Pyhästä hengestä persoona

Yksi Jumala

En ymmärrä sitä, miten Pyhä henki olisi Jumalan persoona. Minun mielestäni se on nimenomaan Jumalan henki, jonka kautta Hän meissä vaikuttaa. En myöskään ajattele, että Jeesus on Jumala. Ajattelen, että Hän on Jumalan poika, ei itse Jumala. Jeesuskin rukoili Jumalaa!

Rakastan Jumalaa yli kaiken ja ymmärrän, etten voi Hänen suuruuttaan käsittää. Nuo edellä mainitut asiat olen kuitenkin Jumalankin edessä todeksi huomannut.

40

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Eikö Jumalan Henki ole voinut, jostain syystä ilmoittaa Poikaansa, ja Poika Isää ? Nämä on uudestisyntyneille , uudestisyntymisen hetkesä asti facktaa, Jeesus on Jumala, Pyhä Henki on Jumala, kolminaisuudessa YKSI tosi Jumala. Uskon kautta vain voit nämä tietää, avain samoin, " Uskon kautta me ymmärrämme, että maailaman kaikkeus on luotu Sanalla, ja niin uskon kautta, jonka Jeesus vaikuttaa, ymmärrämme Pyhän Hengen osallisuudessa, Hengen yhteyden , Kristuksen sisäsäisen tuntemisen kautta, myös tämän kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki. !

      * Asia on niin, että vain ne, joille Isä tahtoo ilmoittaa Poikansa, ja kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Isän, heille annetaan tämä totuus uskon kautta Pyhässä Hengessä ! Sitä tietoa ei voi opetella kirjaimesta, kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi !

      • profetta

        Sinussa oleva henki on kuolettanut sinut mohikaani. Ps. Kerro missä jakeissa Isä Jumala sanoo,minä olen yksi Jumala mutta kuitenki kolme persoonaa.EI MISSÄÄN. VALHEEN HENKI SINUSSA VAIKUTTAA JA KUKA ON SINUN ISÄSI,MIETI SITÄ. SAASTUNEET VALHEEN HUULET JA KIRJOITUKSET SINUSSA VAIKUTTAA.SAASTAA TÄNNE KIRJOITTELET. TEE PARANNUS TOTUUTEEN JEESUKSEN NIMESSÄ.


      • jaikalii

        Todistuksesi on Totuudesta lähtöisin ja Totuudessa kirjoitettu.

        Mohikaanin kritisijoille totean että Mohikaani voi olla hyvin vajava ja heikko. Mutta näille heikoille ja vajaville "huonoille" ihmisille Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siitä johtuu että "huono" ja "yksinkertainenkin" ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan.

        Kun uskova on Pyhässä Hengessä ja vaeltaa Hengessä. Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siinä ei oma järki ratkaise. Se voi olla jopa estämässä Jumalan tuntemista. Mutta Henki on enemmän kuin inhimillinen ymmärryksemme. Jumalan tuntemisemme perustuu Jumalan ilmoitukseen Pojasta.

        Luukkaan evankeliumi:10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

        2.Korinttolaiskirje:13:4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.

        1 Kor 2:4 minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, 5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. 6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - 9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat." 10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. 15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. 16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.


      • profetta kirjoitti:

        Sinussa oleva henki on kuolettanut sinut mohikaani. Ps. Kerro missä jakeissa Isä Jumala sanoo,minä olen yksi Jumala mutta kuitenki kolme persoonaa.EI MISSÄÄN. VALHEEN HENKI SINUSSA VAIKUTTAA JA KUKA ON SINUN ISÄSI,MIETI SITÄ. SAASTUNEET VALHEEN HUULET JA KIRJOITUKSET SINUSSA VAIKUTTAA.SAASTAA TÄNNE KIRJOITTELET. TEE PARANNUS TOTUUTEEN JEESUKSEN NIMESSÄ.

        * Miksi ihmeessä noin kiivastut, ellet peräti vihassa huuda ? Miksi loukkannut, jos tahdon koroittaa pojan ja Pyhän Hengen Isän asemaan ja saman vertaisiksi ? Mikä sinussa saa siitä raivonpurkauksen ? Sinussa se taitaakin pahaneki olla, joka vastustaa Pyhää Henkeä, Jeesus ON Jumala, Pyhä Henki ON Jumala, kaikki saman kirkkauden ja kunnian ja Majsteettiuden ansainneina.
        * Sinun tulisi uudestisyntyä Ylhäältä, niin voist alkaa ymmärtämään Jumalan sanaa, vain sisäisessä Kristuksen tuntemisessa voidaan tulla tuntemaan Isä ja Poika, ja siinäkin on se, että " Kenelle Isä tahtoo ilmoittaa Pojan, ja kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Isän. Ilman tätä, et koskaan pääse tuntemaan Isää, ja kellä ei ole Poikaa, ei voi olla Isääkään.

        * Todistus Jeesusesta Kristuksesta.
        1Joh.5:8 - 12 ! Lue Raamatustasi, rukoile että saisit viisautta ymmärtää Sanaa, Jumala antaa viisautta sitä anovalle soimaamatta. Luovu vaan Pyhän Hengen vastustamisesta !


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miksi ihmeessä noin kiivastut, ellet peräti vihassa huuda ? Miksi loukkannut, jos tahdon koroittaa pojan ja Pyhän Hengen Isän asemaan ja saman vertaisiksi ? Mikä sinussa saa siitä raivonpurkauksen ? Sinussa se taitaakin pahaneki olla, joka vastustaa Pyhää Henkeä, Jeesus ON Jumala, Pyhä Henki ON Jumala, kaikki saman kirkkauden ja kunnian ja Majsteettiuden ansainneina.
        * Sinun tulisi uudestisyntyä Ylhäältä, niin voist alkaa ymmärtämään Jumalan sanaa, vain sisäisessä Kristuksen tuntemisessa voidaan tulla tuntemaan Isä ja Poika, ja siinäkin on se, että " Kenelle Isä tahtoo ilmoittaa Pojan, ja kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Isän. Ilman tätä, et koskaan pääse tuntemaan Isää, ja kellä ei ole Poikaa, ei voi olla Isääkään.

        * Todistus Jeesusesta Kristuksesta.
        1Joh.5:8 - 12 ! Lue Raamatustasi, rukoile että saisit viisautta ymmärtää Sanaa, Jumala antaa viisautta sitä anovalle soimaamatta. Luovu vaan Pyhän Hengen vastustamisesta !

        * poika piti olla Poika, isolla alkukirjamella, tuli lapsus, sorry ?


      • jaikalii kirjoitti:

        Todistuksesi on Totuudesta lähtöisin ja Totuudessa kirjoitettu.

        Mohikaanin kritisijoille totean että Mohikaani voi olla hyvin vajava ja heikko. Mutta näille heikoille ja vajaville "huonoille" ihmisille Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siitä johtuu että "huono" ja "yksinkertainenkin" ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan.

        Kun uskova on Pyhässä Hengessä ja vaeltaa Hengessä. Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siinä ei oma järki ratkaise. Se voi olla jopa estämässä Jumalan tuntemista. Mutta Henki on enemmän kuin inhimillinen ymmärryksemme. Jumalan tuntemisemme perustuu Jumalan ilmoitukseen Pojasta.

        Luukkaan evankeliumi:10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

        2.Korinttolaiskirje:13:4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.

        1 Kor 2:4 minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, 5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. 6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - 9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat." 10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. 11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. 15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. 16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        * Siinä se nyt tuli! " Mohikaanin kritisijoille totean että Mohikaani voi olla hyvin vajava ja heikko. Mutta näille heikoille ja vajaville "huonoille" ihmisille Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siitä johtuu että "huono" ja "yksinkertainenkin" ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan.

        * Siinä se nyt tuli,Mohikaanin koko ansiolista, yksinkertaisuuden malli persoona ! " Mohikaanin " ansiolista", ja koko persoonan kelvollisuuden ja yksinkertaisuuden malli henkilö"! Miten huono ja heikko ja kelvoton, mutta häntäkin sentään Jumala rakastaa ?

        * On se hyvä, kun joskus saa totuuden itsestään päin pläsiä ! Ei en mä suutu, Raamattu. sanoo, että " Jumala valitsi sen, joka ei mitään ole", kaikkein halvimman inhimillisesti. Jos olen tämän armon saanut Jumalan taholta, olen siitä ylionnellinen !


      • jaikalii
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Siinä se nyt tuli! " Mohikaanin kritisijoille totean että Mohikaani voi olla hyvin vajava ja heikko. Mutta näille heikoille ja vajaville "huonoille" ihmisille Isä ilmoittaa Pojan ja Poika ilmoittaa Isän. Siitä johtuu että "huono" ja "yksinkertainenkin" ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan.

        * Siinä se nyt tuli,Mohikaanin koko ansiolista, yksinkertaisuuden malli persoona ! " Mohikaanin " ansiolista", ja koko persoonan kelvollisuuden ja yksinkertaisuuden malli henkilö"! Miten huono ja heikko ja kelvoton, mutta häntäkin sentään Jumala rakastaa ?

        * On se hyvä, kun joskus saa totuuden itsestään päin pläsiä ! Ei en mä suutu, Raamattu. sanoo, että " Jumala valitsi sen, joka ei mitään ole", kaikkein halvimman inhimillisesti. Jos olen tämän armon saanut Jumalan taholta, olen siitä ylionnellinen !

        On suurta armoa olla yksinkertainen, niin yksinkertainen ihminen että uskoo kaiken sen mitä Raamattuun on Kirjoitettu ja mitä siinä on luettavissa ja uskoo ja ottaa Sanan vastaan sellaisenaan.

        Uskoin jo lapsena että Raamattu on Jumalan Kirja. Se oli minulle niin Pyhä Kirja että kun näin Raamatun kotini kirjahyllyssä, en uskaltanut koskea siihen ja ottaa sitä esille. Kun joskus näin Raamatun pöydällä, en silloinkaan tahtonut uskaltaa koskea siihen. Niin Pyhä Raamattu oli minulle jo lapsena. Jumala ja Hänen pyhyys tuli ajatuksiin ihan väkisin Raamatun nähdessäni. En siis lukenut Raamattua vaikka uskoin sen olevan Jumalasta ja olin kiinnostunut sen sisällöstä. Joskus muistan kuitenkin avanneen Raamatun ja yrittäneeni lukea mutta se oli kovin vaikeatajuista enkä lukenut kuin jonkun jakeen.

        Mutta sitten kun Jumala alkoi kutsumaan ja vetämään minua sisälle Pelastukseen, minä sain postilaatikkoon Gideoniittien Uuden Testamentin. Kirja ei näyttänyt Raamatulta eikä niin pyhältä. Kirja sisälsi vain osan Raamatusta. Ymmärsin Kirjan sisältävän sen osan joka kertoo Jeesuksesta Kristuksesta. Nyt uskalsin ottaa Kirjan käteen ja lukea sitä. Aloin lukemaan Gideoniittien Uutta Testamenttia suurella mielenkiinnolla. Tahdoin tietoa Jeesuksesta ja oppia tuntemaan minkälainen ihminen Hän oli ja mitä Hän puhui. Jeesus tuli minua lähelle ja Sana eli minulle. Minä ymmärsin miltei kaiken. Minä olin erittäin siunattu.

        Siten muutamia vuosia myöhemmin Tulin uskoon ja koin uudestisyntymisen. Sitten otin uskovien upotuskasteen ja kastatin itseni. Täytyin Pyhällä Hengellä. Huomasin nyt että kaikki oikea kristillinen opetus ja julistus ja toiminta perustuu ja tulee perustua Raamatun Sanaan. Huomasin että nyt minullakin on sama mahdollisuus kuin niin sanotuilla suurilla saarnamiehillä tutkia Raamattua MITÄ JUMALA SIELLÄ KERTOO MINULLE JA MEILLE KAIKILLE RAAMATTUA LUKEVILLE JA SIIHEN USKOVILLE IHMISILLE. Luin Raamattua kuukausitolkulla lakkaamatta kaiken valveilla olo ajan. Ja Jumala puhui ja opetti minua.

        Tämä on Jumalan suurta armoa. Ja lapsenmielisille Raamatun Sanaan uskoville Jumala ilmoittaa itsensä. Uskon että olemme samanlaisia lapsenmielisiä yksinkertaisia immeisiä. Kiitämme Herraa Jeesusta Kristusta siitä että emme ole kovin inhimillisesti viisaita että oma järki estää uskomasta Kristukseen ja tulemasta Hänen luokseen.
        Minua ja sinua on sanottu tällä palstalla tyhmäksi. Se on mielestäni erittäin hyvä tunnustus ja kiitämme "tyhmyydestämme" Jumalaa.


      • profetta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miksi ihmeessä noin kiivastut, ellet peräti vihassa huuda ? Miksi loukkannut, jos tahdon koroittaa pojan ja Pyhän Hengen Isän asemaan ja saman vertaisiksi ? Mikä sinussa saa siitä raivonpurkauksen ? Sinussa se taitaakin pahaneki olla, joka vastustaa Pyhää Henkeä, Jeesus ON Jumala, Pyhä Henki ON Jumala, kaikki saman kirkkauden ja kunnian ja Majsteettiuden ansainneina.
        * Sinun tulisi uudestisyntyä Ylhäältä, niin voist alkaa ymmärtämään Jumalan sanaa, vain sisäisessä Kristuksen tuntemisessa voidaan tulla tuntemaan Isä ja Poika, ja siinäkin on se, että " Kenelle Isä tahtoo ilmoittaa Pojan, ja kenelle Poika tahtoo ilmoittaa Isän. Ilman tätä, et koskaan pääse tuntemaan Isää, ja kellä ei ole Poikaa, ei voi olla Isääkään.

        * Todistus Jeesusesta Kristuksesta.
        1Joh.5:8 - 12 ! Lue Raamatustasi, rukoile että saisit viisautta ymmärtää Sanaa, Jumala antaa viisautta sitä anovalle soimaamatta. Luovu vaan Pyhän Hengen vastustamisesta !

        Minä olen uudestisyntynyt ylhäältä, ja olen totuuden saanut sisäistää. Mutta sinä väännät raamatun totuuden kieroon. Mohikaani. Tee pararanus totuuteen ja lopeta valehtelu. PS. Sain Hengessä kokea vihaa sinun valhe kirjoituksia kohtaan, en sinua kohtaan. Kuka sinulle on vallan antanut korottaa Poika Jeesus Jumalaksi, vaikka Isä Jumala sanoo;Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Isä Jumalan käskyä et ole sisäistänyt, etkä ymmärrä sitä että Poika Jeesus on Isä Jumalan oikealla puolella taivaissa Poikana ei Jumalana.amen.


      • Viha Lauhtuu
        profetta kirjoitti:

        Minä olen uudestisyntynyt ylhäältä, ja olen totuuden saanut sisäistää. Mutta sinä väännät raamatun totuuden kieroon. Mohikaani. Tee pararanus totuuteen ja lopeta valehtelu. PS. Sain Hengessä kokea vihaa sinun valhe kirjoituksia kohtaan, en sinua kohtaan. Kuka sinulle on vallan antanut korottaa Poika Jeesus Jumalaksi, vaikka Isä Jumala sanoo;Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Isä Jumalan käskyä et ole sisäistänyt, etkä ymmärrä sitä että Poika Jeesus on Isä Jumalan oikealla puolella taivaissa Poikana ei Jumalana.amen.

        Älä kovin paljon kerro vihastasi Mohikaanin todistusta kohtaan.
        Paljastat vain itsesi.


      • profetta kirjoitti:

        Minä olen uudestisyntynyt ylhäältä, ja olen totuuden saanut sisäistää. Mutta sinä väännät raamatun totuuden kieroon. Mohikaani. Tee pararanus totuuteen ja lopeta valehtelu. PS. Sain Hengessä kokea vihaa sinun valhe kirjoituksia kohtaan, en sinua kohtaan. Kuka sinulle on vallan antanut korottaa Poika Jeesus Jumalaksi, vaikka Isä Jumala sanoo;Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Isä Jumalan käskyä et ole sisäistänyt, etkä ymmärrä sitä että Poika Jeesus on Isä Jumalan oikealla puolella taivaissa Poikana ei Jumalana.amen.

        * Joka vihaa veljeään, on murhaaja."! Kukas sitten on Jumalan rinnalla, joka olisi joku muu jumala ? Isä Poika ja Pyhä Henki on ykseys, tosi Jumala, ellet tätä tajua sisimmässäsi, olet vielä täysin pois Kristuksesta, sinussa on riivaaja, valheen henki joka opastaa sinua harhaan. On vain YKSI Jumala, kolmessa persoonassa, Isä Poika ja Pyhä Henki, Heillä kaikilla on sama kunnia, sama kirkkaus, sama jumaluus, sama Majesteettius, ovat tasaveroiset kaikessa, kukaan ei ole toistaan suurempi aikä vähempi. Jos muuta väität, on se sinun oman sydämesi eksymystä, et tunne suurta Jumalaa ollenkaan. ja on ollut iäti, ilman alkua ja loppua. Jeesushan sanoo, minä olen se joka olen, ilaisee kuka Jeesus on, minä olen, on Jumalan nimi, yksi monista. Minä olen A ja O, alku ja loppu, aivansaman mitä Jumalasta sanotaan. Ei ole Poikaa ilman Isää, eikä Isää ilman Poikaa. Kolmantena voimana Pyhä Henki, kaikki yhdessä JUmala kaikkivltias.

        Ilm.1:8. " Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on, joka olija joka on tuleva,Kaikkivaltias." Kaiketi käsität, että tässä on kyse Jeesuskesta? Jumalasta, eli Isästä, ei voi sanoa, on ,oli ja joka tuleva on, ei, mutta Jeesuseen tuo ulottuu jokaisessa muodessa, " Sana oli , Sana tuli, Sana on, ja on tuleva vielä uudestaan. Ja tämä todistaa myös, että Jeesus on Jumala Kaikkivaltias !


    • Kolmiyhteinen Jumala

      Yksi Jumala - kirjoittaja!
      Jos et näe Jumalan Poikaa Jumalana, niin onko hän sinulle alempi kuin Jumala? Entä onko mielestäsi Pyhä Henki alempi kuin Jumala tai Jumalan Poika, vai onko Hän mielestäsi vain energiaa tai voimaa?

      Helluntaiopissa Pyhä Henki ei ole Persoona, vaan energialataus, jota saa ensin vain osan, ja sitten ns. henkikasteessa tulee loput retaleet. Sen jälkeen tämä helluntaihenki toiminee ihmisessä kokonaisena, mutta sen voi henkilö itse käskeä pois jos vain huvittaa. Toisaalta helluntaihenki kannattaa säilyttää, sillä se antaa kantajalleen uuden omituisen "kielen", tunnekuohuja ja usein kaataa hänet kumoon, tekee humalankaltaisen olotilan ja kouristelee. Mutta täytyy huomata, ja etenkin TARKISTAA RAAMATUSTA, että tällä helluntaihengellä ei ole mitää yhteistä Raamatun Jumalan Pyhän Hengen kanssa.

      • Yksi Jumala

        Minulle Jumala on yksi ja korkein. Hän on Israelin ja koko maailman Herra. Jeesus on Hänen rakas poikansa, joka on ylösnoussut ja pelastanut meidät. Pyhä henki vaikuttaa maan päällä ja meissä Jumalan tahdon mukaan. Jumala on siis kaiken muun yläpuolella.


      • * " Koliyhteinen Jumala", kirjoittaa, " Helluntaiopissa Pyhä Henki ei ole Persoona, vaan energialataus," ?

        * Et sitten tunne helluntaiseurakunen järjestysääntölä lainkaan, mutta olet siitä huolimatta valmis tuomitsemaan, ja valheellisesti mustamaalaat h-herätystä.

        * Nimenomaan h-herätyksessä on ensimmäisen Suomesssa tunnustettu Pyhän Hengen jumaluus ja tunntetaan Persoonana, aivan niin kuin Poikakin onpersoona ja myös Jumala. Älä sekannu asioihin, joita et kerran tunne, oma henkohtainen asenteesi on vihamielinen ja olet katkeroitunut , ja pidät H-herätystä lahkona ja vääräoppisina, niihän lähes kaikki vauvakastetut luterilaiset tekevät, etkä ole siitä poikkeus ! Varo kuitenkin mitä kirjoittelet, vastustat Pyhää Henkeä, jos vastusta h-herätyksen opetusta, opetusta sen perinteellisessä muodossa, " niin kuin on Kirjoitettu" periaatteella Raamatun hengen mukaan ! Sekoittamatta siihen uushelluntailaisuuta ja uuskarismaatillista liberaali opetusta.


      • Yksi Jumala kirjoitti:

        Minulle Jumala on yksi ja korkein. Hän on Israelin ja koko maailman Herra. Jeesus on Hänen rakas poikansa, joka on ylösnoussut ja pelastanut meidät. Pyhä henki vaikuttaa maan päällä ja meissä Jumalan tahdon mukaan. Jumala on siis kaiken muun yläpuolella.

        * Kyllä, ja Jumala on, Isä Poika ja Pyhä Henki, vai haluatko Heistä jonkun paiskata ulos " Yksi Jumala kolmessa prsoonassa, kolmessa persoonassa yksi tosi Jumala. Ja siitä ei totuus Jumalasta muutu, järkeilköön kuka mitäkin. !

        * Jeesus itse tunnustaa kolminaisuuden, " Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN", ei siis erkseen kolmeen nimeen, vaan yhteen Jumalaan, Isään Poikaan ja Pyhään Henkeen ! Kaippa tiedät, mistä kohtaa Raamattua tuo lainaus on lainattu ?


      • erkki nimimerkki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * " Koliyhteinen Jumala", kirjoittaa, " Helluntaiopissa Pyhä Henki ei ole Persoona, vaan energialataus," ?

        * Et sitten tunne helluntaiseurakunen järjestysääntölä lainkaan, mutta olet siitä huolimatta valmis tuomitsemaan, ja valheellisesti mustamaalaat h-herätystä.

        * Nimenomaan h-herätyksessä on ensimmäisen Suomesssa tunnustettu Pyhän Hengen jumaluus ja tunntetaan Persoonana, aivan niin kuin Poikakin onpersoona ja myös Jumala. Älä sekannu asioihin, joita et kerran tunne, oma henkohtainen asenteesi on vihamielinen ja olet katkeroitunut , ja pidät H-herätystä lahkona ja vääräoppisina, niihän lähes kaikki vauvakastetut luterilaiset tekevät, etkä ole siitä poikkeus ! Varo kuitenkin mitä kirjoittelet, vastustat Pyhää Henkeä, jos vastusta h-herätyksen opetusta, opetusta sen perinteellisessä muodossa, " niin kuin on Kirjoitettu" periaatteella Raamatun hengen mukaan ! Sekoittamatta siihen uushelluntailaisuuta ja uuskarismaatillista liberaali opetusta.

        Tuo on Mohikaanilta vahvasti muunneltua totuutta, että helluntaiherätys ensimmäisenä Pyhän Hengen persoonana olisi tunnustanut. Ei taida olla esimerkiksi apostolinen uskontunnustus 300-luvulta tuttu Mohikaanille.


      • erkki nimimerkki kirjoitti:

        Tuo on Mohikaanilta vahvasti muunneltua totuutta, että helluntaiherätys ensimmäisenä Pyhän Hengen persoonana olisi tunnustanut. Ei taida olla esimerkiksi apostolinen uskontunnustus 300-luvulta tuttu Mohikaanille.

        * Kyllä vaan on ! Hellunta-herätyksessä on ensimmäisenä tunnustettu Jumalan voima Pyhän Hengen ilmenmisen myötä. Kolminaisuudessa tunnustetaan Isä Poika ja Pyhä Henki. Mutta kaikkine armolahjoineen , kielillä puhumisineen, on Suomessa uranuurtajana ollut h-herätys. Ja on käytännössä omaksuttu Pyhän Hengen kaste, jonka seurauksena saadaan armolahjat, ensimmäisenä aina kielillä puhumisen armolahja.


    • näin se on

      Aloittajalle!

      Et ymmärrä tuota asiaa siksi, että et ole syntynyt tuosta hengestä ja sinulta puuttuu Pyhä Henki joka asian sulle kirkastaisi.

      Näin yksinkertaista se on.

      Kun uudestisynnyt Jumalan Hengestä, saat Pyhän Hengen opettamaan ja kirkastamaan sinulle Sanaa ja Kristusta.

    • .....

      Tällä palstalla on vain muutamia kristittyjä.
      Heitä ovat mm. Usko Toivonen, Jaikal, Niko, Kalamos, DoktorT, tähkäpää ja muutama muukin.
      Harhauttajia ja riidanhaastajia ovat ekivaari, lappix, Johah, mazdels, Lappalainen Jukka joka on sama kuin profetta ym.

      • profetta

        Te olette ristittyjä ja kolminaisuusopilla eksyttäjiä,käännynnäisiä jotka omalla lihallisella vanhurskaudella luulevat pelastuvansa. Koska Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen ja suuressa armossaan antanut minulle kielillä rukoilun armolahjan ja voimallisen tekojen armo lahjan ja varoittanut teistä kolminaisuusopin eksyttäjistä. Niin pitäsinkö niin halpana Herrani Jeesuksen, että totuudesta luopuikin ja tulisin valehtelijoiden harhauttamaksi.PS. Valehtelijan eivät peri Jumalan valtakuntaa, ja te ette koskaan ole Pojan Jeesuksen kanssa, kanssa perillisiä. Tehkää parannuksen soveliaita hedelmiä,kehottaa teitä Jukka Lappalainen,amen.


      • voi voi
        profetta kirjoitti:

        Te olette ristittyjä ja kolminaisuusopilla eksyttäjiä,käännynnäisiä jotka omalla lihallisella vanhurskaudella luulevat pelastuvansa. Koska Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen ja suuressa armossaan antanut minulle kielillä rukoilun armolahjan ja voimallisen tekojen armo lahjan ja varoittanut teistä kolminaisuusopin eksyttäjistä. Niin pitäsinkö niin halpana Herrani Jeesuksen, että totuudesta luopuikin ja tulisin valehtelijoiden harhauttamaksi.PS. Valehtelijan eivät peri Jumalan valtakuntaa, ja te ette koskaan ole Pojan Jeesuksen kanssa, kanssa perillisiä. Tehkää parannuksen soveliaita hedelmiä,kehottaa teitä Jukka Lappalainen,amen.

        voi miesraukkaa.

        olet niin pihalla että sisälläkin olevia viluttaa.


      • jaikalii
        profetta kirjoitti:

        Te olette ristittyjä ja kolminaisuusopilla eksyttäjiä,käännynnäisiä jotka omalla lihallisella vanhurskaudella luulevat pelastuvansa. Koska Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen ja suuressa armossaan antanut minulle kielillä rukoilun armolahjan ja voimallisen tekojen armo lahjan ja varoittanut teistä kolminaisuusopin eksyttäjistä. Niin pitäsinkö niin halpana Herrani Jeesuksen, että totuudesta luopuikin ja tulisin valehtelijoiden harhauttamaksi.PS. Valehtelijan eivät peri Jumalan valtakuntaa, ja te ette koskaan ole Pojan Jeesuksen kanssa, kanssa perillisiä. Tehkää parannuksen soveliaita hedelmiä,kehottaa teitä Jukka Lappalainen,amen.

        >>>Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen>suuressa armossaan > antanut minulle kielillä rukoilun armolahjan ja voimallisen tekojen armo lahjan


      • profetta
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika on minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen>suuressa armossaan > antanut minulle kielillä rukoilun armolahjan ja voimallisen tekojen armo lahjan

        Jeesus sanoi opetuslapsilleen,Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Mutta sinun jaikali on näköjään vaikea ymmärtää kuka antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan. Sinun evankeliumisi on kirjeet, tutki mieluummin vaikka mat.evank. 33/38 käännös ja vertaa niitä kirjeisiisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoi;Uskokaa evankeliumi. Ei hän sanonut uskokaa kirjeet. Evankeliumista löytyy totuus, ei siihen kirjeitä tarvita. Tee sinäkin eksyttäjä parannus. Sillä se on suuri synti kun Pojasta Jeesuksesta,Jumalan teette kolminaisuusopillanne.Sillä ei pelastu. Koska taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa.Taovaissa on vain Jumalan Poika Jeesus.amen. Jukka Lappalainen.


      • profetta
        profetta kirjoitti:

        Jeesus sanoi opetuslapsilleen,Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Mutta sinun jaikali on näköjään vaikea ymmärtää kuka antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan. Sinun evankeliumisi on kirjeet, tutki mieluummin vaikka mat.evank. 33/38 käännös ja vertaa niitä kirjeisiisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoi;Uskokaa evankeliumi. Ei hän sanonut uskokaa kirjeet. Evankeliumista löytyy totuus, ei siihen kirjeitä tarvita. Tee sinäkin eksyttäjä parannus. Sillä se on suuri synti kun Pojasta Jeesuksesta,Jumalan teette kolminaisuusopillanne.Sillä ei pelastu. Koska taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa.Taovaissa on vain Jumalan Poika Jeesus.amen. Jukka Lappalainen.

        Ilmestyskirja viimeinen jae:Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kaikkien kanssa. Herran Jeesuksen valta maanpäällä on täydellinen valta, hänellä on valta tehdä meistä Jumalan lapsia. PS. Ymmärrätkö jaikali mitä kaikki valta merkitsee??????


      • jaikalii
        profetta kirjoitti:

        Jeesus sanoi opetuslapsilleen,Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Mutta sinun jaikali on näköjään vaikea ymmärtää kuka antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan. Sinun evankeliumisi on kirjeet, tutki mieluummin vaikka mat.evank. 33/38 käännös ja vertaa niitä kirjeisiisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoi;Uskokaa evankeliumi. Ei hän sanonut uskokaa kirjeet. Evankeliumista löytyy totuus, ei siihen kirjeitä tarvita. Tee sinäkin eksyttäjä parannus. Sillä se on suuri synti kun Pojasta Jeesuksesta,Jumalan teette kolminaisuusopillanne.Sillä ei pelastu. Koska taivaissa ei ole Jeesus nimistä Jumalaa.Taovaissa on vain Jumalan Poika Jeesus.amen. Jukka Lappalainen.

        >>>Sinun evankeliumisi on kirjeet, tutki mieluummin vaikka mat.evank. 33/38 käännös ja vertaa niitä kirjeisiisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoi;Uskokaa evankeliumi. Ei hän sanonut uskokaa kirjeet. Evankeliumista löytyy totuus, ei siihen kirjeitä tarvita.


      • profetta
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Sinun evankeliumisi on kirjeet, tutki mieluummin vaikka mat.evank. 33/38 käännös ja vertaa niitä kirjeisiisi. Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoi;Uskokaa evankeliumi. Ei hän sanonut uskokaa kirjeet. Evankeliumista löytyy totuus, ei siihen kirjeitä tarvita.

        Minä uskon Jeesuksen sanoja;Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minä uskon yhteen Jumalaan ja yhteen Poikaan. PS. Mutta sinulla jaikali on kolme jumalaa ja kolme persoonaa. Käännöksiä on raamatusta tullut niin paljon, että on parempi lukea vain 33/38 käännöstä, ja olen sen kokenut, kun en kirjeitä lue niin totuus on helpompi ymmärtää ja siinä pysyä. Mutta kun kirjeistä ja niiden jakeista tulee, niinkuin sinulle jaikal"evankeliumi" niin silloin on aika tehdä parannus. Kun kerta pidät itseäsi niin uskovansa niin Voisitko esitellä meille kaikille itsesi, vai pelottaako. Olet muuten minulle pelkkä nimimerkki joka kolminaisuuden lustetta kylvää, kaukana olet totuudesta. Etkö ole huomannut kuin suomen seurakunnissa hengetön kolminaisuusoppi tuhoaa seurakuntia, ihmissuhteita ja avioliittoja. Koska Herrasta Jeesuksesta on heille tullut kompastuskivi ja loukkaus kallio. Ei ole Jeesus Jumalan Poika enää heillä seurakunnan pää ja paimen. Tyhjiä lähteitä on seurakuntien papit ja paimenet, koska elävät ja julistavat kolminaisuusoppia.


      • profetta kirjoitti:

        Ilmestyskirja viimeinen jae:Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kaikkien kanssa. Herran Jeesuksen valta maanpäällä on täydellinen valta, hänellä on valta tehdä meistä Jumalan lapsia. PS. Ymmärrätkö jaikali mitä kaikki valta merkitsee??????

        * Ymmärräs nyt profeetta, että Jumalan armo on Jeesus Kristus, ei ole muuta armon saamisen mahdolisuuta, Jeesus on armon antaja, Hänessä ilmenee Jumalan sydämen armahtavaisuus, Jumala antoi Jeesusken, että Hänen kauttaan jokainen joka uskoo, saa armon. Jumalan armo on Jeesus itse, muuta armon saamisen mahdollisuutta ei ole olemasskaan. Jos ei ole Poikaa, ei ole Isääkään, tässä se totuus on, Hänen Pojassaan Jeesuskessa Kristuksessa.

        * Sinä profeetta, sinä väheksyt Raamattua, et kunnioita apostplien kirjeitä, vaan ajat niiden ohi, ja silti puhut Jeesuskesta, ja juuri Hän astetti nämä 12 , he ovat seurakunnan perustus, kulmakivenä Kristus Jeesus !


      • profetta kirjoitti:

        Minä uskon Jeesuksen sanoja;Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minä uskon yhteen Jumalaan ja yhteen Poikaan. PS. Mutta sinulla jaikali on kolme jumalaa ja kolme persoonaa. Käännöksiä on raamatusta tullut niin paljon, että on parempi lukea vain 33/38 käännöstä, ja olen sen kokenut, kun en kirjeitä lue niin totuus on helpompi ymmärtää ja siinä pysyä. Mutta kun kirjeistä ja niiden jakeista tulee, niinkuin sinulle jaikal"evankeliumi" niin silloin on aika tehdä parannus. Kun kerta pidät itseäsi niin uskovansa niin Voisitko esitellä meille kaikille itsesi, vai pelottaako. Olet muuten minulle pelkkä nimimerkki joka kolminaisuuden lustetta kylvää, kaukana olet totuudesta. Etkö ole huomannut kuin suomen seurakunnissa hengetön kolminaisuusoppi tuhoaa seurakuntia, ihmissuhteita ja avioliittoja. Koska Herrasta Jeesuksesta on heille tullut kompastuskivi ja loukkaus kallio. Ei ole Jeesus Jumalan Poika enää heillä seurakunnan pää ja paimen. Tyhjiä lähteitä on seurakuntien papit ja paimenet, koska elävät ja julistavat kolminaisuusoppia.

        * Jumala kaikkivaltias, Isä Poika ja Pyhä Henki ! Kenet profeetta heittää ulos "Jumalalsta", näistä mainitusta kolmesta Persoonasta ? He ovat kolminainen ykseys ja se on suunnattomasti enemmän kin yhteys, meillä uskovillakin on yhteys Jumalaan Pyän Hengen kautta, mutta Isällä Pojalla ja Pyhällä Hengellä on YKSEYS, he ovat YKSI, silti kukin on oma Peroosoonanasa. Käsittämätön mysteeri, Jumala on mysteeri, ei Hän muuten Jumala olisikaan, sitä ei voi ihminen koskaan täysin ymmärtää, se on yliymmärryksen käyvä , vain uskonkautta ymmärrettävissä ole totuus Jumalasta., eivät koskaan ole olleet erossa tosistaan , ei atomisemntiakaan. He ovat YKSi tosi Jumala.


    • erkki nimimerkki

      Aloittajalta jää huomiotta se, että maan päällä ollessaan Jeesus oli myös ihminen. Tietenkin silloin monet, ei kaikki, Jeesuksen lausumat ovat sellaisia kuin mitä muutkin ihmiset voisivat sanoa.
      Uskovat kutsuvat Jumalaa Isäksi. Miksi Jeesus ei olisi voinut niin tehdä ihmisenä ollessaan? Ristin kuolemansa jälkeen ihmisyyden rajoitukset katosivat Jeesukselta.

    • Brainwash.

      Miksi elää elämäänsä paimenensa mukaan,
      Nöyristellen kumarrella herranpelossa.
      Vain heikot tarvii johtajaa. laumaan hukuttuaan,
      Ei hengittäminen takaa et on elossa.
      Turha luottaa omaan viattomuuteen,
      Kukaan meistä ansainnut ei ikuisuutta oo.
      Taikausko tuudittaa van passiivisuuteen.
      Kun kapinoinnin sijaan alistutaan kohtaloon.

      Et koskaan pääse taivaaseen, et koskaan.
      Taivas on vain pelokkaiden roskaa, roskaa!
      Kun elää elämäänsä vain matosena maan, matosena maan,
      Silloin sua kohdellaan

      Ihminen on tuonut kadotuksen päälle maan, ja repii ja raiskaa ja sotii
      Maan korvessa lapsonen kulkea saa, ei tilaa, ei paikkaa, ei kotii
      Ja meidänkö pitäis vaan uskoa jaksaa, et kerran se palkitaan
      On parempi taistella tänään jo vastaan, kuin odottaa maatumistaan

    • Pieni sananen vain !

      Laitan vain yhden Sananpaikan mietittäväksi kaikille !

      Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä HÄNET teille lähetän.

      Siis Jeesuksen omia sanoja, ja HÄNET, eli persoona siten, eikö totta ?

      Ja sama kohta King James käännöksen kautta:

      I will send HIM unto you.

      Siis HIM eli hänet, siis miespuolinen hän muoto !

      Tässä hieman mietittävää !

      • * Näitä Pyhän Hengen vastustajia on aina ollut, Paavali jo varoitti heistä, heillä on jumlisuuden ulkomuoto, mutta eivät tunnusta Jumalan voimaa, ja Hän juuri, Hän, Pyhä Henki, on Jumalan voima. Hänessä se ilmenee, Isällä Pojalla ja Pyhällä Hengellä on jokaisella oma tehtävänsä, kuitenkin aina, missä on Isä, siellä on Poika ja Pyhä Henki, ja näin on jokaisen Jumala -persoonan kohdalla.

        * Tähän liittyy jotain muutakin, kun Jeesus sanoi, "
        * Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä HÄNET teille lähetän. "!
        * Tässä on jotain Jumallalista tominta järjestystä, kitkatonta yhteistyötä. Hän, Jeesus meni taivaaseen, ja lähetti Hänet, Pyhän Hengen meille Puollustajaksi, Hän onkin toinen Puollustaja, ensimmäinen on Hän itse, Jeesus Kristus !


    • opimmeko jotain

      Raamatusta luemme mm;

      30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka

      Niin että onkos profetta kokeillut saattaa murheelliseksi vaikkapa saunankiuasta, sähköä, auton vararengasta taikka venettä, joilalkaikilla on merkittävä lataus ihmiseloon.

      eikä hautakivikään kovin helpolla tule murheen murtamaksi, mutat sitä kiveä tuijottava on melkein aina murheellinen.

    • Pasi Toivonen

      >>En myöskään ajattele, että Jeesus on Jumala. Ajattelen, että Hän on Jumalan poika, ei itse Jumala. >>

      >>Sillä se on suuri synti kun Pojasta Jeesuksesta,Jumalan teette kolminaisuusopillanne>>

      Allahu Akbar!

      • profetta

        Kertokaa nyt Hengessä ja Totuudessa, kenelle teille annetaan Pyhässä Hengessä se että Jumalassa on kolme persoonaa ja kolme persoonaa on yksi Jumala. Ja taas toiset kertokaa oletteko Pyhässä Hengessä saaneet sen todistuksen että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. PS. Muistakaa tämä kun kirjoitatte siitä mitä olette saaneet; Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi, sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi.


      • Ei ole kolminaisuutta

        Muslimit ja juutalaiset todella näkevät totuuden Jeesuksesta. Hän oli vain opettaja, profeetta ja ihminen. Kolminaisuus- ja pelastusopit ovat eurooppalaista harhaa. Miksi Jumala olisi noin keskeiset asiat kertonut vain kirkkoisille (mm. Augustinus), eikä ikinä juutalaisille? Ei ole mikään ihme, etteivät juutalaiset ja muslimit pidä kristinuskoa monoteistisena uskona.


      • perustakaa
        profetta kirjoitti:

        Kertokaa nyt Hengessä ja Totuudessa, kenelle teille annetaan Pyhässä Hengessä se että Jumalassa on kolme persoonaa ja kolme persoonaa on yksi Jumala. Ja taas toiset kertokaa oletteko Pyhässä Hengessä saaneet sen todistuksen että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. PS. Muistakaa tämä kun kirjoitatte siitä mitä olette saaneet; Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi, sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi.

        Mikä ihmeen vimma sulla on meitä kuulustella. Perustakaa oma poppoo ja näyttäkää esimerkkiä miten sieluja pelastuu teidän sanomalla.

        Suosittelen ettei vaimosi profetoi "ei Jeesus ole Jumala"! Jokainen tutkikoon asian Sanasta.


      • profetta
        perustakaa kirjoitti:

        Mikä ihmeen vimma sulla on meitä kuulustella. Perustakaa oma poppoo ja näyttäkää esimerkkiä miten sieluja pelastuu teidän sanomalla.

        Suosittelen ettei vaimosi profetoi "ei Jeesus ole Jumala"! Jokainen tutkikoon asian Sanasta.

        Kolminaisuusoppia puolustava kun sanoo että on Pyhässä Hengessä saanut sitä sun tätä, valehtelee, koska Pyhä Henki ei valehtelijoissa ole vaikuttamassa. On suuri kuoleman synti pilkata Pyhää Henkeä ja väittää saaneensa sen Pyhässä Hengessä.PS. Siksi on vaikea monen vastata, etenkin niiden jotka väittävät syntyneensä uudesti ylhäältä, mutta lihassa kolminaisuusoppia puolustavat, täysin hengettöminä. Oliko kysymykseni sinulle"perustakaa" liian henkilökohtainen etkä siihen vastata osannut?


      • Omat sanasi sinut !
        profetta kirjoitti:

        Kertokaa nyt Hengessä ja Totuudessa, kenelle teille annetaan Pyhässä Hengessä se että Jumalassa on kolme persoonaa ja kolme persoonaa on yksi Jumala. Ja taas toiset kertokaa oletteko Pyhässä Hengessä saaneet sen todistuksen että Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. PS. Muistakaa tämä kun kirjoitatte siitä mitä olette saaneet; Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi, sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi.

        Omat sanasi sinut tuomitsevat "profeetta" !

        Eip tähän paljon muuta sanottaavaa ole, eli kun yhä vain vastoin Totuutta väität, eli valehtelet, ja muka olet itse ja vaimosi jossain "hengessä" tuon valheen saaneet, niin kannattaa todella miettiä missä sinä itse ja vaimosi menette ?

        Siis kuten sanoit, Henki ei valehtele, mutta ihminen kyllä, ja sitten valheen henki toki voi valehdella, ja niin kai on käynytkin teidän kohdallanne ?

        Siis joko itse olette omaksuneet valheen, tai sitten olette sen joltain "hengeltä" saaneet ja sen uskoneet, ja sääliksi käy siis, sillä juuri omat sanasi sinutkin tuomitsevat, vaikka luulit tuomitsevasi tuon kautta muita !

        Ja "profeetta" minä en pelkää, sillä tiedän perustavani Totuuteen eli Raamatun terveeseen Sanaan eli opetukseen, minun ei ole tarvi kuunnella "henkiä", vaan Herra opettaa Sanaa Pyhän Hengen avaamana, ja se opetus ON Totuus !

        Mutta sinä siis uhkailet toisia Hengen pilkalla ja muilla ja siten yrität jopa pakottaa uskomaan valheitasi, noin ei uskova toimi, vaan sellainen, joka pyrkii orjuuttamaan uskomaan itsensä lailla, eli tämäkin taas kertoo hedelmäsi, ja ne eivät ole hyviä, siis valehtelu ja valheiden levitys ja väärä toiminta, pelon kautta ja pelkoon perustaen, toisten uskon vallitsemista ja hallitsemista yrittäen !


      • perustakaa
        profetta kirjoitti:

        Kolminaisuusoppia puolustava kun sanoo että on Pyhässä Hengessä saanut sitä sun tätä, valehtelee, koska Pyhä Henki ei valehtelijoissa ole vaikuttamassa. On suuri kuoleman synti pilkata Pyhää Henkeä ja väittää saaneensa sen Pyhässä Hengessä.PS. Siksi on vaikea monen vastata, etenkin niiden jotka väittävät syntyneensä uudesti ylhäältä, mutta lihassa kolminaisuusoppia puolustavat, täysin hengettöminä. Oliko kysymykseni sinulle"perustakaa" liian henkilökohtainen etkä siihen vastata osannut?

        Yritä miesraukka ymmärtää ettei täällä meuhkaaminen edistä Jumalan valtakuntaa. Et saa meitä uskomaan vaikka kuinka kuulustelisit. Näyttöjä tarvitaan tuon paasaamisen tueksi.

        1. Piet. 1:9. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9. sillä te saavutatte USKON PÄÄMÄÄRÄN, sielujen pelastuksen.


      • voi onnettomuutta
        Omat sanasi sinut ! kirjoitti:

        Omat sanasi sinut tuomitsevat "profeetta" !

        Eip tähän paljon muuta sanottaavaa ole, eli kun yhä vain vastoin Totuutta väität, eli valehtelet, ja muka olet itse ja vaimosi jossain "hengessä" tuon valheen saaneet, niin kannattaa todella miettiä missä sinä itse ja vaimosi menette ?

        Siis kuten sanoit, Henki ei valehtele, mutta ihminen kyllä, ja sitten valheen henki toki voi valehdella, ja niin kai on käynytkin teidän kohdallanne ?

        Siis joko itse olette omaksuneet valheen, tai sitten olette sen joltain "hengeltä" saaneet ja sen uskoneet, ja sääliksi käy siis, sillä juuri omat sanasi sinutkin tuomitsevat, vaikka luulit tuomitsevasi tuon kautta muita !

        Ja "profeetta" minä en pelkää, sillä tiedän perustavani Totuuteen eli Raamatun terveeseen Sanaan eli opetukseen, minun ei ole tarvi kuunnella "henkiä", vaan Herra opettaa Sanaa Pyhän Hengen avaamana, ja se opetus ON Totuus !

        Mutta sinä siis uhkailet toisia Hengen pilkalla ja muilla ja siten yrität jopa pakottaa uskomaan valheitasi, noin ei uskova toimi, vaan sellainen, joka pyrkii orjuuttamaan uskomaan itsensä lailla, eli tämäkin taas kertoo hedelmäsi, ja ne eivät ole hyviä, siis valehtelu ja valheiden levitys ja väärä toiminta, pelon kautta ja pelkoon perustaen, toisten uskon vallitsemista ja hallitsemista yrittäen !

        SIihen se hiipuu tämäkin superuskovaisuus kuten moni muukin.

        muutama aika, ja se on siinä, pääarkkitehdit istuu pää porossa jossain ja katkerana ihmettelee kun kukaan ei lähtenyt mukaan minun suureen visiooni ja ainoaan todella oikeaan uskoon !

        lapset on mailmalla sekavissa mietteissä, eivät koskaan ehkä löydy tervettä elämää ja jUmalasuhdetta, puolisot lähtee kävelemään kyllästyneenä kaikkeen ja lopulta vihaisia Jumalallekkin.

        tätä tekee kun poiketaan omille poluille ja luulaan oman pään tuotteita Hengen antamiksi eväiksi.

        näitä onnettomuuksia on suomen hengen kenttä täynnä tänä päivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe