Millasilla painoilla treenaatte

bodari97

Millasilla painoilla teette vaikka penkkiä ?

Frendin kanssa ollaan naurettu yhelle bodarille kun se tekee kaikki liikkeet pienillä painoilla. Penkissä 60 kiloa tai jotain ei ainakaan lähelläkään edes sataa :D

Ensin oltiin kun nähtiin se ekaa kertaa että vau mitkä lihakset mutta voi lol ku nähtiin sen painot :D

Mun frendikin saa 60 kilolla pari toistoo ja se on treenannu vasta pari vuotta ja toi iso bodari on treenannu varmaan 10 :D

Haukkareissa sillä on aina jotku 15 kilon kässärit :D

21

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan sama onko penkki 30 kiloa vai 400 kiloa. Pääasia on että se menee kohdelihakseen.

      Isot painot, isot lihakset ei vaan pidä paikkaansa.

      Sanoppa sille frendilles että panee tankoon "vain" 30 kiloa ja tekee liikkeen hallitusti.
      Viestisi takia uskon että te olette niitä perinteisiä voimabodaajia jotka vain yrittävät saada mahdollisimman suuret romut liikkeelle.

    • tissiposket

      "Mun frendikin saa 60 kilolla pari toistoo ja se on treenannu vasta pari vuotta"

      Hirveää kehitystä havaittavissa, testosteronin haju tulee tietokoneen kaiuttimista läpi =0

      Menkäähän frendin kanssa vertailemaan, vaikka kikkelin pituutta.

    • Yksi juttu muuten.
      Kun vaihdoin bodauksesta voimanostoon ja keskityin vain siihen, niin käsistä lähti 3 senttiä, rinnasta 7, jaloista 3 ja muita en nyt muista.

      Nostin jopa painoakin sen verran että pääsin sarjaa ylemmäs. Voimat nousi mutta lihaa lähti joka paikasta vaikka tein apuliikkeet bodaustyylillä.

      Miettikää tarkkaan kumpaa haluatte. Molempia ei voi saada.
      Joku jonne on kohta väittämässä muuta.....

      • hyvähuomio

        Oikeella ohjelmalla voit saada voimaa ja lihaksia ja polttaa rasvaaki


    • natu_urheilija

      SInä ja frendisi tarvitsette korvaushoitoa, kysykää siltä bodarilta ohjeita kun se varmaan tietää jos on treenannut 10 vuotta.

    • Bodaaja

      Penkissä sarjapainoni vaihtelevat juuri mainitsemasi 60 kilon ja 130 kilon välillä, varioiden tietysti. 60 Kiloa perinteisessä penkissä kuullostaa pieneltä, mutta jos se kerran toimii hänellä, niin mikä ettei. Suurin ongelma treenaajilla on, että painoja käytetään liikaa, ja tekniikat kärsivät pois kohde lihakselta. Kannattaa vaihdella kevyiden pumppailusarjojen ja raskailla painoilla suoritettavien repimissarjojen välillä antaakseen vaihtelevaa ärsykettä.

    • OsmoPakkiksest

      Hahaha vitun nössö, vaa joku 100 kiloo?

      Tuu nostaa 2 markkaa ja sit tuu pätee.

      Taidat olla joku aloittelija looseri joka ei ole kuullut Miken mainostamasta korvaushoidosta. Käy pakkiksella, niin ei tarvis olla noin pihalla ja vielä heikko kaikenlisäks.

      • Bodaaja

        Vastasitko minulle, vai aloittajalle?


    • deca mies

      Mä treenaan metallipainoilla.

    • Lihas

      Voimaharjoittelu/ lihaskasvuviikko: Teen karusellitreeniä isonpuolisilla painoilla. Käyn "aina" maximissa. (Kaveri varmistamassa pakko toistoja) Paikoissa täytyy tuntua treeni että tietää että on treenanut.
      Kestävyysharjoitteluviikko. 12-15 toistoa 3-4-.n sarjoja. Lyhyet tauot. painoja joutuu pudottamaan aina sitä mukaan kun voimat katoaa.

      • Fäni

        Joo aina kannattaa tehä maksimaalisella efortilla kaikki sarjat nou pein nou gein! Ihan mäksimum säkrivaissia hei sulle mä oon sun suurin idoli ja sillai! Mää voisin maksaa noista sun treenivihjeistä...


      • Lihas
        Fäni kirjoitti:

        Joo aina kannattaa tehä maksimaalisella efortilla kaikki sarjat nou pein nou gein! Ihan mäksimum säkrivaissia hei sulle mä oon sun suurin idoli ja sillai! Mää voisin maksaa noista sun treenivihjeistä...

        Tehokas treeni ei saa mennä tuntia pitemmäksi. Lihasryhmät on hyvä pilkkoa kolmi-tai neljäjakoisiksi riippuen miten ehtii treenata tai minkälaiset on tavotteet..Liikkeitä on hyvä vaihdella. Lihas ei saa tottua liikkeisiin ja aina samoihin toistomääriin. Vapaita painoja kannattaa suosia ne on tehokkaampia lihaksen kasvattajia. Liikerata on laajempi kuin pakkalaitteilla. Kannattaa seurata salilla muitten treenaamista sivusilmällä. Saa hyviä treenaamisvinkkejä. Aina oppii jotain uutta.


    • toiset saa toiset ei

      Lothar nostaa penkistä naisen kun naisen ja antaa tälle kyytiä

    • nelikymppinen 123

      Mave 200, kolmosia
      Etukyykky pohjaan 120, kolmosia
      Takakyykky 150, kolmosia
      Valakyykkyjä 90, kakkosia
      Levyjumppaa, tankojumppaa 15 kg
      Pystypunnerrusta 70, kolmosia
      Vauhtipunnerrusta 90, kakkosia
      Tempausta 80 asti
      Työntöä 120 asti
      Rinnallevetokolmosia 90:llä
      Penkkiä joskus harvoin 60x8
      Tämmöstä keski-ikäisten rääpimistä. :)

      • Bodaaja

        Työntö on kyllä kova. Ei siinä, eivät nuo muutkaan tulokset heikkoja, päinvastoin.


      • Ikärin kommentteja. Kerrankin näen jonkun treenaavan minun mielestäni jmonipuolisesti, järkevästi ja tehohakuisasti!

        Takakyykyn ja maven suuri ero hieman ihmetyttää.
        Samoin punnerruksen ja työnnön ero.
        Kisoissa punnersin 100kg mutta työnsin vain 125kg.
        Tempaus 100kg. Vedin enemmän mutta heikoilla jaloilla en päässyt ylös.

        Ovatko punnerrukset ja työnnöt aloitettu telineiltä vai lavasta?
        Tempaus on näköjään tehty raakana..

        Minäkään en ole nähnyt mitään tarvetta penkkiin. En nuorena vaikka silloin sen kanssa tuli joskus leikityksi je nyt ikärinä en penkkaa lainkaan.
        Sunnuntaina ja tänään tein mavesarjat pyramidina 180kg:oon ja se ykkösenä.

        Perseeni laskimot eivät enää hyväksy pohjakyykkyjä.
        Teen syväkyykyn tasoon ja täydennän hakc:lla.


    • nelikymppinen 123

      Kiitos kommenteista! Vastailen kysymyksiin:

      Minulla on välilevyvamma, joka tuntuu erityisesti takakyykyssä niin en tee sitä maksimeihin enkä ihan pohjaan, lonkka alle polven kuitenkin, missä lannerangan asento säilyy. Etukyykyssä on pienemmät raudat ja selän asento eri, tuntuu paremmalta ja teen sen lajinomaisesti pohjaan.

      Työntö alkoi kulkemaan kun opin potkimaan tankoa ja menemään alle, kunnon potku ja terävästi alle, kyynärpäät lukkoon niin se on siellä.

      Nostoissa olen tekniikkarajoitteinen. Taitoihini nähden minulla on suhteellisen vahvat jalat, minkä saan rinnalle tai tempauksessa pään päälle, pääsen kyllä ylös helposti.

      Punnerrukset ja työnnöt aloitan yleensä lavasta, saapi samalla kokovartaloharjoitusta. Eli esim RV VP 1 3 tai TE VP niskalta 1 3. Telineiltä oon ottanu vauhdinottoharjoituksia juurikin että oppisi potkimaan, >100 % TY-raudalla.

      Tempaus on kyllä kyykkyyn, mutta tekniikkani on sen verran huono. Allemenot tällä hetkellä kehityksen kohteena. Vedot kulkee rytmisesti oikein 110 kg asti, täytyy vaan reenata allemenoa sinne.

      Mainostetaan vielä, että tässä iässä muullakin harjoittelulla on merkitystä. Työnnän ja heittelen lasten kanssa kuulaa, teen juoksuvetoja ja aitahyppyjä/-loikkia. PK-lenkkiä pyöräillen ja kevyesti hölkkäillen. Kaikki nämä näkyy myös salilla tuloksissa.

    • efwa

      > Millasilla painoilla teette vaikka penkkiä

      Muovitetuilla värikkäillä levypainoilla, teen niillä samoilla painoilla myös kyykkyä.

    • PerseTauno

      Hormonikundeilla menee yleensä olkapäät paskaksi niin siksi ne tekee vain pienillä painoilla. Tiedän yhden jannun joka otti 200kg penkistä ja nykyään puksuttelee vaan alle sadalla kilolla, vaikka voimaa olis paljon enemmän, ei olkapäät kestä.

    • Lautaperse

      Käyny salilla 14 vuotta ja penkissä yhä teen 10 x 80 kg.

      Elämä on aaltoliikettä ja bodaus varsinki

    • haukkaaaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe