Nyt olisi aika pysähtyä ja miettiä

Palsta näyttää nyt puhdistautuvan ja kehittyvän hyvän suuntaan. On syytä katsoa taakse ja yrittää nähdä tulevaisuuteen.

Kuinka monta avausta onkaan, joissa moititaan viestien mitäänsanomattomuutta, suoranaista tyhjyyttä.
Herää kysymyksiä: Miksi asianomainen ei itse tee noita hyviä avauksia, joihin runsaasti vastattaisiin.

Vastauksiakin löytyy: Luetaan liian vähän viestejä joista selviää minkälaisia ovat hyvät, kiinnostavat avaukset.

Väitteistä huolimatta on kirjoittajakin tärkeä. Tunnettu nimimerkki syntyy hyvistä kirjoituksista. Viestien lukumäärä kertoo paljon kirjoituksen tasosta. Kiinnostus ja omat tiedot ja kokemukset saavat vastaamaan.

Vastaavasti puskikset voivat lyödä kuin vierasta sikaa ja kirjoittaa mitä tahansa. Kun ei tunneta, ei millään ole mitään väliä.

Miksei minulle vastata, on yleinen kysymys. Ei vastata kun et kirjoita hyvistä aiheista ja mielenkiintoisesti.

Mikäs sinä olet taas määräilemään? En mikään! Yli vuosikymmen aktiivisesti mukana, on antanut paljon tietoa asioista ja kanttia se sanoakin.

Toivottavasti suostutte vastaamaan ja sanomaan enemmän kuin muutaman sanan riitasointuisen virkkeen verran.

56

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puska/vakkari!

      Ja taas ne "puskikset", kaiken pahan alku ja juuri. Luenkohan itse väärin, kun mielestäni täällä tunnetut "vakinikitkin" lyö sitä "vierasta sikaa" ihan tappomielellä.

      Minulle on tullut alemuuskompleksi, koska en käytä vakinikkiä, siis kirjoituksiani ei siten hyväksytä.

      • Hyväksytään varmaan kuka tahansa, joka hyvin kirjoittaa. Hyvä kirjoittaja halutaan myös oppia tuntemaan!


      • puska/vakkari!
        Ruuneperi kirjoitti:

        Hyväksytään varmaan kuka tahansa, joka hyvin kirjoittaa. Hyvä kirjoittaja halutaan myös oppia tuntemaan!

        Mistä tiedät sitten, että ei tämä hyvä tunnettu kirjoittaja silti kirjoita puskasta joskus?
        Minä oletan, että nämä puskat koostuu vakkareista, jotka jatkuvasti lukevat palstaa. Kuinka he muuten osuvasti muistaisivat lyödä sitä "vierasta sikaa"?

        Siksi on turhaa jaotella näitä "vuohia ja lampaita", tai nimetä mahdollisesti vain yksi ilkeäksi.


      • Ei loisto kirjoittaj
        puska/vakkari! kirjoitti:

        Mistä tiedät sitten, että ei tämä hyvä tunnettu kirjoittaja silti kirjoita puskasta joskus?
        Minä oletan, että nämä puskat koostuu vakkareista, jotka jatkuvasti lukevat palstaa. Kuinka he muuten osuvasti muistaisivat lyödä sitä "vierasta sikaa"?

        Siksi on turhaa jaotella näitä "vuohia ja lampaita", tai nimetä mahdollisesti vain yksi ilkeäksi.

        Miksi toitotat koko ajan , hyvät kirjoittajat? Miksi et hyväksy myös meitä vähemmän hyviä kirjoittajia, joilta se " ulosanti" on heikompaa, mutta haluja kirjoittamiseen silti olisi? Olisi mukavaa kirjoitella ajatuksiaan toisten kanssa, mutta erottelu hyviin ja huonoihin kirjoittajiin pistää miettimään, kannattaako yleensä palstalle kirjoittaa, jos ei osaa valita sanojaan ja tekstejään niitten hyvien kirjoitusten mukaisesti, vaan sanoa töksäyttää ajatuksensa heikkotasoisesti, eli toisin sanoen, ei arvosteta kuulumista joukkoon. Miten vastaat tähän?


      • puska/vakkari! kirjoitti:

        Mistä tiedät sitten, että ei tämä hyvä tunnettu kirjoittaja silti kirjoita puskasta joskus?
        Minä oletan, että nämä puskat koostuu vakkareista, jotka jatkuvasti lukevat palstaa. Kuinka he muuten osuvasti muistaisivat lyödä sitä "vierasta sikaa"?

        Siksi on turhaa jaotella näitä "vuohia ja lampaita", tai nimetä mahdollisesti vain yksi ilkeäksi.

        Jos jostain tärkeästä syystä kirjoittaa puskiksena, ei se nyt ihan maailmaa kaada.

        Olen joskus kirjoittanut itsekin ei vakkarina ja rekisteröitynyr voi tehdä tuon myös eri nimimerkillä.

        Pilkuntarkkoja sääntöjä on mahdoton tehdä, suuntaviivoja on kuitenkin hyvä piirtää.

        "Kyllä se siitä", sanoi Manu


      • Ei loisto kirjoittaj kirjoitti:

        Miksi toitotat koko ajan , hyvät kirjoittajat? Miksi et hyväksy myös meitä vähemmän hyviä kirjoittajia, joilta se " ulosanti" on heikompaa, mutta haluja kirjoittamiseen silti olisi? Olisi mukavaa kirjoitella ajatuksiaan toisten kanssa, mutta erottelu hyviin ja huonoihin kirjoittajiin pistää miettimään, kannattaako yleensä palstalle kirjoittaa, jos ei osaa valita sanojaan ja tekstejään niitten hyvien kirjoitusten mukaisesti, vaan sanoa töksäyttää ajatuksensa heikkotasoisesti, eli toisin sanoen, ei arvosteta kuulumista joukkoon. Miten vastaat tähän?

        Hyvillä kirjoittajilla tarkoitan niitä, jotka löytävät kirjoituksiinsa hyviä sisältöjä vaikkapa ihan arkipäivästä. Sisältö on oikeastaan se ainoa tärkeä. Elämänkokemusta ei tyhjästä saada, joten valossa ja varjossa on kuljettava ja kokemukset hankittava.

        Muistelua: lyyli oli pieni tyttö, äpärätyttö, niin kuin hän sanoi. Oli käynyt vain kiertokoulua, mutta kertoi elämästään värikkäästi kuin nobel-kirjailija.

        lyyli kirjoitti kaiken pienillä kirjaimilla, ei koskaan yhtäkään välimerkkiä. suomen kieltäkään ei lyyli mielessään osannut ja tekstiä syntyi aivan hirmuisen pitkästi.

        Pitkän ketjun lopuksi lyyli sitten totesi:" eihä sitä voint lyhyemmäst sannoo". Olisi sen voinut lyhentää ja kertoa vaikka Ruuneperi, mutta ei se olisi ollut samanvertaista, ei mielenkiintoista, ei hauskaa, ei edes kelvollista

        P.S. En osaa karjalan murretta muuta kuin lyylin verran.


      • puska / vakkarille
        puska/vakkari! kirjoitti:

        Mistä tiedät sitten, että ei tämä hyvä tunnettu kirjoittaja silti kirjoita puskasta joskus?
        Minä oletan, että nämä puskat koostuu vakkareista, jotka jatkuvasti lukevat palstaa. Kuinka he muuten osuvasti muistaisivat lyödä sitä "vierasta sikaa"?

        Siksi on turhaa jaotella näitä "vuohia ja lampaita", tai nimetä mahdollisesti vain yksi ilkeäksi.

        Totta puhut puska / vakkari. KAIKKI tietävät tuon todeksi.


      • rekattu puska.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Hyväksytään varmaan kuka tahansa, joka hyvin kirjoittaa. Hyvä kirjoittaja halutaan myös oppia tuntemaan!

        Siis ruuneperi on niitä hyviä kirjoittajia? Sellaisen käsityksen sain hänen omasta näppäimistöstään.
        Kyllä hänkin on ilkeillyt ja osaa sen taidon vieläkin. Eipä palsta minulle merkitse mitään, käyn joskus katsomassa. Olen rekattukin, harvoin viitsin kirjautua.


      • Ei loisto kirjoittaj kirjoitti:

        Miksi toitotat koko ajan , hyvät kirjoittajat? Miksi et hyväksy myös meitä vähemmän hyviä kirjoittajia, joilta se " ulosanti" on heikompaa, mutta haluja kirjoittamiseen silti olisi? Olisi mukavaa kirjoitella ajatuksiaan toisten kanssa, mutta erottelu hyviin ja huonoihin kirjoittajiin pistää miettimään, kannattaako yleensä palstalle kirjoittaa, jos ei osaa valita sanojaan ja tekstejään niitten hyvien kirjoitusten mukaisesti, vaan sanoa töksäyttää ajatuksensa heikkotasoisesti, eli toisin sanoen, ei arvosteta kuulumista joukkoon. Miten vastaat tähän?

        Mielenkiintoinen keskusteluketju on virkistävä luettava. Viis siitä, ovatko kirjoittajat vakituisilla nimillään vain hetkellisillä. Joskus voi kuvitella, että osallistujat ovat mukana monella puskanimmarilla, mutta onko sen väliä, jos ajatuksen lanka säilyy?
        Joskus tälläkin palstalla oli innokkaita ja aktiivisia kirjoittajia. Kaipaamme heitä. Ovat varmaan siirtyneet vihreämmille laitumille.

        Mielipiteet saattavat poikeata toisistaan, ja silloinhan katsotaan asiaa eri puolilta. Voi jopa saada uusia näkemyksiä ja ahaa-elämyksiä. Keskustelun suola.

        Tämän päivän suuntaus vain tuntuu olevan se, että jos et ole samaa mieltä, olet minua vastaan ja minun kuuluu loukkaantua ja minulla on oikeus kirjoittaa henkiökohtainen loukkaava puheenvuoro eri näkemyksen kirjottajalle.
        Tämä kirjoittaja ällistyy hyökkäyksestä, mutta ei jää toiseksi, vaan kirjoittaa ISOIN kirjaimin mielipiteensä ja käyttää ala-arvoisia nimityksiä, johon onkin sitten niin kiva vastata tosi raivokkaasti.
        Se siitä keskustelusta sitten.


    • fiiuliin*

      Tälllaisia aloituksia Ruuneperi lataa palstalle ainakin viikoittainin
      Hän arvosstelee kuka kirjoittaa hyvin ja sille takuulla vastataan.
      Onhan jop käynyt selväksi ketä ne huonot kirjoiitajat ovat, niin monta vihjettä on saatu.

      laskekaampa kuinka monta kertaa "herra ja ylhäisyys" on esim.vastannut astausta on ruuneberilta saanut pieni surkemusvääntäjä fiiuliin.

      • Onko syytä vastata?


      • puska/vakkari!
        Ruuneperi kirjoitti:

        Onko syytä vastata?

        Ruuneperi

        Vastaa edes näihin seuraaviin väitteisiisi selvemmin.

        - kun aloittaja (ei sinä) tekee mielestään hyvän aloituksen ja saa siihen vähän toisia kirjoittajia, niin eikö se todista, että ollaan samaa mieltä, vai olisiko parempi, että perässä olisi parikymmentä vastausta; Joo!? (Pistetään muistiin vastaisuuden varalta tämä joo!)

        - "Luetaan liian vähän viestejä, joista selviäisi, mikä on hyvä aloitus"? Uskomaton väite, sillä ei täällä kaikki päivystä vuorokaudet ympäriinsä. Toisaalta voi olla erittäin hyvä aloitus, mutta itsellä ei ole sillä hetkellä tarvetta siihen osallistua.

        -"Tuttu nimimerkki syntyy hyvistä kirjoituksista" ja"Viestien lukumäärä kertoo paljon kirjoituksen tasosta"? Onkohan tuossa perää (tai edes etuakaan), koska voi olla ihan tunnetuilla nikeillä kirjoittaja ja paljon aloituksia, mutta ei se mielestäni edustanut mitenkään sitä hyvää kirjoittajaa. Taisit itsekkin hermostua tähän "paljon aloituksia" vakinikkeihin?

        - tuon sikailun ja puskat jo selitinkin, kuinka sen itse käsitän, joten jatketaan juttua...

        - nyt olen sinulle vastannut usein sanoin, mutta harvinaisen riitasointuiseksi tämä silti meni.

        Ollaan me sitten vain molemmat hieman ärttyisiä joskus, sillä tänään minä hieman ärsyynnyin sinun itse kehulla, jonka joskus yrität naamioida vaatimattomuuteen, mutta huonosti, sanoisin minä.

        Joko oli tarpeeksi pitkä kirjoitus? Jos ei riitä, niin nyt olisi aikaa kirjoitella pidempäänkin.

        Olisit edes fiiuliinille perustellut mielipiteesi.


      • Fiuluunille olisit
        puska/vakkari! kirjoitti:

        Ruuneperi

        Vastaa edes näihin seuraaviin väitteisiisi selvemmin.

        - kun aloittaja (ei sinä) tekee mielestään hyvän aloituksen ja saa siihen vähän toisia kirjoittajia, niin eikö se todista, että ollaan samaa mieltä, vai olisiko parempi, että perässä olisi parikymmentä vastausta; Joo!? (Pistetään muistiin vastaisuuden varalta tämä joo!)

        - "Luetaan liian vähän viestejä, joista selviäisi, mikä on hyvä aloitus"? Uskomaton väite, sillä ei täällä kaikki päivystä vuorokaudet ympäriinsä. Toisaalta voi olla erittäin hyvä aloitus, mutta itsellä ei ole sillä hetkellä tarvetta siihen osallistua.

        -"Tuttu nimimerkki syntyy hyvistä kirjoituksista" ja"Viestien lukumäärä kertoo paljon kirjoituksen tasosta"? Onkohan tuossa perää (tai edes etuakaan), koska voi olla ihan tunnetuilla nikeillä kirjoittaja ja paljon aloituksia, mutta ei se mielestäni edustanut mitenkään sitä hyvää kirjoittajaa. Taisit itsekkin hermostua tähän "paljon aloituksia" vakinikkeihin?

        - tuon sikailun ja puskat jo selitinkin, kuinka sen itse käsitän, joten jatketaan juttua...

        - nyt olen sinulle vastannut usein sanoin, mutta harvinaisen riitasointuiseksi tämä silti meni.

        Ollaan me sitten vain molemmat hieman ärttyisiä joskus, sillä tänään minä hieman ärsyynnyin sinun itse kehulla, jonka joskus yrität naamioida vaatimattomuuteen, mutta huonosti, sanoisin minä.

        Joko oli tarpeeksi pitkä kirjoitus? Jos ei riitä, niin nyt olisi aikaa kirjoitella pidempäänkin.

        Olisit edes fiiuliinille perustellut mielipiteesi.

        ollut velvollinen vastaamaan hyvien tapojen mukaisesti.

        ja samoin puskavakkarille. hän on fiksu ihminen

        ja kirjoittaa hyvin.


      • puska/vakkari!
        Fiuluunille olisit kirjoitti:

        ollut velvollinen vastaamaan hyvien tapojen mukaisesti.

        ja samoin puskavakkarille. hän on fiksu ihminen

        ja kirjoittaa hyvin.

        Fiuluunille olisit..

        Kiitos sinulle, kun tulkitsit tuon asian noin. Silloin meillä muutoinkin olisi yhteistä juteltavaa vaikka jossain "terassilla fiiuliinin "kanssa"!?

        Vaan voi hitsi, kun luin nuo toisten kirjoitukset, niin en tiedä?..tai tiedän...minulla ei ole mitään mielipidettä enää kenellekään??


      • fiiuliin*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Onko syytä vastata?

        Ruuneperi

        Ei ole syytä vastata ja mitä tuohon vastaisikaan.

        Mutta suo anteeksi kirjoitusvirheeni, ne ovat syynä sairaalassa viettämistäni 4 viikosta. Sormet ei toimi ja konekin reistalee , taitaa olla sekaisin vähän järkikin.

        Kiitos vastauksesta kuitenkin, olet järkevä mies vaikka et mua seurapiiriisi kelpuuttaisikaan.


      • Ed.
        puska/vakkari! kirjoitti:

        Fiuluunille olisit..

        Kiitos sinulle, kun tulkitsit tuon asian noin. Silloin meillä muutoinkin olisi yhteistä juteltavaa vaikka jossain "terassilla fiiuliinin "kanssa"!?

        Vaan voi hitsi, kun luin nuo toisten kirjoitukset, niin en tiedä?..tai tiedän...minulla ei ole mitään mielipidettä enää kenellekään??

        Olisi todella, ja on jo tässäkin ketjussa ollutkin, ja meitä on paljon muitakin, sen olen huomannut.
        Kirjoitat todella fiksusti, sen olen ilolla huomannut.
        Ikävä vain että on viisainta olla käyttämättä nikkiä täällä. Sen olen saanut kokea parin viime vuoden aikana.

        Kirjoittelenkin nykyisin lähinnä vähän Twitterissä ja instagramissakin hiukan. Aika harvoin ehdin.


      • fiiuliin* kirjoitti:

        Ruuneperi

        Ei ole syytä vastata ja mitä tuohon vastaisikaan.

        Mutta suo anteeksi kirjoitusvirheeni, ne ovat syynä sairaalassa viettämistäni 4 viikosta. Sormet ei toimi ja konekin reistalee , taitaa olla sekaisin vähän järkikin.

        Kiitos vastauksesta kuitenkin, olet järkevä mies vaikka et mua seurapiiriisi kelpuuttaisikaan.

        Kuules fiulin! Ollaan me runoiltukin toisillemme!

        Kysymykset ovat vaikeita vastattavaksi. Ei ole helppoa olla kaiken pahan alku ja juuri.


    • 700500

      ONHAN TÄMÄ JÄNNÄÄ...

      Hävitin kaikki koneeltani ja nyt kasailen hissuksiin takaSIN.
      Sama mitä kirjottaa ei siitä kuitenkaan ole kenellekään iloa, toivon ainakin niin kokemuksesta viisastunut.

    • avoin ikkuna

      Kummallinen toive, ettei olisi kenellekkään iloa?
      Väärä tyyli on otettu palstalla käytäntöön, ettei ole pakko lukea kitkeriä kommentteja tyytymättömiltä, viturainen luonneko vain, siinäpä kymysys.
      Vastuun tunteva kerää koiransakin jätökset sentään ja vie roskikseen, tosin onhan näitä omaan pesään paskoviakin olemassa.

      • 700500

        ei se ole toive?
        se on totuttua täällä vuosien myötä.


    • puskassa hyvä

      Puska/vakkarit

      Olen puska ja puskana pysyn loukkauksista huolimatta.

      Arvostan H Y V Ä Ä I H M I S T Ä enempi kuin hyvää kirjoittajaa.

      Missähän lienevät?

      • lopettakaa jo

        Voi hyvä kirjoittaja olla myös hyvä ihminen. Ihmeellistä kaunaa täällä taas lietsotaan. Ruuneperi tekee väärin myös niille, joita kehuu hyvinä kirjoittajina. Siinä se kauna alkaa kyteä.


      • puska-pekka

        Hyvin sanottu.

        Itse en tarvi rekisteröityneen roolia, osaan olla ihminen puskassakin.


      • ********************
        lopettakaa jo kirjoitti:

        Voi hyvä kirjoittaja olla myös hyvä ihminen. Ihmeellistä kaunaa täällä taas lietsotaan. Ruuneperi tekee väärin myös niille, joita kehuu hyvinä kirjoittajina. Siinä se kauna alkaa kyteä.

        Ei mielestäni ole kaunaa jos arvostaa ihmisen hyvyyttä?

        Surulliselta kuulostaa ihmisen maailma, joka löytää kaunan kytemistä hyvyyden kertomisesta.


      • puska-pekka kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        Itse en tarvi rekisteröityneen roolia, osaan olla ihminen puskassakin.

        Sano edes minkälaisessa puskassa olet?


      • Monet ovat
        lopettakaa jo kirjoitti:

        Voi hyvä kirjoittaja olla myös hyvä ihminen. Ihmeellistä kaunaa täällä taas lietsotaan. Ruuneperi tekee väärin myös niille, joita kehuu hyvinä kirjoittajina. Siinä se kauna alkaa kyteä.

        tuon kokeneet, edes nikin vaihto ei ole auttanut kateus-ongelmaan, joka siitä syntyi.

        Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus.


      • lopettakaa jo kirjoitti:

        Voi hyvä kirjoittaja olla myös hyvä ihminen. Ihmeellistä kaunaa täällä taas lietsotaan. Ruuneperi tekee väärin myös niille, joita kehuu hyvinä kirjoittajina. Siinä se kauna alkaa kyteä.

        En pysty määrlttelemään hyvää kirjoittajaa. Pystyn esittämään vain oman mielipiteeni asiasta. Yrittäkää itsekin olla vastauksissanne täydellisiä. Jokaiselta meiltä puuttuu tuo kyky. Tiedän syynkin, olemme ihmisiä!


    • Monet meistä!

      Samoin, ja meitä on monta.

    • Hyvä, paha, ruma

      Hyvä kirjoittaja en ole, mutta joskus kynä sauhuaa kun istun nojatuoliin, otan lehtiön ja kynän esiin ja siinä lehtiötä polvella pitäen kirjoitan mietteitä ja marmatuksia paperille.

      Olen paljon aikoinaan täälläkin kirjoittanut, jostain syystä vain lakkasi kiinnostamasta ainainen kateus ja kauna. Joku roikkui kannoillani pilkkaamassa ja arvostelemassa, jopa ihan piti eräälle lakia lukea. Katsoin itselleni ja muille tilanteen olevan liian kuuma ja lopetin. Poistuin hiljaa takavasemmalle josta on hyvä tarkkailla tilannettaa taas, muutaman vuoden jälkeen palstalle palanneena.

      Miksi kirjoittajat pitäisi edelleenkin luokitella?
      Jokaisen ihmisen ajatukset joita hän tänne kirjoittaa, ovat ainutkertainen esitys meille luettavaksi tarkoitettu. Mikäli asia ei herätä vastaamaan, voisi jättää ne arvostelevatkin lauseenpätkät kirjoittamatta ja kunnioittaa jokaista kirjoittajaa, mielellään kantaa ottaen, mutta asiaan otetaan kantaa, ei kirjoittajaan henkilönä, eikä arvostellen kirjoitustaidottomuudesta, koska me kaikki osaamme kirjoittaa!

      Kaikki eivät tuo ajatuksia esiin sujuvasti, emmehän me osaa puhuenkaan tuoda kantaamme aina tarpeeksi selkeästi esiin, kuinka sitten vaatisimme kirjoittamaan selkokielellä.

      Tässä edellä on jo kysytty ja vastattu, vaadittu vastauksia ja saatu tai ei.
      Kun aina kaivataan keskustelua asiasta, joku ennättää usein jo huomauttamaankin, että pysykää asiassa, mutta kuinka se on reaali elämässä toisin sekin asia. Kun joukko ihmisiä kokoontuu keskustelemaan, vaikka ihan spontaanisti, kuten täälläkin, aina joukossa on ideoita joita heitetään muiden kuultavaksi.
      Sellainen on todellista keskustelua, asiasta toiseen, kevyin välihuomautuksin ja huumorilla höystäen.

      Ei kannata vaatia hyviä aloituksia, kun kaikki ovat jo nytkin hyviä!
      Huonoja aloituksia on vain harvojen silmissä, kun vaaditaan jotain suurta ja merkityksellistä tekstiä, asian juurilla käydään googlettamalla ja sekin on tietenkin hyvä jos muistetaan kertoa mistä teksti on lähtenyt.
      Googlekin on ihmisten kirjoittamaa tekstiä!
      Tietosanakirjat on korvannut tuo mahtitietäjä jonka senkin tiedoissa on aukkoja.

      Hyvää tai huonoa asiaa voidaan käsitellä hyvien ja vähemmän hyvien kirjoittajien toimesta, mutta, kaikki ovat samalla viivalla, kaikilla samat oikeudet tulla palstalle kirjoittamaan. Tutkintoja täällä ei vaadita ja pikkumaista olisikin jos tittelit pitäisi kirjata ja opinnäyte suorittaa.

      Luen ja kirjoitan kun aikaa jää. Otan kantaa, mutta useinkaan en jaksa viikkojakin jatkuneista ketjuista lukea koko rimpsua ja jää vastaamatta, vaikka aihekin olisi hyvä.

      Yhdyn siihen puhujaan joka kirjoitti etteivät kaikki päivystä täällä kaiken aikaa. Kun en päivystä, en myöskään aina tiedä mistä on pula ja puute, mitä on liikaa.
      Liikaa on ainakin se, että kirjoittajia jaotellaan kiinnostaviksi ja ei kiinnostaviksi, suosikeiksi ja mustiksi nikeiksi, koska pääsymaksua eivät maksa ne paremmatkaan ja rekisteröintikin on vapaaehtoista, onneksi vielä ainakin, vaikka sitten kun sellainen tulee pakolliseksi, voi olla, että se rekisteröinti tehdäänkin omalla nimellä.
      Ps. Väärällä nimellä liikutaan kyllä monilla sektoreilla.

    • Niin hyvää asiaa tulikin paljon .

      Mutta kun taas rupesin miettimään --kuinka joku voi saada monta rekattua nimimerkkiä tänne aikaseksi .
      Olenko väärässä , kun muistan lukeneeni että on oltava Sähköposti . --jonnekkin --vai onko se oltava tännekkin -- minä olen antanut 2 postia . toinen on kyllä aika hankala . Mutta täälä on toiminut , vaikka sitä on monasti muutettukin ulkonäöllisesti .

    • olet utelias?

      Ruuneperi

      Vaaditko sinäkin ,että vastataan hen. kohtaisesti ja omalla nimellä, kuten eräs?

      Toki toivomuksesi oli, koska järjestät tapaamista Ruotsin laivalle, jossa kaikki kuvataan ja henkkarit on tiedossa! Miksi et tyydy esim. Naantalin kylpylään?

      • OLET UTELIAS:LLE

        Olet utelias, sinulle.

        Laivalla ei kenekään henkkareita esitellä sivullisille. Sinunkaan henkkareitasi ei mitä ilmeisimmin kysytä missään vaiheessa, koska EU masasta toiseen matkustettaessa ei matkustusasiakirjoja ( henkilötodistus, passi ) vaadita. Viroon ne sitävastoin vaaditaan, he ovat jättäneet passimääräyksen niin, että kysyttäessä se on oltava esittää.

        Ruotsiin ei passeja tarvita, ja kuka valokuvia vaati, vaikka kuvataANKIN, EI NIIHIN KUKAAN OTA NIMIÄ

        en ole Ruuneperi


      • olet utelias??
        OLET UTELIAS:LLE kirjoitti:

        Olet utelias, sinulle.

        Laivalla ei kenekään henkkareita esitellä sivullisille. Sinunkaan henkkareitasi ei mitä ilmeisimmin kysytä missään vaiheessa, koska EU masasta toiseen matkustettaessa ei matkustusasiakirjoja ( henkilötodistus, passi ) vaadita. Viroon ne sitävastoin vaaditaan, he ovat jättäneet passimääräyksen niin, että kysyttäessä se on oltava esittää.

        Ruotsiin ei passeja tarvita, ja kuka valokuvia vaati, vaikka kuvataANKIN, EI NIIHIN KUKAAN OTA NIMIÄ

        en ole Ruuneperi

        olet utelias, tai et taida olla, kuten en minäkään.Mutta minä en mene Ruunen trefeille, koska tulkitsen sen uteliaisuudeksi kirjoittajien henkilönä tapaamiseen!

        Siinähän sitten tulisi taas Ruunelekin myötätuntoa, kun "varis aidalla istui" tai nämä utopiset hänen muut aloituksensa!

        Hitsi, nyt meni kirjoitukseni "harakoille", koska Ruunekin ol ihypännyt langoille!

        Nyt loppui minun kiinnostukseni tähän sanailuun.


    • jjoutava3

      Ssanompahan jotakin vaikka htyhjä ja ar vohtonta sillä omaksi ilokseni nkirjoitan.

    • ruhde14

      Wjaps..kato vaikka se

    • fiiuliin*

      Kerrankin kirjoitin kunnon vastauksen mutta kuka kumma sen niin nopsaan poisti!!!!!

      • takatukka

        Hyvä että sanot tuon olen kokenut saman ainakin kaksi kertaa kesän aikana, eikä kirjoituksessa ollut kirjoittajista tai kirjoituksista.

        Panen pääni puiskaan ja tulen ilkeilemaan vain ja ainoastaan.


    • järki hoi

      Kerrankos ne lentää avaruuteen, jonkin pienen hipaisun myötä! Kuka nyt "kyttäisi" sinunkaan kommenttejäsi poistaakseen ne heti. Monetkohan kerrat on saanut itsekukin uudelleen kirjoittaa, ilman, että miettii olemattomia!

    • hahahaaa

      Tää on taas niin tätä, niin tätä. Kyllä minnuu niin nakrattaa tää teitin touhu.

    • @≈@

      Ei ole ihmekään, palsta täyttyy aika ajoin fossiilien kommentista, hupaisaa huomata. l Aikanaan kukin on pois pelistä, jotkut jo syntyjään.

      • Ei kai ME fossiilit olla viety sinun paikkaasi täälä . Kyllä tännemahtuu

        tai kun 500 vastausta on täynnä . on aloitettava uusi aloitus minun aloitukseni tuli täyteen sillon kun avasin sen ensimmäisen sääksien muutosta montavuotta sitten .


    • ei huolta

      Paikkojahan täällä on yltäkyllin, en ole noin kokenut, edes ajatellut.

      Kvaliteetti kun menee aina kvantiteetin edelle. Tarkoittaa sitä, että laatu menee aina määrän edelle. Ei minua ole haitannut ystävyys eläimiin sinänsä. Nuo tilppujen keräilyt voivat olla aivan turhia, kas kun venyttämällä turhanpäiväisesti ketjua niitä syntyy. Sehän ei voi olla tarkoitus, ihan kuin täyttäisi makkaran tai kaalikääryleet muulla, kuin kunnon aineilla.

    • -60+-

      Ruuneperi !
      Ilmestyit tai nimimerkkisi ilmestyi alemmalle palstalle, siellä on häiriköity olan takaa (puskasta).
      Eilen se saavutti todennäköisesti lopun toivottovasti, tuskin lopullisesti mutta selvyyttä alkoi tulla.

      Rekistöröity nimmari olisi paras ratkaisu, käytös muuttuisi aika paljon tosin puskalaisia (arkajalkoja) häviäisi se ei haittaisi muita kuin suomi24

      • neuvo ihmettelijälle

        Et taida ymmärtää, että silloin tuon ketjun aloitusaikana v. 2002 ei ollut 70 loossia. Olimme kaikki samassa 60 huushollissa. Riitaisaa oli silloinkin, kuten huomaat.


      • huuto puskasta

        Mikset käytä rekisteröityä nimimerkkiä, jos se sinulla on.

        Ylläpidolle kaikista tärkeintä, että on paljon kommentteja = puska.


    • lurvikkiR

      noin kymmenen vuotta olen paltaa lukenut. Ruuneperi on ollut säännöllisin väliajoin ollut todella usein huolestunut palstan tilasta.

    • Siitä saa aina

      pitkän ketjun syntymään ja pitkä ketjuhan on sen ylpeys.

    • Tottakai -- niinminäkin olin aikoinani -- Kun niitä tipusia laitoin -- nyt saakin muut yrittää silläsaralla :=)

      • Nokkospuska

        Moni vastaa piikkisestä ruusupuskasta . -- Jospa laittaisinkin nimmariksi Nokkonen --aina sillon kun aion sanoa pahasti , se voi polttaa ,ja kirvellä -- Vartokaas vaan -- ;=(


    • Niin vaikka rautalangasta vääntäisi luutuneita tai kerran keksittyjä vastauksia tarjoaville, niin yrittäpä oikoa, ei ne muutuu vaikka käyttäisi piikkilankaa, se kun vaan sattuis omiin sormiin.

      Sinistä taivasta täällä jo näkyy, ihan päivänpaiste hohtaa ja kirkastaa, kaipa välillä noita synkkiä pilviäkin seilaa, niinkuin palstallakin välillä. Mitäs me pienistä sadekuuroista, jos sataa niin annetaan sataa.

    • -60+

      Miten suhtautua kun meneillä olevaan keskusteluun työntyy useampi puskalaisia joiden tarkoitus ainoastaan kiusanteko, yritetään nujertaa keskustelia jostain syystä se tässä ihmetyttää, tätä on jatkunut useampi viikko.
      Nyt on tapahtunut näin kiusatun puolelle on kerääntynyt puolustajien joukko. Miten tämä jatkuu jää nähtäväksi.

      Tämä ei ole valittamista teille teillä näyttää olevan rauhallista se on mukavaa,
      Olen tuosta alemmalta palstalta, olen miettiny miten tästä jatkaa kun asia on outo.

    • nadja

      Viidakon lait näillä palstoilla pätee nin kauan kuin ei rekisteröitymispakkoa ole. Joka taholla se on sama juttu, mutta kyllä erottautuvat häjyt ja hajut, kuin aidosti kanssaihmisiään ajattelevat palstalaisetkin. Mukavia ihmisiä näiltä palstoilta onkin löytynyt, heitä lukeekin mielellään.
      Mielipide-eroavaisuuksia ei pidäkään kaihtaa, ja on joskus hyvä ottaa rehellinen kanta niihin vääristymiin, joista palstanhenki on huonontunut "erään" tunkeutuessa tänne senioripalstalta.
      60 saimme karkoitettua samaisen paskiaisen, pysyisi nyt edes 80 palstalla !!!

    • kun*

      aika on ja kello käy

    • nikkipelle

      Palstan "puhdistumisesta" on vaikea sanoa mitään. Sitä vastoin se on köyhtynyt ja sen sisältö on tullut yhä tyhjänpäiväisemmäksi. Kirjoittajien määräkin on vähentynyt vuoden takaisesta.
      Valtaosa aloituksista on tavattoman tylsiä.
      Siksipä ei meikäläinen viitsi marssittaa tänne nikkejänsä.

      • -60+

        Sitä samaa tuolla alempana johtunee kai kun ei osata keksiä uusia aiheita, pyöritään ympyrää jossa jutut toistuu sitten joku möläyttää tää oli viimeviikolla taas samat jutut kuin ulkomuistista, tympäännytään mutta ei osata olla poiskaan koneen äärestä.
        Hyviä öitä teille kullekkin


    • Nyt vasta huomasin katsoa tekstien päivämääriä!
      Olemme taas ottaneet osaa ikuisuuskysymykseen!
      Huoh.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe