Miksi ateistit ovat lakanneet etsimästä Jumalaa?

Alkakaa etsiä

En ymmärrä tapaa elää

47

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmepä myöskään enää etsi joulupukkia, yksisarvisia tai menninkäisten kultaa sateenkaaren loppupäästä.

      Eli ymmärsimme lopulta että jumalat ovat pelkkää satua.

      • gjhgjhgjhg

      • Faktaa peliin
        gjhgjhgjhg kirjoitti:

        "Emmepä myöskään enää etsi joulupukkia, yksisarvisia tai menninkäisten kultaa
        sateenkaaren loppupäästä."

        Mutta ateistit etsivät:

        - Pimeää Energiaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Pimeä_energia
        - Pimeää Ainetta http://fi.wikipedia.org/wiki/Pimeä_aine
        - Pimeää virtausta http://fi.wikipedia.org/wiki/Pimeä_virtaus

        Siinä sitä on Totuutta etsittäväksi....

        Nuo kolme asiaa on havaittu, syytä niille etsitään.
        Eli ei noita ilmiöitä tarvitse etsiä, ne on löydetty tutkimusten yhteydessä. Yllättäville havainnoille todellisuudesta ei ole vielä löydetty riittävän hyvää selitystä, siksi niitä kutsutaan etuliitteellä "pimeä".


    • näkymätön julli
    • Etsii, etsii, vaan ei soisi löytävänsä. Mikä se on?

      Jumala etsimässä jumalattomia tai jumalaton etsimässä Jumalaa?

      Olisiko se vitsi.

      Jokatapauksessa, raamatun tarinoiden psykopaattinen Jumala on jotain, mitä ilman ihmisen maailma on mielestäni äärettömästi parempi paikka.
      Olisi helvetillistä elää ikuisesti taivaassa tietoisena siitä että hel'vetissä kituu edes yksi kapinen koira... ikuisesti.

      Ikuinen hel'vetti on ideana jotain niin sadistisen sairasta, että sen sairaampaa en osaa edes kuvitella.

      • Itse etsin Jumalaa ainakin 30 vuotta, mutta turhaan. Siten olen ateisti, eikä mitään jumalaa kannata etsiä. Tulkoon esiin, jos haluaa.


      • Aada agnostikko
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Itse etsin Jumalaa ainakin 30 vuotta, mutta turhaan. Siten olen ateisti, eikä mitään jumalaa kannata etsiä. Tulkoon esiin, jos haluaa.

        helsinkijokkeri


        Täysin samaa mieltä myös, että tulkoon esiin jos haluaa.En ole koskaan Jumalaa estänyt esittäytymästä itselleni siten, että olen vakuuttunut ja todisteet riittävät.Ei pitäisi olla kaiken Luojalle liian vaikeaa.Tieteen menetelmin sitä Luojaa ei vain mistään ole havaittu ja kuten aiemmin olen todennut helvetti, riivaus,perisynti jne...opetukset eivät kieli mistään rakkauden Jumalasta.


    • Olen toki ateisti mutta en suinkaan ole lakannut etsimästä mitään, en vain oleta ennakkoon etsintäni tulosta, vaan sen sijaan hyväksyn sen minkä kykenen etisintäni myötä osoittamaan todeksi.

    • aaaaateisti

      Lakkasin etsimästä allahia ennenkuin aloitinkaan.

    • Miksi uskovat ovat lakanneet etsimästä totuutta? Tartutte kepeään selitykseen piittaamatta sen totuusarvosta. Alkakaa etsiä!

      • Alkakaa etsiä

        Totuushan on tämä.... rouvaseni:

        Useimmat ateistit eivät enää etsi Jumalaa, koska he joko eivät usko hänen olemassaoloonsa tai ovat SIITÄ epävarmoja.


      • fda
        Alkakaa etsiä kirjoitti:

        Totuushan on tämä.... rouvaseni:

        Useimmat ateistit eivät enää etsi Jumalaa, koska he joko eivät usko hänen olemassaoloonsa tai ovat SIITÄ epävarmoja.

        Se etsintä näyttä tuottavan huonoja tuloksia niille jotka luulottelevat löytäneensä ja näiden lähipiirille.


      • Ei kiitoksia
        fda kirjoitti:

        Se etsintä näyttä tuottavan huonoja tuloksia niille jotka luulottelevat löytäneensä ja näiden lähipiirille.

        Tuon voin totta vieköön vahvistaa, uskovassa perheessä kasvaneena.

        Kun tolkuttomat tomppelit alkavat uskoa, että muinaisten vuohipaimenten sana on laki, niin siitä seuraa todella ikäviä asioita koko lähiympäristössä.

        Kun ammoin sitten eläneiden paimenten typerät ja taikauskoiset näkemykset, jotka vielä ovat erittäin ahdasmielisen suvaitsemattomia, eivät sitten millään istu moderniin yhteiskuntaan. Paitsi tietenkin, jos haluat vihata, sortaa, alistaa ja nöyryyttää tiettyjä ihmisryhmiä. Siihen ne sopivat aivan erinomaisesti. Ja siihen niitä näkee eniten käytettävänkin.


    • Epäjumalienkieltäjä

      "En ymmärrä tapaa elää "

      Tämä on varmaan totta. Syvän uskonnollinen ihminen, jonka maailmankuva perustuu dogmaattisuuteen eli on joitakin varmoja kyseenalaistamattomia totuuksia, ei voi ymmärtää miten voi elää valitsematta omia dogmejaan.

      Sellaiselle taas, joka vierastaa dogmeja on käsittämätöntä, että joku hylkää (minusta) perusinhimillisyyteen kuuluvan epäilyn ja uteliaisuudeen ja ripustautuu kyseenalaistamattomaan dogmiin, jota kuitenkaan ei pysty perustelemaan.

      Mutta vastaus kysymykseen: uteliaisuudesta ja etsimisestä en ole luopunut, mutta etsimisen kohteena vain ei ole ensisijassa jumalat. Uskontoihin ja uskonnollisiin käsityksiin toki suhtaudun niihinkin kiinnostuneena.

      • seemos

        Komppaan.


    • En ymmärrä tapaa elää, jossa olisi jokin Jumala jota ei myöskään saisi mitenkään vihata. Jumalaa kun ei ole olemassa niin sellaista on turha silloin etsiä, koska siitä ei ole minkäänlaista konkreettista näyttöä ollut koskaan. Jos Jumala olisi olemassa niin Raamattu antaa ainakin minulle sellaisen käsityksen että sellainen kuin Jumala pilkkaa ihmistä (en ole koskaan lukenut Raamattua, enkä koskaan lue) ja uskovainen osaa sen "pilkkaamisenkin" kääntää rakkaudeksi tms.

      Jos Jumala olisi olemassa niin jokainen nykyinen kristitty hihhulikin kääntyisi jopa "antiteistiksi", koska ei hyväksyisi mitä ihmiselle sellainen kuin Jumala tekisi ja miten kohtelisi ihmisiä!

    • Ateisti81

      En ole lopettanut, koska en ole koskaan etsinytkään.

    • Jumala on

      Kannattaisi etsiä.

      • seemos

        Höpö höpö! Perusteet samat kuin sinulla.


    • "Miksi ateistit ovat lakanneet etsimästä Jumalaa?"

      Kun jutut vaikuttavat tolkuttomilta, niin ei niistä jaksa tolkkua etsiä.

      "En ymmärrä tapaa elää "

      Tuo kuulostaa uskotavalta.

    • VapinaApina

      Hei sinä, joka et ymmärrä tapaani elää, tässä on oma mielipiteeni.
      Mä kyseenalaistin Jumalan ensi kerran rippikoululla. Sitä ennen en oikein edes ollut aatellut asiaa. Luterilainen usko oli nyt semmonen juttu mihin mut oli ristitty ja niin poispäin. Riparille menin, kun kaveritki meni. Siellä kuitenkin aloin ihmetellä koko juttua. Ehkä se johtuu siitä, että olen luonteeltani kovin utelias ja haluan tietää, tutkia ja kyseenalaistaa. En ymmärtänyt sitä, miten ihminen voi luottaa niin sokeasti johonkin, mistä ei ole mitään konkreettista todistetta.
      Mietin myös muita uskontoja, nykyisiä ja menneitä. Joihin tutustuinkin sitten uteliaisuuttani jonkun verran ja mitä enemmän mietin, sitä järkevämmältä musta tuntui se, että ihminen on keksinyt Jumalan itse. Luultavasti joskus silloin, kun olemme tajunneet kuoleman käsitteen ja meidän on täytynyt järkevästi selittää itsellemme, mitä tapahtuu sen jälkeen. Ehkä se on ollut lohdullistakin ajatella, että on joku joka katsoo meidän perään ja pitää huolta. Uskonnot ovat myös lohdun ja turvan lisäksi olleet keino pitää ihmiset kurissa, jos et tee niin kun kirkko käskee, joudut helvettiin. Jumala, tuomitsevana voimana on varmasti ollut pelottava ajatus kouluttamattomasta ihmisestä, maailmassa jossa tiede ei ollut vielä kehittynyt. Helvetti, jossa kärsit ikuisessa kadotuksessa, on tosiaankin sadistinen ja hurja ajatus ja mustakin on kyllä melko sairasta, että harras uskovainen, joka rakastaa läheisiään, voisi nauttia vaan taivaassa olossaan, tietäessään, että muu uskoiset ja mihinkään uskomattomat kituvat helvetin tulessa. Tietysti sitten tuli Jeesus joka pelasti meidät synneistä ja nyt riittää se, että uskot vaan Jumalaan kun kuolet ja pääset taivaaseen (eikö se jotenkin näin uudessa testamentissa sanota? voin olla väärässä, olenhan vain tällainen pakana).
      Helvetissä ollaan sitten me kaikki, jotka ei uskota ja muuhun uskontoon kuuluvat. Jos asia menee niin ja olen väärässä siinä, ettei Jumalaa ole, niin istun kai sitten helvetin pätsissä muun muassa Dalai laman ja Buddhan kanssa. Heistä kumpikaan ei usko/uskonut Jumalaan. Luulen että viihdynkin heidän seurassaan, sillä pidän hyvinkin paljon heidän filosofiaansa omaani lähellä.
      Olen aina rakastanut luontoa ja kun kasvoin aloin tutkia sitä enemmän. Luin Darwinista ja evoluutiosta ja kaipa tieteestä tuli oma uskontoni, sillä uskon siihen. Siitä on todisteita ja se käy mun järkeen. Ehkä mua kiehtoo Jumalaa enemmän se, että kaikki on mahdollista myös vain sattumalta. Luonto on julma ja kaunis ja ihmeellinen ja kaikki mitä me olemme, on ehkä sattuman tulosta, mutta mitä sitten? Ei kaikki kaunis tarvitse olla suunniteltua. En kaipaa pelastusta ja tyydyn siihen, että kuolemani jälkeen ei ole mua. Ei kaiken tarvitse olla ikuista.
      Joidenkin uskovaisten mielestä uskonto ja moraali kulkee käsikädessä. Mutta eihän se niin ole. Vaikka en usko Jumalaan, niin se ei tarkoita sitä ettenkö uskoisi ihmisten hyvyyteen. Olen pyrkinyt elämään aina hyvin ja kohtelemaan muita hyvin. Jumalan etsimisen ja palvomisen sijaan, yritän löytää rauhan itsestäni ja olla uskollinen itselleni, päästää irti vihasta, katkeruudesta ja kateudesta, sillä ne ovat vain asioita, jotka häiritsevät täydellisen onnen löytämistä. Pohdin paljon asioita, kunnioitan hyvin paljon elämää. En kuitenkaan nosta ihmistä muita eläimiä ylemmäs, niin kuin monet uskovaiset, jotka pitävät itseään Jumalan kansana, tai jonakin muita elollisia parempana. Elän siinä tiedossa, että olen yksi eläin muiden joukossa ja se on ihan jees. Miksi ei olisi? Viisaus, ei tee meistä ylempiä. Jokainen laji on juuri täydellinen omaan elinympäristöönsä.
      En tiedä oliko tästä mitään apua sulle, joka ei ymmärrä ateistin tapaa elää. Ehkä ymmärrät nyt, ehkä et. Mä ymmärrän kyllä sun tapasi elää. Usko on varmasti turvallinen ja sen sisältämä ajatus hyvyydestä on kaunis. Arvostan jokaisen vakaamusta, mutta en itse vain voi ottaa elämääni sellaista, jota en näe, en tunne, enkä kuule. Mulle tiede antaa tarvitsemani vastaukset enemmin kuin Jumala.

    • weener

      Etsittyäni aikani totesin ettei jumalia ole. En löytänyt ainoatakaan todistetta jumalien olemassaolosta. Todisteita ei edelleenkään ole, on vain puutaheinää jonka joku kritiikittä uskoo. Jumalat ovat ihmisille jotka pelkäävät elämää tai niille jotka haluavat kaikkien olevan syntisiä(huijareita) koska he itse sitä ovat.

    • No juu ei

      Kyllä minä ymmärrän ettet sinä kykene (mitään) ymmärtämään.

      Mutta sillehän minä en mitään voi.
      Kaikille ei ole normaalia tervettä järkeä jaettu.

      Jotkut jopa pitävät ikivanhoja homeisia paimentolaislegendoja tosina.
      Todella säälittävää sellainen, ettei erota satuja todellisuudesta.

      • trollin syöjä

        Ne jotka uskovat Tuhkimo-satuun ja siihen perustuvaan kirjallisuuteen eivät erota satuja todellisuudesta.


      • Hypermaster 978
        trollin syöjä kirjoitti:

        Ne jotka uskovat Tuhkimo-satuun ja siihen perustuvaan kirjallisuuteen eivät erota satuja todellisuudesta.

        Tarkoittanet Tuhkimo-sadulla esim. Genesistä?


      • Epäjumalienkieltäjä
        trollin syöjä kirjoitti:

        Ne jotka uskovat Tuhkimo-satuun ja siihen perustuvaan kirjallisuuteen eivät erota satuja todellisuudesta.

        "Ne jotka uskovat Tuhkimo-satuun ja siihen perustuvaan kirjallisuuteen eivät erota satuja todellisuudesta."

        Oliko se Tuhkimo-satu, jossa aasi puhui ihmiselle? Vai oliko se sittenkin tarina puhuvasta käärmeestä? Jossain sadussa valas nieli miehen joka eli valaan vatsassa kolme päivää. Pinokkio satuunkin tarina on kopioitu, mutta oli siitä joku vanhempi versio - ei tainnut kuitenkaan olla tuhkimo.

        Pitääkin tutustua paremmin näihin satuihin ja mikä tarina kerrottiin missäkin.


    • seemos

      En voi auttaa. Synnynnäiseen tyhmyyteen ei taida olla hoitoa.

      Miksi sinä olet lakannut etsimästä lentävää spagettihirviötä?

    • ilkimyksen anoppi

      Jos Jumala on kadoksissa, sinun kannattaisi ilmoittaa poliisille eikä huutaa ateisteja apuun.

    • Etsikööt jumalia ne jotka jumaliin uskovat. Omaa tohelouttaan elleivät löydä.

    • Minäkään en ole koskaan lakannut etsimästä Jumalaa,koska en ole koskaan etsintää aloittanutkaan.
      Jumalista noin muuten olen kiinnostunut ja pohdin toki jumalia pitkin aikaa. Mun mielestä niillä on funktio ja tätä ajatusta kehittelen, hitaasti muttas rauhallisesti.

      En sinänsä etsi jumalia, ehkä pikemmin etsin pistettä, jossa usko saa mielekkään sisällön myös sellaisen kannalta, joka ei teistisiä jumalia etsi.

    • Jumala hukassa

      Älä etsi Jumalaa kirkosta. Ei Jumala siellä ole. Kirkko on vain rakennus.
      Älä etsi Jumalaa seuroista. Ei Jumala siellä ole. Siellä on vain ihmisiä.
      Älä etsi Jumalaa taivaasta. Ei Jumala siellä ole. Siellä on vain pilviä ja niiden takana avaruus.

      Raamatussa sanotaan, että Taivasten Valtakunta on sisäisesti teissä. Siellä se Jumala on. Sinun sisälläsi. Lopeta Jumalan etsiminen ja ole oma jumalasi.

      • ☺☺☺

        Naapurin leskirouva sanoi eilen minua jumalaksi. Luovutin nääs osan sisäisestä jumaluudestani hänelle.


    • Ajatusrikollinen

      Jumalia on etsitty tuhansia vuosia tuhansin eri tavoin. Mitään ei ole löytynyt. Kaikki todisteet mistään jumalista ovat edelleenkin tasan nolla. Ei yhtään mitään.

      Ja kaikki jotka väittävät löytäneensä jumalan, ovat kummallisesti löytäneet ihan eri jumalan kuin muut. Jokaisen jumala on aina eri mieltä ja haluaa eri asioita kuin jonkun toisen jumala. Ja kummallisesti se jumala on aina samaa mieltä ja haluaa juuri niitä samoja asioita, kuin se joka väittää kyseisen jumalan löytäneensä. Mitähän tästä voisi päätellä? No uskova ei tietenkään päättele yhtään mitään, koska muuten hän ei olisi uskova. Meille muille päätelmä on kristallinkirkas.

      Yleensäkin nämä jumalan muka löytäneet herättävät vain surkuhupaisaa sääliä lapsellisen typerillä ja erittäin vastenmielisillä kommenteillaan tyyllin maailma on 6000 vuotta vanha, evoluutio valhetta ja homot & ateistit moraalittomia rikollisia. Vaikka maailma on kaunis niin näkevät kaikkialla vain saastaa ja syntiä.

      Puhuvat muka rakkauden uskonnosta ja vihaavat verisesti kaikkea ja kaikkia, lietsovat vastenmielistä vihaa kaikkialla. Eipä löydy lähimmäisenrakkauden murustakaan niistä sanoista ja teoista, vain sysimustaa ja synkkää vihaa. Ja sitten vielä ihmettelevät, miksi järjellisiä ihmisiä ei kiinnosta etsiä samaa.

    • ...

      Ateistit eivät ole siis löytäneet maailmaa eikä maapalloa eikä mitään elävää eikä kuollutta.

      Miten paljon todellisuutta ateistit voi vielä kieltää jää nähtäväksi.

      • ei tarvita

        Ateisti ei tarvitse yliluonnollista entitettiä luonnon selittämiseksi.


      • Ei niin mitään

        Aika paljon on kuolleita tullut nähdyksi. Kaikki ovat myös pysyneet visusti kuolleina, eikä yksikään ole herännyt henkiin eikä ylösnoussut.

        Miksiköhän muuten mailman tiedotusvälineet eivät ole suurin otsikoin julistaneet ihmiskunnan suurinta uutista kautta koko maailmanhistorian: JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU.

        Maailman ja maapallon tiedotusvälineet kuitenkin hyvin tuntevat. Joten miksi ei ole moista otsikkoa koskaan missään näkynyt? Mietipä sitä. Ja aika turha väittää, että kaikki tiedotusvälineiden edustajat esim. USA:ssa olisivat ateisteja.

        Uskovat ovat siitä hauskoja, että puhuvat harhoistaan ja näkymättömistä mielikuvituskavereistaan "todellisuutena", vaikka ne eivät tietenkään ole mitään todellisuutta kenellekään tervejärkiselle. Tuolla on suljetut pakkolaitokset täynnä ihmisiä joilla on se ikioma päänsisäinen todellisuutensa ja näkymättömät mielikuvituskaverinsa, joita muut eivät voi havaita.

        Kaikenlaista voi kuvitella. Kuvitelmat eivät ole todellisuutta, eivätkä muutu todellisuudeksi tyhjällä inttämisellä. Nolla plus nolla on yhä nolla, ei kaksi.


      • Ei niin mitään kirjoitti:

        Aika paljon on kuolleita tullut nähdyksi. Kaikki ovat myös pysyneet visusti kuolleina, eikä yksikään ole herännyt henkiin eikä ylösnoussut.

        Miksiköhän muuten mailman tiedotusvälineet eivät ole suurin otsikoin julistaneet ihmiskunnan suurinta uutista kautta koko maailmanhistorian: JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU.

        Maailman ja maapallon tiedotusvälineet kuitenkin hyvin tuntevat. Joten miksi ei ole moista otsikkoa koskaan missään näkynyt? Mietipä sitä. Ja aika turha väittää, että kaikki tiedotusvälineiden edustajat esim. USA:ssa olisivat ateisteja.

        Uskovat ovat siitä hauskoja, että puhuvat harhoistaan ja näkymättömistä mielikuvituskavereistaan "todellisuutena", vaikka ne eivät tietenkään ole mitään todellisuutta kenellekään tervejärkiselle. Tuolla on suljetut pakkolaitokset täynnä ihmisiä joilla on se ikioma päänsisäinen todellisuutensa ja näkymättömät mielikuvituskaverinsa, joita muut eivät voi havaita.

        Kaikenlaista voi kuvitella. Kuvitelmat eivät ole todellisuutta, eivätkä muutu todellisuudeksi tyhjällä inttämisellä. Nolla plus nolla on yhä nolla, ei kaksi.

        "Tuolla on suljetut pakkolaitokset täynnä ihmisiä joilla on se ikioma päänsisäinen todellisuutensa ja näkymättömät mielikuvituskaverinsa, joita muut eivät voi havaita."

        Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja se aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa".
        Uskonto aiheuttaa yhteiskunnalle suuria menoeriä kun ne ovat usein uskovia, jotka ovat mieliterveydellisistä ongelmista eniten mielisairaaloissa pitkäaikaishoidossa. Mikäli heillä sattuu oma koti olemaan, jonne saattavat päästä niin ei kauan aikaa kulu kun ovat taas siellä mielisairaalassa, kun kotona on hieman ikävää ja tylsää kun se on sitä samaa arkea. Työn hakemisesta tuskin olisi mitään hyötyä heiltä, koska eivät sopeutuisi työelämään jossa ei olisi "työpaikkakirkkoa" tai eivät saisi käännytetyksi tarpeeksi ihmisiä uskontoonsa. Eivät siedä sitä että työympäristön tulisi olla ennen kaikkea hyvin "neutraali" uskonnoista. Se tuottaa eniten uskovaisille ongelmia. Säälittäviä ihmisiä ,jotka eivät saa aikaiseksi mitään muuta kuin olla muiden ihmisten harmina ja tiellä ja tahtovat vain mätkiä ihmisiä Raamatulla päähän!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Tuolla on suljetut pakkolaitokset täynnä ihmisiä joilla on se ikioma päänsisäinen todellisuutensa ja näkymättömät mielikuvituskaverinsa, joita muut eivät voi havaita."

        Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja se aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa".
        Uskonto aiheuttaa yhteiskunnalle suuria menoeriä kun ne ovat usein uskovia, jotka ovat mieliterveydellisistä ongelmista eniten mielisairaaloissa pitkäaikaishoidossa. Mikäli heillä sattuu oma koti olemaan, jonne saattavat päästä niin ei kauan aikaa kulu kun ovat taas siellä mielisairaalassa, kun kotona on hieman ikävää ja tylsää kun se on sitä samaa arkea. Työn hakemisesta tuskin olisi mitään hyötyä heiltä, koska eivät sopeutuisi työelämään jossa ei olisi "työpaikkakirkkoa" tai eivät saisi käännytetyksi tarpeeksi ihmisiä uskontoonsa. Eivät siedä sitä että työympäristön tulisi olla ennen kaikkea hyvin "neutraali" uskonnoista. Se tuottaa eniten uskovaisille ongelmia. Säälittäviä ihmisiä ,jotka eivät saa aikaiseksi mitään muuta kuin olla muiden ihmisten harmina ja tiellä ja tahtovat vain mätkiä ihmisiä Raamatulla päähän!

        Tuli muuten kaupungilla vastaan joku kristinuskoinen hihhuli vastaan kadulla, joka oli kansanlähestystöstä tms. Esitteli itsensä ja alkoi työnnellä sitten esitteitä kouraan, eikä mennyt sekuntiakaan kun löin ne takaisin sen kouraan ja totesin vaan: "Hankkisit säkin nyt vaan elämän tai alkaisit ennemmin vaik ryyppäämään"

        (ajatelmani uskominen on ihmisen ongelma, joka lähtee vain jos hankkii toisen ongelman itselleen).

        Ihmiset ovat typeriä kun vaihtavat alkoholin suurkulutuksen esimerkiksi uskontoon ja kuvittelevat että sehän ratkaisisi ongelman, eikä enää olisi mitään ongelmia.
        Runsas alkoholin käyttö ja uskonto lisäävät riskiä sairastua mielenterveysongelmiin!


      • Herää pahvi

        Ennen kuin käytät sanaa: Todellisuus. Kannattaisi ottaa ne jeesuslaput silmiltä.


    • Etsiköön minua

      Ollu vähä muutakin puuhaa.

    • fghkhj

      Uskovaisethan on jo sen löytäneet. Ei muuta ku TODISTEITA peliin - eikä sitten mitään ns. "todisteita"!

      Jos sitä jumalaa vois edes jotenkin tolkullisilla menetelmillä etsiä, niin kyllä sitä tiedemiehet etsisivät. Ekana löytävä pääsis ikuisesti historian"lehdille".

      Pelkona kyllä olis, että uskovaiset repis innostuksissaan hänet kappaleiksi.

      (Jeesuksen esinahkakin oli kuulemma jossain vaiheessa näytillä 15 eri paikassa ympäri maapalloa. Jessellä oli siis ilmeisesti tosi iso.)

    • Mirka ,,,.,

      Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.
      En näe mitään järjellistä selitystä, miksi etsisin olematonta jumalaa, järkihän siinä touhussa menee.

    • Elämässä on parempaakin tekemistä kuin etsiä olemattomia.

    • Hetken etsin

      Imuroin asuntomme, revin pölypussin auki, ei löytynyt sieltäkään, viallinen imuri?

    • Ateisti81

      RAAMATTU EI OLE TOTTA

      Tämä varoitus on tarkoitettu kaikille. Eli älkää uskoko mihinkään raamattuun. Parempi jos ette lue ollenkaan. Sillä tälläkin palstalla on jo ihmisiä, joilla on pahoja mielenterveys ongelmia. Ne ovat ihmisiä, joilla on raamattu ja muu aiheesta sekoittanu pään ja pahasti. Eli antakaa sen raamaatun olla. Jos kuitenkin ootte jo lukenut sen, tai aiotte lukea sen. Niin muistakaa, että raamattu ei ole totta. Joten älkää ottako sitä tosissaan. Lisäksi vielä sen verran, että ei ole olemassa mitään jumalia ym. Vaan ne on täysin mielikuvitusolentoja.

    • A. Teisti

      Edellä on luultavasti sanottu kaikki oleellinen, mutta sanon kuitenkin omasta puolestani lyhyesti:

      Olen ateisti, koska en usko Jumalan (tai muidenkaan jumalien) olemassaoloon, miksi etsisin jotain olematonta...

    • Ai miksi lakanneet etsimästä? Jos maapallon miljardit uskovat ovat tuhansia vuosia etsineet jumalaa löytämättä niin luuletko että muutaman ateistin etsintäpuuhat siinä paljoa auttaisi?
      Olen oman aikani etsinyt ja havainnut se turhaksi, olematonta kun ei voi löytää, sen sijaan olen löytänyt paljon muuta.

      Minä en ymmårrä sellaista tapaa elää että hylätään kaikki järjen käyttö ja keskitytään kuvitellun taivaspaikan petaamiseen. Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata tämä ainutkertainen elämä jonkin olemattoman etsimiseen, maailmassa kun on niin paljon muutakin ja paljon järkevämpää.

      Sinäkin taidat olla niitä jotka eivät tiedä mitä ateismi on, vai miksi kuvittelet että jumaliin uskomattoman pitäisi etsiä jumalia joihin ei usko? Se on uskovien tehtävä etsiä jumalaansa ja jos sen löytävät niin kertoa muille mistä se löytyi. Kukaan ei ole vielä siihen kyennyt ja tuskin koskaan kykeneekään.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe