Kiusaaminen aiheutti psykoosin?

kokemuss

Hei! Oon 13 vuotias tyttö ja epäilen, että mulla on ollut/on psykoosi, jonka perimmäinen syy on kiusaaminen. Kiusaamisestani voit lukea enemmän tältä samalta keskustelu alueelta otsikolla "minun tarinani" nimimerkki on "kokemuss", mut kerron siitä tässä lyhyesti.

Mua on siis kiusattu levittelemällä kaikenlaisii juoruja ja muutenkin yritetty pistää maine mahollisimman paskaks ja itsetunto myös. Siinä onkin maineen osalta onnistuttu erittäin hyvin ja kyllähän se itsetuntokin oli hetken aika huono mut se psykoosi ja kiusaaminen opetti mulle sen verran et kun olin siitä edes jossain määrin selvinny niin itsetuntokin parantu aika paljon.

Mut nyt siihen psykoosiin. Eli siis kun mua kiusattiin koulussa niin yritin sitten ottaa viikonlopuista kaiken irti ja tein sen valvomalla koneen ääressä. Saatoin valvoa sekä perjantaina, että lauantaina klo 8 asti aamulla ja olin herännyt perjantaina puol 8 aamul ja menny nukkuun 8 aamul lauantain puolella ja nukuin johonki 12 päiväl lauantaita (eli olin ollu tietty koulus ja kaikkee perjantaina ja alottanu koneel olemisen joskus 11 aikaa illal). Sit lauantai iltan alotin koneel olon 11 aikoihin ja menin nukkuun joskus 8 aamul sunnuntain puolella ja heränny siin 12 maissa sunnuntaina eli nukkuminen jäi tosi vähäselle viikonloppusin ja psykoosin aiheuttajiin kuuluu unettomuus.

Syy siihen, miksi jaksoin valvoa niin paljon oli se, että join perjantai ja lauantai iltaisin kahvia niin paljon, että kofeiinia tuli helposti jopa 1000mg per ilta ja kahvin puruja tuli kaikenlisäksi laitettua jopa kolmin kertainen annos per kuppi verrattuna siis siihen määrään mitä niitä pitäisi laittaa eli todella vahvaa kahvia join ja paljon. Tietysti niin suuresta määrästä kofeiinia tuli oireita esim. kovaa hikoilua, ripuli ja sellanen olo että kohta tulee oksennus. Kofeiini lisää myös psykoosin riskiä. Olokaan ei ollut kauhean hyvä niin suuren kofeiini määrän ja pienen uni määrän takia ja ulkonäköönkin vaikutti negatiivisesti. Yksi poika luokaltani sanoikin kerran että näytän siltä kuin en olisi nukkunut kolmeen vuoteen.

Psykoosin oireina mul oli harhaluulot. Musta tuntu siltä että muut osaa lukee mun ajatuksia ja että mun huoneessa on joku piilokamera ja kaikki tarkkailee mua siitä 24/7. Luulin myös et mun takissa tai muussa vaatteessa oli joku salakuuntelu laite. Sen lisäksi luulin että kaikki liittyy muhun. Esim. ku jotku nauro ni aattelin et ne nauraa mulle ja et ku näin et jotku juttelee ni luulin et ne juoruu musta jotain.

Kaikki tämä siis 6lk ja toi valvominen ja kahvin juonti toistu siis joka viikko. Psykoosi on alkanu lieventymään vasta viime kesänä enkä oo varma oonko toipunu siitä vieläkään. Oon nyt siis 7lk ja toi kahvin juonti loppu jo kesän alus mut tuli tos eilen illal taas juotuu mut täl kertaa sen verran et siin oli vaan jotai 500mg kofeiinii mut on seki aika paljon ja huomasin täs et vaik otin vaan sen 500mg ni silti se kahvi vaikuttaa vieläkin et voin vaa arvailla kuinka kauan se vaikutus kesti kun olin ottanu sen 1000mg ja viel kahtena peräkkäisenä päivänä ni sehän tekee jo 2000mg ni ei varmaa kovin terveellistä varsinkaan ku oon näin nuori...

4

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuss

      Ois kiva jos joku kertos mielipiteensä et kuulostaako teistä yhtään psykoosilta?

      • No ei kuulosta psykoosilta. Kuulostaa siltä, että on vedetty kahvia, valvottu ja googlattu silmät ristissä, että mikähän se semmoinen psykoosi on.


    • kokemuss

      No ei nyt oikeesti hei "come on" se oli vitsi

      • kokemuss

        Toi ei oo mun (eli alottajan) kirjottama kommentti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe