaan ja lynkkausmentaliteetistaan muuttuukin hiljalleen ymmärrykseen siitä, että Häntä on onnistuttu vedättämään. :)


      • 88+8
        p97dleu kirjoitti:

        Tämä lienee ollutkin jo palstalla, mutta asiaa

        http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/__new_page_-122870/



        "[Persoonallisuushäiriöinen] onkin yleensä hereillä ja ensimmäisenä kertomassa ”totuutta” juuri siksi, että hän haluaa varmistua siitä, että totuus koetaan hänen haluamallaan tavalla. Ns. normaali ihminen uskoo totuuden olevan jotakuinkin objektiivinen asia, minkä vuoksi hän ei koe erityistä tarvetta selittää asioita eri tahoille, vaan luottaa siihen, että totuus tulee ilmi. Näin ei aina käy, koska ihmiset ovat manipuloitavissa. Ensimmäinen kertomus otetaan helposti todesta, vaikka se ei sitä todellisuudessa olisikaan.

        Toisen osapuolen myöhempi kertomus koetaan helposti selittelyksi, eikä sitä usein uskota todeksi silloinkaan, kun tosiasiat osoittavat kertomuksen todeksi. Ihmisen näyttää olevan vaikea myöntää virhearvioitaan ainakaan sellaisessa aikataulussa, missä sillä olisi merkitystä oikeudenkäyntien kannalta. Tämä johtuu kaiketi siitä, että ihminen joutuu kyseenalaistamaan oman arvostelukykynsä."

        Tämähän pätee ihan tavallistenkin ihmisten suhteen, joille nasse on rientänyt mustamaalaamaan jonkun. Ihmisen ylpeys juoruiluistaan ja lynkkausmentaliteetistaan muuttuukin hiljalleen ymmärrykseen siitä, että Häntä on onnistuttu vedättämään. :)

        Totta sanasta sanaan! Kun tavallinen ihminen joutuu poukkoilemaan narsistin luomiin lavasteisiin, hän alkaa epäillä menettäneensä kyvyn hahmottaa todellisuutta ja pelkää, ettei enää edes tiedä, miten ihmisten kanssa toimitaan, koska normaalit vastavuoroisuuden lait lakkaavat toimimasta. Uhri on kuin vääristävien peilien talossa, jossa kaikuu narsistin pirullinen nauru. Siltä minusta tuntui, kun unelmatyöpaikan ihmiset alkoivat suhtua minuun epäilevästi ja oudoksuen ilman mitään syytä.


      • miesuhri

        Juuripa näin! Jätin narsistin helmikuussa. Jätetty narsisti kostaa. Minun tapauksessa huoltajuuskiusaamisella. Onneksi minua neuvottiin jo hyvissä ajoin mitä tuleman pitää. Olen pitänyt päiväkirjaa, käynyt aina tyttäreni kanssa tuttujen luona vierailulla, dokumentoinut/viedoinut tyttäreni kanssa yhdessä viettämämme ajan. Olen myös nauhoittanut tilanteet kun käyn hakemassa tytärtäni äidiltään. Jokainen kerta on ollut yhtä helvettiä. Naristi huutaa, haukkuu, tönii. Viimeksi kun olin jo hississä tytär sylissäni, tämä narsisti hyökkäsi kimppuuni, repi väkivalloin tytön sylistäni. Tytär itki, piti kiinni metalisesta kellonhihnasta. Kun äitinsä tempaisi tytön sylistäni, tuli lapsen sormeen haava. Sitten narsisiti hyökkäsi kimppuuni, repi paidan ja rikkoi silmälasini heittäen ne rappuun. Pieni tyttö konttasi rapussa: " Ei isin silmälaseja saa rikkoa" ja toi ne nyyhkyttäen minulle. Revitystä paidastani tyttäreni sanoi: "Kyllä mummo ompelee ja korjaa paidan".
        Pääsin kuitenkin lähtemään tyttäreni kanssa. Tämä nyyhkytti autossa pitkään. Sain hänet kuitenkin rauhoittumaan. Illalla nukkumaan käydessämme kolmevuotias tyttäreni kysyi: "mitenkähän äidin voi poistaa kun se aina huutaa".
        Asiat on käännetty päälaelleen. Nyt tämä narsisti on uhri ja väittää, että minä olen hermostunut enkä kykene hoitamaan/tapaamaan lastani. Vaan eipä mennyt läpi. Minulla onkin kaikki nauhoitettuna ja tämä sairas p..ka meni hiljaiseksi kun lähetin kaikkiaan kuusi ääninäytettä kommentilla: Mennään vaan oikeuteen, täältä pesee!
        Tein nauhoituksetkin lain mukaan, sanoin aina, että pistän nämä nauhalle. Eihän narsisti hurjistuneena kuuntele, mutta nauhalta tämä sanomiseni kuuluu. Lisäksi minulla on kirjalliset todistukset ystävien näkemästä väkivallasta. Esim. marraskuussa narsisti löi minua korville tuttavapariskunnan nähden, niin, että minulta meni tärykalvo rikki. Kun kerroin narsistille, että oikein toivon sinun vievän asian oikeuteen sillä minulla on todisteet myös fyysisestä väkivallasta (näytin paperin). Näistä asian nähneistä tuli sen jälkeen narsistille vihollisia. Taas narsisti komastui sokeudessaan omaan näppäryyteensä. Hän haukkui tätä pariskuntaa alkoholisteiksi yhdelle työntekijöistäni. Tulossa kunnianloukkaussyyte.Fiksumpia ihmisiä kuin pahoinpitelyn nähnyt pariskunta saa hakea. Eivät käytä alkoholia väärin. Sensijaan narsistini peittää juomisensa. Hänen "pari lasia viiniä on todellisuudessa kahden litran pahvinen pakkaus tyhjäksi pe-la. Sunnuntain se örisee krapulassa ja passuutta niitä, jotka jouduin jättämään, kun lähdin kotoa pois. Narsistissa ei koskaan olee itsessään mitään vikaa. Narsisti osaa aina kääntää syyn muille. Sairaudessaan jopa uskoo itsekin. NArsisti kerää ympärilleen hovin. Ne jotka alkavat nähdä narsistin todellisen luonteen eivät suostu hoviin. Näistä ihmisistä tulee sitten vihollisia. Näin on tämän minua kiusanneen narsistin tapa. Jos puolisonne (mies tai nainen) on narsisti, kannattaa olla varuillaan ja pelata varman päälle. Sairaus on todella paha ja siitä toipumisennuste on lähes olematon. kuunelkaa YLE Areenasta Naamiona Terve mieli tai lukekaa se kirjana niin tiedätte mistä on kysymys.


    • jossaintäällä

      Tuo on jopa yleistä. Varsinkin naisnarsistit ovat usein 'uhreja'. Uhrina oleminen tekee itsensä kaiken keskipisteeksi. Mutta meitä on moneksi.

      • Tässä karua todell.

        Tässä karua todellisuutta sekä nykyisestä tilanteesta että vähän historiallisia syy seuraus suhteita. Teksti on Yhdysvalloista, mutta voisi ajatella, että nuo luvut eivät meillä poikkea kovinkaan paljoa.

        Niin että miksi keskiössä ovat naiset?!

        "Yhdysvalloissa vain noin 4 % naisten sairaalakäynneistä teho-osastolla liitetään kodissa tapahtuvaan väkivaltaan. FBI:n mukaan oikea arvo olisi lähempänä viittäkymmentä prosenttia. Joka kolmas murhattu nainen oli hänen puolisonsa tappama, joko nykyisen tai entisen.

        Yhdysvaltojen oikeuslaitos (US Department of Justice) arvioi, että puolisoa (useimmiten naista) uhataan kuolettavalla aseella noin kaksi miljoonaa kertaa vuodessa. Kotiväkivalta räjähtää vähintään kerran vuodessa puolessa amerikkalaisista kodeista. Eivätkä nämä ole irrallisia, "kuin salama kirkkaalta taivaalta" tulleita yksittäisiä tapahtumia.

        Väärinkohtelu ja väkivalta ovat osa suhteeseen liittyvää pitkäaikaista mukautumatonta käyttäytymistä ja ne liittyvät joskus aineiden väärinkäyttöön. Väärinkäyttäjät ovat omistushaluisia, piintyneesti mustasukkaisia, riippuvaisia ja usein narsistisia. Lähes poikkeuksetta sekä väärinkäyttäjä että uhri yrittävät piilotella väärinkohtelun episodeja ja niiden jälkimaininkeja perheeltä, ystäviltä, naapureilta ja työtovereilta.

        Tämä kolkko asiaintila on väärinkäyttäjän ja häirikön paratiisi. Erityisen totta tämä on psykologisen (verbaalisen ja emotionaalisen) väärinkäytön yhteydessä, sillä se ei jätä näkyviä merkkejä ja tekee siksi uhrin kykenemättömäksi johdonmukaisuuteen.

        Kuitenkaan ei ole olemassa "tyypillistä" hyväksikäyttäjää. Hyväksikäyttö ylittää rodulliset, kulttuurilliset, sosiaaliset ja taloudelliset rajat. Tämä johtuu siitä, että viime aikoihin asti väärinkäyttö on ollut normaalia, sosiaalisesti hyväksyttävää ja toisinaan suvaittuakin käyttäytymistä. Suuri osa ihmiskunnan historiasta on aikaa jolloin naisia ja lapsia ei pidetty omaisuutta kummempana.

        Todellakin, vielä 1700-luvulla se kuului taloudenpidon oikeuksiin ja velvollisuuksiin. Varhainen amerikkalainen lainsäädäntö - eurooppalaisten lakien mukaan muotoiltu - salli vaimon hakkaamisen jos sen tarkoituksena oli käyttäytymisen muuttaminen. Mutta määräysten mukaan tässä käytetty keppi ei saanut olla aviomiehen peukaloa paksumpi." -Sam Vakninin tekstistä.


      • Tässä kerrotaan,

        Tässä kerrotaan, miten uhri reagoi väärinkohteluun usein.

        "Väistämättä monet uhrit syyttävät itseään tästä synkästä asiaintilasta. Väärin kohdellulla voi olla heikko itsetunto, vaihteleva omanarvontunto, vaatimattomia puolustusmekanismeja, fobioita, mielenterveysongelmia, psyykkinen tai fyysinen vamma, epäonninen menneisyys, taipumus itsensä syyttämiseen tai itsensä huonoksi kokemiseen.

        Hän voi olla lähtöisin vahingollisesti toimineesta perheestä tai ympäristöstä - mikä saattoi luoda hänelle sen kokemuksen, että väärinkohtelu on "normaalia". Äärimmäisissä ja hyvin harvoissa tapauksissa uhri on masokisti, jolla on taipumus etsiä väärinkohtelua ja tuskaa.

        Vähitellen uhrin kokemat epäterveet tunteet ja jatkuvan "kaasuvalaistuksen" keskellä opittu avuttomuus muuttuvat psykosomaattisiksi oireiksi, paniikkireaktioiksi, masennukseksi, ja ääritapauksissa itsemurha-ajatuksiksi ja -aikeiksi." -Sam Vakninin tekstiä.


    • "Teksti on itselleni ehkä yksi vaikeimmin aukeavista, syystä että tuossa joutuu hakemaan tuolle oudolle sanalle "väärinkäyttäjä" vastinetta..."

      No tämän aiheen piirissä väärinkäyttäjää nimitetään narsistiksi, mutta toki muutkin ihmiset syyllistyvät tuohon joskus, joko tahallisesti tai tahtomattamaan, välttämättä omaa tekemistään ei aina osaa tunnistaa väärinkäytöksi...

      Mutta jos ny pysytellään palstan aiheessa ja puhutaan narsisteista, niin he juurkin ovat niitä väärinkäyttäjiä...

      Asiat aukevat kyllä kun ensin pohtii mitä se väärinkäyttö on, tässä ny näitä Vakninin linkkejä, nimenomaan tähän aiheeseen väärinkäyttö liittyen...

      http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse.html

      http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse1.html

      http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse4.html

      • Melissa73

        Mun ex mies tekeytyi itse uhriksi, kun jouduin kutsua poliisit, kun mies riehui, huusi ja paiskoi tavaroita, niin että kaikki pelkäsivät. Poliisin tullessa mies makasi sohvalla ja alkoi vääntää teko-itkua! Kuinka häntä niin kaikki kiusaa. Toinen poliisi jopa uskoi häntä! Minulla meni silloin usko poliiseihinkin vähäksi aikaa. Mutta miehellä on taito saada viranomaiset puolelleen, ei tosin kaikkia heistä.


    • Masa18

      Narsisti menettää kasvonsa heti, kun lähde ehtyy ja hän jää hetkeksikin yksin. Siinä kohtaa hän alkaa kertoilla hovilleen ja niille läheisilleen, jotka ovat vielä puheväleissä, miten häntä on kohdeltu huonosti ja hän on uhri. Hetken hän jaksaakin tätä näytelmää, kunnes häneltä lipsahtaa, että "minä kyllä kostan kärsimäni vääryyden" ja sitten alkaa vainoaminen, seuraaminen jne. Kaikkeen siihen hänellä on omasta mielestään oikeus, koska häntä on kohdeltu väärin. Narsisti selittää itselleen tämän oikeutuksen ja alkaa siihen uskoa. Niin vakututava hän on, että useimmat ulkopuolisetkin uskovat häntä ja sehän vasta nostaakin hänen huonoa itsetuntoaan, kun toiset ihmiset alkavat surkutella hänen tilaansa ja arvostelemaan kumppania, joka on todellisuudessa se uhri.

    • Narsistikin toimii

      "Hetken hän jaksaakin tätä näytelmää, kunnes häneltä lipsahtaa, että "minä kyllä kostan kärsimäni vääryyden" ja sitten alkaa vainoaminen, seuraaminen jne. Kaikkeen "

      Narsistikin toimii noin, omanikin toimi, teki ja kosti.

      Mutta sitten myös edelleen tuo ei ole mikään narsistin tunnusmerkki, vaan muutkin voivat toimia noin, varsinkin narsistin kiusaama ja lopulta raivostunut uhri...

      • jaksaa jaksaa

        Niin.. sanokaahan, mitä uhri voi tehdä, kun puhe, kukaan tai mikään taho ei auta? Jos uhri voi poistua kuviosta, hän tietenkin lähtee. Kaikille se ei ole mahdollista, vaan jonkinlainen pakkoyhteys on olemassa ja siitä aiheutuu hermojen kiristystä sekä pelkoa. Mitä neuvoisitte näille ihmisille?


      • Pakkoyhteydet ovat
        jaksaa jaksaa kirjoitti:

        Niin.. sanokaahan, mitä uhri voi tehdä, kun puhe, kukaan tai mikään taho ei auta? Jos uhri voi poistua kuviosta, hän tietenkin lähtee. Kaikille se ei ole mahdollista, vaan jonkinlainen pakkoyhteys on olemassa ja siitä aiheutuu hermojen kiristystä sekä pelkoa. Mitä neuvoisitte näille ihmisille?

        Pakkoyhteydet ovat tietenkin aina pahoja. On varmaan ihan tapauskohtaista, miten on viisainta toimia, että mitään yleistä toimintamallia ei varmaan edes ole, mikä pätisi joka tapauksessa.

        Mahdollisimman vähä huomio, älä kerro omia asioitasi, älä kiusaa narsistia turhaan, ole mahdollisimman normaali ja neutraali, opettele tuntemaan narsismin luonne vammana... älä huolehdi turhaan, älä päästä narsistia sekaantumaan omiin asoihisi. Anna lähdettä ainoastaan sen verran kuin on ihan pakko.


      • Anonyymi
        Pakkoyhteydet ovat kirjoitti:

        Pakkoyhteydet ovat tietenkin aina pahoja. On varmaan ihan tapauskohtaista, miten on viisainta toimia, että mitään yleistä toimintamallia ei varmaan edes ole, mikä pätisi joka tapauksessa.

        Mahdollisimman vähä huomio, älä kerro omia asioitasi, älä kiusaa narsistia turhaan, ole mahdollisimman normaali ja neutraali, opettele tuntemaan narsismin luonne vammana... älä huolehdi turhaan, älä päästä narsistia sekaantumaan omiin asoihisi. Anna lähdettä ainoastaan sen verran kuin on ihan pakko.

        Sähköposti vain ihan välttämätön lyhyesti.

        Kaikki talteen.

        Ohjaa omaan kansioon, jolloin luet silloin kun itse haluat. Älä vastaa. Pakolliset ajan kanssa lyhyesti.

        Puhelut ei kannata. Tai jos välillä niin tallenna.


      • Anonyymi
        jaksaa jaksaa kirjoitti:

        Niin.. sanokaahan, mitä uhri voi tehdä, kun puhe, kukaan tai mikään taho ei auta? Jos uhri voi poistua kuviosta, hän tietenkin lähtee. Kaikille se ei ole mahdollista, vaan jonkinlainen pakkoyhteys on olemassa ja siitä aiheutuu hermojen kiristystä sekä pelkoa. Mitä neuvoisitte näille ihmisille?

        No contact. Jos jatkuu lähestysmiskielto.

        Älä vastaa mihinkään. Tallenna kaikki sekoilu.


    • yms

      Todella taitava ja mahtava narsku ei toimi välttämättä väkivalloin.Hän on niin taitava,että että sitä ei huomaa mikään. Hän kuullostelee ihmisiä,seuraa heitä millainen toinen on,jos huomaa,että toinen ei usko niin hän jättää tämän ihmisen rauhaan.Hän todellakin kerää hovia ympärilleen. Hän on niin rauhallisuuden perikuva ja niin filmaattinen.Alkoholkia hän juo fiksusti ja hienosti.Hän laskelmoi.Hän huijaa kaikkia. Hän varastaa niin että kukaan ei huomaa,mistä itse hyötyy.Hän sepittää tarinoita omasta päästään ja kerää "olevana" todisteita,jotka ei pidä paikansa,mutta kukaan ei osaa epäillä todisteiten alkuperää.Hän sotkee asioitaan ja toisten.Hän hankkii itselleen ensin luottamusta. Hän ei puhu paljon itsestään ja niin edelleen..........

      • Ok. Ja mistä tämän

        Ok. Ja mistä tämän ihmeen tunnistaa narsistiksi sitten ollenkaan?

        Narsismi paljastuu yleensä vain aivan lähisuhteessa.


      • Likasanko
        Ok. Ja mistä tämän kirjoitti:

        Ok. Ja mistä tämän ihmeen tunnistaa narsistiksi sitten ollenkaan?

        Narsismi paljastuu yleensä vain aivan lähisuhteessa.

        Narsisti pitää saa narautettua valheistaan.Ensin vaikka vain muutamasta,siitä
        se vyyhti alkaa purkautua.Hovi alkaa huveta kun tajuavat mikä p-jauhaja on
        kyseessä.


      • miesuhri

        Niin muuten narsistit tekee, kieroilee katalasti,minulla on tästäkin tuore kokemus. Meillä on narskun kanssa mökki Keski-Suomessa. Olen ystävystynyt läheisen kyläkauppiaan kanssa. Koska käymme erosta johtuen eri aikaan mökillä sattui seuraavaa: Narsisti meni kyläkauppaan ja kauppiasystäväni kysyi narskulta minun uutta puhelinnumeroani . Oli kertonut, että aikoo pyytää minut saunailtaan, kymmen kiloa savumuikkuja ja kaverit odottaa!. Narsku oli sanonut, että ihanaa kun XXX:kin pääsee välillä virkistymään ja kavereiden luo. Minulle oli sovittu lapsen tapaaminen ko viikonlopulle pe-su,. En tiennyt tulevasta kutsusta vielä mitään kun narsisti otti minuun yhteyden ja kysyi , voidaanko tapaaminen lyhentää niin, että olisin vain perjantaista lauantaihin tyttäreni kanssa. Olin asiaa vastaan, mutta suostuin kun korvauksena saisin hakea tyttäreni tiistaina seuraavalla viikolla ja näin korvattaisiin lyhentynyt tapaaminen. Suostuin. Tämä asia tulikin minulle kielteisenä asiana viime perjantaina 15.8. Olen kuulemma laiminlyönyt tyttäreni tapaamisen juopposaunaillan takia ja olen huoltajuuskelvoton. Katalaa ja kieroa laskelmoivaa peliä. Onnellisinta tässä oli, etten jaksanut mennä kyseiseen sainailtaan. Kyläkauppias ja hänen ystävänsä kirjoittivat minulle tästä kirjallisen todistuksen. Leipäilin tilapäiskortteerissani ihan rauhassa tuona iltana. Narsisti on kiero ja taitava. Täytyy koko ajan olla valppaana, hänen tavoitteensa on tiedossani.


      • -tytär-
        miesuhri kirjoitti:

        Niin muuten narsistit tekee, kieroilee katalasti,minulla on tästäkin tuore kokemus. Meillä on narskun kanssa mökki Keski-Suomessa. Olen ystävystynyt läheisen kyläkauppiaan kanssa. Koska käymme erosta johtuen eri aikaan mökillä sattui seuraavaa: Narsisti meni kyläkauppaan ja kauppiasystäväni kysyi narskulta minun uutta puhelinnumeroani . Oli kertonut, että aikoo pyytää minut saunailtaan, kymmen kiloa savumuikkuja ja kaverit odottaa!. Narsku oli sanonut, että ihanaa kun XXX:kin pääsee välillä virkistymään ja kavereiden luo. Minulle oli sovittu lapsen tapaaminen ko viikonlopulle pe-su,. En tiennyt tulevasta kutsusta vielä mitään kun narsisti otti minuun yhteyden ja kysyi , voidaanko tapaaminen lyhentää niin, että olisin vain perjantaista lauantaihin tyttäreni kanssa. Olin asiaa vastaan, mutta suostuin kun korvauksena saisin hakea tyttäreni tiistaina seuraavalla viikolla ja näin korvattaisiin lyhentynyt tapaaminen. Suostuin. Tämä asia tulikin minulle kielteisenä asiana viime perjantaina 15.8. Olen kuulemma laiminlyönyt tyttäreni tapaamisen juopposaunaillan takia ja olen huoltajuuskelvoton. Katalaa ja kieroa laskelmoivaa peliä. Onnellisinta tässä oli, etten jaksanut mennä kyseiseen sainailtaan. Kyläkauppias ja hänen ystävänsä kirjoittivat minulle tästä kirjallisen todistuksen. Leipäilin tilapäiskortteerissani ihan rauhassa tuona iltana. Narsisti on kiero ja taitava. Täytyy koko ajan olla valppaana, hänen tavoitteensa on tiedossani.

        Se tässä narsismisuhteessa onkin rankkaa, kun pitää olla varuillaan koko ajan.

        Oma vanhempi "vei tietämättäni" (lainasi,varasti ) minulta ostamani pölynimurin. Oli tuonut tilalle vanhan "lehmänhenkäyksen". Josta ei tiehhyt, imikö, vai puhalsi pölyä. Kun kyselin tuolloin imurini perään, hän ilmoitti että hänellä on oikeus viedä se. Koska hänen oma imuri oli mennyt rikki!!?? Normaali ihminenhän olisi hankkinut tilalle uuden kaupaesta.
        Nyt vuosia myöhemmin hän olisi valmis korvaamaan 200€ pölynimuristani 60 € minulle. Koska se on kuulema "käytetty". Vaikka hän itse on ollut käyttäjä.
        Onko kysymyksessä "synninpäästö"? Vai alkaako hovi ehkä ehtymään??
        Tai onko narsistivanhemmalla tarve saada minut takaisin "ruotuun"?


      • enää en vaivaidu
        Likasanko kirjoitti:

        Narsisti pitää saa narautettua valheistaan.Ensin vaikka vain muutamasta,siitä
        se vyyhti alkaa purkautua.Hovi alkaa huveta kun tajuavat mikä p-jauhaja on
        kyseessä.

        Joskus narsistikin narahtaa niin, että totuus pulpahtaa paljaana esiin. Tällöin ympäristö suhtautuu vaihtelevasti. Silmät raottuvat jopa hovin jäsenillä. Osa näistä irrottautuu lopullisesti narsistin helmoista. Osa taas myöntää, että nasse on nyt menetellyt väärin, mutta pian he jo paasaavat tämän ihanista puolista. Kolmas porukka ovat tyypit, jotka laskelmoivat aina oman etunsa. Narsistin jäätyä kiinni, he joko katsovat muualle tai syyllistävät jupakan muita osapuolia. He laskevat, onko valehtelijan ystävyydestä jatkossa enemmän hyötyä vai onko narsu-ystävä käynyt noloksi rasitteeksi.

        Totuuden esiintulo voi jäädä vain pieneksi pilkahdukseksi, vain yhdeksi käänteeksi narsistin vatvomassa loputtomassa p*skavyyhdessä.


      • 17+9
        miesuhri kirjoitti:

        Niin muuten narsistit tekee, kieroilee katalasti,minulla on tästäkin tuore kokemus. Meillä on narskun kanssa mökki Keski-Suomessa. Olen ystävystynyt läheisen kyläkauppiaan kanssa. Koska käymme erosta johtuen eri aikaan mökillä sattui seuraavaa: Narsisti meni kyläkauppaan ja kauppiasystäväni kysyi narskulta minun uutta puhelinnumeroani . Oli kertonut, että aikoo pyytää minut saunailtaan, kymmen kiloa savumuikkuja ja kaverit odottaa!. Narsku oli sanonut, että ihanaa kun XXX:kin pääsee välillä virkistymään ja kavereiden luo. Minulle oli sovittu lapsen tapaaminen ko viikonlopulle pe-su,. En tiennyt tulevasta kutsusta vielä mitään kun narsisti otti minuun yhteyden ja kysyi , voidaanko tapaaminen lyhentää niin, että olisin vain perjantaista lauantaihin tyttäreni kanssa. Olin asiaa vastaan, mutta suostuin kun korvauksena saisin hakea tyttäreni tiistaina seuraavalla viikolla ja näin korvattaisiin lyhentynyt tapaaminen. Suostuin. Tämä asia tulikin minulle kielteisenä asiana viime perjantaina 15.8. Olen kuulemma laiminlyönyt tyttäreni tapaamisen juopposaunaillan takia ja olen huoltajuuskelvoton. Katalaa ja kieroa laskelmoivaa peliä. Onnellisinta tässä oli, etten jaksanut mennä kyseiseen sainailtaan. Kyläkauppias ja hänen ystävänsä kirjoittivat minulle tästä kirjallisen todistuksen. Leipäilin tilapäiskortteerissani ihan rauhassa tuona iltana. Narsisti on kiero ja taitava. Täytyy koko ajan olla valppaana, hänen tavoitteensa on tiedossani.

        Tyyppiesimerkki narsistin juonesta!

        Narsistin ystävällisyys on aina erityisen vaaran merkki. Silloin hän on punonut jotain erityistä kohteensa pään menoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe