CV:t joutaa roskiin

Vanhus on vanhus

Työnhaun ylivertaisesti tärkein paperi on henkilötodistus.

Ja siinä syntymävuosi.

Jos se on 1980 tai myöhempi, olet mukana.

Muutoin voit luovuttaa jo ennen kuin aloitit - ja viskata CV:t, opintosi ja koko aikaisemman työurasi WC:stä alas.

Nimimerkillä

Liikaa empiiristä kokemusta aiheesta

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chupamelapolla

      höpö höpö

      • Näinhän tuo on

        No kyllähän se nyt näin on.

        (varmaan löytyy yksittäistapauksia sieltä täältä vaan ainakin makrotasolla juttu on näin).

        IT-alalla jonka itse tunnen on menty pisimmälle. Olin taannoin "ikääntyneiden" rekrytointipäivillä missä ohjelmaan kuului osallistujien CV:iden ristiinarviointi. Mukana oli tyyliin 25 hlöä ja CV:iden sisältö oli lähes poikkeuksetta niin tasokasta kuin suomalaisen työuran tehneeltä ylipäätään voi olettaa olevan.

        Kokemusta 15 - 25 vuotta, erilaisia asiantuntijatehtäviä, johtotehtäviä, useiden kielten hallintaa, kokemusta eri maissa ja maanosissa työskentelystä etc.

        Kuitenkaan kukaan ei pääse töihin - ei kirveelläkään vaikka hakee vuositolkulla.

        Ainahan voi sitten sanoa että kouluttaudu uudelleen, mene mäkkäriin pyyhkimään pöytiä jne.

        Vaan jokainen nyt ymmärtää ettei siihen enää aikuinen, jo pitkälle työuransa tehnyt enää taivu.

        Ideologia on viety tappiinsa Yhdysvalloissa
        jossa jo 30- kymppiset käyvät työuran eteen plastiikkakirurgilla ja jo 40 vuotiaan palkkaamista pidetään "hauskana vitsinä"

        Alla juttu siitä miten homma pyörii piilaaksossa

        http://www.newrepublic.com/article/117088/silicons-valleys-brutal-ageism


      • Ronald Wal Mart
        Näinhän tuo on kirjoitti:

        No kyllähän se nyt näin on.

        (varmaan löytyy yksittäistapauksia sieltä täältä vaan ainakin makrotasolla juttu on näin).

        IT-alalla jonka itse tunnen on menty pisimmälle. Olin taannoin "ikääntyneiden" rekrytointipäivillä missä ohjelmaan kuului osallistujien CV:iden ristiinarviointi. Mukana oli tyyliin 25 hlöä ja CV:iden sisältö oli lähes poikkeuksetta niin tasokasta kuin suomalaisen työuran tehneeltä ylipäätään voi olettaa olevan.

        Kokemusta 15 - 25 vuotta, erilaisia asiantuntijatehtäviä, johtotehtäviä, useiden kielten hallintaa, kokemusta eri maissa ja maanosissa työskentelystä etc.

        Kuitenkaan kukaan ei pääse töihin - ei kirveelläkään vaikka hakee vuositolkulla.

        Ainahan voi sitten sanoa että kouluttaudu uudelleen, mene mäkkäriin pyyhkimään pöytiä jne.

        Vaan jokainen nyt ymmärtää ettei siihen enää aikuinen, jo pitkälle työuransa tehnyt enää taivu.

        Ideologia on viety tappiinsa Yhdysvalloissa
        jossa jo 30- kymppiset käyvät työuran eteen plastiikkakirurgilla ja jo 40 vuotiaan palkkaamista pidetään "hauskana vitsinä"

        Alla juttu siitä miten homma pyörii piilaaksossa

        http://www.newrepublic.com/article/117088/silicons-valleys-brutal-ageism

        Amerikasta kaikki sonta jota Kokoomus jumaloi on Suomeen saapunut


      • Malaga1
        Näinhän tuo on kirjoitti:

        No kyllähän se nyt näin on.

        (varmaan löytyy yksittäistapauksia sieltä täältä vaan ainakin makrotasolla juttu on näin).

        IT-alalla jonka itse tunnen on menty pisimmälle. Olin taannoin "ikääntyneiden" rekrytointipäivillä missä ohjelmaan kuului osallistujien CV:iden ristiinarviointi. Mukana oli tyyliin 25 hlöä ja CV:iden sisältö oli lähes poikkeuksetta niin tasokasta kuin suomalaisen työuran tehneeltä ylipäätään voi olettaa olevan.

        Kokemusta 15 - 25 vuotta, erilaisia asiantuntijatehtäviä, johtotehtäviä, useiden kielten hallintaa, kokemusta eri maissa ja maanosissa työskentelystä etc.

        Kuitenkaan kukaan ei pääse töihin - ei kirveelläkään vaikka hakee vuositolkulla.

        Ainahan voi sitten sanoa että kouluttaudu uudelleen, mene mäkkäriin pyyhkimään pöytiä jne.

        Vaan jokainen nyt ymmärtää ettei siihen enää aikuinen, jo pitkälle työuransa tehnyt enää taivu.

        Ideologia on viety tappiinsa Yhdysvalloissa
        jossa jo 30- kymppiset käyvät työuran eteen plastiikkakirurgilla ja jo 40 vuotiaan palkkaamista pidetään "hauskana vitsinä"

        Alla juttu siitä miten homma pyörii piilaaksossa

        http://www.newrepublic.com/article/117088/silicons-valleys-brutal-ageism

        Niinpä minä 1980 syntynyt jolla ei ole kummoinen CV - Menee Espanjaan " hakemaan töitä " rannalle :-) turhaa raataa työn eteen - ei tule työtä. Minullekkin tuputetaan vaikka mitä paskahommia - mm. jalkoijenhoitajan työtä. Eiköhän ole niitä jotka pysytyy ja haluu hoitaa jalkasienijälkoja. Kiitos skolioosin - en lääkärin mukaan voi tehdä sellaista työtä jossa olen epämukavassa työasennossa monta h/ pvä :-) joten eipä voi TE toimisto pakottaa paskahommiin :-)

        Terveisiä Espanjasta! Tääl on ihanan lämmintä ja ihmiset ei valita kokoajan - vaikka palkkataso paljon matalampi! En halunnut tulla pitkä-aikais työttömäksi - mut en liemmin halua mennä hyväksikäyttö harjoitteluun 9 e / pvä että olen pois reali luvuista kun työttömiä lasketaan. - Osaan ( puhun 4 kieltä) ja osaan myydä. Anteeksi kun ei ole hienoja papereita - Paperit ei tee hyvää myyjää - hyväksi myyjäksi synnytään. - Loput työnkuvaan kuuluvat asiat opitaan töissä. Joten haistakaa sian raato te jotka ette ole mulle mahdollisuutta antaneet !!! Mä käyn Espanjas niin kauaa ku voin ja oon joka kerta jus sen alle 3 kk ;-)


    • 414

      Totta. Tosin plastiikkakirurgiasta tai siitä, että näyttää luonnostaan ikäistään nuoremmalta ei ole oikeasti mitään hyötyä, sillä CV:stä vain katsotaan se syntymävuosi ja sen perusteella ei edes pääse haastatteluun. Eli biologinen ikä merkitsee paperilla, olkoon henkilö todellisuudessa miten nuorekas tai nuoremman näköinen tahansa.

      Jos joku väittää, että ainahan voi mennä Mäkkärin pöytiä pyyhkimään, niin ei muuten voi. Nimittäin eivät hekään palkkaa biologisesti liian vanhoja ja liian kouluttatuneita. Kouluun voi mennä tai pikemminkin pyrkiä, sinne ei päästä iän perusteella.

    • yritetään tätäkin

      Ikäongelma itsellänikin, opiskelen kuitenkin tällä hetkellä. Ilmeisesti ainoa tapa työllistyä on perustaa oma firma. Ideaa mitä firmani tekisi ei ole.

      Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden työttömien tarinoita ja ehkä yhdessä ideoimaan mitä voisi tilanteessa tehdä. Itse asun pääkaupunki seudulla ja joku tapaaminen muiden samassa tilanteessa olevien kanssa kiinnostaisi. Olisiko kellään muulla mielenkiintoa tällaiseen ? Osaamista on tällä hetkellä vapaana vaikka kuinka.

      • yrjittäjä

        Perusta vaan se firma ensin, niin kyllä se idea sieltä tulee. Kannattaa tosin valita nimi niin että ei heti rajaa pois liikaa. Ihan vaan vaikka soittelee asiakkaille ja kysyy että mitä heille voisi tehdä ja paljonko siitä maksavat, niin siitä se kirkastuu kyllä.


      • nyppä tadon olla mä
        yrjittäjä kirjoitti:

        Perusta vaan se firma ensin, niin kyllä se idea sieltä tulee. Kannattaa tosin valita nimi niin että ei heti rajaa pois liikaa. Ihan vaan vaikka soittelee asiakkaille ja kysyy että mitä heille voisi tehdä ja paljonko siitä maksavat, niin siitä se kirkastuu kyllä.

        Meinaat yllyttää työttömiä "löyhään hirteen" ja Kuulemma Se ensimmäinen päivä "löyhässä hirressä" on Se pahin päivä!.


        kyll sinun pitäisi entisenä johtajana tietää, mitä yritys vaatii.... Vetäjältään.

        ennen kaikkea täytyy olla "tuuria" ja vetäjällä "hyvät luontaiset ominaisuudet"

        yllytä mieluummin jalkapalloilijoita pelikentällä


      • Malaga1

        Säästä rahaa ja älä vaan perusta suomeen firmaa - on muitakin maita - jossa verotus matalampi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe